"Yağışa
düşən qərib"
Arif Fərzəli əyalətdə
yaşayıb-yaratmaq qismətinə şükür
eləyən, böyük şəhərlərin
reklam işıqlarında gözü
qalmayan şairlərdəndir. Amma adı paytaxt
Bakının ədəbi mühitində yetərincə
tanınır və tez-tez çəkilir.
Bu istedadlı şair
Masallı rayonunun Xırmandalı kəndində
saldığı ömür
cığırında var-gəl etməyindədir. Səhərlər
məktəbdə dərs deyir,
gündüzlər bağ- bostan becərir, gecələrsə hər cür pafosdan, dəbdəbədən
uzaq şeirlər yazır... Ulu öndərin xatirəsinə həsr etdiyi bir şeirində dahi şəxsiyyətin ruhuna
ehtiramını görün, necə sadə
dillə qələmə alıb:
Sənin
adınadır
xofsuz
həyatımız,
buxovsuz
muradımız
Endirməyə
haqqımız yox -
Sənin
adınadır
Bayrağımız,
Şərəfimiz
- adımız...
Nədənsə,
hər dəfə Arif Fərzəlini xatırlayanda onun elə
yenicə çapdan çıxmış kitabına da ad kimi
seçdiyi "Yağışa düşən qərib"
şeiri yadıma düşür. Ariflə Bakıda heç
vaxt rastlaşmasam da, onu paytaxtın yağışlı bir
günündə, sel axan küçələrində
görürəm:
Nə
evlərdən səs-səmir,
Nə
küçədə kimsə var.
Gedəcəyi
ünvanı
Heykəllərdən
soruşar
Yağışa
düşən qərib...
Yox, Arif Fərzəli həftə səkkiz-mən doqquz qırmızı qovluğunu qoltuğuna vurub Bakıya gələn, redaksiyaların qapılarında "bitən", qəzet və jurnalların səhifələrinə "yapışan" şairlərdən deyil. Üç-beş ildə bir dəfə görünə, ya görünməyə. Amma bu dəfə necə olubsa, Bakıya heykəllər "ağlayanda" gəlib. "Saçının arası "göl", alnının qırışı "çay" olub. İlin altı ayının yağışlarına mənalı şeirlər həsr etmiş şairi yağış yaxalayıb.
- Yenə yağışa düşüb
kövrəlmisənmi, şair? - deyə soruşuram.Cavab verir ki:
Bu yağış torpağın gedər çatına,
Bu yağış torpağın getməz qatına.
Bənövşə yuxular düşməz yadıma,
Bu yağış ha yağa, kövrəltməz
məni...
("İyun
yağışı")
Onunla ilk
dəfə Xırmandalıdakı əkin sahəsində
görüşməyimdən 15-16 il ötür. Söz
vaxtına çəkər, elə yay
günlərindən biri idi.
Yetişdirdiyi bal kimi şirin
qarpız-yemişin dadına baxdım. Əkinçi şairin söz
"tarla"sına səpdiyi saf duyğu "toxum"larının da misra-misra böyüyüb şirin
bar-bəhər verdiyinin şahidi
oldum. Necə deyərlər, papaq altında oğullar
varmış.
Nəsil-nəsil şumlanırıq,
növbə-növbə əkilirik hamımız,
Bir ovuc Vətən torpağıyıq -
bərəkətlimiz, şoranımız,
Xamımız...
Rayonda
hamı Arif Fərzəliyə "Masallının Fikrət
Qocası" deyir. Həm şairliyinə görə, həm
də eynən ustadı kimi, səs telləri
"incik" olduğundan
bir az
xırıltı ilə danışdığı üçün.
Bir biyaban dərvişiyəm,
mənə şair deməyin ucadan.
Yazmadıqlarıma görə
qorxuram Allahdan,
utanıram
ustadım Fikrət Qocadan...
Yazdıqlarına
gəlincə, "Yağışa düşən qərib"
Azərbaycan Dövlət Universitetinin (indiki BDU-nun) kimya
fakültəsini və M.Qorki adına Moskva Ədəbiyyat
İnstitutunun poeziya şöbəsini bitirmiş Arifin
"Toxuma həsrət torpaq", "Sizin dünya",
"Ömür yarımçıq qalmır" adlı
kitablarından sonra oxucularla növbəti
görüşüdür. Qələminin get-gedə
ovxarlanması, duyğularını yerli-yerində fəlsəfi
düşüncə köynəyindən keçirməsi
aydın nəzərə çarpır. Arif
Fərzəli yetərincə vətənpərvər şair idi, indi isə vətəndaş şair
kimi də yetkinləşib. O, tarixi mövzulara çağdaş prizmadan
elə işıq tutur ki,
oxucu ibrət götürsün.
Məsələn:
Bərk yatmağımdan bilərsən,
Mən sənin nəvənəm, Qazan!
- deyən şair həmin kitabda bir qədər öncə oxuduğumuz "Ozandısa, bizdəndi" şeirini sanki davam etdirir. Günləri yeyib-içməkdə, deyib-gülməkdə, yatıb-qalmaqda keçən bəzi soydaşlarımızın yaxasından tutub silkələyir. Bir şeirdəki qafiyələr digərindəkilərlə ahəngdar səsləşir. Bir şeirdə Qazanın xarakteri görünür, ikincidə artıq açıq şəkildə adı çəkilir. Belə qəribə, gözəgörünməz bağlar çoxdur Arifin əsərlərində.
"Oyunmuş bu yol deyilən"
şeirində oxuyuruq:
Vaxt cığır - zaman içində,
Baxt şaxır güman içində.
Yaddaşım al-qan içində -
Qardaş savaşından gəlləm...
Tarixi
faciələrimizi bilənlər dərhal duyacaq ki, müəllif
şair babası Şah İsmayıl Xətainin qan
qardaşı sayılan Sultan Səlimlə gərəksiz
döyüşünə işarə vurur.
Arif Fərzəlinin
adsız bir şeiri Qarabağ ağrısına həsr edilib. Mövzuya fərqli
yanaşıb. Şeiri piano
(axı, Qarabağ musiqi
beşiyimizdir) və bülbül
(sona bülbüllər Qarabağı yada salır) obrazları üzərində qurub:
Özgə barmaqlar altında susursa,
ən yaxşı mahnısını çalır
sahibsiz pianonun dilləri...
Özgə nəfəs altında susursa,
ən yaxşı nəğməsini oxuyur
sahibsiz Qarabağ
bülbülləri...
Susqun
pianonun və əl boyda bülbüllərin bu
"barışmazlığı", əslində, bizlərə
çox söz deyir.
Arifin adi detallardan ustalıqla istifadə etməsi diqqətçəkəndir. Uğurla seçilən
hər detal şeirə orijinallıq gətirir. "Qoca boksçu" bu baxımdan maraqlıdır:
Əlləri sustalıb düşüb
yanına,
Əlcəyi divardan asılı qalıb.
Tablamır taleyin yumruqlarına,
Ömrünün küncünə qısılıb
qalıb...
Kürəyini dağlara söykəmiş
kənd, bar ağaclarının
yanında "utanan"
söyüd, qurumuş
bulaq, arxası üstə düşüb
göyləri cırmaqlayan
böcək, bir anda, özü də aşırı yağmış qar, "məktub"- qəbirlər...
Arifin poetik dünyasının yadda qalan atributlarıdır.
Məncə, sıradan bir
rəssam belə onun şeirlərinə eskizlər çəksə,
sərgisi sənətşünasları
ciddi şəkildə
maraqlandırar.
Müəllifin sevgi, həsrət,
ayrılıq şeirləri
riyasızlığı, səmimiliyi
ilə seçilir:
Öz əlimlə qayçılandım
bir ömür,
Qamçıladım, qamçılandım bir ömür.
Bir buluddum, damcılandım bir ömür,
Sellənmədim bu sevdanın yolunda...
Bu şeirlər gözqamaşdıran
rənglərdən xalidir,
amma boyalar təbii olduğundan heç biri pozulub getmir. Necə
ki, fabrik məhsulu olmayan qədim xalçanın, kilimin "bəti-bənizi"
hələm-hələm solub
saralmır...
Şeirlərin birində bədii
qəhrəman ayrıldığı
sevgilisinə üz tutub deyir:
Unut,
olmuşların ən adisi bilib...
çıxım yadından,
yas yerinə gedəndə
dəsmalın yadından
çıxantək...
Çöllər onun vərəqidir,
bellər - yazan qələmi... Qabarlı əlləri, kövrək
ürəyi ilə əyalətdə umacaqsız
tale yaşayır. Bostanında "lək-lək" sözlər,
"tağ-tağ"misralar becərir. Daşın-torpağın arasından "qızıl"
beytlər, bəndlər
tapıb çıxarır.
Sonra da hamısını sanki güləbətinlə bir-birinə
toxuyur...
Qələm dostuma yeni uğurlar arzulayıram!
Əli NƏCƏFXANLI
Xalq qəzeti.- 2011.- 24 iyul.- S. 5.