Tarix şəxsiyyətləri
deyil, şəxsiyyətlər tarixi yaradır!
Vətənə, xalqa, ulu öndərimiz Heydər Əliyevin ideyalarına, Prezident İlham Əliyevin siyasi kursuna sədaqət dinamik inkişafın etibarlı təməlidir
Tarix nədən
yaranır? Tarixi insanlar yaradır. İnsanların şəxsiyyəti
tarixi yaradır - əgər onlar şəxsiyyətdirlərsə.
Bir də ki, bu şəxsiyyətlərin yaratdıqları əsərlər,
qoyub getdiyi irs bu tarixi yaradır.
Heydər ƏLİYEV,
Ümummilli lider
Heydər
Əliyev bütün zamanlarda, bütün dövrlərdə
Azərbaycan xalqına ləyaqətlə xidmət
etmişdir. Azərbaycanın müstəqilliyinin əbədi,
dönməz olmasında, iqtisadi potensialının möhkəmlənməsində,
bölgədə və dünyada nüfuzunun artmasında onun
müstəsna xidmətləri var. Hazırda bu siyasət davam
etdirilir. Bu gün Heydər Əliyev bizimlə deyil, ancaq onun
siyasəti yaşayır, onun qurduğu müstəqil Azərbaycan
yaşayır və möhkəmlənir.
İlham ƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti
Tarixin
millətə verdiyi şansı yalnız görkəmli tarixi
şəxsiyyətlərin iştirakı və rəhbərliyi
ilə reallaşdırmaq mümkündür. Bu mənada
Mustafa Kamal Atatürkün Türkiyə, Şarl De Qollun Fransa
üçün etdiklərini ulu öndərimiz Heydər Əliyev
ən çətin məqamda Vətəni və xalqı
naminə edib. XX əsr Azərbaycan tarixinin ən qüdrətli
dövlət xadimi, dahi şəxsiyyəti olan ümummilli
lider Heydər Əliyevin unudulmaz xatirəsi tək bu əlamətdar
günlərdə deyil, bütün zamanlarda xüsusi minnətdarlıq
və ehtiramla anılır. Mənalı və şərəfli
ömrünü Azərbaycan dövlətinə, xalqına təmənnasız
xidmətə həsr etməklə əbədiyaşarlıq
rəmzinə çevrilən ulu öndər haqlı olaraq
DÜNYANIN ƏN BÖYÜK AZƏRBAYCANLISI olaraq qədirbilən
xalqımızın güvənc yeri olacaqdır.
Xalqlarının
taleyində mühüm rol oynamış şəxsiyyətlər
bir qayda olaraq tarixin gedişinə təsir göstərir və
xilaskar missiyaları ilə yeni bir salnamə yaradırlar. XX əsrdə
xalqımızın yetirdiyi fenomen şəxsiyyət - ulu
öndər Heydər Əliyev də məhz belə liderlərdən
biri olaraq müasir Azərbaycan dövlətinin ideoloji-siyasi əsaslarını
milli irs və düşüncə əsasında yaradaraq
praktik surətdə gerçəkləşdirmiş strateq
kimi hər zaman böyük rəğbət və ehtiramla
xatırlanır. Xalqımız qərinələr boyu
qazandığı dövlətçilik ənənələrini
məhz Heydər Əliyev epoxasında təkmilləşdirərək
sistem halına salmış, millət kimi mövcudluğunu,
özünüidarə bacarığını ən yüksək
səviyyədə nümayiş etdirmişdir. Azərbaycanı
müstəqil dövlət quruculuğuna aparan kəşməkəşli
və şərəfli yol, əslində, məhz ulu öndərin
hakimiyyətə gəlişindən sonra
başlamışdır.
Heydər
Əliyev siyasi tariximizə qurucu və xilaskar kimi daxil
olmuş görkəmli dövlət xadimi, milli lider və xalq
məhəbbətini qazanan dahi bir şəxsiyyətdir.
Xalqımızın taleyində, mənəvi, siyasi və
ictimai həyatında, dövlət quruculuğunda onun qədər
misilsiz xidmətlər göstərən ikinci bir adam tapmaq
çətindir.
Onun
dahiyanə siyasəti, böyük cəsarət və qətiyyətlə
gördüyü bütün işlər həmişə
xalqımıza mənəvi dayaq olmuş, respublikamıza beynəlxalq
aləmdə böyük hörmət, nüfuz,
şan-şöhrət gətirmiş, dünya
xalqlarının məhəbbət və rəğbətini
qazanmışdır. O, XX əsrin görkəmli liderlərindən
biri kimi tutduğu bütün vəzifələrdə
özünü beynəlxalq miqyaslı siyasətçi, zəkalı
rəhbər kimi göstərmişdir.
Heydər
Əliyev tarixə, zəngin təcrübəyə və səriştəyə,
xüsusən reallıqlara, həyatın irəli
sürdüyü tələblərə, inkişafın
perspektivlərinə, tez-tez dəyişən həyatın
dialektikasına əsaslanıb nəzəri və həyatla
bağlı mürəkkəb siyasi situasiyada düzgün
mövqeyi müəyyənləşdirməyi bacaran dövlət
xadimi idi.
Tarix boyu
bir çox siyasət adamları hakimiyyətə can
atmış və çox hallarda da buna nail olmuşlar. Lakin
bunların bəziləri öz təfəkkür məhdudluqları
üzündən son nəticədə diktatorlara, digərləri
isə öz iradə zəiflikləri ucbatından ətrafdakıların
oyuncağına çevrilmişlər. Məhz bunları nəzərdə
tutan fransız mütəfəkkiri Pol Anri Holbax
yazırdı: "Hakimiyyət yalnız o vaxt böyük nemət
olur ki, onu əldə edən adama təbiət tərbiyə
və alicənablıq, qüvvətli ruh, geniş ürək,
dərin ağıl, böyük təcrübə
vermişdir". Nəsrəddin Tusi isə yazırdı:
"Hökmranlıq o adama yaraşır ki, cəmiyyət xəstələndikdə
onu müalicə edə bilsin. Çünki hökmdar ölkənin
həkimi yerində olmalıdır". Təbiət və
tarix isə bu kimi ülvi keyfiyyətlərin üzvi bir vəhdət
halında birləşdiyi fenomenal şəxsiyyətləri
çox az-az yetirir. Müasir dünya siyasətinin
patriarxlarından olan Heydər Əliyev kimi. Məhz bu keyfiyyətlərin
sayəsindədir ki, o, öz hakimiyyətini səlahiyyətlərinin
gücü ilə yox, şəxsiyyətinin qüdrəti ilə
həyata keçirməklə,
qarşısındakıları zəkası və uzaqgörənliyi
ilə əfsunlayırdı. Heç də təsadüfi
deyildir ki, dünyanın böyük siyasətçiləri,
dövlət xadimləri, elm və incəsənət korifeyləri
ulu öndərimiz Heydər Əliyevi "canlı əfsanə"
adlandırırdı. Məhz buna görədir ki, Heydər Əliyev
şəxsiyyətindən, müdrikliyindən xalqımız
həmişə qürur duymuş və fərəh hissi
keçirmişdir.
XX əsrin
sonlarına yaxın dövlət müstəqilliyini əldə
etmiş Azərbaycan xalqı da üzləşdiyi bir sıra
faciələri məhz ulu öndərimiz Heydər Əliyevin
rəhbərliyi altında mətinliklə aradan
qaldırmış, milli varlıq və idrakının,
özünüdərkin ali təzahür forması olan
müstəqil dövlət ideyasını uğurla gerçəkləşdirmişdir.
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin 34 illik hakimiyyətinin
ikinci mərhələsi nə qədər təlatümlü,
ziddiyyətli, ictimai-siyasi gərginliklərlə səciyyələnən
dövrə təsadüf etsə də, ona xas uzaqgörənlik
və siyasi müdriklik, iradə yenilməzliyi, ən əsası,
doğma Vətəni düçar olduğu bəlalardan xilas
etmək istəyi ölkəmizi sürətlə fəlakətə
aparan təhlükəli proseslərin qarşısını
almağa, xalqın müstəqilliyə və firavan gələcəyə
inamını qaytarmağa müvəffəq olan yeganə
qüvvə olmuşdur.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin siyasi fəaliyyətində
ağır anlar, gərgin məqamlar çox olsa da, 1993-cü
ilin iyununda Azərbaycanın düçar olduğu təhlükəli
və gərgin vəziyyət onu həyatının bəlkə
də ən çətin sınağı ilə üzləşdirmişdi.
Ölkədə hakimiyyət böhranı yaranmış,
ictimai-siyasi sabitlik pozulmuş, xaos və anarxiya, hərc-mərclik
mühiti formalaşmış, vətəndaş
qarşıdurması dərinləşmiş, qanunçuluq
və hüquq qaydalarının təminatında ciddi problemlər
yaranmışdı. Bu sarsıntı və təlatümlər
təsdiqlədi ki, yalnız polad iradəyə, fitri idarəçilik
keyfiyyətlərinə, geniş siyasi
dünyagörüşə malik xarizmatik lider Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyini qorumaq və yaşatmaq kimi
ağır tarixi missiyanın öhdəsindən gələ
bilər.
Görkəmli
siyasi və dövlət xadimi Heydər Əliyevin fəaliyyəti
nəticəsində Azərbaycan bir dövlət kimi
zamanın sərt sınaqlarından uğurla çıxa
bilmiş, onun müəyyənləşdirdiyi inkişaf
strategiyasına uyğun olaraq həyata keçirilən
müdrik siyasi tədbirlər sayəsində bu gün Azərbaycan
Respublikası dünya dövlətləri birliyində öz
layiqli yerini tutmuş, mütərəqqi və beynəlxalq
standartlara uyğun islahatlar nəticəsində demokratik,
hüquqi və sivil bir dövlət qurulmuş, ölkəmizin
iqtisadi müstəqilliyinə nail olunmaqla xalqımızın
xoşbəxt gələcəyi üçün bütün
təminatlar yaradılmış, qanunun aliliyinə, insan
hüquq və azadlıqlarına real təminat verən vətəndaş
cəmiyyəti formalaşdırılmışdır.
Hakimiyyət
böhranının yaşandığı və ölkədə
anarxiyanın tüğyan etdiyi, ölkəmizin vətəndaş
müharibəsi astanasında və dövlət müstəqilliyinin
itirilməsi təhlükəsi qarşısında
qaldığı bir zamanda Azərbaycanda siyasi hakimiyyətə
xalqın təkidi ilə qayıdan Heydər Əliyevin
müdrikliyi sayəsində müstəqilliyimizin itirilməsi
təhlükəsi birdəfəlik aradan
qaldırılmış, dövlətçiliyimizin
mövcudluğu üçün böyük təhlükə
olan dövlət çevrilişi cəhdlərinin və
siyasi terror aktlarının, qeyri-konstitusion yolla hakimiyyətə
gəlmək iddialarının qarşısı
alınmışdır. Atəşkəs əldə edildikdən
sonra xalqımızın ən ağrılı yeri olan
Dağlıq Qarabağ probleminin sülh yolu ilə həlli
istiqamətində ardıcıl və məqsədyönlü
tədbirlər həyata keçirməklə yanaşı,
işğal edilmiş torpaqlarımızı azad etməyə
və Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü
qoruyub saxlamağa qadir olan güclü və nizami Silahlı
Qüvvələr formalaşdırılmışdır. Ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin səyi ilə ordumuzun elmi
əsaslarla formalaşması, onun döyüş qabiliyyətinin
yüksəldilməsi, torpaqlarımızın müdafiə
olunması üçün genişmiqyaslı tədbirlərin
həyata keçirilməsi nəticəsində
münaqişənin dinc yolla aradan qaldırılması
üçün ilkin şərait yaradılmış,
torpaqlarımızı işğaldan azad və ölkəmizi
düşmənlərdən müdafiə etmək qabiliyyətinə
malik ordu quruculuğuna geniş diqqət yetirilmişdir.
Heydər
Əliyevin rəhbərliyi ilə hazırlanmış ölkəmizin
iqtisadi inkişaf konsepsiyasının, neft strategiyasının
uğurla həyata keçirilməsinin məntiqi nəticəsidir
ki, bu gün Azərbaycanın regionda nüfuzlu geostrateji
mövqeyi və beynəlxalq siyasət aləmində rolu əhəmiyyətli
dərəcədə yüksəlmiş, ölkəmizin hərtərəfli
inkişafı üçün stimul yaradan,
günü-gündən xalqımızın maddi rifah halı
və həyat səviyyəsini yüksəltməyə imkan
verən, daim inkişaf edən və möhkəmlənən
çox güclü iqtisadi potensiala malik bir dövlətə
çevrilmişdir.
Azərbaycan
xalqının demokratik, hüquqi dövlətdə yaşamaq
idealının real və dayanıqlı əsaslar üzərində
gerçəkləşməsi də çağdaş
tariximizin unudulmaz dühası - ümummilli lider Heydər Əliyevin
adı ilə bağlıdır. Ulu öndərin hakimiyyətə
qayıdışından sonra qanunçuluğa, hüquq
qaydalarına, ədalətə bağlı olması onun zəngin
mənəviyyatından, demokratizmindən rişələnmişdir.
Heydər Əliyev gücün siyasətinə qarşı
qanunun gücünü qoyaraq "haqlı həmişə
güclüdür" prinsipindən çıxış
etmiş, hakimiyyətin daim hər bir vətəndaşın
maraq və mənafeyini uca tutmasına
çalışmışdır.
Ulu
öndər Heydər Əliyev 1994-cü ilin oktyabr qiyamı və
1995-ci ilin mart dövlət çevrilişi cəhdləri
günlərində gücün siyasətinə qarşı
siyasətin gücünü qoyarkən, bütün xalq
qısa vaxt ərzində öz liderinin ətrafında
toplaşarkən məhz "haqlı adam
güclüdür" düsturu işləyirdi. Ədalətin
zəfər çalması uğrunda bütün ömrü
boyu çalışan Heydər Əliyev üçün
"ədalət" və "dövlət" məfhumları
arasında möhkəm bağlılıq var. "Dövlət
iki şeydən sarsıla bilər: günahkar cəzasız
qalanda və günahsıza cəza veriləndə" deyən
Heydər Əliyev dövlətçi olmağın ilkin
şərtini məhz ədalətli olmaqda görürdü.
Ümummilli
liderimiz Azərbaycanın perspektiv inkişaf prioritetlərini
düzgün müəyyənləşdirərək sivil Qərb
dəyərlərinin cəmiyyətdə tam mənimsənilməsinə,
demokratik normaların daha möhkəm intişar tapmasına,
insan və vətəndaş hüquq və
azadlıqlarının etibarlı təminatına hər zaman
xüsusi diqqət göstərmişdir. Heydər Əliyevin
"Cinayətkarlığa qarşı mübarizənin
gücləndirilməsi, qanunçuluğun və hüquq
qaydasının möhkəmləndirilməsi haqqında"
9 avqust 1994-cü il tarixli fərmanı ilə cinayətkarlığa
qarşı mübarizə tədbirləri daha da gücləndirilmiş,
hüquq-mühafizə orqanlarının bu istiqamətdə
uzunmüddətli dövr üçün fəaliyyət
proqramı müəyyənləşdirilmişdir.
Bu fərmandan
sonra ölkədə qanunçuluğun möhkəmləndirilməsi,
cinayətkarlığa qarşı səmərəli
mübarizə sahəsində prokurorluq orqanlarının fəaliyyətində
əsaslı dönüş yarandı. Prokurorluq orqanları
dövlətçiliyin qorunmasında, insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının müdafiə
olunmasında tədricən dövlətin əsas
dayaqlarından birinə çevrildi.
Heydər
Əliyev dahi şəxsiyyət olaraq cəmiyyətin sivil
inkişafını hər bir fərdin maraq və mənafelərinin
etibarlı təminatında görərək bunun
üçün bütün zəruri tədbirləri həyata
keçirmişdir.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə
ölkəmizdə hakimiyyət böhranı qısa müddətdə
aradan qaldırılmış, respublikanın müxtəlif
bölgələrindəki qanunsuz silahlı dəstələr,
dövlətçiliyə qəsdlər edən cinayətkar
ünsürlər zərərsizləşdirilmişdir.
Bütün
bunlar Azərbaycanda ardıcıl və sistemli surətdə
hüquqi dövlət quruculuğu və vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşdırılması prosesinə başlamaq imkanı
vermişdir. Məhz ulu öndərimiz Heydər Əliyevin gərgin
əməyi nəticəsində hüquqi, demokratik, dünyəvi
dövlət quruculuğu yolu ilə irəliləyən
müstəqil respublikamızda vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşması, insanların azad, sərbəst
yaşaması, qanunun aliliyinin təmin edilməsi
üçün ən yüksək tələblərə
cavab verən normativ hüquqi baza yaradılmışdır.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyev dühasına tükənməz
ictimai hörmət və dərin ehtiram təsadüfi deyildir
- 34 illik ictimai-siyasi fəaliyyəti dövründə Heydər
Əliyev yüksək humanizmi, insanpərvərliyi ilə hər
bir ailənin yaxın üzvünə, hamisinə
çevrilmişdir. Bu həm də xalqımızın Heydər
Əliyevin daxili və xarici siyasət kursunu, həyata
keçirdiyi mütərəqqi islahatları dəstəkləməsindən
irəli gəlmişdir. Alternativi olmayan bu siyasət təkcə
ümummilli deyil, həm də fərdi maraqları
özündə ehtiva etmiş, hər bir vətəndaşın
maraqlarını uca tutmuşdur. Görkəmli dövlət
xadimi çox yaxşı bilirdi ki, insanların fərdi
qaydada mənafelərini nəzərə almadan ümumi topluma
aid maraqları həyata keçirmək mümkün deyildir.
Bu da onun müdrik, ədalətli və insanpərvər rəhbər
olmasını bir daha təsdiqləyir. Ümummilli liderimiz vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğu prosesinin uğurla həyata
keçirilməsi üçün fundamental insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının təminatına maksimum
şərait yaratmağın vacibliyini daim diqqət mərkəzində
saxlayırdı. Respublikamızda azad və demokratik cəmiyyətin
bərqərar olmasını özünün ali prinsiplərindən
biri elan etmiş Heydər Əliyev bu məqsədə yönəlmiş
çoxşaxəli islahatların həyata keçirilməsini
də ən vacib məsələlərdən hesab edirdi.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin siyasi uzaqgörənliyinin,
misli görünməmiş qətiyyətliliyinin,
prinsipiallığının və siyasi iradə
nümayişinin məntiqi nəticəsi olaraq 1994-cü ildə
"Əsrin müqaviləsi"nin əfsanədən
reallığa çevrilməsi ölkə
iqtisadiyyatının bütün strateji əhəmiyyətli
sahələrinin inkişafına güclü təkan verməklə
yanaşı, Azərbaycanda hüquqi islahatların daha sürətlə
aparılmasına geniş imkanlar açmışdır. Ulu
öndərimizin rəhbərliyi altında hazırlanaraq
1995-ci ilin 12 noyabrında ümumxalq səsverməsi yolu ilə
qəbul edilmiş müstəqil Azərbaycanın ilk
Konstitusiyası ölkənin gələcək inkişaf
prioritetlərini müəyyənləşdirməklə
yanaşı, insan hüquq və azadlıqlarının təminatını
dövlətin ali məqsədi kimi ön plana çəkmişdir.
Konstitusiyada hakimiyyət bölgüsü prinsipləri dəqiq
əksini tapmış, zamanın tələbi ilə səsləşən
məhkəmə-hüquq islahatlarının həyata
keçirilməsinə fundamental hüquqi zəmin
yaradılmışdır. Konstitusiyada əksini tapmış
strateji məqsədlər, ilk növbədə, hüquq
islahatları və insan haqlarının qorunması prinsipinin
real həyatda tətbiqini zərurətə
çevirmişdir. Əsas Qanunda irqindən, cinsindən,
milliyyətindən, dinindən, dilindən, mənşəyindən,
əqidəsindən, siyasi və sosial mənsubiyyətindən
asılı olmayaraq, hər bir insanın hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsi qanunvericilik, icra və
məhkəmə orqanları qarşısında ümdə
vəzifə kimi qoyulmuşdur.
Ulu
öndərimizin 1993-cü ildən tətbiqinə moratorium
qoyduğu ölüm hökmü 1998-ci il fevralın 10-da
tamamilə ləğv edilmiş, Azərbaycan
bütövlükdə Şərqdə bu qətiyyətli və
tarixi qərarı verən ilk ölkə olmuşdur. O vaxt hətta
Avropa Şurasının üzvü olan bir sıra dövlətlər
analoji addımı hələ atmamışdılar. 2001-ci
ildə müstəqil respublikamız Avropa Şurası kimi
mötəbər beynəlxalq təşkilata tamhüquqlu
üzv qəbul edildikdən sonra bu təşkilatla səmərəli
əməkdaşlıq milli qanunvericiliyimizin Avropa standartlarına
uyğunlaşdırılmasına, mütərəqqi məhkəmə-hüquq
islahatlarının aparılmasına əlverişli şərait
yaratmışdır.
Ümummilli
liderimiz Heydər Əliyevi böyük şəxsiyyət və
insan kimi xarakterizə edən ən mühüm keyfiyyətlərdən
biri də onun yeritdiyi siyasətin yüksək humanizm və
insanpərvərlik prinsiplərinə əsaslanmasıdır.
Böyük qəlb və zəngin mənəviyyat sahibi kimi
Heydər Əliyev günahkarları cəzalandırmağı
da, xeyirxahlıq, humanizm, müdriklik göstərərək
bağışlamağı, islah etməyi də
bacarırdı. Azərbaycan Prezidenti yanında Əfv
Komissiyasının yaradılması və əfvetmə
İnstitutunun bərpası da bunun bariz nümunəsi kimi
xüsusi vurğulanmalıdır.1995-2003-cü illər ərzində
ulu öndərimiz Heydər Əliyev tərəfindən 32 əfv
fərmanı imzalanmış, bu fərmanlar 3091 məhkuma
şamil edilmişdir. Ulu öndərimizin qanunvericilik təşəbbüsü
əsasında Milli Məclis 1996-2001-ci illərdə 8 amnistiya
haqqında qanun imzalamış, 31584 məhkum azadlığa
buraxılmış və yaxud onların cəzasının
çəkilməmiş hissəsi yarıyadək
azaldılmışdır. Bu addımlar ciddi tərbiyəvi əhəmiyyət
daşımaqla, cinayət törətmiş şəxslərin
islah olunmasına, ölkədə cinayətkarlığın
azalmasına səbəb olmuşdur.
Azərbaycan
Respublikasının insan hüquqlarının qorunması sahəsində
əldə etdiyi ən mühüm nailiyyətlərdən
biri də BMT və Azərbaycan hökuməti arasında
1998-ci ilin avqustunda imzalanmış "İnsan
hüquqları və demokratiyanın dəstəklənməsi
sahəsində birgə layihə haqqında" memorandum
olmuşdur. Bu memoranduma əsasən, BMT insan
hüquqlarını dəstəkləmək və müdafiə
etmək sahəsində ümumi biliklərin və potensialın
Avropa standartlarına uyğunlaşdırılması, prosedur
və hesabatlar sisteminin təkmilləşdirilməsi,
mülki cəmiyyətin inkişafı və digər məsələlər
sahəsində Azərbaycan Respublikası hökuməti ilə
birgə tədbirlər həyata keçirmişdir. 1998-ci
ilin 22 fevralında ümummilli liderimiz Heydər Əliyev
"İnsan və vətəndaş hüquqlarının və
azadlıqlarının təmin edilməsi sahəsində tədbirlər
haqqında" fərman imzalamışdır. İnsan
hüquqları sahəsində proqram rolunu oynayan bu sənədlə
insan hüquqları məsələsi başlıca
ümumdövlət vəzifələri səviyyəsinə
qaldırılmışdır.
Hüquq-mühafizə
orqanlarının müstəqilliyinin təmin edilməsini
respublikamızda həyata keçirilən hüquq
islahatlarının əsas qayəsi və məqsədi kimi
önə çəkən ulu öndərimiz Heydər Əliyev
bu vacib vəzifəni uğurla həyata keçirmək məqsədilə
21 fevral 1996-cı il tarixdə Hüquq İslahat
Komissiyasının yaradılması barədə sərəncam
imzalamışdır. Həmin komissiya tərəfindən
hazırlanmış "Konstitusiya məhkəməsi
haqqında", "Məhkəmələr və hakimlər
haqqında", "Vəkillər və vəkillik fəaliyyəti
haqqında", "Prokurorluq haqqında", "Polis
haqqında", "Əməliyyat-axtarış tədbirləri
haqqında", "Notariat haqqında" və s.
qanunların qəbulu məhkəmə-hüquq
islahatlarının həyata keçirilməsində
xüsusi əhəmiyyətə malikdir.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin rəhbərliyi altında
insan və vətəndaş hüquq və
azadlıqlarının etibarlı müdafiəsi, məhkəmələrdə
dövlət ittihamının daha mütərəqqi prinsiplər
əsasında həyata keçirilməsi istiqamətində
mühüm addımlardan biri də prokurorluq sistemində
çoxşaxəli islahatların aparılması, bu
orqanın funksiya və vəzifələrinin mövcud
Konstitusiyaya uyğunlaşdırılması olmuşdur.
Azərbaycan
Respublikası Prokurorluğunun dövlətçiliyimizin
maraqlarına, qanunun aliliyinin və insan və vətəndaş
hüquqlarının müdafiəsinə xidmət edən
sivil və demokratik bir qurum kimi formalaşması, onun fəaliyyətinin
hərtərəfli təminatı üçün qanunverici,
maddi və sosial bazanın yaradılması ölkəmizdə
həyata keçirilən möhtəşəm
islahatların, o cümlədən, məhkəmə-hüquq
islahatlarının memarı - ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
böyük qayğı və dəstəyi sayəsində
mümkün olmuşdur. Məhz ulu öndərimizin rəhbərliyi
altında 1993-cü ildən etibarən hərtərəfli
islahatların həyata keçirildiyi bir şəraitdə
prokurorluğun bu proseslərdən kənarda qalması,
yığılıb qalmış problemlərin həlli
istiqamətində səmərəli tədbirlərin
görülməməsi məsələyə dövlət
başçısı səviyyəsində müdaxilə
edilməsi zərurətini yaratmışdı. Müstəqil
respublikamızın Ali Qanununda ilk dəfə olaraq ölkəmizin
dövlət quruluşu sistemində prokurorluğun layiqli
yerinin müəyyənləşdirilməsi, məhkəmə
hakimiyyəti sisteminə daxil olan prokurorluq orqanlarının
statusu, təşkili və fəaliyyət prinsipləri, səlahiyyət
dairəsi və vəzifələrinin qanunvericilik
qaydasında təsbit edilməsi Heydər Əliyevin bilavasitə
tapşırıq və göstərişlərinin yerinə
yetirilməsi nəticəsində mümkün olmuşdur.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin qanunvericilik təşəbbüsü
əsasında 7 dekabr 1999-cu il tarixdə "Prokurorluq
haqqında" qanunun qəbulu qarşıda duran bu və digər
vəzifələrin uğurla həyata keçirilməsinə
imkan yaratmış, prokurorluq orqanlarının daha da
demokratikləşməsini, onların qanunçuluğun və
insan hüquqlarının aliliyinin real təminatçısına
çevrilməsini təmin etmişdir.
Cinayətkarlığa
qarşı mübarizə, insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsi,
qanunçuluq, hər kəsin qanun qarşısında bərabərliyi,
qərəzsizlik, faktlara əsaslanma, siyasi bitərəflik bu
gün prokurorluğun fəaliyyətinin əsas prinsiplərini
təşkil edir.
Ümummilli
liderimiz Heydər Əliyevin 17 iyul 1998-ci il tarixli sərəncamı
ilə hər il oktyabr ayının 1-nin prokurorluq
işçilərinin peşə bayramı kimi qeyd edilməsi,
tarixi ədalətin bərpa olunması ilə yanaşı,
hakimiyyət orqanları sırasında xüsusi yeri olan
prokurorluğa dövlət qayğısının ifadəsi,
ölkəmizdə prokurorluğun roluna rəsmi münasibətin
dövlət səviyyəsində təzahürüdür.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin prokurorluğun fəaliyyətinə
yüksək qiymət verməsi, ölkəmizin müstəqilliyinə,
dövlətçiliyinə sədaqətinə görə təşəkkür
etməsi hər birimizin üzərinə daha böyük məsuliyyət
qoymuşdur. Bu gün prokurorluq işçiləri üzərlərinə
düşən məsuliyyəti, onlara olan yüksək
etimadı dövlətçilik ideyalarına sədaqətlə,
xidməti vəzifələrinin icrasına daim vicdanlı
münasibət bəsləməklə doğrultmağa səy
göstərirlər. Prokurorluq orqanlarında aparılan
islahatlar, fəaliyyətimizlə bağlı qəbul edilmiş
yeni qanunlar və digər qanunvericilik aktları bizi daha fəal
və səmərəli çalışmağa,
qanunların alililiyinin təmin edilməsi uğrunda daha
barışmaz və prinsipial mübarizə aparmağa
ruhlandırır. Azərbaycan Respublikası Baş
Prokurorluğunun mühüm strukturlarından olan Hərbi
Prokurorluq orqanları öz fəaliyyətində daim ulu
öndərimizin hüquqi dövlət və vətəndaş
quruculuğu ilə bağlı ali ideyalarını rəhbər
tutmaqla, qanunvericiliklə müəyyən edilmiş səlahiyyətlərini
lazımi səviyyədə həyata keçirməyə,
Silahlı Qüvvələrdə və digər hərbi birləşmələrdə
qanunçuluğun, nizam-intizamın tam bərqərar
olmasına çalışır. Hərbi Prokurorluğun fəaliyyətinin
əsas qayəsi Azərbaycan Ordusunda möhkəm intizamın
mövcud olmasına tam nail olmaq, hərbi cinayətlərə
qarşı mübarizəni daha da gücləndirmək, habelə
cinayətkarlığa qarşı preventiv tədbirlər həyata
keçirmək, əsgər və zabit heyətinin hüquq və
azadlıqlarının etibarlı müdafiəsini təmin
etməkdir. Əsası ümummilli liderimiz Heydər Əliyev
tərəfindən qoyulmuş ordu quruculuğu sahəsində
həyata keçirilən kompleks tədbirlərin nəticəsi
olaraq ölkədə hərbi cinayətlərin - fərariliyin,
hərbi xidmətdən yayınma hallarının və hərbi
xidmət əleyhinə olan digər cinayətlərin sayı
ildən-ilə azalır.
Heydər
Əliyev fenomeni təkcə dünənin fakt və hadisələrini
özündə ehtiva etməklə məhdudlaşmır, həm
də Azərbaycandakı bu günün inkişaf proseslərini
istiqamətləndirən, bu proseslərə təkan verən
mühüm siyasi-ideoloji amil kimi çıxış edir.
Tarixi təcrübə sübuta yetirir ki, cahanşümul fəaliyyət
nəticəsində zamanın mənzərəsini dəyişməyə
qabil olmuş böyük dövlət adamlarının xalq,
dövlət mənafeyi naminə gördükləri işlərin
onların cismani yoxluğundan sonrakı dövrdə də
davam etdirilməsi üçün zəruri əsaslar
formalaşdırmaları o şəxsiyyətlərin xalqa,
dövlətə göstərdikləri bütün xidmətlər
qədər önəmlidir.
Rifahı
üçün bütün həyatını sərf etdiyi
doğma Azərbaycan xalqı ilə vida ərəfəsində
insanlar ölkənin gələcək taleyi ilə
bağlı həmişə olduğu kimi yenə də məhz
Heydər Əliyev sözünün intizarında idilər.
Belə bir məqamda ulu öndərin ideyalarını onun
cismani yoxluğundan sonra da davam etdirməyə qadir siyasi lideri
- cənab İlham Əliyevi böyük əminliklə xalqa
təqdim etməsi insanların Azərbaycanın gələcək
taleyi ilə bağlı tərəddüdlərini ortadan
götürdü. Ümummilli liderin xalqa tarixi müraciətində
möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyev haqqında irəli
sürdüyü "Mən ona özüm qədər
inanıram" əminliyi və xalqın bu əminliyə
söykənən yüksək etimadı Azərbaycanın
tezliklə qədəm qoyduğu böyük yüksəliş
yolunun, yeni bir inkişaf mərhələsinin
başlanğıcına çevrilmiş oldu.
Ulu
öndərin müəyyən etdiyi inkişaf
konsepsiyasını yüksək dinamizmlə həyata
keçirən möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin
yürütdüyü məqsədyönlü siyasətin
uğurları sayəsində bu gün Azərbaycanın
davamlı tərəqqisi təmin olunmuş, ölkəmizin hərtərəfli
inkişafına yönələn bir sıra qətiyyətli
addımlar atılmışdır. Azərbaycan
dünyanın iqtisadi müstəvisində istehlakçı
ölkə statusunu istehsalçı ölkə statusuna dəyişmiş,
sosial-iqtisadi inkişaf tempinə görə dünyanın ən
öncül dövlətlərindən birinə
çevrilmişdir. Möhtərəm Prezidentimizin
imzaladığı mühüm dövlət
proqramlarının icrası nəticəsində Azərbaycanda
bir sıra sosial-iqtisadi problemlər öz həllini
tapmış, keçid dövrü uğurla başa
çatdırılmışdır. Azərbaycanda özəl
sektorun inkişafı, yeni-yeni istehsal-emal müəssisələrinin
yaradılması, regionların yüksəlişi,
işsizlik, yoxsulluq probleminin həlli, insanların həyat səviyyəsinin
yüksəlməsi, ölkənin iqtisadi inkişafından əldə
edilən mənfəətin irimiqyaslı infrastruktur layihələrinin
icrasına, vətəndaşların sosial müdafiəsinin
təşkilinə, cəmiyyət həyatı
üçün xüsusi əhəmiyyət kəsb edən
ayrı-ayrı sahələrin inkişafına yönəlməsi
günümüzün xoş mənzərələridir.
Cənab
İlham Əliyevin qətiyyətli addımları sayəsində
Azərbaycan bu gün bütün bəşəriyyəti
narahat edən enerji təhlükəsizliyi problemini nəinki
tamamilə aradan qaldırmış, eyni zamanda
özünün zəngin enerji ehtiyatları ilə Avropa
regionunun enerji təhlükəsizliyinin başlıca təminatçısına
çevrilmişdir. Bütün dünya üçün
xüsusi aktuallıq kəsb edən ərzaq təhlükəsizliyi
probleminin həlli yönündə də əhəmiyyətli
işlər görülmüş, mühüm dövlət
proqramları qəbul edilərək onların icrasına
başlanmışdır. Enerji və ərzaq təhlükəsizliyi
ilə yanaşı, bu gün ölkəmiz üçün
vacib olan nəqliyyat təhlükəsizliyinin təmin edilməsi
sahəsində də əsaslı tədbirlər həyata
keçirilməkdədir.
Heydər
Əliyevin hakimiyyətə qayıdışından sonra Azərbaycanın
xarici siyasətində qazanılan uğurların
sırası cənab İlham Əliyev tərəfindən
daha da genişləndirilmiş, geopolitik baxımdan olduqca həssas
bölgədə yerləşən ölkəmiz öz mənafelərini
balanslaşdırılmış xarici siyasət kursu nəticəsində
qoruyaraq regionun ən vacib ölkəsinə
çevrilmişdir. Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac boru kəməri,
Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz kəməri kimi layihələrin
gerçəkliyə çevrilməsi, nəinki Cənubi
Qafqaz regionunun, ümumilikdə Avropanın gələcək
taleyinin xeyli dərəcədə asılı olduğu
irimiqyaslı qlobal layihələrdə Azərbaycanın əsas
tərəf kimi iştirakı beynəlxalq sferada müstəqil
dövlətimizin mövqelərinin daha da gücləndirilməsini,
onun xarici investisiyalar üçün açıq və cəlbedici
ölkə, etibarlı tərəfdaş imicinin
formalaşmasını təmin etmişdir. Azərbaycanın
getdikcə artan beynəlxalq nüfuzu ən ağrılı
problemimiz olan Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli
istiqamətində aparılan danışıqlarda da
özünü qabarıq şəkildə hiss etdirməkdədir.
Bu gün
ölkəmizdə ən müxtəlif sahələr üzrə
davam edən inkişaf prosesləri məntiqi
ardıcıllıqla bir-birini tamamlayır. Azərbaycanda
güclü ordu qurulur, ölkəmizdə informasiyalı cəmiyyətin
formalaşması, əldə edilən iqtisadi mənfəətlərin
bu gün qloballaşan dünyanın ən qiymətli sərvəti
rolunda çıxış edən insan kapitalına
çevrilməsi üçün məqsədyönlü
addımlar atılır, informasiya texnologiyalarının son
nailiyyətləri daha böyük sürətlə Azərbaycan
həyatının ayrılmaz bir hissəsinə çevrilir.
Bütün bunlara paralel olaraq ölkədə aparılan
demokratik islahatlar getdikcə daha geniş vüsət alır,
insan hüquq və azadlıqlarının təminatı
sistemi daha da mükəmməlləşdirilir, Azərbaycanda
tolerant bir mühitin mövcudluğuna şərait yaradan əsaslar
möhkəmləndirilir. Azərbaycanda vətəndaş cəmiyyəti
formalaşdırılır, hər bir vətəndaş
onunla dövlət arasındakı münasibətlərdə
müəyyən edilmiş rol və vəzifələri, mənsub
olduğu dövlətin bugününə və gələcəyinə
görə daşıdığı məsuliyyəti daha
aydın görür, hər addımında buna riayət etməyə
çalışır.
Bu gün
bütün dünyada sivil cəmiyyətin başlıca
göstəriciləri kimi qəbul edilən bu nailiyyətlərin
əldə edilməsində Heydər Əliyev Fondunun
prezidenti, YUNESKO və İSESCO-nun xoşməramlı səfiri,
Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın da
müstəsna xidmətləri vardır. Yüksək mənəvi-əxlaqi
dəyərləri parlaq şəxsiyyətində cəmləyən
Mehriban xanımın irəli sürdüyü və cəmiyyət
tərəfindən böyük dəstək qazanan ictimai təşəbbüslər
təkcə konkret sahələrdə mövcud olan problemlərin
həllinə yönəlmir, bu təşəbbüslər
çərçivəsində tikilən, bərpa edilən
məktəblərin, səhiyyə, mədəniyyət
ocaqlarının, həyata qaytarılan xəstə,
imkansız insanların, himayəyə götürülən
kimsəsiz körpələrin, bütün dünyada təbliğ
edilən Azərbaycan mədəniyyətinin
işığında həm də dövlət və vətəndaş
birliyini təmin edir, müstəqil Azərbaycan
Respublikasının əsl vətəndaşlarını
yetişdirir.
Bütün
bunlar ulu öndərimiz Heydər Əliyevin daim arzusunda
olduğu və bu gün gerçəkləşən
amallarıdır. Heydər Əliyevin cismən yoxluğu,
ideallarından pöhrələnən uğurları
özünün həyatda ikən görə bilməməsi
qəlbimizi nə qədər göynətsə də, biz bu
nailiyyətlərin hər birində ulu öndərin nurlu
simasını görürük, onun varlığını
hiss edirik. Və bu hiss, Heydər Əliyevin Azərbaycanın
bugünündən şad ruhunu bütün qəlbi ilə
duyan hər bir insanın daşımalı olduğu əbədi
bir vəzifəni müəyyənləşdirir - Heydər Əliyev
ideyalarına sadiqlik, bu ideyaları layiqincə həyata
keçirən möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin
rəhbərliyi ilə Azərbaycanın qazandığı
nailiyyətlərə töhfə vermək üçün
Azərbaycan Respublikası Hərbi Prokurorluğu bundan sonra da
ordumuzun qüdrətlənməsi naminə Silahlı Qüvvələrdə
qanunçuluğun möhkəmləndirilməsi istiqamətindəki
fəaliyyətini daim artıracaq, insan hüquq və
azadlıqlarının pozulmasına, cinayətkarlığa
qarşı barışmaz mübariz olmağa, insan amili ilə
bağlı hər bir məsələdə həssaslıq
göstərməyə çalışacaq, dövlətimizin
əbədi yaşaması, səadəti, rifahı naminə
üzərinə götürdüyü ali missiyanı Heydər
Əliyev ideallarına layiq şəkildə davam etdirəcək,
dövlətçiliyimizin daha da möhkəmləndirilməsi,
vətəndaş cəmiyyəti quruculuğu prosesində
qanunla üzərinə düşən bütün vəzifələrin
icrası istiqamətində səmərəli fəaliyyət
göstərəcəkdir.
Xanlar VƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikası
Baş prokurorunun
müavini-Azərbaycan
Respublikasının
hərbi prokuroru, ədliyyə
general-leytenantı
Xalq qəzeti.- 2011.- 6 may.- S. 7.