Şagirdlərə
həqiqi tariximizin öyrədilməsi vacib məsələdir
Yeni əsrin əvvəllərindən Azərbaycan
özünün sürətli və dinamik inkişaf yoluna qədəm
qoymuşdur. Bu yeni tarixi mərhələ xalqımızın
böyük oğlu Heydər Əliyevin ideyaları və həmin
ideyaların ardıcıllıqla həyata keçirilməsi
ilə sıx bağlıdır. Bu ideyalar və yorulmaz fəaliyyət
tariximizin yeni intibah dövrünün əsasını təşkil
edir. Heydər Əliyev böyük şəxsiyyət,
güclü dövlət xadimi idi. Ulu rəhbər Azərbaycanda
milli ideologiyaya əsaslanan möhtəşəm bir dövlətin
əsaslarını yaratmışdır. 80-ci illərin sonu,
90-cı illərin əvvəllərində gələcək
mövcudluğu şübhə altında olan Azərbaycanı
məhz ulu öndər islahatlar yoluna çıxardı, onu
dünyaya tanıtdı.
Azərbaycanın
müstəqillik tarixinin öyrənilməsi, xüsusilə
ulu öndərin hakimiyyəti illərində Azərbaycanın
keçdiyi şərəfli tarixi yolun şagirdlərə
öyrədilməsi çox vacib məsələdir.
Heydər
Əliyevin nəhəng siyasi fəaliyyəti ilə
tanış olmaq üçün bu böyük şəxsiyyətin
gördüyü böyük işlərin qısa
xronologiyasına nəzər salmaq məqsədəuyğundur.
Azərbaycanda əmin-amanlıq və sabitlik, iqtisadi dirçəliş,
"Əsrin müqaviləsi", tarixi ipək yolunun bərpası,
Heydər Əliyevin müəllifi olduğu Konstitusiya, Şərqdə
ilk dəfə ölüm hökmünün ləğvi,
dövlətin demokratik əsaslarının yaradılması,
Azərbaycanda aparılan hüquqi, sosial, mədəni
islahatlar, digər ölkələrlə
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq ulu
öndərin fəaliyyətinin yalnız bir hissəsidir. Xüsusilə
qeyd etmək vacibdir ki, ölkəmizin regionda lider dövlətə
çevrilməsində, dinamik iqtisadiyyata malik olan ölkələr
sırasında adının çəkilməsində, beynəlxalq
aləmdəki nüfuzunun artmasında və digər
uğurlarda ulu öndərin neft strategiyası əsas rol
oynamışdır.
Bir
tarixçi kimi Heydər Əliyevin tariximizə olan
böyük münasibətindən bəzi məqamlara toxunmaq
istəyirəm. Hər şeydən əvvəl, yuxarıda
qeyd etdiklərimə əlavə olaraq demək istərdim ki,
ulu öndərin fəaliyyəti Azərbaycan tarixinin ən
yeni dövrünü geniş şəkildə
işıqlandırmağa imkan verir. Təkcə ümummilli
lider Heydər Əliyevin fəaliyyətini izləməklə,
Azərbaycanın ən yeni tarixinin çox böyük və
əsas məqamlarını öyrənmək olar. Yəni,
ulu öndər respublikaya rəhbərlik etdiyi dövrdə hər
sahədə qürur doğuran bir tarix yaratmışdır. Bu,
indiki dövrdə də, gələcəkdə də yeni
tariximizin yazılması üçün bir bazadır.
Ulu
öndər ixtisasca tarixçi idi. Ona görədir ki, Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi dövrdə bu ölkənin
keçmiş tarixinin onun üçün nə qədər
əziz və qiymətli olduğunu bəyan edir, tarixçilərə
tariximizi ətraflı, dəqiq, qərəzsiz tədqiq etməyi
tövsiyə edirdi. Ulu öndər həm bir tarixçi kimi
buraxılmış səhvləri, təhrifləri,
saxtalaşdırmaları aşkar etmiş, onlara
özünün düzgün elmi münasibətini
bildirmiş, həm də tarixçilərə bu məsələlərə
yenidən məsuliyyətlə baxmağın vacibliyini
çatdırmışdır.
Azərbaycanlılara
qarşı erməni-rus hərbi birləşmələrinin
törətdikləri soyqırım siyasətinə
hüquqi-siyasi qiymətin verilməsi Heydər Əliyevə qədər
heç kəsə müyəssər olmamışdır.
Heydər Əliyev 26 mart 1998-ci ildə "Azərbaycanlıların
soyqırımı haqqında" verdiyi fərmanla illər
boyu ermənilərin azərbaycanlılara qarşı törətdikləri
amansızlıqları faktlarla göstərirdi. Bu,
ümummilli liderin böyük tarixi xidmətlərindəndir.
Ulu öndər eyni zamanda, qeyd edirdi ki, sovet hakimiyyəti
dövründə rus şovinizmi və erməni vəhşiliyi
nəticəsində müxtəlif vaxtlarda Azərbaycan torpaqları
hissə-hissə ermənilərə verilmişdi. Bu tarixi fakt
ört-basdır edilirdi. Heydər Əliyev bununla tarixçilərə
bu məsələlərin araşdırılmasına diqqət
yönəltməyi tövsiyə edirdi.
1937-1938-ci
illər repressiyaları Azərbaycanda daha ağır şəkildə
həyata keçirildi. Xalqımızın ən ləyaqətli
övladlarının məhv edilməsinin, sürgünlərə,
işgəncələrə məruz qalmasının əsl
mahiyyətinin açılması ulu öndərin tarixi xidmətidir.
Çünki bu böyük tarixi şəxsiyyət qeyd
edirdi ki, tarixi təhrif etmək qəbahətlir. "Tarixdə
hər şeyin öz yeri vardır. O nə sizdən, nə
bizdən, nə də heç kəsdən asılı
deyildir. Tarix obyektiv bir prosesdir. Bu obyektiv prosesə təsir etmək,
onu zəiflətmək və məcrasından da
çıxarmaq olar. Amma onu dayandırmaq, ona ciddi təsir
göstərmək mümkün deyildir".
Tarix
olanlardan, baş verənlərdən daha çox
yazılanlardan ibarətdir deyirlər. Yəni olub keçənlərə
aid vaxtında və doğru, dürüst tarix
yazılmırsa, həmin hadisələr unudulub gedir, dəyişikliyə
uğrayır. Bundan isə tarixi saxtalaşdıranlar, bədnam
qonşularımız məharətlə istifadə edirlər.
Bu baxımdan qeyd etmək lazımdır ki, sovetlər
dövründə Azərbaycanın tarixi əsasən
keçmiş Azərbaycan Sovet Sosialist Respublikasının ərazisinə
uyğun gələn bir çərçivədə öyrənilirdi.
Qədim keçmişə, böyük tarixi əraziyə
malik olan azərbaycanlıların indiki bütün Ermənistan,
Şərqi Gürcüstan, Şimali İran ərazisində
mövcud olan tarixi ört-basdır edilirdi. Yalnız Heydər Əliyev
azərbaycanlıların tarixini tam şəkildə
(xüsusilə indiki Ermənistan ərazisi daxil olmaqla) öyrənilməsini
irəli sürmüşdü. Bu, çox elmi və siyasi əhəmiyyət
daşıyan bir məsələdir.
Heydər
Əliyev Azərbaycanın XX əsr tarixində çox
mühüm yer tutan Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
tarixinin geniş şəkildə və qərəzsiz
yazılmasına, onun yaranmasında böyük rolu olan
görkəmli rəhbərlərin rolunun
işıqlandırılmasına xüsusi əhəmiyyət
verirdi. Çünki uzun illər AXC-nin tarixi qaranlıq səhifə
olaraq qalırdı. Bu dövrü tariximizin mühüm və
parlaq səhifəsi adlandıran ulu öndər Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin yaranmasını XX əsrin
böyük tarixi hadisəsi kimi qiymətləndirirdi. Heydər
Əliyev özü də qeyd edirdi ki, ilk dəfə onun təşəbbüsü
ilə Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin dövlət
atributları 1990-cı ildə Naxçıvanda rəsmiləşdirilmişdi.
O, tarixçilərə bu dövrün tarixini dərindən
araşdırmağı tövsiyə etməklə onun
yaradılması uğrunda mübarizə aparanların
hamısının böyük rolunun olduğunu göstərmiş,
eyni zamanda, nöqsanların,
çatışmazlıqların da olduğu kimi
işıqlandırılmasının vacib olduğunu
vurğulamışdı.
Bütün
bunlar həm tarixçilər qarşısında, həm də
tarixi tədris edən təhsil işçiləri
qarşısında məsuliyyətli fəaliyyət
proqramı olmalıdır. Çünki tariximizin öyrənilməsi,
keçmişimizə sevgi və hörmətin
formalaşması ilk növbədə ailədən və məktəbdən
başlayır. Heydər Əliyev hələ 1994-cü il 31
avqust tarixində Bakı şəhərinin təhsil
işçiləri ilə görüşündə təhsilə,
elmə, müəllim sənətinə yüksək qiymət
verməklə bərabər tariximizin tədqiqində, öyrənilməsində
və milli ideologiyamızın formalaşmasında təhsilin
üzərinə nə qədər böyük bir vəzifə
düşdüyünü göstərirdi. Ulu öndər deyirdi:
"Dediyim kimi bizim milli ideologiyanın konsepsiyası
olmalıdır. Şübhəsiz, bu konsepsiya tarixi
keçmişimiz, milli, mədəni, dini ənənələrimiz
üzərində qurulmuşdur. Biz XX əsrdə cürbəcür
mərhələlərdən keçdik, ayrı-ayrı
ideoloqların təsiri altında qaldıq. İndi
xalqımız hər cəhətdən azaddır. Ona görə
lazımdır ki, ümumiyyətlə, düşünən
beyinlərimiz, alimlərimiz, o cümlədən təhsil sahəsində
çalışan müəllim ordusu middi
ideologiyamızın formalaşması üçün öz
fəaliyyətlərini göstərsin". Heydər Əliyev
bunun üçün Azərbaycan xalqının tarixinin tədrisinə
çox ciddi fikir verilməsinin vacibliyini bildirirdi.
Çünki bizim mənəviyyatımız, gənclərin
bugünkü və gələcək mənəviyyatı və
vətənpərvərliyi həm də tariximizə
münasibətdən asılıdır.
Mənim
peşəm müəllimlikdir. Çalışdığım
təhsil ocağı, eyni zamanda, mənim həmkarlarım ulu
rəhbərin bu tövsiyələrini daim əlində rəhbər
tutur və onu əsas fəaliyyət istiqaməti kimi qəbul
edirlər. Bizi öz işimizdə daha çox məsuliyyətli
olmağa sövq edən səbəblərdən biri də bu
böyük tarixi şəxsiyyətin adını
daşıyan və onun özünün təşəbbüsü
və tapşırığı ilə yaradılan Heydər Əliyev
adına liseydə çalışmağımızdır.
Biz hər gün onun büstü qarşısından
keçərək pedaqoji fəaliyyətimizə davam edirik.
Digər tərəfdən, biz tarix müəllimləri
üçün bu məsuliyyətin yükünü daha
çox hiss edir və tariximizin öyrənilməsində,
onun hər bir səhifəsinin şagirdlərimizə sevdirilməsində
bacardığımızı edirik. Bunun üçün
liseyimizdə hər cür şərait, sağlam
düşüncəli və bilikli müəllim və
şagird kollektivi, layiqli rəhbərlik vardır.
Liseyimiz rəsmi
statistik göstəricilərə görə
yarandığı ildən bəri respublikanın 15 ən
yaxşı orta məktəbindən biri olaraq uğur
qazanır. Respublika olimpiadalarında hər il liseyimizin
şagirdləri tarix fənnindən I-IV yerlərə sahiblik
edirlər. Bu gün liseyimizin məzunlarının adı ən
yüksək təhsil ocaqlarından gəlir. Deməli, biz gənc
nəslə doğma vətənimizin çox qədim olan
tarixini, mədəniyyətini sevdirə bilirik. Bu isə
çox vacibdir. Çünki öz keçmişini, tarixini,
mədəniyyətini bilməyən gənc heç vaxt əsl
vətənpərvər ola bilməz.
Şahbaba RƏSULOV,
Heydər Əliyev adına Liseyin
tarix müəllimi
Xalq qəzeti.- 2011.- 12 may.- S. 7.