"Müəllim
o kəs deyil ki, öyrədir, o kəsdir
ki, ondan öyrənirlər"
İsa
Veysovu uzun illərdir ki, tanıyıram. Hələ Bakı
Dövlət Universitetində, Gəncə Pedaqoji
İnstitutunda çalışdığı vaxtlardakı fəaliyyəti,
şəxsi insani keyfiyyətləri daim diqqəti cəlb
edib. Ulu öndər Heydər Əliyevin 13 iyun 2000-ci il tarixli
fərmanı ilə Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutu yaradılarkən onun Qazax filialına İsa
Veysovun təyin olunması çoxlarının ürəyindən
xəbər verdi. Çünki İsa Veysov təşkilatçılıq,
tələbkarlıq keyfiyyətləri ilə yanaşı,
ilk növbədə müəllim idi, bu peşənin incəliklərini
bilirdi və təbii ki, ixtisaslı kadrların
hazırlanmasında öz bilik və bacarığını əsirgəməyəcəkdi.
Belə də oldu. Yadımdadır ki, Gəncə Dövlət
Pedaqoji İnstitutunun Qazax filialının bazasında
yaradılmış bu filialın maddi-texniki bazası
yaxşı vəziyyətdə deyildi, müəllim heyəti
çox zəif idi. Bəlkə də elə bu səbəbdən
2000-2001-ci tədris ilini filial cəmi 38 nəfər tələbə
qəbulu ilə başlamışdı. Aylar, illər
keçdikcə Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutunun Qazax filialı dəyişməyə,
inkişaf etməyə başladı. İlk vaxtlar filiala bir o
qədər də maraq göstərməyən orta məktəb
məzunlarının sayı ilbəil artdı. Fəaliyyətinin
ilk illərində yalnız Qazax, Ağstafa, Tovuz, Şəmkir
və bir neçə yaxın ətraf rayonları əhatə
edən tələbə kontingenti indi az qala Azərbaycanın
bütün şəhər və rayonlarını əhatə
edir. Bu onunla əlaqədardır ki, Qazax filialı
kadrları, maddi-texniki bazası, tədrisin keyfiyyəti ilə
sübut etdi ki, artıq bu sahədə "əyalət"
ifadəsi işlədilə bilməz. Layiqli müəllim
kadrları yetişdirmək üçün filialın
bütün imkanları var və bu imkanlardan uğurla istifadə
olunur. Müsahibimiz filialın direktoru, fizika-riyaziyyat elmləri
doktoru, respublikanın əməkdar müəllimi İsa
Veysovdur.
-
İsa müəllim, filialınız haqqında bir qədər
ətraflı məlumat verməyinizi xahiş edirəm.
- Son illər bütün sahələrdə olduğu kimi, təhsildə də, sözün əsl mənasında, məqsədyönlü islahatlar həyata keçirilir, cəmiyyətdə baş verən köklü dəyişikliklər milli təhsil sistemində öz əksini tapır.
Müstəqilliyin bərpasının 20-ci ilini qeyd edən ölkəmizin yeni tarixində təhsilin uzunmüddətli strategiyası və onun əsas inkişaf istiqamətləri ilk dəfə ümummilli liderimiz Heydər Əliyev tərəfindən müəyyənləşdirilmiş və onun rəhbərliyi altında icra olunmağa başlanmışdır.
Əsası vaxtilə ulu öndərimiz tərəfindən qoyulmuş təhsil istiqamətləri üzrə davamlı inkişaf dinamikası hazırda bu siyasətin layiqli davamçısı möhtərəm Prezidentimiz cənab İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilir, təhsil sahəsində mühüm məzmun islahatları həyata keçirilir, genişmiqyaslı dövlət prqoramları icra olunur və yeni inkişaf strategiyaları müəyyənləşdirilir.
Çoxpilləli ali təhsil sisteminə keçid, Azərbaycanın təhsil sənədlərinin tanınması üzrə Avropa Konvensiyasına və Boloniya prosesinə qoşulması, Avropa standartlarına uyğun gələn yeni modelə keçilməsi "Fasiləsiz pedaqoji təhsil və müəllim hazırlığının strategiyası və konsepsiyası" sənədlərinin hazırlanması ölkəmizdə təhsilin inkişafına əlverişli şərait yaradır.
Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun Qazax filialı ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin "Azərbaycan Respublikasında təhsil sisteminin daha da təkmilləşdirilməsi haqqında" 13 iyun 2000-ci il tarixli 349 saylı fərmanı ilə Gəncə Dövlət Pedaqoji İnstitutunun Qazax filialının bazasında yaradılmışdır.
Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun Qazax filialında iki fakültə-ilkin müəllim hazırlığı, ixtisasartırma və yenidənhazırlanma fakültələri, beş kafedra-humanitar fənlər, Azərbaycan dili, ədəbiyyatı və onun tədrisi metodikası, riyaziyyat və informatika, ümumi fənlər, xarici dillər kafedraları, üç metodik kabinet, iki laboratoriya, iki kompyuter sinfi, kompyuter mərkəzi və linqafon otağı fəaliyyət göstərir.
İlkin müəllim hazırlığı fakültəsində əyani şöbə üzrə 4 ixtisas qrupunda, yəni riyaziyyat və informatika, tarix və coğrafiya, Azərbaycan dili və ədəbiyyatı, ibtidai sinif ixtisasları üzrə 447 nəfər tələbə təhsil alır.
Bu tələbələrin təhsili ilə 55 nəfər professor-müəllim heyəti məşğul olur ki, onlardan da 3 nəfəri elmlər doktoru-professor, 12 nəfəri elmlər namizədi-dosent, 37 nəfəri baş müəllim və rayonun ümumtəhsil müəssisələrində çalışan qabaqcıl müəllimlərdir.
Filialın elmi potensialını təşkil edən alimlərin köməyi sayəsində bir sıra elmi-tədqiqat işləri aparılmış, monoqrafiyalar, dərsliklər, dərs vəsaitləri və metodik vəsaitlər hazırlanmış, elmi məqalələr dərc olunmuş, filialın əməkdaşlarının əksəriyyəti elmi-tədqiqat və elmi metodik işlərə cəlb olunmuşlar.
- İxtisaslı kadr hazırlanması üçün bu gün filialda yaradılmış şərait bir direktor kimi sizi qane edirmi?
- Azərbaycan Respublikasının təhsil naziri Misir Mərdanovun və Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun rektoru, millət vəkili, professor Aqiyə Naxçıvanlının diqqət və qayğısı nəticəsində filialın maddi-texniki bazası əsaslı şəkildə yenidən qurulmuş, yeni istilik sistemi quraşdırılmış, müasir avadanlıqlar alınmış, filialın informasiya-kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatının əhatə dairəsi genişləndirilmiş, kitabxana fondu yeni dərslik, dərs vəsaiti və müxtəlif ədəbiyyatlarla zənginləşdirilmiş, işçilərin məişət-sosial şəraiti daha da yaxşılaşdırılmışdır.
Son illərdə filialla
baza institutu arasında əlaqələr
daha da genişləndirilmişdir. Filial əməkdaşları tez-tez
baza institutda təşkil edilən elmi praktik konfranslarda
və seminarlarda iştirak edir, tədris prosesi ilə bağlı müəyyən fikir mübadilələri aparırlar.
Baza institutunun əməkdaşları
da filialda elmi mövzularda məruzələr edir, canlı müzakirələr
təşkil edirlər.
Tələbə elmi cəmiyyət xətti ilə bir sıra işlər
görülmüş, xarici
ölkələrlə əməkdaşlıq
əlaqələri qurulmuşdur. Bu müddət ərzində
filialın bir neçə əməkdaşı
elmlər namizədi dissertasiyasını müdafiə
edərək elmlər-namizədi
alimlik dərəcəsi
adı almışdır.
Son illərin uğurlu
nəticəsi kimi onu da qeyd
etmək yerinə düşər ki, AMİ
Qazax filialını müvəffəqiyyətlə bitirmiş tələbələrdən
7 nəfəri respublikamızın
müxtəlif ali məktəblərinin
magistraturasına qəbul
olunmuşdur.
Təbii ki, biz əldə olunan nailiyyətlərdən
arxayınlaşa bilmərik. İstər müəllim
kontingenti olsun, istərsə də tələbə, dövr tələb edir ki, daim öz
üzərində çalışasan,
ən müasir mütərəqqi texnologiyalara
yiyələnəsən.
On il əvvəl
auditoriyalara, kabinetlərə
daxil olanda özüm də utanırdım. Çox pis vəziyyət
idi. Belə olan halda hansı kadr hazırlığından söhbət
gedə bilərdi?
Amma indi tədris üçün lazmı şərait yaradılıb.
Əlbəttə, hələ
həyata keçiriləsi
çox işlərimiz,
perspektiv planlarımız
var. Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti cənab İlham Əliyev çox gözəl demişdir: "Müəllimlərin
üzərinə çox
böyük vəzifə
düşür. Gələcək nəslin yetişdirilməsi,
onların tərbiyə
olunması, Azərbaycana
bacarıqlı kadrların
hazırlanması çox
böyük vəzifədir".
Bu baxımdan bizim üzərimizə ikiqat vəzifə düşür. Biz müəllimlər məhz
müəllim hazırlayırıq.
Gərək məsuliyyət
hissini bir an belə unutmayaq.
- İsa müəllim,
sizcə, bu gün müəllim peşəsinə maraq azalıb, yoxsa artıb?
- Sizə bir faktı
misal çəkim. Əgər Müəllimlər İnstitutunun
Qazax filialına ilk illər 100-150 balla daxil olurdularsa, dəqiq desəm, məcburiyyət qarşısında
qalıb digər seçim edə bilmirdilərsə, indi bu, mümkün deyil. Hazırda filialımıza 300,400, hətta
500 balla daxil olanlar var. Abituriyentlər özləri müəllim
peşəsini seçir,
harada, hansı filialda təhsil alacaqlarını sərbəst
müəyyənləşdirirlər. Filialda yaradılmış şərait,
pedaqoji heyətin peşəkarlığı imkan
verir ki, layiqli müəllim kadrları yetişdirək.
Digər
vacib amil müəllim əməyinə,
müəllim peşəsinə
dövlət səviyyəsində
göstərilən hədsiz
diqqət və qayğıdır. Ulu öndər
Heydər Əliyev müəllim əməyini
yüksək qiymətləndirərək
demişdir. "Mən yer üzündə
müəllimdən yüksək
ad tanımıram. Hər birimizdə
müəllimin hərarətli
qəlbinin bir zərrəciyi vardır.
Məhz müəllim doğma yurdumuzu sevməyi, hamının rifahı naminə vicdanla işləməyi müdrikliklə
və səbrlə bizə öyrətmiş
və öyrədir.
Hər birimizin öz müəllimi vardır və biz bütün ömrümüz boyu onun xatirəsini hörmətlə, minnətdarlıqla
qəlbimizdə yaşadırıq."
Bizim hər birimiz ibtidai məktəbdə, birinci sinifdə oxuduğu illəri xoş xatirə kimi anır və bu xatirələrdə ən əziz yeri ilk növbədə ona sevgi və
qayğı ilə qələm tutmağı,
yazı yazmağı,
kitab oxumağı öyrədən insan - müəllimi tuturuq. Müəllimlik dünyada ən çətin, eyni zamanda, ən şərəfli və ən gözəl peşədir. Müəllim şagirdin dərin və hərtərəfli
bilik alması, yaşadığı dövrün
poblemlərindən baş
çıxarması üçün
bütün bilik və bacarığını
sərf edir. Müəllim əməyinin nəticəsində
cəmiyyət formalaşır,
savadlı, bilikli, geniş dünyagörüşlü,
nümunəvi əxlaqa
malik insanlar yetişir. Müəllim yeni cəmiyyət
qurucusunun memarıdır,
desək, yanılmarıq.
Yaşadığımız dövr elə bir dövrdür ki, hər bir
sahə ilə ayaqlaşmağı, daim öyrənməyi tələb
edir. Bu baxımdan müəllim peşəsi
də daim yeniliklər tələb edir. Şagird, tələbə müəllimdən yeni metodika tələb edir. Nə gizlədək, hələ
də elə müəllimlərimiz var
ki, sovet dövründə öyrəndiklərini
tətbiq edirlər.
Filialımızın müəllim kollektivinin ən başlıca vəzifəsi məhz müasir müəllimlər
hazırlamaqdır. Çünki
artıq orta məktəblərdəki şagirdlər
20-30 il qabaqkı
şagirdlər deyil. Əgər bu gün filialımızın
hər hansı bir müəllimi kompyuterlə işləməyi
bacarmırsa, o heç
vaxt müasir müəllim yetişdirə
bilməz. Unutmamalıyıq
ki, cəmiyyətin, millətin gələcəyi müəyyən
mənada müəllimin əlindədir. Deyirlər ki,
bir milləti məhv etmək üçün onun müəlliminin
və həkiminin savadsız olması kifayətdir: biri milləti
mənəvi cəhətdən, digəri isə fiziki cəhətdən
şikəst edəcəkdir. Bu hal müəllim
kadrlarının hazırlığına xüsusi diqqət
yetirməyi tələb edir.
Müəllim cəmiyyətin etibar etdiyi şəxsdir. Cəmiyyət
ən əziz, ən qiymətli sərvətini -
uşaqları, öz ümidini, öz gələcəyini
müəllimə etibar edir. Elə bu
faktın özü məktəbin, müəllimin məqsədini,
vəzifəsini müəyyənləşdirir, xalqın,
dövlətin gələcəyini formalaşdırır.
Müəllim
elə bir insan - mütəxəssis olmalıdır ki,
uşaqlar, gənclər ondan öyrənməyə can
atsınlar. El arasında da belə bir deyim var: "Müəllim
o kəs deyil ki, öyrədir, o kəsdir ki, ondan öyrənirlər".
Deməli, o müəllimdən öyrənirlər
ki, o yaxşı öyrədilib, yaxşı
hazırlanıb. Dahilərdən biri deyib
ki, "o kəs yaxşı öyrədə bilər ki, onu
yaxşı öyrədiblər".
Bizim filialın məzunları respublikamızın əksər
bölgələrində çalışırlar. Xoş
soraqlarını alırıq, sevinirik. Valideynlərlə
görüşürük, onları dinləyirik, problemlərini
öyrənirik. Tez-tez ümumtəhsil məktəblərində
oluruq, hətta bir neçə il qabaq
filialımızı bitirmiş məzunların dərslərində
iştirak edirik. Çalışırıq ki,
səhvlərimizi təkrar etməyək, müasir müəllimlər
yetişdirək. Təbii ki, zəif məzunlar
da olur. Amma onların sayı azdır və əksəriyyəti
təhsil sahəsində çalışmır.
Ölkə
miqyasında müəllim əməyinə çox yüksək
qiymət verilir. Görün, son illər neçə-neçə
müəllimə fəxri adlar verilir, ən
yaxşıların yaxşıları müsabiqələri
keçirilir, maaşlar artırılır, yeni binalar tikilir,
maddi-texniki baza möhkəmləndirilir və sair.
Bütün bunlar müəllim peşəsinə
marağı ilbəil artırır.
Biz
pedaqoji işçilər, xüsusilə müəllim
kadrları hazırlayanlar etimadı nəyin bahasına olursa
olsun, doğrultmalıyıq.
Söhbəti yazdı: Hamlet QASIMOV
Xalq qəzeti.- 2011.- 18 oktyabr.- S. 8.