Dünya təhsil
məkanına inteqrasiya fəaliyyətimizin prioritet istiqamətidir
...Ötən ilin sonunda Azərbaycanda
unikal Oğuz-Qəbələ-Bakı su kəməri istifadəyə
verilib. İlin yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunmuş müşavirədə dövlətimizin
başçısı İlham Əliyev bu barədə
danışarkən qeyd etmişdir ki, yaxın bir-iki ayda bu kəmər
tam gücü ilə işləyəcək və beləliklə,
Bakının təmiz, keyfiyyətli içməli su ilə təmin
olunması üçün əlavə böyük imkanlar
yaranacaqdır.
...Ötən il sosial infrastrukturun
yaradılmasında böyük işlər
görülübdür. Təkcə təhsil sahəsində
70-dən çox məktəb tikilmiş, təmir
edilmişdir. Bu, ölkənin inkişafı üçün
vacib məsələdir.
...Su kəməri
bizləri su aydınlığına qovuşdurur.
...Təhsil millətin gələcəyini
təmin edir.
Elə
buna görə də mən ilk baxışda fərqli
görünən iki sahədəki uğurları eyniləşdirməyə
çalışdım. Axı, su aydınlıqdır, təhsil
də beyinlərə, zəkalara aydınlıq gətirir.
Yalnız
ağıllı insanların cəmiyyəti güclü
dövlətin yaranmasını təmin edə bilər. Bir
çox dövlətlərin gələcək taleyi ilk
növbədə elmi-intellektual potensialı və insan
kapitalı ilə şərtlənir. Ulu Peyğəmbərimiz
Həzrəti Məhəmməd demişdir ki, elm uzaq
Çində olsa belə, ona sahib olmaqdan ötrü yola
çıxmaqdan çəkinməyin.
Azərbaycan
əsrlər boyu ədəbiyyat və sənət diyarı
olmaqla yanaşı, qabaqcıl elm diyarı kimi də
tanınmışdır. Bəhmənyarlar, Nəsirəddin
Tusilər və digər bu kimi dahilər yetirən millətimiz
həyatın bu sahəsinə həmişə diqqətli
olmuşdur. Nizami Gəncəvi əbəs yerə demirdi:
"Qüvvət elmdədir, başqa cür heç kəs
heç kəsə üstünlük eyləyə bilməz".
Azərbaycan
bu gün də öz elmi potensialı ilə öyünə
bilər. Dünya şöhrətli alimlərimiz elmi kəşfləri
ilə Vətənimizin adını daim ucaldırlar. Ulu
öndər Heydər Əliyevin bu fikri qanadlı bir aforizm
kimi dillər əzbərinə çevrilmişdir: "Gələcək
bilikli, elmli insanların çiyinləri üstündə
qurulacaqdır".
Azərbaycanda
əsası unudulmaz dahi şəxsiyyət Heydər Əliyev
tərəfindən qoyulan siyasi və iqtisadi kursu möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyev uğurla davam və inkişaf
etdirir. Dövlət başçımızın yorulmaz səyləri
sayəsində Azərbaycan artıq bölgədə
mühüm regional liderə çevrilmişdir. Ölkəmizin
beynəlxalq aləmdə nüfuzu güclənmiş, iqtisadi
inkişaf tempinə görə dünyada lider mövqeyinə
yüksəlmişdir. Bu şəksiz uğurların
qazanılmasında məhz elm və təhsilin inkişafı
da mühüm rol oynamışdır. Ölkəmizdə elmi
cəhətdən əsaslandırılmış
inkişafyönümlü 16 dövlət proqramının mədsədyönlü
icrası uğurların başlıca təminatçısı
olmuşdur.
İndi
Azərbaycan təhsili dünya təhsil məkanına
inteqrasiya mərhələsindədir. Azərbaycan elmi milli və
ümumbəşəri məqsədlərə xidmət edən
dinamik bir sahədir, - desək, heç də mübaliğə
etmiş olmarıq. Dövlətimizin başçısı
İlham Əliyev beynəlxalq təcrübəni və
ölkəmizin hazırkı sosial-iqtisadi tempini nəzərə
alaraq 12 noyabr 2007-ci ildə Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında Strateji Araşdırmalar Mərkəzinin
yaradılmasına qərar vermişdir. Eyni zamanda möhtərəm
Prezidentimiz müasir qloballaşma dövründə dünya
elminə, təhsilinə sürətli inteqrasiyanı vacib
sayaraq azərbaycanlı gənclərin xaricdə təhsil
almasına da ciddi əhəmiyyət verir. Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrin ali məktəblərində təhsili
üzrə ayrıca Dövlət Proqramı həyata
keçirilir. Ölkədən kənarda 4 minə yaxın azərbaycanlı
gənc təhsil alır. Onlardan min nəfəri dövlət
vəsaiti hesabına təhsil alanlardır. Gənclərimiz ən
ünlü xarici universitetlərdə ölkəmiz
üçün zəruri ixtisaslara yiyələnirlər.
Fərəhli
haldır ki, milli təhsil sistemimizin tərəqqisi məsələsi
məzmununu dəyişərək həm də ölkənin
gələcək inkişaf modelinin əsasını
formalaşdıran mühüm amil kimi gündəmə gəlmişdir.
Azərbaycanda güclü insan kapitalının
formalaşdırılmasını məqsədə
çevirən dövlət başçısının
milli təhsilin inkişafı, problemlərin həlli
yönümündə həyata keçirdiyi siyasət
ardıcıllığı və sistemliliyi ilə diqqət
çəkir. Təhsilə ayrılan büdcə vəsaiti
2003-cü ildən bəri beş-altı dəfə
artmışdır.Təkcə 2010-cu ilin dövlət
büdcəsində təhsil xərcləri üçün
1,3 milyard manatadək vəsaitin ayrılması bu siyasətin
və qayğının əyani təzahürüdür.
Hazırda dövlət büdcəsində təhsil xərcləri
çəkisinə görə ilk yerdə
dayanmışdır.
Regional
inkişaf üzrə birinci Dövlət Proqramına əsasən
2004-2008-ci illərdə Azərbaycanda 1600 yeni məktəb və
əlavə tədris korpusları tikilərək istifadəyə
verilib ki, bu da MDB məkanında çox yüksək nailiyyətdir.
Yüzlərlə
məktəb əsaslı təmir edilib. Təkcə Heydər
Əliyev Fondunun "Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb"
proqramı çərçivəsində həmin müddətdə
238 məktəb inşa olunub, 39-u əsaslı təmir edilib,
8 uşaq bağçası bərpa olunub. İkinci Dövlət
Proqramında da elm və təhsilin inkişaf etdirilməsi ilə
bağlı əksini tapan konkret müddəalar həyata
keçirilməkdədir. Bildiyimiz kimi, 21-ci əsr dünyada
təhsil əsri elan edilmişdir. Bununla əlaqədar nazir
Misir Mərdanov "Azərbaycan təhsili yeni inkişaf mərhələsində"
adlı çox sanballı kitabında yazır ki, yüksək
intellektə malik insan kapitalının formalaşması və
güclü iqtisadiyyatın qurulmasında təhsilin rolu
heç vaxt indiki qədər aktuallıq kəsb etməmişdir.
Təhsil əsrində təbii olaraq müəllimlərin
rolu daha da artmışdır. Azərbaycanda bunu böyük
uzaqgörənliklə hiss edən ulu öndərimiz Heydər
Əliyevin hələ əsrin ilk ilində, 13 iyul 2000-ci il
tarixli fərmanı ilə təhsil tariximizdə analoqu olmayan
Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun
yaradılmasına qərar verməsi tarixi hadisə idi. Həmin
ildən unikal ali təhsil ocağının 12 bölgədə
filialları da formalaşmışdır. Bu addım ümumi
təhsil sistemi üçün müəllim
hazırlığında yeni, daha səmərəli mexanizmlərə
keçməyə geniş imkanlar açmışdır.
Son bir
neçə ildə Prezident İlham Əliyevin sərəncamı
ilə ali məktəb əməkdaşlarının əməkhaqlarının
2-3 dəfə artırılması müəllimlərə
göstərilən dövlət qayğısının daha
bir təcəssümüdür. Bu, bizim məsuliyyət
hissimizi artırır, işimizdə keyfiyyət amilinin
yüksəlməsinə güclü stimul verir. Yeri gəlmişkən,
ilbəil bütün təhsil sahəsində əməkhaqları
hissolunacaq dərəcədə artmış, tələbələrin,
aspirantların təqaüdləri yüksəlmişdir. Təkcə
bakalavr pilləsində təhsil alan tələbələrin
təqaüdləri 2003-cü ilə nisbətən 10 dəfə,
aspirantların təqaüdləri isə 5 dəfəyədək
çoxalmışdır.
Azərbaycanın
təhsil sistemində maddi-texniki bazanın genişləndirilməsi
- məktəb tikintisi və əsaslı təmiri
proqramları, avadanlıqla təminat, istilik təchizatı, dərslik
siyasətinin və əyani vəsaitlərlə təminatın
müasir tələblərə
uyğunlaşdırılması, təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılması, xüsusi istedadlı
uşaqlarla iş və sair bu kimi istiqamətlərdə
aparılan ardıcıl tədbirlər
günümüzün əsas reallıqları
sırasında möhkəmlənmişdir.
Xatırlayıram
ki, informasiya cəmiyyətləri üzrə ümumdünya
sammitlərində (Cenevrə, 2003-cü il və Tunis, 2005-ci
il) qəbul edilmiş sənədlərdə ölkələr
qarşısında bir çox vəzifələr müəyyənləşdirilmişdi.
Bu sırada təhsilə də xüsusi diqqət
yetirilmiş, 2015-ci ilə kimi bütün məktəblərin
internetə çıxışının təmin edilməsi
qarşıya qoyulmuşdu. İki il öncə Bakı şəhərində
YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, Azərbaycanın
birinci xanımı Mehriban Əliyevanın təşəbbüsü
ilə keçirilən "Dünyada
savadlılığın dəstəklənməsi"
konfransında 30 ölkənin 200-dək təhsil eksperti
iştirak edirdi. Azərbaycan təhsilinin beynəlxalq aləmə
inteqrasiyasının genişləndirilməsi
baxımından çox böyük əhəmiyyət
daşıyan həmin konfransda qeyd edilmişdir ki, internetin
inkişafı hazırkı dövrdə savadlılıq
anlamının daha geniş kontekstdə irəli sürülməsinə
səbəb olmuşdur.
Azərbaycan
Prezidentinin sərəncamı ilə təsdiq edilmiş
"Ümumtəhsil məktəblərinin İKT ilə təminatı
Proqramı" ölkəmizdə uğurla həyata
keçirilir. Üç ildə həmin proqrama əsasən
3739 məktəbə 31677 kompyuter və ona uyğun digər
İKT avadanlığı verilmiş, eyni zamanda 1103 məktəb
noutbuk və proyektorla təmin edilmişdir. Əgər
proqramın tətbiq edilməyə başladığı
2005-ci ilə qədər hər min şagirdə bir kompyuter
düşürdüsə, artıq bu göstərici hər
29 şagirdə bir kompyuter nisbətindədir.
Dövlətimizin
başçısı dəfələrlə bəyan
etmişdir ki, ölkəmizdə İKT-nin tətbiqi əsas
prioritet sahədir. Cənab İlham Əliyevin təsdiq etdiyi
"Təhsil sisteminin informasiyalaşdırılması
Proqramı (2008-2012-ci illər)" çərçivəsində
ali təhsil müəssisələrində İKT ilə təminat
imkanları daha da genişləndirilir ki, bu da təhsilin
keyfiyyətinin yaxşılaşdırılmasına gözəl
zəmin yaradır.
Ötən
illər Azərbaycanda təhsilin inkişafı sahəsində
daha bir zəruri addım atılmışdır. Möhtərəm
Prezidentimizin sərəncamı ilə "2009-2013-cü illərdə
Azərbaycan Respublikasının ali təhsil sistemində
islahatlar üzrə Dövlət Proqramı" təsdiq
olunmuş və illərcə Milli Məclisin müzakirəsində
olan "Azərbaycan Respublikasının Təhsil haqqında
Qanunu" qəbul edilmişdir. Dövlət
başçımızın təsdiqlədiyi yeni
proqramın hədəfi ölkənin ali təhsil sisteminin
Avropa təhsil məkanına inteqrasiyasının daha da
sürətləndirilməsi, ali təhsilin məzmununun
Bolonya prinsiplərinə uyğunlaşdırılması,
ölkə iqtisadiyyatının inkişafına müvafiq
olaraq hazırlıqlı kadrlara tələbatın ödənilməsi,
habelə əhaliyə müasir standartlar səviyyəsində
ali təhsil almaq imkanının verilməsidir.
Dövlət
qayğısı, mühüm proqramların tətbiqi
bütün ali məktəblərdə olduğu kimi, bizim
institutda da yenilik ab-havası yaratmış, maddi və mənəvi
təminatı gücləndirmişdir. 2005-ci ildə ölkə
başçısının sərəncamı ilə
institutumuza indiki rəhbərlik təyin edildikdən sonra bir
çox problemlərimiz həllini tapmağa, quruculuq işləri
genişlənməyə başlamışdır. Rektorluq və
filiallar arasında çox normal işgüzar münasibətlərin
formalaşması sağlam mənəvi-psixoloji iqlimin
yaranmasına və davamlı uğurların
qazanılmasına təminat vermişdir. Bu gün institutumuz
ölkədə adına layiq müsbət imic əldə
etmişdir. 2009-cu ilin dekabrında möhtərəm
Prezidentimizin imzaladığı "Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutunun əməkdaşlarının təltif edilməsi"
və "Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun əməkdaşlarına
fəxri adların verilməsi haqqında" iki sərəncamı
dövlət başçımızın zəhmətimizə
verdiyi ən yüksək qiymətdir. İnstitutumuzun rektoru,
professor Aqiyə xanım Naxçıvanlı
"Şöhrət" ordeninə, 11 əməkdaşımız
"Tərəqqi" medalına, 15 nəfər əməkdar
müəllim, 1 nəfər isə əməkdar mədəniyyət
işçisi adına layiq görülmüşdür. Biz həmin
sərəncamları böyük minnətdarlıq
duyğuları ilə qarşılamışıq.
İnstitutumuzun rektorunun 4-cü çağırış
Milli Məclisə seçkilərdə deputat mandatı
qazanması da görülən işlərin seçicilər
tərəfindən layiqincə qiymətləndirilməsini
göstərir.
İnstitutumuzun
80 illik yubileyi də dövlət səviyyəsində təntənə
ilə qeyd edilmişdir. Mərasimdə hörmətli nazirimiz
Misir Mərdanov bildirmişdir ki, ötən əsrin 20-ci illərinin
sonlarından fəaliyyətə başlayan və bu gün də
öz işini uğurla davam etdirən, ölkəmizin pedaqoji
kadr potensialının gücləndirilməsində, onun
elmi-metodiki səviyyəsinin yüksəldilməsində
mühüm rol oynayan Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutu şərəfli yol keçərək, təhsilimizin
inkişafında özünəməxsus yer tutmuşdur.
Rektorumuz da institut barəsində ətraflı məlumat
vermişdir: Bu təhsil ocağı geniş profilli ali məktəbə
çevrilib. Bir tərəfdən respublikanın böyük
müəllimlər ordusunun təkmilləşdirilməsi və
yenidən hazırlanması işini həyata keçirir, digər
tərəfdən müxtəlif ixtisaslar üzrə ilkin
pedaqoji kadrlar hazırlayır. Ölkə məktəblərinin
ibtidai sinif müəllimlərinə, uşaq
bağçalarının tərbiyəçilərə
ehtiyacının 60-70 faizini məhz AMİ və filialları
ödəyir.
Hazırda filiallarla birlikdə institutda 8 min tələbə və yüzdən artıq magistr təhsil alır. Ali təhsil ocağının 21 fakültəsi, 56 kafedrası, 42 kabineti, 21 kompyuter zalı, 22 kompyuter mərkəzi, çoxsaylı fənn kabinetləri fəaliyyət göstərir. Öz işimizi Avropa təhsil sistemi ənənələrini mənimsəmək, yeni təlim texnologiyaları və İKT vasitələrindən geniş istifadə etməklə müasir təlim metodlarına yiyələnmək, onun yerlərdə tətbiqinə nail olmaq istiqamətində qururuq. İnstitutumuzda çalışan 700-dən artıq professor-müəllim heyətinin tərkibinə 47 elmlər doktoru, professor, 223 elmlər namizədi, dosent daxildir. Bir daha böyük iftixar hissi ilə qeyd edim ki, bütün uğurlarımızı müəllimlərin böyük dostu olan möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin xüsusi qayğısı sayəsində əldə edə bilmişik. Məhz dövlət başçımızın şəxsi göstərişi ilə bu təhsil ocağına ayrılmış maliyyə vəsaiti hesabına burada əsaslı təmir-tikinti və abadlıq işləri aparılmışdır.
Mən yalnız bir institutun timsalında Azərbaycan rəhbərinin ali təhsil müəssisələrinə diqqət və qayğısını faktlarla əsaslandırmağa çalışdım. Qətiyyətlə deyə bilərəm ki, bütün digər elm və təhsil ocaqlarımız da dövlət qayğısından daim yetərincə faydalanır və çiçəklənir. Bu isə nəticə etibarı ilə təhsildə keyfiyyətin durmadan yüksəlməsini, elmi potensialın artmasını və xalqımızın intellektual gələcəyinə yolların açılmasını təmin edir.
Raya NƏCƏFOVA,
Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutu
Sumqayıt filialının direktoru,
kimya
elmləri doktoru, əməkdar müəllim
Xalq qəzeti.- 2011.- 27 yanvar.- S. 4.