Azərbaycan Cənubi
Qafqazda investisiya reytinqi almış ilk
ölkədir
Azərbaycanda
mövcud potensialdan səmərəli
istifadə etməklə iqtisadiyyatın ayrı-ayrı sahələrinin
inkişafına, iqtisadiyyatın diversifikasiyasına,
tarazlı regional və davamlı sosial-iqtisadi inkişafa, istehsal müəssisələrinin fəaliyyətinin
daha da genişləndirilməsinə,
ixracyönümlü məhsul
istehsalının stimullaşdırılmasına, əhalinin həyat
səviyyəsinin daha da
yaxşılaşdırılmasına, məşğulluğun
səviyyəsinin, xüsusilə gənclərin faydalı əməklə
məşğulluğunun artırılmasına nail olmaq məqsədilə
“Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı (2004-2008-ci illər)” uğurla icra edilmişdir.
Ölkəmizin son illərdəki büdcəsinə də nəzər saldıqda reallaşdırılan iqtisadi strategiyanın milli maraq və mənafe baxımından səmərəliliyi bir daha təsdiqini tapır. MDB dövlətlərinin büdcə vəsaitləri 2003-2012-ci illərdə ən yaxşı halda 3-4 dəfə artdığı halda, respublikamızda bu göstərici üzrə fərq 10 dəfədən çoxdur. Azərbaycanın büdcə gəlirlərinin illik artım tempi ötən dövrdə orta hesabla 30-40 faiz artımla müşayiət olunmuşdur. Məsələn, əgər 2003-cü ildə büdcə gəlirləri 1 milyard 200 milyon manat təşkil edirdisə, 2012-ci ildə bu rəqəm 17 milyard manatı ötmüşdür.
Son illər Beynəlxalq Valyuta Fondu, Dünya Bankı, “Qoldman Saks” Təşkilatı, Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası, Müstəqil Dövlətlər Birliyinin Statistika Komitəsi və digər qurumların hesabatlarında Azərbaycanda investisiyalar üçün əlverişli biznes mühitinin yaradılması, sahibkarlıq subyektlərinin qeydiyyat prosesinin təkmilləşdirilməsi, əcnəbi sərmayəçilər üçün hökumət tərəfindən əlverişli sərmayə imkanlarının təmin edilməsi, eləcə də digər tədbirlərin intensiv xarakter alması əksini tapmışdır. Ümumdünya İqtisadi Forumunın açıqladığı ənənəvi qlobal rəqabətlilik əmsalında respublikamız 2011-ci illə müqayisədə 9 pillə irəliləyərək 46-cı yerdə qərarlaşmış, əksər MDB və Avropa ölkələrini geridə qoymuşdur.
İnsan amilini əsas tutan sosialyönümlü iqtisadi siyasət nəticəsində son illər Azərbaycanda işsizliyin səviyyəsində də nəzərəçarpacaq dərəcədə azalma müşahidə olunur. 2012-ci ilin birinci yarısında respublikada 37 mini daimi olmaqla 46 minə yaxın iş yerinin açılması da kifayət qədər uğurlu göstəricilərdən biridir. Qeyri-neft sektorunun və sahibkarlığın inkişafı, yeni müəssisələrin işə salınması istiqamətində həyata keçirilən sistemli tədbirlər əmək qabiliyyətli əhalinin iqtisadi fəallığının yüksəlməsinə, eləcə də ölkənin məşğulluq strategiyasının səmərəliliyinə imkan verir. Müqayisə üçün bildirək ki, hazırda avrozonada işsizliyin səviyyəsi 10,8 faiz olduğu halda, Azərbaycanda bu göstərici 5,4 faiz təşkil edir. 2003-cü ildən ölkədə 1 milyondan artıq iş yeri açılmış, işsizliyin səviyyəsi 28 faizdən 5,4 faizə düşmüşdür.
Azərbaycanda son 10 ildə qeyri-neft
sektoru 2,8 dəfə artmışdır.
Qeyri-neft sahələrinin
inkişafına və
ölkə iqtisadiyyatının
diversifikasiyasına, eləcə
də bu sahələrdə mövcud
müəssisələrin maddi
və texnoloji bazasının yüksəldilməsinə
yönəlmiş tədbirlər
nəticəsində son 5 ildə
ÜDM-də qeyri-neft
sektorunun payı 40,7 faizdən 44,4 faizə yüksəlmiş, neft sektorunun payı isə 53,8 faizdən 48,5 faizə qədər azalmışdır.
Elektrik enerjisi, qaz, su və kanalizasiya,
istilik təchizatı
sahəsində davamlı
işlərin aparılması,
yolların və digər infrastruktur obyektlərinin inşası,
yenidən qurulması
və inkişafı layihələrinin həyata
keçirilməsi, ekoloji
vəziyyətin yaxşılaşdırılması,
sosial-mədəni infrastruktur
obyektlərinin (təhsil,
səhiyyə, mədəniyyət,
idman, turizm və s.) beynəlxalq standartlara uyğun yenidən qurulması və inkişafı, yeni iş yerlərinin
və yeni müəssisələrin açılması,
əhalinin həyat səviyyəsinin daha da yaxşılaşdırılması
məqsədilə özündə
817 tədbiri əks etdirən “2011-2013-cü illərdə
Bakı şəhərinin
və onun qəsəbələrinin sosial-iqtisadi
inkişafına dair Dövlət Proqramı” həyata keçirilir. Bakı şəhərinin
və onun qəsəbələrinin sosial-iqtisadi
inkişafının sürətləndirilməsinə
dair Prezident İlham Əliyev 9 sərəncam imzalamış, Prezidentin Ehtiyat Fondundan Bakının rayon və qəsəbələri üçün
28,5 milyon manat vəsait ayrılmışdır.
Əldə olunmuş iqtisadi
nailiyyətlər əhalinin
həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılması ilə bağlı zəruri tədbirlərin
gerçəkləşdirilməsinə,
xüsusilə də əhalinin aztəminatlı
təbəqəsinin sosial
müdafiəsinin gücləndirilməsi
istiqamətində mühüm
addımların atılmasına
daha əlverişli şərait yaratmış,
bütün sahələrdə
olduğu kimi, sosial sferada da aparılan islahatlar əhalinin etibarlı sosial müdafiə sisteminin inkişafını təmin
etmişdir. Müstəqillik
illərində dövlət
büdcəsindən əhalinin
sosial müdafiəsi və sosial təminatına çəkilən
xərclər 30,8, iqtisadiyyatın
inkişafına yönəldilən
vəsaitlər isə
93 dəfə artmış,
əməkhaqqı, pensiya
və müavinətlərin
ödənilməsinə 52 dəfə çox vəsait sərf olunmuşdur.
Son 20 il ərzində əhalinin real gəlirləri
2,4, ölkə üzrə iqtisadiyyatda məşğul olan işçilərin orta aylıq əməkhaqqı
nominal ifadədə 107 dəfə
artmışdır. Əhalinin
hər nəfərinə
düşən gəlirləri
də 16,2 dəfə çoxalmışdır.
BMT-nin İnkişaf
Proqramının əhalinin
rifah səviyyəsini
əks etdirən İnsan İnkişafı
Hesabatında Azərbaycanın
sosial sahədə əldə etdiyi nailiyyətləri yüksək
qiymətləndirilmişdir. İnsan inkişafı üzrə 2005-ci ildə
101-ci yerdə qərarlaşan
Azərbaycan öz mövqeyini əhəmiyyətli
dərəcədə yaxşılaşdıraraq hazıtda
67-ci yerə yüksəlmişdir.
Bundan başqa ölkəmiz MDB ölkələri
arasında insan inkişafı indeksinə
görə ən yüksək göstəriciyə
nail olmuş və “orta insan inkişafı”
qrupundan “yüksək
insan inkişafı” qrupuna keçmişdir. Azərbaycanda insan inkişafı
indeksinin yüksəlməsinə
təhsil göstəriciləri
əhəmiyyətli təsir
göstərmişdir. Belə ki, həmin
hesabata əsasən, Azərbaycanda savadlılıq
səviyyəsi 99,5, ibtidai təhsillə əhatə səviyyəsi
100, orta təhsillə
əhatə səviyyəsi
95,6 faiz təşkil edir.
“Neft kapitalı”nın
“insan kapitalı”na çevrilməsi siyasəti
nəticəsində ölkənin
gələcək inkişafının
indiki gənc nəslin təhsil səviyyəsindən birbaşa
asılılığı nəzərə alınaraq
Prezidentin müvafiq sərəncamına əsasən,
“2007-2015-ci illərdə Azərbaycan
gənclərinin xarici
ölkələrdə təhsili
üzrə Dövlət
Proqramı” həyata keçirilir. Dövlət proqramı çərçivəsində
bakalavr və magistratura pillələrinin
hər biri üzrə gənclərin
təhsili üçün
prioritet sahələr
müəyyənləşdirilmişdir.
Neft Fondundan ayrılan vəsait Dövlət Proqramı çərçivəsində
xarici ölkələrdə
təhsil alanların təhsil haqları, viza və qeydiyyat,
yaşayış, tibbi
sığorta və yol xərclərinin ödənilməsinə yönəldilir.
Ümumiyyətlə, 1993-cü ildən
başlayaraq məntiqi
ardıcıllıqla həyata
keçirilən sosial-iqtisadi
islahatlar nəticəsində
bazar iqtisadiyyatı üçün səciyyəvi
qanunvericilik bazası yaradılmış, iqtisadiyyatda
mülkiyyətin çoxnövlülüyü
təmin olunmuş və azad rəqabət
mühiti formalaşdırılmış,
dövlətin iqtisadiyyata
müdaxiləsi minimuma
endirilmiş, qiymətlərin
bazar tərəfindən
müəyyənləşməsi, xarici iqtisadi fəaliyyətin liberallaşdırılması
təmin edilmiş və bununla da iqtisadiyyatda
keçid dövrünün
başa çatmasına
nail olunmuşdur.
Azərbaycanın əldə etdiyi sosial-iqtisadi nailiyyətlər
nüfuzlu beynəlxalq
reytinq agentlikləri tərəfindən də
qeyd edilir. Dünya
İqtisadi Forumu tərəfindən dərc
edilən dünya ölkələrinin rəqabət
qabiliyyətliyi səviyyəsini
xarakterizə edən
“Qlobal Rəqabət Qabiliyyəti İndeksi” hesabatlarında Azərbaycan
142 ölkə arasında
55-ci yerə layiq görülmüş və
beləliklə də
son 7 hesabat ərzində
ölkəmizin mövqeyi
14 pillə yaxşılaşmışdır.
Bu göstəriciyə görə
artıq son 3 illik hesabatdır ki, ölkəmiz
MDB ölkələri arasında
1-ci yerdədir.
Dünya Bankı tərəfindən
hazırlanan “Doing Business” hesabatında
Azərbaycan biznesin təşkili və aparılması istiqamətində
əlverişli şəraitin
yaradılması və
inkişafı üçün
tədbirlər həyata
keçirən ölkə
kimi qeyd edilir. “Doing Business” hesabatının
nəticələrinə əsasən,
Azərbaycan “top islahatçı”
ölkə kimi qiymətləndirilmiş, 97-ci pillədən
33-cü pilləyə yüksəlməklə
öz mövqeyini 64 pillə yaxşılaşdırmışdır.
“Doing Business” hesabatlarının
tarixi ərzində bu ən yüksək
irəliləyiş olmuş
və hələ ki, təkrarolunmaz nəticə kimi qalmaqdadır. Dünya Bankının
hesabatında ölkəmiz
183 milli iqtisadiyyat arasında 54-cü və
MDB məkanında 1-ci olmuşdur.
“Dünya Rəqabət
Qabiliyyəti İndeksi
2011-2012" hesabatında Azərbaycan
bir sıra alt göstəricilər üzrə
də yüksək nəticələr əldə
etmişdir. Belə ki, ”əmək
bazarının səmərəliliyi"
alt göstəricisi üzrə
ölkəmiz dünyada
14-cü, “makroiqtisadi vəziyyət”
alt göstəricisi üzrə
isə 16-cı yerə
layiq görülmüşdür.
Qeyd etmək lazımdır ki, son bir il ərzində
ölkəmiz
“əmək bazarının
səmərəliliyi” alt göstəricisi
üzrə 11, “əmtəə
və xidmətlər
bazarının səmərəliliyi”
alt göstəricisi üzrə
isə 14 pillə irəliləmişdir.
“Fitch Ratings” agentliyi tərəfindən
ilk dəfə olaraq ölkəmizə investisiya
reytinqi verilmişdir. Azərbaycan Cənubi
Qafqaz iqtisadiyyatları
arasında investisiya reytinqi almış ilk və indiyədək yeganə iqtisadiyyatlı ölkə olaraq qalmaqdadır. Xüsusilə ilə qeyd edilməlidir
ki, Azərbaycanın kredit reytinqinin yaxşılaşlması Avropanın
bəzi inkişaf etmiş ölkələrinin
suveren reytinqlərinin
aşağı salınması
fonunda baş verir.
Bir sıra alt göstəricilərə
görə Azərbaycan
dünya üzrə
ilk iyirmilikdə, o cümlədən
“mülkiyyətin qeydiyyatı”
üzrə 10-cu, “biznesin
yaradılması” üzrə
15-ci, “investisiyaların qorunması”
üzrə 20-ci yerdə
bərqərar olmuşdur. “The Heritage Foundation” fondu və “The Wall Street Journal” məcmuəsi
tərəfindən dünya
ölkələrində iqtisadi
azadlıq səviyyəsini
xarakterizə edən ənənəvi illik son
“İqtisadi azadlıq
indeksi” hesabatında Azərbaycan hökumətinin
ölkədə iqtisadi
azadlığın yaxşılaşdırılması
istiqamətində islahatlar
aparması, eləcə
də vergi azadlığı, valyuta azadlığı və korrupsiyadan azadlıq göstəriciləri üzrə
müsbət nəticələr
qazandığı qeyd
edilmişdir.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin müəyyənləşdirdiyi
inkişaf strategiyası
bu gün bütün sahələrdə
real bəhrələrini verir. Prezident İlham
Əliyev tərəfindən
uğurla reallaşdırılan
bu strategiya Azərbaycanın iqtisadi-sosial
həyatında da mühüm nailiyyətlərə
imkan yaratmışdır.
Respublikamız postsovet məkanında
keçid dövrünü
uğurla başa vuran ilk ölkə olaraq, bununla əslində, yürütdüyü
iqtisadi-sosial islahatların
dünyada ən mükəmməl inkişaf
modellərindən biri
olduğunu təsdiq etmişdir. Bu gün
dünyanın tədqiqatçı-mütəxəssisləri,
həmçinin iqtisadiyyat
elmi “İnkişafın
Azərbaycan modeli”ni inkaredilməz fakt kimi qəbul
edir, araşdırır
və öyrənir.
Vaqif BAYRAMOV,
Xalq qəzeti.- 2012.- 5
dekabr.- S. 7.