Vətən, torpaq və həyat sevgisi
İnsanlar və talelər barədə
düşünəndə tanıdığım adamlar göz önünə
gəlir. Bu adamlar hər
gün, vaxtaşırı, hərdən görüşdüyüm uşaqlıq, gənclik
yoldaşları, qohumlar, dostlar,
tanışlar, tələbə və iş
yoladaşlarıdır. Onlar bir deyil, beş
deyil, onlarla, yüzlərcədir...
Bu sırada istedadlı, qabiliyyətli, vətənpərvər,
yaradıcı insanlardan biri
də Arif Qədimdir.
Arif gənc yaşlarından başlayaraq heykəllər düzəldib, gənclik həvəsini, həyat sevgisini və ehtizaza gələn qəlbinin hərarətini söndürmək üçün düşündüyü mövzulara aid rəsmlər çəkməyə başlayıb. Orta məktəbi bitirdikdən sonra rəssamlıq təhsili alıb. Bütün ömrünü sənədli, elmi-kütləvi filmlər, rəssamlıq və heykəltaraşllq əsərlərinin yaradılması ilə yanaşı, Nuh mövzusunda arışdırmalara həsr edib. Naxçıvan MR Ədəbiyyat, Tarix və Xalça muzeylərinin rəssamı olaraq çalışdığı illərdə bir-birindən dəyərli rəngkarlıq əsərləri, heykəllər yaratmış, ssenarilər yazaraq filmlər çəkmiş, muzeylərdə saxlanılan arxeoloji, çox qədim dövrlərin eksponatlarının və ümumiyyətlə Azərbaycan və dünya tarixini araşdıraraq dərindən öyrənmişdır. Naxçıvanın tarixi, ən çox Nuh peyğəmbərimizin həyatı ilə bağlı nəsildən-nəsilə keçən, el-obada ağsaqqal və ağbirçəklərin dillərindən eşitdikləri söz-söhbətləri qələmə almış, bu mövzularda məqalələr və şeirlər yazmışdır.
Naxçıvanda, Bakıda, Moskvada,
Daşkənddə, Buxarada dəfələrlə
rəsm və heykəltaraşlıq əsərlərinin sərgisi
keçirilib. Türkiyədə,
Özbəkistanda, Rusiyada isə çəkdiyi
sənədli filmlər - “Qədim diyar”,
“Sirli mağara”,
“Qanlı örtük”, “Daşlarda
yaşayan məhəbbət”, “Buxara incilər diyarıdır” və digər
filmləri müsabiqə və kinofestivallarda
nümayiş etdirilmişdir.
Çox sevindirici
haldır ki, onun “Gəmiqaya”
tarixi-sənədli filmi 1988-ci ildə
Cənubi Amerikada, Argentinanın
paytaxtı Buenos Aires
şəhərində keçiriləın XVI Beynəlxalq
Milli Kinofestivalda nümayiş
etdirilmiş və Beynəlxalq Kino Kataloquna daxil edilərək ABŞ, Kanada,
Avstraliya və digər ölkələrdə
göstərilmişdir. “Qaranlıq dünya”
sənədli-bədii filmi isə XX əsr
türk aşıq ədəbiyyatının
görkəmli simalarından biri
Aşıq Veysələ həsr olunmuşdur.
Həmin film Ümumittifaq
kino-festivalında birinci
dərəcəli diploma layiq
görülmüşdür.
Arif müəllim
bu gün də axtarışlarını
davam etdirir, yazır, yaradır. O, vətən,
millət, torpaq və həyat sevgisi ilə tarixi, milli və
dərin məzmunlu əsərlər yaratmış,
uzun illərdən bəri apardığı
araşdırma və
tədqiqatların nəticəsi
olaraq bir neçə kitabını
ərsəyə gətirib
nəşr etdirmişdir:
“Naxçıvan Nuhun
yurdudur” (Təbriz, “Ərk” nəşriyyatı,
2003), “Bir ömür yaşadım Adəmli, Huhlu” (2008), “Bir ömrün xatirələri”
(2009) və bu yaxınlarda işıq üzü görmüş
“Ağ atlının qisası” (Bakı, ADPU nəşriyyatı, 2012) kitablarıdır.
Prezident
mükafatçısı, Azərbaycan Respublikasının
əməkdar mədəniyyət
işçisi və Naxçıvan MR əməkdar
mədəniyyət işçisi
Arif Qədimin bu yaxınlarda çapdan çıxmış
“Ağ atlının qisası” kitabında poemaları, şeirləri,
toy deyimləri və Naxçıvanın qədim
tarixi yerləri ilə bağlı bayatıları toplanmışdır.
“Ağ atlının qisası” poemasında bir ağ atlı
türk igidinin Azərbaycan torpaqlarının
yağı düşmənlərdən
azad edilməsi uğrunda vuruşa atılması, erməni daşnaklarına qarşı
intiqam hissi ilə döyüşü,
Qarabağ torpağının
ermənilərdən təmizlənməsi,
Şuşada Cıdır
düzündə bayram
edilməsi... şairin
və yaratdığı
qəhrəmanın arzularının
gerçəkləşəcəyi böyük vətənpərvəlik
ruhi ilə qələmə alınmışdır.
Poemada Vətən qeyrəti və millət dərdi çəkən şairin
iztirabları, mübariz
çağırışı, güclü təbi tariximizin yaddaşında silinməz izlər kimi qalan hadisələri
yada salır, onun qəlbinin dərinliyindən gələn
misralar ağ
atlının qisası
gününə az qaldığını göstərir
və oxucuları yeni mübarizələrə
səsləyir.
“Tanrı özün
qoru bizi” poemasında müəllif
tarix boyu Vətənimizə, millətimizə,
oğullarımıza atılan
daşları – milli varlığımıza dəymiş
daşlar kimi səciyyələndirir. Bu minvalla
şair Babəkə,
Nəimiyə, Nəsimiyə,
Əmir Teymura, Bəyazidə, Cavidə...
atılan daşların
milli tariximizin ayrı-ayrı dövrlərində
yol verilmiş xətalar olduğunu göstərir, bu daş zərbələrinin
türk oğullarına,
Vətənə dəydiyini
ürək yanğısı,
millət dərdi kimi təsvir edir. Arif Qədim hiddətlə,
qəzəblə tariximizdəki
xətaları, ağrı-acılı
hadisələri törədənləri
lənətləyir, Tanrıya
müraciət edir və göydə fırlanan -Vətənə
atılan daşlardan,
bu daşları tullayan “qardaşlardan” qorunmaq üçün “Tanrı, özün qoru bizi- deyir.
“Ya “olum”, ya
“ölüm” deyək”
poemasında şair bir zamanlar Azərbaycan
torpaqlarının böyük
bir ərazini-Xəzərboyunu
əhatə etməsi,
Babək, Şah İsmayıl Xətai, Şəmsəddin Eldəniz
kimi sərkərdə
və dövlət başçılarının dövründə
torpaqlarımızın düşmənlərdən
qorunmasında türk
oğullarının zaman-zaman
mübarizəsi, qəhrəmanlığından
söz açır .
Tariximizin şöhrət səhifələri ilə
öyünən, iftixar
hissi keçirən müəllif indi təəssüflə torpaqlarmızın
itrilməsinə, parçalanmasına
dözə bilməyərək
dərdli-dərdli danışır
və erməni təcavüzündə qalan
torpaqlarımızın azad
edilməsi naminə xalqı və türk qardaşlarını
birliyə, qəhrəmanlığa
çağırır.
Şair poemada erməni havadarlığını, türk
dünyasına qarşı
qərəzli mövqe
tutanları, ermənilərin
simasızlığını, rəzil xislətini açaraq tarixi faktlarla onları ifşa edir. Bir daha tarixi dövrlərdə yol verdiyimiz milli xətalarımızı
yada salıb xain qonşularımızın
məsləksizliyni göstərir.
Bu tarixdən ibrət
alaraq xalqımızı
milli birliyə, ölkəmizin, Vətən
torpaqlarının bütövlüyü
naminə ölkə Prezidenti İlham Əliyevin ətrafında
sıx birləşib
Qarabağa yürüş
etməyə, yurdumuzu
düşmənlərdən təmizləməyə, azad
etməyə səsləyir.
“Ölməyə Vətən
yaxşı” poemasında
Vətən sevgisi və vətən həsrəti əsərin
əsas qayəsini təşkil edir. Nazlı ananın
bircə balası Əziz doğma vətəni Naxçvanı
tərk edib təhsil almaq üçün öncə
Tiflisə, sonra da Moskvaya gedir.
Oğul gedəndən bir müddət sonra atası Qurbanəli Şərifov yatağa düşür, ağır
xəstələnərək vəfat edir. Həm ərinin ölümü,
həm də oğlunun qürbətdə
qalması ananın dərdini artırır.
Nəhayət, oğul təhsilini
başa vurur, lakin Naxçıvana dönmək istəmir.
Poemada Moskvada M.V. Lomonosov adına Universitetin professoru Əziz Şərifin həyatından söhbət
açılır . Ə.Şərif bir gün anasına məktub yazır ki, artıq Vətən məni çəkir...Zaman öz çarxını
fırladır. Ana da həyatdan köçür. Əziz Şərif
anasını da görə bilmir.Bir gün isə Əziz Şərifin ölüm xəbəri gəlir. Əzizin xaçpərəst həyat yoldaşı deyir ki, yandırılsın
və külünü
dəfn edək.
Bu xəbər Azərbaycana yayılır.
Professor Abbas Zamanov
dərhal Moskvaya gedərək onun vətəni Azərbaycandır,
deyərək cənazəni
Naxçıvana gətirirlər.
Əziz Şərif doğma şəhərində dəfn
olunur. Bu poemada müəllif gənclərə ailə
qurarkən öz milli mənsubiyyətinizi unutmamağı tövsiyə
edir.
“Eh, uşaqlıq, uşaqlıq”
adlı poemada şair vaxtilə yaşadığı məhəllədə
uşaqlıq dostları
ilə keçirdiyi günlərin unudulmaz xatirələrindən söz
açır. Poetik dillə, yaddaşının
möhkəmliyi sayəsində
uşaqlıq dövründə
yaşanan günləri
bir daha xəyalının süzgəcindən
keçirir, anasının
nağıllarına qulaq
asması, orta məktəb günləri,
məhəllədə uşaqlarla
“Gizlənpaç”, “Hostana”,
“Çilingağac”, “Aşıq”...
Oynaması – əziz xatirələr
müəllifə keçən
əsrin 50-60-cı illərini,
uşaqlıq çağlarını
yada salır, keçmiş zamanların
acılı-şirinli günləri,
hadisələri, bütün
bunlar əl çatmaz xatirələrə
çevrilir.
Kitabda A.Qədimin qələmə aldığı ictimai məzmunlu şeirlər də diqqətə layiqdir. “Gün gələr”, “Dünya qarışır”, “Dağ olar”, “Bu dünyada nə gəzirik” və digər şeirləri şairin bəşəri, dünyəvi duyğularla yaşadığını, dünya hadisələrinə dərindən sirayət etdiyini, doğma Vətəninə, milli mənsubiyyətinə canı və qanı ilə bağlılığını göstərir. Vətənin, xalqın dərdlərinə öz ömrünü qatması, tarix boyu Azərbaycanın başına gətirilən bəlalar, müsibətlər, həyatımızın son iyirmi illik dövründə torpaqlarımızın erməni təcavüzünə və işğalına məruz qalması, Vətənimizin taleyi, tarixin bu gərgin mərhələsində baş verən hadisələri dərindən duyması şairin zamanın gedişatından düzgün baş çıxarmasından irəli gəlir.
Qədim Naxçıvan torpağının yetirmələrindən biri, vətənpərvər, ləyaqətli oğlu Arif Qədim doğulub boya-başa çatdığı torpağın tarixini, mədəniyyətini, milli-mənəvi dəyərlərini yaratdığı əsərlərində sönməz sevgi ilə, yanarlıqla tərənnüm və təbliğ edir. Ulu Azərbaycan və Naxçıvan tarixinin ayrı-ayrı səhifələrini araşdırıb təhlil etdikcə yenidən özündə qüvvət tapır, cavanlaşır. Yeni ruhla və həvəslə bədii yaradıcılığını, elmi araşdırmalarını davam etdirir. Bu şərəfli yaradıcılıq yolunda ona yeni uğurlar diləyir, inanırıq ki, Arif müəllim hələ neçə-neçə tarixi mövzuda nəzm və nəsr əsərləri yaradacaqdır. Xalqımızın tarixi kitablar xəzinəsinin zənginləşməsinə layiqli töhfələrini verəcəkdir.
Afət
SADIQOĞLU,
Xalq qəzeti.- 2012.- 9
dekabr.- S. 5.