Azərbaycan 2020: Gələcəyə
baxış.(əvvəli qəzetin 7 fevral 2012-ci il tarixli
sayında)
Yeni
dövrün astanasında
"Azərbaycan
dünyaya günəş kimi doğacaq!"
Heydər ƏLİYEV,
Ümummilli
lider
Sosial sahədə -sosial sistemin strateji
inkişaf dinamikası proqramlaşdırılmalı, 2020-ci
ilədək sosial siyasətin dünyada mövcud olan bir
çox mütərəqqi elementlərinin tətbiqinə
nail olunmalıdır. Əhalinin xüsusilə həssas təbəqəsi
kimi əlillərin və təqaüdçülərin
sosial müdafiəsi daha etibarlı şəkildə təmin
olunmalıdir. Cəmiyyətin istiqamət verici təbəqəsi
kimi müəllim və həkimlərin maddi təminatının
yaxşılaşdırılması və onların peşə
nüfuzunun artırılması istiqamətində tədbirlər
görülməlidir.
-sosial vəziyyətin əsas göstəricilərindən
biri kimi vətəndaşların mənzil təminatının
yaxşılaşdırılması məqsədilə
ipoteka kreditlərinin həcmı 1 milyard manata
çatdırıla bilər. Bu ilk növbədə tikinti
sahəsində, tikinti materiallarının istehsalı,
idxalı və satışı sahələrində, bank
sektorunda, təmir-tikinti işlərinin əmək
bazarında fəallığı əhəmiyyətli dərəcədə
artırmaqla vətəndaşların daha geniş təbəqələrinin
işlə təmin olunmasına və sosial vəziyyətinin
xeyli dərəcədə
yaxşılaşdırılmasına səbəb ola bilər.
Hər mənzil alqısı üçün verilən
kreditin həcmini 50.000-70.000 manat arasında saxlamaqla
daşınmaz əmlak bazarında qiymətlərin tənzimlənməsinə
(cilovlanmasına) və eyni zamanda ipoteka krediti götürən
vətəndaşların maaşlarının tam həcmdə
leqallaşmasına və nəticədə həm də əmək
haqqından ödənilən gəlir vergisinin və sosial
ödənişlərin həcminin real artımına nail
olmaq mümkündür.
İqtisadiyyat sahəsində son 10 ildə
Azərbaycan qlobal böhran şəraitində ən yüksək
iqtisadi tərəqqi əldə etməyə nail olmuş
ölkə kimi dünya miqyasında kifayət qədər
müsbət imic qazanmış və siyasi leksikona
"İnkişafın Azərbaycan modeli"
anlayışını gətirə bilmişdir. Lakin bir
neçə ildən sonra böhran aradan qalxmağa
başlayınca Azərbaycanın iqtisadi göstəriciləri
əvvəlki kimi cazibədar görünməyə bilər.
Buna görə qarşıda duran onillikdə ölkə
iqtisadiyyatının daha sürətli və daha keyfiyyətli
inkişafını nəzərdə tutan strateji inkişaf
proqramı hazırlanmalıdır. Bu proqram ilk növbədə
ölkənin investisiya cəlbediciliyinin daim
artırılması üçün zəruri tədbirləri,
iqtisadiyyatın ümumi çəkisində qeyri-neft sektorunun
payının əhəmiyyətli dərəcədə artması
üzrə prioritet fəaliyyət istiqamətlərini müəyyənləşdirməlidir.
Nəticədə Prezident İlham Əliyevin irəli
sürdüyü strateji məqsədlərə uyğun
olaraq, milli iqtisadiyyatımızın - səmərəli və
innovasiya yönümlü, çoxşaxəli iqtisadiyyat kimi
formalaşdırılması təmin edilməlidir.
-Bu proqram qeyri-neft sektorunda ən
müasir texnologiyalara əsaslanan, əsasən
ixracyönümlü və dünya bazarında rəqabətədavamlı
istehsal sahələrinin yaranmasını özündə əks
etdirməlidir. Gələcəyin texnologiyası sayılan
nano-texnologiya və alternativ enerji istehsalına dair ən
müasir elmi biliklərin və know-how nailiyətlərinin
ölkə iqtisadiyyatına sürətlə tətbiqi nəticəsində
yaranacaq istehsal sahələri dünya bazarının
yalnız bugünkü tələbatına deyil, 10 il sonra tələbat
yarana biləcək əmtəə və xidmət sahələrinin
təşəkkül tapmasına fokuslanmalıdır. Bu məqsədlərə
nail olunacağı halda ölkənin ÜTT-na üzv
olması istiqamətində məqsədəuyğun
addımların atılması zərurəti meydana gələ
bilər ki, bu da ölkəmizin mənafeyinə
uyğunlaşdırılmış ssenari üzrə həyata
keçirilə bilər.
-Dünya iqtisadiyyatında baş verən
dəyişikliklərin, baş verə biləcək iqtisadi
böhranların və onun Azərbaycana təsir
imkanlarının kompleks şəkildə təhlil edilməsi,
makroiqtisadi proqnozlaşdırmanın həyata keçirilməsi
və mövcud risklərin qiymətləndirilməsi ilə
dayanıqlı iqtisadi inkişaf davam etdirilməlidir.
-Azərbaycanın inkişaf etmiş sənaye
dövlətinə çevrilməsi üçün milli sənaye
infrastrukturunun formaları təkmilləşdirilməli və
əlaqələndirilməlidir.
- Mürəkkəb texnologiyalı
ağır sənaye istehsalının tutumlu sahələri
yaradılmalı və burada çalışmaq
üçün mütəxəssislər nəsli
yetişdirilməlidir.
- Sənayeləşmiş milli
iqtisadiyyatın təkcə paytaxtda və ona yaxın bölgələrdə
deyil, bütün ölkə ərazisində mərhələlərlə
və əlaqəli şəkildə, yerli və xarici tələbata
uyğun, eyni zamanda, beynəlxalq iqtisadi sistemə qoşulma
imkanları ilə qurulması nəzərə
alınmalıdır.
- Sənaye mallarının istehsalı
sahəsində, Azərbaycanda ixracat idxalı mütləq
şəkildə üstələməli, milli sənaye
mallarımız xarici bazarlarda yüksək satış
reytinqi əldə etməlidir. İdxal və ixrac əməliyyatlarının
tənzimlənməsi qabaqcıl beynəlxalq standartlara
uyğun olaraq təkmilləşdirilməli, xarici ticarətin
stimullaşdırılması üçün ölkənin əsas
ticarət tərəfdaşları ilə münasibətlərin
dərinləşdirilməsi təmin edilməlidir.
-İcrası uğurla davam etməkdə
olan Regionların sosial-iqtisadi İnkişaf Proqramları
"Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış"
İnkişaf Konsepsiyasının layihəsi çərçivəsində,
ümumi strategiyaya uyğun şəkildə
uzlaşdırılaraq birləşdirilməlidir.
- Əhalinin davamlı istehlak tələbatını
yüksək keyfiyyətlə və tam şəkildə
ödəyə biləcək geniş çeşidli və
müxtəlif profilli yüngül sənaye sahələri
yaradılmalı, xüsusilə pambıq istehsal edən
regionlarda insanların (əsasən qadınların) xeyli hissəsinin
çalışa biləcəyi yüngül sənaye müəssisələri
(trikotaj fabrikləri) qurulmalı, bu sahələrə yerli
sahibkarların marağı
stimullaşdırılmalıdır.
- İnkişaf Konsepsiyası çərçivəsində
müəyyən edilmiş strateji hədəflər üzrə
tədbirlərin həyata keçirilməsinin planlı şəkildə
maliyyələşməsi təmin edilməli, bu istiqamətdə
alternativ maliyyələşmə mənbələrindən
istifadə imkanları araşdırılmalıdır.
Dünyanın inkişaf etmiş maliyyə bazarlarının
təcrübəsini öyrənməklə maliyyə
sektorunun şaxələndirilməsi və iqtisadi subyektlərin
maliyyə xidmətlərinə çıxış
imkanları genişləndirilməlidir.
- Azərbaycan Respublikasının şəhər
və kənd coğrafiyasının yenidən qurulması
mövcud məskunlaşma şəraitini daha da
yaxşılaşdırmaq məqsədilə rasional şəkildə
proqramlaşdırılmalı, əhalinin hərəkəti,
şəhərsalma və demoqrafiya prinsipləri
uzlaşdırılmalı, burada meqapolisləşmə deyil,
paylaşıqlı məskunlaşma prinsiplərinə
üstünlük verilməlidir.
- Ölkədə tikinti və
memarlıq - quruculuğun sənaye və incəsənət
başlanğıclarını birləşdirən və
bir-birini tamamlayan sahələr kimi inkişaf etdirilməlidir.
Bakıda olduğu kimi, digər şəhərlərdə də
"kortəbii tikinti stixiyasından" "planlı tikinti
və memarlıq harmoniyasına" dönüş
strategiyası həyata keçirilməlidir. Milli şəhərsalma
mədəniyyətinin unikal obrazı təkcə paytaxtda
deyil, ölkənin bölgələrində və xüsusilə
regional mərkəzlərdə özünün özəl
tarixi koloriti ilə müasir görkəminin vəhdəti əsasında
yaradılmalıdır.
Kənd təsərrüfatı -
Ölkə iqtisadiyyatının alt-layını təşkil
edən kənd təsərrüfatı əhalinin əksəriyyətinin
çalışdığı, vergilərə daha az cəlb
edilən, subsidiyalaşdırılan bir sahə olaraq vətəndaşlar
üçün gəlir gətirən bir fəaliyyət sahəsinə
çevrilməlidir. Gəlirli kənd təsərrüfatı
siyasəti kənd əhalisinin şəhərə
axınının təbii yolla qarşısını alan
prosesə çevrilməlidir. Ərzaq təhlükəsizliyinin
tam təmin olunması üçün müasir iqtisadi
sistemin quruluşuna və tələblərinə uyğun
olaraq kənd təsərrüfatının müəyyən
ölçüdə və proporsiyada sənayeləşdirilməsi
təmin olunmalıdır. Ölkənin kənd təsərrüfatının
ayrı-ayrı sahələrinin əlverişli regional
bölgüsünün qarşılıqlı şəkildə
tənzimlənən çoxsəviyyəli sistemi
yaradılmalıdır.
- Kənd təsərrüfatının
ənənəvi sahələri - xüsusilə
çayçılıq, pambıqçılıq,
üzümçülük, bağçılıq və s.
sahələrdə əldə olunan keyfiyyətli məhsul
üçün bazar təminatı yaradılmalıdır. Kənd
təsərrüfatı sahələrinin yerləşmə xəritəsinə
uyğun olaraq, mükəmməl suvarma, şoranlıqdan təmizləmə,
torpağın bərpa sistemləri qurulmalıdır. Bu məqsədlə
həmçinin Kür çayının axarı boyunca
müxtəlif "qolların" ( kanalların) şaxələndirilməsi
ilə on minlərlə hektar suvarılmayan torpaq sahələrini
kənd təsərrüfatı üçün yararlı vəziyyətə
gətirmək və eyni zamanda sel daşqınlarına məruz
qalan ərazilərdə Kür sularının idarə
olunmasını təmin etmək olar.
Nəqliyyat sahəsində
- Ölkədaxili nəqliyyat
infrastrukturu modernləşdirilməli və ən yüksək
keyfiyyət göstəricilərinə cavab verməklə
beynəlxalq nəqliyyat şəbəkəsinə
qoşulmalıdır. Nəqliyyat infrastrukturunun daha da
inkişafı, "Avropa - Qafqaz - Asiya", "Şimal - Cənub"
beynəlxalq dəhlizlərinin tam gücündə fəaliyyət
göstərməsi ilə ölkənin tranzit
potensialının artırılması üçün zəruri
tədbirlər həyata keçirilməlidir.
-Hava nəqliyyatının uçuş
coğrafiyası vətəndaşların arzuolunan
miqrasiyası istiqamətində genişləndirilməli və
müvafiq ölkələrlə humanitar əlaqələrin
stimullaşdırılması məqsədləri ilə
uzlaşdırılmalıdır.
Sahibkarlıq - iqtisadi inkişafın hərəkətverici
qüvvəsi kimi bazar iqtisadiyyatının və təşəbbüskarlığın
bütün üstünlüklərini və onunla məşğul
olan insanların yaradıcı potensialını aşkara
çıxaran fəaliyyət sahəsi kimi dövlət tərəfindən
daim stimullaşdırılmalıdır. Sahibkarlığa
milli, regional və qlobal səviyyədə biznes mühitinin
dinamikləşməsində, qarşılıqlı iqtisadi
münasibətlərin çevikləşməsində və
beynəlxalq iqtisadi əlaqələrin inkişafında, eyni
zamanda, ölkənin orta və varlı təbəqəsinin
formalaşmasında əhəmiyyətli rol oynayan
mühüm sosial komponent kimi önəm verilməlidir.
-Sahibkarlığın inkişafı
üçün ayrılan güzəştli kreditlərin
sahibkarlıq subyektləri tərəfindən əldə
edilməsi mexanizmi daim təkmilləşdirilməli və əhatə
dairəsi genişləndirilməlidir. Kiçik və orta
sahibkarlığın inkişafına hərtərəfli
şəkildə yardım göstərilməsi ilə
ölkə iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşunda daxili
imkanların xüsusi çəkisi əhəmiyyətli
şəkildə artırılmalıdır.
-Xüsusilə innovasiya
yönümlü sahibkarlıq fəaliyyətinin genişləndirilməsi
üçün yeni özəl təsərrüfat subyektlərinin
yaranması və səmərəli şəkildə fəaliyyət
göstərməsi təşviq edilməlidir.
- Sahibkarlarla icra qurumları
arasındakı münasibət qarşılıqlı əməkdaşlıq
və yardım prinsiplərinə söykənməli, milli
iqtisadiyyatın inkişafına xidmət edən sahibkarlıq
fəaliyyəti bütün bölgələrdə daim dəstəklənməli
və təşviq ediməlidir.
Mədəniyyət milli mənəviyyatın
və fərdi-sosial psixologiyanın dərin köklərinə,
dövlətçilik ənənələrinin tarixi
laylarına, yaddaş genezisinə və özünəməxsus
etnosa bağlı olduğundan onun inkişafını
proqramlaşdıracaq metodologiya daha həssas prinsiplər əsasında
formalaşmalı və bu inkişafın perspektivlərini
müəyyən etməlidir.
-Mədəniyyətdə
yaradıcılıq başlanğıcına xüsusi impuls
verilməsi üçün mədəniyyət
düşüncəsinin bütün potensialı hərəkətə
gətirilməlidir.
-Tətbiqi incəsənət sahəsindəki
yaradıcılıq nailiyyətlərindən milli
arxitekturanın inkişafında məqsədəuyğun
şəkildə istifadə edilə bilər.
-Ədəbiyyat, kino, teatr, musiqi,
boyakarlıq, memarlıq, heykəltəraşlıq Azərbaycan
xalqının milli mənəviyyatını, vətəndaşlıq
keyfiyyətlərini, dövlətimizin varlığı
uğrunda mübarizə əzmini daha yüksək sənətkarlıqla
əks etdirən, milli ideallara xidmət edən, eyni zamanda,
dünya mədəniyyətinin ümumbəşəri dəyərlərindən
kifayət qədər bəhrələnən
yaradıcılıq nümunələrini ərsəyə gətirmək
istiqamətində köklənməlidir.
- Milli mədəniyyət və incəsənət
yaradıcılarına dövlət qayğısı daim
artmaqdadır, onların əsərlərinin həm ölkədə,
həm də xaricdə təbliğ olunması Heydər Əliyev
Fondunun fəaliyyəti sayəsində son illərdə daha
intensiv xarakter almışdır. Bununla belə dünya mədəniyyətinin
klassikasını Azərbaycan dilinə rus dilindən deyil,
birbaşa orijinaldan çevirə bilən mütəxəssislərin
yetişdirilməsi, eləcə də Azərbaycan mədəniyyətinin
ən uğurlu nümunələrinin geniş
yayılmış əcnəbi dillərə tərcüməsi
işi inkişaf etdirilməlidir.
Elm - öz təyinatına görə
bütün istiqamətlərdə milli siyasətin konseptual əsaslarını
hazırlayır, cilalayır və daim yeniləşdirir, bu
siyasətin yeni ictimai-siyasi reallığa uyğun konkret
platformalarını işləyir, milli inkişaf
strategiyasını rasional elmi dayaqlarla təmin edir. Bu
baxımdan ölkəmizdə də elm ictimai, siyasi, iqtisadi, mədəni
həyatın inkişafının nəzəri-intellektual bazası
kimi formalaşmalıdır.
-Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası
və onun elmi-tədqiqat institutları İnkişaf
Konsepsiyası layihəsinin hazırlanması, həyata
keçirilməsi, həm də icra mərhələləri
üzrə qiymətləndirilməsi prosesində fəal
iştirak etməli, müvafiq vəzifələri öz
üzərinə götürməli və həmin
institutların bu prosesdə icra orqanları ilə müştərək
çalışması təmin edilməlidir.
-Azərbaycan humanitar elmlərində
milli dövlətçiliyimizin və mədəniyyətimizin
tarixi inkişaf yolu Sovet dövrünün inersiyası ilə
davam edən birtərəfli ideoloji əsaslarla deyil, yeni
konseptual yanaşma və elmi metodologiya əsasında əks
etdirilməlidir. Azərbaycan elmi və mədəniyyəti gələcəyə
aydın nəzərlə baxa bilən, irəlidəki mərhələlərin
inkişaf modellərini tapa bilən bir mövqeyi əldə
etməlidir.
-Azərbaycanda fundamental elmlər sahəsində
aparılan tədqiqatlar müasir dünya elminin tədqiqat
sferasının mühüm bir hissəsinə çevrilməlidir.
Elmin bütün istiqamətləri üzrə Azərbaycan və
dünya elminin qarşılıqlı əlaqəsi və
bir-birini stimullaşdırması təmin edilməlidir.
- Elmi tədqiqatların nəticələri
milli iqtisadiyyat və texnologiya sahələrinə davamlı
şəkildə tətbiq olunmalı, nəticədə əldə
olunan gəlirin müəyyən hissəsi həmin elmi müəssisələrin
maddi-texniki bazasının daim yeniləşdirilməsinə və
beləliklə elmi nailiyyətlərin
stimullaşdırılmasına yönəldilməlidir.
-Və nəhayət Azərbaycan elmi
öz sıralarından Nobel mükafatçısı
yetişdirmək kimi ali bir məqsəd uğrunda
bütün potensialını səfərbər etməlidir (
Pis əsgər odur ki, general olmaq haqqında
düşünmür).
Təhsil. Müxtəlif proqram və
layihələrin həyata keçirilməsi ilə kifayət
qədər böyük təcrübə toplamış milli
təhsil sistemi qarşıdakı onillikdə öz
inkişafının yeni strateji mərhələsinə
keçməlidir. Uğurlu təhsil prosesini təşkil etmək
üçün ilk növbədə müasir təhsil
proseslərini idarə edən metodologiya və təcrübəyə
yiyələnmiş pedaqoji kadrların hazırlanmasına nail
olunmalıdır. Bunun üçün isə ilk növbədə
pedaqoji universitetlərin özündə təhsil prosesi beynəlxalq
standartlara uyğunlaşdırılmalıdır.
-Təhsil sahəsində
qazanılmış təcrübə ümumiləşdirilməli
və inkişafın yeni fazasında nəzərə
alınmalıdır. Təhsilin daim artan potensiala malik
universal və istiqamətləndirilmiş proqram təminatı
yaradılmalıdır. Tədris prosesində ayrı-ayrı
fənlərin öyrədilməsinin bir-biri ilə uzlaşan
yeni proqram-metodları tətbiq edilməli, gənc nəslin nəzəri-praktiki
biliklər əldə etməsi ilə yanaşı,
onların dünyagörüşünün, müstəqil
düşünmə və qərar qəbuletmə qabiliyyətlərinin
inkişafı problemi diqqət mərkəzində
saxlanmalıdır.
-Təhsil sisteminin bütün pillələrində
onun yüksək keyfiyyəti, davamlılığı,
innovasiyalara açıqlığı, dünya təhsili
nailiyyətlərindən faydalanması və müvafiq sahələrinin
qarşılıqlı dinamikası təmin edilməlidir. ( Təhsilin
davamlılığı dedikdə ilk növbədə
magistrlərə hərbi xidmətdən möhlət verilməsi
zərurətini xatırlatmaq yerinə düşərdi)
-Təhsil mübadiləsi, xüsusilə
azərbaycanlı gənclərin qabaqcıl xarici ölkələrdə
ali təhsil alması və yüksək ixtisas qazanması
prosesi daha da gücləndirilməlidir. Ölkədə
yüksək səviyyəli müəllim kadrlarının
hazırlanması, tələbata uyğun olaraq onların
regionlarda yerləşdirilməsi və maddi təminatı
ön plana çəkilməlidir. Ali təhsil müəssisələrinin
yalnız paytaxtda mərkəzləşdirilməsi deyil,
müəyyən zəruri istiqamətlərdə ölkə
iqtisadiyyatının coğrafiyası üzrə
"regionlaşdırılması" siyasəti həyata
keçirilməlidir.
-Ali məktəblərdə xüsusilə
ixtisas fənlərinin öyrədilməsi prosesinə əsasən
dünya təcrübəsinə yiyələnmiş və ya
ona bələd olan mütəxəssis-pedaqoqlar cəlb edilməli
və onlar tərəfindən müvafiq dərsliklərin
yazılması, tərcümə edilməsi, artıq əhəmiyyətini
itirmiş köhnə dərsliklərin yeniləri ilə əvəzlənməsi
həyata keçirilməlidir.
Səhiyyə. Müasir dünya səhiyyəsində
qarşıya qoyulan əsas vəzifə -
uzunömürlülüklə sağlamlığın
bir-birini tamamlamasından ibarətdir ki, bunun üçün
də Azərbaycanda bütün ilkin təbii şərtlər
mövcuddur. Son illərdə səhiyyə sahəsində
aparılan uğurlu islahatlar və səhiyyə
infrastrukturunun indiki durumu kifayət qədər zəmin
yaradır ki, qarşıdakı illərdə dünya tibb
elminin ən son nailiyyətlərindən istifadə etməklə
müasir müalicə texnologiyalarının tətbiqinə
geniş yer verilsin və müalicə işinin keyfiyyət
göstəriciləri artırılsın. Başqa ölkələrə
müalicə almağa gedən insanların Azərbaycan səhiyyəsinə
inamını gücləndirmək üçün real tədbirlər
görülməlidir. Milli səhiyyəmiz təkcə xəstəxanaların
şəraiti və avadanlığına görə deyil, həm
də mükəmməl müalicənin aparılmasına
görə dünya standartlarına cavab verən səviyyəyə
yüksəlməlidir. İdarəetmə və praktiki
müalicə üsullarının təkmilləşdirilməsi
baxımından dünya səhiyyəsinin bütün
müasir nailiyyətləri Azərbaycanda uğurla tətbiq
edilə bilər.
-əhalinin bütün təbəqələrinin
keyfiyyətli müalicəyə əlçatanlığını
təmin etmək üçün ilk növbədə
dünyanın əksər ölkələrində olduğu
kimi bütün dərman preparatları və müalicə
vasitələri əlavə dəyər vergisindən azad
olunmalıdır. Bununla bərabər səhiyyə xidmətinin
ən aktual problemlərindən biri kimi əhalinin tibbi
sığortası istiqamətində mərhələli fəaliyyət
proqramı hazırlanıb həyata keçirilməlidir.
-Milli əczaçılıq sənayesinin
yaradılması da ölkəmiz üçün aktual
sayıla bilər. Hal-hazırda dərman preparatları və
müalicə vasitələrinin 99 faizi idxala əsaslanır.
Dünya əczaçılıq sənayesində isə təmərküzləşmə
meylləri vüsət almaqdadır. Azərbaycan geostrateji
mövqeyi baxımdan təmərküzləşmə yeri
kimi cəlbedici və əlverişli bir ölkə olaraq
qlobal miqyaslı istehsal institutlarını ölkəyə cəlb
etməklə Azərbaycanı dünya əczaçılıq
sənayesinin geniş çeşidli məhsullarının
istehsalçısına və ixracatçısına
çevirə bilər. Belə bir proqramın uğurla həyata
keçirilməsi üçün dünyanın ən
nüfuzlu istehsalçı şirkətləri milli əczaçılıq
sənayemizə sərmayə qoyuluşuna və müştərək
istehsal olunacaq beynəlxalq markalı məhsulların dünya
bazarında yerləşdirilməsinə cəlb
olunmalıdır.
-Xəstəliklərin
qarşısının alınması üçün
profilaktika və təbliğat işlərinin
aparılması əhalinin bütün yaş
qruplarını əhatə etməklə müstəsna
olaraq dövlət səhiyyə qurumları tərəfindən
həyata keçirilməlidir. Səhiyyə humanizminin təbliğatı
genişləndirilməli, müxtəlif kütləvi
yardım aksiyalarının (qanvermə və s.) keçirilməsi
ənənəsi inkişaf etdirilməlidir.
-əhalinin sağlamlığı
keşiyində dayanan yüksək ixtisaslı həkimlərin
ölkəmizdə və xaricdə hazırlanması, tələbata
uyğun olaraq şəhər və kənd xəstəxanalarında
yerləşdirilməsi təmin edilməlidir.
Turizm. Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyevin dəfələrlə qeyd etdiyi
kimi, Azərbaycanda turizmin inkişafı üçün
bütün potensial və əlverişli təbii şərait
olduğundan bu sahə özünəməxsus cəhətləri
ilə İnkişaf Konsepsiyasında önəmli yer almalıdır.
-Azərbaycanda mükəmməl turizm
coğrafiyasının elmi əsasları yaradılmalı və
buna uyğun olaraq əvvəlcədən müəyyənləşdirilmiş
strateji turizm istiqamətləri üzrə müasir
infrastruktur qurulmalıdır.
- Turizm sənayesinin əhatə edəcəyi
ərazilərdə yüksək xidmət mədəniyyətini
tədris edən orta ixtisas müəssisələri (texnikum,
peşə məktəbi və s.) yaratmaqla yerli gənclər
bu istiqamətdə peşəkar təhsilə həvəsləndirilməlidir.
-Universal turizm, idman turizmi, dağ turizmi, kənd
turizmi, kulturoloji turizm, ekstravaqant turizm şəbəkələri
əlverişli bölgələr üzrə sistemləşdirilməlidir.
- Beynəlxalq turizm mübadiləsi
praktikası genişləndirilməli , "Böyük
İpək Yolu" və bu tipli digər layihələr
çərçivəsində təşəbbüslər
beynəlxalq turizm qurumları və xarici tərəfdaşlarla
əlaqələndirilməlidir.
-Milli turizm siyasəti, eyni zamanda, Azərbaycanın
beynəlxalq nüfuzunun artmasına xidmət edən məqsədləri
və fəaliyyətləri özündə ehtiva etməlidir.
İdman. Fiziki və mənəvi cəhətdən
sağlam həyatın mənbəyi olan idmanın
inkişafına yaradılmış əlverişli şərait
növbəti onillikdə daha da
yaxşılaşdırıla bilər. Bu məqsədlə:
- kütləvi idman professional idmanın
bazisi kimi inkişaf etdirilməli və xüsusilə gənc
nəslin böyük əksəriyyətini əhatə etməlidir.
Ölkənin bütün regionlarında mövcud Olimpiya komplekslərinin
fəaliyyəti vahid proqram əsasında həyata
keçirilməli və bu müəssisələr qarşiya
qoyulan konkret məqsəd və vəzifələrə
uyğun şəkildə tam gücü ilə işləməlidir.
- beynəlxalq miqyaslı
yarışların keçirildiyi müxtəlif növlər
üzrə idman təmayüllü opta məktəblərin
yaradılması gələcəkdə həmin idman növləri
üzrə Azərbaycanın yüksək nailiyyıtlər əldə
etməsi üçün keyfiyyətli zəmin yarada bilər.
- Ölkəmizdə olimpiya hərəkatı
daha da genişləndirilməli, olimpiya oyunlarının
ölkəmizdə keçirilməsi üçün beynəlxalq
səviyyədə təşəbbüslər
artırılmalı və Azərbaycanın 2020-ci il Olimpiya
oyunlarına ev sahibliyi etməsinə nail olunmalıdır.
- müxtəlif idman yarışları
üzrə dünya birinciliklərində, olimpiadalarda Azərbaycan
idmançılarının daha geniş tərkibdə təmsil
olunması və ən yüksək pillələri tutması
üçün səylər artırılmalı və bu
işə ən yüksək səviyyəli peşəkar
mütəxəssislər cəlb olunmalıdır.
- İdman, turizm və mədəniyyətin
kompleks təbliğatı uzlaşdırılmalıdır.
Ekoloji sistemin qorunması siyasəti
davamlı şəkildə aparılaraq, bu sahədəki
problemlərin daha effektli üsullarla aradan
qaldırılmasına yönəldilməlidir.
- Eko-sistemlə sosio-sistemin harmonik
inkişafı - ekoloji dünyagörüşünün əsas
prinsipi kimi müəyyənləşdirilməlidir. Bu prinsipə
görə, hər bir tərəqqinin
başlanğıcında onu yaradan təməlin
özünün inkişafı ideyası dayanır. Təbiətmənşəli
və sosialmənşəli ekoloji böhranların aradan
qaldırılmasına mütəşəkkil səfərbərlik
müasir etik-rasional humanizmin qlobal aktı kimi təsdiqlənir.
Belə bir prinsipial yanaşma insanın təbiətə
münasibətinin yeni dialektik əsaslarını yaradır:
dövlət və əhali ölkənin təbii
ehtiyatlarından istifadə etdikcə, onun tükəndirilməsinə
yox, yenidən bərpasına çalışır,
insanın təbiətə münasibəti tükəndiricilik
yox, yaradıcılıq motivində qurulur. Eko-sistemə
yaradıcı münasibətin elmi-rasional əsaslarının
təşəkkülü və belə bir münasibətin
reallığında yaşamağın üstünlükləri
ekoloji mədəniyyətin prinsipial əhəmiyyətini
üzə çıxarır. Azərbaycan beynəlxalq təşkilatların
yer kürəsinin qlobal ekosisteminin mühafizəsinə
yönəlmiş bütün təşəbbüslərini
dəstəkləməklə yanaşı öz ərazisində
ekoloji mühitin ən yüksək səviyyədə
sağlamlaşdırılması istiqamətində konkret
addımları əks etdirən Fəaliyyət
Proqramını hazırlayıb həyata keçirməlidir.
- Azərbaycanın inkişaf etmiş sənaye
dövlətinə çevrilməsi və kənd təsərrüfatının
zəruri səviyyədə sənayeləşdirilməsi
strategiyası eko-sistemin qorunması prinsipləri ilə
uzlaşdırılmalıdır. Azərbaycanın
dünyanın ekoloji cəhətdən ən sağlam ölkələrindən
birinə çevrilməsi, təbii ehtiyatların artırılması,
təbii landşaftın zənginləşdirilməsi
üçün dövlət - vətəndaş həmrəyliyi,
sənaye və təsərrüfatçılıq mədəniyyəti
ilə birgə formalaşdırılmalı olan ekologiya mədəniyyəti
geniş təbliğ olunmalıdır.
-XXI əsrin ikinci yarısında bəşəriyyətin
qarşısında duracaq ən qlobal problemlərdən
birinin su qıtlığı olacağı ehtimal olunur.
Ölkənin Kür çayı boyunca yerləşən
yaşayış məntəqələri vaxtaşırı
daşqınlara məruz qalaraq sel suları altında
qaldığı halda müxtəlir bölgələrdə
on minlərlə hektar suvarılmayan torpaq sahələri
istifadəsiz qalmaqdadır. Məqalənin kənd təsərrüfatına
aid hissəsində qeyd edildiyi kimi, Kür çayının
suyunun bir qismini zəruri rayonlar uzrə istiqamətləndirməklə
həm daşqınların qarşısını almaq, həm
də ehtiyac hiss olunan digər bölgələrdə su
qıtlığını birdəfəlik aradan qaldırmaqla
həmin ərazilərdə kənd təsərrüfatının
inkişafı üçün və nəticədə həm
də ekoloji durumun yaxşılaşdırılması
üçün yeni imkanlar əldə etmək olardı.
Kütləvi İnformasiya Vasitələri
(KİV) "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyası ətrafında
müzakirələri canlandırmalı, bu konsepsiyanın
reallaşma mərhələlərini nəticələrə
qədər yaxından müşayiət etməli və cəmiyyətin
siyasi, ictimai, mədəni həyatında baş verən
bütün prosesləri işıqlandırmalıdır.
-ölkə mediasının səmərəli
fəaliyyəti sayəsində Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin
apardığı uzunmüddətli Yeni Quruculuq Siyasəti
milli-ictimai şüurda aktiv başlanğıca və hərəkətverici
qüvvəyə çevrilməlidir.
- Azərbaycan Respublikasının kardinal
inkişaf proqramları və layihələrinin həyata
keçirilməsində medianın fəal iştirakı təmin
edilməlidir. Geniş sosial marağın obyektivi ölkədəki
quruculuq işlərinin mahiyyətinə, milli inkişafın
prioritet sahələrinə yönəldilməlidir.
-İnformasiya yükü artırılaraq
onun optimal təminatı yaradılmalı, informasiya məkanının
dinamikliyi təmin olunmalı, informasiya subyektlərinin effektli
koordinasiyası qurulmalı, region mətbuatının səviyyəsi
artırılmalıdır.
-Milli KİV özünün ən
üstün məziyyətləri ilə Azərbaycanın
milli-siyasi mədəniyyətinin qorunmasının mənəvi
istinadgahına, təhlükəsizlik strategiyasının
vasitəsinə çevrilməlidir.
-Milli KİV Azərbaycan cəmiyyətinin
mədəni-intellektual inkişafının ön cərgəsində
duraraq öz fəaliyyətini bu gün daha geniş informasiya
məkanına çıxa bilən və daha geniş
dünya görüşünə malik olan vətəndaşların
tələbatını ödəyə biləcək və rəğbətini
qazana biləcək səviyyədə, xarici KİV-lə rəqabətə
davamlı səviyyədə qurmalıdır.
-İnformasiya proseslərinin idarə
olunması təkmilləşdirilməli,
informasiyalaşdırmanın yeni forma və texnologiyaları tətbiq
edilməlidir. Bu baxımdan Azərbaycan KİV-nin beynəlxalq
informasiya məkanında beynəlxalq forma və standartlara
uyğun şəkildə təmsil olunması zəruridir. Məsələn,
European Broadcasting Union və sair bu kimi KİV
korporasiyalarının tərkibində Azərbaycan
redaksiyasının təşkili ölkənin nüfuzu və
beynəlxalq arenada PR imkanları, eləcə də ölkəmizə
qarşı qərəzli informasiya materiallarının
önlənilməsi və ya neytrallaşdırılması və
bir çox digər cəhətdən olduqca faydalı ola bilərdi.
* * *
"Azərbaycan 2020: Gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyası özünün
bütün strateji hədəfləri ilə ölkəmizdə
"xalq-hakimiyyət" vəhdətinin təcəssümüdür.
Konsepsiyanın hazırlanıb həyata keçirilməsi Azərbaycan
hakimiyyətinin xalq naminə, yüksək ideallar uğrunda
apardığı məqsədəyönlü siyasətin
bariz nümunəsi kimi Azərbaycanın yüksəlişində
növbəti uğurlu bir mərhələ olacaqdır. Cəmiyyətin
bütün sağlam qüvvələrini ölkəmizin
intibahına səfərbər etməli olan İnkişaf
Konsepsiyasının həyata keçirilməsi bir həqiqəti
daha böyük inamla təsdiq edəcəkdir. Bu həqiqət
ondan ibarətdir ki, gələcəyi - ona düzgün istiqamətlənən
məqsəd təyin edir. Zəka, əxlaq və siyasətin
yüksək meyarlarına cavab verən
düşünülmüş gələcək
öz-özünə baş vermir, onu bizim məqsədlərimiz
yaradır. Deməli, ölkəmizin dünya birliyində ən
layiqli yerlərdən birini tutması üçün, vətəndaşlarımızın
yüksək rifah cəmiyyətində yaşaması
üçün biz özümüzün - məhz Azərbaycan
xalqının yaratmalı olduğu gələcəyə
doğru getməliyik.
Cavanşir
FEYZİYEV,
Milli Məclisin
deputatı,
fəlsəfə
doktoru
Xalq qəzeti.-
2012.- 9 fevral.- S. 6.