Zaman təhsil
qurumlarının yaxşı təchiz edilməsini, müəllimin
isə daha məsuliyyətli olmasını tələb edir
Müsahibimiz
Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin
müdiri, əməkdar müəllim Nailə RZAQULİYEVADIR
-Nailə
xanım, ötən il sizin rəhbərlik etdiyiniz idarəinin
beş yaşı tamam oldu. İndi isə beş illik yubleydən
sonra başladığınız ilk dərs ili yekunlaşmaq
üzrədir. Geridə qalan illərdə
qazandığınız təcrübə, əldə
etdiyiniz uğurlar indiki fəaliyyətinizə hansı təsirləri
göstərir?
-Siz mənə çox geniş asrektdə bir cavab söyləmək imkanı verdiniz. Əminəm ki, bu müsahibənin sonunadək məndən eşidəcəyiniz cavabların hamısında bu ilk sualın müəyyən məqamlarına toxunmuş olacağıq. O ki qaldı geridə qalan beş ilin indi yekunlaşdırmaqda olduğumuz dərs ilindəki fəaliyyətimizə təsirinə, çəkinmədən deyə bilərik ki, bu təcrübə təhsil prossesinin bütün məqamlarına öz müsbət təsirini göstərib və göstərir. Üstəlik, ulu öndər Heydər Əliyevin dediyi kimi, təhsil elə bir prosesdir ki, burada aparılan islahatların nəticələrini beş ildən, on ildən sonra gözləmək tələskənlik olardı. Dünyanın heç yerində təhsil qurumları belə qısa müddətdə köklü surətdə dəyişilmir. Sadəcə, bizdə təhsilə dövlət qayğısı o qədər geniş miqyaslıdır ki, bu qayğının müqabilində sürətli irəliləyişin olmaması mümkün deyil. Valideynlərin və bütövlükdə cəmiyyətin təhsil müəssisəsinə, məktəbə, müəllimə münasibəti əsaslı şəkildə dəyişilməyə başlayıbsa, bu münasibət öz əksini təhsilin keyfiyyətinin yaxşılaşdırılmasında, gözlənilən nəticələrin əldə olunmasında göstərməlidir. Həmin amillər isə göz qabağındadır. Yəqin ki, hörmətli oxucuların yadındadır, müstəqilliyin ilk on ilində Azərbaycanda son 200 ildə tikildiyindən də çox məscid binası tikilmişdi. Biz buna etiraz etmirik. Məscid Allahın evidir və vicdan azadlığı bizim əsas qanunumuzun ən tez yada düşən müddəalarındandır. Amma ötən əsrlərdə müsəlman ölkələrində öncə mədrəsə, yəni məktəb, sonra isə məscid tikirdilər ki, uşaqlar ibadətə başlayanda onun əlifbasını, yazı- pozusunu öyrənmiş olsunlar. Deməli, ağıllı adamlar təhsili həmişə önə çəkiblər. Şərq müdrikliyinin bu nümunəsini biz 2003-cü ilin payızından sonra Azərbaycanda daha geniş miqyasda gördük. Həmin tarixdən sonra ölkəmizdə mindən çox yeni məktəb binası tikilibsə, təxminən bir o qədər də mövcud məktəblərdə təmir- bərpa işləri aparılıbsa,təhsil müəssisələrinin maddi- texniki təchizatı yeni əsrin tələbləri səviyyəsində müasirləşdirilirsə, deməli bizdən yeni- yeni uğurlar gözləyənlər haqlıdırlar.
Mən bir məsələni də xüsusilə vurğulamaq istəyirəm. Bu gün dünya alimləri elə böyük elmi kəşflərə imza atırlar ki, həmin kəşflər barədə nəinki yüz il, hətta on il qabaq ancaq fantast yazıçılar söz aça bilərdilər. Elmin bu qədər irəli getməsi nəyin nəticəsidir? Əlbəttə, təhsilin keyfiyyətinin. O ölkələrdə ki təhsilin keyfiyyətinin yaxşılaşdırılması istiqamətində addımlar atılır, orada elmi-texniki tərəqqinin yeni uğurları və daha mükəmməl cəmiyyətin formalaşması labüddür. Biz son 6 ildə məhz bu məqamları əsas götürüb işləmişik və məqsədimizə nə dərəcədə çatmışıq, bunu paytaxt sakinləri, xüsusilə də, mətbuat təmsilçiləri daha yaxşı bilirlər. Geridə qalan beş ilin təcrübəsinin indiki dərs ilindəki fəaliyyətimizə təsirinə gəlincə isə deyə bilərəm ki, biz nəinki beş ilin, hətta, geridə qalan bir ayın, bir rübün nəticələrindən də öyrənirik, bəhrələnirik.
-Gəlin,
fikrimizi bir az konkretləşdirək.
-Məsələn,
2006-cı ildən başlayaraq, Bakı Şəhəri
üzrə Təhsil İdarəsi tərəfindən irəli
sürülən təhsilin demokratikləşdirilməsi,
humanistləşdirilməsi,
difereisiallaşdırılması və fərdiləşdirilməsi
prinsiplərinə əməl etməyimiz paytaxt təhsilinin
inkişafında xüsusi rol oynamışdır. Təbii ki,
heç bir söhbətdə rəqəmlərsiz keçinmək
olmur. Ona görə də inkişaf dediyimiz həmin məfhumu
rəqəmlərlə ifadə edək. Məsələn,
yadınızdadırsa, hələ 2007 -ci ilin noyabrından cənab
Prezidentin imzaladığı sərəncam əsasında
ölkədə "Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi"
və "Ən yaxşı müəllim" müsabiqələri
keçirilir. Bu müsabiqələrin keçirildiyi 2008-
2011-ci illərdə qalib gələn 200 məktəbdən
89-u, yəni 44,22 faizi Bakı məktəbləridir. Qalan 55,78
faizi isə Təhsil Nazirliyi nəzdində olan məktəblər,
Naxçıvan Muxtar Respublikasının və digər şəhər
və rayonların məktəbləridir.
Eləcə
də "Ən yaxşı müəllim" müsabiqəsində
2011-ci ilin nəticələrinə görə Bakı müəllimlərindən
49 nəfəri "ən yaxşı müəllimi" elan
edilib. Müsabiqənin ilk ilində isə bu göstəricimiz
42 nəfər idi. Müsabiqənin keçirildiyi müddətdə
qalib gələn müəllimlərin 45 faizi paytaxt məktəblərini,
daha doğrusu, Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsini təmil edənlərdir.
-Müəllimlərin
bu peşəkarlığı şagirdlərin göstəricilərində
özünü necə əks etdirir?
-Mən hələ
dəqiq bilmirəm ki, siz bu sualla hansı göstəriciləri
öyrənmək istəyirsiniz. Çünki jurnalistlər
çox zaman orta məktəbin göstəricilərini
öyrənmək istəyəndə ali məktəbə qəbul
olunanların sayı ilə maraqlanırlar. O barədə də
söhbət açacağıq. Ancaq bizim şagirdlərin
başqa göstəriciləri də var axı. Məsələn,
2006-cı ildə Respublika üzrə keçirilən fənn
olimpiadalarında bizim məktəblərin 48 şagirdi qalib
olmuşdu. 2011-ci ildə isə bu göstərici artıq 108
nəfər idi. "Biz təhsilin keyfiyyətini
yaxşılaşdırmağa
çalışmışıq"- ifadəsini dilə gətirmək
yaxşıdır, ancaq bu nəticəni rəqəmlə
ifadə etmək, beş ildə 2,2 dəfədən çox
artıma nail olduğumuzu göstərmək daha
yaxşıdır.
Bundan
başqa, dövlət müstəqilliyimizin 20 illik tarixində
ilk dəfə olaraq ötən il təhsildə xüsusi
nailiyyətlər qazanan orta məktəb məzunlarından 53
nəfəri qızıl və gümüş medalla təltif
olunmuşdur. Respublikanın bütün şəhər və
rayonlarını əhatə edən həmin 53 nəfərin
18-i bizim məktəblərimizin məzunları idi. Həmin məzunlarımızın
hamısı ən nüfuzlu ali məktəblərə qəbul
olunublar və onların qazandığı orta balın
göstəricisi 631 olub. Bu, bizim öz fəaliyyətimiz barədə
söylədiklərimizin reallıqdakı təsdiqidir.
-Fikrimcə,
məzunlarınızın ali məktəblərə qəbul
zamanı qazandığı göstəricilərin yada
salınması məqamı da gəldi.
-Ötən
il ali məktəblərə qəbul zamanı respublika
üzrə ən yüksək 700 bal toplayan 4 məzunun
hamısı Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsinin təmsilçiləridir. Qəbul imtahanı
verən məzunlarımızın 47,13 faizi tələbə
adını qazanıb. 1889 məzunumuz 500-dən, 517 nəfər
isə 600-dən çox bal toplayıb. Məzunlarımızın
qəbul imtahanlarında topladığı orta bal göstəricisi
254.173-ə bərabərdir. Bəzi məqamlara xüsusi diqqət
yetirək. 2006-ci ildə Bakı məktəblərinin qəbul
imtahanlarında iştirak etmiş məzunlarının 34,79
faizi tələbə adını qazanmışdı.
Sonrakı hər ildə bu göstərici nəzərəçarpacaq
dərəcədə artmış və nəhayət,
2011-ci ildə 47,13 faiz olmuşdur. Bu zaman yada salınmalı
bir məqam da var. Belə ki, 2006-cı ildə 27 min 432 məzundan
8335-i ali məktəbə qəbul olunmuşdusa, 2011-ci ildə
cəmi 20 min 249 məzundan 8862 nəfəri bu ada layiq
görülüb. Yəni, ötən il daha az məzunla daha
çox uğur qazanmağa nail olmuşuq.
-Yeri gəlmişkən,
bəzi qəzetlərdə yazmışdırlar ki, guya sizin
məktəblərdə ucdantutma bütün məzunlara
attestat verilib.
-Həmin
qəzetlər ardıcıl olaraq bir neçə gün
Günəşin doğmadığını da yaza bilərlər.
Ancaq Günəş hər gün öz nurunu yer kürəsinə
göndərir, sadəcə, o nuru görə bilməyənlər
var. Ötən il bizim məktəbləri 23 min 19 şagird
bitirib. Onlardan 2 min 715-i, yəni 11,80 faizi attestat ala bilməyib.
Doğrudur, həmin məzunların sonradan imtahan verib attestat
almaq hüququ qorunur, ancaq fakt odur ki, müvafiq normativlərə
cavab verə bilməyən şagirdin attestat alması
mümkün olan hal deyil.
- Siz bayaq
qızıl və gümüş medalları yada
saldınız. O medallar da öz sahiblərinə təntənəli
şəkildə təqdim edilmişdi.
- Bəli,
həmin tədbiri müstəqillik dövrümüzdə
ilk dəfə olaraq Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsi Təhsil İşçiləri Həmkarlar
İttifaqı Respublika Komitəsi ilə birlikdə təşkil
etmişdi. "Məzun - 2011" adlı tədbirdə
paytaxtın 650- yə yaxın əlaçı məzunu
iştirak edirdi və orada Təhsil Nazirliyinin nüma- yəndələrinin,
deputatların, çoxsaylı ziyalıların
iştirakı ilə qızıl və gümüş medala
layiq görülmüş məzunlarımız
mükafatlandırılmışdı.
-Kütləvi
informasiya vasitələrindən bəlli olur ki,
çoxsaylı tədbirlər keçi- rirsiniz.
- Əlbəttə,
özü də bu tədbirlər müxtəlif istiqamətlərdə
olur. Məsələn, "Milli kurikulumun tətbiqinin bəzi
nəzəri məsələləri", " Ümumtəhsil
məktəblərində təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsinin
aktual yolları" mövzusunda konfranslar, "Ümumtəhsil
məktəblərinin ibtidai təhsil pilləsi
üçün fənn kurikulumlarının xüsusiyyətləri",
" Ümumitəhsil məktəblərində təhsilin
keyfiyyətinin yüksəldilməsi yolları və vasitələri,"
" Müasir təlim baxımından təlim- tərbiyə
prosesinin pedaqoji- psixoloji aspektləri" mövzusunda
seminarlar, " Demokratik idarəetmə və problemlərin həlli
təcrübəsi" mövzusunda treninq, eləcə də
"Müasir pedoqoji prosesdə şagirdin yeri"
mövzusunda keçirilən dəyirmi masa sırf pedoqoji
baxımdan əhəmiyyətli idi. Ancaq bizim hərbi- vətənpərvərlik
sahəsində də kifayət qədər fəaliyyətimiz
var. Ötən il "Şahin" hərbi- idman
yarışlarında hər üç mükafatçı
yerin qalibi bizim məktəblərin komandaları olmuşdu.
Yaxud, "Heydər Əliyev şəxsiyyəti və
müstəqil Azərbaycan gənclərin gözü ilə"
mövzusunda təşkil edilən ümumşəhər
konfransı gənclərin vətənpərvərlik,
dövlətçilik və azərbaycançılıq
baxımından daha mükəmməl şəkildə tərbiyələndirilməsində
xüsusi əhəmiyyət kəsb edirdi. " Müstəqilliyimiz
əbədidir" mövzusunda təşkil olunan inşa və
bədii qiraət üzrə şəhər müsabiqəsi
də həmin amala xidmət edirdi. Həmin tədbirlərdə
biz təkcə istedadlı şagirdlərin ortaya
çıxarılmasına nail olmadıq, həm də
ümumilikdə bir tərbiyə prosesi başladıq və
başa çatdırdıq.
-Nailə
xanım, orta məktəblərdə bəzi müəllimlərlə
əmək müqaviləsinin ləğv edilməsi məsələsi
də Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin
adını tez- tez mətbuatın gündəliyinə gətirirdi.
-Bilirsinizmi,
biz son beş illik fəaliyyətimizi ciddi şəkildə təhlil
edərək Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsinin 2 illik ( 2011- 2012 - ci illər) Starteji
Planını hazırlamışıq. Məqsəd dövlətin
təhsil siyasətinin prioritetlərinə uyğun olaraq
missiya, prespektivlər və dəyərlərin əlaqələndirilməsi,
fəaliyyətin məhz bu istiqamətdə həyata
keçirilməsidir. Strateji təhlil əsasında tərtib
edilmiş 2011- ci il üçün Fəaliyyət
Planında həyata keçirilməsi nəzərdə
tutulan tədbirlər ilk növbədə təhsilin effektli
idarə edilməsinə, keyfiyyətin yüksəldilməsinə,
müasir cəmiyyətin və dövlətin tələblərinin
ödənilməsinə yönəldilmişdir. Məhz bu
plana uyğun olaraq idarəetmdə işlər bir qədər
təkmilləşdirilmiş, əmək qanunvericiliyinin yerinə
yetirilməsinə, normativ- hüquqi sənədlərin
icrasına nəzarət gücləndirilmişdir.
Beləliklə, paytaxtın orta məktəblərində yaş məhdudiyyəti ilə əlaqədar əmək müqavilələrinin ləğv edilməsi məsələsi gündəliyə gəlmiş, 1310 nəfər müəllimlə əmək müqaviləsinin müddəti uzadılmamışdır. 2000 işçi ilə müqavilələr bağlanmamışdır. Xatırladım ki, əmək müqaviləsi ləğv edilən müəllimlərin yerinə cəmi 10 nəfər müəllm qəbul edilib. Sadəcə, onların dərs yükü siniflərdə yığma saatlar hesabına təşkil edilirdi. Bu dərs saatları digər yığma saatlarla işləyən, ancaq cavan ixtisas müəllimlərinə verilib. Bəzi müəllimlərin yerinə isə sıxlığı çox olan məktəblərdən köçürmələr edilib. Bu proses tədrisin normal təşkilinə heç bir mənfi təsir göstərməyib və heç bir məktəbdə müəllim çatışmazlığı yaranmayıb.
- Daha bir dərs ili yekunlaşır, qabaqda isə növbəti vəzifələr dayanır. Sizə yeni- yeni uğurlar arzulayırıq.
-Sağ olun. Mən sonda yada salmaq istəyirəm ki, Azərbaycan dövlətinin gündən- günə qüdrətlənməsi ölkəmizin təhsil şəbəkəsinin də mükəmməl inkişafına zəmin yaradır. Gənc müstəqil Azərbaycan dövlətinin BMT Təhlükəsizlik Şurasına sərdlik etməsi, ölkəmizin "Böyük iyirmilər"in sammitinə dəvət olunması, Bakıda çoxsaylı beynəlxalq tədbirlərin, o cümlədən Avropa miqyaslı mahnı müsabiqəsinin keçirilməsi cənab Prezident İlham Əliyevin uğurlu siyasətinin nəticəsidir. Mən əminəm ki, bu siyasət və Heydər Əliyev Fondunun prezidenti , YUEESKO- nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın daimi qayğısı nəticəsində Azərbaycan təhsili gündən- günə inkişaf edəcəkdir. Əminəm ki, ulu öndər Heydər Əliyevin söylədiyi "Təhsil millətin gələcəyidir" tezisi günün reallığına çevriləcəkdir. Nəhayət, Azərbaycanın son aylar qazandığı çoxsaylı uğurlar münasibətilə bütövlükdə xalqımızı, dərs ilinin başa satması münasibətilə isə həmkarlarımızı, paytaxtın təhsil ictimaiyyətini təbrik etmək istəyirəm. İnanıram ki, qarşıdakı illərdə uğurlarımız daha böyük olacaq.
Müsahibəni
qələmə aldı: İttifaq MİRZƏBƏYLİ
Xalq qəzeti.- 2012.-30 may.- S. 14.