Dəmiryolçuların
sosial mənafelərinin qorunması ön plandadır
13 oktyabr dəmir yolu
işçilərinin peşə bayramıdır
İyirminci əsrin sonlarından
başlayaraq dəmir yolu bir sıra çətin sınaqlar
dövrü keçdi. O zamankı çətinliklərə
baxmayaraq, fədakar insanların əməyi sayəsində dəmir
yolu yaşadı və inkişaf etdi. Söhbət bizim
yaxın tariximizdən gedir. O tarixdən ki, bir çoxumuz onun
bir zərrəsi, o zamankı mövcud durumun
iştirakçıları və müşahidəçiləri
olmuşuq.
Bir
neçə gündən sonra - 13 oktyabrda dəmir yolu
işçilərinin peşə bayramı qeyd olunacaq. Bizim
üçün əziz olan bu bayram ərəfəsində
yaxın tarixə qısa ekskurs etmək istəyirəm.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyevin ikinci dəfə siyasi rəhbərliyə
qayıdışından sonra təzə-təzə
dirçəlməyə başlayan müstəqil dövlətin
nəqliyyat strukturu, o cümlədən dəmir yolu nəqliyyatı
bərbad bir durumda idi. İnfrastruktur və texniki vasitələr
sıradan çıxmış, qonşu dövlətlərin
müvafiq qurumları ilə əlaqələr tamam kəsilmiş,
ən əsası isə dəmiryolçuların özləri
belə polad magistralın sabahına olan inamı itirmişdilər.
O zaman bu insanları qınamağa da dəyməzdi. Gecəli-gündüzlü
hərəkətin ahəngdarlığını qorumağa
çalışan insanlara əmək haqqının verilməsində
on bir aylıq geriləmə var idi.
Belə
bir idarəolunmaz vaxtda ulu öndər Heydər Əliyev
situasiyanı düzgün qiymətləndirib özünun səriştəli
kadr seçmək bacarığından istifadə etdi və
peşəkar dəmiryolçu, islahatçı mütəxəssis
Ziya Məmmədovu 31 iyul 1996-cı ildə bu nəhəng nəqliyyat
qurumuna rəis təyin etdi.
Qısa
zaman ərzində dəmir yolunun perspektiv inkişaf planı
hazırlandı, lokomotivlərin və müxtəlif təmayüllü
vaqonların əsaslı təmiri texnologiyası mənimsənildi,
daxili imkanlar səfərbər edildi, əmək
haqlarının verilməsində mövcud olan geriləmələr
tədricən aradan qaldırıldı. Aparılan islahatlar dəmir
yolunu işlək bir quruma çevirdi.
Ulu
öndərin 1998-ci ildə bütün nəqliyyat sektoru
üzrə vahid dövlət siyasətini formalaşdırmaq
məqsədi ilə Nəqliyyat Nazirliyini yaratması və
2002-ci ildə Ziya Məmmədovu Azərbaycan
Respublikasının nəqliyyat naziri vəzifəsinə təyin
etməsi nəticəsində bu sahənin davamlı
inkişafını təmin etmiş oldu. Bu gün ölkənin
nəqliyyat-yol kompleksində həyata keçirilən irihəcmli
layihələr, yaradılan nə varsa zaman-zaman yaddaşlardan
silinməyəcək. Çünki müasir standartlara
uyğun olaraq, eyni zamanda, Azərbaycanın memarlıq
üslubları qorunmaqla inşa olunan süni qurğular tarixin
bir parçasıdır.
Qürur
hissi ilə qeyd etmək istəyirəm ki, əsası ulu
öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulan nəqliyyat
sektorunun inkişaf strategiyası möhtərəm Prezidentimiz
İlham Əliyev tərəfindən şərəflə
davam etdirilir. Avropa ilə Asiyanın qovşağında yerləşən
Azərbaycanın nəqliyyat qurumları beynəlxalq və
regional layihələrin həyata keçməsi prosesində
aparıcı rol oynayırlar.
Bu əziz
bayram günündə bir faktın üstündən də
sükutla keçmək mümkün deyil.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev 6 iyul 2010-cu il
tarixdə "Azərbaycan Respublikasında dəmir yolu nəqliyyat
sisteminin 2010-2014-cü illərdə inkişafına dair
Dövlət Proqramı"nın təsdiq edilməsi
haqqında sərəncam imzaladı.
Sənəddə
göstərildiyi kimi, Dövlət Proqramının əsas məqsədi
əhalinin və iqtisadiyyatın dəmir yolu nəqliyyatı
xidmətlərinə artan tələbatının və
dövlətin müdafiə ehtiyaclarının təmin
olunması, Azərbaycanın tranzit potensialının
artırılması, dəmir yolu nəqliyyatında xidmətlərin
səviyyəsinin yüksəldilməsi, sərnişin və
yük daşımalarında nəqliyyat xərclərinin
azaldılması yolu ilə nəqliyyat kompleksinin səmərəli
fəaliyyətini və onun ölkənin sosial-iqtisadi tərəqqisində
daha fəal iştirakını təmin etməkdir.
Azərbaycan
polad magistralının bütün sahələrinin
inkişafını təmin edəcək bu sənədin
icrası istiqamətində hazırda gərgin iş gedir.
Dövlət Proqramına uyğun olaraq, Azərbaycanda dəmir
yolunun yaradılmasının 132-ci ildönümü ərəfəsində
Bakı-Böyük Kəsik istiqamətində 317 kilometrdən
132 kilometri artıq yenilənib. 5-i teplovoz, 4-ü elektrovoz
olmaqla 9 lokomotiv, 20 sərnişin vaqonu əsaslı təmir
edilərək ölkəyə gətirilmişdir.
Ölkə
başçısının dəstəyi sayəsində dəmir
yolunun inkişafına, idarəetmənin və infrastrukturun təkmilləşdirilməsinə
yönəlmiş "Dəmir Yolu Ticarətinin və Nəqliyyatının
Dəstəklənməsi Layihəsi" çərçivəsində
elektrik təchizatı, işarəvermə və rabitə təsərrüfatlarının
yenidən qurulması prosesi hazırlıq mərhələsindədir.
Nəqliyyat
naziri Ziya Məmmədovun dəmir yolunun rəisi olduğu
vaxtlarda müəyyən etdiyi dəmir yolunun perspektiv
inkişaf proqramı bu gün "Azərbaycan Dəmir
Yolları" Qapalı Səhmdar Cəmiyyətin sədri
Arif Əsgərov tərəfindən uğurla davam etdirilir.
Şübhəsiz
ki, ölkə polad magistralında həyata keçirilən
islahatlar, reallaşdırılan irihəcmli layihələr bu
sahədə çalışan fədakar insanların
gücü, zəhməti sayəsində başa gəlir. Səhmdar
Cəmiyyətin və MHİRK-in rəhbərliyi bu
insanların sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi,
onların mənalı istirahətlərinin təşkili sahəsində
daim təxirəsalınmaz tədbirlər görür.
Ölkə ictimaiyyətinə yaxşı məlumdur ki, 1 avqust 2008-ci ildən etibarən Xaçmaz rayonunun Nabran qəsəbəsində "Lokomotiv" İstirahət Mərkəzi dəmiryolçuların istifadəsinə verildi. Bu gözəl istirahət guşəsinin yaradılması ideyası, torpaq sahəsinin ayrılması 2002-ci ilin yazında məhz cənab nazirin təşəbbüsü ilə reallaşmışdı. Müasir standartlara cavab verən istirahət kompleksinə cənab nazir tərəfindən bir ədəd avtobusun hədiyyə edilməsi və burada sərinləşdirici sistemin quraşdırılması dəmiryolçulara göstərilən qayğının bariz nümunəsi idi.
2008-2011-ci illərin yay mövsümündə "Lokomotiv" İstirahət Mərkəzində 2000 nəfərdən artıq dəmiryolçu və onların ailə üzvləri istirahət etmişlər. Cari ildə isə 1200 nəfər həmkarımızın və onların ailə üzvlərinin kompleksdə mənalı istirahəti təmin edilmişdir. İstirahət mərkəzinin xidmətindən istifadə edən dəmiryolçulardan aldığımız məktublar, mətbuat səhifələrində ifadə olunan təəssüratlar insanda xoş duyğular oyadır. Tam məsuliyyətimlə bildirirəm ki, cənab nazir Ziya Məmmədovun, hörmətli sədr Arif Əsgərovun gündəlik qayğısı, böyük dəstəyi olmadan bu işləri həyata keçirmək qeyri-mümkün idi.
Bütün bu qayğıdan çıxış edərək, Azərbaycan Dəmiryolçularının Müstəqil Həmkarlar İttifaqı Respublika Komitəsi "Həmkarlar İttifaqları haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanunu və Əmək Məcəlləsində müəyyən edilmiş vəzifə və səlahiyyətlərdən geniş istifadə edir, həmkarlar ittifaqı üzvlərinin sosial-iqtisadi mənafelərinin və əmək hüquqlarının müdafiəsi, onların maddi rifah halının yaxşılaşdırılmasını həmişə ön plana çəkir.
Dəmiryolçular adından ölkə başçısı İlham Əliyevə, AHİK-in sədri, millət vəkili Səttar Mehbalıyevə minnətdarlıq edirik ki, "Həmkarlar İttifaqları haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanununa, Əmək Məcəlləsinə, İnzibati Xətalar Məsəlləsinə edilən son dəyişikliklərlə əməkçilərin sosial-iqtisadi mənafelərinin və əmək hüquqlarının müdafiəsi üzrə mövcud olan baza daha da genişləndirildi. "Azərbaycan Dəmir Yolları" QSC ilə MHİRK arasında imzalanmış 2011-2013-cü illər üçün Yolun sosial inkişafı üzrə sahə "Sazişi"nin yerinə yetirilməsində bu imkanlardan maksimum bəhrələnirik.
Bunun müsbət nəticəsi kimi qeyd etmək olar ki, "Saziş"də nəzərdə tutulan ağır və zərərli işlərdə çalışanlara əlavə məzuniyyət günlərinin verilməsi, istehsalatda və Azərbaycan Respublikasının ərazi bütövlüyünü qoruyarkən həlak olmuş dəmiryolçuların ailələrinə, I və II qrup əlil olmuş (işləməyən) dəmiryolçulara, əmək xəsarətinə və ya peşə xəstəliyinə görə dəmiryolçulara dəymiş zərərə görə, uzunmüddətli və qüsursuz işə görə müavinət və maddi yardımların ödənilməsi və digər sosialyönlü müddəalarının həyata keçirilməsi təmin edilir. Dövlət bayramları və peşə bayramı günlərində dəmiryolçular üçün mədəni-kütləvi tədbirlər keçirilir, istehsalatda fərqlənmiş işçilərə müxtəlif mükafatlar verilir, dəmiryolçular tərəfindən sosial- iqtisadi təminat və əmək hüquqlarının müdafiəsi üzrə daxil olan ərizə və şikayətlərə vaxtında baxılır.
Dəmir yolunda çalışan əməkçilərin sosial problemlərinin həlli, əmək kollektivlərində sosial gərginliyin azalması, əmək şəraitinin yaxşılaşdırılmasını təmin etmək məqsədi ilə Müstəqil Həmkarlar İttifaqı Respublika Komitəsi tərəfindən "Azərbaycan Dəmir Yolları" Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin tabeçiliyində olan departament, xidmət, idarə və müəssisələrdə, mütəmadi olaraq, təhlillər aparılır və yoxlamalar keçirilir. Bu yoxlamaların nəticələri Komitənin Rəyasət Heyətinin iclaslarında müzakirə olunur, əmək haqqı və digər müavinətlərin ödənilməsi, məzuniyyətlərin təqdim olunması, əməyin mühafizəsi və təhlükəsizlik texnikasına riayət olunmasında aşkar olunan nöqsanların aradan qaldırılması üçün lazımi tədbirlərin görülməsi üçün müvafiq rəhbər işçilərə tövsiyələr verilir.
Müstəqilliyin ilk illərindən başlayaraq, Azərbaycan Dəmiryolçularının Müstəqil Həmkarlar İttifaqı Respublika Komitəsi hər ilin yekunlarına görə "İlin ən yaxşı müəssisəsi", "Əla yol işçisi - ilin ən yaxşı mütəxəssisi", "Firudin Ağayev" adına yol müsabiqələrinin keçirilməsini, AHİK-in müxtəlif təmayüllü baxış-müsabiqələrində dəmir yolu təşkilatlarının iştirakını təmin edir.
Son iki il ərzində dəmiryolçuların mənzil şəraitinin yaxşılaşdırılması məqsədi ilə 60-dan artıq dəmiryolçu mənzillə təmin edilmişdir. Nəqliyyat naziri Ziya Məmmədovun, cəmiyyətin sədri Arif Əsgərovun qayğısı ilə dəmiryolçulara mənzil verilməsinin gələcəkdə də davam etdirilməsi nəzərdə tutulur.
Bu tədbirlər dəmiryolçuların sosial müdafiəsinin gücləndirilməsinə, sağlamlıqlarının qorunmasına yönəlmiş bir addımdır. Təsadüfi deyil ki, dünya tarixinə qlobal maliyyə və iqtisadi böhran ili kimi daxil olan 2008-ci ildə və böhranın davam etdiyi sonrakı illərdə yük daşımalarının həcmi 30 faiz aşağı düşsə də, aparılan qabaqlayıcı tədbirlər nəticəsində öz mənalı həyatını dəmir yolu nəqliyyatına bağlayan peşəkar mütəxəssislər qorunub saxlandı. İqtisadi çətinliyə baxmayaraq, müxtəlif vaxtlarda əmək haqqının artırılması ilə bağlı qərarlar qəbul olundu. Zaman göstərdi ki, dəmiryolçular tarixdə olan bütün sınaq dövrlərini əzmlə keçməyə qadirdilər. Bununla ancaq fəxr etmək, bundan qürur duymaq olar.
Qeyd etdiyim kimi, əziz bir bayram ərəfəsindəyik. Məlumat üçün bildirim ki, 1955-ci il oktyabrın 3-də Azərbaycan dəmir yolu SSRİ Nazirlər Sovetinin 1773 saylı qərarı ilə müstəqil dəmir yolu elan olundu. Azərbaycan SSR Nazirlər Sovetinin 13 oktyabr 1955-ci il 717 saylı qərarı ilə Azərbaycan dəmir yolu SSRİ Yollar Nazirliyinin tərkibində müstəqil dəmir yolu kimi fəaliyyətini davam etdirdi. Ölkə başçısı cənab İlham Əliyev bu günü təsis edərkən tarixi qaynaqlara söykəndi və məhz Azərbaycan hökumətinin qərar verdiyi günü - 13 oktyabrı dəmir yolu işçilərinin peşə bayramı günü təsis etdi. Peşə bayramı münasibətilə Azərbaycanın bütün dəmiryolçularını bir daha ürəkdən təbrik edir, onların hər birinə firavan həyat arzulayıram!
Fəzail
BAĞIROV,
Azərbaycan Dəmiryolçularının
Müstəqil Həmkarlar
İttifaqı
Respublika Komitəsinin sədri
Xalq qəzeti.- 2012.- 10 oktyabr.- S.11.