Ədalətə
və humanizmə əsaslanan mütərəqqi
islahatların müəllifi
Hər
bir xalqın tarixi
şans və milli
iradə əsasında
müstəqil dövlət
qurmaq istəyini gerçəkləşdirməsi ilk növbədə lider
fenomeni ilə bağlı olub, onun yaradıcı təfəkkürünün, siyasi
əzminin, yüksək
intellektinin, qətiyyətinin
və dövlətçilik səriştəsinin məhsulu
olan dövlətçilik modelinə əsaslanır. Bəşər
övladının əsrlər
boyu ədalətli, sivil
və hüquqi dövlətdə yaşamaq idealının gerçəkliyə
çevrildiyi ictimai-iqtisadi formasiya
kimi üstün mövqelərini bu
gün də qoruyan
demokratiya belə, lider
fenomeninin müasir fəlsəfi-siyasi fikirdəki yerini və
mövqeyini qətiyyən zəiflətmir.
Ümummilli
lider Heydər Əliyev
də məhz elə fenomen
liderlərdən biri
olaraq Azərbaycanın həqiqi
mənada demokratik və hüquqi dövlətə çevrilməsi üçün bütün zəruri
tədbirləri həyata keçirmiş, insan hüquq və azadlıqlarına
sadiqlik nümayiş etdirmişdir. İnsan hüquqlarını müxtəlif iqtisadi
sistemlərin, ideologiyaların və mədəniyyətlərin
mövcud olduğu müasir dünyada toplumları, xalqları, cəmiyyətləri
birləşdirən, onlara humanist
dəyərlər
aşılayan əsas meyar kimi dəyərləndirmişdir. Heydər
Əliyevin bu sahədəki fəaliyyəti təkcə ayrı-ayrı fərdlərin, kütlələrin
deyil, bütöv bir
xalqın hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinə yönəlmişdir. Məhz bu
zəngin mənəvi keyfiyyətləri sayəsində ulu öndər ictimai fikirdə xilaskarlıq mücəssəməsinə çevrilmişdir. 1993-cü
ilin iyununda canı, qanı
bahasına əldə etdiyi
müstəqilliyin itirilməsi
təhlükəsi, vətəndaş qarşıdurması, xaos və anarxiya burulğanına sürüklənən müdrik xalqımız
çıxış yolunu məhz
ulu öndər Heydər Əliyevin
Azərbaycanda rəhbərliyə qayıtmasında görmüşdür. Ümummilli lider xalqın təkidli
çağırışına cavab verərək Azərbaycanın idarəçilik sükanı arxasına
keçmiş, qısa müddətdə vətəndaş sülhünə və
həmrəyliyinə,
respublikamızın başı
üstünü
almış digər
ciddi təhlükələrin
aradan qaldırılmasına
nail olmuşdur. Ümummilli
lider Heydər Əliyev sabitliyin bərpası ilə
yanaşı, hüquqi dövlət quruculuğunu ilk gündən həyata keçirdiyi siyasətin üstün istiqaməti kimi önə çəkmişdir. Məhz bunun nəticəsində ulu öndərimizin Azərbaycan
polisi haqqında dediyi kəlamlar
buna sübutdur. “Mən Azərbaycan Prezidenti kimi, Ali Baş Komandan kimi, Azərbaycan polisinə etibar edirəm,
sizə inanıram, sizə
arxalanıram. Biz Azərbaycanda demokratik respublika quraraq, sivilizasiyalararası cəmiyyət uğrunda
mübarizə apararaq, ümumi
dünyəvi, bəşəri dəyərlərin
hamısından istifadə etməliyik. Biz
çalışmalıyıq
ki, Azərbaycan uzun illərdən sonra,
ilk dəfə müstəqilliyini aldıqdan
sonra bütün
dünyada öz tarixi nailiyyətlərini, milli ənənələrini nümayiş etdirə bilsin. Güman edirəm ki, Azərbaycan
xalqının bu barədə həm
tarixi, həm müasir
potensialı olduqca böyükdür. Bunların
hamısından istifadə olunarsa,
Azərbaycan həm tam
müstəqil dövlət
olacaq, həm də bizim
cəmiyyətimizin tam
demokratik, hüquqi, ümumbəşəri dəyərlərin əsasında qurulan demokratik bir cəmiyyət olacaq”.
Ümummilli lider Azərbaycanın perspektiv
inkişaf prioritetlərini düzgün müəyyənləşdirərək sivil
Qərb dəyərlərinin cəmiyyətdə tam mənimsənilməsinə, demokratik dəyərlərin daha
möhkəm
inkişaf tapmasına, insan
və vətəndaş
hüquq və
azadlıqlarının
etibarlı təminatına hər zaman xüsusi diqqətlə yanaşmışdır. Heydər
Əliyevin “Cinayətkarlığa qarşı mübarizənin gücləndirilməsi,
qanunçuluğun və
hüquq qaydasının möhkəmləndirilməsi haqqında” 9 avqust 1994-cü il tarixli
fərmanı ilə cinayətkarlığa qarşı mübarizə tədbirləri daha da gücləndirilmiş, hüquq-mühafizə orqanlarının bu
istiqamətdə
uzunmüddətli dövr
üçün fəaliyyət proqramı
müəyyənləşmişdir. Fərmanda cəmiyyətdə ciddi
sosial bəlaya
çevrilmiş
rüşvətxorluq və korrupsiya
kimi cinayətlərin geniş
yayılmasının
xüsusi narahatlıq
doğurduğu vurğulanmış, bu kimi
neqativ təzahürlərə qarşı mübarizənin
gücləndirilməsi
üçün konkret
mexanizmlər əksini tapmışdır.
Heydər Əliyevin
təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə
hazırlanaraq 1995-ci ilin
12 noyabrında ümumxalq səsverməsi yolu ilə qəbul
edilmiş müstəqil Azərbaycanın ilk
Konstitusiyası ölkənin gələcək inkişaf
prioritetlərini müəyyənləşdirməklə yanaşı, insan
hüquq və azadlıqlarının təminatını dövlətin məqsədi kimi ön
plana
çıxarmışdır.
Konstitusiyada hakimiyyət
bölgüsü prinsipləri dəqiq
əksini
tapmış,
zamanın tələbi ilə səsləşən məhkəmə-hüquq islahatlarının həyata
keçirilməsinə fundamental
hüquqi zəmin yaradılmışdır.
Konstitusiyanın keçid müddəalarında Azərbaycan dövlətinin demokratik cəmiyyətə inteqrasiyası ilə əlaqədar olaraq bir sıra demokratik
hüquqi
islahatların həyata
keçirilməsi öhdəlik kimi qəbul edilmiş, bu öhdəliyin yerinə yetirilməsi yönündə bir sıra mühüm addımlar atılmışdır.
Məhkəmə-hüquq
islahatları istiqamətində
aparılan tədbirlər
sırasında 21 fevral 1996-cı
il tarixdə
hüquq-islahat
komissiyasının
yaradılmasını, “Məhkəmələr və hakimlər haqqında” 10 iyun 1997-ci
il, “Konstitusiya məhkəməsi haqqında” 21 oktyabr 1997-ci il
tarixli Azərbaycan
Respublikası qanunlarını, həmçinin, “Azərbaycan Respublikası Konstitusiyası Məhkəməsinin fəaliyyətinin təmin
edilməsi haqqında” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 18 iyul
1998-ci il tarixli
və “Məhkəmələr və Hakimlər haqqında Azərbaycan Respublikası
qanununun tətbiq edilməsi və məhkəmə islahatlarının həyata
keçirilməsinə dair tədbirlər barədə” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
1 dekabr 1998-ci il tarixli fərmanları, həmçinin 2000-ci ildə demokratik əsaslarla keçirilmiş hakim seçkilərini xüsusilə qeyd etmək lazımdır.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
yanında Əfv Komissiyasının yardılması və əfvetmə institutunun
bərpası da ulu öndər Heydər
Əliyevin necə böyük qəlb
və mənəviyyat
sahibi olduğunu, şəxsiyyətcə böyüklüyünü təsdiqləyir. Bu humanizmin nəticəsidir ki, son 10
ildə respublikada əfv fərmanlarının imzalanması, məhkumların bağışlanması müsbət ənənəyə
çevrilmişdir. Heydər Əliyevin
1993-cü ildən tətbiqinə moratorium
qoyduğu ölüm
hökmü 1998-ci il
fevralın 10-da tamamilə
ləğv edilmiş, Azərbaycan bütövlükdə Şərqdə bu qətiyyətli və tarixi qərarı verən
ilk ölkə
olmuşdur. Müqayisə
üçün bildirək ki, o vaxt hətta Avropa Şurasının üzvü olan
bir sıra dövlətlər də analoji
addımı hələ atmamışdı. Yüksək humanizmin
və insanpərvərlik
örnəyinin bariz ifadəsinə çevrilən bu addım
Azərbaycanın beynəlxalq nüfuzunu
yüksəltmiş, 2001-ci
ilin 25 yanvarında müstəqil respublikamız Avropa Şurası kimi
mötəbər beynəlxalq təşkilata tamhüquqlu üzv
qəbul edilmişdir. Təşkilatla səmərəli əməkdaşlıq Azərbaycanın milli
qanunvericiliyinin Avropa
standartlarına uyğunlaşdırılmasına, mütərəqqi məhkəmə-hüquq
islahatlarının
aparılmasına ciddi təkan
vermişdir.
1998-ci
ilin 22 fevralında ümummilli lider
Heydər Əliyev
“İnsan və vətəndaş hüquqlarının və azadlıqlarının təmin
edilməsi sahəsində tədbirlər haqqında” fərman
imzalamış, insan
hüquqları sahəsində həyata keçirilən tədbirlərin istiqaməti və konsepsiyası səhih
şəkildə müəyyən edilmişdir. İnsan
hüquqları sahəsində proqram
rolunu oynayan bu sənədlə insan hüquqları məsələsi ümumdövlət səviyyəsinə qaldırılmışdır. 1998-ci
il 18 iyul tarixdə
isə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin fərmanı ilə “İnsan
hüquqlarının
müdafiəsinə dair Dövlət Proqramı” təsdiq
olunmuşdur. Azərbaycan
Respublikasının insan hüquqlarının qorunması sahəsində əldə etdiyi ən
mühüm nailiyyətlərdən
biri də BMT və
Azərbaycan hökuməti arasında
1998-ci ilin avqustunda imzalanmış “İnsan
hüquqları və demokratiyanın dəstəklənməsi sahəsində birgə layihə haqqında” memorandum
olmuşdur. Bu
memoranduma əsasən, BMT
insan hüquqlarını
dəstəkləmək və
müdafiə etmək sahəsində ümumi
biliklərin və
potensialın Avropa standartlarına uyğunlaşdırılması, prosedur
və hesabatlar sisteminin
təkmilləşdirilməsi,
mülki cəmiyyətin inkişafı və
digər məsələlər sahəsində Azərbaycan hökuməti ilə birgə tədbirlər həyata
keçirmişdir.
28
dekabr 2001-ci il
tarixdə “Azərbaycan Respublikası İnsan Hüquqları üzrə Müvəkkili (ombudsman) haqqında” Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Qanununun qəbulu da
respublikamızda insan hüquq və
azadlıqlarının
etibarlı təminatına xidmət etmişdir. 2 iyul
2002-ci il tarixdə Azərbaycan
Respublikasının ilk
Ombudsmanı
seçilmiş, 28 oktyabr
2002-ci il tarixdən
insan hüquqları və
azadlıqlarının bərpası
istiqamətində fəaliyyətə başlanmışdır.
Azərbaycan
Respublikasında insan hüquq və azadlıqlarının təmin
edilməsi istiqamətində həyata keçirilən hüquqi
islahatların və
milli qanunvericiliyin beynəlxalq, Avropa
standartlarına uyğunlaşdırılması prosesinin
məntiqi davamı
kimi 24 dekabr 2002-ci
il tarixdə qəbul
edilmiş “Azərbaycan Respublikasında insan
hüquq və azadlıqlarının həyata
keçirilməsinin tənzimlənməsi
haqqında” Azərbaycan
Respublikasının
Konstitusiya qanunu da tənzim
etdiyi məsələlərin
dairəsinə görə
çox mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bu qanun Azərbaycan Respublikasında insan hüquq və azadlıqlarının həyata keçirilməsi vəziyyətini “İnsan hüquqlarının və
əsas
azadlıqlarının
müdafiəsi
haqqında” Avropa Konvensiyasına
uyğunlaşdırılması məqsədi daşımışdır.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin humanizmə və yüksək insanpərvərliyə əsaslanan
hüquqi islahatlarını son
beş ildə uğurla
davam etdirən Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev cəmiyyətin təkamül sistemini,
dövlət idarəçilik
mexanizmlərinin səmərəli fəaliyyətini tənzimləyən qanunların müasirləşdirilməsi və
təkmilləşdirilməsini davamlı prosesə
çevirməyə nail olmuşdur. Bu
istiqamətdə həyata keçirilən islahatlar,
tətbiq olunan mütərəqqi yeniliklər zamanın
tələbi ilə səsləşmiş, cəmiyyətin inkişaf
ahənginə adekvat
olmuş, ən başlıcası, insan və vətəndaş hüquq
və
azadlıqlarının təmini
məsələlərini özündə maksimum ehtiva etmişdir. Ötən müddətdə respublikamızda uğurla
həyata keçirilən
məhkəmə-hüquq
islahatlarının əsnasında insanpərvərlik, humanizm, şəxsiyyətə hörmət, vətəndaşa həssas
münasibət kimi ali dəyərlər dayanmışdır.
Azərbaycan Prezidenti
cənab İlham Əliyevin fəaliyyəti həm də daxili
işlər
orqanlarına qayğı
və diqqət nümunələri ilə zəngindir. Dövlət başçısının 30 iyun
2004-cü il tarixli “Azərbaycan Respublikasında polis orqanlarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsinə
dair dövlət
proqramının təsdiq edilməsi haqqında”, “Azərbaycan
Respublikasında daxili işlər orqanları işçilərinin vəzifə maaşlarının artırılması haqqında”, “Azərbaycan
Respublikası Daxili İşlər Nazirliyinin
bir qrup əməkdaşının təltif
edilməsi haqqında” sərəncamları, eləcə də “Azərbaycan Respublikası Daxili İşlər Nazirliyinin
strukturunda dəyişikliklər edilməsi
haqqında” fərmanı
daxili işlər orqanlarının şəxsi heyəti tərəfindən
böyük rəğbətlə
qarşılanmışdır.
DİN-in bütün strukturları fəaliyyətlərini müasir
dövrün tələblərinə uyğun qurmaqla, dövlət
başçısı İlham
Əliyevin fərmanlarından,
tövsiyə və tapşırıqlarından irəli gələn məsələləri əzmlə, qətiyyətlə yerinə yetirməyə
çalışırlar.
Vüqar SƏRDAROVƏdalətə
və humanizmə əsaslanan mütərəqqi
islahatların müəllifi
Hər bir xalqın tarixi şans və
milli iradə əsasında müstəqil
dövlət qurmaq istəyini
gerçəkləşdirməsi
ilk növbədə
lider fenomeni ilə
bağlı olub, onun
yaradıcı təfəkkürünün, siyasi
əzminin, yüksək intellektinin, qətiyyətinin və dövlətçilik səriştəsinin məhsulu
olan dövlətçilik modelinə əsaslanır. Bəşər
övladının əsrlər
boyu ədalətli, sivil
və hüquqi dövlətdə yaşamaq idealının gerçəkliyə
çevrildiyi ictimai-iqtisadi formasiya
kimi üstün mövqelərini bu
gün də qoruyan
demokratiya belə, lider
fenomeninin müasir fəlsəfi-siyasi fikirdəki yerini və
mövqeyini qətiyyən zəiflətmir.
Ümummilli
lider Heydər Əliyev
də məhz elə fenomen
liderlərdən biri
olaraq Azərbaycanın həqiqi
mənada demokratik və hüquqi dövlətə çevrilməsi üçün bütün zəruri
tədbirləri həyata keçirmiş, insan hüquq və azadlıqlarına
sadiqlik nümayiş etdirmişdir. İnsan hüquqlarını müxtəlif iqtisadi
sistemlərin, ideologiyaların və mədəniyyətlərin
mövcud olduğu müasir dünyada toplumları, xalqları, cəmiyyətləri
birləşdirən, onlara humanist
dəyərlər
aşılayan əsas meyar kimi dəyərləndirmişdir. Heydər
Əliyevin bu sahədəki fəaliyyəti təkcə ayrı-ayrı fərdlərin, kütlələrin
deyil, bütöv bir
xalqın hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinə yönəlmişdir. Məhz bu
zəngin mənəvi keyfiyyətləri sayəsində ulu öndər ictimai fikirdə xilaskarlıq mücəssəməsinə çevrilmişdir. 1993-cü
ilin iyununda canı, qanı
bahasına əldə etdiyi
müstəqilliyin itirilməsi
təhlükəsi, vətəndaş qarşıdurması, xaos və anarxiya burulğanına sürüklənən müdrik xalqımız
çıxış yolunu məhz
ulu öndər Heydər Əliyevin
Azərbaycanda rəhbərliyə qayıtmasında görmüşdür. Ümummilli lider xalqın təkidli
çağırışına cavab verərək Azərbaycanın idarəçilik sükanı arxasına
keçmiş, qısa müddətdə vətəndaş sülhünə və
həmrəyliyinə,
respublikamızın başı
üstünü
almış digər
ciddi təhlükələrin
aradan qaldırılmasına
nail olmuşdur. Ümummilli
lider Heydər Əliyev sabitliyin bərpası ilə
yanaşı, hüquqi dövlət quruculuğunu ilk gündən həyata keçirdiyi siyasətin üstün istiqaməti kimi önə çəkmişdir. Məhz bunun nəticəsində ulu öndərimizin Azərbaycan
polisi haqqında dediyi kəlamlar
buna sübutdur. “Mən Azərbaycan Prezidenti kimi, Ali Baş Komandan kimi, Azərbaycan polisinə etibar edirəm,
sizə inanıram, sizə
arxalanıram. Biz Azərbaycanda demokratik respublika quraraq, sivilizasiyalararası cəmiyyət uğrunda
mübarizə apararaq, ümumi
dünyəvi, bəşəri dəyərlərin
hamısından istifadə etməliyik. Biz
çalışmalıyıq
ki, Azərbaycan uzun illərdən sonra,
ilk dəfə müstəqilliyini aldıqdan
sonra bütün
dünyada öz tarixi nailiyyətlərini, milli ənənələrini nümayiş etdirə bilsin. Güman edirəm ki, Azərbaycan
xalqının bu barədə həm
tarixi, həm müasir
potensialı olduqca böyükdür. Bunların
hamısından istifadə olunarsa,
Azərbaycan həm tam
müstəqil dövlət
olacaq, həm də bizim
cəmiyyətimizin tam
demokratik, hüquqi, ümumbəşəri dəyərlərin əsasında qurulan demokratik bir cəmiyyət olacaq”.
Ümummilli lider Azərbaycanın perspektiv
inkişaf prioritetlərini düzgün müəyyənləşdirərək sivil
Qərb dəyərlərinin cəmiyyətdə tam mənimsənilməsinə, demokratik dəyərlərin daha
möhkəm
inkişaf tapmasına, insan
və vətəndaş
hüquq və
azadlıqlarının
etibarlı təminatına hər zaman xüsusi diqqətlə yanaşmışdır. Heydər
Əliyevin “Cinayətkarlığa qarşı mübarizənin gücləndirilməsi,
qanunçuluğun və
hüquq qaydasının möhkəmləndirilməsi haqqında” 9 avqust 1994-cü il tarixli
fərmanı ilə cinayətkarlığa qarşı mübarizə tədbirləri daha da gücləndirilmiş, hüquq-mühafizə orqanlarının bu
istiqamətdə
uzunmüddətli dövr
üçün fəaliyyət proqramı
müəyyənləşmişdir. Fərmanda cəmiyyətdə ciddi
sosial bəlaya
çevrilmiş
rüşvətxorluq və korrupsiya
kimi cinayətlərin geniş
yayılmasının
xüsusi narahatlıq
doğurduğu vurğulanmış, bu kimi
neqativ təzahürlərə qarşı mübarizənin
gücləndirilməsi
üçün konkret
mexanizmlər əksini tapmışdır.
Heydər Əliyevin
təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə
hazırlanaraq 1995-ci ilin
12 noyabrında ümumxalq səsverməsi yolu ilə qəbul
edilmiş müstəqil Azərbaycanın ilk
Konstitusiyası ölkənin gələcək inkişaf
prioritetlərini müəyyənləşdirməklə yanaşı, insan
hüquq və azadlıqlarının təminatını dövlətin məqsədi kimi ön
plana
çıxarmışdır.
Konstitusiyada hakimiyyət
bölgüsü prinsipləri dəqiq
əksini
tapmış,
zamanın tələbi ilə səsləşən məhkəmə-hüquq islahatlarının həyata
keçirilməsinə fundamental
hüquqi zəmin yaradılmışdır.
Konstitusiyanın keçid müddəalarında Azərbaycan dövlətinin demokratik cəmiyyətə inteqrasiyası ilə əlaqədar olaraq bir sıra demokratik
hüquqi
islahatların həyata
keçirilməsi öhdəlik kimi qəbul edilmiş, bu öhdəliyin yerinə yetirilməsi yönündə bir sıra mühüm addımlar atılmışdır.
Məhkəmə-hüquq
islahatları istiqamətində
aparılan tədbirlər
sırasında 21 fevral 1996-cı
il tarixdə
hüquq-islahat
komissiyasının
yaradılmasını, “Məhkəmələr və hakimlər haqqında” 10 iyun 1997-ci
il, “Konstitusiya məhkəməsi haqqında” 21 oktyabr 1997-ci il
tarixli Azərbaycan
Respublikası qanunlarını, həmçinin, “Azərbaycan Respublikası Konstitusiyası Məhkəməsinin fəaliyyətinin təmin
edilməsi haqqında” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 18 iyul
1998-ci il tarixli
və “Məhkəmələr və Hakimlər haqqında Azərbaycan Respublikası
qanununun tətbiq edilməsi və məhkəmə islahatlarının həyata
keçirilməsinə dair tədbirlər barədə” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
1 dekabr 1998-ci il tarixli fərmanları, həmçinin 2000-ci ildə demokratik əsaslarla keçirilmiş hakim seçkilərini xüsusilə qeyd etmək lazımdır.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
yanında Əfv Komissiyasının yardılması və əfvetmə institutunun
bərpası da ulu öndər Heydər
Əliyevin necə böyük qəlb
və mənəviyyat
sahibi olduğunu, şəxsiyyətcə böyüklüyünü təsdiqləyir. Bu humanizmin nəticəsidir ki, son 10
ildə respublikada əfv fərmanlarının imzalanması, məhkumların bağışlanması müsbət ənənəyə
çevrilmişdir. Heydər Əliyevin
1993-cü ildən tətbiqinə moratorium
qoyduğu ölüm
hökmü 1998-ci il
fevralın 10-da tamamilə
ləğv edilmiş, Azərbaycan bütövlükdə Şərqdə bu qətiyyətli və tarixi qərarı verən
ilk ölkə olmuşdur. Müqayisə üçün
bildirək ki, o vaxt hətta
Avropa Şurasının
üzvü olan bir sıra dövlətlər də analoji
addımı hələ atmamışdı. Yüksək humanizmin
və insanpərvərlik
örnəyinin bariz ifadəsinə çevrilən bu addım
Azərbaycanın beynəlxalq nüfuzunu
yüksəltmiş, 2001-ci
ilin 25 yanvarında müstəqil respublikamız Avropa Şurası kimi
mötəbər beynəlxalq təşkilata tamhüquqlu üzv
qəbul edilmişdir. Təşkilatla səmərəli əməkdaşlıq Azərbaycanın milli
qanunvericiliyinin Avropa standartlarına
uyğunlaşdırılmasına,
mütərəqqi məhkəmə-hüquq
islahatlarının
aparılmasına ciddi təkan
vermişdir.
1998-ci
ilin 22 fevralında ümummilli lider
Heydər Əliyev
“İnsan və vətəndaş hüquqlarının və azadlıqlarının təmin
edilməsi sahəsində tədbirlər haqqında” fərman
imzalamış, insan
hüquqları sahəsində həyata keçirilən tədbirlərin istiqaməti və konsepsiyası səhih
şəkildə müəyyən edilmişdir. İnsan
hüquqları sahəsində proqram
rolunu oynayan bu sənədlə insan
hüquqları məsələsi ümumdövlət səviyyəsinə qaldırılmışdır. 1998-ci
il 18 iyul tarixdə
isə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin fərmanı ilə “İnsan
hüquqlarının
müdafiəsinə dair Dövlət Proqramı” təsdiq
olunmuşdur. Azərbaycan
Respublikasının insan hüquqlarının qorunması sahəsində əldə etdiyi ən
mühüm nailiyyətlərdən
biri də BMT və
Azərbaycan hökuməti arasında
1998-ci ilin avqustunda imzalanmış “İnsan
hüquqları və demokratiyanın dəstəklənməsi sahəsində birgə layihə haqqında” memorandum
olmuşdur. Bu
memoranduma əsasən, BMT
insan hüquqlarını
dəstəkləmək və
müdafiə etmək sahəsində ümumi
biliklərin və
potensialın Avropa standartlarına uyğunlaşdırılması, prosedur
və hesabatlar sisteminin
təkmilləşdirilməsi,
mülki cəmiyyətin inkişafı və
digər məsələlər sahəsində Azərbaycan hökuməti ilə birgə tədbirlər həyata
keçirmişdir.
28
dekabr 2001-ci il
tarixdə “Azərbaycan Respublikası İnsan Hüquqları üzrə Müvəkkili (ombudsman) haqqında” Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Qanununun qəbulu da
respublikamızda insan hüquq və
azadlıqlarının
etibarlı təminatına xidmət etmişdir. 2 iyul
2002-ci il tarixdə Azərbaycan
Respublikasının ilk
Ombudsmanı
seçilmiş, 28 oktyabr
2002-ci il tarixdən insan hüquqları və
azadlıqlarının bərpası
istiqamətində fəaliyyətə başlanmışdır.
Azərbaycan
Respublikasında insan hüquq və azadlıqlarının təmin
edilməsi istiqamətində həyata keçirilən hüquqi
islahatların və
milli qanunvericiliyin beynəlxalq, Avropa
standartlarına uyğunlaşdırılması prosesinin
məntiqi davamı
kimi 24 dekabr 2002-ci
il tarixdə qəbul
edilmiş “Azərbaycan Respublikasında insan
hüquq və azadlıqlarının həyata
keçirilməsinin tənzimlənməsi
haqqında” Azərbaycan
Respublikasının
Konstitusiya qanunu da tənzim
etdiyi məsələlərin
dairəsinə görə
çox mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bu qanun Azərbaycan Respublikasında insan hüquq və azadlıqlarının həyata keçirilməsi vəziyyətini “İnsan hüquqlarının və
əsas azadlıqlarının müdafiəsi haqqında” Avropa
Konvensiyasına
uyğunlaşdırılması məqsədi daşımışdır.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin humanizmə və yüksək insanpərvərliyə əsaslanan
hüquqi islahatlarını son
beş ildə uğurla
davam etdirən Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev cəmiyyətin təkamül sistemini,
dövlət idarəçilik
mexanizmlərinin səmərəli fəaliyyətini tənzimləyən qanunların müasirləşdirilməsi və
təkmilləşdirilməsini davamlı prosesə
çevirməyə nail olmuşdur. Bu
istiqamətdə həyata keçirilən islahatlar,
tətbiq olunan mütərəqqi yeniliklər zamanın
tələbi ilə səsləşmiş, cəmiyyətin inkişaf
ahənginə adekvat
olmuş, ən başlıcası, insan və vətəndaş hüquq
və
azadlıqlarının təmini
məsələlərini özündə maksimum ehtiva etmişdir. Ötən müddətdə respublikamızda uğurla
həyata keçirilən
məhkəmə-hüquq
islahatlarının əsnasında insanpərvərlik, humanizm, şəxsiyyətə hörmət, vətəndaşa həssas
münasibət kimi ali dəyərlər dayanmışdır.
Azərbaycan Prezidenti
cənab İlham Əliyevin fəaliyyəti həm də daxili
işlər
orqanlarına qayğı
və diqqət nümunələri ilə zəngindir. Dövlət başçısının 30 iyun
2004-cü il tarixli “Azərbaycan Respublikasında polis orqanlarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsinə
dair dövlət
proqramının təsdiq edilməsi haqqında”, “Azərbaycan
Respublikasında daxili işlər orqanları işçilərinin vəzifə maaşlarının artırılması haqqında”, “Azərbaycan
Respublikası Daxili İşlər Nazirliyinin
bir qrup əməkdaşının təltif
edilməsi haqqında” sərəncamları, eləcə də “Azərbaycan Respublikası Daxili İşlər Nazirliyinin
strukturunda dəyişikliklər edilməsi
haqqında” fərmanı
daxili işlər orqanlarının şəxsi heyəti tərəfindən
böyük rəğbətlə
qarşılanmışdır.
DİN-in bütün strukturları fəaliyyətlərini müasir
dövrün tələblərinə uyğun qurmaqla, dövlət
başçısı İlham
Əliyevin fərmanlarından,
tövsiyə və tapşırıqlarından irəli gələn məsələləri əzmlə, qətiyyətlə yerinə yetirməyə
çalışırlar.
Vüqar SƏRDAROV
Xalq qəzeti.- 2013.- 24 aprel.- S. 4.