Azərbaycanın bugünkü uğurları
Prezident İlham Əliyevin müdrik
siyasətinin məntiqi nəticəsidir
Azərbaycanın tarixinə uğurlu il kimi daxil olan 2013-cü il bir neçə gündən sonra başa çatacaq. Bu il respublikamızın iqtisadi qüdrəti, siyasi-diplomatik təsir gücü daha da artmış, xalqımızın rifah halı xeyli yüksəlmişdir. Eyni zamanda, yola salmağa hazırlaşdığımız ildə Azərbaycan bir sıra möhtəşəm layihələrə imza atmaqla dünya birliyində öz yerini möhkəmləndirmişdir.
Azərbaycan
müstəqillik qazandıqdan sonra yeni-yeni layihələr
reallaşdırıldı, Bakı-Tbilisi-Ceyhan və
Bakı-Tbilisi-Ərzurum boru kəmərləri
işə salındı. Bununla da ölkəmizin qlobal enerji bazarlarında statusu
möhkəmləndi, Avropa dövlətləri
ilə iqtisadi əlaqələri gücləndi.
Ötən müddət ərzində Azərbaycan dünya
bazarlarında etibarlı tərəfdaş imici
formalaşdıraraq, qlobal enerji
təhlükəsizliyinə öz
töhfəsini verməyə başladı. Bu
il dekbarın 17-də isə
respublikamız enerji sahəsində daha bir strateji
layihəyə imza atdi:
“Şahdəniz-2” yekun investisiya
qərarı imzalandı. Dünya tarixində
ən böyük
sərmayə qoyuluşu olacaq
bu anlaşma cənab İlham Əliyev tərəfindən “Yeni əsrin yeni müqaviləsi”
kimi qiymətləndirdi. Bu
layihə uzunmüddətli dövrdə Azərbaycanın
dövlət gəlirlərinin formalaşmasında lokomotiv olacaq, Azərbaycan
qazının Avropa bazarına birbaşa çıxarılmasını
reallaşdıracaq.
2013-cü
ildə ölkəmiz həm də bir
sıra mötəbər beynəlxalq tədbirlərə ev sahibliyi etmiş,
“İnformasiya-kommunikasiya texnologiyaları ili” çərçivəsində mühüm tədbirlər
reallaşdırılmış, “Azərspace-1” ilk milli telekommunikasiya
peykinin orbitə
çıxarılması kimi əlamətdar
hadisə baş vermiş,
idmançılarımız müxtəlif beynəlxalq və respublika
səviyyəli yarışlarda uğurlar
əldə etmişlər. Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həlli ilə bağlı ölkəmizin haqlı
mövqeyinə beynəlxalq dəstək daha
da güclənmişdir.
Prezident İlham Əliyev elmin, təhsilin, mədəniyyətin
tərəqqisini sürətləndirən onlarca fərman və
sərəncam, dövlət proqramı imzalamış,
bütün bunlar isə mənəvi yüksəlişə,
intibaha xidmət edən mühüm addımlar kimi cəmiyyətin
pozitiv ruhda inkişafına təkan vermişdir.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
ölkəmiz qarşısında misilsiz
xidmətlərinə görə xalqımızın dərin
rəğbət və məhəbbətini
qazanmışdır. Məhz elə buna
görə də Azərbaycan vətəndaşlarının
mütləq əksəriyyəti bu il oktyabr ayının 9-da
yenə tərəddüd etmədən cənab İlham Əliyevi dəstəkləmiş, ona səs vermişlər.
Yeri gəlmişkən, son
10 ilin mühüm
göstəricilərinə qısaca nəzər salmaq istərdim. Bu
dövrdə adambaşına düşən ÜDM təxminən
3,4 dəfə artmışdır.
2003-2008-ci illərdəki
artıma səbəb neft sektorunda
baş verən intensiv
hasilat idisə, 2008-2013-cü illərdə
ÜDM-in artımında qeyri-neft
sektoru aparıcı rol
oynamışdır. 2010-cu ildən etibarən neft
sektorundakı azalmaya baxmayaraq,
ölkə iqtisadiyyatı artım tempini qoruya bilmişdir.
Azərbaycan bu müddətdə
iqtisadiyyatın artım tempinə görə dünyada lider dövlətlərdən
biri olmuşdur.
Strateji valyuta
ehtiyatlarımız 29 dəfə artaraq 50
milyard dollara
çatmışdır. İşsizlik səviyyəsi
4,8 faizə endirilmişdir. Yoxsulluq səviyyəsi 5,4 faizə enmiş, 3 milyon insan yoxsulluq səviyyəsindən
azad olmuşdur.
Hazırda Azərbaycan dünyada yoxsulluğun səviyyəsi ən
aşağı olan 20 ölkədən biridir. Dünya
Bankının məlumatına görə, milli
gəlirin ədalətli bölgüsünə əsasən,
respublikamız dünyada ilk
25-ci sırada qərarlaşmışdır.
Hazırda ölkəmizdə
qeyri-neft sektorunun
inkişafı neft sektorunu
üstələyir. Məhz buna görə
də qeyri-neft sektorunun
sürətli tərəqqisi həm də daxili
investisiyaların həcminin artımında özünü
göstərir. Bir sıra dövlətlərin təcrübəsində
uğurla sınaqdan
çıxmış, özünü doğrultmuş bu iqtisadi strategiya neftdən əldə
olunan gəlirlərin qeyri-neft
sektoruna, istehsal
sahibkarlığının inkişafına yönəldilməsini,
özəl sektorun ümumi
daxili məhsulda xüsusi
çəkisinin artırılmasını nəzərdə
tutur.
Ümumiyyətlə,
ötən illər ərzində iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi,
qeyri-neft sektorunun
inkişafına mühüm önəm
verilməsinin, bu sahədə ixrac potensialının gücləndirilməsinin
nəticəsidir ki, 2003-cü ildə 1218
adda məhsul ixrac
edilirdisə, bu ilin
ötən aylarında 2273 adda məhsul ixrac olunmuşdur. Son 10 ildə kənd
təsərrüfatı məhsullarının ixracı 9,4 dəfə,
sənaye məhsullarının ixracı isə 4,8 dəfə
artmışdır.
Azərbaycanın bu gün xarici
dövlət borcu ÜDM-in
8,3 faizini təşkil edir
və strateji valyuta
ehtiyatları xarici dövlət borcundan təxminən 10 dəfə çoxdur. Təsadüfi deyil
ki, Dünya İqtisadi Forumunun “Qlobal Rəqabət Qabiliyyəti İndeksi- 2013-2014” hesabatına əsasən,
Azərbaycan 148 ölkə arasında 39-cu yerə yüksəlmiş
və ardıcıl 5 ildir ki,
MDB ölkələri arasında liderliyini
qoruyur. Nüfuzlu beynəlxalq
reytinq agentlikləri “Standart
& Poor’s”, “Fitch Ratings” və “Moody’s” beynəlxalq
iqtisadi və maliyyə böhranı illərində
Azərbaycanın suveren reytinqlərini
yüksəldərək investisiya səviyyəsində
dəyərləndirmişdir.
Ötən
10 ildə biznes və investisiya
mühitinin daha da yaxşılaşdırılması, qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi,
stimullaşdırıcı şərtlərin və vergi güzəştlərinin tətbiqi,
sahibkarlığa dövlət dəstəyinin genişləndirilməsi
regionların inkişafına təkan vermişdir. Sahibkarlara göstərilən xidmətlərin
elektronlaşdırılması və bu
xidmətlərə görə dövlət
rüsumlarının və haqların “online”
rejimində elektron qaydada
həyata keçirilməsi vaxt itkisinin və əlavə xərclərin
qarşısını almışdır.
Hazırda Azərbaycanda
sahibkarlığın inkişafının yeni
təşkilati-iqtisadi modellərinin - xüsusi
iqtisadi zonaların, sənaye şəhərciyinin
və biznes inkubatorların tətbiqi sahəsində
müvafiq işlər aparılır. Onu da deyək ki, istehsal sferasında sahibkarlıq
strukturlarının yaradılmasının istiqamətləndirilməsi
və stimullaşdırılması vasitəsilə innovasiyaya əsaslanan yüksək keyfiyyətli
əmtəələrin və xidmətlərin təklifinin sabit artımına dövlət tərəfindən
müvafiq şərait yaradılmışdır. Ötən illərdə vergi
yükünün azaldılması və vergi prosedurlarının
asanlaşdırılması, dövlət qeydiyyatında və
Azərbaycan Respublikası dövlət sərhədinin
buraxılış məntəqələrində “bir pəncərə” prinsipinin
tətbiqi, sahibkarlıq subyektlərinə güzəştli
kreditlərin verilməsi özəl sektorun
inkişafını daha da
sürətləndirmişdir.
Təkcə bu ilin ötən dövrü ərzində Sahibkarlığa
Kömək Milli Fondunun
vəsaitləri hesabına respublika
üzrə sahibkarlıq subyektlərinin 3935 investisiya
layihəsinin maliyyələşdirilməsinə 263,6 milyon manat güzəştli
kredit verilmişdir. Bu kreditlər hesabına 11 mindən çox yeni iş yerinin
yaradılması nəzərdə tutulur.
Hazırda ÜDM-də
özəl sektorun payı 80 faizi ötmüşdür.
Bu, artıq geniş sahibkar təbəqəsinin formalaşması
deməkdir. Məhz elə bunun nəticəsidir
ki, “Doing Business” hesabatında Azərbaycan biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması sahəsində ən
islahatçı ölkə elan edilmiş, hesabatda
davamlı olaraq öz
mövqelərini qorumuşdur.
Cənab İlham Əliyev tərəfindən ölkəmizin
davamlı inkişafında, ictimai-siyasi və
makroiqtisadi sabitliyin təmin
olunmasında, sosial məsələlərin
həllində özəl bölmənin roluna
mühüm önəm verilir.
Son 10 ildə
Azərbaycanda sahibkarlıq fəaliyyətini tənzimləyən
prosedur və qaydaların əhəmiyyətli
dərəcədə liberallaşdırılması,
sahibkarlığa dövlət maliyyə yardımı
mexanizmlərinin təkmilləşdirilməsi, ölkədə
ixrac rüsumlarının ləğvi
özəl sektorun yüksəliş tempini daha çevik etmişdir. Buna misal olaraq deyə bilərik
ki, yerli
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi,
onların birbaşa vergi
yükünün azaldılması məqsədi
ilə 2010-cu ildən mənfəət vergisinin
dərəcəsi 22 faizdən 20, fiziki
şəxslərdən gəlir vergisinin maksimal həddi 35 faizdən 30, fərdi sahibkarlar üçün
isə 35 faizdən 20 faizə endirilmiş,
bir sıra fəaliyyət növləri üçün xüsusi
razılıq (lisenziya) alınmasına
görə dövlət rüsumunun məbləği
azaldılmışdır.
Sahibkarların
hüquqlarının müdafiəsi və əsassız
müdaxilələrin aradan
qaldırılması istiqamətində bu
gün də mühüm
tədbirlər həyata keçirilir.
“Sahibkarlıq sahəsində aparılan yoxlamaların tənzimlənməsi
və sahibkarların maraqlarının müdafiəsi
haqqında” Azərbaycan Respublikasının 2013-cü il 2 iyul tarixli
qanunu bunun bariz ifadəsidir. Bu qanunla
Konstitusiyanın müvafiq bəndlərinə
uyğun olaraq,
sahibkarlıq sahəsində aparılan yoxlamaların məqsəd
və prinsipləri, təşkili və aparılması
qaydaları, yoxlamalar zamanı
yoxlayıcı orqanların, onların vəzifəli şəxslərinin
hüquq və vəzifələri,
sahibkarların hüquq və
maraqlarının müdafiəsi ilə bağlı tələblər
müəyyən edilir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev andiçmə mərasimində
demişdir: “Son on il ərzində
sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı böyük addımlar
atılmışdır. On ildə bir milyard manat
dəyərində güzəştli kreditlər verilmişdir. Bu kreditlər iqtisadiyyatın real sektoruna yönəldilmişdir və iş yerlərinin açılması, yerli istehsalın artırılması, idxaldan asılılığın
azaldılması məqsədləri güdülürdü.
Belə olan halda
sahibkarlığın inkişafının, orta
təbəqənin yaradılmasının, yoxsulluğun
azaldılmasının - bütün
bu məsələlərin təməlində
bizim düşünülmüş
iqtisadi siyasətimiz və siyasi
xəttimiz dayanır.
Beləliklə,
ölkə iqtisadiyyatının şaxələndirilməsi
istiqamətində hesab edirəm ki, on il
ərzində çox böyük
addımlar atılmışdır və bu
siyasət davam etdiriləcəkdir. Son on il
ərzində Azərbaycan bizim üçün yeni olan sahələrə investisiya
qoymağa başlamışdır. Azərbaycan
kosmik dövlətlərin sırasına daxil edilmişdir. Bəlkə
on il bundan
əvvəl bu barədə
danışmağa belə heç kimin fikri yox
idi. Ancaq bu gün bu
reallıq onu göstərir ki, siyasi iradə, peşəkar
kadrlar və düzgün
iqtisadi siyasət olan
yerdə istənilən məsələ öz
həllini tapa bilər”.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2006-cı il 30 mart tarixli
sərəncamı ilə yaradılmış İnvestisiya
Şirkəti iqtisadiyyatın qeyri-neft sahələrinin
inkişafına, bu sahələrdə mövcud müəssisələrin maddi və texnoloji
bazasının yeniləşdirilməsinə investisiya
qoyuluşunun təşviqi məqsədilə
fəal iş aparır. Paralel olaraq dövlət
sahibkarların işgüzar əlaqələrinin
inkişafı və ixrac
imkanlarının dəstəklənməsi sahəsində müvafiq işlər görür.
2003-cü ildə ölkənin ixrac
qabiliyyətinin artırılması, xarici
investisiyaların cəlb edilməsi kimi öncül məqsədlərin reallaşdırılması məqsədilə təsis olunmuş Azərbaycanda İxracın və
İnvestisiyaların Təşviqi Fondu
(AZPROMO) ölkə sahibkarlarının ixrac
potensialının artırılmasında, investisiya
imkanlarının genişləndirilməsində, potensial tərəfdaşların
tapılmasında və birgə əməkdaşlıq layihələrinin
həyata keçirilməsində sahibkarlara
yaxından dəstək verir.
Yuxarıda
sadalananları yekunlaşdırıb deyə bilərik ki, ötən 10 il ərzində
milli iqtisadiyyatda kəmiyyət
dəyişikliklərinin keyfiyyət müstəvisinə
keçirilməsi təmin edilmiş,
respublikamız MDB məkanında ilk
dövlət olaraq iqtisadi
sahədə keçid dövrünü
başa vurmuşdur.
Azərbaycanın
investisiya və sosialyönümlü
mahiyyət daşıyan milli inkişaf modeli tərəqqi
prosesində yeni keyfiyyət göstəricilərinin
əldə olunması, qeyri-neft sektorunun inkişafı yolu
ilə regionların tarazlı və davamlı
inkişafının sürətləndirilməsi, əhalinin
sosial rifah
halının daha da
yaxşılaşdırılması,
faydalı məşğulluğunun təmin edilməsi, yeni iş yerlərinin
açılması üçün milli sahibkarlığın hərtərəfli
dəstəklənməsi kimi vacib məsələləri özündə ehtiva etmişdir. Yeni neft strategiyasının uğurla
davam etdirilməsi, Azərbaycanın xarici sərmayələr üçün
cəlbediciliyinin qorunması, milli
iqtisadiyyatın müxtəlif sferalarına yönələn
sərmayələrin qeyri-neft sektoruna, regionların inkişafına doğru istiqamətləndirilməsi, “qara qızıl”dan əldə olunan
gəlirlərin respublikada güclü insan
kapitalının formalaşdırılması məqsədinə
yönəldilməsi bu gün
iqtisadi siyasətin əsas prioritetləri kimi diqqəti çəkir.
Məhərrəm ŞƏFİYEV,
iqtisadiyyat
üzrə
fəlsəfə
doktoru
Xalq
qəzeti.- 2013.- 25 dekabr.- S.5.