Kurikulum təlimləri zamanı
qarşıya çıxan problemlər həll olunur
Ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən
başlanmış təhsil islahatları öz nəticələrini
verməkdədir. Təhsil sektorunun inkişafı
üçün qəbul olunmuş dövlət proqramları
son illər uğurla həyata keçirilir.
Artıq
6 ilə yaxındır ki, məktəblərdə tədris
prosesi kurikulumun tələblərinə uyğun təşkil
olunur. Bu müddət ərzində Azərbaycan Respublikası
Təhsil Nazirliyinin qarşısında kurikulumun tətbiqi ilə
əlaqədar nəinki orta məktəb müəllimlərini
məlumatlandırmaq, həm də həmin müəllimləri
hazırlamaq üçün təlimçilər
yetişdirmək başlıca vəzifə kimi dururdu. Uzun
müddətdir ki, respublikamızda böyük təlimçilər
ordusunun fəaliyyət göstərməsinə baxmayaraq,
kurikulumun tətbiqi ilə bağlı təlimçilər,
demək olar ki, kifayət qədər deyildi. Bu işin həyata
keçirilməsi üçün Təhsil Nazirliyinin
qarşısında üç mühüm məsələ
dururdu: orta məktəb müəllimlərinə təlim
keçmək, kurikulum təlimçiləri hazırlamaq və
həmin təlimçiləri hazırlayacaq kadrlar
yetişdirmək. Bunun üçün kurikulum tətbiq
olunanadək təlimçilik təcrübəsi olan
bütün müəllimlər bu işə cəlb olundu ki,
bu da kurikulum kurslarının respublika səviyyəsində həyata
keçirilməsində böyük rol oynadı.
Təhsil
Nazirliyi və YUNİSEF birgə kurslar təşkil etdilər.
İlk anlarda müəyyən çətinliklər olsa da, təcrübəli müəllimlər bu işdə
yardımçı oldu.
Təlimçilər
kurikulumun tələblərini gözəl bilməli, İKT
bacarıqlarına yiyələnməli, səbirli və
dözümlü, nitqi səlist və inamlı
olmalıdır. Təlimçi dinləyicinin verə biləcəyi
suallara özünü əvvəlcədən
hazırlamalıdır. Onlar təlim prosesini maraqlı, rəngarəng
qurmalı, ilk dərsdən kurikulumun qarşıya qoyduğu
tələblərin mahiyyətini dəqiq çatdırmalı, kurikulumun təhsilin
keyfiyyətində yarada biləcəyi dönüşləri aydın şəkildə izah etməlidirlər.
Dinləyicilərin gündəlik davamiyyəti, aktivliyi, fəaliyyəti
kurikulum materiallarının öyrənilməsinin ən
mühüm tərkib hissəsidir və bu zaman əyanilik, sadədən
mürəkkəbə doğru prinsipinin gözlənilməsi
son dərəcə mühümdür. Kurikulum tələblərini
öz üzərində hiss edən, onun tələblərinə
cavab verən təlimçi bu tələblərdən
doğan şərtləri daha məqsədəuyğun həyata
keçirə bilər.
Kurikulumu
dərslərində tətbiq edən hər bir müəllim
bilməlidir ki, burada əsas məsələ təlim
kurslarını kurikulumun tələblərinə uyğun təşkil
etməkdir. Belə ki, kursun təşkili üçün
cari planlaşdırma hazırlamalı, bu zaman interaktiv təlim
metodlarından yerində istifadəni nəzərdə
tutmalı və müdavimlərin kurikulum üzrə əldə
etdikləri bilik və bacarıqları qiymətləndirmək
üçün məqsədəuyğun qiymətləndirmə
üsulu və vasitəsi seçməlidir.
Beləliklə,
müdavimlər cari və illik planlaşdırmanı
düzgün hazırlamaq, interaktiv təlim metodlarından
düzgün istifadə etmək və qiymətləndirməni
düzgün həyata keçirmək bacarıqlarına təcrübə
vasitəsilə daha yaxşı yiyələnəcəklər.
Fəal
təlimin təşkili zamanı müəllimlərin
qarşısında duran əsas vəzifə düzgün təlim
strategiyası ilə yanaşı müvafiq təlim üsulu
seçməkdir. Bunun üçün müdavimlərdə bu
üsulların dərsin hansı mərhələsində və
hansı iş forması ilə həyata keçirilməsinin
daha məqsədəuyğun
olduğunu seçmək bacarığı
formalaşdırmaq vacib şərtdir.
Dərsliklərdən
istifadə bacarığına
yiyələnmək üçün müdavimlərə
dərslik komplektinin əhəmiyyətini aşılamaq da
mühüm məsələdir. Bununla yanaşı,
müdavimlər bilməlidirlər ki, dərslik müəllimin
tədris prosesini təşkil etməsi üçün vasitədir.
XXI əsrin xüsusiyyətlərindən doğan
kompitensiyalara yiyələnmiş hər bir müəllim tədris
prosesinə yaradıcı yanaşaraq istər dərslikdən,
istərsə də metodik vəsaitdən istifadə etməklə
yanaşı digər mənbələrə, əyani vasitələrə
və kompüter proqramlarına da müraciət etməlidir.
Bunun üçün də müəllim illik və cari
planlaşdırmanı mükəmməl qurmağı
bacarmalıdır. Müdavimlər bilməlidirlər ki, cari
planlaşdırma qeyri- rəsmi olsa da, onlara işlərində
yaxından kömək edəcək.
Müəllimlər
cari planlaşdırma sayəsində tədris prosesində
qarşıya çıxan problemlərin həllini əvvəlcədən
hazırlamış olurlar.
Təlimlər
zamanı müdavimlərin daha çox qiymətləndirmə
ilə bağlı çətinlikləri olur. Yeni qiymətləndirmə
sisteminə alışmamış müəllimlər bunu həyata
keçirməyin çox çətin olduğunu
düşünürlər. Bu çətinlikləri aradan
qaldırmaq məqsədilə təlimlər zamanı
müdavimlərin bilik və bacarıqlarını qiymətləndirmək
üçün yeni qiymətləndirmə standartlarından
və mexanizmlərindən istifadə edilir. Müdavimlər qiymətləndirmənin
istiqamətlərini, formalarını və növlərini mənimsəməklə
yanaşı anlayırlar ki, sinif jurnalından fərqli olaraq,
formativ jurnal qeyri- rəsmi sənəd olsa da, onlara işlərində
yaxından kömək edəcək. Belə ki, müəllimlər uşaqların zəif tərəfini
tanıyaraq tədris prosesini bu istiqamətdə qura bilərlər.
Formativ
jurnaldakı qiymətlərin olduğu kimi məktəbli
kitabçasına köçürülməsi valideynlər
üçün də əhəmiyyətlidir.
Təlimlər
zamanı rastlaşdığımız ən mühüm
çətinlik uzun illərin təcrübəsinə yiyələnmiş
və indiyə qədər ənənəvi sistemlə
işləmiş müəllimlərə öyrədilənləri
qəbul etdirməkdir. Bu problemin həllində fasilitasiya
qaydalarını bilmək vacib məsələdir. Müdavimlər,
fasilitasiya qaydalarını nəzəriyyədə deyil, onlara qarşı olan münasibət
vasitəsilə mənimsəyirlər. Təlimlər
zamanı “Gəlin bir- birimizdən
öyrənək! ” prinsipinə üstünlük verilməsi
müdavimlərlə səmimi münasibət qurmağa zəmin yaradır.
Nüşabə MEHTİYEVA,
Bakıdakı 35 nömrəli tam
orta
məktəbin ingilis dili müəllimi
Xalq qəzeti.- 2013.- 14 fevral.- S. 5.