Cəfər CƏFƏROV:
“Məqsədimiz ATİ-ni turizm
təhsili sahəsində regional mərkəzə
çevirməkdir”
Müasir dünyada hər bir
ölkənin inkişaf dinamikası təhsilin səviyyəsi
ilə müəyyənləşir. Elə bu səbəbdən
də BMT-nin 21-ci əsri təhsil əsri adlandırması səbəbsiz
deyil. Dünyanın xəritəsinə nəzər salsaq
görərik ki, ABŞ, Yaponiya, Cənubi Koreya və digər
inkişaf etmiş ölkələr malik olduqları maddi
resurslardan daha çox təhsil sisteminin yetişdirdiyi insan
kapitalından böyük gəlir əldə edirlər. Bu
ölkələrdə inkişafa təsir göstərən
amillər sırasında təhsilin xüsusi çəkisi təxminən
70 faiz təşkil edir.
Təcrübə
göstərir ki, təbii sərvətlər bolluğu
dövlətin inkişaf göstəricisi sayılmasa da, bu sərvətlərin
cəmiyyətin hərəkətverici qüvvəsi olan
intellektual insan kapitalına çevrilməsində yeri və
rolu əvəzsizdir. Azərbaycan Turizm İnstitutunun rektoru Cəfər
Cəfərovla söhbətimizdə məhz bu məqama— Azərbaycanda
təbii sərvətlər bolluğunun intektual insan
kapitalına təsiri məsələsinə toxunduq. O dedi:
—Son
illər Azərbaycanın dinamik tərəqqisi, iqtisadi sahədə
keçid dövrünü uğurla başa vurması, ictimai
həyatın bütün spektrini ehtiva edən islahatların
reallaşdırılması yekun mərhələdə
praktik nəticələrin elm və təhsil sisteminin modernləşdirilməsində
maddiləşir. Yeni inkişaf mərhələsinin tələblərinə
uyğun sistemli şəkildə aparılan bu islahatlar, eyni
zamanda ölkədə müasir biliklərin güclü insan
kapitalının formalaşdırılmasına hesablanan səmərəliliyin
göstəricisidir.
Ümummilli
lider Heydər Əliyevin müəyyənləşdirdiyi
strateji siyasi kursu dövrün tələblərinə
uyğun müasirləşdirən cənab İlham Əliyevin
rəhbərliyi altında ötən müddətdə
respublikada milli intellektual potensialın gücləndirilməsi
ilə bərabər təhsil problemlərinin həlli istiqamətində
kompleks tədbirlər həyata keçirilir. Dövlət
başçısı bütün görüş və
çıxışlarında ölkənin gələcəyi
naminə güclü insan kapitalının
formalaşdırılması zəruriliyini xüsusi
vurğulayır. “Təhsil bizim gələcəyimizdir,
inkişaf perspektivlərimizi müəyyən edən ən
başlıca sahədir”. “İslahatlar davam etdirilməlidir”. “Bizə
yeni, bilikli, dünyada biznes mühitini yaxşı bilən
peşəkar menecerlər lazımdır”. “Tam əminəm
ki, bizim gələcəyimiz təhsillə
bağlıdır”.
—Ölkədə
insan kapitalının formalaşdırılması sahəsində
mühüm tarixi vəzifələri qarşıya qoyan “Azərbaycan-2020:
Gələcəyə baxış” konsepsiyasının qəbulu,
sizcə təhsildə nələri və necə dəyişdirir?
—Prezident
İlham Əliyevin qəbul etdiyi qərarlar əsasında son
illərdə təhsil sahəsində xüsusi proqramların
icrasına başlanılmışdır. Bu mənada təhsil
infrastrukturunun yeniləşdirilməsi sahəsində Heydər
Əliyev Fondunun müstəsna xidmətləri də
xüsusi qeyd olunmalıdır. “Azərbaycan-2020: Gələcəyə
baxış” konsepsiyası ölkədə insan
kapitalının formalaşdırılması sahəsində
mühüm tarixi vəzifələri qarşıya qoyur. Məlumdur
ki, ali təhsil cəmiyyətin formalaşmasına təsir
edir, eyni zamanda biznesin yüksək rentabelli sahəsinə
çevrilir. Həm biznes sahəsində, həm də
dövlət strukturlarında yüksək səviyyəli
kadrlara tələbat getdikcə artmaqdadır. Yüksək
intellektli mütəxəssislərə tələbat
artdıqca yeni iş yerlərinin açılması zərurətə
çevrilir. Bu da tələbə və məzunlar
arasında bir sıra suallar doğurur: onun təhsil
aldığı ali məktəbin diplomu başqa ölkədə
keçərlidirmi; ikili diplom proqramları ilə işləyən
ali məktəblərin üstünlüyü nədədir;
onun təhsil aldığı ali məktəb Qərbin
hansı nüfuzlu ali məktəbləri ilə əməkdaşlıq
edir? Mənim nəzərimcə, bu kimi suallar respublikada ali təhsil
sahəsində mövcud islahatların dünya ali təhsil
sisteminin inkişaf tendensiyalarına uyğun müəyyənləşdirilməsi
zərurətini qarşıya qoyur. Artıq bir neçə
ildir ki, ölkə təhsil məkanında tədrisin Boloniya
prosesinin tələbləri əsasında keçirilməsinə
başlanılıb. Öncə bu prosesin digər ali təhsil
ocaqlarında eksperiment olaraq tətbiq olunmasına baxmayaraq,
Boloniya prosesini həyata keçirən ilk təhsil müəssisələrindən
biri Azərbaycan Turizm
İnstitutu olmuşdur. Tədrisin bu prinsiplər əsasında
təşkili ATİ-nin Avropa təhsil müəssisələri
ilə sərbəst əməkdaşlığına şərait
yaratmışdır. Məhz bunun nəticəsidir ki, bu
gün ATİ Avstriyanın aparıcı universitetlərindən
biri olan Krems Tətbiqi Elmlər Universiteti ilə bakalavr, bu tədris
ilindən isə magistr hazırlığı sahəsində
ikili diplomun verilməsi proqramını, digər universitetlərlə
müəllim-tələbə mübadiləsini həyata
keçirir.
—Cəfər
müəllim, 7 il əvvəl çox az sayda tələbə
ilə fəaliyyətə başladınız. Bu gün
ATİ tədrisin keyfiyyətinə görə ölkənin
nüfuzlu ali məktəblərindən biri kimi
tanınır. Buradakı təhsil-tədris prosesi digər təhsil
ocaqlarından nə ilə fərqlənir?
—ATİ
tədris müəssisəsi olaraq fəaliyyətə 3
ixtisas 200 tələbə ilə başladı, hazırda 11
ixtisas üzrə 1500-dən
çox bakalavr, 89 magistr, 40 nəfər doktorant
hazırlayır. Ötən ilin əvvəlindən Azərbaycan
Turizm İnstitutunun nəzdində fəaliyyətə
başlayan Bakı Turizm Peşə məktəbində hələlik
400 tələbə təhsil alır. ATİ-də ölkəmizin
digər ali təhsil ocaqlarından fərqli olaraq tələbələrin
təhsildə qazandıqları nəzəri bilikləri təcrübədə
möhkəmləndirmək məqsədilə 20 həftəlik
istehsalat təcrübəsi təşkil olunur. 2006-cı ildən
bugünədək tələbələrimizin
böyük əksəriyyəti Türkiyə, İsrail,
Şimali Kipr Türk Cümhuriyyəti, Almaniya, Yunanıstanda,
Avropa Birliyinin Erasmus-Mundus Xarici Əməkdaşlıq Pəncərə
Proqramı çərçivəsində təhsil
almış və istehsalat təcrübəsi keçmişlər.
Hazırda ATİ-ni bitirmiş məzunlarımızın əksəriyyəti
ölkənin tanınmış turizm müəssisələrində
uğurla fəaliyyət göstərirlər.
—Burada
çalışan kadrların işə qəbulu
zamanı hansı keyfiyyət və
qaydalara önəm verilir?
—ATİ
ilk gündən öz fəaliyyətində keyfiyyətli və
peşəkar təhsil xidməti prinsiplərini rəhbər tutaraq
müəyyən tədbirlər həyata keçirir. Belə
ki, ölkə ali məktəblərində olduğu kimi
ATİ-də ixtisaslı kadrların işə qəbulu və
rəğbətləndirilməsi zamanı geniş kollegial
idarəçilik üsuluna üstünlük verilir. Tələbə
və valideynlərlə müvafiq struktur rəhbərlərinin
davamlı görüşləri təşkil olunur, sosial
şəbəkələrdə tədris prosesi ilə
bağlı irəli sürülən rəy və təkliflər
müzakirə predmetinə çevrilir və aradan
qaldırılmasına çalışılır.
ATİ-nin yeddi illik fəaliyyəti dövründə ali məktəblərarası köçürmələrdə
mövcud imkandan yalnız 3 nəfər
tələbənin yararlandığını qeyd edə bilərik.
Təkzibedilməz
faktdır ki, ATİ-nin müəllim və inzibati heyətində
çalışan əməkdaşların keyfiyyət əmsalını
yüksəltmək məqsədilə görüləcək kompleks tədbirlərin icrası hər
zaman gündəmdədir. Belə ki, müəllimlərin hərtərəfli
hazırlıq səviyyəsini müəyyənləşdirməkdən
ötrü ötən tədris ilində ingilis və rus dili
müəllimlərinin xüsusi proqramlar üzrə sınaq
yoxlamaları keçirilib. İngilis dilini tədris edən
müəllimlər əsasən IELTS proqramı üzrə
yoxlamalara qatılıblar. Nəticələr müsbət
olub. Ümumiyyətlə, institutun müvafiq kafedra və
strukturlarına müəllim, həmçinin əməkdaşların
işə qəbulu prosesi qurum rəhbərləri, ictimai təşkilat
üzvlərinin iştirakı
ilə aparılır.
ATİ-də
məzun-tələbələrimizin həm müəllim, həm
də inzibati heyətdə çalışmalarına
xüsusi önəm verilir. ATİ müəllimlərinin
doktorantura proqramında təhsilləri institut hesabına -
ödənişsizdir. Bu da akademik heyətin gənc və
institut məzunlarından formalaşması istiqamətində
uğurlu addım sayıla bilər. Mövcud müəllim
heyətinin bilik və təşkilatçılıq
bacarığını daha da təkmilləşdirmək
üçün ERASMUS Mundus Proqramı çərçivəsində
əməkdaşlarımız müsabiqə yolu ilə xarici
universitetlərə ezam olunub, təhsil ilə yanaşı, əhəmiyyətli
tədqiqatların aparılması prosesində fərqləniblər.
Ötən ilin sonlarında AHLA və AZTA ilə birlikdə
ATİ müəllimləri üçün institut
hesabına pedaqoji kurslar da təşkil olunub. ATİ Məzunlar
Assosiasiyasının tədbirlər
paketinə müvafiq olaraq hər həftə institutda
nüfuzlu otel menecerlərinin təlimləri keçirilir.Bu fəailiyyət
istiqaməti tələbələrimizə tanımaq və
tanıtmaq şansı verir.
—İnstitutun
beynəlxalq təskilatlarla sıx əlaqə qurması
ölkə təhsil sistemində çox müsbət
qarşılanır. Bu barədə nə deyə bilərsiniz?
—Bu
günlərdə institutumuzun əməkdaşları Avropa
İttifaqının TEMPUS
proqramı çərçivəsində Almaniyada
keçirilən növbəti təlimlərin
iştirakçısı və məruzəçiləri
olublar. ATİ öz növbəsində istər ölkə,
istərsə də beynəlxalq səviyyəli bir çox
konfransın iştirakçısı və təşkilatçısı
sayılır. ATİ-də hər il ənənəvi olaraq
“Turizm və rekreasiya: problemlər və perspektivlər”
mövzusunda beynəlxalq və ümumrespublika elmi - praktik
konfransları keçirilir. ATİ-nin ötən il ev sahibliyi
etdiyi növbəti beynəlxalq
konfransda dünyanın 40 ölkəsindən qatılan alimlər maraqlı və turizm sənayesinin
inkişafına təkan verə bilən məruzələr
ediblər. Həmin məruzə və
çıxışlar konfransın sonunda kitabça şəklində
içtirakçılara təqdim olunub. Tələbələrimiz
isə öz növbəsində dərsə davamiyyətlə
yanaşı, ölkədə keçirilən mühüm tədbirlərdə
- “Mədəniyyətlərarası Dialoq Forumu”nda, “Beynəlxalq
Teatr Festivalı”nda, “Grans Montana Forumu”nda, “Eurovsion” musiqi
yarışmasında könüllü olaraq bələdçilik
ediblər.
Onu
da qeyd edim ki, Azərbaycan Turizm İnstitutu tədris—təlim—təcrübə—tədqiqat
modelinə üstünlük verməklə yanaşı, bir
sıra beynəlxalq təşkilatlarda da layiqincə təmsil
olunur. 2011-ci ildən ATİ Ümumdünya Turizm Təşkilatının
“qoşulmuş üzvü” kimi qurumun təşkil etdiyi tədbirlərin fəal
iştirakçısıdır. ATİ Avrasiya Universitetlərinin
Beynəlxalq Assosiyasiyası, xidmət üzrə Rusiya ali məktəblərinin
milli elmi-tədqiqi texnoloji konsorsiumu, Xəzəryanı
Ölkələrin Dövlət Universitetlərinin
Assosiasiyası, Qara Dəniz Hövzəsi Ölkələri
Universitetlərinin Assosiasiyası, Avrasiya İpək Yolu
Universitetlərinin Konvensiyası, Demokratiya Naminə Universitetlər
İttifaqı və bu kimi təşkilatların
üzvüdür.
Yaşadığımız
dünyada qloballaşma prosesinin genişlənməsi ali məktəb
məkanında rəqabətədavamlı, tədrisin beynəlxalq
təhsil standartlarına uyğun təşkilini təxirəsalınmaz
vəzifə kimi qarşıya
qoyur. Turizm sahəsində təhsilin özünəməxsusluqlarından
biri məhz tədris işinin akademik tələbə şəhərciklərində
təşkili və fəaliyyəti
ilə bağlıdır. Belə ki, tələbə
şəhərciyində konkret anlamda turizm təhsilinin
mühüm tərkib hissəsi kimi təlim oteli, restoran, mətbəx,
bar və s. xidmət sahələrinin olması tədrisin praktik səviyyədə öyrədilməsinə
şərait yaradar. Elə bu baxımdan ATİ beynəlxalq
standartlara uyğun akademik şəhərciyin
yaradılmasında maraqlıdır. Müasir ali təhsil idarəçilik modelinə
uyğun fəaliyyətimiz peşəkar kadr
hazırlığının inkişafına böyük təkan
verə bilər. Qeyd etdiyim amillər həllini tapdıqdan
sonra ATİ-nin 2008/2009-cu tədris ilindən səy göstərdiyi
TedQual sertifikatının alınmasına və nəticədə
regional tədris mərkəzinə çevrilməsinə zəmin
yaradar.
—Uğurla
başlayıb şərəflə davam etdirdiyiniz bu 7 illik təhsil
və tədris yolunda sizə daha böyük nəticələr
əldə etməyi arzu edirik. İnstitutun işini çox
qısaca necə dəyərləndirirsiniz?
—Azərbaycan
Turizm İnstitutu ölkənin qocaman təhsil ocaqları
sırasına yeddi il əvvəl daxil olmasına baxmayaraq,
turizm sənayesi üçün ixtisaslı kadr
hazırlığı sahəsində bir sıra ilklərə
imza atanlardandır. Biz az müddətdə - belə desək
- ictimai fikirdə müsbət imic formalaşdırsaq da,
uğurlarımızla öyünmür, tədris—təlim—təcrübə—tədqiqat
modelinin daha da təkmilləşməsinə
çalışırıq. Sonda bildirim ki, Azərbaycan Turizm
İnstitutunun professor -müəllim heyəti ölkə
Prezidenti cənab İlham Əliyevin təhsil sahəsində
müvafiq sərəncamlarını
yüksək inkişaf proqramı kimi dəyərləndirir,
güclü insan kapitalının formalaşması istiqamətində
bilik və səylərini artırırlar.
Zərifə BƏŞİRQIZI
Xalq qəzeti.- 2013.- 23 fevraı.-
S. 4.