“Qarabağ
həsrətli Segah”
Tanınmış jurnalist Vasif Səmədovun
həmkarı Səbinə Sadıxqızı ilə birlikdə
ərsəyə gətirdiyi yeni kitab belə adlanır. “Kaspiən
İzvestiya” Beynəlxalq İnformasiya Agentliyinin “Milli-mədəni
sərvətimizdən” təqdimatlı bu nəşrini oxuculara
“Apostrof” Çap Evi yüksək poliqrafik tərtibatda
çatdırmışdır.
Azərbaycan
muğamının qədim və zəngin qaynaqlarından
olan Qarabağın işğalı, onun xoş avazlı
bülbüllərinin bu cənnət diyardan perik düşməsi,
şübhəsiz, milli musiqi
ifaçılığımıza da az itki gətirməmişdir.
Yazıçı-publisist, millət vəkili Aqil Abbasın
“Çadırlardan Üzeyir bəy çıxmaz” deyimi bu
acı həqiqəti çılpaqlığı ilə əks
etdirir.
Qarabağın
havasını udub, suyunu içib avazı şirinləşən,
zənguləsi büllurlaşan sonuncu bülbüllərin ən
istedadlıları ötən 20-25 ildə milli muğam
ifaçılarımızın sıralarında layiqli yer
tutmuşlar. Mənsum İbrahimov, Nəzakət Teymurova,
Aygün Bayramova, Tacir Şahmalıoğlu kimi... Sonrakı
bülbüllərin nisgilli səsləri
çadırların, yataqxanaların, vaqonların, gecəqonduların
darısqallığında, havasızlığında
paş tutdu. Yurdun ulu muğam çeşmələrindən
biri beləcə qurudu. Qarabağımız
muğamsızlaşdı, muğamımız
Qarabağsızlaşdı...
Müəlliflər
sonuncu “Qarabağ bülbülləri”ndən birinin – xalq
artisti Aygün Bayramovanın şirinli-acılı sənət
taleyi fonunda “Qarabağ həsrətli Segah”ın bədii-sənədli
tarixçəsini yaratmışlar. Əslində, bu təşəbbüs
itirdiklərimizi və bu gün də əldən verdiklərimizi
geri qaytarmaq istəyindən qaynaqlanmışdır: “Biz bu
kitabı yazırıq ki, əcdadlarımızın bizə
miras qoyduqları mədəni dəyərlərimizi
xatırlayaq, təbliğ edək. Mədəniyyətimizin,
incəsənətimizin bugünkü durumunu, eləcə də
sənətin böyüklüyünü və sənətkarın
bu sahədəki fəaliyyətini qələmə alıb, gələcək
nəsillərə ötürdüyümüz milli-mədəni
sərvətimizə kiçik töhfəmiz kimi yadigar qoyaq”.
Kitabı
vərəqlədikcə məlum olur ki, taleyin
amansızlığına, yağıların vəhşiliklərinə
Haqqın cavabı kimi, perik düşmüş “Qarabağ
bülbülləri” sənətdə ciddi uğurlar
qazanmışlar, cəbhə bölgəsindən,
köçkünlər arasından yeni bülbülləri
tapıb ortaya çıxarmaq üçünsə yeni cəhdlər
göstərilir. Müəlliflər düşünürlər
ki, bu vacib məsələ mötəbər himayə tələb
edir: “Yaxşı olardı ki, muğamlarımızın,
milli-mədəni irsimizin ən layiqli qoruyucusu, bütün
dünyada təbliğçisi kimi
tanıdığımız və sevdiyimiz Heydər Əliyev
Fondu qaçqınlıq taleyi yaşayan o günahsız,
imkansız “Qarabağ bülbülləri”ni də öz
ağuşuna alaydı, qanad açıb sənət
dünyasına şığımaları üçün
onlara yeni həyat verəydi”.
Kitabda
Qarabağ bülbüllərini yetişdirən, böyük
musiqi aləminə pərvazlandıran nadir mühitin özəllikləri
istedadlı xanəndə Aygün Bayramovanın bioqrafiyası
və sənət uğurları timsalında incələnir,
tanınmış muğam bilicilərinin bu mövzu ilə
bağlı dəyərli mülahizələri
sıralanır. İlahiyyatçı və şərqşünas,
milli muğam sənətinin yorulmaz təbliğçisi,
akademik Vasim Məmmədəliyevin söylədikləri bu
baxımdan diqqəti cəlb edir: “Ayğun Bayramova
özünün hərarətli, təsirli,
çoxçalarlı, sanki, sonsuzluğun bağrından
qopub gələn və yenə də sonsuzluğa varan səsi
ilə çağdaş Azərbaycan muğam və mahnı
ifaçılığına yeni bir nəfəs, yeni bir təravət
gətirmişdir”.
Müəlliflər
belə bir sənətkarın onu yetirən mühitə dərin
bağlılığını, yurd itkisindən doğan
nisgilini müxtəlif üsullarla oxucuya çatdırmaqla, əslində,
muğam beşiyi Qarabağın işğalının milli
mədəniyyətimizə gətirdiyi itkinin miqyasını
duydurmağa cəhd göstərmiş və buna nail
olmuşlar. Onlar Aygünün varlığına hopmuş,
ifalarında kövrək bir çalara çevrilmiş
Ağdam, Şuşa həsrətini sənətkarın
öz dili ilə belə aşkarlamışlar: “Yaxşı
səsi olan hər kəsin doğulması üçün Qarabağ,
doğrudan da, ideal bir yer idi... Bu yerlərdə qəlblər
bütünlüklə gözəlliyə, musiqiyə son dərəcə
həssasdı. Bu yerlərin təbiətindən keçib gələn,
ruhu oxşayan həmin gözəllikdir ki, nadir musiqi mədəniyyətimizdə
öz əksini tapmışdır. Məşhur “Qarabağ
şikəstəsi” Qarabağ muğam məktəbinin rəmzinə
çevrilibdir”.
Nəşrə
əlavə olunmuş 2 diskdə Aygün Bayramovanın
baş rolda oynadığı “Leyli və Məcnun”
operasının və digər ifalarının
videoyazısı oxuculara hədiyyə edilmişdir.
İşğal tarixi və sənət korifeylərimiz Natəvanın,
Üzeyir bəyin, Bülbülün Şuşada güllələnmiş
heykələrinin təsviri kitabda açıqca kimi
verilmişdir.
Kitab,
bütövlükdə, Qarabağ – muğam sənət
tandeminin mahiyyətini açıb göstərir,
Qarabağı deyil, onun muğam aləmini də geri
qaytarmağa haraylayır. Nəşrə ön söz
yazmış “Kaspiən İzvestiya” Beynəlxalq İnformasiya
Agentliyinin prezidenti İradə Məmmədova həmkarları
Vasif Səmədovun və Səbinə
Sadıxqızının bu məramını belə dəyərləndirir:
“Qarabağ həsrətli Segah”, həyata gəlişin
mübarək!” Qədəmlərin düşərli olsun. Qarabağ
həsrətinə son qoyulsun!..”
Biz
isə müəlliflərə tezliklə bu kitabın
davamı olaraq “Qarabağ vüsallı Segah”ı
yazmağı, muğamın Qarabağlı günlərindən
söhbət açmağı arzulayırıq.
Tahir AYDINOĞLU
Xalq qəzeti.- 2013.- 8 mart.- S. 6.