Tarix, şəxsiyyət,
zaman
Görkəmli şəxsiyyətləri tarix
yaradır. Tarixi şəxsiyyətlər isə tarixin
özünü yaradır və lider səviyyəsinə
yüksəlirlər, - deyiblər. Belə liderlər bir
xalqın görkəmli övladı olmaq statusundan
çıxaraq bəşəriyyətin
tanıdığı və qəbul etdiyi simalara
çevrilirlər. Onların möhürü tarixin
yaddaşında əbədi qalır. Azərbaycan
xalqının iyirminci yüzillikdə yetişdirdiyi Heydər
Əlirza oğlu Əliyev məhz belə liderlərdəndir.
O, özünün bilik və bacarığı, kamil şəxsiyyəti,
fövqəladə intellekti, xüsusi təşkilatçılıq
və idarəetmə qabiliyyəti, dövlətinə və
millətinə bağlılığı ilə ümummilli
lider səviyyəsinə yüksəlmişdir.
Təbii
sərvətlərimizin zənginliyi ilə nə qədər
öyünürüksə-öyünək, şübhəsiz,
ən böyük varidatımız Azərbaycanın müstəqilliyidir.
Ötən əsrin əvvəllərində Azərbaycan
xalqı müstəqilliyin tamını azacıq dadsa da,
qurduğu Azərbaycan Demokratik Respublikası çox qısa
bir ömür yaşadı. Yalnız 70 il sonra Azərbaycana
öz müstəqilliyini yenidən elan etmək nəsib oldu.
Onun real müstəqilliyi isə zəkası, diplomatiyası,
dövlət idarəçiliyindəki fövqəladə
bacarığı ilə xalqına müstəsna xidmətlər
göstəmiş böyük öndərimiz Heydər Əliyev
tərəfindən təmin edildi.
Dahi
şəxsiyyətlər həmişə xalqlarına xidmət
edirlər. Lakin onlar millətin və dövlətin taleyi
böyük təhlükə altında olanda sözün həqiqi
mənasında tarixi qəhrəmanlıq nümunəsi
göstərirlər. Çörçill ingilis millətinə
40 il xidmət etdi, ancaq bu xidmətin sonunda - 1940-cı ildə
xüsusi missiya yerinə yetirdi. Ruzvelt 1942-ci ildə, De Qoll
1958, Adenauer 1946, Atatürk 1919-cu ildə lazım oldular. Heydər Əliyev
də bütün ömrü boyu öz xalqına xidmət
etdi, 1993-cü ildə Azərbaycanı xilas etmək, onun
müstəqilliyinin əbədiləşdirmək
üçün yenidən hakimiyyətə qayıtdı.
Tarixə nəzər salanda aydın görünür
ki, 1969-cu ildə Heydər Əliyevin hakimiyyətə gəlişi
ilə milli özünüdərkin, milli özünəqayıdışın
əsasları yaradılmağa başladı. Liderin hakimiyyətinin
birinci dönəmində əsas vəzifəsi respublikada
iqtisadi potensialın dağıdılmasının önlənməsi,
ictimai-siyasi həyatda yaranmış tənəzzülün
xalqın mənəvi-psixoloji vəziyyətinə mənfi təsirinin
qarşısının alınması olub. Milli kadrların hazırlanması, milli dilin
inkişaf etdirilməsi, dövlət strukturlarında
çalışanların azərbaycanlı olmasına diqqət
prioritet vəzifələr olaraq müəyyənləşdirilib.
Milli hərbçi kadrların
hazırlanmasına xüsusi diqqət yetirilib.
Böyük öndər çıxışlarının
birində bele deyib: “Bilirsiniz ki, mən də keçmişdə
dövlət təhlükəsizlik orqanlarında uzun illər
xidmət etmişəm. Mən Azərbaycana qəlbən
xidmət edirdim. Çünki mən azərbaycanlıyam.
Amma mənim ətrafımda olan adamların əksəriyyəti
heç də deyə bilmərəm ki, Azərbaycana xidmət
edirdi. Onlar deyirdilər ki, biz sovet hökumətinə
xidmət edirik. Mən də etiraf edirdim
ki, sovet hökumətinə xidmət edirəm, amma Azərbaycana
xidmət edirdim”. O, məhz bu ruhda kadrların yetişməsini
istəyirdi və bu siyasətini konkret fəaliyyətlə həyata
keçirirdi. Ona görə də illər keçəndən
- hakimiyyətə yenidən qayıdışından sonra
etdiyi çıxışlardan birində ümummilli lider
deyirdi: “Mən 70-ci illərdə əkdiyim toxumların bəhrəsini
indi görürəm”. Böyük öndərin
milli dövlətçilik ideyasının əsas prinsipi azərbaycançılıq
olub. Onun “həmişə fəxr etmişəm,
bu gün də fəxr edirəm ki, mən azərbaycanlıyam”
- deyimi dillər əzbəridir.
1969-cu ilə qədər keçmiş SSRİ-nin ən
geridə qalmış respublikalarından biri olan Azərbaycan
məhz bu dahi şəxsiyyətin rəhbərliyi ilə
inkişaf etdi, tanındı. Eyni zamanda, dünya XX əsrdə
tarixə öz möhürünü vuran Heydər Əlirza
oğlunu tanıdı. O, keçmiş SSRİ-nin rəhbərlərindən
biri oldu.
Böyük öndər hakimiyyətə yenidən
qayıdanda əski iqtidarlardan ona necə bir dəhşətli
miras qaldığını isə hər kəs bilir.
Məhz
ümummilli liderimız kimi siyasət nəhənginin idarəçiliyi
ilə Azərbaycan dağılmaqdan quruculuğa, siyasi
kataklizmlərdən sivil siyasi mübarizəyə, insan
haqlarının kütləvi surətdə pozulmasından vətəndaşların
hüquq və azadlıqlarının sivil, bəşəri dəyərlərə
uyğun qorunmasına, qeyri-qanuni silahlı birləşmələrin
qarşıdurmasından möhkəm ictimai-siyasi sabitliyin bərpa
olunmasına, hakimiyyətin zor gücünə ələ
keçirilməsindən demokratik seçkilər yolu ilə
hakimiyyətə gəlmək ənənəsinə, tarixi əlaqələr
bərpa edilməklə dövlətlərarası
çoxşaxəli yeni münasibətlərin
yaradılmasına nail olundu.
Deyilənə
görə, günlərin birində Konfutsidən
soruşurlar:
- Görəsən,
dövlət nələrdən məhrum olunarsa, süqut edər?
Konfutsi
belə cavab verir:
-
Çörəkdən, ordudan və inamdan.
- Elə
isə bu üçlüklər arasından hansılardan
imtina etmək olar?
- Ordudan. Bəlkə çörəkdən də. Amma inam olmadan nə dövlət, nə də cəmiyyət
yaşaya bilməz.
Ümummilli lider Azərbaycana dönməklə xaos və
anarxiya ilə üzbəüz qalan, müharibənin gətirdiyi
dəhşətlərlə səfalət içərisində
üzən, siyasi qarşıdurmalardan bezən, dövlətçiliyi
əldən getmək təhlükəsi ilə üzbəüz
qalan xalqına inam gətirdi. Əvvəlcə Naxçıvan əhalisinin,
daha sonra isə bütün Azərbaycan xalqının
inamını özünə qaytaran ümummilli lider Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyini qoruyub saxlamalı, möhkəmləndirməli,
Qafqaz kimi coğrafı-siyasi əhəmiyyətli bir bölgədə
ölkəmizi sabitləşdirici rol oynayan hüquqi-demokratik
dövlət quruculuğu yoluna istiqamətləndirməli idi.
Bu, onun tarixi xilaskarlıq missiyası idi.
Heydər
Əliyev öz millətinin ruhunu oyatdı, ona qan verdi, can
verdi, üçrəngli
bayrağımızın keşiyində dünyanın
dörd bir köşəsində şərəflə,
qürurla dayandı. Dünyanın
gözünü açdı və ona Azərbaycanın
varlığını tanıtdı. Ümummilli lider
çıxışlarının birində deyirdi: “Həyatda
şərəflə şərəfsizliyi, şəxsi
rifahla ictimai borcu, tamahkarlıqla vicdanlılığı hər
kəs özü seçir”. O, şərəfli ömür
yolunu seçmişdi. Bu yol həm də ulu
Tanrının onun üçün seçdiyi yol idi. Həyatda öz tarixi missiyasını yaxşı
bilən böyük öndər yaşamağın mənasını
yalnız öz xalqına ləyaqətli xidmətdə
görürdü. Bu, uzun və əzəmətli
bir yol idi. Bu yolda sevinc də vardı, kədər
də, eniş də vardı, yoxuş da, qələbə də
vardı, məhrumiyyət də, xəyanət də.
Ümummilli
lider l990-cı il iyulun 22-də
Naxçıvana gəldi. Onun Naxçıvana
gəlişindən ailə üzvlərindən başqa
heç kəsin xəbəri yox idi. Bununla belə,
doğma vətən torpağına qədəm basandan sonra
Hüseyn Cavidin məzarını ziyarət edən Heydər Əliyevin
sorağı bir anda ildırım sürətilə
bütün Naxçıvana yayıldı, minlərlə adam onun görüşünə tələsdi.
Mən ilk dəfə bu böyük dövlət
adamı və şəxsiyyəti elə həmin vaxt
gördüm. Naxçıvanın sabiq
daxili işlər naziri Məmməd Məmmədov məni ona
təqdim etdi. O, mənim kimliyimlə maraqlandı və
Naxçıvandakı vəziyyətlə bağlı fikirlərimi
öyrəndi. Görüşdən sonra bir
neçə ay əvvəl Naxçıvana gələn Azərbaycanın
sabiq rəhbərləri Vəzirov və Mütəllibovun
düşdükləri vəziyyəti göz önünə
gətirdim. Birincini didik-didik etmək,
ikincinin isə başına ləçək bağlamaq istəyən
Naxçıvan camaatı Heydər Əliyevin timsalında bir
xilaskar sərkərdəni görürdülər.
Həmin
günün axşamı Naxçıvan şəhərindəki
mərkəzi meydana 80 min nəfərdən çox adam toplaşdı. Hətta o dövrdə
partiya nəzarətində olan mətbuat Heydər Əliyevin
Naxçıvana qayıdışı ilə bağlı
öz səhifələrində aşağıdakı
cümlələrə yer ayırdı: “Ayağının
altında onlarca qurban kəsilən Heydər Əliyevə
ağır müharibə və iqtisadi böhran şəraitində
yaşayan naxçıvanlılar özlərinin nicatı və
son ümid yeri kimi baxırdılar. Heydər Əliyev
meydana xalqın görüşünə gəldi. Bu böyük şəxsiyyətlə
görüşə gələnlərin, onu uzaqdan
müşahidə edənlərin şadlığını
təsvir etmək çətindir. Heydər
Əliyevin sevincdolu alqışlar altında etdiyi qısa
çıxış xalqına sonsuz məhəbbətlə
dolu böyük ürəyinin səsi idi. Beləcə, bütün ömrünü Azərbaycan
xalqına xidmətdə keçirən, öz
rahatlığını, dincliyini gecə-gündüz
xalqının xoşbəxtliyinə sərf edən Heydər
Əliyevlə onu dünyalar qədər sevən xalqı
vahid bir tam kimi birləşib qovuşdu”.
Naxçıvanda Ali Məclisin sədri olarkən
Bakı ilə Naxçıvan arasında gərgin münasibətin
olmasına baxmayaraq Heydər Əliyev muxtar respublika
üçün çox işlər gördü. Bütün
itkilərə baxmayaraq muxtar respublikanın təhlükəsizliyini
təmin edərək müəyyən iqtisadi islahatlar da
apardı. Əhalinin çətin
sosial-iqtisadi durumunu yüngülləşdirmək
üçün şəxsi nüfuzundan istifadə edərək
Türkiyə və İranla birbaşa əlaqələr
yaratdı. Olduqca çətin bir dövrdə
Naxçıvanı ayaqüstə saxladı.
Ümummilli lider Ali Məclisin sədri seçiləndən
sonra məclisin qəbul etdiyi qərarlar Bakıda əyləşənlərı
razı salmırdı. Bu həqiqətən də belə idi.
1990-cı il noyabrın 17-də Heydər Əliyevin
sədrliyi ilə 12-ci çağırış
Naxçıvan Ali Məclisinin birinci sessiyası öz
işinə başladı. Sessiya “Naxçıvan MSSR-in
adının dəyişdirilməsi haqqında”,
“Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali dövlət hakimiyyəti
orqanı haqqında”, “Naxçıvan Muxtar
Respublikasının dövlət rəmzləri haqqında”
tarixi qərarlar qəbul etdi. Noyabrın 21-də
isə Naxçıvan MR Ali Məclisi Heydər Əliyevin
işləyib hazırladığı “1990-cı ilin yanvar
ayında Bakı hadisələrinə siyasi qiymət verilməsi
haqqında” qərar qəbul etdi. Daha sonra
isə “SSRİ-nin saxlanmasına dair ümumittifaq referendumunda
Naxçıvan MR-in iştirak etməməsi barədə”
Ali Məclisin qərarı böyük tarixi hadisələrin
başlandığını sübut etdi. Sizcə, SSRİ-nin saxlanılmasının tərəfdarı,
20 Yanvar faciəsinin baiskarları olanlar bu tarixi qərarlardan və
həmin qərarların müəllifindən razı
qalardılarmı? Yaxud Naxçıvanda
dövlət çevrilişinə cəhd göstərən
AXC-Müsavat cütlüyü xalqın Heydər Əliyevi
canı və qanı ilə müdafiə etməsinə necə
reaksiya verərdi? Uzun zaman keçməyib.
O münasibətlərin canlı şahidləri
sağ-salamatdırlar. Naxçıvana
qoşunu onlar yeritmirdilərmi? Bakıdan belə bir
göstəriş verilmişdi: “1992-ci il oktyabrın 24-də
Azərbaycan Xalq Cəbhəsi Naxçıvan bölgəsinin
rəhbərliyinin, iştirakı və təşkilatçılığı
ilə qeyri-qanuni silahlı dəstələrin hücumu ilə
Naxçıvan Muxtar Respublikasının Daxili İşlər
Nazirliyi, Naxçıvan televiziyası, digər hökumət
strukturları tutulsun, zor tətbiq etməklə Heydər Əliyev
Naxçıvanda hakimiyyətdən
uzaqlaşdırılsın”. 1992-ci ilin avqustunda
ümummilli liderin həyatına sui-qəsd etmək
üçün 65 nəfərdən ibarət xüsusi bir
qrup da göndərilmişdi. Təbii ki,
bütün bu təxribatların qarşısını almaq
üçün Naxçıvan DİN və əlaqədar
qurumlar müəyyən tədbirlər görürdülər.
Xalq demək olar ki, öz liderini qorumaq
üçün hər an ayaqda idi. Lakin
onu Allah qoruyurdu. Qoruyurdu ki, Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyini təmin edib əmin əllərə
tapşırsın. Bir daha ölkəmizin
müstəqilliyinə qəsd etmək mümkün
olmasın. “Azərbaycanın müstəqilliyi
yolunda lazım gələrsə özümün də,
övladlarımın da həyatını qurban verməyə
hazıram” - deyən böyük öndər bütün
ömrü boyu bunun məhz belə olduğunu dəfələrlə
sübut etdi. 1994-cü ilin oktyabr, 1995-ci
ilin mart dövlət çevrilişlərinə cəhdlər,
habelə dəfələrlə həyatına edilən sui-qəsdlərə
cəhdlər zamanı da. Bütün
zamanlarda qələbə liderin tərəfində oldu. Çünki qarşıdurmalarda əks tədbirlər
planını yalnız Heydər Əliyev dühası elə
qura bilərdi ki, qarşı tərəf hökmən məğlub
olsun. Bütün bunlar tarixdir və
onları heç kəs inkar edə bilməz.
Ümummilli liderimiz xalqın tələbi ilə hakimiyyətə
yenidən qayıdandan sonra Avropanın demokratik dəyərləri
ilə Şərq mədəniyyətinin xüsusiyyətlərini
üzvi şəkildə birləşdirən yeni dövlət
və cəmiyyət yaratmaq strategiyasını müəyyənləşdirdi. Həyata
keçirilən tədbirlər xalqımızın dövlətçilik
ənənələrinin bərpasına və milli mənlik
şüurunun güclənməsinə böyük təsir
göstərdi. Müharibəni səngərdən diplomatiya
cəbhəsinə keçirməyə, “Əsrin müqaviləsi”nin banisi olmağa, dünyanın
maraqlarını Azərbaycana cəlb etməyə, vaxtilə
ölkənin beynəlxalq imicinə vurulmuş ləkələri
fəal sürətdə təmizləməyə yalnız və
yalnız ümummilli liderin gücü çatardı.
Elə buradaca ABŞ-ın sabiq dövlət katibi,
dünyaşöhrətli siyasətçi Zbiqnev Bjezinskinin
ümummilli lider haqqında xatirələrindən bəzi məqamları
xatırlatmaq yerinə düşər. Bjezinski yazır:
“Sovet İttifaqı dövründə Heydər Əliyevlə
görüşməmişdim, amma, əlbəttə, onun
haqqında eşitmişdim. Mən, xüsusilə,
Ağ evdə çalışarkən sovet sistemi ilə
maraqlanırdım və sovet liderləri ilə əlaqələrim
var idi. Bilirdim ki, Heydər Əliyev
aparıcı rəhbərlərdən biridir və onun
adı hansısa məqamda hətta partiyanın baş katibi vəzifəsi
üçün hallandırılırdı. Mən bilirdim ki, onun geniş siyasi təcrübəsi
var.
Heydər
Əliyevlə ilk dəfə bölgəyə səfər edərkən
- 1990-cı illərin əvvəllərində tanış
oldum. Mən Prezident Klintonun Prezident Əliyevin
yanına göndərdiyi xüsusi emissar idim. O zaman
Prezident Heydər Əliyevə Bakı-Tbilisi-Ceyhan layihəsində
iştirak etməmək üçün böyük təzyiqlər
göstərilirdi.
Prezident Heydər Əliyevlə
görüşümüz günün ikinci yarısında
oldu. Mən səbirsiz idim, Azərbaycan Prezidentinə Birləşmiş
Ştatların prezidentindən xüsusi mesaj və xüsusi məktub
çatdırmalı idim. Görüş
bitdikdən sonra biz ayrıldıq. Axşam
isə, Prezident Heydər Əliyevlə uzun və mən deyərdim
ki, tarixi əhəmiyyətə malik müzakirəmiz oldu.
Mən əmin oldum ki, Heydər Əliyev siyasi cəhətdən
möhkəm, məntiqli, zəkalı, istədiyinə nail
olan, bir sözlə şəksiz liderdir.
...Zaman
keçəcək. 1994-cü ilin sentyabrında
ümummilli lider Nyu-Yorkda prezident Bill Klintonla görüşəcək.
Məsələlərin müzakirəsi bitdikdən sonra
Klinton Azərbaycan rəhbərinə müraciətlə deyəcək:
“Cənab prezident, Siz rusları yaxşı
tanıyırsınız. Mənə deyərsinizmi, onlarla necə
dil tapım?...
“Siyasət taledir”. Bu sözləri qızğın
döyüşlər arası fasilələrdə nəfəsini
dərən Napoleon deyib. Ümummilli liderin
tale yazısı bu fikri bir daha təsdiqlədi.
Heydər Əliyev tarixi yazaraq, onu öz qüdrətli
çiyinlərində irəli aparırdı. O, memarlıqdan mühazirə
oxumurdu, memarlığın ən gözəl nümunəsini
yaradıb öz xalqına, gələcək nəsillərə
ərməğan eləyirdi. Ulu öndərin ən
böyük ərməğanı isə nəsillərə
yadigar qoyub getdiyi müstəqil Azərbaycan Respublikasıdır.
“Veymar imperiyasının xarabalıqları üzərində
Baxın yaranmasını heç kəs gözləmirdi”. Bismark bu
sözləri Almaniyanın yaşadığı dəhşətləri
xatırlayaraq demişdi. Biz də həqiqəti
bir daha dilə gətirək. Ümummilli
liderin qayıdışına qədər xaraba qoyulmuş
respublikamızın inkişafı, dirçələ bilməsi,
beynəlxalq birliyin layiqli üzvünə çevrilməsi
çoxları üçün əlçatmaz arzu idi.
Böyük öndər bu arzunu çin etdi.
Ümummilli
liderin 2003-cü ildə xalqa məlum müraciətində
deyilirdi: “Mən İlham Əliyevə özüm qədər
inanıram, ümid edirəm ki, mənim
başladığım, lakin axıra çatdıra bilmədiyim
işləri o, uğurla davam etdirəcəkdir”.
Möhtərəm
Prezidentimiz cənab İlham Əliyev isə 2003-cü il oktyabrın 31-də andiçmə mərasimində
belə dedi: “Mən bu gün bu yüksək kürsüdən
əziz Prezidentimiz cənab Heydər Əliyevə müraciət
edərək deyirəm: Əziz Prezident, əsərin olan
müasir Azərbaycanı gücləndirəcəyik, zənginləşdirəcəyik,
hərtərəfli inkişaf etdirəcəyik. Sizin yolunuzla yeni qələbələrə doğru
gedəcəyik. Mən Azərbaycan
xalqına söz verirəm ki, Heydər Əliyev siyasətinə
sadiq qalacaq və onu davam etdirəcəyəm”.
Həyat sübut etdi ki, Azərbaycanın
hüquqi-demokratik dövlət kimi inkişafı yalnız və
yalnız Heydər Əliyev strategiyasının davam etdirilməsindən
və səriştəli rəhbərlikdən keçir. Səriştəli
rəhbərlik amili dünyada gedən qloballaşma problemlərinın
geniş vüsət aldığı ölkələrarası
məsafələrin getdikcə daha da qısaldığı
indiki mürəkkəb şəraitdə misilsiz bir əhəmiyyət
kəsb edir. Dünyanın
tanınmış araşdırma mərkəzləri, ən
nüfuzlu siyasi xadimlər və dövlət rəhbərləri
dönə-dönə vurğulayırlar ki, möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyevin Azərbaycana rəhbərliyi səriştəli
rəhbərlikdir.
Prezidentlərin fəaliyyətinin mahir tədqiqatçıları
adətən öz mövqelərini bir mühüm məsələ
ətrafında şərh edirlər. Hakimiyyətə gələn
yeni prezident fəaliyyət dövrü ərzində
seçkilərdə qazandığı səslərin üzərinə
əlavələr edib, yoxsa seçicilərin bir qismi daha ona
etimad göstərmir? Bu, ümumi qəbuledilmiş
kriteriyadır. Çünki digər
bütün məsələlərin həlli bu və ya
başqa mənada vətəndaşların öz rəhbərlərinə
göstərdiyi etibar və etimadla bağlıdır. Məlumdur
ki, cənab Prezident İlham Əliyev ilk dəfə
keçirilən prezident seçkilərində seçicilərin
76,84 faizinin səsini qazanmışdı.
Ötən 10 il ərzində möhtərəm
Prezidentimizin mövqeləri daha da möhkəmlənmişdir.
İndi tərəfsiz, Avropaya bağlı mərkəzlərin
keçirdiyi sorğuların nəticələrinə görə
Azərbaycanda rəyi soruşulanların 92 faizi hökumətin
fəaliyyətindən razıdır. Bu
faktın özü də bir daha təsdiq edir ki, ümummilli
liderin müəyyənləşdirdiyi siyasətin,
strategiyanın alternativi yoxdur. Möhtərəm
Prezidentimiz isə həmin strategiya və siyasəti yeni
dünya nizamına uyğun, yeni taktiki gediş və
çalar əlavə etməklə çox uğurla davam
etdirir. Bu gün hər bir Azərbaycan vətəndaşı
siyasi mənsubiyyətindən, mənsəbindən
asılı olmayaraq 20 il əvvələ
nəzər salıb belə bir suala cavab verməlidir: Biz
haradan haraya gəlib çatdıq və bu, hansı siyasətin
və idarəetmənin nəticəsində mümkün
oldu? Əminəm ki, bu suala qərəzsiz cavab
tapan hər kəs gələcəyi üçün
narahatlıq keçirməyəcək.
Müasir demokratik cəmiyyətlərin ən xarakterik
xüsusiyyətlərindən biri və bəlkə də
başlıcası insan hüquq və azadlıqlarına verilən
önəm, onların təminatı mexanizmlərinin
yaradılmasıdır. Qətiyyətlə demək olar ki,
yaradıcısı böyük öndərimizin olduğu ilk
milli Konstitusiyamızda “Üçüncü nəsil”
hüquqlar da daxil olmaqla ən müasir insan və vətəndaş
hüquqları təsbit edilmişdir. Konstitusiyanın
158 maddəsindən 48-i insan hüquqları və
azadlıqlarının qorunmasını özündə
ehtiva edir. “Polis haqqında” Qanunun 40 maddəsindən
14-ü insan hüquqlarının və vətəndaş
azadlıqlarının qorunması ilə bağlıdır.
Bu istiqamətdə müəyyənləşdirilən
strateji xətt müvafıq qanunlar, hüquqi normativ
aktların tələbi ilə həyata keçirilir.
“Polis haqqında” Qanunun qəbul olunması hüquq-mühafızə
orqanları sistemində mühüm yer tutan, polisin fəaliyyətini
nizama salan, qanunvericiliyin əsaslarının
yaradılmasına və bu sahədə mövcud olan
hüquqi boşluqların aradan qaldırılmasına yönəlib.
Bu qanuna görə polis Azərbaycan Respublikasının
icra hakimiyyətinə mənsub olan vahid mərkəzləşdirilmiş
hüquq-mühafızə orqanı olmaqla təyinatı
insanların həyatını, sağlamlığını,
hüquq və azadlıqlarını, dövlətin,
fıziki və hüquqi şəxslərin qanuni mənafelərini
və mülkiyyətini hüquqazidd hərəkətlərdən
qorumaqdan ibarətdir. Polisin fəaliyyəti üzərində
nəzarət mexanizmləri təsis edilmiş, polis əməkdaşlarının
qanunsuz hərəkətlərindən və qərarlarından
məhkəməyə müraciət etmək hüququ təsbit
olunmuşdur. Polisin fəaliyyətinin
müasir dövrün tələblərinə cavab verməsi
üçün həm ümummilli liderimizin, həm də
möhtərəm Prezidentimizin hakimiyyəti dövründə
bir çox qanunlar qəbul edilmiş, fərman və sərəncamlar
imzalanmış, əsasnamələr qəbul olunmuşdur.
Yeri gəlmişkən qeyd edim ki, ümummilli
lider həm də qanun yaradıcılığı sahəsində
böyük istedada malik idi. Onun
qanunvericilik təşəbbüsü ilə təkcə
1996-2000-ci illərdə 900-dan çox qanun qəbul
olunmuşdur.
Ümummilli
liderimiz deyirdi: “Daxili İşlər Orqanları Azərbaycan
dövlətinin əsas sütunlarından, dayaqlarından
biridir. Polis Azərbaycan dövlətinə,
dövlətçiliyinə xidmət edir, Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyinə xidmət edir. Hər bir Azərbaycan vətəndaşına xidmət
edir”.
Ulu öndər hər kəsdən yaxşı bilirdi
ki, cəmiyyətdə sağlam mənəvi-psixoloji mühit
yaratmaq, əhalinin dövlətə inamını bərqərar
etmək, ölkəni dirçəltməyin yolu ictimai-siyasi
sabitliyin bərpasından, möhkəmləndirilməsindən
keçir. Bu məsələdə isə DİO-nun rolu
müstəsnadır. Ona görə də
dahi şəxsiyyət hakimiyyətinin hər iki dönəmində
radikal islahatlara məhz DİN-dən başlayıb. O,
özü bu barədə belə deyib: “1969-cu ilin iyulunda Azərbaycana
rəhbər seçiləndən sonra mənim ilk
addımlarımdan biri DİN-də yaranmış ağır
vəziyyəti aradan götürmək oldu. DİN
rəhbərliyində dözülməz bir vəziyyət
yaranmışdı. Onlar əhali
arasında hörmətlərini itirmişdilər. Alınan şikayətlər həddindən
artıq çox idi və DİN rəhbərliyində ciddi dəyişikliklər
etmək zərurətində idim. Mən
bu addımı atarkən şübhəsiz ki, həmin vəzifəni,
o sahəni etibarlı, bu işi apara biləcək, sədaqətli
bir adama tapşırmalı idim. Mər
Arif Heydərova çox inanırdım, etibar edirdim. Mən o vaxt Azərbaycanda rəhbər olarkən o, əsas
dayaqlarımdan biri oldu”.
Ümummilli
liderin hakimiyyətə yenidən qayıdışından təxminən
bir il sonra bu məsələni gündəmə
gətirdi, eyni problem və səbəblərdən
çıxış edərək eyni addımı atdı:
DİN rəhbərliyinə etibarlı, sədaqətli,
peşəkar kadrı gətirdi. Respublikamızın
daxili işlər orqanları ötən illər ərzində
çətin, təlatümlü, lakin şərəfli bir
yol keçdi, saflaşdı, təmizləndi,
özü-özünü təmizləyərək müasir
polis təşkilatına çevrildi. Böyük
infrastruktur layihələri həyata keçirilməklə
onun maddi-texniki bazası müasir standartlara uyğun zənginləşdirildi.
Çox ciddi daxili struktur dəyişiklikləri
və islahatlar aparıldı.
Bu gün Azərbaycan polisi üçün ən
üstün qərar xalqın rəyi, dövlətin hüquq
prinsipləri, ədalət məhkəməsinin hökmü,
ən nəhayət möhtərəm Prezidentimiz, Ali Baş
Komandanımızın tapşırıq və göstərişləridir. Təbii ki,
DİN və onun strukturlarının fəaliyyəti kimlərisə
qane etməyəcək və onlar narahatlıq keçirəcəklər.
Bu, onların problemləridir. Bu həmin adamların problemləridir ki, konyunktur
maraqlarına görə hətta siyasi və mənəvi
meyarlara zidd olan müxtəlif ittifaqlar və birliklər
yaradır, sonra da biri-birilərilə mübarizəyə
girişirlər. Bəziləri hətta
yuxularında rəngli inqilablar görərək
sayıqlayırlar da. Belə adamlar
başqa cür danışıb və başqa cür hərəkət
etsəydilər, bəlkə də təəccüblənmək
olardı. Bu məqamda Çörçillin məşhur
bir deyimini xatırlamaq lazım gəlir: “Siyasətçi
başını itirməkdən yox, simasını itirməkdən
qorxmalıdır”. Əslində həm
başını, həm də simasını itirmişlərlə
uğraşmağa dəyməz. Lakin kimin
hərəkəti Azərbaycanda ictimai-siyasi sabitliyi
pozmağa, qanunlara məhəl qoymamağa yönələcəksə,
mütləq qarşısında Azərbaycan polisini görəcək.
Polisin isə qanunla ona verilmiş səlahiyyətlərindən
tam məsuliyyət və qətiyyətlə istifadə edəcəyinə
heç kəsin şübhəsi olmasın.
Çünki həm ümummilli lider Heydər Əliyevin, həm
də möhtərəm Prezidentimiz cənab İlham Əliyevin
xalqa, müstəqil Azərbaycan dövlətinə xidmətlə
bağlı tələbləri, şəxsi nümunələri
sıravi polis əməkdaşından tutmuş generaladək
- DİO-da çalışan hər kəs üçün
başlıca prinsipdir. Ümummilli liderimiz DİO-nun fəaliyyətilə
bağlı deyirdi: “İşinizdə səhvlər ola bilər və var. Ancaq bir məsələdə
səhv ola bilməz. Dövlətə sədaqət
andına xəyanət etmək olmaz, vətənə sədaqət
andına xəyanət etmək olmaz, xalqa sədaqət
andına xəyanət etmək olmaz. Mən
bu məsələni ön plana çıxarıram. Ön plana çıxararaq bir daha Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyinə bərabər səviyyəyə
gətirirəm”. Bəli, Azərbaycan
polisi məhz bu müqəddəs amallara və vəzifələrə
xidmət edir. Bəs, DİN-nin dövlət
və dövlətçiliyə sədaqətlə xidmətinin
ifadəsi özünü necə göstərib?
Bu yazını statistik rəqəmlərlə
ağırlaşdırmayım deyə bir neçə
ümumiləşdirilmiş rəqəmi qeyd etməklə
kifayətlənəcəyəm. Zənnimcə, onlar fəaliyyət
və xidmət tendensiyasını xarakterizə etməyə
yetərlidir. 1993 – 2010-cu illər ərzində əllərdə
olan 35 mindən çox qeyri-qanuni odlu silah müsadirə
olunub. Qrup halında 15 mindən çox cinayət
törətmiş 35 min nəfər tutulub cinayət məsuliyyətinə
cəlb edilmişdir. Ümumilikdə isə
70 mindən artıq təqsirləndirilən şəxs
tutulmuşdur. Hər il orta hesabla qrup
halında fəaliyyət göstərən 1000-dən
çox dəstə zərərsizləşdirilir. Xidməti fəaliyyətin önəmli məqamlarından
olan, prokurorluq və milli təhlükəsizlik orqanları ilə
birgə həyata keçirilən tədbirlər nəticəsində
bu illər ərzində bağlı qalmış 367 cinayətin
üstü açılıb. Təkcə 2012-ci ildə
həyata keçirilən kompleks əməliyyat-axtarış
tədbirləri nəticəsində ağır və
xüsusilə ağır cinayətlər törətmiş 564 nəfəri birləşdirən
191 qrup və 9 mütəşəkkil
dəstə zərərsizləşdirilib. Yalnız
insan alveri ilə məşğul olan 8 cinayətkar qrup
ifşa olunub. Son illərdə bir sıra
ağır cinayətlərin davamlı şəkildə
azalma tendensiyası müşahidə olunur. Ayrı-ayrı qanun pozuntularının baş verməsi
isə proqnozlaşdırılan çərçivədən
kənara çıxmır. Azərbaycanda
əhalinin hər 100 min nəfərinə düşən
cinayətlərin sayı MDB və Şərqi Avropa ölkələri
ilə müqayisədə daha azdır (100 min nəfərə
münasibətdə orta hesabla 236 cinayət hadisəsi).
Qazanılan uğurların nəticəsidir ki, Ali
Baş Komandan cənab İlham Əliyev DİO-nun fəaliyyətini
belə xarakterizə edir. “Bu gün Azərbaycan
polisi öz vəzifə borcunu ləyaqətlə icra edir.
Azərbaycanın hərtərəfli
inkişafında öz rolunu oynayır. Azərbaycanda
ictimai asayişin qorunmasında, sabitliyin saxlanılmasında
çox önəmli rol oynayır”.
Eyni
zamanda, 1993 — 2010-cu illər ərzində Azərbaycan polisi
sıralarından 1695 şəhid vermiş, 1710 əməkdaşı
və hərbi qulluqçusu yaralanmış, təkcə son
illərdə vəzifə borcunu yerinə yetirərkən 71
nəfər həlak olmuş, 1340 əməkdaş müxtəlif
dərəcədə bədən xəsarəti
almış, göstərdikləri igidliyə və xidməti
borca sədaqətə görə 2208 əməkdaş və
hərbi qulluqçu yüksək dövləti mükafata, 76
nəfər isə “Milli Qəhrəman” adına layiq
görülmüşdür.
Dövlət o zaman məhvə yuvarlanır ki, onun gələcək
taleyi barəsində həm də fikirlər, ideyalar tükənir. Müstəqil
dövlətimiz bu təhlükədən birdəfəlik
xilas edilib. Çünki Azərbaycanın
gələcək taleyi üçün nəinki fıkirlər,
ideyalar mövcuddur, həm də ümummilli lider tərəfindən
işlənib hazırlanan, ölkənin intibahının
sabit iqtisadi, siyasi, sosial yüksəlişinı, onun
dünyaya inteqrasiyasını təmin edən strateji xətt
mövcuddur. Bu strateji xətt isə
çox böyük uğurla möhtərəm Prezidentimiz və
Ali Baş Komandanımız İlham Əliyev tərəfındən
həyata keçirilir. Ümummilli liderin 90 illik yubileyinə
ən böyük hədiyyə də elə budur!
Əsgər
ƏLƏKBƏROV,
daxili işlər nazirinin müavini,
general-leytenant
Xalq qəzeti.-
2013.- 7 may.- S. 5.