“Qurtuluş
dastanı” tamaşaçıların böyük
marağına səbəb oldu
Azərbaycan Dövlət Dram
Teatrının səhnəsində
C.Cabbarlı adına İrəvan Dövlət Azərbaycan
Dram Teatrı kollektivinin şair-dramaturq
İftixarın “Qurtuluş dastanı” əsəri
əsasında səhnələşdirilmiş eyniadlı
tamaşasının premyerası keçirildi.
Xatırladaq
ki, ikihissəli epik, tarixi dram olan “Qurtuluş dastanı” ulu öndərimiz Heydər Əliyevin
anadan olmasının 90 illik yubileyi münasibəti ilə onun
əziz xatirəsinə ehtiram əlaməti olaraq tamaşaya hazırlanmışdır.
Tamaşada ümummilli liderimizin bədii obrazının səhnə
təcəssümü öz ifadəsini uğurla
tapmışdır. İ.Piriyevin ifasında ulu öndərin
zəngin həyat yolunun müxtəlif məqamlarının,
habelə böyük şəxsiyyətin
ayrı-ayrı hadisələrə münasibətini ifadə
edən müdrik kəlamlarının sürəkli
alqışlarla qarşılanması Heydər Əliyevə
dərin tamaşaçı sevgisinin, məhəbbətinin
bariz ifadəsi idi.
Kollektivin
yaratdığı canlı səhnələr, xüsusən
İ.Piriyevin bu əsərdə dahi öndər Heydər Əliyevin
bədii obrazını böyük sənətkarlıqla
canlandırması tamaşaçıların sürəkli
alqışları ilə qarşılandı. Dahi rəhbərin
obrazını yaratmaq
aktyordan böyük məsuliyyət
tələb edir. Səhnədə sözlə ifadə
olunmayan bir ucalığa yüksəlmək o qədər də
asan məsələ deyil. İ.Piriyevin bunun öhdəsindən
yüksək səviyyədə gəlməsini əminliklə
söyləmək olar.
Yeri
gəlmişkən, İ.Piriyev bundan əvvəl
yazıçı-dramaturq Aqşin Babayevin ümummilli
liderimizin 90-cı illər siyasi fəaliyyətinə həsr
olunmuş “Xilaskar” əsərini uğurla səhnələşdirmişdir.
Onu da deyək ki, dahi Heydər Əliyevin 90 illik yubileyinə həsr
olunmuş “Qurtuluş
dastanı” Binəqədi Rayon
İcra Hakimiyyətinin təşəbbüsü ilə
tamaşaya
hazırlanmışdır. Tamaşanın ideya müəllifi
və baş məsləhətçisi rayon icra hakimiyyətinin
başçısı Xaləddin İsgəndərov, siyasi məsləhətçi
RİH başçısının müavini Vüsal
İsmayılovdur.
Əsərə
teatrın baş rejissoru, əməkdar incəsənət
xadimi, “Qızıl Dərviş” mükafatı laureatı
Oruc İzzətoğlu quruluş verib. O, eyni zamanda
tamaşanın quruluşçu rəssamıdır. Musiqi tərtibatı
Miranda Qurbanovaya məxsusdur. Tərtibatçı
rəssam isə Xaqani Əliyevdir. İftixar Piriyev (Heydər Əliyev),
Rövşən Cəfərov (Gənc Heydər Əliyev), Səadət
Həsənalıyeva (Gənc Zərifə Əliyeva), əməkdar artistlər Vaqif Kərimov
(el şairi), Esmiralda Şahbazova (İzzət xanım), Vidadi Əliyev
(ziyalı), aktyorlar Əjdər Zeynalov
(M.S.Qorbaçov), Əhliman Ərşadlı (İzzət
kişi) və başqaları
maraqlı ansambl yaratmaqla tamaşanın canlı,
baxımlı və inandırıcı alınmasına nail
olmuşlar.
Burada
rejissor yozumunun maraqla qarşılanması da xüsusi qeyd
edilməlidir. Xatırladaq ki, rejissor Oruc İzzətoğlu
indiyədək müxtəlif
teatrların səhnəsində Cəfər Cabbarlının
“Aydın”, Hüseyn Cavidin “Afət”, Mir Cəlalın “Dirilən
adam”, Anarın “Beşmərtəbəli evin altıncı mərtəbəsi”,
Elçinin “Mahmud və Məryəm” əsərlərinə
uğurlu quruluş vermişdir. Molyerin dramaturgiyasına
müraciət edən rejissor bu günlə səsləşən
səhnə əsəri yaratmışdır.
Səhnədə
baş verənləri izləyən hər bir
tamaşaçı xəyalında ulu öndərin xalqln təkidi
ilə hakimiyyətə gəldiyi 90-cı illərin əvvəllərinə
- o ağır dövrə
qayıdır. Moskvada SSRİ rəhbərliyinin təqib və
təzyiqləri altında yaşamasına baxmayaraq, Heydər Əliyevin
heç nədən qorxmadan və çəkinmədən
SSRİ və respublika rəhbərliyinin antimilli qərarına
kəskin etirazını xatırlayır. Bununla yanaşı,
ulu öndərin 1990-cı il yanvarın
21-də Moskvadan Azərbaycan rəhbərliyinə və xalqa
göndərdiyi teleqramda 20 Yanvar hadisəsini “SSRİ rəhbərliyinin
Azərbaycan xalqına qarşı antidemokratik, qanunazidd və
düşünülmüş aksiyası” kimi qiymətləndirməsini yada salır...
...Tamaşada
o zamankı SSRİ rəhbəri M. Qorbaçovun və onun əlaltılarının
istənilən an təxribat törədə biləcəyinə
baxmayaraq, Heydər Əliyevin öz həyatını təhlükə
altına ataraq 1990-cı il yanvarın 21-də Azərbaycanın
Moskvadakı Daimi Nümayəndəliyinə gəlməsi və
orada sovet ordusunun Bakıda dinc əhaliyə qarşı
törətdiyi vəhşi aksiya ilə bağlı mətbuat
konfransı keçirməsi səhnələrini həyəcansız
izləmək mümkün deyil. Eyni zamanda, Heydər Əliyevin Moskvada M.Qorbaçovun, onun ermənipərəst
ətrafının təqib və təzyiqləri altında,
böyük çətinliklə 1990-cı il iyulun 20-də
Bakıya yola düşməsi, Azərbaycan hakimiyyətinin
onun respublikaya dönüşündən ciddi təşvişə
düşməsi və ona qarşı müxtəlif təxribatçı
hərəkətlərə rəvac verməsi, siyasi hakimiyyətin
təzyiq və təxribatları altında, iki gün sonra anadan
olduğu Naxçıvana yollanması, orada yaşaması, parlament seçkilərinə
qatılması və qalib gəlməsi, respublika ictimaiyyətinin
qabaqcıl nümayəndələrinin Naxçıvana
üz tutması, insanlarla günü-gündən genişlənən
çoxsaylı və kütləvi görüşlər və
s. tamaşada öz canlı ifadəsini
tapmışdır.
130
il öncə fəaliyyətə başlayan İrəvan
Dövlət Azərbaycan Dram Teatrı Azərbaycan mədəniyyətinə
və incəsənətinə görkəmli aktyor və
aktrisalar, rejissorlar bəxş edib. 1988-ci ildə Ermənistanda
yaşayan azərbaycanlıların tarixi yurdlarından zorla
deportasiyası nəticəsində İrəvan
Teatrının kollektivi də doğma sənət
ocağını tərk etməli olub, teatrın bütün
əmlakı talanıb. Sonrakı dövrdə teatr Azərbaycan
dövlətinin dəstəyi, kollektiv üzvlərinin zəhməti,
ayrı-ayrı ziyalıların qayğısı sayəsində
ayağa qalxıb.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2013.- 9 may.- S. 6.