HEYDƏR ƏLİYEV–
milli tərəqqinin memarı
Ötən əsrin 90-cı illərinin
əvvəllərində müstəqilliyini yenicə
qazanmış, Ermənistanın hərbi təcavüzü və
daxildə müxtəlif siyasi qüvvələrin vəzifə
uğrunda amansız mübarizəsinin məntiqi nəticəsi
olaraq xaosun və özbaşınalığın hökm
sürdüyü Azərbaycanda xalqın təkidli tələbilə
ikinci dəfə hakimiyyətə qayıdan ulu öndər
Heydər Əliyev prezident kimi fəaliyyətinin əsas
istiqamətlərindən danışarkən iki halı
xüsusi qeyd etmişdir: “Respublika iqtisadiyyatı, demək olar
ki, tamamilə dağıdılıb, xalqın rifah halı
aşağı düşüb. Lakin respublikanın
böyük sosial-iqtisadi, elmi-texniki potensialı var. Azərbaycanın
coğrafi-siyasi vəziyyəti, onun təbii sərvətləri,
uzun illər boyu yaranmış əsas fondları
respublikanı bu ağır böhrandan çıxarmağa
imkan verir. Digər tərəfdən yeni islahatlar aparmaq yolu ilə
bazar iqtisadiyyatına keçmək istiqamətində hərəkət
etməliyik”.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin apardığı ardıcıl və məqsədyönlü siyasət nəticəsində ictimai-siyasi sabitliyin təmin olunması, istehsalda yaranmış geriləmə prosesinin qarşısının alınması və digər tədbirlərdən sonra iqtisadiyyatda tənəzzül tədricən aradan qaldırıldı. Bununla da Azərbaycanın iqtisadi inkişafının mahiyyətcə yeni mərhələsinin təməli qoyuldu.
Əldə
olunan makroiqtisadi sabitlik, sənayedə və digər sahələrdə
göstəricilərin artımı, həyata keçirilən
genişmiqyaslı iqtisadi islahatların ilkin nəticələri
aparılan siyasətin düzgünlüyünü və Azərbaycanın
bazar iqtisadiyyatı yolunda inamlı addımlarını təsdiq
edirdi.
Dövlət müstəqilliyinin bərpasından
sonra ötən qısa tarixi dövrdə Heydər Əliyevin
uzaqgörən siyasəti və gərgin fəaliyyəti nəticəsində
ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafı və dünya təsərrüfat
sisteminə inteqrasiyası sahəsində uğurlu nailiyyətlər
əldə olundu.
Azad
sahibkarlığın möhkəm əsaslar üzərində
təşəkkül tapmadığı bu dövrdə bazar
konyunkturuna uyğun olmayan məhsul istehsalına rəvac verilməsi
iqtisadi proseslərin daha gərgin məcraya yönəlməsinə
səbəb olmuşdu. İstehsalın
şəraitə uyğunsuzluğu nəticəsində
konkret alıcı auditoriyası tapmayan məhsullar tədavül
dairəsində əmtəəlik məhsul ehtiyatı kimi
yığılıb qalmışdı və iqtisadiyyatın
inkişafında əlavə yükə çevrilmişdi.
İstehsal ilə istehlak arasındakı disbalans iqtisadi
böhranın daha da dərinləşməsi ilə
xarakterizə olunur, problemlərin miqyasını genişləndirirdi.
Həmin
dövrdə sosial gərginliyi azaltmaq üçün ölkə
iqtisadiyyatının real imkanları nəzərə
alınmadan əməkhaqqının və sosial ödənişlərin
yüksəldilməsi cəhdləri, çoxsaylı güzəştlərin
tətbiqi inflyasiya prosesinin daha da sürətlənməsinə,
hiperinflyasiyaya çevrilməsinə gətirib
çıxarmışdı. Bunu o dövrün
statistik rəqəmləri də
aydın göstərir. Belə ki, 1991-ci ildə
istehlak mallarının qiyməti 1990-cı ilə nisbətən
2,07 dəfə artdı, növbəti illərdə isə bu
artım bir neçə dəfə sürətlənmişdi.
1992-ci ildə istehlak qiymətləri 1991-ci ilə nisbətən
10,12 dəfə, 1993-cü ildə 1992-ci ilə nisbətən
12,3 dəfə, 1994-cü ildə
1993-cü ilə nisbətən 17,63 dəfə
artmışdı. Ümumilikdə 1991-1994-cü illərdə
iqtisadiyyatda ümumi daxili məhsul (ÜDM) istehsalı hər
il orta hesabla 16,5 faiz azalmışdı. Tənəzzül
meyli sənayedə xüsusilə kəskin xarakter
almış, 1985-ci ilə nisbətən sənaye
istehsalının həcmi 1991-ci ildə 10
faiz, 1992-ci ildə 37 faiz, 1993-cü ildə isə 50 faizə
qədər azalmışdı. Ölkə istehsal potensialının,
demək olar ki, üçdə ikisini itirmiş, büdcə
kəsirinin ümumi daxili məhsula nisbəti 1991-ci ildəki
0,1 faizdən 1994-cü ildə 13 faizə
çatmışdı. 1992-1994-cü illərdə xarici
ticarət dövriyyəsinin həcmi 42
faiz azalmış, 1994-cü ilədək ölkə iqtisadiyyatına
bir manat da olsun, xarici sərmayə qoyulmamışdı.
1994-cü ildə Milli Bankın uçot dərəcəsini
250 faizə çatdırması bank sektorunda vəziyyətin
idarəolunmaz vəziyyətə düşməsindən xəbər
verirdi.
Sosial
gərginlik özünü daha qabarıq göstərirdi:
1991-1995-ci illərdə əhalinin pul gəlirləri real ifadədə
3,3 dəfə, adambaşına pul gəlirləri orta hesabla
3,6 dəfə aşağı düşmüşdü. 1993-cü ilə qədər ölkədə
sahibkarlıq sektoru istiqamətində ciddi islahatların həyata
keçirilməməsi və sistemsiz epizodik tədbirlər
bazar iqtisadiyyatının aparıcı elementlərindən
sayılan sahibkarlıq institutunun inkişafını ləngidirdi.
Bu da milli iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrinin
böhran mərhələsinə düşməsinə təsirini
mütləq göstərməli idi. Xarici ticari
fəaliyyət, həmçinin zəruri təşkilati-hüquqi
baza yaradılması sahəsində təcrübəsizlik ona
gətirib çıxarmışdı ki, müəssisələr,
xüsusilə yeni yaranmış bazar strukturları dəyəri
yüz milyonlarla ölçülən neft məhsullarını,
alüminiumu, pambığı və digər strateji əhəmiyyətli
məhsulları dünya qiymətlərindən xeyli
aşağı qiymətə ixrac edirdi.
Maliyyə
vəsaitinin məhdudluğu xarici şirkətlərin və
investorların cəlb olunmasını zərurətə
çevirsə də, Ermənistanın Azərbaycana
qarşı təcavüzü ilə yanaşı, ölkəni
bürümüş daxili ziddiyyətlər, səbatsızlıq,
özbaşınalıq Qərbin neft şirkətlərini Azərbaycandan
çəkindirirdi. Eyni zamanda, aparılan
danışıqlarda respublikamızın iqtisadi maraqları
tam təmin olunmurdu.
Ulu öndər Heydər Əliyevin
sosialyönümlü iqtisadi inkişaf modeli 1995-ci il
noyabrın 12-də ümumxalq referendumu ilə qəbul
edilmiş ilk milli Konstitusiyada da dolğun əksini
tapmışdır. Dövlətin diqqət sahəsində
olan sosial siyasətin konturlarını və vəzifələrini
özündə əks etdirən Əsas Qanunun 16-cı maddəsinin
1-ci bəndində deyilir: “Azərbaycan dövləti xalqın
və hər bir vətəndaşın rifahının
yüksəldilməsi, onun sosial müdafiəsi və layiqli həyat
səviyyəsinin qayğısına qalır”.
Planlı təsərrüfat sistemindən bazar iqtisadiyyatına keçid şəraitində ümummilli liderin ölkənin böyük perspektivlərinə hesablanmış strateji inkişaf proqramının başlıca məqsədlərindən biri xalqın rifahının təminatı, əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi idi. Sosialyönümlülük prinsipinə xüsusi diqqət yetirən Heydər Əliyevin bu istiqamətdə qabaqcıl dünya təcrübəsinə cavab verən, eyni zamanda ölkə və cəmiyyət reallıqlarını nəzərə alan məqsədyönlü siyasəti cəmiyyətdə özünü göstərən sosial ziddiyyətlərin aradan qaldırılmasına xidmət edirdi. Bunun da nəticəsində 1995-2003-cü illərdə ölkədə sosial təminatlar, sığorta və sosial xidmətlər, hamı üçün mümkün ola bilən təhsil, səhiyyə, mədəniyyət sistemləri inkişaf etdirildi. Vətəndaşlara göstərilən dövlət yardımları artırıldı, əməyin və insanların sağlamlığının qorunması prosesi gücləndi. Məsələn, 1997-ci ildə pensiya qanunvericiliyinə edilmiş dəyişikliklərdən sonra 1993-cü ilə qədər təqaüdə çıxmış 650 min vətəndaşın pensiya məbləği 2,2 dəfə artırıldı, əlillərin, tənha, ahıl vətəndaşların və sosial təqaüdçülərin pensiyalarının üzərinə əlavə müavinətlər hesablandı. 1998-ci ilin avqust ayının 1-dən pensiyaların yeni hesablanma mexanizminin tətbiqi nəticəsində şəhid ailələrinin, müharibə əlillərinin, qaçqın və məcburi köçkünlərin pensiyalarının məbləği 2 dəfədən çox artırıldı. Minimum pensiya ilə daha yüksək pensiya alanlar arasında uyğunsuzluğu aradan qaldırmaq üçün 1 yanvar 2000-ci ildən 450 min nəfərin pensiyasının minimum məbləğinin artırılması məqsədilə dövlət büdcəsindən müvafiq həcmdə vəsait ayrıldı. Həmin ilin noyabr ayından isə sosial pensiyaçılara dövlət qayğısının nəticəsi olaraq onların pensiyalarının üzərinə aylıq müavinət hesablandı. Ulu öndər Heydər Əliyevin 29 dekabr 2000-ci il tarixli “Əlil olmuş və digər kateqoriyadan olan bir qrup aztəminatlı vətəndaşa dövlət yardımının artırılması haqqında” sərəncamına əsasən, ölkəmizi erməni təcavüzündən müdafiə edərkən və 1990-cı il 20 Yanvar hadisələri zamanı əlil olmuş şəxslərə verilən aylıq müavinətlər artırıldı. Növbəti ildə isə bu kateqoriyadan olan insanlara hesablanan aylıq müavinətlər orta hesabla yenidən 50 faizə kimi çoxaldıldı.
Yeni
Azərbaycan Partiyasının 1999-cu ilin dekabr ayında
keçirilmiş I qurultayındakı dərin məzmunlu
çıxışında ölkənin iqtisadi göstəricilərinə
xüsusi diqqət çəkən Heydər Əliyev
bildirirdi ki, Azərbaycanın dinamik inkişafı Beynəlxalq
Valyuta Fondu, Dünya Bankı, Avropa Yenidənqurma və
İnkişaf Bankı, Avropa Birliyinin İqtisadi Komissiyası
və digər beynəlxalq təşkilatların
hesabatlarında dolğun əksini tapır. Ulu öndər
Heydər Əliyev məruzəsində vurğulayırdı
ki, milli iqtisadiyyatda islahatların aparılması, insanlara sərbəstlik
verilməsi, dünya təsərrüfat sisteminə
inteqrasiya, ölkəyə xarici sərmayələrin cəlb
olunması kompleks iqtisadi proseslərdir: “Bunları bu qısa
müddətdə həyata keçirmək, inanın, asan
iş deyildir. Həm də bizim göstəricilərimiz
Müstəqil Dövlətlər Birliyi ölkələrinin
göstəriciləri içərisində yüksək yerləri
tutur. Ona görə də biz son illərdə əhalinin rifah
halının yaxşılaşdırılmasına nail ola
bilmişik. Ona görə də maaşları, - burada deyildi,
- dəfələrlə artıra bilmişik, pensiyaları
artıra bilmişik. ...Əgər biz iqtisadi islahatları
ağıllı, düşüncəli və uzaqgörənliklə
aparmasaydıq, bu nailiyyətləri əldə edə bilməzdik.
Məsələn, təsəvvür edin, indi, - mən bu ili
götürürəm, - Azərbaycanda əldə olunan
ümumi daxili məhsulun 60 faizi özəl sektorun
hesabınadır. Bu, islahatların nəticəsidir. Sənayedə
30 faiz özəl sektorun hesabınadır. Kənd təsərrüfatında
98 faiz, ticarətdə 98 faiz, tikintidə təxminən 60-70
faiz, yük daşımalarında təxminən 45-50 faiz
özəl sektorun hesabınadır. Demək, bizim iqtisadi
islahatlarımız öz konkret nəticələrini verir”.
Azərbaycanda
sahibkarlıq institutunun formalaşıb inkişaf etməsinin
müəllifi də ümummilli lider Heydər Əliyevdir. Ölkəmiz yeni dövlət müstəqilliyini əldə
etdikdən sonra ulu öndərin ikinci dəfə siyasi hakimiyyətə
qayıdışına qədər olan dövr ərzində
iqtisadi sferada həyata keçirilən yanlış siyasət və bunun nəticəsində
formalaşmış mühit sahibkarlığın, onun maddi əsasının
yaranmasına qətiyyən imkan vermirdi. Çünki yeni
iqtisadi şəraitin tələblərinə uyğun
islahatların həyata keçirilməsində gecikmələrə
yol verilir, həyata keçirilən tədbirlər isə
epizodik olurdu, sistemsiz bir xarakterə malik idi. Belə vəziyyət inkişaf göstəricilərinin
aşağı düşməsinə, maliyyə və
istehsal sahələrində qeyri-sabitliyin hökm sürməsinə,
ümumi daxili məhsulun ötən illərlə müqayisədə
azalmasına rəvac verirdi. Özəlləşdirmənin
aparılmaması, qiymətlərin
liberallaşdırılmaması sahibkarlığın
yaranıb inkişaf etməsinin qarşısında
başlıca maneə olaraq qalırdı. Beləliklə,
dövlət müstəqilliyinin qazanılmasından sonra
1993-cü ilə qədər
olan dövrdə sahibkarlıq institutunun
formalaşması mümkünsüz oldu.
Yalnız Heydər Əliyevin hakimiyyətə qayıdışı ilə aparılan məqsədyönlü siyasət, həyata keçirilən sistemli tədbirlər nəticəsində ölkədə siyasi və makroiqtisadi sabitliyə nail olunması ilə sahibkarlar sinfinin formalaşması üçün həm hüquqi baza yaradıldı, həm digər mühüm əməli tədbirlər görüldü, dövlət tərəfindən özəl sektora hərtərəfli dəstək nümayiş etdirildi. Ulu öndərin gördüyü işlər sayəsində sahibkarlığın hüquqi bazası dünya təcrübəsinə uyğun olaraq təkmilləşdirildi, ölkənin qəbul edilmiş yeni Konstitusiyasında bazar münasibətləri əsasında iqtisadiyyatın inkişafına şəraitin yaradılması, sahibkarlığa təminat verilməsi, rəqabət mexanizminin formalaşması və inkişafı, həmçinin rəqabətin qorunması ilə bağlı müddəalar öz əksini tapdı. Sahibkarlığın inkişafının zəruri hüquqi mühitinin formalaşdırılması istiqamətində qəbul edilmiş Azərbaycan Respublikasının qanunları və digər qanunvericilik aktları sahibkarlığın bir sistem halında hüquqi bazasını təşkil etdi.
Sahibkarlığın
təşəkkülü istiqamətində atılan ilkin
addımlar qısa zaman kəsiyində öz bəhrəsini
verərək ölkənin iqtisadi potensilanın daha dolğun
şəkildə reallaşması ilə xarakterizə
olundu. Ümummilli liderin rəhbərliyi
altında iqtisadi və dövlət idarəetmə sistemi sahəsində
aparılan kompleks islahatlar Azərbaycan iqtisadiyyatının
bütün sahələrinin, o cümlədən
sahibkarlığın inkişafına güclü təkan
verdi.
Ulu
öndərin rəhbərliyi ilə özəl sektorun
inkişafı istiqamətində atılan mühüm
addımlardan biri bu sahədə
hüquqi bazanın dünya təcrübəsinə
uyğun olaraq təkmilləşdirilməsi, ölkənin qəbul
edilmiş yeni Konstitusiyasında bazar münasibətləri əsasında
iqtisadiyyatın inkişafına şəraitin
yaradılması, sahibkarlığa təminat verilməsi, rəqabət
mexanizminin formalaşması və inkişafı, həmçinin
rəqabətin qorunması ilə bağlı müddəaların
əksini tapmasıdır. 1994-cü ilin sentyabr ayında Heydər
Əliyevin təşəbbüsü və bilavasitə
iştirakı ilə Bakıda “Sahibkarlıq strategiyası və
iqtisadi yenidənqurma” mövzusunda keçirilən beynəlxalq
konfrans ölkədə sahibkarlığın
inkişafına təkan verən mühüm məqamlardan
biri idi.
Sözügedən
sahədə qabaqcıl Qərb təcrübəsinin Azərbaycanda
tətbiqi üçün hər bir şəraitin
yaradılacağını diqqətə çatdıran dahi
öndər xarici investorları ölkəmizə sərmayə
qoymağa çağırdı. Azərbaycana
gələn və gələcək xarici investorların həm
hüquqlarının, həm də
yatırdıqları sərmayələrin təhlükəsizliyinin
qanunvericiliklə qorunduğunu bəyan edən ümummilli
lider Heydər Əliyev sahibkarlığın
inkişafında Qərb təcrübəsindən istifadə
olunacağını konfransda bəyan edərək dedi:
“İqtisadi baxımdan inkişaf etmiş Qərb ölkələrinin
təcrübəsindən bəhrələnməklə,
sözün yaxşı mənasında, sahibkarlıq bizim
üçün ən mühüm amildir, buna görə də
dövlət hər şeyi edəcəkdir ki, biz bu yolla gedə
bilək. Bununla əlaqədar olaraq mən xarici investisiyalar
üçün hüquqi imkanlar yaradan, onların müdafiə
edilməsini nəzərdə tutan qanunu da xatırlatmaq istərdim.
Zənnimcə, bu qanun əlverişli şərait
yaradır ki, bizdə sahibkarlıq nəinki Azərbaycanın
məhdud çərçivəsi daxilində inkişaf
etsin, həm də bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinin bərqərar
edilməsi xarici firmalarla birlikdə, xarici investisiyalardan fəal
istifadə olunmaqla həyata keçirilsin. Xarici
investisiyaların Azərbaycanda tətbiq olunması
üçün burada şərait var”.
İqtisadiyyatın,
ümumi rifah halının yüksəlişində
mühüm rol oynayan sahibkarlığın təşəkkülü
istiqamətində görülən işlər tezliklə
öz nəticələrini göstərməyə, Azərbaycanın
iqtisadi cəhətdən daha qüdrətli dövlətə
çevrilməsinə rəvac vermişdir. Ümumi sosial-iqtisadi
tərəqqi prosesində sahibkarlıq potensialının
uğurla realizasiyası üçün atılan növbəti
vacib addımlardan biri 1993-1995-ci illəri və 1997-2000-ci illəri
əhatə edən iki Dövlət Proqramı olmuşdur. Həmin
proqramlar sahibkarlığın inkişafını, dövlət
tərəfindən özəl sektor subyektlərinə hərtərəfli
dəstəyin göstərilməsini özündə ehtiva
etmişdir. Bütün bunlara paralel olaraq sözügedən
sahəyə dövlət nəzarət sistemi təkmilləşdirilmiş,
müvafiq qanunvericilik bazasında qabaqcıl dünya təcrübəsinə
uyğun dəyişikliklər həyata keçirilmişdir.
Böyük
strateq Heydər Əliyevin siyasi uzaqgörənliyinin və qətiyyət
nümayişinin məntiqi nəticəsi olaraq 1994-cü ildə
“Əsrin müqaviləsi”nin əfsanədən
reallığa çevrilməsi ölkənin bütün
strateji əhəmiyyətli sahələrinin inkişafına yeni
təkan vermişdir. “Əsrin müqaviləsi”nin
imzalanmasının milli inkişafdakı misilsiz əhəmiyyəti
bügünkü intensiv sosial-iqtisadi inkişaf fonunda daha
qabarıq görünür. Azərbaycana son illərdə
daha böyük uğurlar gətirən bu strategiyanın əsas
mahiyyəti ölkənin malik olduğu təbii sərvətlərdən
Azərbaycan xalqının rifahı naminə daha uğurlu
şəkildə istifadə prinsipinə əsaslanır. Bu müqavilə dünyada miqyasca ən böyük
enerji layihəsinin həyata keçirilməsini təmin etməklə
yanaşı, respublikamızın ciddi elmi əsaslara söykənən
sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasının gerçəkləşməsinə
imkan yaratmış, dayanıqlı siyasi sabitliyə, iqtisadi və
milli təhlükəsizlik maraqlarının beynəlxalq
səviyyədə təminatına real zəmin
formalaşdırmışdır.
Regionda
qlobal enerji və kommunikasiya layihələrinin gerçəkləşdirilməsi
anlamında müsbət presedent yaranmış, Azərbaycanın
Qərb dövlətləri ilə münasibətləri
strateji müstəvidə inkişaf etməyə
başlamış, respublikamız Cənubi Qafqazda
sülhün, sabitliyin, iqtisadi tərəqqi və
inkişafın başlıca təminatçısına
çevrilmişdir. Xarici şirkətlərlə
imzalanmış 30-dan çox neft-qaz müqaviləsi
iqtisadiyyatın digər sahələrinin inkişafına da əsaslı
təkan vermiş, iqtisadi proseslərdə yüksək
dinamizmin əldə olunması, əhalinin maddi rifah
halının və alıcılıq qabiliyyətinin yüksəlməsi
prosesini sürətləndirmişdir.
O illərdə
təhsil sahəsində böyük uğurlar əldə
edilmişdir. Mən Rusiyada ali təhsil
aldığım üçün burada bir məqama toxunmaq
istərdim. Azərbaycanlı
gənclərin keçmiş SSRİ-nin bir sıra
qabaqcıl universitetlərinə oxumağa göndərilməsi
ənənəsi ulu öndərin
respublikada milli kadr potensialının
formalaşdırılması istiqamətində
atdığı mühüm addımlardan biri kimi
xatırlanır. Heydər Əliyevin Azərbaycanın
gələcəyini düşünərək uzaqgörənliklə
əsasını qoyduğu bu ənənə milli elmi
potensialımızın yüksəlməsinə, ixtisaslı
kadrlara olan ehtiyacın ödənilməsinə
hesablanmışdır. Ümummilli liderin dövlətçilik
fəlsəfəsinə görə, elmə, təhsilə
göstərilən qayğı xalqın
xoşbəxt gələcəyinə qoyulan təminatlı sərmayədir.
Ötən əsrin 60-cı illərində SSRİ-nin
müxtəlif yerlərində oxumaq istəyənlər
üçün yalnız 50 yer ayrıldığı halda,
80-ci illərin əvvəllərində bu göstərici 1000
nəfəri ötmüşdü.
Ümumiyyətlə,
o dövrdə Heydər Əliyevin qayğı və diqqəti
ilə 10 minədək azərbaycanlı gənc
respublikamızdan kənarda təhsil almağa göndərilmişdi.
Keçmiş ittifaqın müxtəlif yerlərində,
xüsusən Moskva, Sankt-Peterburq şəhərlərində
ali təhsil alaraq Bakıya dönmüş mütəxəssislər
sonradan cəmiyyətin aparıcı təbəqəsinə
çevrilmiş və bugünün özündə də həmin
insanlar dövlət idarəçiliyində layiqli yerlərini
tuturlar.
1998-ci ilin 31 avqustunda 1970-1987-ci illərdə Azərbaycandan kənarda təhsil almış mütəxəssislərin ümumrespublika toplantısındakı nitqində həmin dövrü xarakterizə edən Heydər Əliyev bir çox məqamlara toxunaraq demişdir: “Mən 1969-cu il iyulun 14-də Azərbaycana rəhbər seçiləndən sonra dərhal birinci növbədə təhsil məsələləri ilə məşğul olmağa başladım. Araşdırmalar apararkən mənə aydın oldu ki, Azərbaycandan kənarda respublikamızın özündə hazırlana bilməyən ixtisaslar üzrə ali təhsil almaq üçün respublikaya 50 nəfərlik limit verilibdir. Mən dərhal maraqlandım ki, bəs siz kimləri seçmisiniz, kimləri oxumağa göndərirsiniz? Siyahını aldım, çox təəssüfləndim. Onların əksəriyyəti azərbaycanlı deyildi. Sonrakı illərdə də bu məsələ bir az çətin idi. Bilirsiniz ki, Azərbaycanda bir çox millətlərin nümayəndələri vardır. O vaxt mən iki-üç ildən sonra hər il respublikadan kənarda oxumağa göndərilənlərin 97-98 faizinin azərbaycanlılardan ibarət olmasına nail oldum”.
Heydər
Əliyevdən sonra onun siyasi kursunu uğurla davam etdirən
dövlət başçısı İlham Əliyev son 10
ildə milli inkişaf prioritetlərini düzgün müəyyənləşdirmiş,
ölkənin bütün potensialını intellektual
resursların, insan kapitalının gücləndirilməsi
yönümündə səfərbər etmişdir.
Uğurla gerçəkləşdirilən sosial-iqtisadi
islahatların - davamlı və tarazlı inkişafı
stimullaşdıran dövlət proqramlarının, ictimai həyatın
bütün sahələrini əhatə edən fərman və
sərəncamların nəticəsi olaraq Azərbaycan son illərdə
dünyanın sürətli inkişaf yolunda olan, qlobal maliyyə-iqtisadi
böhrandan uğurla çıxan dövlətlərindən
biri kimi tanınır.
Bu
gün dünyanın aparıcı iqtisadi və maliyyə
institutlarının rəyləri və proqnozları, ən əsası,
uğurlarımızın real mənzərəsi bir daha təsdiq
edir ki, hələ 2004-cü ildə Prezident İlham Əliyevin
bəyan etdiyi strateji hədəflər, qarşıya
qoyduğu vəzifələr reallığa
çevrilmişdir. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan
artıq 2009-cu ildə iqtisadi keçid dövrünü
başa çatdırmışdır və hazırda
dünyanın müasir və inkişaf etmiş ölkələri
ilə müqayisə olunur. Son 10 ildə
iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinə, ümumi
daxili məhsulun 300 faiz artırılmasına, ən əsası,
iqtisadiyyatın qeyri-neft sektorunun 2,4 dəfə yüksəldilməsinə
nail olunmuşdur. Ötən müddətdə ölkəmizin
strateji valyuta ehtiyatları 30 dəfəyə yaxın
çoxalaraq 46 milyard dolları ötmüşdür.
Bütün bunlarla yanaşı,
yoxsulluğun səviyyəsinin 49 faizdən 6 faizə,
işsizliyin isə 5,2 faizə endirilməsi həyata
keçirilən sosial siyasətin ən böyük uğuru
hesab olunmalıdır. Respublikamızın şəhər və
rayonları, qəsəbə və kəndləri tanınmaz
dərəcədə dəyişmiş, müasirləşmiş və əhalinin
rifahı yüksəlmişdir.
Ölkəmiz
öz tərəfdaşları ilə mühüm transmilli
enerji və kommunikasiya layihələrini uğurla
reallaşdırmaqla regionun və Avropanın iqtisadi xəritəsini
dəyişdirməkdə və onu zənginləşdirməkdə
davam edir. Bu gün Cənubi Qafqaz
iqtisadiyyatının təxminən 80 faizi Azərbaycanın
payına düşür. Öz enerji təhlükəsizliyini
təmin etmiş Azərbaycan Avropanın enerji bazarında
mühüm amilə çevrilir, həm də onun təhlükəsizliyinə
öz töhfələrini verir. Hesablamalara görə,
hazırda bir sıra Avropa ölkələrinin enerji
bazarında respublikamızın payı 30-40 faiz təşkil
edir.
Azərbaycan Birləşmiş Millətlər Təşkilatı Təhlükəsizlik Şurasının üzvü kimi qlobal siyasətin formalaşmasında iştirak edir, sülhün və təhlükəsizliyin təmin olunmasına dəyərli töhfələr verir. “Eurovision”, BMT-nin İnternet İdarəçilik Forumu, Beynəlxalq Humanitar Forum, İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatının Zirvə Toplantısı və onlarla digər mühüm beynəlxalq tədbirlərə ev sahibliyi edən ölkəmiz həm də sosial-iqtisadi, mədəni-humanitar və digər sahələrdə qlobal məsələlərin müzakirə edildiyi əlverişli məkana çevrilmişdir. Bu yaxınlarda Bakı şəhəri Davos İqtisadi Forumunu qəbul etməklə özünün dünya əhəmiyyətli iqtisadi mərkəz statusunu daha da möhkəmləndirmişdir. 2015-ci ildə isə Azərbaycan birinci Avropa Oyunlarını keçirən ölkə kimi tarixə düşəcəkdir. Eyni zamanda, bu il ilk telekommunikasiya peykimizin orbitə çıxarılması, ölkəmizdə kosmik sənayenin yaradılması inkişafımızın zirvəsi olmaqla uğurlarımızın miqyasını təcəssüm etdirir.
Prezident
İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi, inkişafımızın əsasında
düşünülmüş siyasət, liberal islahatlar,
dövlətin həyata keçirdiyi siyasətin xalq tərəfindən
dəstəklənməsi, güclü hakimiyyət və
sabitlik amilləri dayanır. Azərbaycan
Prezidentinin praqmatik siyasi kursu, hakim komandanın səmərəli
fəaliyyəti və ən əsası, xalqımızın
güclü dəstəyi olmasaydı, bütün bu
uğurlar əlçatmaz xəyal olaraq qalacaqdı. Buna
görə də dünyanın nüfuzlu ekspertləri,
politoloqları hesab edirlər ki, hazırda planetimizin
müxtəlif bölgələrində münaqişələrin,
siyasi kataklizmlərin müşahidə olunduğu,
aparıcı ölkələr iqtisadi və maliyyə
böhranından əziyyət çəkdiyi bir dövrdə
Azərbaycanın dinamik inkişafı əsl möcüzədir.
Davamlı iqtisadi inkişaf, ictimai-siyasi sabitlik, sosial rifah,
xalqla hakimiyyət arasında vəhdət - budur,
bugünkü Azərbaycanın reallıqları.
Təbii ki, bütün bunlar həm xalqımızın, həm də beynəlxalq ictimaiyyətin nəzərində, habelə dünyanın siyasi elitası arasında cənab İlham Əliyevin qurucu, yaradıcı, görkəmli dövlət və siyasi xadim obrazını şərtləndirən mühüm amillərdir. Cənab İlham Əliyev dövlətimizin möhkəmləndirilməsi, müstəqilliyimizin dönməzliyinin təmin olunması kimi məsul bir vəzifəni yerinə yetirməklə həm də milli şüurumuzun inkişafı və cəmiyyətimizin müasirləşməsi üçün yorulmadan səy göstərir. O, hər bir situasiya üçün düzgün qərar verərək onların həyata keçirilməsinə nail olur. Azərbaycan Prezidenti siyasi lider kimi yeni dövrün tanınmış şəxsiyyətidir. Dövlət başçımızın qazandığı uğurlar xalqımıza böyük ümidlər verir, gələcəyə geniş yollar açır.
Elşad Abbasov
Xalq qəzeti.- 2013.- 9 may.- S. 7.