Prezident İlham Əliyev strateji hədəfləri
fəth edən yeni təfəkkürlü liderdir
Əvvəli
qəzetin 16 noyabr 2013-cü il tarixli sayında
Tanrıverdi
PAŞA:
- Mən
diqqəti son 10 ildə ölkənin
maliyyə sektorunun ayrı-ayrı seqmentləri
üzrə baş verən artım
dinamikasına yönəltmək istərdim. Ötən
dövrdə ölkəmiz dövlət büdcəsinin gəlirləri
və xərclərinin artımı sahəsində son dərəcə uğurlu
göstəricilərə nail olmuşdur. Ölkədə həyata
keçirilən iqtisadi islahatlar,
ilk növbədə, neft
sektoruna yatırılan investisiyalar
nəticəsində neft-yanacaq kompleksində
irimiqyaslı iqtisadi artımın təmin
edilməsi və digər bu kimi amillər ümumi daxili məhsulun və dövlət büdcəsinin
gəlirlərinin artmasına da öz təsirini göstərmişdir. Belə
ki, Azərbaycan Respublikasında 2003-2012-ci
illər ərzində ÜDM 7,6 dəfə artdığı
halda, dövlət büdcəsi istər nominal, istərsə də real
ifadədə təxminən 14,2 dəfə
artmışdır. Dövlət büdcəsinə bütün vergi növləri
üzrə daxilolmalar da
artan templə inkişaf
etmişdir. 2012-ci ildə büdcə gəlirlərinin
39,4 faizi vergi gəlirlərinin
hesabına yığılmışdır. Halbuki, 2003-cü ildə
büdcə gəlirlərinin 91,5 faizi,
2005-ci ildə isə 84 faizi vergi yığımlarının payına düşürdü. Bir
məsələni də diqqətə çatdırım ki, neft müqavilələrində
iştirak edən xarici
şirkətlərin qoyduqları sərmayə xərclərini
çıxarmaları ilə əlaqədar onların artıq mənfəət vergisi
ödəməyə başlayacaqları təqdirdə
yaxın illərdə dövlət büdcəsində vergi daxilolmalarının payının yenidən
artması gözlənilir. 2003-2012-ci illərdə dövlət
büdcəsinin xərcləri 14,1 dəfə
artmışdır. Büdcə xərcləri ənənəvi
olaraq sosial yönümünü saxlamışdır. Son illərdə
büdcə vəsaitlərinin ən azı 21-27 faizi bilavasitə sosial-mədəni tədbirlərə,
bütövlükdə büdcənin sosial
müdafiə üzrə (əmək haqqı, pensiyalar, müavinətlər, ərzaq, dava-dərman
və s.) xərclər də nəzərə
alınsa, 55-65 faizə qədəri əhalinin maddi və sosial
ehtiyaclarının ödənilməsinə yönəldilmişdir.
Büdcədən iqtisadiyyatın maliyyələşdirilməsinə
yönəldilən xərclər 2003-2012-ci illər ərzində
29 dəfəyə yaxın, dövlət büdcəsi xərclərində
payı isə 19,7 faizdən 40 faizə qədər
artmışdır.
Cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi altında
ötən illər ərzində ölkədə vergi sisteminin təkmilləşdirilməsi
sahəsində də məqsədyönlü tədbirlər
həyata keçirilmişdir. İlk növbədə, vergilərin iqtisadi fəallığa uzunmüddətli
stimullaşdırıcı təsirini təmin etmək,
investisiyaları təşviq etmək, müəssisələrin
istifadəsində qalan maliyyə vəsaitlərini
artırmaq məqsədilə son illər
ərzində mənfəət vergisinin dərəcəsi
mərhələlərlə aşağı salınaraq
2003-cü ildə 27 faizdən 25 faizə, 2004-cü ildə 24
faizə, 2006-cı ildə isə 22 faizə endirilmişdir.
Vergi dərəcələrinin
aşağı salınması nəticəsində vergi daxilolmalarında yarana
biləcək itkilərin vergitutma
bazasının genişləndirilməsi hesabına kompensasiya edilməsi proqnozları artıq özünü doğrultmaqdadır. Müəssisələrin fəaliyyətinin təşviqi
məqsədilə 2010-cu il yanvarın 1-dən
müəssisə və təşkilatların mənfəətindən
vergi tutulmasının proqressiv
sistemindən proporsional sisteminə
keçilməsi və bu vergi
növü üzrə vergi
dərəcələrinin tədricən 35 faizdən 20 faizə
endirilmiş, əlavə dəyər vergisinin
dərəcəsi 28 faizdən 18 faizədək
azaldılmış, bir sıra vergilər
ləğv edilmiş, fiziki
şəxslərin gəlirlərindən tutulan
vergilərin dərəcələrinin maksimum
həddi 55 faizdən 35 faizə endirilmişdir.
Eyni zamanda, son on ildə vergi sistemi vasitəsilə
milli istehsalın
stimullaşdırılması və regionların sosial-iqtisadi inkişafının dəstəklənməsi
məqsədilə əhəmiyyətli işlər görülmüşdür.
2003-cü
ilin ortalarından sonrakı dövr bank sisteminin keyfiyyətcə yeni
rəqabət mühitinə qədəm qoyduğu
dövr hesab edilir. Ötən müddətdə bank sisteminin səmərəli
fəaliyyəti üçün əsasların
təşkilinə istiqamətlənən vacib
islahatların həyata keçirilməsinə
başlanmışdır. 2003-cü ildə ölkədə fəaliyyət
göstərən 43 bankın 19-nun məcmu kapitalı 3,5 milyon manatdan az və yalnız 4 bankın kapitalı 10 milyon manatı keçirdisə, 2008-ci ildə
mövcud 46 bankdan
43-nün, 2012-ci ildə isə 43 bankdan
41-nin məcmu kapitalı 10 milyon manatdan çox olmuşdur. Bu, təkcə
ölkədə bankların təmərküzləşməsini
yox, həm də iqtisadiyyatın
inkişafını, onun miqyasının
artmasını və bank fəaliyyətinin
genişlənməsini xarakterizə edir.
Hazırda kommersiya banklarının 22-də
xarici kapitalın iştirakı mövcuddur ki, bunların da cəmi 6-da xarici kapital nizamnamə kapitalının 50 faizindən
çoxunu təşkil edir.
Bank sisteminin aktivlərinin
həcmi 2012-ci ildə 16530,4
milyon manat və ya 21192,8 milyon ABŞ dolları olmuşdur. Bu
məbləğ həmin il istehsal olunan ÜDM-in 30,6 faizini təşkil edir. Mərkəzi
Bankın bank sektorunun inkişafına yönəlik siyasəti
öz müsbət nəticəsini kommersiya banklarının
məcmu aktivlərinin və onların kredit portfelinin sürətli
artımında göstərir. Mərkəzi
Bank sisteminin möhkəmləndirilməsi, onun iqtisadiyyatda,
xüsusilə kiçik və orta sahibkarlığın
maliyyələşdirilməsində rolunun
artırılmasına yönəldilmiş bank islahatları
davam etdirilir, respublikanın bank sisteminin inkişaf etdirilməsi
üzrə nəzərdə tutulmuş strategiya
ardıcıl olaraq həyata keçirilir.
Sonda
ölkənin qiymətli
kağızlar bazarı haqqında
söhbət açmaq istərdim. Qeyd edim
ki, son 10 ildə Azərbaycanın qiymətli kağızlar
bazarı əhəmiyyətli institusional inkişaf yolu
keçmişdir. Belə ki, ötən
müddətdə bu sahədə normativ baza, əməliyyat
infrastrukturu, ən müasir texnologiyaların tətbiqi kimi
vacib institusional elementlər formalaşdırılmış,
investorlara geniş alətlər təqdim edilmişdir. Nəticədə, qiymətli kağızlar
bazarında illik orta hesabla iki dəfə artım
müşahidə edilir. Bazarın ölkə
üzrə ümumi daxili məhsul istehsalının qeyri-neft
sektorundakı payı isə 2 faizdən 30 faizə yüksəlmişdir.
Qiymətli kağızlar bazarı fəaliyyətini
kapital bazarlarından maliyyələşmə templərinin
artımı və inflyasiyanın birrəqəmli səviyyədə
saxlanılması siyasəti fonunda davam etdirmişdir.
Hazırda
qiymətli kağızlar
bazarı qeyri-neft sektorunun yüksək
templi artımı və institusional, makroiqtisadi və struktur
amillərinin davam etməsi fonunda fəaliyyət göstərir. Cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında həyata keçirilən uğurlu siyasət nəticəsində
ötən illər ərzində bazarın dövlət qiymətli
kağızları seqmentinin bir sıra amillərin təsiri nəticəsində
azalmasına baxmayaraq, korporativ qiymətli kağızlar
bazarı yüksək templi artım nümayiş
etdirmişdir.
İlkin
SOLTANLI:
- Məlum olduğu kimi, hazırda ölkə
iqtisadiyyatının ən mühüm və aparıcı
sahələrindən birini kənd təsərrüfatı təşkil
edir. Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
uğurla həyata keçirdiyi torpaq islahatları nəticəsində
kənd əhalisi torpaq payları ilə təmin olunmuş, by
sahədə müxtəlif mülkiyyət formalı yeni təsərrüfat
subyektləri yaradılmışdır. Möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə ötən
müddətdə aqrar sahənin dinamik inkişafının təmin
olunması, bu sahədə keyfiyyətə əsaslanan mütərəqqi
dəyişikliklərin həyata keçirilməsi, onun
modernləşdirilməsi yüksək rəqabətqabiliyyətliliyinin
təmin edilməsi və s. istiqamətlərdə həyata
keçirilən məqsədyönlü tədbirlər bu
siyasətin məntiqi davamı olaraq öz müsbət nəticələrini
verməkdədir.
Hər şeydən
əvvəl qeyd etmək
istəyirəm ki, kənd təsərrüfatı
istehsalçılarına yardım etmək məqnsədilə
“Aqrar bölmədə lizinqin genişləndirilməsi sahəsində
əlavə tədbirlər haqqında” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 23 oktyabr 2004-cü il tarixli, 468
nömrəli sərəncamına uyğun “Aqrolizinq”
Açıq Səhmdar Cəmiyyətinin yaradılması
fermerlərin güzəştli şərtlərlə yanacaq
və texnika ilə təmin edilməsinə əvəzsiz
töhfə vermişdir.
Məlum
olduğu kimi, artıq uzun illərdir ki, ölkədə kənd
təsərrüfatı məhsulları
istehsalçılarının məhsul istehsalı
üçün istifadə etdikləri yanacağın, motor
yağlarının və mineral gübrələrin 50 faizi
dövlət tərəfindən ödənilir. Yeri gəlmişkən,
“Kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalçılarına müddətli vergi güzəştlərinin
verilməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun
qüvvədə olma müddətinin 1999-cu ildən
başlayaraq, mərhələlərlə və hər dəfə
5 il müddətinə uzadılması da
bu sahədə həyata keçirilən
stimullaşdırıcı tədbir kimi diqqəti cəlb
edir. “2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında əhalinin
ərzaq məhsulları ilə etibarlı təminatına
dair Dövlət Proqramı”nın qəbul
edilməsi haqqında Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 25
avqust 2008-ci il tarixli sərəncamı da yerli istehsalın
stimullaşdırılması ilə yanaşı, daxili
bazarın qorunmasına da mühüm töhfə sayıla
bilər. Bundan əlavə, taxıl məhsulları, xüsusən
də buğda istehsalçılarının maddi
marağının artırılması və onların fəaliyyətinin
stimullaşndırılnması məqsədilə dövlət
büdcəsinin vəsaiti hesabına əkilən hər
hektar üçün 40 manat yardımın verilməsi, məhsuldarlığa
təsir göstərən reproduksiyalı toxum
materialının satışına görə hər
kiloqrama 30-40 faiz əlavə maliyyə vəsaitinin
ayrılması, kənd təsərrüfatı və ərzaq
məhsullarının satışı üzrə müntəzəm
şəkildə yarmarkaların təşkil edilməsi, meyvə
və tərəvəz məhsullarının
saxlanılması üçün xüsusi anbarların tikilməsi
və bu qəbildən digər məsələlər
dövlətin bu vacib sahənin inkişafına göstərdiyi
diqqət və qayğının bariz nümunəsidir.
Aqrar sahədə həyata keçirilən
məqsədyönlü tədbirlərin nəticəsidir ki,
bu gün milli ərzaq təhlükəsizliyi baxımından
vacib əhəmiyyət kəsb edən sahələrdən
biri kimi, yerli kənd təsərrüfatı və ərzaq məhsullarının
istehsalı və xüsusən də emalına xüsusi diqqət
yetirilir, modern və qabaqcıl texnologiyaların tətbiqi yolu
ilə fəaliyyət göstərən aqroemal müəssisələrinin
istehsal gücünün artırılması, eyni zamanda, bu
tip yeni iqtisadi subyektlərin yaradılması istiqamətində
kompleks tədbirlər həyata keçirilir. Xüsusən
də, ölkə regionlarının sosial-iqtisadi
inkişafı ilə bağlı qəbul olunmuş
müvafiq dövlət proqramları çərçivəsində
bölgələrdə müasir istehsal-emal qurumları istifadəyə
verilmiş və dövlətin dəstəyi ilə bu kimi tədbirlər
hazırda da davam etdirilir. Belə ki, bu sahənin
intensiv və səmərəli inkişafının
stimullaşdırılması məqsədilə
sahibkarlıq subyektlərinə müvafiq dövlət
yardımları göstərilir. Göründüyü
kimi, dövlətin birbaşa yardımı, həmçinin
intensiv metodlar və müasir texnologiyalar əsasında istifadəyə
verilmiş, həmçinin tikintisi davam etdirilən aqrar
obyektlər hesabına yaxın gələcəkdə keyfiyyətli
kənd təsərrüfatı və ərzaq məhsullarının
istehsalı, emalı və saxlanması imkanları daha da
artacaq və nəticədə ölkə əhalisinin təminat
səviyyəsi xeyli yüksələcəkdir. Sonda
diqqəti möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin
Nazirlər Kabinetinin 2013-cü ilin doqquz ayının
sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və
qarşıda duran vəzifələrə həsr olunan
iclasında ərzaq təhlükəsizliyi ilə
bağlı fikirlərinə yönəltmək istəyirəm.
Cənab Prezident bu məsələnin daim diqqət mərkəzində
olduğunu vurğulayaraq dedi ki, növbəti illərdə
ölkəmizdə iri fermer təsərrüfatlarının
inkişafı sahəsində ciddi işlər görüləcəkdir.
Bu il Taxtakörpü Su Anbarının və
gələn il Şəmkirçay Su Anbarının istifadəyə
verilməsi əlavə 250 min hektar torpaqda suvarmanın
yaxşılaşmasına və yenidən dövriyyəyə
buraxılmasına imkan yaradacaqdır. Bundan əlavə,
dövlət başçısı qeyd etdi ki, yeni dövriyyəyə
buraxılacaq suvarılan torpaqlarda hansı işlərin
görülməsi ilə bağlı konkret təkliflər
olmalıdır. Fermerlər nəyi əkəcəklərini
özləri müəyyən etsələr də, biz
dövlət subsidiyaları ilə, dövlət tərəfindən
göstərilən güzəştlərlə, təşviq
mexanizmləri ilə fermerləri lazım olan istiqamətlərə
yönəldə bilərik.
Aqil
ƏSƏDOV:
-
Qloballaşma və inteqrasiya proseslərinin intensivləşməsi
ilə xarakterizə olunan XXI əsr, həm də bir informasiya
əsri kimi iqtisadiyyatda xidmət sahələrinin sürətli
inkişafı müşahidə edilir. Müşahidələr
göstərir ki, son onilliklərdə xidmət sektorunun
iqtisadiyyatda payı və rolu getdikcə artmaqdadır. Mütəxəssislərin fikrincə, bunun da iki
başlıca səbəbi vardır. Birincisi,
insanların gəlirinin artması fiziki əmtəələrlə
yanaşı, xidmətlərə xərclənən
pulların da artmasına imkan verir. İkinci
səbəb İKT-nin inkişafının xidmət sektorunun
imkanlarını genişləndirməsi və onun iqtisadi dəyərini
artırmasıdır.
Xidmət
sektorunun bazar payının artması əslində
iqtisadiyyatın şaxələnməsini və sahələr
üzrə ixtisaslaşmasını da təmin edir. Klassik iqtisadiyyatda sənayeləşmə, fiziki məhsul
istehsalı iqtisadiyyatın qan damarı, istehsal edilən əmtəəyə
sahib olmaq zənginlik əlaməti sayılırdısa,
müasir iqtisadiyyatda eyni fikirlər xidmət sektoru haqqında
deyilir. Dövrümüzdə xidmət sektoru
perspektiv vəd edən sahə kimi tanınır və
dünya iqtisadiyyatının gəlirli sahəsi kimi
böyük cəlbediciliyə malikdir.
Müxtəlif
sahələri əhatə
edən xidmət sektoru, həm də əsas
inkişaf və rifah göstəricilərindən
sayılır. Təsadüfi deyildir ki, Dünya Bankı bir
neçə il öncə 132 ölkənin
rifah səviyyəsinə görə reytinqini müəyyənləşdirərkən
sosial həyatla xidmət sektorunun səviyyəsi arasında əlaqənin
olduğunu bir daha təsdiq etmişdir. Bu zaman məlum
olmuşdur ki, xidmət sektorunda əmək qabiliyyətli əhalinin
60-75 faizi çalışır. Bu sektorda bir qayda olaraq
istehsal sahələrinə nisbətən daha çox insan
üçün iş yerləri yaradılır. Bu baxımdan xidmət sahələrinin
inkişafı, ölkənin davamlı sosial-iqtisadi tərəqqisində
xidmət sahələrinin rolunun artırılması istiqamətində
araşdırmaların aparılması xüsusi aktuallıq kəsb
edir.
Qarşıda duran
başlıca məsələlərdən
biri də Azərbaycan Respublikasının nəqliyyat-tranzit,
turizm və s. xidmət sahələrində mövcud olan
potensialdan tam və səmərəli istifadə etməklə
xidmət sektorunu ÜDM-in və məşğulluğun əsas
aparıcı istiqamətinə çevirməkdir. Müşahidələr göstərir ki, xidmətlərdə
informasiya texnologiyalarının sürətlə tətnbiqi
yeni bir mərhələnin əsasını qoymuşdur.
Kompyuter və informasiya texnologiyalarından
geniş istifadə infornmansiya mübadiləsinin sürətini
artırmışdır ki, bu da nəticədə rabitə xərclərinin
aşağı düşməsinə və elektron ticarətin
genişlənməsinə səbəb olmuşdur. Müasir dövrdə xidmət sektorunun dəyərinin
istehsal sektorunu 7 dəfəyə yaxın qabaqlaması da
iqtisadiyyatda onun rolunun və gücünün bariz göstəricisidir.
Məsələn, ABŞ-ın xidmət
bazarı inkişaf etməsəydi, Çin artıq ÜDM
istehsalına görə dünyannın ən böyük
ölkəsi adını qazanacaqdı. Çin məhz
xidmət sektorundakı göstəricilərə görə
ABŞ-a uduzduğundan dünyanın ən böyük
iqtisadiyyatı ünvanına sahib ola
bilmir.
Qeyd
edək ki, bir iqtisadiyyatda xidmət sektorunun payının
artması üçün başlıca şərtlərdən
biri də ölkədə adambaşına düşən gəlirin
yüksəlməsidir. Buna görə də inkişaf etməkdə
olan ölkələrdə ÜDM-in 50 faizini xidmət sahəsi
yaratdığı halda, inkişaf etmiş ölkələrdə
bu göstərici 65-70 faiz təşkil edir. Azərbaycan
özünün iqtisadi göstəricilərinə görə
dünya ölkələrinin elə bir qrupuna daxil olmuşdur
ki, bu qrup ölkələr inkişaf etmiş ölkələr
sayılmasa da, bir çox əlamətlərinə görə
onlardan demək olar ki, fərqlənmir. Artıq
Azərbaycanda da əksər iqtisadi göstəricilər belə
deməyə əsas verir ki, bizim iqtisadiyyat da inkişaf
etmiş ölkələrin iqtisadiyyatına çox
yaxındır və tezliklə bu cərgəyə
qoşulacaqdır.
Təbii
ki, bu, qeyd
olunduğu qədər də sadə məsələ deyil. Bunun üçün iqtisadiyyatda inkişaf etmiş
ölkələrin təcrübəsinə və mövcud tələblərə
uyğun strukturlaşma aparılması zəruridir. Bu isə o deməkdir ki, bir qədər əvvəl
bəhs etdiyimiz kimi, ÜDM istehsalında, məşğulluqda
xidmət sektoru önə keçməlidir. Belə ki,
inkişaf etmiş ölkələrdə ÜDM-də xidmət
sektorunun payı 60 faizdən az deyil, Azərbaycanda
isə bu göstərici üzrə vəziyyət hələ
də qənaətbəxş hesab edilə bilməz.
Müşahidələr
göstərir ki, illər ötdükcə xidmət bölməsinin
ÜDM-də çəkisi nəinki nəzərəçarpacaq
dərəcədə artmır, əksinə, hətta bu sahədə
bəzən azalma müşahidə edilir. Bu baxımdan da cənab İlham Əliyevin yeritdiyi
siyasət nəticəsində son illər sürətlə
inkişaf edən Azərbaycan Respublikasında hələ də
xidmət sektoru iqtisadiyyatın avanqardına çevrilə
bilməmişdir. Çoxsaylı silsilə
tədbirlərin, inkişaf proqramlarının uğurla
reallaşdırılması ilə yanaşı, hələlik
ölkəmizdə xidmət sahələrinin inkişaf səviyyəsi
qənaətbəxş deyildir. Məsələn,
2011-ci ildə Azərbaycanda xidmət sektorunun payı, cəmi
26 faiz olmuşdur. 2012-ci il ərzində
isə xidmət sahələrinin əlavə dəyərdə
xüsusi çəkisi 27 faiz təşkil etmişdir. Təbii ki, Azərbaycan Respublikası kimi zəngin
yeraltı və yerüstü sərvətləri ilə
yanaşı, əsrarəngiz təbiəti, müalicəvi
bulaqları, dənizi, əlverişli coğrafi mövqeyi olan
bir ölkə üçün, əlbəttə, qeyd edilən
göstəricilərlə kifayətlənmək olmaz. Bu baxımdan qarşıda duran başlıca məsələlərdən
biri də ölkə başçısı cənab İlham
Əliyevin sərəncam və fərmanlarını, təsdiq
etdiyi dövlət proqramlarını əldə rəhbər
tutaraq Azərbaycanda xidmət sahələrinin davamlı
inkişafına, ÜDM-də onun xüsusi çəkisinin
artımına nail olmaqdır. Bu, həm də “Azərbaycan-2020:
Gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyasından irəli gəlir.
Əbdülhəsən HƏSƏNOV:
- Xüsusi
iqtisadi zonaların yaradılması və inkişaf etdirilməsinin
dünya təcrübəsi təsdiq edir ki, onlar milli
iqtisadiyyatın rəqabətqabiliyyətliliyinin yüksəldilməsi
alətlərindən ən səmərəlilərindən
biridir. Bundan başqa, xüsusi iqtisadi zonalar istehsalın
inkişafına, yeni iş yerlərinin açılmasına,
əmək məhsuldarlığının
artırılmasına, ölkənin depressiv
rayonlarının sosial-iqtisadi tərəqqisinə,
sahibkarlığın sürətli inkişafına yardım
edən dövlət regional siyasətinin bir aləti kimi də
istifadə oluna bilər. Müxtəlif növ xüsusi
iqtisadi zonalar yerli və xarici kapitalın cəlb olunması
imkanlarının genişlənməsinə, istehsalata
qabaqcıl xarici elmi və idarəçilik texnologiyaların
tətbiqinə, istehsalatda struktur dəyişikliklər
prosesinin sürətləndirilməsinə, istifadə olunan
istehsal gücünün səmərəliliyinin
artırılmasına, milli təsərrüfatın dünya
iqtisadiyyatına daha dərin daxil olmasına və beynəlxalq
əmək bölgüsünün üstünlüklərindən
daha səmərəli istifadəsinə imkan yaradır. Bundan əlavə, xüsusi iqtisadi zonanın bir
növü kimi elmi-sənaye parklarının yaradılması
perspektiv elmi tədqiqatların inkişafına imkan verir.
Bu isə gələcəkdə milli
iqtisadiyyatın rəqabətqabiliyyətliliyinin
artırılması üçün geniş potensial
yaradır.
Dünya
iqtisadiyyatının inkişaf
istiqamətlərini görən və Azərbaycan
Respublikasının gələcək sosial-iqtisadi inkişaf
modelini düşünən ümummilli lider Heydər
Əliyev 90-cı illərin əvvəllərində ölkəmizdə
azad iqtisadi zonaların yaradılması və fəaliyyətinin
mövcud imkanları haqqında tapşırıqlar
vermişdir. Lakin o zaman Azərbaycan iqtisadiyyatı o qədər
də güclü olmadığına və maddi vəsaitlərin
azlığına görə bu proses ləngiyirdi. Ölkə
Prezidenti cənab İham Əliyevin “Xüsusi iqtisadi
zonaların yaradılması haqqında” 6 mart 2007-ci il fərmanından
və 2009-cu ilin aprel ayında Milli Məclisdə İqtisadi
İnkişaf Nazirliyi tərəfindən hazırlanan
“Xüsusi iqtisadi zonalar haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanunu qəbul olunandan sonra bu sahədə
xüsusi fəallıq nəzərə çarpır.
Prezident İlham Əliyevin müvafiq fərmanları ilə
Sumqayıt Texnoloji Parkının, Sumqayıt Kimya Sənaye
Parkının, Balaxanı Sənaye Parkının, Yüksək
Texnologiyalar Parkının yaradılması və fəaliyyətə
başlaması, eləcə də “Sənaye parkları
haqqında nümunəvi əsasnamə”nin yaradılması
bu işlərin bariz nümunəsidir. Hazırda
bu istiqamətdə tədbirlər davam etdirilir.
Yeri
gəlmişkən, xarici
iqtisadi zonaların yaradılması
institusional dəyişikliklərin əsas istiqamətlərindən
biri olmaqla yanaşı, evolyusion modernləşmə proseslərinin
başlanmasında və respublikamızın sosial-iqtisadi
inkişafının aktual problemlərinin həllində
uğurlu tədbirlərdən birinə çevrilir. Hesab edirəm ki, Azərbaycan xarici iqtisadi
zonaların yaradılması ilə bağlı dünya
praktikasından lazımınca yararlanmalıdır. Ölkəmiz lazımi qədər investisiya,
intellektual və maddi imkanlara malikdir. Azərbaycanda
xarici iqtisadi zonaların 30 növündən bir neçəsini
yaxın illərdə yaratmaq olar və vacibdir. Bunlara texnoparklar, elmi-texnoloji zonalar, azad ticarət
zonaları, ekoloji-iqtisadi regionlar (burada turizm, rekreasiya,
valyuta-maliyyə əməliyyatları, xidmətlər və
ekoloji təmiz ərzaq məhsullarının istehsalı təşkil
edilir), azad limanları və s. aid etmək olar.
Bütün bunlar, heç şübhəsiz,
ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyevin qeyri-neft
sektorunun inkişafına aid tövsiyələrinin yerinə
yetirilməsinə, rəqabətqabiliyyətli iqtisadiyyatda azad
sahibkarlığın inkişafına böyük təkan
verəcəkdir.
Nəticədə qarşıdakı illərdə
Azərbaycan Respublikası strateji hədəfləri
fəth edən yeni təfəkkürlü lideri cənab
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında daha böyük
uğurlara nail olacaq. Bu isə deməkdir ki,
ölkəmiz dinamik inkişafını davam etdirəcək.
Hazırladılar:
Əlipənah BAYRAMOV,
Vaqif
BAYRAMOV,
Mirbağır YAQUBZADƏ
Xalq qəzeti.- 2013.- 17 noyabr.- S.5.