İnsan kapitalının
formalaşdırılması
təhsilin ümdə
vəzifəsidir
Dövlətimizin
təhsilə xüsusi önəm verməsini, gənclərin
biliklərə can atmasını fəxarətlə, qürur
hissi ilə qeyd edirik.
Azərbaycanın
müstəqillik illərində qazandığı misilsiz nailiyyətlər, bütün
sahələrdə baş verən
müsbət dəyişikliklər, iqtisadi
islahatların dərinləşməsi, regionların
potensialının hərəkətə gətirilməsi, cəmiyyətin
idarə olunmasında demokratik dəyərlərin
əsas tutulması, beynəlxalq
aləmdə ölkənin nüfuzunun
getdikcə artması Heydər Əliyev siyasi
kursunun uğurla davam etdirilməsinin parlaq
təzahürüdür.
Çətin və
şərəfli yol keçən Azərbaycan
təhsili bu gün
yeniləşmə və inkişaf dövrünü
yaşayır. Təhsil sisteminin qarşısında
kamil insan yetişdirmək,
dövrün tələblərinə uyğun kadr hazırlamaq kimi məsul və şərəfli vəzifələr
durur. Təhsilin keyfiyyətini
yüksəltmək, onun dünyanın
qabaqcıl təhsil sisteminə qovuşmasını sürətləndirmək
məqsədilə ali təhsil müəssisələri
Boloniya prosesinə qoşulmuşdur.
Ölkə Prezidenti İlham
Əliyevin qeyd etdiyi kimi, “Nə təbii ehtiyatlar,
nə coğrafi vəziyyət yox, məhz inntellektual
potensial, məhz elmin
səviyyəsi ölkənin tərəqqisini müəyyən
edir, təmin edir və
ölkəni inkişaf etmiş
ölkələr sırasına çıxarır.”
Biliklərə əsaslanan
informasiya cəmiyyətinin
formalaşması təhsil, elm müəssisələri
qarşısında yeni vəzifələr
qoyur, yeni təlim və
idarəetmə üsullarının tətbiqini zəruri edir. Dövlətimizin
başçısı cənab İlham
Əliyev neft kapitalının insan kapitalına çevrilməsini ümdə
vəzifə kimi önə çəkərək
ölkəmizdə milli intellektual
potensialın gücləndirilməsi, elmin,
təhsilin problemlərinin həlli istiqamətində kompleks tədbirlər həyata keçirir.
Elmin vəzifəsi yeni
biliklər əldə etməkdirsə, təhsilin məqsədi
bilikləri cəmiyyətə çatdırmaqdır. Elm və təhsil vəhdət halında daim yeniləşir və inkişaf
edir. Təhsilin və elmin
inkişafı bir-biri ilə üzvi şəkildə bağlı olduğu kimi, ölkənin
iqtisadi inkişafı da
elmin və təhsilin inkişafını
şərtləndirir.
Elmin və təhsilin inkışafı ümumi inkişafımızla yanaşı, siyasi qərarların, dövlət
proqramlarının elmi şəkildə əsaslandırılması,
hazırlanması və həyata keçirilməsi üçün də çox
vacibdir. Bu gün təhsil və elm
müəssisələri həm məzmun, həm də formaca zamanın tələblərinə uyğun yenidən qurulur.
Təhsil infrastrukturunun yeniləşməsində, güclü insan
kapitalının formalaşmasında Heydər Əliyev Fondunun və onun prezidenti Mehriban xanım
Əliyevanın müstəsna xidmətləri qeyd olunmalıdır. Fondun
“Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb”,
“Uşaq evləri və internat
məktəbləri” proqramları çərçivəsində
həyata keçirdiyi layihələr Azərbaycan
təhsilinə sanballı töhfələr vermişdir.
Görkəmli
dövlət xadimi, akademik
Ramiz Mehdiyevin ölkə
ictimaiyyəti tərəfindən böyük
maraqla qarşılanan kitablarında, məqalə
və çıxışlarında dövrün
xarakterik xüsusiyyətləri, yeni dünyagörüş,
dəyişən meyarlar, bütün
sahələrdə elmin və intellektual amilin rolu öz dolğun əksini tapmışdır.
Universitet elmlə təhsilin qovuşduğu
müqəddəs bir məkandır.
Respublikamızın ən böyük sərvəti
olan görkəmli alimlərin elm və təhsil məktəbləri, əsasən,
universitetlərdə cəmləşmişdir.
Gənc nəsil sağlam
düşüncəyə, vətənpərvərliyə məhz
universitetdə yiyələnir.
Respublikada təhsil sahəsində aparılan
islahatların nəticələrini Lənkəran Dövlət
Universitetinin də timisalında aydın
görmək olar. Lənkəran Dövlət
Universiteti 22 il əvvəl
200 tələbə ilə fəaliyyətə
başlamışdır. O vaxt müəllimlərin əksəriyyəti
Bakıdan dəvət olunurdu. Tədris prosesi dəvət olunanların qalma müddətinə
uyğunlaşdırılırdı.
2005-ci ilə qədər
universitetin sabit dərs
cədvəli olmamış, tədris prosesi
müasir tələblərə uyğun qurulmamışdır. Bəzi müəllimlərin
Bakıdan vaxtında gələ
bilməmələri, çarəsizlikdən
orta məktəb müəllimlərinin tədris
prosesinə cəlb olunması çoxlu
çətinliklər yaratmışdır. Tələbələr
təcrübəsiz müəllimlərin ümudinə
qalmış, universitetdə tədris mühiti
olmamışdır. Elmi tədqiqatlar əksər
müəllimləri əhatə etməmiş, elmi hesabatlar formal xarakter
daşımışdır.
Universitetin korpusları 1970-ci illərdən xeyli əvvəl tikilmiş,
tədris üçün
uyğunlaşdırılmış binalarda
yerləşmişdir. Elmi kitabxana
hədiyyə olunmuş kitablar
hesabına formalaşmış, müasir
tələbləri ödəmək səviyyəsində
olmamışdır. İnformasiya
texnologiyaları bazası, laboratoriyalar formal xarakter
daşımışdır. Tədris prosesinin
universitet tələblərinə uyğun qurulması, tədris mühitinin
formalaşması və elmi tədqiqatların
səviyyəsinin yüksəldilməsi üçün
ciddi islahatlar
aparılmış və müəyyən nəticələr
qazanılmışdır. Hazırda universitetdə “Təbiyyat”,
“Humanitar və pedaqoji
elmlər”, “İqtisadiyyat və idarəetmə”
ilə yanaşı, son zamanlar
təşkil olunmuş “Əlavə təhsil”
fakültəsi də fəaliyyət göstərir.
Universitetdə 1600 nəfər
tələbənin təhsili ilə 75 müəllim məşğul
olur. Təhsil
ocağında 11 kafedra, 14 laboratoriya
və mərkəz, Heydər Əliyev Muzeyi
və İdarəçilik Məktəbi, qapalı və
açıq idman zalları, stadion, tərcümə mərkəzi, elmi kitabxana, elektron kitabxana, qonaq evi, yataqxana,
müasir elektron-təhsil şəbəkəsi
fəaliyyət göstərir.
Son illər Lənkəran Dövlət Universitetinin
maddi-texniki bazası gücləndirilmiş
və müasirləşdirilmişdir. İnzibati
bina, əsas tədris korpusu,
elmi kitabxana, iclas zalları, qapalı idman
zalı, tələbə yataqxanası tamamilə yenidən qurulmuş, idman meydançası
tikilmiş, binalar əsaslı
təmir edilmişdir. Ərazidə
abadlıq, quruculuq işləri aparılmışdır. Korpuslar
müasir inventar və
avadanlıqlarla, qızdırıcı sistemlə təchiz olunmuşdur. Elektron kitabxana, məlumat mərkəzi, yataqxana yeni dərs ilində
istifadəyə veriləcəkdir.
Bir sıra mərkəzlər qazanılan qrantlar hesabına təşkil olunmuşdur.
Müasir elektron təhsil
şəbəkəsi NATO qrantı, tərcümə mərkəzi
TEMPUS qrantı hesabına qurulmuşdur.
Rabitə və İnformasiya
Texnologiyaları Nazirliyi komputer
laboratoriyasını universitetə hədiyyə etmişdir.
Kafedra və fakültələr yenidən
formalaşdırılmış, tədris planları, tədris
sənədləri, kargüzarlıq normaları qanunun tələbləri səviyyəsində
qurulmuşdur. Universitet
Avroasiya Universitetləri Assosiasiyası, Xəzəryanı
Dövlətlərin Universitetləri Assosiasiyası və Qafqaz Universitetləri Birliyinin
üzvüdür. Bu assosiasiyalar çərçivəsində və
müstəqil şəkildə dünyanın 100-ə
yaxın universiteti ilə tədris, elm, tələbə və müəllim
mübadiləsi aparılır. Qazanılan qrantlar
hesabına universitetin müəllimləri
dəfələrlə Avropanın qabaqcıl universitetlərində
qısa və uzun müddətli təcrübədə
olmuşlar.
Elmi işlərin təşkilində ciddi islahatlar
aparılmışdır. Əvvəllər əgər 5-6
ildə bir nəfər dissertasiya
müdafiə edirdisə, son 4-5 ildə hər
il 5-6 nəfər elmi
dərəcə alır. Universitet bu yolla özünü
kadrlarla təmin edir.
Bakıdan dəvət olunan müəlimlərin sayı 65 faizdən 15-20 faizə enmişdir.
Tədris prosesinin keyfiyyətinin artırılmasına,
neqativ halların aradan
qaldırılmasına diqqət
artırılmışdır. Tədris planlarının
müasirləşdirilməsi ilə yanaşı dərslərə
nəzarət, tədris materiallarının işlənməsi,
onların kitabxanada kağız və elektron formada
saxlanılması, açıq dərslərin kafedrada, fakültədə, rektorluqda,
elmi şurada
müzakirəsi, qabaqcıl müəllimlərin həvəsləndirilməsi,
kredit sisteminin tam bərqərar olması üçün
ardıcıl tədbirlər görülür.
Universitetdə ciddi intizamla yanaşı,
tələbə və əməkdaşlara xüsusi
qayğı göstərilir. Tələbələrə
adlı təqaüdlər verilir, müəllim
və tələbələrin yaradıcılığı həvəsləndirilir.
İnformasiya texnologiyalarının tətbiqinə,
xarici dillərin mənimsənilməsinə,
vətənpərvərlik tərbiyəsinə xüsusi diqqət yetirilir.
Universitetdə keyfiyyətə
nəzarət və müəllimin özünüqiymətləndirmə
sistemi fəaliyyət göstərir.
Müəllimlərin tədris, elmi və
metodik fəaliyyəti qiymətləndirilir
və bu xüsusi vəsaitdən
verilən ödəmələrdə nəzərə
alınır.
İmtahanların düzgün təşkili, tələbələrin
biliyinin obyektiv qiymətləndirilməsi
diqqət mərkəzindədir. İmtahan sualları, ən azı, bir ay əvvəl universitetin saytında yerləşdirilir.
İmtahan
sessiyası zamanı,
xüsusilə imtahanlardan
sonra tələbələrin
yazılı cavabları
seçmə yolu ilə təkrar yoxlanılır, qeyri-obyektivliyə
yol vermiş müəllimlər cəzalandırılır. Nəticələr geniş
təhlil olunur.
Son 6 ildə münaqişə
komissiyasına və operativ qərargaha daxil olan müraciətlərdə
tələbələrin qiymətinin azaldılması göstərilməmişdir.
Ərizələrdə yalnız bir
neçə əlavə balın güzəşt olunması
xahiş olunur. Təəssüf
ki, bu sahədə aparılan işlər hələ
də lazımi nəticə verməmişdir. Bu
istiqamətdə səylər daha da artırılmalıdır.
2006-cı ildə Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının Rəyasət
Heyətinin qərarı ilə Lənkəran Regional
Elm Mərkəzi
açılmışdır. Mərkəzin fəaliyyəti
universitetlə əlaqəli
şəkildə qurulmuşdur.
Artıq 8 ildir ki, universitetin
üç seriyadan
ibarət “Elmi xəbərlər”i və
topluları nəşr olunur. Bu jurnal və toplular Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Ali Attestasiya Komissiyası tərəfindən
müdafiəyə çıxarılan doktorluq
dissertasiyalarının elmi nəticələrinin
nəşri üçün tövsiyə
olunmuşdur.
Son 7 ildə
universitetdə 6 beynəlxalq və 5 respublika
səviyyəli konfrans keçirilmişdir.
2006-cı ildə ilk dəfə olaraq universitetdə Kanada,
Rusiya, Türkiyə və Çinin
nüfuzlu elm
ocaqlarının iştirakı ilə beynəlxalq elmi video konfrans
təşkil olunmuşdur. Konfransların
işində tanınmış alimlər, respublikanın
dövlət rəsmiləri, siyasətçilər iştirak etmişlər.
Əvvəlki illərlə
müqayisədə universitetə tələbə qəbulu
planı iki dəfə
artırılmışdır. TQDK-nın keçirdiyi
qəbul imtahanlarının nəticələrinə görə birinci mərhələdə
bütün yerlər dolur. Universiteti bitirmiş bakalavrlar ölkənin nüfuzlu
ali məktəblərinin
magistraturasına yüksək balla qəbul
olunurlar. Məzunların bir
qismi dövlət qulluğunda
çalışır. Universitet bu göstəriciyə görə respublikada öncül yerlərdən
birini tutur. Təhsil Nazirliyinin vakant müəllim
ştatlarını tutmaq üçün
keçirdiyi müsabiqədə universitetin məzunları birinci
yerdədirlər.
Universitetin tələbə gəncləri respublika gənclər hərakatının
qabaqcıl dəstələrindən biridir.
Onların arasında respublika yarışlarının,
olimpiadaların qalibləri çoxdur.
Yeni dərs ilinin
başlanması ilə əlqədar bəzi təkliflərimi
də söyləmək istərdim. Təhsil sahəsində mövcud qanunvericiliyin və
Əmək Məcəlləsinin xüsusi
şəkildə tətbiqinə, qanunvericiliyin
təkmilləşdirilməsinə ehtiyac
vardır.
Təhsil müəssisələrinin
maddi-texniki bazası vahid
proqram əsasında əlaqəli şəkildə
gücləndirilməlidir. Qiymətləndirmə və monitorinq işinin bütün ali məktəblərin
birgə səylərilə aparılması daha
yaxşı nəticələr verəcəkdir.
Respublikamızda elm və təhsili keyfiyyətcə yeni səviyyəyə yüksəltmək üçün istedadlı gənclərin bu sahələrə cəlb olunması çox vacibdir. Bu gün gənclər daha çox əmək
haqqının yüksək olduğu
özəl qurumlara üstünlük
verirlər. Müəllimlərin, elm sahəsində
çalışanların əmək haqları əhəmiyyətli
dərəcədə artırılmalıdır.
Dərslik və tədris
ədəbiyyatının, texniki vasitələrin,
elektron məlumat
daşıyıcılarının istifadəsində dönüş yaradılmalıdır. Bu gün kitab
bazarındakı qarışıqlıqdan baş
açmaq çox
çətindir. Elm və təhsil yolunda ilk addımlarını
atan gənclər səhvlərlə dolu, səthi və
dayaz məzmunlu kitabların təsirindən
çaşqın vəziyyətə düşür,
bəzən yanlışlığa yol
verirlər.
Ümummilli lider Heydər
Əliyevin “Lənkəran Dövlət Universiteti
təhsil və elm ocağı olmaqla, həm də bölgənin böyük mədəniyyət mərkəzidir”
kəlamını daim uca
tutan universitet kollektivi qarşıda duran
vəzifələri yüksək işgüzarlıqla, böyük həvəslə həyata keçirmək üçün bütün
səylərini səfərbər edəcək, Azərbaycan təhsilinin
inkişafına öz layiqli
töhfələrini verəcəkdir.
Asəf İSGƏNDƏROV,
Lənkəran Dövlət Universitetinin
rektoru,
fizika-riyaziyyat elmləri
doktoru, professor,
əməkdar elm xadimi
Xalq qəzeti.- 2013.- 20 noyabr.- S.6.