Azərbaycanın beynəlxalq
münasibətlər
sistemində rolu
Son iyirmi
illik tariximizə nəzər saldıqda
ölkəmizin böyük nailiyyətlərə
imza atmasının şahidi
oluruq. Bu nailiyyətlər
dövlətimizin beynəlxaq aləmdə imicinin
artmasının və iqtisadi qüdrətinin
günü-gündən yüksəlməsinin təkzibolunmaz
nümunəsidir. Azərbaycanın qısa zaman ərzində uğurlu
daxili və xarici siyasət
yeritməsi, beynəlxalq aləmdə söz
sahibinə çevrilməsi və region
ölkələrini iqtisadi və hərbi
gücünə görə geridə qoyması yuxarıda
sadaladıqlarımızı bir daha təsdiq edir.
Qətiyyətlə
deyə bilərik ki, bu
daxili və xarici siyasətin
təməlində ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin əsasını qoyduğu düşünülmüş
siyasət dayanır. Bu siyasət Prezident İlham Əliyev
tərəfindən uğurla davam etdirilir.
Artıq Azərbaycan dünya ictimaiyyətinin diqqət mərkəzində
olan və beynəlxalq aləmdə öz mövqeyini diktə
etməyi bacaran ölkəyə çevrilib. Dünyanın aparıcı söz sahibinə malik olan ölkələri və onların nüfuzlu tədqiqat institutları da bu faktı dəfələrlə
etiraf ediblər.
20 sentyabr 1994-cü il ölkəmizin
müstəqil daxili və xarici
siyasət yolunu seçməsində dönüş nöqtəsi olan
həmin gün də dünyanın iqtisadi cəhətdən inkişaf
etmiş ABŞ, Türkiyə, Norveç, Yaponiya, Böyük Britaniya, Rusiya və Səudiyyə Ərəbistanı
kimi dövlətləri ilə Azərbaycan
arasında “Əsrin müqaviləsi” kimi
tarixə düşmüş neft kontraktı imzalanmışdır. Bu ölkələrin Amoko, bp, MakDermontt, Yunokal, LUKoyL, Statoyl, Eksson, Penzoyl, İtoçu, Remko, Delta, Türkiyə
Petrolları kimi iri neft şirkətləri ilə ARDNŞ
arasında “Azəri”
“Çıraq” “Günəşli”
yataqlarının dərinlikdə yerləşən hissəsinin
işlənməsi və neft
hasilatının pay bölgüsünə
dair saziş bağlanmışdır. Məhz bu müqavilə Azərbaycanın bir dövlət kimi
tanınmasına, dünya iqtisadi
sisteminə qoşularaq, beynəlxalq aləmdə
mövqeyinin möhkəmləndirilməsinə
şərait yaratmışdır. Müqavilənin imzalanması
ilə iştirak edən dövlətlərlə
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığın
inkişafı üçün əsas təməl
qoyulmuşdur. Bununla da Azərbaycanın beynəlxalq aləmdə geosiyasi mövqeyinin daha da möhkəmlənməsi
və dünya
iqtisadiyyatına sürətli inteqrasiyası üçün
münbit şərait
yaranmışdır. Onu da
qeyd edək ki, bu uğurlu sazişin reallaşması ümummilli
lider Heydər Əliyevin bir
siyasətçi və dövlət xadimi
kimi müdrikliyinin və
gərgin zəhmətinin sayəsində mümkün
olmuşdur.
Azərbaycanın beynəlxalq
münasibətlər sistemindəki rolu neft sektorundakı uğurlu
nəticələrlə bitmir. Belə ki, müstəqilliyini
yenicə qazanmış ölkəmizin gələcək taleyi ilə bağlı müxtəlif təşkilatlar
tərəfindən ümidsiz proqnozlar səsləndirilsə də, ulu öndər Heydər Əliyevin yürütdüyü uğurlu
daxili və xarici siyasət
bütün bu fikirlərin
üstündən xətt çəkmişdir.
ATƏT-in Lissabon sammitində 2- 3 dekabr
1996 - cı ildə Heydər Əliyev yüksək siyasi iradə nümayiş
etdirərək Azərbaycanın maraqlarını beynəlxalq
aləmin gözü önündə qətiyyətlə
müdafiə etmişdir. Həmin sammitdə
54 iştirakçı dövlət tərəfindən Avropada XXI əsrdə ümumi
və hərtərəfli təhlükəsizlik modeli adlı bəyannamə qəbul edilmişdir. Bəyannaməyə qoşulan dövlətlərin təhlükəsizliyinə
yönələn təhdidlər qeyd edilmiş və belə halları aradan qaldırmaq üçün
qarşılıqlı əməkdaşlığın vacibliyi vurğulanmışdır.
Lissabon Zirvə toplantısında Dağlıq Qarabağa Azərbaycanın tərkibində ən
yüksək özünüidarəetmə statusunun
verilməsi də vilayətin bütün
əhalisinin təhlükəsizliyinin təmin edilməsi ilə
bağlı bəyanat ümummilli lider Heydər Əliyevin uğurlu
siyasətinin bariz nümunəsidir.
Əsası
ümumilli lider tərəfindən
qoyulan bu uğurlu siyasət sonrakı illərdə cənab
Prezident İlham
Əliyev tərəfindən layiqincə davam
etdirilmişdir. Ümumiyyətlə, Azərbaycanın
son on ildəki
inkişafına nəzər yetirsək deyilənlərin şahidi olarıq. Deyə bilərik ki, Beynəlxalq Enerji Sammiti, Dünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumu, Avroviziya mahnı müsabiqəsi, “Tour d’Azerbaidjan” beynəlxalq
velosiped yarışı, Bakı Beynəlxalq
Humanitar Forumu kimi mötəbər tədbirlərin
Bakıda keçirilməsi, ölkəmizin BMT TŞ-nin qeyri-daimi üzvü seçilməsi və eyni zamanda, TŞ-yə
iki dəfə sədrlik etməsi Azərbaycanın
dünya arenasındakı nüfuzundan
və mühüm rolundan
xəbər verir. Dünyanın
aparıcı ölkələri Azərbaycana etibar
edir. Məhz elə bu inamın nəticəsidir
ki, 2015-ci il Avropa Oyunlarının keçirilməsi də
Bakıya həvalə olunmuşdur. İlk Avropa Olimpiya Oyunlarının Azərbaycanda
keçirilməsi barədə qərar 8 dekabr 2012-ci ildə Romada
baş tutmuş Avropa Olimpiya Komitəsinin
41-ci Baş Assambleyasında qəbul edilmişdir. Tədbir İtaliya
Milli Olimpiya Komitəsinin
qərargahında, “Foro İtaliko”
stadionunda keçirilmişdir.
Baş Assambleya
iştirakçıları arasında gizli
səsvermə nəticəsində Azərbaycanın 48 səsdən
38-ni toplaması ölkəmizin
beynəlxalq aləmdə yüksək nüfuz
və etimada malik olduğunu göstərir.
Digər tərəfdən,
Azərbaycanın ilk kosmik
süni peyki olan “Azərspeys-1”in orbitə
buraxılması əlamətdar hadisə kimi
ölkəmizin tarixinə düşmüşdür.
Onu da qeyd
edək ki, yaxın 2015-ci və 2016-cı
illərdə Azərbaycan ikinci və
üçüncü peykini
kosmosa buraxmağa
hazırlaşır. Bu prosesdə beynəlxalq
şirkətlər yaxından iştirak
edirlər. Ölkəmizə qarşı göstərilən
bu isti münasibətin
əsas səbəbi isə, təbii ki,
yenə də dövlətimizin beynəlxalq aləmdə
qazandığı uğurlardır.
Ölkəmizin enerji siyasəti bu gün dünyada mühüm və strateji rola malikdir. Qloballaşan dünyada enerji təhlükəsizliyi ən ümdə
məsələlərdən biri
sayılır. Son illər bu
problem bəşəri əhəmiyyətli
məsələ kimi dünyanın diqqət
mərkəzində qalmaqdadır. Zəngin təbii sərvətlərə,
davamlı iqtisadiyyata və müasir texnologiyalara malik olan müstəqil Azərbaycan
dövləti dünyanın enerji təhlükəsizliyi
məsələlərinin həllində beynəlxalq müstəvidə
aparıcı mövqeyə malikdir. Qərbin
enerji tələbatının ödənilməsinə
önəmli töhfə verməsi Azərbaycanın
etibarlı tərəfdaş kimi mövqeyinin ilbə-il möhkəmlənməsinə
səbəb olur. Avropanın enerji təhlükəsizliyinin təminatında
ölkəmizin yaxından iştirakı təkcə bir ildən az (2012-ci ilin iyun ayından
2013-cü ilin fevral
ayınadək ) müddət ərzində
Trans-Anadolu qaz kəməri
(TANAP) və Trans-Adriatik qaz
kəməri (TAP) layihələrində iştiraka
imza atması yuxarıda deyilənləri bir daha təsdiqləyir.
Bütün sadalananlara əsaslanaraq
deyə bilərik ki, Azərbaycan beynəlxalq
müstəvidə öz mövqelərini
daha da gücləndirir.
Ümumiyyətlə, yuxarıda dediklərimizlə
yanaşı, Azərbaycan bir sıra digər
sahələrdə də dünya birliyinə
öz töhfələrini verməkdədir. Bu mənada, Azərbaycan
bu gün dünyaya istər tolerantlıq, istərsə
də iqtisadi inkişaf
baxımından yeni model
bəxş edib. Dünyada
“sivilizasiyaların toqquşması” prosesinin
cərəyan etdiyi, müxtəlif ölkələrdə
cəmiyyətdaxili parçalanmalar nəticəsində
dini, etnik zəmində
konfliktlərin yaşandığı bir vaxtda Azərbaycan sabit və
tolerant mühiti ilə
diqqət çəkir. Azərbaycan mədəniyyətlərin
inteqrasiyası və tolerantlıq təcrübəsinə malik olan bir
ölkə olaraq qəbul edilir.
Son illər nüfuzlu
beynəlxalq təşkilatların, maliyyə
qurumlarının Azərbaycan haqqında hesabatları və rəyləri
də bu faktı təsdiqləyir. Məsələn, biznes mühitinin yaxşılaşdırılması
sahəsində reallaşdırılan islahatlar,
həyata keçirilən səmərəli tədbirlər nəticəsində
“Dooing Business”
hesabatı Azərbaycanın nailiyyətlərini yüksək
qiymətləndirib. 2009-cu ildə dərc olunmuş
hesabatda Azərbaycan “ən
islahatçı” ölkə elan edilib. “Dünya Rəqabətlilik
Hesabatı 2012-2013" hesabatına əsasən, Azərbaycan
rəqabətlilik reytinqinə görə 144 dövlət
arasında 46-cı yerdə qərarlaşıb. Qlobal
iqtisadiyyatın böhran dövrünü
yaşadığı və yüksək rəqabət mühiti ilə səciyyələnən bir zamanda Azərbaycanın
9 pillə irəliləməsi və dünyanın 50 ən rəqabətqabiliyyətli
iqtisadiyyatı sırasına daxil
olması ölkəmizin beynəlxalq iqtisadi
münasibətlər sistemində qazandığı
uğurlardandır.
Ümumiyyətlə,
son illər ölkəmizdə iqtisadi təhlükəsizliyin təmin
olunması və həyata keçirilən uğurlu
iqtisadi siyasət beynəlxalq reytinq agentliklərinin diqqətindən kənarda
qalmayıb. Dünyanın üç
nüfuzlu reytinq agentlikləri - “Fitch”, “Standard and Poors”,
“Moodys” Azərbaycanın
kredit reytinqini yüksəldib. Bununla da, Azərbaycan Cənubi Qafqazda investisiya reytinqi alan ilk və
yeganə ölkəyə
çevrilib. Hazırda bu
uğurlar fonunda ölkəmiz sürətli
inkişafını davam
etdirir və beynəlxalq müstəvidə
öz mövqelərini
daha da gücləndirir.
Təbii
ki, bütün bu uğurlar Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə həyata keçirilən çoxtərəfli
və balanslaşdırılmış
siyasət nəticəsində
mümkün olmuş
və ölkəmizi regionun ən güclü lider dövlətinə çevirmişdir.
Elçin ABBASOV,
“Xalq qəzeti”
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun keçirdiyi müsabiqəyə
təqdim olunur.
Xalq qəzeti.- 2013.- 24 noyabr.- S.4.