Prezident İLHAM
ƏLİYEV: Mən Azərbaycanın gələcəyini
çox gözəl görürəm
Azərbaycan xalqı bir daha müdrikliyini göstərərək ən düzgün seçimini etdi: bu il oktyabrın 9-da keçirilmiş şəffaf, demokratik seçkilərdə seçicilərin mütləq əksəriyyətinin — 84,54 faizinin iradəsi ilə öz taleyini yenidən Prezident İlham Əliyevə etibar etdi.
Onu da xüsusi olaraq qeyd etmək
lazımdır ki, 9 oktyabr prezident seçkiləri yüksək seçici fəallığı şəraitində keçdi. Kvorumun 72 faizdən çox olması bunun
bariz sübutudur.
Seçici auditoriyasının bu qətiyyət və əzmkarlığı
nədən
qaynaqlanırdı? Say etibarilə siyasi rəqiblərinin
çoxluğuna baxmayaraq, əvvəlki seçkilərdə
olduğu kimi, bu
dəfə də möhtərəm İlham Əliyevin namizədliyinin
alternativsizliyini təmin edən amillər hansılar idi?
Bu suallar ətrafında
mülahizə yürüdərək geniş təhlil vermək,
Azərbaycanın dövlət başçısı
kürsüsündə cənab
İlham Əliyevin son on ildəki çoxşaxəli,
titanik fəaliyyətinin bütün
məqamlarına
işıq salmaq bir qəzet yazısı çərçivəsində
yerinə yetirilməsi mümkün olan iş deyildir; ona
görə də biz yalnız bir məsələdən —
müstəqil Azərbaycan Respublikasının iqtisadi
inkişaf konsepsiyasının
formalaşdırılması və
reallaşdırılması istiqamətində dövlət
başçımızın gördüyü geniş
miqyaslı tədbirlərdən bəziləri, onların əməli
nəticələri barədə
qısaca bəhs edəcəyik.
Hər
yeni seçki
özlüyündə həm də hesabat anı -
bəyan edilmiş proqramlar və onların həyata keçirilməsi barədə cəmiyyətin məcmu
halında məlumatlandırılması, görülmüş işlərə, onların nəticələrinə
qiymət verilməsi məqamı olduğu üçün
son 10 ildəki inkişaf prosesinin hansı özgün
xüsusiyyətlərə malik olduğunu bilmək və dəyərləndirmək
çox vacibdir.
Azərbaycan
xalqının mütləq səs çoxluğu ilə dövlətimizin
başçısı seçilmiş cənab İlham
Əliyev hələ 2003-cü il oktyabrın 31-də
keçirilmiş andiçmə mərasimində ulu öndər
Heydər Əliyevə müraciətlə demişdi:
“Əziz Prezident, əsərin olan müasir Azərbaycanı
gücləndirəcəyik, zənginləşdirəcəyik,
hərtərəfli inkişaf etdirəcəyik, Sizin yolunuzla
yeni qələbələrə doğru gedəcəyik”.
Sonrakı illərdə cənab İlham Əliyevin iqtisadi strategiyasının əsas
istiqamətlərini ulu öndərin demokratik dövlət
quruculuğuna, Azərbaycanın iqtisadi inkişafına və ölkəmizin
qüdrətinin möhkəmləndirilməsinə yönəlmiş
ideyalarının reallaşdırılması təşkil
etdiyinə görə, əminliklə söyləmək olar
ki, möhtərəm Prezident on il əvvəl verdiyi sözə
tam sadiq qalmışdır. Azərbaycan xalqının
ümummilli lideri Heydər Əliyev tərəfindən müəyyən edilmiş
sosial-iqtisadi inkişaf siyasəti artıq on ildir ki, möhtərəm Prezident İlham
Əliyevin rəhbərliyi altında uğurla davam etdirilir. Bu siyasət Azərbaycanın bölgədə iqtisadi cəhətdən lider dövlətə çevrilməsi və dünya iqtisadi sisteminə
uğurla inteqrasiya etməsi,
ölkədə sosial problemlərin
həlli və əhalinin
həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılması, yoxsulluğun sürətlə
azaldılması,
işsizlik problemlərinin həlli
və infrastrukturun yenidən qurulması istiqamətində mühüm
dövlət proqramlarının ardıcıl həyata
keçirilməsi üçün möhkəm təməl
yaratmışdır.Uzunmüddətli dövr
üçün nəzərdə tutulan iqtisadi siyasət konsepsiyası,
aparılan radikal islahatlar ölkənin qüdrətini və
vətəndaşlarımızın rifah halının
yüksəlişini təmin etmişdir. Prezident İlham
Əliyev bu məqamı nəzərdə tutaraq demişdir:
“1993-2003-cü illər sabitlik və inkişaf illəri kimi
tarixdə qalır. Bu illər ərzində
görülmüş işlər bu gün ölkəmizin
uğurlu inkişafına xidmət göstərir. O illərdə
başlanmış layihələr bu gün uğurla davam
etdirilir. Əlbəttə, Azərbaycanın bugünkü
reallıqlarını təsəvvür etmək
üçün... biz o illərə qayıtmalıyıq...
Son on il ərzində Heydər Əliyev siyasəti
Azərbaycanda davam etdirilmişdir. 2003-cü ildə
prezident seçkiləri ərəfəsində xalqa
müraciət edərək bəyan etmişdim ki, əgər
mənə etimad göstərilərsə, mən bu siyasətə
sadiq qalacağam və bu siyasəti davam etdirəcəyəm".
Hələ 2003-cü ilin prezident seçkiləri ərəfəsində
cənab İlham Əliyev özünün sosial-iqtisadi
platformasını açıqlayarkən ölkəmizin
dinamik inkişafı, iqtisadiyyatımızın dünya
iqtisadi sisteminə sıx inteqrasiyası üçün
mühüm işlər həyata keçirəcəyini bəyan
etmişdi.
Yüksək dövləti vəzifəyə
başladığı ilk dövrlərdən cənab
İlham Əliyevin iqtisadi siyasətinin başlıca istiqamətləri
“Azərbaycan Respublikasında sosial-iqtisadi inkişafın
sürətləndirilməsi tədbirləri haqqında” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2003-cü il 24
noyabr tarixli fərmanında öz ifadəsini
tapmışdır. Fərmanın ruhuna uyğun olaraq, qəbul
edilmiş sərəncam və dövlət proqramlarında
respublikanın sosial-iqtisadi inkişafının əsas
parametrləri müəyyənləşdirilmiş, iqtisadi
islahatların və struktur islahatlarının sürətləndirilməsi,
qeyri-neft sektoru sahələrinin, regionların və
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi, kiçik və
orta sahibkarlığa dövlət yardımının
artırılması, strateji baxımdan mühüm obyektlərin
və infrastrukturun inşası, biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması, daxili bazarın
haqsız rəqabətdən qorunması, ölkədə məşğulluğun
səviyyəsinin yüksəldilməsi və yoxsulluğun
azaldılması, Azərbaycan əhalisinin maddi
rifahının yüksəldilməsi,
habelə Azərbaycanın qlobal iqtisadi sistemə
inteqrasiyası yolu ilə iqtisadiyyatın sürətli
inkişafının təmin edilməsi kimi çox
mühüm vəzifələr irəli
sürülmüş və uğurla həyata
keçirilmişdir.
Çoxsaylı
rəqəmlər ümmanına hələlik baş vurmadan,
son on ildə Azərbaycan cəmiyyətinin sosial-siyasi və
iqtisadi həyatında baş vermiş bütün müsbət
dəyişikliklərə bu da cənab Prezidentin
özünün qiymətləndirmələri:
“... Bu gün Azərbaycan uğurla, inamla inkişaf edir.
Ölkə qarşısında duran
bütün əsas vəzifələr müvəffəqiyyətlə
icra edilir. Azərbaycan bu gün dünya miqyasında
etibarlı tərəfdaş və dost ölkə kimi
tanınır...”;
Azərbaycan
son on il ərzində iqtisadi sahədə
misli görünməmiş nailiyyətlərə çata
bilmişdir. Dünyada iqtisadi inkişaf templərinə
görə bizim göstəricilərimiz rekord göstəricilərdir.
İqtisadiyyatımız üç dəfədən
çox artmışdır və digər göstəricilər
də yüksək səviyyədədir. İşsizlik
aradan götürülür, yoxsulluq 50 faizdən 6 faizə
düşmüşdür. Yəni bu onu
göstərir ki, bəyan etdiyimiz siyasət reallaşır.
Siyasətimizin mərkəzində Azərbaycan
vətəndaşı dayanır. Gəlirlərin ədalətli
şəkildə bölünməsi də əsas prioritet kimi
elan edilmişdir və bu gün biz bunun nəticələrini əyani
şəkildə görürük...;
Çox
şadam ki, son on il ərzində Azərbaycan
xalqı və dövləti, sözün əsil mənasında,
sürətli inkişaf dövrünü
yaşamışdır. Bu on ildə problemlərin
böyük hissəsi öz həllini tapmışdır.
İstənilən istiqamət üzrə
konkret proqramlar icra edilir. Onların bir
çoxu artıq başa çatmışdır. Azərbaycanda proseslər müsbət istiqamətdə
gedir. Daxili vəziyyət çox sabitdir.
Xarici əlaqələrimiz genişlənir.
Azərbaycan dünyada etibarlı tərəfdaş
kimi tanınır. Azərbaycan ilə
dostluq etmək istəyən ölkələrin sayı
artır. Biz də ikitərəfli münasibətlərə
eyni mövqedən yanaşırıq: nə qədər
çox dostlarımız olsa, mövqeyimiz də dünyada o qədər
möhkəm olacaqdır.
Xarici siyasətlə
bağlı bütün vəzifələr icra edilmişdir.
İkitərəfli formatda çox gözəl
əlaqələr yaradılmışdır. Bölgədə Azərbaycanın rolu böyük
dərəcədə möhkəmləndirilmişdir. Hazırda bölgədə gedən bütün
proseslərdə Azərbaycanın fəal rolu, öz
mövqeyi vardır. Azərbaycan tərəfindən
irəli sürülmüş təşəbbüslər
regional əməkdaşlıq üçün böyük əhəmiyyət
daşıyır. Azərbaycanın iştirakı
olmadan heç bir layihə, heç bir təşəbbüs
uğurla nəticələnə bilməz...;
Azərbaycan bir sabitlik adasıdır. Azərbaycanda
daxili sabitlik, xalqla iqtidar arasında birlik, vəhdət
vardır. Azərbaycanda iqtisadi siyasət
möhkəm sosial siyasətlə tamamlanır. Bizim xarici siyasətimiz də birmənalıdır,
açıqdır, aydındır və müstəqildir.
Bizim müstəqilliyimizin, müstəqil siyasətimizin
təməlində də iqtisadi müstəqillikdir. Əgər iqtisadi müstəqillik olmasaydı, əgər
biz xarici kreditlərdən asılı olsaydıq, müstəqil
siyasət apara bilməzdik. Müstəqillik
ən böyük dəyərdir, ən böyük sərvətdir.
Müstəqillik o deməkdir ki, xalqımız
azaddır, taleyimiz öz əlimizdədir. Azərbaycan xalqı nəhayət ki, öz taleyinin
sahibidir. Əsrlər boyu xalqımız müstəqillik
eşqi ilə yaşamışdır... Bu
gün biz müstəqilik. Bizim nəinki
atributlarımız, sözün əsl mənasında,
müstəqil, qüdrətli dövlətimiz vardır.
Biz fəxr edirik ki, müstəqil Azərbaycanın
vətəndaşlarıyıq".
Bəs konkret rəqəmlər nə deyir? Əsas
iqtisadi göstəricilərə yenə dövlət
başçısının “ekspress-şərh”ləri ilə
diqqət yetirək.
– On il ərzində
Azərbaycan iqtisadiyyatı 3 dəfədən çox,
adambaşına düşən ümumi daxili məhsulun həcmi
7 dəfə artmış və pul ifadəsində 5800 dollara
çatmışdır. Bu, keçid
dövrünü yaşayan ölkələr
üçün çox böyük göstəricidir.
Bütövlükdə, dünyada o qədər də
çox ölkə yoxdur ki, adambaşına düşən
ümumi daxili məhsul təxminən 6 min dollara
çatsın.
– Azərbaycanda
son beş il ərzində sənaye istehsalı 2,7 dəfə artıbdır. Bu onu göstərir
ki, bizim ümumi
daxili məhsulun artımının əsas hissəsi
sənaye ilə bağlıdır. Bizim siyasətimiz, Azərbaycanda çox böyük sənaye
potensialının yaradılması, sənayeləşdirmə
layihələrinin icra olunması artıq bunun əyani sübutudur.
–
2003-cü ildən bəri qeyri-neft sektorunda ümumi daxili məhsul
2,4 dəfə artmışdır. Bu, daha çox regional inkişaf üzrə
2004-cü və 2009-cu illərdə qəbul edilmiş iki
Dövlət Proqramının uğurla yerinə yetirilməsinin
nəticəsidir. Bu proqramlarda qarşıya qoyulmuş vəzifələrə
uyğun olaraq, təkcə keçən il
117 min yeni iş yeri açılmışdır ki, bunlardan
da 93 mini daimi iş yeridir.
– Təkcə bu
ilin dörd ayında qeyri-neft sektorumuz 11 faiz
artmışdır. Yəni, bu, o deməkdir ki,
şaxələndirmə siyasətimiz öz bəhrəsini
verir. Bu gün ölkəmiz üçün ənənəvi
olmayan sahələr, məsələn, informasiya-kommunikasiya
texnologiyaları sahəsi
inkişaf edir, neft amilindən asılılıq
azalır. Ümumi daxili məhsulumuzda neft
seqmenti artıq azlıq təşkil edir. Bu
da çox müsbət göstəricidir. Ümumi daxili məhsulun əsas hissəsi qeyri-neft
sektorunda formalaşır. Gələcək illərdə
bu proses davam etdiriləcəkdir. 2014-cü ilin əvvəlində
regional inkişaf üzrə üçüncü Dövlət
Proqramı qəbul olunacaqdır.
– Kənd
təsərrüfatı istehsalı 3,3 dəfə
artmışdır. Bununla bərabər, ərzaq təhlükəsizliyi
ilə bağlı məsələlər daim diqqət mərkəzindədir, bu barədə kifayət qədər
çoxlu qərarlar qəbul edilmişdir.
–
Ümumiyyətlə, regional inkişafla bağlı
proqramların əvvəlindən bəri respublikada 1 milyon 200
min yeni iş yeri açılmışdır ki, bu da öz
növbəsində, işsizliyin əhəmiyyətli dərəcədə
azaldılmasına xidmət etmişdir. İşsizliyin səviyyəsi
2012-ci ildə bir qədər də aşağı
düşmüş və indi 5,2 faiz səviyyəsindədir.
İşsizliklə bilavasitə bağlı
olan yoxsulluğun səviyyəsi də 6 faizə
düşmüşdür. Bu, hətta inkişaf etmiş ölkələr
üçün çox gözəl göstəricidir.
– Xarici
dövlət borcu ümumi daxili məhsulun cəmi 7 faizini təşkil
edir.
–
Bütün beynəlxalq reytinq agentlikləri Azərbaycanın
kredit reytinqlərini artırır. Ölkəmiz artıq rəqabət
qabiliyyətliliyinə görə dünya miqyasında ilk
50-liyə daxildir, yəni 46-cı yerdədir, MDB məkanında
isə biz neçə illərdir ki, 1-ci yerdəyik.
– Büdcə
gəlirləri on il ərzində 16 dəfə
artmışdır. Dövlət büdcəsinin
xərcləri 2003-cü ildə 1 milyard 200 milyon dollar idi.
2012-ci ildə isə Azərbaycanın icmal büdcəsinin gəlirləri
22 milyard 338,4 milyon manat, xərcləri 20 milyard 72,7 milyon manat
olmuşdur.
–
2003-cü ildə Azərbaycanın valyuta ehtiyatları 1
milyard 600 milyon dollar təşkil edirdi, hazırda isə 48
milyard dollardan çoxdur: bu, 30 dəfədən çox
artım deməkdir. Bu, bizə əlavə
güc verir, əlavə arxayınlıq verir. Bizim valyuta ehtiyatlarımız dünya miqyasında
artıq ən ciddi rəqəmlərlə
ölçülür və növbəti illərdə bu məbləğ
daha da artacaqdır. Çünki bizim
enerji layihələrindən əldə edilmiş və gələcəkdə
gözlənilən gəlirlər daha da çox olacaq və
Azərbaycan valyuta ehtiyatları baxımından dünya
miqyasında ən qabaqcıl ölkələrdən birinə
çevriləcəkdir.
– Bunlarla
bərabər, Azərbaycan manatı dünyanın ən dəyərli
beş valyutasından birinə
çevrilmiş, inflyasiya isə birrəqəmli olmuşdur.
– Son on
ildə maaşların orta həcmi 5 dəfə,
pensiyaların orta həcmi isə 8 dəfə
artmışdır. Başqa sözlə, bu
gün Azərbaycanda orta əməkhaqqı 520 dollar, orta
pensiya 200 dollar səviyyəsindədir. Sosial
rifah, insanların maddi vəziyyətinin
yaxşılaşdırılması, müxtəlif sosial
proqramlar dövlət siyasətinin əsas istiqamətidir.
Sovet dövründən banklarda qalmış əmanətlərin
qaytarılması, həm də MDB məkanında ən
yüksək faizlə qaytarılması bu siyasətin təzahürüdür.
– Nəhayət,
Azərbaycan o nadir ölkələrdəndir ki, artıq kosmik sənayesi
vardır...
Budur Azərbaycanın
sosial-iqtisadi sahədə əldə etdiyi cahanşümul
uğurların yığcam mənzərəsi! Möhtərəm İlham Əliyevin qanuni iftixar
hissi ilə qeyd etdiyi kimi, bu reallıqları biz
özümüz yaratmışıq, Azərbaycan
xalqının istedadı, zəhməti, Heydər Əliyev
siyasəti hesabına yaratmışıq. Biz bu siyasətə
bundan sonra da sadiq olacağıq və sadiq olmalıyıq!..
Sosial-iqtisadi inkişafın unikal Azərbaycan modelinin
reallaşması sayəsində Azərbaycan iqtisadiyyatı
öz inkişaf tempinə görə dünya liderlərindən
birinə çevirilmişdir. Azərbaycan dünyada çox
etibarlı ölkə
və etibarlı tərəfdaş kimi
tanınmış, onun dünya iqtisadi sisteminə inteqrasiyası güclənmişdir.
Azərbaycan Respublikasının sürətlə
inkişaf edərək özünün keyfiyyətcə yeni
inkişaf mərhələsinə gəlib çatması və
MDB məkanında ilk olaraq bazar iqtisadiyyatına keçid
prosesinin başa çatmasını bəyan etməsi də
məhz bu inkişaf modelinə əsaslanır.
Mübaliğəsiz
demək olar ki, əldə edilən uğurlar ulu öndərimizin
iqtisadi strategiyasını uğurla davam etdirən və təlatümlü
dünya iqtisadi məkanında Azərbaycanın milli
maraqlarının qorunmasına, ölkəmizin təbii sərvətlərindən
xalqın rifahı naminə səmərəli istifadə edilməsinə,
regionların tərəqqisinə rəvac verən möhtərəm
Prezident İlham Əliyevin cəsarətli və uzaqgörən
siyasətinin nəticəsidir!
Ölkənin
iqtisadi inkişafının davamlı olması İlham
Əliyevin iqtisadi siyasətinin təməl prinsipidir. Həm
iqtisadi, həm də sosial istiqamətləri nəzərə
alan Prezident strategiyası bu istiqamətlərin
hər biri üzrə sinxron və əlaqələndirilmiş
proqram həyata keçirməyi nəzərdə tutur. İnflyasiya tempinin məqbul səviyyədə
saxlanması, valyuta
bazarında sabit və
proqnozlaşdırıla bilən vəziyyətin təmin
edilməsi, valyuta ehtiyatlarının əhəmiyyətli dərəcədə artırılması, dövlət
idarəetmə sistemində struktur islahatlarının həyata
keçirilməsi ölkəmizdə iqtisadi islahatların
mühüm tərkib hissəsini təşkil edir. Prezidentin
müdrik siyasəti sayəsində sürətlə artan neft və qaz gəlirlərindən
həddən artıq asılılıq nəticəsində
yarana biləcək iqtisadi
qeyri-sabitlik təhdidinin qarşısının
alınması məqsədilə iqtisadi siyasət iqtisadi
çoxşaxəliliyin təşviqinə yönəldilmişdir.
Məhz
bunların nəticəsində sahibkarlıq fəaliyyətində
mühüm inkişaf müşahidə olunmuş,
iqtisadiyyatın liberallaşmasının dərinləşdirilməsi
sahəsində nailiyyətlər əldə edilmişdir. Eyni
zamanda, iqtisadi artım əhalinin rifah səviyyəsinin
artması üçün görülən konkret tədbirlər,
struktur-texnoloji müasirləşmənin həyata
keçirilməsi və ölkənin rəqabət üstünlükləri sayəsində
təmin edilmişdir. Sosial-iqtisadi inkişafda yeni nailiyyətlərin
əldə edilməsi həm də islahatların düşünülmüş
şəkildə aparılması, şəffaflığın
təmin edilməsi, iqtisadiyyatın müasirləşməsi,
sosial dəyişikliklərin keçirilməsinə kompleks
yanaşma zəminində
baş vermişdir.
Azərbaycan
xalqı 2003-cü ildə keçirilmiş prezident
seçkilərində bu siyasi kursa və onun alternativsiz
davamçısı olan cənab İlham Əliyevə etimad
göstərməklə, davamlı inkişafa və tərəqqiyə dəstək
verdiyini göstərmişdi. Cənab İlham Əliyev isə
hər bir azərbaycanlının prezidenti olduğunu real
işi ilə sübuta yetirərək, son on il ərzində
apardığı kompleks islahatlarla xalqın yüksək rəğbət
və məhəbbətini qazanmışdır.
Prezident
İlham Əliyev deyir: “Azərbaycanda icra edilən infrastruktur
layihələri tamamilə yeni bir şəraitin
yaradılmasına gətirib çıxarmışdır. Biz son illər ərzində xüsusilə qeyri-neft
sektorunun inkişafı ilə məşğuluq. Bu sahənin inkişafı nəticəsində cari
ilin birinci rübündə qeyri-neft sektorumuz 11 faizdən
çox artmışdır. Nə iqtisadi,
nə maliyyə böhranı bizə təsir etməmişdir.
Biz öz iqtisadi siyasətimizi
ardıcıllıqla, düşünülmüş şəkildə,
qəbul edilmiş proqramlar üzrə aparırıq. Bizim istər xarici, istər daxili, istərsə də
apardığımız iqtisadi siyasət düzgün siyasətdir.
Həyat bunu təsdiqləyir. Dünyada müxtəlif yerlərdə proseslər
çox təhlükəli məcrada inkişaf edir. Qarşıdurmalar, toqquşmalar yaşanır.
Vətəndaş müharibələri bir tərəfdən,
digər tərəfdən müxtəlif bölgələrdə
maliyyə və iqtisadi böhran hələ ki, bitmir. Onun yeni dalğası başlanır. Biz görürük küçələrə on
minlərlə, yüz minlərlə insan axışır ki,
öz etirazını bu və ya digər formada ifadə etsin”.
Cənab
İlham Əliyevin cəsarətli, düzgün, milli mənafelərimizin
qorunmasına və ölkəmizin müstəqilliyinin gücləndirilməsinə
təminat verən uzaqgörən
siyasəti imkan vermişdir ki, hətta bizim ərazimizin hüdudlarının
yaxınlığında yaşanan
böhranlı vəziyyət bizə təsir etməsin.
Düşünülmüş siyasətlə
və yaradılan güclü iqtisadiyyatla Azərbaycan bu
böhranlı vəziyyətdən qorundu. Nə Azərbaycan
dövləti, nə
Azərbaycan iqtisadiyyatı, nə də Azərbaycan vətəndaşı
bu böhranı hiss etmədi.
Bu barədə ölkə Prezidenti belə demişdir: “Bu, böyük nailiyyətdir
və bir daha onu göstərir
ki, bizim düşünülmüş iqtisadi siyasətimiz, risklərə
çox ehtiyatlı yanaşmağımız ən
düzgün siyasətdir”.
Bəli, hələ də dünya iqtisadiyyatında
maliyyə böhranı və tənəzzül davam etməkdədir. Dünyanın
aparıcı dövlətləri qlobal maliyyə
böhranından ciddi əziyyət çəkdiyi halda, Azərbaycan
Respublikasının iqtisadi göstəricilərində bu, demək
olar ki, hiss olunmamışdır. Bütövlükdə,
Azərbaycan Respublikası qlobal böhranı kifayət qədər
hazırlıqlı qarşılamış,
yaradılmış irihəcmli valyuta ehtiyatları
iqtisadiyyatın yüksək maliyyə
dayanıqlığını təmin etmişdir. Çevik pul və məzənnə siyasəti
makroiqtisadi sabitliyin və dayanıqlığın
qorunmasını, anti-böhran tədbirlərinin səmərəsini
şərtləndirmişdir. Möhtərəm
Prezidentimizin də qeyd etdiyi kimi, Azərbaycanın seçdiyi
anti-böhran siyasəti inkişaf etmiş iri dövlətlərin,
dünya iqtisadi təsisatlarının həyata keçirdiyi
çoxsaylı tədbirlərdən qat-qat təsirli,
uğurlu və düzgündür, bu siyasət gələcəkdə
də Azərbaycana böyük nailiyyətlər bəxş
edəcəkdir.
Son illər Azərbaycanın iqtisadi həyatında
mühüm hadisələrlə yaddaqalan olmuş, ölkədə
irimiqyaslı infrastruktur layihələrinin həyata
keçirilməsi, əhalinin sosial təminatının
yaxşılaşdırılması istiqamətində
atılan addımlar ölkənin iqtisadi qüdrətinin
artdığını nümayiş etdirmişdir.
Bu, iqtisadi sferada fəaliyyət göstərən
beynəlxalq təşkilat və qurumların diqqətindən
yayınmamış, onların illik hesabatlarında Azərbaycan
iqtisadi cəhətdən inkişaf etmiş ölkələrlə
bir sırada müəyyənləşdirilmişdir.
Azərbaycan Respublikasının uzunmüddətli
dövrdə dayanıqlı və tarazlı
inkişafının təmin edilməsində sərmayələrin
cəlb edilməsi xüsusi rol oynamışdır. Özəl sərmayələrin
dəstəyinə nail olmaq əlverişli sərmayə
mühitinin yaxşılaşdırılması, şəxsi
mülkiyyətin qorunması və
korporativ idarəetmənin
təkmilləşdirilməsi, mülkiyyət
formasından asılı olmayaraq, bütün sərmayədarlar
üçün daha əlverişli rəqabət mühitinin
yaradılması, sərmayə fəaliyyətinin normativ
hüquqi bazasının daha da təkmilləşdirilməsi,
sərmayə axınının qeyri-neft sektorunun və
regionların inkişafına yönəldilməsi ölkə
Prezidentinin iqtisadi siyasətində
xüsusi yer tutur.
2003-2012-ci illərdə Azərbaycan iqtisadiyyatına yönəldilən
128,3 milyard dollar investisiyadan 65,7 milyard
dollarını daxili investisiyalar təşkil etmiş və
xarici ticarət dövriyyəsi 6,4 dəfə
artmışdır. Təkcə bu ilin birinci yarısında
ölkə iqtisadiyyatına 12,6 milyard
dollar sərmayə qoyulması məhz bu siyasətin nəticəsidir.
Azərbaycan
Respublikasının tranzit ölkə kimi
potensialının gücləndirilməsinə, müasir
texnologiyaların ölkəmizə gətirilməsinə və
informasiya-telekommunikasiya sistemlərinin inkişafına
xüsusi önəm verilir. Azərbaycanda daxili təhlükəsizliyin
təmin olunması, dövlətin beynəlxalq risk və təhdidlərə
cavabvermə qabiliyyətinin gücləndirilməsi, cinayətkarlıq
və korrupsiyaya qarşı mübarizə, hüquq-mühafizə
orqanlarının fəaliyyətinin səmərəliliyinin
artırılması, milli təhlükəsizlik amilləri nəzərə
alınmaqla, qanunvericilik və institusional islahatların
reallaşdırılmasına xüsusi önəm
verilmişdir. Məhz belə bir yanaşmanın nəticəsidir ki, sürətlə
artan neft və qaz gəlirlərindən
həddən artıq asılılıq baş verməmiş,
makroiqtisadi tarazlıq daha da möhkəmlənmiş
və beləliklə, ölkənin potensial qlobal və regional iqtisadi böhranların təsirinə
qarşı etibarlı müdafiəsi təmin olunmuşdur.
Bütün bunlar idarəetmənin gücləndirilməsi,
sistemli risklərin iqtisadi həyata mənfi təsirinin
azaldığı bir əsasda
mümkün olmuşdur.
Bu gün ölkəmizdə əldə edilən
bütün iqtisadi uğurların başlanğıcında
ulu öndər Heydər Əliyevin işləyib
hazırladığı Azərbaycanın yeni neft
strategiyasının dayanması şəksizdir.
Bu strategiyanın uğurlarının nəticəsi
olaraq, ölkəmiz regionun lider dövləti, eləcə də
qlobal iqtisadi layihələrin aparıcı
iştirakçılarından biri kimi
tanınmışdır. Neftimiz xalqın milli
maraqlarına xidmət edir: Azərbaycanın yeni neft
strategiyası çox düşünülmüş siyasətlə
qeyri-neft sektorunun inkişafına yönəldilib, neft kapitalı
insan kapitalına çevrilir.
Karbohidrogenlərə
dünya qiymətlərinin uğurlu konyunkturu sayəsində və müstəqil ixrac
marşrutlarının yaradılması yolu ilə gedərək,
innovasiya
sıçrayışı şansı əldə edən
Azərbaycanın dövlət başçısı ölkəyə
axıb gələn neft kapitalını, sadəcə olaraq,
yığmaq və dövlət büdcəsinə birləşdirmək yolunu
tutmamışdır, — bunu neft hasil edən ölkələrin bir çoxunun
liderləri də bacarır, — əksinə, neft
kapitalını ölkənin
inkişafına, ümumi sayı
1 milyon 200 min nəfər olan qaçqın və məcburi
köçkünlərin sosial inkişaf və məişət
problemlərinin həllinə yönəltmiş və bu zaman
xarici aləmdəki qeyri-sabitlik şəraitində də yüksək inkişaf sürətinə
nail olmuşdur. Eyni zamanda, Azərbaycanın
uğurlu enerji siyasəti çoxdan ölkə
hüdudlarından kənara çıxmış və Azərbaycanı
dünyanın ən etibarlı tərəfdaş ölkəsinə
çevirmişdir. Ölkəmizdə
“Əsrin müqaviləsi” çərçivəsində
hasil olunan neftin dünya bazarlarına
çıxarılması üçün son dərəcə
etibarlı və geniş imkanlara malik ixrac sistemi mövcuddur.
Bu da Azərbaycanın dünya arenasında etibarlı tərəfdaş
kimi mövqeyinin ilbəil möhkəmlənməsinə səbəb
olur, Avropanın enerji təhlükəsizliyinin təminatında ölkəmizin yaxından
iştirak etməsinə imkan yaradır: elə təkcə bir ildən az (2012-ci ilin iyun ayından 2013-cü
ilin fevral ayınadək) müddət ərzində Azərbaycanın
Trans-Anadolu qaz kəməri (TANAP) və Trans-Adriatik qaz kəməri
(TAP) layihələrində iştiraka imza atması dediklərimizə
ciddi sübutdur.
Memarı
ulu öndər
Heydər Əliyev olan və ölkəmizdə uğurla həyata keçirilən
dövlət quruculuğu və iqtisadi islahatlar nəticəsində
Azərbaycan son illərdə yüksək iqtisadi inkişaf
tempinə nail olmuş, bu mühüm göstəriciyə
görə dünyada birincilər sırasına çıxmışdır. Eyni
zamanda, ölkə iqtisadiyyatında sahə və ərazi
quruluşları üzrə tarazlığın əldə
olunması, yoxsulluğun azaldılması, korrupsiyaya
qarşı mübarizə, əhalinin bütün təbəqələrinin
həyat şəraitinin yaxşılaşdırılması
üzrə sanballı dövlət proqramları
hazırlanmış və uğurla icra edilməkdədir.
Azərbaycanda
iqtisadi inkişafı səciyyələndirən xüsusiyyətlərdən
biri də dövlət başçısı cənab İlham Əliyevin gündəlik diqqət və qayğısı
sayəsində idarəetmə sistemində ardıcıl
struktur islahatlarının aparılması və makroiqtisadi
sabitliyin əldə olunmasıdır.
Səmərəli
sahibkarlıq fəaliyyəti üçün hüquqi-normativ təminatın
verilməsi iqtisadiyyatda dözümlülüyün və
sabitliyin möhkəmləndirilməsi yolu ilə iqtisadi təhlükəsizliyə mühüm zəmin yaradır. Məhz
buna görə də son illərdə Azərbaycanda
sahibkarlığın inkişafı
istiqamətində həyata
keçirilən məqsədyönlü tədbirləri
özündə ehtiva edən müvafiq
Dövlət Proqramının, silsilə qanun, fərman və
sərəncamların qəbul edilməsi və onların
icrası ölkəmizdə
özəl bölmənin vüsətli tərəqqisinə
yol açmış, ÜDM-də onun payının 81faizə
qədər yüksəlməsinə səbəb olmuşdur.
İqtisadi
təhlükəsizliyin inkişaf və tərəqqi
yönümünün gücləndirilməsi yolları, o
cümlədən istehsalın müntəzəm olaraq modernləşdirilməsi, səmərəli investisiya və innovasiya siyasətinin aparılması, intellektual mülkiyyətin inkişafı və ölkənin əmək potensialından səmərəli
istifadə edilməsi Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin
daim diqqət mərkəzində saxladığı məsələlərdəndir: “... Həm siyasi, həm də
iqtisadi islahatlar keçirilməsi baxımından deməyə
sözümüz var. Uğurların rəhni məhz bu
islahatların paralel şəkildə aparılmasındadır.
Möhkəm iqtisadi təməl olmadan demokratik dövlət qurmaq
mümkün deyildir. İnkişaf etmiş
demokratiyalar deyilən ölkələrin təcrübəsi də
məhz bunu sübut edir. Yoxsul ölkədə
demokratik dövlət qurmaq çox çətindir və əksinə,
möhkəm siyasi sistem və siyasi təsisatlar olmasa, istənilən
iqtisadi uğurlar müvəqqəti olacaqdır. Biz Azərbaycanda
ölkə daxilində siyasi və iqtisadi təşəbbüsləri sinxronlaşdırmağa və
maksimum uğur qazanmağa
çalışırıq. Bu gün biz deyə bilərik
ki, son illərdə
Azərbaycan öz mövqelərini nəzərəçarpacaq
dərəcədə möhkəmlətmişdir, həm
regionda ölkənin əhəmiyyəti artmışdır,
həm də ölkə daxilində ictimai konsensus mövcuddur”.
Aradan illər keçəndən sonra birmənalı
demək olar ki, düzgün müəyyən edilmiş
iqtisadi siyasət prioritetləri dinamik inkişafı təmin
etməklə, Azərbaycanı dünyanın qabaqcıl
ölkələri sırasına, regionun lider ölkəsi
mövqeyinə çıxarmışdır. İqtisadi inkişafın
sürətləndirilməsinə hesablanan müxtəlif
dövlət proqramlarının qəbul edilməsi və ardıcıllıqla
həyata keçirilməsi ötən müddət
ərzində iqtisadiyyatımızın bütün sahələrində
nəzərəçarpacaq tərəqqinin əldə edilməsi
naminə həyata keçirilən siyasi kursun
düzgünlüyünü sübuta yetirmişdir.
Bu gün paytaxt Bakıdan başlayaraq, Azərbaycanın
bütün bölgələrində geniş tikinti-quruculuq
işləri aparılır; elə bir şəhər, rayon və
qəsəbə yoxdur ki, ümumi inkişafdan kənarda
qalsın.
Prezident İlham Əliyevin bölgələrə
vaxtaşırı səfərləri, proqram və layihələrin
icra vəziyyəti ilə yerlərdə birbaşa
tanış olması, ayrı-ayrı sahələrin
inkişafını sürətləndirmək
üçün sərəncamlar imzalaması, ən nəhayət,
bölgələrdə yaşayan insanlarla görüşləri,
onların arzu və təkliflərini üzbəüz dinləməsi,
mövcud çətinliklərin aradan
qaldırılmasının daha optimal yolları barədə
icra strukturlarına yerindəcə tapşırıq və
tövsiyələrini verməsi böyük əhəmiyyət
kəsb edir.
İnformasiya
texnologiyaları sferasının neft sənayesindən sonra
ikinci prioritet kimi dəyərləndirilməsi,
ölkəmizdə vətəndaş
cəmiyyətinin inkişafına, ordu quruculuğunun möhkəmləndirilməsinə yönəlmiş ardıcıl tədbirlər,
o cümlədən ölkəmizin artan maliyyə
imkanlarından bəhrələnərək hərbi büdcəmizin
nəzərəçarpacaq dərəcədə
artırılması, Azərbaycanın bütün
regionlarında təbiətin qorunması və ekoloji təhlükəsizliyin
təmin olunması, Bakı və Abşeron
yarımadasının üzləşdiyi ekoloji problemlərin
həllinə yönəlmiş dövlət proqramlarının və bu tipli digər
mühüm tədbirlərin işlənib hazırlanması
və həyata keçirilməsi, intellektual mülkiyyətin
qorunması və insan amilinə
hərtərəfli diqqət yetirilməsi Prezident
İlham Əliyevin ardıcıllıqla həyata
keçirdiyi daxili siyasətin
uğurlu təzahürləridir.
Bunun da nəticəsində
Azərbaycanın iqtisadi və sosial həyatında son illər
müşahidə olunan sürətli inkişaf tempi, Prezident İlham
Əliyevin həyata keçirdiyi məqsədyönlü və
uğurlu siyasət inamla davam etdirilərək, həm iqtisadi,
həm də sosial sahələrdə yeni nailiyyətlərin
qazanılması ilə əlamətdar olur.
Azərbaycanın
son on ildəki misilsiz nailiyyətləri fonunda ulu öndərin
ali ideyalarına tapınan Heydər Əliyev Fondu və onun
prezidenti, Azərbaycanın birinci xanımı, UNESCO-nun və
İSESCO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban
Əliyevanın Azərbaycan xalqının milli mədəniyyətinin,
mənəvi dəyərlər sisteminin qorunmasında və təbliğində,
cəmiyyətə sağlam ideyaların
aşılanmasında müstəsna xidmətlərini qeyd etməmək
mümkün deyildir. Cəmiyyət həyatının ən müxtəlif sahələrində
yüksəliş və tərəqqiyə, mənəvi
kamilləşməyə xidmət edən çoxşaxəli
fəaliyyətinin əsasında bir başlıca amal durur:
insanlara təmənnasız yaxşılıq. Cəmiyyətdə
könüllü sosial müdafiə, xeyriyyəçilik,
sosial tərəfdaşlıq, korporativ sosial məsuliyyət
və s. prinsiplərin qorunmasına çalışan Mehriban
xanım Əliyeva Heydər Əliyev Fondunun fəaliyyət
gösrtərdiyi son 9 il ərzində
bu məqsədlərə xidmət edən strateji əhəmiyyətli
saysız-hesabsız layihələri inamla həyata keçirmişdir.
Qazanılan
bütün uğurlarda dövlət və xalqın birliyini cənab
İlham Əliyev xüsusi dəyərləndirir: “... İqtisadiyyatın əsas istiqamətlərində
müsbət nəticələr var və biz bunu
görürük. Əlbəttə, biz
çalışmalıyıq ki, gələcək illərdə
də bu yüksək dinamikanı saxlayaq, iqtisadi artım
sürətinə görə dünya miqyasında lider
dövlət kimi Azərbaycanın
mövqelərini saxlayaq. Elə edək ki, Azərbaycan vətəndaşları,
Azərbaycan xalqı ildən-ilə, aydan-aya daha da yaxşı yaşasın. Bunu etməyə bizim imkanlarımız var,
siyasi iradə var, xalqla iqtidar arasında birlik var. Bizim
bütün proqramlarımız xalq tərəfindən dəstəklənir.
Əks təqdirdə, onların heç biri həyata keçirilə bilməzdi.
Əgər bu dəstək olmasaydı, əgər həmrəylik
olmasaydı, bizim təşəbbüslərimiz xalq tərəfindən
dəstəklənməsəydi, bunların heç birini edə bilməzdik”.
Vahid
NOVRUZOV,
Azərbaycan
Respublikası Auditorlar Palatasının sədri, iqtisad elmləri
doktoru, professor
Xalq qəzeti.-
2013.- 19 oktyabr.- S. 4.