Vergilər
Nazirliyində mətbuat konfransı
Vergilər Nazirliyində ötən
ilin yekunları və 2013-cü ildə görüləcək
işlərə, eləcə də Vergi Məcəlləsinə
edilmiş əlavə və dəyişikliklərə həsr
olunmuş mətbuat konfransı keçirildi.
Vergilər nazirinin
1-ci müavini, 3-cü dərəcəli
dövlət vergi xidməti müşaviri Natiq Əmirov
Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin rəhbərliyi altında ölkədə
reallaşdırılmış sosial-iqtisadi
siyasət nəticəsində qarşıda duran
mühüm vəzifələrin uğurla həyata keçirilməsi üçün möhkəm və
dayanıqlı zəmin yaradıldığını qeyd etdi. Bildirdi
ki, 2012-ci ildə nazirlik
tərəfindən dövlət büdcəsinə 6 milyard 25,4 milyon manat vəsaitin ödənilməsi təmin olunmuşdur. Bu da 2011-ci illə müqayisədə 553,5 milyon manat və ya 10,1 faiz çoxdur.
Daxil olan vergilərin
4 milyard 330,2 milyon
manatı və ya 71,9 faizi
qeyri-dövlət sektorunun payına düşür. Qeyri-dövlət sektorundan vergi
daxilolmalarının həcmi əvvəlki ilə nisbətən
512,6 milyon manat və ya 13,4 faiz artmışdır. Qeyri-neft
sektorundan daxilolmalar isə
3 milyard 286,5 milyon manat təşkil etməklə, 2011-ci ilə
nisbətən 415,7 milyon manat
və ya 14,5 faiz
artmışdır.
Konfransda
qeyd olundu ki, 2012-ci ildə vergi sistemində həyata
keçirilən islahatlar davam etdirilmiş, vergi nəzarəti
təkmilləşdirilmiş, vergi ödəyicilərinə göstərilən
xidmətlərin səviyyəsi və keyfiyyəti yüksəldilmişdir.
Vergi xidmətində informasiya
texnologiyalarının tətbiqi və genişləndirilməsi
istiqamətində bir sıra ciddi nailiyyətlərə imza
atılmışdır. 2012-ci ildə yerli
investisiyalı hüquqi şəxslərin
dövlət qeydiyyatı elektron formata keçirilmiş, vergi və rüsumların elektron
ödənilməsi imkanları yaradılmış, elektron xidmətlərin çeşidi
artırılmışdır. Hazırda ölkəmizdə elektron hökumət çərçivəsində
təqdim olunan elektron
xidmətlər arasında Vergilər Nazirliyi
ən çox sayda -
57 elektron xidmət göstərən
dövlət orqanıdır.
Natiq Əmirov ölkə Prezidentinin fərmanı ilə təsdiq olunan “Azərbaycan Respublikasının Vergi Məcəlləsində dəyişikliklər
edilməsi haqqında” 21 dekabr 2012-ci il tarixli Qanun
barədə də ətraflı məlumat verdi.
Vergi Məcəlləsinin
65 maddəsinə 131 bənd üzrə 176 əlavə və
dəyişikliyin edildiyini vurğulayan
nazir müavini dəyişikliklərin
əsasən vergi ödəyicilərinin
hüquqlarının müdafiəsi, vergi
ödəyicilərinin mənafelərinin qorunması, vergi inzibatçılığının və
vergi nəzarətinin təkmilləşdirilməsi
ilə bağlı məsələləri əhatə etdiyini bildirdi.
Sonra
nazirliyin Vergi siyasəti və strateji araşdırmalar baş
idarəsinin rəisi Akif Musayev Vergi Məcəlləsinə
edilmiş dəyişikliklərin əsas istiqamətləri və
mahiyyəti barədə ətraflı danışdı. İdarə rəisi vergi ödəyicilərinin
hüquqlarının müdafiəsi istiqamətində Vergi Məcəlləsinə edilən əsas
dəyişikliklər sırasında vergi
partnyorluğu sazişinin
bağlanması hüququnun verilməsini qeyd etdi. Göstərdi ki, vergi ödəyicilərinin
hüquqlarının müdafiəsini təmin etmək məqsədilə
edilmiş bu dəyişiklik
vergi ödəyicisinin maliyyə itkilərinin
minimallaşdırılmasına imkan verəcək.
Vergi
Məcəlləsinə edilmiş mühüm dəyişikliklərdən
biri də vergi orqanı tərəfindən kameral və səyyar
vergi yoxlamaları ilə hesablanmış vergilər, faizlər
və maliyyə sanksiyalarından məhkəməyə
şikayətin verilməsi, bu dövrdə vergi ödəyicisinin
pul vəsaitlərinin yalnız məhkəmənin müvafiq
qərarına uyğun olaraq dövlət büdcəsinə
alınması qaydasını tənzimləyir.
Məcəlləyə
edilmiş dəyişikliklər sırasında diqqət
çəkən digər yenilik isə büdcəyə
ödənilməli olan əlavə dəyər vergisinin təqdim
edilmiş mallara, görülmüş işlərə və
göstərilmiş xidmətlərə görə vergi
ödəyicisinin kassasına və hesablaşma hesabına
daxil olmuş məbləğlərdən hesablanmasının
nəzərdə tutulmasıdır.
Əsas
vəsaitlərə aid edilən aktivlərin dəyərinin
100 manatdan 500 manatadək artırılması uçot-hesabat
işlərinin aparılmasının daha da sadələşdirilməsinə
müsbət təsir göstərəcək, eyni zamanda dəyəri
500 manatdan aşağı olan aktivlərin xərclərə
silinməsinə imkan verəcəkdir. Bu
isə vergi ödəyicilərinə əlavə
dövriyyə vəsaitinin əldə edilməsinə, investisiya fəaliyyətləri üçün əlavə imkanlar
yaranmasına səbəb olacaqdır. Sözügedən dəyişikliyi
faktiki olaraq 100 faiz həcmində sürətli amortizasiya kimi də dəyərləndirmək
olar.
Vergi
Məcəlləsinə edilmiş daha bir əsas dəyişiklik
fiziki şəxslərin aylıq gəlirlərinə və
qeyri-sahibkarlıq fəaliyyətindən illik gəlirlərinə
tətbiq edilən gəlir vergisinin maksimal dərəcəsinin
30 faizdən 25 faizə endirilməsi, fiziki şəxslərin
14 faiz dərəcə ilə gəlir vergisinə cəlb edilən
aylıq gəlirlərinin 2000 manatdan 2500 manatadək
artırılması, fiziki şəxslərin
qeyri-sahibkarlıq fəaliyyətindən gəlirlərinin 14
faiz dərəcə ilə gəlir vergisinə cəlb edilən
illik gəlirlərinin isə 24000 manatdan 30000 manata
qaldırılmasıdır. Bu dəyişiklik muzdla işləyən
fiziki şəxslərə ödənişlərin əmək
haqları şəklində leqallaşdırılmasına, əhalinin
pul gəlirlərinin artırılmasına və onların
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsinə xidmət
edir.
Gəlir
vergisi üzrə qanunvericiliklə müəyyən
edilmiş güzəştlərdə də dəyişikliklər
vardır. Sosial vəziyyətindən asılı olaraq fiziki
şəxslərin müxtəlif kateqoriyalarının
aylıq gəlirlərinə tətbiq edilən vergi güzəştləri
müvafiq olaraq 100 manatdan 200 manata, 55 manatdan 100 manata, 20
manatdan 50 manatadək artırılmışdır.
Mühüm
dəyişikliklər sırasında Azərbaycan Prezidentinin
fərman və sərəncamları ilə
yaradılmış sənaye və texnologiyalar parklarında
sahibkarlıq fəaliyyəti göstərən fiziki şəxslərin
gəlirlərinin 7 il müddətinə gəlir vergisindən,
parkların idarəedici təşkilatının və
operatorunun mənfəətinin parkın infrastrukturunun
tikintisinə və saxlanılmasına yönəldilmiş
hissəsinin müddət qoyulmadan və sənaye və
texnologiyalar parklarının rezidenti olan hüquqi şəxslərinin
fəaliyyətindən əldə etdikləri gəlirlərin
7 il müddətinə mənfəət vergisindən, sənaye
və texnologiyalar parklarının infrastrukturunun, istehsal sahələrinin
yaradılması və tikintisi məqsədilə idxal edilən
texnikalar, texnoloji avadanlıqlar və qurğuların ƏDV-dən,
parkların idarəedici təşkilatı və operatoru,
parkların rezidenti olan hüquqi və fiziki şəxslərin
əmlak və torpaq vergilərindən azad edilməsi də
vardır.
Məcəlləyə
edilən dəyişikliyə görə, Azərbaycan
Respublikasının Dövlət Neft Fondunun vəsaitinin yerləşdirilməsindən
əldə edilən gəlirlər mənfəət vergisindən,
Fondun aktivlərində yerləşdirilməsi
üçün idxal edilən qızılın və
qanunvericilikdə nəzərdə tutulmuş vəzifələrinin
yerinə yetirilməsi ilə bağlı mal idxalı, iş
görülməsi və xidmət göstərilməsi ƏDV-dən
azad edilmişdir.
Geniş
ictimaiyyətin marağına səbəb olmuş dəyişikliklərdən
biri də ödənişli təhsil xidmətlərinin
göstərilməsinin ƏDV-dən azad edilməsidir.
Vergi
Məcəlləsində sığorta agentlərinin və
sığorta brokerlərinin xidmətləri maliyyə xidmətlərinə
aid edilmişdir və bundan sonra həmin xidmətlər maliyyə
xidmətlərinin tərkib hissəsi kimi ƏDV-dən azad
olunacaqdır.
Bütövlükdə,
son dəyişikliklərlə vergi güzəşt və
imtiyazlarının əhəmiyyətli şəkildə
artdığını vurğulayan A.Musayev bu addımın Azərbaycanda
innovasiya və bilik menecmentinə əsaslanan iqtisadiyyatın
qurulması istiqamətində vergi siyasətinin, eləcə
də “Azərbaycan 2020: Gələcəyə baxış”
İnkişaf Konsepsiyasının vergi siyasəti nöqteyi nəzərindən
hədəf və məqsədlərinə xidmət etdiyini qeyd
etmişdir. Vergi
inzibatçılığının təkmilləşdirilməsi
məqsədilə Vergi Məcəlləsinin
51 maddəsinə dəyişikliklər edilmişdir.
Bunların sırasında nağdsız ödənişlərin
aparılması zamanı vergi ödəyiciləri
tərəfindən POS-terminalların
quraşdırılması, vergi orqanı
tərəfindən kameral yoxlama
aparmaq üçün
vergi bəyannaməsi, sənədlər
və məlumatlar əsas olmadan təqdim
edilmədikdə əlaqəli məlumatlardan istifadə
etməklə vergilərin hesablanması və s.
dəyişiklikləri qeyd etmək olar.
Həmçinin
əlavə dəyər vergisi ödəyicisi kimi qeydiyyata
alınmalı olan hüquqi və hüquqi şəxs
yaratmadan sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul
olan fiziki şəxslər üçün ardıcıl 12
aylıq dövr ərzində vergi tutulan əməliyyatlarının
həcmləri eyniləşdirilib və 120.000 manat müəyyən
edilib.
Yol
vergisinin hesablanmasının və ödənilməsinin təkmilləşdirilməsi
və təbii inhisar subyektlərinin sadələşdirilmiş
vergitutma sistemini tətbiq etmək hüququnun olmamasını
nəzərdə tutan dəyişikliklər də qeyd edilməlidir.
Vergi
Məcəlləsinə edilən dəyişikliyə əsasən
Azərbaycan Respublikasında daşınmaz əmlakın
(yaşayış fondu istisna olmaqla) vergitutma məqsədləri
üçün aylıq icarə haqqının məbləği
bazar qiymətləri nəzərə alınmaqla müəyyən
ediləcəkdir.
A.Musayev
bildirmişdir ki, vergi inzibatçılığının təkmilləşdirilməsi
vergi qanunvericiliyinin vahid normativ sənəd əsasında tənzimlənməsini
zəruri edir. Bu məqsədlə Vergi Məcəlləsinə
Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabinetinin
müvafiq qərarları ilə tənzimlənən
vergi ödəyicilərində istehsal həcminin və ya
satış dövriyyəsinin müəyyənləşdirilməsi
məqsədilə xronometraj metodu ilə müşahidənin
aparılması qaydaları, iri vergi ödəyicilərinin və xüsusi vergi rejimli müəssisələrin müəyyən
edilməsi meyarları və idman mərc
oyunlarını həyata keçirən vergi
ödəyicilərinin cəlb
edilməsi qaydalarını nəzərdə tutan
50.1-ci maddə daxil edilmişdir. Vergi Məcəlləsinə
vergi nəzarətinin təkmilləşdirilməsi
məqsədilə də müəyyən dəyişikliklər
edilmişdir. Vergi ödəyicisinin
filialı, nümayəndəliyi və digər təsərrüfat
subyektlərinin olduğu ünvan
üzrə uçota alınması, əcnəbilərin
və vətəndaşlığı olmayan
şəxslərin müvafiq dövlət
orqanı tərəfindən verilmiş sənəd
əsasında vergi orqanlarında uçota alınması, vergi
ödəyicisində əmlak vergisinin
hesablanması və ödənilməsinin düzgünlüyü
yoxlanılarkən inventarizasiya
aparılması, vergi orqanının əsaslandırılmış
qərarına əsasən növbəti və növbədənkənar
səyyar vergi yoxlamalarının 9 aydan çox olmayan müddətdə
dayandırılması (təxirə salınması) məhz
bu qəbildən olan
dəyişikliklərdir.
Cari
ildə Vergi Məcəlləsinə əlavə edilmiş
bir sıra yeniliklər sırasında elektron auditin tətbiqi
ilə əlaqədar əlavələr xüsusi
vurğulanmalıdır. Bu dəyişiklik
və əlavələr nəticəsində ilk
dəfə qanunvericilikdə elektron auditin tətbiqi üçün
imkanlar yaradılmışdır. Dəyişikliklərə elektron
fayl formasında sənədlərin tələb
olunması, elektron qaydada
audit aparılan zaman sənədlərin
müəyyənləşdirilmiş müddətdə təqdim edilməməsi,
bilərəkdən təhrif olunmuş formada təqdim edilməsi və sənədlərin
qanunla müəyyən edilmiş müddətdə saxlanılmamasına
görə maliyyə sanksiyasının tətbiqi də daxildir.
Sonra
Vergilər Nazirliyinin rəhbər vəzifəli şəxsləri
KİV nümayəndələrinin suallarını
cavablandırdılar.
Vaqif Bayramov
Xalq qəzeti.- 2013.- 23 yanvar.- S. 2.