Böyük
Qayıdışdan Qurtuluşa
Müstəqilliyi
və inkişafı şərtləndirən tarixi hadisələr
Tarixin yetirdiyi görkəmli
şəxsiyyətlərdən olan ümummilli lider Hedər
Əliyevin parlaq siyasi zəkası sayəsində iki əsrin
və iki minilliyin ayrıcındakı Azərbaycan öz
milli-mənəvi dəyərlərini qoruyaraq
üçüncü minilliyə inamla qədəm qoydu. Ulu öndərin dahi şəxsiyyəti
çoxsaylı problemlərə və çətinliklərə
baxmayaraq, Azərbaycanı olduqca mürəkkəb zamanın
dalğaları arasından salamat çıxardı. Ona həm
bölgədə, həm də dünyada layiqli yer
qazandırdı. Ümummilli lider bir çox siyasi xadimin edə
bilmədiyini və edə bilməyəcəyini gerçəkləşdirdi.
Müasir dünyanın ən aktual
çağırışlarına cavab vermək
bacarığı ilə XX və XXI əsrlərin
tanınmış siyasi xadimləri arasında öz layiqli
yerini tutdu. O, yaşadığı
fırtınalı həyatı boyu hər zaman
xalqını, Vətənini düşündü. Onun ürəyi
hər zaman Azərbaycanın müstəqilliyinin möhkəmləndirilməsi,
doğma xalqının xoşbəxtliyi üçün
çırpınırdı. Böyük öndər
böyük dövlət xadimi olaraq Azərbaycanın ən
çətin zamanlarında siyasi iradə ortaya qoyaraq
xilaskarlıq missiyasını yerinə yetirdi.
Şəxsiyyətin gücü
Ulu
öndərin 1993-cü il iyunun 15-də Azərbaycanda hakimiyyətə
yenidən qayıdışı ilə ölkənin
ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi, elmi-mədəni həyatında,
beynəlxalq əlaqələrdə dönüş
yarandı, elmi əsaslara, norma və prinsiplərə
uyğun müstəqil dövlət quruculuğu prosesi
başlandı. Yürüdülən müdrik siyasət sayəsində
Azərbaycan xalqının taleyi ilə pərdəarxası
oyunlara, siyasi anarxiya və eksperimentlərə son qoyuldu,
ölkədə tüğyan edən cinayətkarlığın
qarşısı tədricən, lakin xalqın və dövlətin
milli maraqlarına uyğun olaraq kəsərli formada
alındı.
Ümummilli
liderin tərcümeyi-halı və taleyi elə
yazılmışdı ki, zaman-zaman
dağıdılmış və bərbad edilmiş
iqtisadiyyatı, sosial və mədəni həyatı yenidən
qurmaq, aşınmaya məruz qalmış mənəvi dəyərləri
saflaşdırmaq, saxtalaşdırılmış tarixi qara ləkələrdən
təmizləmək,
ölkəsinin real müstəqilliyini təmin etmək və
ona əbədi ömür vermək, dövlətini dünya
birliyinin layiqli üzvlərindən birinə çevirmək
kimi fövqəladə çətin vəzifələri yerinə
yetirməli idi. Bu fikrin alternativi yoxdur və ola da bilməz.
Tarix sübut etdi ki, böyük öndərin ölkə rəhbərliyinə
yenidən qayıdışı sayəsində nəinki Azərbaycanın
uğurlu gələcəyi təmin olundu, həm də tamamilə
düzgün yol seçildi.
Müharibəni
səngərdən diplomatiya cəbhəsinə keçirməyə,
“Əsrin müqaviləsi”nin təşkilatçısı və
banisi olmağa, dünyanın maraqlarını Azərbaycana cəlb
etməyə, dağıdılmış, viran edilmiş,
talan olunmuş Azərbaycanı sabit inkişaf xətti tutan
milli demokratik dövlət quruculuğu yolu ilə irəli
aparmağa, vaxtilə Azərbaycanın beynəlxalq imicinə
vurulmuş ləkələri fəal surətdə təmizləməyə
yalnız və yalnız böyük Heydər Əliyevin
gücü çatardı. Onun həyatı və fəaliyyəti
bütün dünyanın önündə sübut etdi ki,
öndər öz fəaliyyəti ilə milli maraqlar
çərçivəsinə sığmayan, beynəlxalq
siyasətdə, bəşəri dəyərlərin
insanlığa xidmət etməsində fəal iştirak edən
dahi siyasətçi, nəhəng dövlət adamı idi.
Fakt odur
ki, “Azərbaycanın müstəqilliyi yolunda
özümün də övladlarımın da həyatını,
lazım gələrsə, qurban verməyə hazıram” - deyən
dahi şəxsiyyət ömrünü müstəqil Azərbaycan
yolunda, sözün əsl mənasında, şam kimi əritdi. Mən bir Azərbaycan vətəndaşı
olaraq özümü çox xoşbəxt hesab edirəm ki,
təxminən 13 il ərzində görkəmli dövlət
xadimi və böyük siyasət adamının rəhbəriyi
altında çalışdım, tövsiyələrini dinlədim.
Xalqa və dövlətə xidmət etməyin örnəyi
olan Heydər Əliyev məktəbinin müdavimlərindən
biri olmaq çox məsuliyyətli, həm də
qürurvericidir.
Mən,
o cümlədən də on minlər şahiddir ki, ulu öndərin
Naxçıvana qayıdışına qədər muxtar
respublikaya səfər edən Vəzirovu (1990-cı il
yanvarın 2-də) xalq didik-didik etməyə qalxdı,
Mütəllibovun (1990-cı il mayın 10-da) isə
başına ləçək bağlamaq istədi. Onların hər ikisi əshabələri
ilə birlikdə xalqın əlindən canlarını birtəhər
götürüb qaçdılar. Lakin Heydər Əliyevin
Naxçıvana dönüşü bir el bayramı kimi qeyd olundu.
Ümummilli lider
1990-cı il iyulun 22-də saat 10:35-də Naxçıvan
aeroportunda təyyarədən düşdü. Onun
Naxçıvana gəlişindən ailə üzvlərindən
başqa heç kəsin xəbəri yox idi. Bununla
belə, doğma Vətən torpağına qədəm basandan
sonra Hüseyn Cavidin məzarını ziyarət edən Heydər
Əliyevin sorağı bir anda ildırım sürətilə
bütün Naxçıvana yayıldı. Artıq minlərlə
adam onun görüşünə tələsirdi. Həmin günün
axşamı Naxçıvan şəhərindəki mərkəzi
meydana 80 min nəfərdən çox adam toplaşdı. Hətta
o dövrdə partiya nəzarətində olan mətbuat
böyük öndərin Naxçıvana
qayıdışı ilə bağlı öz səhifələrində
aşağıdakı cümlələrə yer
ayırmışdı:
“Ayağının altında onlarca qurban kəsilən
Heydər Əliyevə ağır müharibə və
iqtisadi böhran şəraitində yaşayan naxçıvanlılar
özlərinin nicatı və son ümid yeri kimi
baxırdılar. Heydər Əliyev meydana xalqın
görüşünə gəldi. Bu böyük şəxsiyyətlə
görüşə gələnlərin, onu uzaqdan
müşahidə edənlərin şadlığını
təsvir etmək çətindir. Heydər Əliyevin sevinc
dolu alqışlar altında etdiyi qısa
çıxış xalqına sonsuz məhəbbətlə
dolu böyük ürəyinin səsi idi. Beləcə,
bütün ömrünü Azərbaycan xalqına xidmətlə
keçirən, öz rahatlığını, dincliyini, gecə-gündüz
xalqının xoşbəxtliyinə sərf edən Heydər
Əliyev onu dünyalar qədər sevən xalqı ilə vahid
bir tam kimi birləşib qovuşdu”.
Məncə,
ümummilli liderin Naxçıvana dönüşündən
Qurtuluş Gününədək olan zamanı əhatə edən
həyat və fəaliyyəti politoloqların, siyasi
araşdırmaçılar və tarixçilərin, bəlkə
də, az tədqiq etdikləri dövrdür. Halbuki
nəzərə almaq lazımdır ki, bir tərəfdən
düşmənlər, digər tərəfdən də Azərbaycanın
mərkəzi hakimiyyətinin özü Muxtar Respublikanı
blokadaya almışdı. Naxçıvanda qanuni hakimiyyəti
devirmək üçün 1992-ci ilin avqust-oktyabr aylarında
silahlı cəhd də göstərildi. Lakin
Heydər Əliyevin polad iradəsi istənilən təxribatı
təslim etdirə bilirdi. Çünki o, xalqa arxalanır,
xalqdan güc alır və xalqa xidmət edirdi. Ümummilli
lider özünü sadə vətəndaşlardan ayrı
görmürdü. Sözün əsl mənasında, o,
blokada şəraitində olan Naxçıvanda məşəqqətlərə
dözürdü. Bu dözümün özü də ona
xalq və dövlət yolunda, Azərbaycanın real müstəqilliyi
uğrunda mübarizə aparmaq üçün böyük
güc verirdi. Naxçıvanda
böyük öndərin hansı şəraitdə
yaşadığını və işlədiyini bilən,
şahid olan minlərlə insan var. Fransanın Azərbaycandakı
ilk səfiri Jan Perren xatirələrində belə yazır:
“Heydər Əliyev Naxçıvanda məni və həyat
yoldaşımı qızdırılmayan otaqdakı soyuqla təzad
təşkil edən bir hərarətlə
qarşıladı”. O, sözün əsl mənasında,
Naxçıvanın taleyi ilə bağlı bütün zərbələri
üzərinə alır, bütün yükü çiyinlərinə
götürürdü. Muxtar Respublikanı ikiqat blokadadan
çıxarmaq üçün öz nüfuzundan istifadə
edərək Türkiyə və İranla birbaşa əlaqələr
yaradırdı. Humanitar köməklik məhz
böyük şəxsiyyətə olan hörmət əlaməti
olaraq Muxtar Respubilkaya daxil olurdu. Naxçıvan-Türkiyə
sərhədində Ümid körpüsünün
açılışı o dövr üçün, bəlkə
də möcüzə idi–Heydər Əliyev möcüzəsi.
Bütün təxribatlara baxmayaraq, Ermənistan tərəfdən
ikinci cəbhənin açılmaması da Heydər
Əliyevin Vətən qarşısında tarixi xidmətlərindən
biridir.
Ən dəhşətlisi
o idi ki, vaxtilə Heydər Əliyevin yetişdirdiyi, ərsəyə
gətirdiyi, yüksək vəzifələrə irəli
çəkdiyi, mükafatlar və imtiyazlar verdiyi bəzi
adamlar dönük çıxdılar. Lakin böyük şəxsiyyət
hakimiyyətə qayıdışından sonra “Yenə də
deyirəm, mən hamını bağışlamışam.
Günahkarları da, mənə sədaqətsiz, vəfasız
çıxanları da”, - deyərək mövqeyini
bütün Azərbaycan xalqının qarşısında
elan etdi.
Həmin dövrdə
böyük öndərin köməkçilərindən
biri olmaq böyük iftixardır. Onun əziz xatirəsinin
heykəli milyonlardan biri kimi mənim də qəlbimdə
ucalmışdır.
Böyük öndərin
Azərbaycanın gələcəyini necə
gördüyünü şərtləndirən bir məqama
diqqət çəkmək istəyirəm. Hələ
SSRİ dövrü idi. Bununla belə,
1990-cı il noyabrın 17-də Heydər Əliyevin sədrliyi
ilə 12-ci çağırış Naxçıvan MSSR Ali
Sovetinin birinci sessiyası öz işinə başladı.
Sessiya “Naxçıvan MSSR-in adının dəyişdirilməsi
haqqında”, “Naxçıvan Muxtar Respublikası ali dövlət
hakimiyyəti orqanı haqqında”, “Naxçıvan Muxtar
Respublikasının dövlət rəmzləri
haqqında” tarixi qərarlar qəbul etdi. Noyabrın 21-də
isə Naxçıvan MR Ali Məclisi Heydər Əliyevin
işləyib hazırladığı “1990-cı ilin yanvar
ayında Bakı hadisələrinə qiymət verilməsi
haqqında” qərar qəbul etdi. “SSRİ-nin saxlanmasına
dair ümumittifaq referendumunda Naxçıvan MR-in iştirak
etməməsi barədə” Ali Məclisin qərarı
böyük tarixi hadisələrin
başlanğıcının sübutu idi.
Naxçıvanın sərhədyanı rayonlarına edilən
amansız hücumlar dahi rəhbərdən əlavə tədbirlər
görməyi tələb edirdi. Onun təklifi ilə 1991-ci il
sentyabrın 7-də “Naxçıvan Muxtar Respublikası
Dövlət Müdafiə Komitəsi təşkil etmək
haqqında” qərar qəbul olundu.
Qısa
zaman kəsiyində qazandığımız bütün
uğurların yalnız ümummilli liderin gərgin və
müstəsna fəaliyyətinin nəticəsi olduğunu dərk
və qəbul edən Azərbaycan xalqının tələbi
ilə böyük öndərin Azərbaycan
Respublikasının Ali Sovetinə sədr seçildiyi 1993-cü ilin 15 iyunu Milli Məclisin
27 iyun 1997-ci il tarixli qərarı ilə Qurtuluş
Günü kimi tarixə düşdü.
Milli
Qurtuluş Günü ilə Azərbaycan polisi də çox
dəhşətli bir mərəzdən - hakimi-mütləqlik,
üstqurum orqana çevrilmək iddiasından xilas edilərək
özünün müstəsna səlahiyyətləri və
vəzifələrini həyata keçirməyə
başladı.
Milli
Qurtuluş Günü vaxtilə sabitliyi pozan, ölkəni
anarxiya və xaosun girdabına sürükləyən,
insanları qorxu altında saxlayan, yarıkriminal qurum kimi ad
qazanan bu orqanın imicinə vurulmuş ləkələri
qısa müddətdə təmizləməyin əsasını
qoydu.
Milli
Qurtuluş Günü DİN və onun strukturlarında polis
orqanları ilə heç bir əlaqəsi olmayan, saxta
diplomlar təqdim etməklə DİN-də və onun
strukturlarında zabit vəzifələrinə irəli çəkilmişlərin,
dəhşətli kriminal keçmişi olanların yolunu həmişəlik
bağladı.
Milli Qurtuluş
Günü Azərbaycan polisinin həyatı və fəaliyyətinin
xüsusi çəkisi olan və sabiq iqtidarlar dövründə
sıradan çıxarılan peşəkar özəyi
reabilitasiya etdi.
Milli Qurtuluş
Günü vaxtilə meydan sulayan onlarla mütəşəkkil
cinayətkar dəstələri ədalət məhkəməsinin
qarşısına gətirdi, qanunsuz silahlı birləşmələri
ləğv etdi.
Milli
Qurtuluş Günü Azərbaycan xalqı və dövləti
qarşısında xidmətləri olan, sabiq iqtidarlar
dövründə hüquqları kütləvi surətdə
pozulmuş minlərlə polis əməkdaşının
tapdanmış hüquqlarını bərpa etdi, xüsusi məkrli
məqsədlə iflic edilmiş strukturlara həyat verdi.
Alternativi
olmayan siyasət
uğurla
davam etdirilir
XXI əsr haqqında proqnozlar səsləndirən
sanballı araşdırma mərkəzləri qeyd edirdilər
ki, yeni yüz ildə bəşəriyyət yeni kəşflərin,
siyasi, iqtisadi və mədəni sahədə inkişafin zirvəsinə
doğru irəliləyə biləcəyi kimi, qlobal problemlərlə
- transmilli cinayətkarlığın, beynəlxalq narkomaniya və
terrorun yeni formada təzahürləri ilə də üzləşəcək. Beynəlxalq aləmdə gedən proseslər yeni
dünya nizamının hələ tam həllini
tapmamasından xəbər verir. Qloballaşma,
strateji maraqlar, nüfuz dairəsi üzərində hərbi
toqquşmalar, dondurulmuş müharibə ocaqları, separatizm
və digər məsələlər bir sıra ölkələri
ağır imtahana çəkir. Təbii
ki, Asiya və Avropanı birləşdirən və xüsusi
geopolitik mövqeyi olan Azərbaycan üçün XXI əsrin
əvvəlləri çox mühüm uğurlar gətirə
biləcəyi kimi, ciddi problemlər də yarada bilərdi.
Bu məsələdə həlledici amil yeni
yüz ildə Azərbaycana kimin rəhbərlik etməsi idi.
Başqa sözlə, 2003-cü ildə
keçirilən prezident seçkisi “uğurları genişləndirmək,
yoxsa problemlərin cənginə düşmək?” sualına
cavab verməli idi. Cənab İlham Əliyevi ölkə
rəhbəri seçən Azərbaycan xalqı ümummilli
lider Heydər Əliyevin yürütdüyü siyasətə
sadiqliyini bir daha təsdiqlədi - sabitliyə, demokratik
inkişaf xəttinə, hüquqi dövlət quruculuğu
yolunun davam etdirilməsinə səs verdi.
Dövlət
başçısının böyük öndərin siyasətini
uğurla davam etdirməsi Azərbaycanın taleyində elə
parlaq səhifələr açır ki, bir vaxtlar onları
ancaq xəyal etmək olardı. Hələ Baş
nazir olarkən “İzvestiya” qəzetinə müsahibə verən
cənab İlham Əliyev deyirdi: “Biz hər şeyə
müvəffəq olacağıq”. Bu,
doğrudan da belə oldu. Həyat sübut
etdi ki, Prezidentin ölkə həyatının bütün
sahələrini inkişaf etdirmək üçün konkret
proqramları var. Bu proqramların arxasında böyük
öndərin irsinin layiqli davamçısının qətiyyəti,
dünya birliyi tərəfindən qəbul edilən prinsipial,
üzərinə götürdüyü öhdəlikləri
yerinə yetirən dövlətçi şəxsiyyəti
durur. Azərbaycanın bu gün iqtisadi
inkişafına görə dünyada lider mövqeyə
çıxması da deyilənlərin əyani təzahürüdür.
Vətəndaş cəmiyyətinin möhkəmləndirilməsi,
demokratikləşmə prinsipinin irəli aparılması,
hüquqi dövlətin daha əzmkarlıqla qorunması və
inkişaf etdirilməsi, vətəndaşların təhlükəsizlik
və sabitlik şəraitində yaşaması Prezidentin siyasətinin
kökündə durur.
Ölkə rəhbərinin
yürütdüyü siyasət tam halda xalqın və
müstəqil respublikamızın milli maraqlarına köklənib. Bu səbəbdən də Azərbaycan xalqı əmindir
ki, gec-tez respublikanın ərazi bütövlüyü təmin
ediləcək, məcburi köçkünlər öz dədə-baba
yurdlarına dönəcək, hər bir vətəndaş
sülh, təhlükəsizlik və rifah şəraitində
yaşayacaq. Bu gün Azərbaycan nəinki
regionda, nəinki keçmiş postsovet məkanında, hətta
dünyada ən sabit və təhlükəsiz ölkələrdən
biri sayılır. MDB məkanına daxil
olan ayrı-ayrı dövlətlərdə, habelə
dünyanın bir çox inkişaf etmiş ölkələrində
baş verən qarşıdurmalar, daxili çaxnaşmalar və
rəngli inqilabların nəticələrinin necə
böyük fəlakətlər gətirdiyinin şahidiyik.
Azərbaycanda isə böyük nailiyyətlərə
elə də asanlıqla müvəffəq olunmadı.
İndi yalnız Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həlli qaldığından “obıvatel” tərəfindən həmin
taleyüklü məsələlərin
çözümü sıradan problemlərin həlli kimi qələmə
verilə bilər. Amma həmin problemlərin
yoluna qoyulması ümummilli liderin gecəli-gündüzlü
ağır zəhmətinin, qətiyyətinin, şəxsiyyətinin
məğlubedilməzliyinin, alternativi olmayan daxili və xarici
siyasətinin, müstəqil dövlətin Azərbaycan
modelini işləyib hazırlamasının və həyata
keçirməsinin hesabına başa gəldi. Biz sizlərlə adı müstəqil, özü
isə marionet olan respublikaları, onların bugünkü
durumunu görürük. Elə dövlətlərin
gələcək talelərini proqnozlaşdırmaq da çətin
deyil. Ölkəmizin isə real müstəqilliyi
ona görə sarsılmazdır ki, böyük öndərin
irsi xalq tərəfindən hifz olunub saxlanılır, möhtərəm
Prezidentimiz tərəfindən isə ümummilli liderin
onilliklərə hesablanmış strategiyası ləyaqətlə,
qətiyyətlə, qüsursuz yerinə yetirilir.
Respublika rəhbəri, sözün əsl mənasında,
ölkəsinin və xalqının milli maraqları naminə
böyük siyasətçi qətiyyəti ilə deyir:
“Milli maraqlarımıza zidd olan mövqe nümayiş etdirənə
biz hansı mövqeyi nümayiş etdirə bilərik?! Əgər bizim maraqlarımız pozulursa,
maraqlarımızı pozanın maraqlarını necə
müdafiə edə bilərik, necə dəstəkləyə
bilərik?! Ölkələrin
böyüklüyündən-kiçikliyindən
asılı olmayaraq dünyada hər şey
qarşılıqlıdır. Bunu biz kəşf
etməmişik. Dünya birliyi bu əsasda
fəaliyyət göstərir”.
Prezident İlham Əliyevin 28 May - Respublika Günü
münasibətilə keçirilən rəsmi qəbulda
söylədiyi bir fikir Heydər Əliyev kursuna sadiqliyin daha
bir bariz nümunəsidir. O dedi: “Azərbaycan daxili və xarici
siyasətdə sözü ilə əməli arasında
heç bir fərq olmayan ölkədir. Ona
görə bizim sözümüz imzamız qədər dəyərlidir
və əhəmiyyətlidir. Əgər
söz veririksə, onu yerinə yetiririk. Əlbəttə
ki, qarşı tərəfdən də eyni yanaşmanı
gözləyirik”.
İndi isə ümummilli liderin iki
görüşündən bəzi fraqmentləri
xatırlatmaq istəyirəm. 1995-ci ilin
sentyabrında ABŞ-a səfəri
zamanı senator Şelbi ilə görüşündə
ölkəmizin rəhbəri demişdir: “Biz demirik ki, ABŞ
zorakılıq edənlərə qarşı ciddi münasibət
göstərsin. Biz ədalətli münasibət
istəyirik. Bəli, Amerikada ermənilər
çoxdur. Prezident Klinton dedi ki, burada 1 milyon erməni
yaşayır. 260 milyon əhalisi olan bir ölkəyə 1
milyon adam necə təsir göstərə
bilər. Onlar ABŞ-ın adından
danışa bilməzlər”. Bu, ulu
öndərin Birləşmiş Ştatların özündəcə
ABŞ administrasiyasına, Konqresinə və Senatına
ünvanlanmış açıq və ədalətli tənqidi
idi.
1996-cı il iyunun 13-də ABŞ-ın Azərbaycandakı səfiri
Riçard Kozlariçi qəbul edərkən 1992-ci ildə
ABŞ Konqresi tərəfindən “Azadlığın
Müdafiəsi Aktı”na edilmiş düzəlişə diqqət
çəkərək belə demişdir: “Bizim siyasətimiz
o deyil ki, 907-ci düzəliş aradan qaldırılsın. İndiyə qədər biz ABŞ tərəfindən
edilə biləcək humanitar yardımsız
yaşamışıq və bundan sonra da
yaşayacağıq. Söhbət ədalətsizlikdən
gedir. Ədalətsizlik etmək isə
olmaz. Sizin vasitənizlə Azərbaycanın
adından, Azərbaycan dövlətinin
başçısı kimi ABŞ hökumətinə
qarşı öz ciddi narazılığımı bildirirəm”.
ABŞ səfiri ilə belə sərt formada yalnız Heydər
Əliyev danışa bilərdi. Çünki
o, ərazisi kiçik bir ölkənin böyük dövlət
başçısı idi.
Möhtərəm Prezidentimiz cənab
İlham Əliyev Azərbaycanın milli maraqları naminə
eynən ümummilli lider kimi prinsipial mövqe ortaya qoyur, qətiyyət
nümayiş etdirir. Ali Baş Komandan deyir: “Mən hər
hansı problemə münasibət zamanı
düşünürəm ki, görəsən, Heydər
Əliyev belə vəziyyətdə necə hərəkət
edərdi?” Bax, budur, alternativi olmayan siyasətin davamı! Budur
doğru yol! Azərbaycan doğru yolda
olduğundan respublikamız günbəgün, aybaay, ilbəil
inkişaf edir, yeniləşir, demokratikləşir. Təbii ki, qazanılan uğurların kökündə
ölkədə böyük çətinliklər
hesabına yaradılan ictimai sabitlik durur. Sabitlik
olmayan yerdə nə demokratiyadan, nə insan haqlarının
qorunmasından, nə iqtisadi inkişafdan, nə sosial problemlərin
həllindən, nə də dövlətlərarası normal
münasibətlərdən danışmaq olar.
Ümummilli
liderin irsi qorunub
saxlanılmalı və gələcək nəsillərə
çatdırılmalıdır
Ötən tarixə bir nəzər salıb qeyd etmək
istəyirəm ki, sovet dönəmində
xalqımızın daxili işlər orqanlarında yüksək
vəzifələrdə çalışmış, general
rütbəsini daşımağa layiq, ləyaqətli
oğulları az olmayıb. Lakin
keçmiş SSRİ-nin, həm də SSRİ DİN rəhbərlərinin
ögey münasibət bəsləməsi üzündən
onların çoxu bu rütbəni ala bilməyiblər.
Keçmiş SSRİ DİN Azərbaycan
DİN-nə general rütbəsi almaq üçün ildə
bir yer ayırarmış. Lakin bu norma
da formal xarakter daşıyıb və ona əməl edilməyib.
Bax buna görə də sovet hakimiyyətinin 70 illik
dövründə respublikamızın daxili işlər
orqanlarında işləyib general rütbəsi alanların
sayı 30 nəfərdən də az olub. Bu məsələdə də dönüş
nöqtəsi çox çətinliklə də olsa,
ümummilli liderin hakimiyyətə gəlişi ilə
yavaş-yavaş öz həllini tapıb, ölkə üçün
milli kadrların yetişdirilməsinə xüsusi diqqət
verilib. Fakt. Əgər ulu öndərə
qədər Azərbaycandan SSRİ-nin ali məktəblərində
təhsil almaq üçün göndərilənlərin
yalnız 17%-i milliyyətcə azərbaycanlılar idisə,
onun hakimiyyəti dövründə bu rəqəm 79%-ə qədər
yüksəldi. Söhbət yalnız təhsil
almaqdan getmir. Həm də respublikada milli
kadrların irəli çəkilməsi prioritet vəzifə
kimi müəyyənləşdirilir.
1993-cü ilin 15 iyunu Azərbaycan tarixinə
Milli Qurtuluş Günü kimi daxil oldu. Hüquq-mühafizə orqanları sahəsində də
yüksək biliyə və təcrübəyə malik
ümummilli lider yaxşı bilirdi ki, ölkədə ictimai
sabitliyi bərpa etmədən heç bir müvəffəqiyyətdən
danışmaq olmaz. Lakin bu vəzifəni
həyata keçirmək elə də asan deyildi. Baş
nazir Surət Hüseynova məxsus hərbi birləşmələri,
Əlikram Hümbətovun silahlı dəstələrini,
DİN-in tərkibində siyasi hakimiyyətə iddialı
olduğunu gizlətməyən Rövşən Cavadovun rəhbərliyi
ilə fəaliyyət göstərən, əvvəlki
şöhrətini itirmiş, cəmiyyəti xof və qorxu
içərisində saxlayan XTPD-ni qanunlara tabe etdirmək həlli
asan problemlər deyildi. Ancaq vəziyyət daha
elə davam edə bilməzdi. Təkcə
1993-cü ildə Azərbaycanda 22.440 cinayət hadisəsi
törədilmişdi. DİN
qarşısında duran vəzifələri nəinki yerinə
yetirə bilmir, əksinə nazirliyin ətrafında yaranan
qeyri-sağlam mühitin rəngi daha da tündləşirdi.
Radikal islahatlara start verilməli idi.
Burada incə bir məqam var.
Maraqlıdır ki, ulu öndər hakimiyyətə həm
birinci, həm də ikinci dəfə gəlişində dərhal
daxili işlər nazirlərini əvəzləməyib. O, 1969-cu ilin
iyulunda Azərbaycan rəhbəri seçilsə də təxminən
8 ay (19.03.1970-ci ilə qədər) Məmməd Əlizadəni
tutduğu vəzifəsində saxlayıb. Bu məsələdə
iki versiya haqqında fikir yürütmək olar. Onlardan
biri vəziyyəti nizama salmaq üçün nazirə vaxt
vermək, digəri isə o vaxt Brejnevin yaxın adamı hesab
edilən SSRİ daxili işlər naziri Şelekovun
razılığını almaqla bağlı ola bilər.
Ümummilli lider hakimiyyətinin ikinci
dönəmində müharibənin dəhşətləri və
olduqca gərgin ictimai siyasi proseslər zəminində elə
təxminən bir o qədər vaxt sədaqətli, peşəkar,
etibarlı bir kadrı nazir təyin etmək üçün
manevr etməli oldu. Böyük öndər
ölkənin taleyi naminə ambisiyalı qüvvələri
cilovlamaq üçün onlarla müvəqqəti “atəşkəs”ə
getməli idi. Ona görə də Vaqif
Novruzov daxili işlər, Nəriman İmranov milli təhlükəsizlik
naziri, Əli Ömərov Baş prokuror vəzifəsinə təyin
olunmuşdular. Bu o dövr idi ki, bəzi
xarici ölkələrin respublikanın daxili işlərinə
müdaxilə riski kifayət qədər yüksək idi.
Amma artıq keçən müddət ərzində
Prezident müəyyən işləri qaydasına qoymuşdu
və həlledici addımı atmalı idi. 1994-cü ilin məlum 29 aprel müşavirəsi
DİN-in tarixində dönüş nöqtəsi oldu.
Ölkədə cinayətkarlığa qarşı qətiyyətli
mübarizə ulu öndər Heydər Əliyevin 9 avqust
1994-cü il tarixdə imzaladığı
“Cinayətkarlığa qarşı mübarizənin gücləndirilməsi,
qanunçuluğun və hüquq qaydasının möhkəmləndirilməsi
tədbirləri haqqında” Fərmanla başlayıb. Həmin fərmanın tələblərindən irəli
gələn vəzifələri həyata keçirən
DİN və onun strukturları tərəfindən yalnız
1994-1998-ci illər ərzində 10.659 odlu silah, minlərlə
döyüş sursatı aşkar edilərək müsadirə
olundu. Həmin müddət ərzində
vətəndaşları qorxu içərisində saxlayan
7143 mütəşəkkil cinayətkar qrup aşkar edilərək
zərərsizləşdirildi. İstintaqdan
gizlənən 22055 nəfər tutuldu.
Bu gün hər bir Azərbaycan vətəndaşı
siyasi mənsubiyyətindən, mənşəyindən və
mənsəbindən asılı olmayaraq 21 il
əvvələ nəzər salıb belə bir suala cavab verməlidir:
biz haradan haraya gəlib çatdıq və bu, hansı siyasətin
və idarəetmənin nəticəsində mümkün
oldu? Əminəm ki, bu suala qərəzsiz cavab
tapan hər kəs gələcəyimiz üçün
narahatlıq keçirməyəcək.
Müasir demokratik cəmiyyətlərin ən
xarakterik xüsusiyyətlərindən biri və bəlkə
də başlıcası insan hüquq və
azadlıqlarına verilən önəm, onların təminatı
mexanizmlərinin yaradılmasıdır. Qətiyyətlə demək olar ki,
yaradıcısı ümummilli lider olan ilk milli
Konstitusiyamızda “Üçüncü nəsil” hüquqlar
da daxil olmaqla ən müasir insan və vətəndaş
hüquqları təsbit edilmişdir. Konstitusiyanın
158 maddəsindən 48-i insan hüquqları və azadlıqlarının
qorunmasını özündə ehtiva edir. “Polis haqqında” Qanunun 40 maddəsindən 14-ü
insan hüquqlarının və vətəndaş
azadlıqlarının qorunması ilə bağlıdır.
Bu istiqamətdə müəyyənləşdirilən
strateji xətt müvafıq qanunlar, hüquqi normativ
aktların tələbi ilə həyata keçirilir.
1999-cu ildə “Polis haqqında” Qanunun qəbul
olunması hüquq-mühafizə orqanları sistemində
mühüm yer tutan, polisin fəaliyyətini nizama salan,
qanunvericiliyin əsaslarının yaradılmasına və bu
sahədə mövcud olan hüquqi boşluqların aradan
qaldırılmasına xidmət etdi.
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin “İnsan və vətəndaş
hüquqlarının və azadlıqlarının təmin
edilməsi sahəsində tədbirlər haqqında” 22 fevral
1998-ci il tarixli fərmanı, “Cinayət prosesində
iştirak edən şəxslərin dövlət müdafiəsi
haqqında” 11 dekabr 1998-ci il tarixli və “Təhqiqat, ibtidai
istintaq, prokurorluq və məhkəmə orqanlarının
qanunsuz hərəkətləri nəticəsində fıziki
şəxslərə vurulmuş ziyanın ödənilməsi
haqqında” 29 dekabr 1998-ci il tarixli Azərbaycan Respublikası qanunları,
“Əməliyyat-axtarış fəaliyyəti haqqında”
Qanun ümumbəşəri dəyərlərin ölkəmizdə
ən ali nemət olmasını bir daha təsdiqləyir. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 30 iyun 2001-ci il
tarixli fərmanı ilə “Daxili İşlər Nazirliyinin
Əsasnaməsi və strukturu”nun təsdiq edilməsi də
polisin fəaliyyətini müasir standartlara uyğun qurmaq
üçün olduqca mühüm əhəmiyyət kəsb
edən sənəddir. Fərmanların və
qanunların tələblərindən irəli gələn vəzifələrin
icrası istiqamətində insan hüquqlarının
müdafiəsi üzrə 2004-2008-ci illər
üçün Dövlət Proqramı hazırlanmış
və həyata keçirilmişdir. Eyni zamanda, Avropa
Komissiyası, Avropa
Şurası,
ATƏT-in İnsan
Hüquqları və Demokratik Təsisatlar üzrə
Bürosu, İnsan Hüquqları üzrə Beynəlxalq
Amnistiya Təşkilatı, Helsinki Vətəndaş Assambleyası
və digər bu kimi beynəlxalq təşkilatlarla əlaqələrin
və qarşılıqlı əməkdaşlığın
möhkəmləndirilməsi üçün əlavə tədbirlər
görülmüş və bu iş bu gün də davam
etdirilməkdədir.
Cinayətkar aləm daim artan hüquq-mühafızə
təzyiqini hiss etməkdədir. Aparılan iş
proqnozlaşdırılan nəticələri təsdiqləyir.
Ağır cinayətlərin, qəsdən
adamöldürmələrin, quldurluqların, azyaşlılar
tərəfindən törədilən hüquq
pozuntularının sayı aşağı düşür.
Müasir informasiya mənbələrini,
DİN-in məlumat bankına daxil olmaq imkanlarını nəzərə
alaraq statistik rəqəmləri sadalamağa ehtiyac duymuram.
Lakin reallıq həm də odur ki, cəmiyyətin
demokratik inkişaf tendensiyası arzu etdiklərimizlə
üst-üstə düşmür. Reallıq utopik
sosializm və utopik kommunizmin uydurduğu “cinayətsiz cəmiyyət”
ideyalarını rədd etsə də, bəzi xəyalpərvər qüvvələr,
nöqsanlı və qərəzli düşüncə sahibləri
hələ də cinayətkarlıq olmayan ölkə və cəmiyyət
təfəkkürünün girovlarıdır. Dünyanın hansı ölkəsində cinayət
və cinayətkarlıq yoxdur? Məsələn,
dünyanın ən demokratik ölkəsi hesab edilən
Amerikada ağır cinayətlər bir yana, cinayətkarlar az
qala ildə 1-2 dəfə təhsil ocaqlarına basqın
düzənləyir, partlayışlar və qətllər
törədir, müəllimləri və tələbələri
girov götürürlər. Küçənin
ortasında adamları güllələyirlər. Avropanın göbəyində - Fransada, İspaniyada
gah tələbələr, gah da azğınlaşmış
gənclər şəhərləri oda qalayıb,
maşınları və mağazaları
yandırmırlarmı? Uzağa getməyək.
Qonşu Dağıstanda və Şimali Osetiyada
ardı-arası kəsilməyən gurultulu cinayət hadisələrini
efirdən seyr etmirikmi? Bütün bu
faktlar onu təsdiq edir ki, Azərbaycanda dayanıqlı sabitlik
var, asayiş keyfiyyətli şəkildə qorunur, cinayətkarlığa
qarşı ciddi mübarizə aparılır, kriminoloji durum
nəzarətdədir.
Ali Baş Komandan konkret vəzifə qoymuşdur: “Hakimiyyət
nümayəndəsi olaraq polis xalqa xidmət etməli, öz
qətiyyəti, peşəkarlığı və mədəniyyəti
ilə onun daha böyük etimadını qazanmalıdır”.
Bu tələblərə cavab verməyən əməkdaşın
daxili işlər orqanlarında xidmət etməyə nə
hüquqi, nə də mənəvi haqqı var.
Məşhur bir deyim var: “Cəzalandırılmış
cinayətkar bütün yaramazlar üçün nümunədir.
Günahsız cəzalandırılmış
isə bütün namuslu insanların vicdan məsələsidir”.
Bu deyimin qayəsində haqqın, ədalətin
zəfər çalmasının labüdlüyü durur.
Ölkənin hüquq-mühafızə orqanlarının,
o cümlədən də Azərbaycan polisinin məhz bu
prinsip əsasında fəaliyyət göstərməsi
dövlət başçısının bir nömrəli tələbidir.
DİN və onun strukturları əgər
obrazlı dillə desək, “şəffaf evdə
yaşayır, işləyir və daim müşahidə
olunurlar”. Şəksiz, DİO hər hansı
tədbir keçirəndə, yaxud DİN hansısa qərar
qəbul edəndə kiminsə xoşuna gəlib-gəlməməsindən
asılı olmayaraq qanunlardan çıxış edir. Lakin DİN qərar qəbul edərkən sosial
konteksə əhəmiyyət verməyə bilməz. Hüquq və onu formalaşdıran cəmiyyət
arasındakı münasibətlərdə hər zaman bir
balans olmalıdır. Azərbaycan polisi bu
balansın qarşılıqlı etibar,
qarşılıqlı səmimiyyət, qanunlara
qarşılıqlı hörmət əsasında
formalaşmasının tərəfdarı olduğunu fəaliyyəti
ilə təsdiqləyir. Heç kim
belə bir iddianı sübut edə bilməz ki, DİO dəyişməyib,
yeniləşməyib, müasir dövrün tələblərinə
uyğun islahatlar aparılmayıb. DİN-in rəhbərliyi
də iddia etmir ki, Azərbaycan polisinin fəaliyyəti tamamilə
Avropa standartlarına cavab verir və hər şey əladır.
Ancaq çox şeyə nail olunub - desəm, zənnimcə,
müvəffəqiyyətlərin rəngini tündləşdirmiş
olmaram. DİO cəmiyyətdən təcrid
olunmuş şəkildə fəaliyyət göstərmir.
O, cəmiyyətin tərkib hissələrindən biridir. Canlı orqanizm olan bu struktur bütövlükdə
cəmiyyətin özü kimi dəyişir, inkişaf edir,
yeni forma və məzmun kəsb edir.
Azərbaycan dövlətçiliyi
üçün əvvəllər mövcud olan bəzi təhlükələr
bu gün də tamamilə aradan qalxmayıb. Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin müstəqil,
bölünməz və demokratik Azərbaycan uğrunda
başladığı mübarizə möhtərəm Prezidentimiz
cənab İlham Əliyev tərəfındən uğurla
davam etdirilir. Bəzi qüvvələr isə
Azərbaycanda ictimai-siyasi sabitliyin pozulmasında
maraqlıdırlar. Onlar rəngarəngdir,
fəaliyyət göstərdikləri məkanlar da fərqlidir.
Ona görə də Azərbaycan polisi kriminogen
duruma daim nəzarət etmək, sabitliyin pozulmasına yönələ
biləcək fitnəkarlıqları önləmək,
zamanında qətiyyətli tədbirlər görmək
üçün ən müxtəlif layihələr həyata
keçirməklə spesifik tədbirlər də
görür. Respublika Daxili İşlər
Nazirliyi və onun strukturları Azərbaycan dövlətçiliyi
və xalqın mənafeyi naminə ən mürəkkəb və
çətin vəzifələri layiqincə yerinə yetirməyi
bacardıqlarını dəfələrlə sübut ediblər.
1994-1995, 2003 və 2005-ci illərdə
ictimai-siyasi sabitliyi pozmağa, qeyri-qanuni yollarla hakimiyyətə
gəlməyə cəhd göstərən qüvvələr
və onların təhrikçiləri ilk növbədə
Azərbaycan polisinin qətiyyəti ilə rastlaşdılar.
Bəzi siyasətbazların başı əhlət
daşına dəydi də.
Ancaq bəziləri qanunsuzluğun tüğyan etdiyi
zamanların xiffətini çəkmək mərəzindən
xilas ola bilmir, “stəkanda da olsa,
fırtına qoparacaqlarını” dilə gətirirlər. Mən elələrinə Çörçillin bir
deyimini xatırlatmaq istərdim. O deyirdi: “Siyasətçi
başını itirməkdən yox, simasını itirməkdən
qorxmalıdır”. Hər kəs aydın dərk
etməlidir ki, demokratiya qanunlara hörmət və onlara riayət
deməkdir. Azərbaycan cəmiyyətinə
qanundan kənar heç nəyi həzm etdirmək olmaz. Çünki qanunun aliliyinin təminatçısı
olan dövlət başçısı və qanunların
işləməsinə, tətbiq olunmasına məsul olan
hüquq-mühafizə orqanları var. Azərbaycan DİN də
onlardan biridir.
Bəzən biz nəyin şahidi oluruq? Milli kimliyi
böyük şübhə doğuran, fəaliyyəti şəffaflıqdan
uzaq, əlaqələri qaranlıq, qrantlarından iy gələn
qondarma hüquq müdafiəçiləri və onlara dəm
tutanlar, on illər ərzində düşüncələri
dəyişməyən radikal siyasi partiyaların nümayəndələri
polisə, o cümlədən də bütövlükdə
Azərbaycanın hüquq-mühafizə orqanlarına
çamur atmağa çalışır, çirkaba
bulaşmış paltarını kimin əliyləsə
soyunub atmağa cəhd göstərirlər. Qara-qışqırıq
salır, köməyi illərlə şahidi olduğumuz ikili
standartların müəlliflərinin vətənlərində
axtarır, bəziləri də çıxış yolunu
aradan çıxıb qaçmaqda görürlər. Amma unudurlar ki, dövlətlə hədə-qorxu ilə
danışmaq, öz xeyrinə qanunlardan yan keçmək
olmaz. Təbii ki, elələri 20-25 il
bundan əvvəl oxşar hərəkətlər ediblər. Amma gör aradan nə qədər vaxt keçib?
Ayılmaq zamanı ötməyibmi?
Biz bilirik ki, dövlət
və dövlətçiliyimizə sədaqətlə xidmət
edən Azərbaycan polisi ilə həm bəzi xarici dairələrin,
həm də daxildə sabitliyi pozmağa cəhd göstərən
destruktiv qüvvələrin hesabı var. Ancaq bu hesab heç
vaxt onların xeyrinə dəyişməyib. Çünki Azərbaycan
polisi dövlətin və xalqın milli mənafelərinə
xidmət edir. Həmişə ABŞ
demokratiyasından, ABŞ-dakı hüquq və
azadlıqlardan örnək götürməyin vacibliyini
söyləyən bəzi siyasətbazlar, sözün əsl
mənasında, əllaməçilik edənlər nə əcəb
fundamental bir məsələni gözardı edirlər? Az-çox siyasətdən, insanların hüquq və
azadlıqlarından, müstəqil və azad mətbuatdan
baş çıxaran hər kəs yaxşı bilir ki,
ABŞ-da söz və mətbuat azadlığı da,
insanların hüquq və azadlıqları prinsipləri də
yalnız və yalnız Amerika dövlətinin və
xalqının milli mənafelərindən keçir. Bəlkə,
inkişaf etmiş Avropa ölkələrində elə deyil?
Bəziləri tez-tez
təkrarlayır ki, Azərbaycan polisi hakimiyyətin
sifarişini yerinə yetirir. Söhbət nədən gedir?
Söhbət ölkə vətəndaşlarının
hüquq və azadlıqlarının, sabitliyin qorunmasından
gedir. Polis Konstitusiya ilə üzərinə qoyulan vəzifələri
yerinə yetirir. Azərbaycanın milli mənafelərinin,
xalqın rəyinin əksinə gedənlərə, ona
qarşı cinayət törədənlərə
qarşı polis adekvat tədbirlər görüb,
görür və görəcək.
Bu
gün tam əsasla demək olar ki, Azərbaycanın
böyük oğlu, görkəmli dövlət xadimi,
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə qəbul edilən mütərəqqi
qanunlar, həyata keçirilən təşkilati və
praktiki tədbirlər zamanında ölkəmizdə demokratik-hüquqi
dövlətin möhkəm əsaslarını yaradıb. Obrazlı dillə desək, həmin əsaslar üzərində
Heydər Əliyev siyasi kursunun və dövlətçilik xəttinin
davamçısı olan cənab İlham Əliyev tərəfindən
Şərq-Qərb memarlığının bütün
gözəlliklərini özündə əks etdirən Azərbaycan
adlı əzəmətli və yaraşıqlı bina tikilir.
Bu möhtəşəm “bina” müstəqil, hüquqi,
demokratik dövlət quruculuğunun bütün tələblərinə
cavab verəcək. Dünyanın istənilən yerindən
bu “bina”ya baxan soydaşlarımız qürurla böyük
öndərin bu məşhur deyimini təkrarlayacaqlar: “Mən
fəxr edirəm ki, azərbaycanlıyam!”
Bu yazını ulu
öndərin Azərbaycan polisinin 84-cü illik yubileyində
söylədiyi bu fikirlərlə tamamlamaq, zənnimcə,
tamamilə yerinə düşər. Ümummilli lider
demişdir: “Polis, DİN Azərbaycan dövlətinin əsas
sütunlarından, dayaqlarından biridir. Polis Azərbaycan
dövlətinə, dövlətçiliyinə xidmət
edir. Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinə
xidmət edir. Hər bir Azərbaycan vətəndaşına
xidmət edir. Mən, Azərbaycan Prezidenti kimi, Ali Baş
Komandan kimi sizə etibar edirəm, sizə inanıram, sizə
arxalanıram. Bu güc ilə və bu qüvvə ilə biz
müstəqil Azərbaycanı günü-gündən
inkişaf etdirəcəyik və gələcək nəsillərə
daha da gözəl Azərbaycan bəxş edəcəyik”.
Əsgər ƏLƏKBƏROV,
Daxili işlər nazirinin müavini,
polis
general-leytenantı
Xalq qəzeti.- 2014.- 14 iyun.- S.3-4.