“Elektron
hökumət” dövlət idarəçiliyinin
inkişafında mühüm mərhələdir
Azərbaycanda “Elektron hökumət” layihəsi “Elektron Azərbaycan” Dövlət Proqramı çərçivəsində həyata keçirilir. Hazırda “ağıllı hökumət” (“smart government”), “rəqəmsal hökumət” kimi də adlandırılan “Elektron hökumət” dövlət strukturlarının informasiya texnologiyalarından yararlanmaqla vətəndaşlar, eləcə də ayrı-ayrı qurumlar arasında əlaqələrin təmin edilməsi anlamında işlədilir. Başqa sözlə, “Elektron hökumət”in qarşısında duran əsas vəzifə idarəetmənin səmərəliliyini artırmaqla dövlət strukturlarında bürokratik əngəlləri aradan qaldırmaq, uyğun əməliyyatları daha operativ, az xərclə reallaşdırmaqdır.
“Elektron
hökumət”ə demokratik dəyərlərin
üstünlük verildiyi,
insan amilinin önə
çəkildiyi, informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının formalaşdığı, inkişaf etdiyi ölkələrdə
daha çox diqqət
yetirilir. Bu, həm də
inkişaf etməkdə olan
dövlətlərin prioritet sahələrinin
tərəqqisinə öz müsbət təsirini
göstərir. Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
“Qlobal “Elektron
hökumət” hesabatında informasiya
texnologiyalarının inkişaf etməkdə
olan ölkələrin keçməli olduğu uzun və əziyyətli
mərhələləri ixtisar etməyə
imkan yaratması vurğulanır. Məhz elə buna görə də
ekspertlər tərəfindən dövlət strukturlarında
müvafiq xidmətlərin internetə
uyğunlaşdırılması və “onlayn”
vəziyyətinə gətirilməsinin sosial-iqtisadi
islahatların uğurla həyata
keçirilməsinə həlledici təsir göstərdiyi bildirilir.
Dövlət idarəçiliyinin
yeni mərhələsi olan
“Elektron hökumət”in əsası ulu öndər Heydər Əliyevin 2003-cü il fevral ayının 17-də
imzaladığı “Azərbaycan Respublikasının
inkişafı naminə İnformasiya-Kommunikasiya
Texnologiyaları (İKT) üzrə (2003-2012-ci illər) Milli Strategiya” ilə qoyulmuşdur. Xatırladaq ki, həmin sənəddə 10 ilə
yaxın bir müddətdə müasir informasiya
texnologiyalarının Azərbaycanda tətbiqi sahəsində
prioritet sahələr müəyyənləşdirilmiş,
“Elektron hökumət”in yaradılması vacib məsələlərdən biri kimi önə çəkilmişdir.
Proqramın əsas məqsədi ölkəni informasiya
cəmiyyətinə keçidə hazırlamağa, İKT-nin inkişafını və tətbiqini
təmin etməyə, insanları informasiya
biliklərinə alışdırmağa, habelə rəqabətə
davamlı iqtisadiyyat qurmağa
zəmin yaratmaq olmuşdur.
Həyata keçirilən geniş miqyaslı
tədbirlərin nəticəsidir ki, hazırda Azərbaycan
qlobal informasiya cəmiyyətinin qurulmasında ən öndə
gedən ölkələrdən biridir. Hələ 2005-ci ilin
noyabrında Tunisdə informasiya cəmiyyətinin
inkişafı üzrə keçirilən ümumdünya
sammitində Prezident İlham Əliyev çıxış edərək
informasiya cəmiyyəti ideyasını dəstəkləmiş,
texnoloji biliklərə əsaslanan cəmiyyətin
yaradılması üçün Azərbaycanın
güclü elmi potensialının mövcudluğunu
xatırlatmışdır.
Həmin vaxtdan ötən müddətdə
respublikamızda normal rəqabət mühitinə malik İKT
bazarı formalaşmış, ölkəmizin regional və
beynəlxalq İKT layihələrində iştirakı
reallaşmış, Avrasiya Transmilli İnformasiya Magistralı
və Avropa-Yaxın Şərq Yüksəksürətli
İnformasiya Şəbəkəsi, “Vətəndaşlıq
vəziyyəti aktlarının dövlət qeydiyyatı”,
“Elektron kargüzarlıq”, “Azərbaycan dilinin informasiya məkanında
işlədilməsi”, “Milli informasiya resurslarının
yaradılması”, “İKT sahəsində kadr
hazırlığı”, “Rəqəmli bərabərsizliyin ləğvi”
kimi layihələr gerçəkləşdirilmişdir.
Bununla yanaşı, gömrük sistemində idarəetmənin
və prosedurların təkmilləşdirilməsi məqsədilə
“Məlumatların ötürülmə şəbəkəsi
və avtomatlaşdırılmş nəzarət sistemi”
yaradılmış, Azərbaycan Dövlət Neft Şirkətində
“İnformasiyanın ötürülmə şəbəkəsi”
və “Avtomatlaşdırılmış nəzarət sistemi”
layihələri reallaşdırılmışdır. Eyni
zamanda, “Elektron imza və elektron sənəd haqqında”,
“Telekommunikasiya haqqında”, “İnformasiya və
informasiyalaşdırma və informasiyanın mühafizəsi
haqqında” qanunlar qüvvəyə minmişdir. Ölkə
Prezidenti İlham Əliyevin 2011-ci il mayın 23-də
imzaladığı “Dövlət orqanlarının elektron
xidmətlər göstərməsinin təşkili sahəsində
bəzi tədbirlər haqqında” fərman “Elektron hökumət”in
inkişafına müsbət təsir göstərmişdir. Fikrimizi bir faktla
əsaslandırmaq istərdik. Adıçəkilən sənədin
icrası istiqamətində Vergilər Nazirliyi
“Hüquqi şəxslərin elektron dövlət qeydiyyatı” layihəsini
həyata keçirmişdir. Nəticədə
bu, adı çəkilən nazirlikdə
məmur-vətəndaş təmaslarının minimuma endirilməsinə, korrupsiya
hallarına qarşı mübarizənin gücləndirilməsinə
öz müsbət təsirini göstərmişdir.
“Azərbaycan
Respublikasında rabitə və informasiya
texnologiyalarının inkişafı üzrə 2010-2012-ci illər
üçün Dövlət Proqramı
(Elektron Azərbaycan)” “Elektron
hökumət”in inkişafında mühüm
mərhələ təşkil etmişdir.
Adı çəkilən Dövlət
proqramının məqsədi milli strategiyadan irəli gələn vəzifələrin
yerinə yetirilməsi, respublikanın informasiya
cəmiyyətinə keçidinin təmin
edilməsi, informasiya və biliklərə
əsaslanan rəqabətədavamlı iqtisadiyyatın
qurulması və inkişaf etdirilməsi olmuşdur. Bununla yanaşı, dövlət idarəetmə mexanizmlərinin
səmərəliliyinin artırılması və qərarların
qəbulu prosesində vətəndaşların
iştirakı imkanlarının genişləndirilməsi, cəmiyyətin
informasiya məhsulu və xidmətlərinə
olan tələbatının ödənilməsi
qarşıya mühüm
vəzifə kimi qoyulmuşdur.
“Dövlət
orqanlarının elektron xidmətlər
göstərməsinin təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında” ölkə Prezidentinin 23 may 2011-ci il tarixli fərmanında
vurğulandığı kimi,
respublikamızda “Elektron Azərbaycan”, eləcə
də İKT-nin inkişafı ilə
bağlı qəbul edilən digər normativ
hüquqi aktlar əsasında dövlət
orqanlarının əhaliyə beynəlxalq standartlara
müvafiq elektron xidmətlər
göstərməsi sahəsində hüquqi
baza artıq formalaşmışdır. Bu istiqamətdə
modern və mobil idarəetmənin
təmin edilməsi, dövlət orqanlarının fəaliyyətində
şəffaflığın artırılması və korrupsiyaya şərait yaradan
halların aradan qaldırılması məqsədilə
əhaliyə elektron xidmətlərin
göstərilməsi diqqət mərkəzində
saxlanılmışdır.
Yeri gəlmişkən, “Elektron
hökumət” portalı haqqında Əsasnamə”nin təsdiq
edilməsi və elektron xidmətlərin
genişləndirilməsi ilə bağlı tədbirlər
barədə Prezident İlham
Əliyevin 5 fevral 2013-cü il tarixli fərmanı da “Elektron hökumət”in
inkişafına müsbət təsir göstərmişdir. Belə
ki, həmin fərmanla Azərbaycan
Respublikasında dövlət orqanlarının elektron xidmətlərindən “bir
pəncərə” prinsipi əsasında
istifadənin təşkili üçün
“Elektron hökumət” portalının təkmilləşdirilməsi,
elektron xidmətlərin təşkili sahəsində
görülən işlərin səmərəliliyinin
artırılması, dövlət orqanlarının elektron xidmətlərindən geniş
istifadə edilməsi qarşıya mühüm
vəzifə kimi qoyulmuşdur.
Hazırda
respublikamızda “Elektron hökumət”ə
dair Dövlət Proqramı çərçivəsində
dövlət orqanlarında elektron xidmətlərin
tətbiqi getdikcə genişlənir. Bu
isə modern və çevik
idarəetmənin təmin edilməsinə, işin
səmərəli təşkilinə və vaxt
itkisinin qarşısının
alınmasına şübhəsiz ki, öz müsbət təsirini göstərir.
Azərbaycanda son 5 ildə İKT sektorunda
əlavə dəyər 2,1 dəfə artmış və bu göstəriciyə görə, ölkəmiz
bir sıra inkişaf etmiş dövlətləri geridə qoymuşdur. Bu il Ümumdünya İqtisadi Forumu informasiya texnologiyalarının inkişafı
haqqında (Global Information
Technology Report)
hesabatında Azərbaycan ötənilki göstəricisini 5
pillə yaxşılaşdıraraq 56-cı yerdə qərarlaşmışdır.
Hazırda uğurla fəaliyyət göstərən “Elektron hökumət” portalına (www.e-gov.az) əhali tərəfindən diqqət
gündən-günə artır. Bu gün 40 mərkəzi icra
hakimiyyəti orqanı bu portala
qoşularaq, 217 növ
elektron xidmət göstərilir.
“Azərbaycan 2020: Gələcəyə baxış” İnkişaf
Konsepsiyasında göstərilir ki, “Elektron hökumət”in
formalaşdırılması məqsədilə
ardıcıl və mərhələli qaydada
müvafiq tədbirlər görülməsi,
dövlət orqanlarında müasir informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının tətbiqinin
genişləndirilməsi, dövlət
orqanlarının öz aralarında vahid infrastruktur əsasında
təhlükəsiz informasiya mübadiləsi
aparması, onların funksional vəzifələr
üzrə əhaliyə elektron xidmətlər
göstərməsinin təmin edilməsi, informasiya
təhlükəsizliyinin yüksəldilməsi, səriştəli
istifadəçi və mütəxəssislər
hazırlanması kimi məsələlər
prioritet vəzifələrdəndir. Adı çəkilən sənəddə həmçinin,
2020-ci ilədək elektron xidmətlərin
keyfiyyətinin yüksəldilməsi, bu
xidmətlərə mobil rabitə, məlumat
köşkləri və digər müasir
vasitələrlə çıxışın
reallaşdırılması, dövlət informasiya
resurslarının və sistemlərinin vahid
texnoloji standartlar
əsasında inteqrasiyasının təmin olunması nəzərdə
tutulmuşdur.
Vaqif
BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2014.- 15 noyabr.- S.6.