Səttarın rənglər dünyası
Ulu Tanrının bu xalqa
bəxş etdiyi şəxsiyyətlər
arasında qəribə taleli bir sənətkar da var. Ömür-gününü
təbiət gözəlliklərini, müxtəlif xarakterli insan talelərini
rənglərin dili ilə
danışdırmağa həsr edən, hərdən ətrafını
unudub
özünə qapılan, dünya
malında zərrə qədər gözü
olmayan Səttar Bəhlulzadənin onlar arasında öz yeri, öz mövqeyi
var.
O, ilahi vergili bir
insan olub. Haqqında söylənilən “rəvayətlər”
bunu deməyə əsas verir. Tanrının yaratdığı yeddi rəng onun üçün bir dünya idi. Bu dünyadan
doymaq bilmirdi. Yəqin ki, molbert arxasına
keçəndə o, bu
dünyaya yenidən qovuşur və həmin anlar özünü dünyanın
ən xoşbəxt adamı sanırdı.
Burada rənglər onu sehrləyir, sanki, bütün ixtiyarını
əlindən alırdı.
Rənglərlə işləyəndə ömrünün ən xoş anlarını yaşayırdı. Sevgiləri, duyğulu
anları, kədərli
məqamları fırçasından
kağıza köçən
rənglərlə əbədiləşirdi.
Mən Səttar
Bəhlulzadənin əsərləri
ilə, onun yaradıcılıq bioqrafiyası
ilə az-çox tanışam. Və bilirəm ki,
bu rəssamın ömründə olub-qalan
nəyi var idisə, bu əsərlərdə toplanmışdı.
Bundan özgə nəyi var idi
ki... Əmircanda doğulmuşdu, burada da ömrünün
axırına kimi tənha yaşamışdı.
İnana
bilmirəm ki, haçansa dəbdəbəli
həyat arzusunda olub. Amma ruhən çox
varlı insan idi.
Moskvada rəssamlıq
təhsili almışdı. Bu vaxta kimi məşhur
rəssam olacağına
ümidlər də böyük idi. Əsərləri çox tanınmışdı.
Moskvadan qayıtdıqdan sonra Bəhlulzadənin yaradıcılığında
tarixi mövzular və tarixi şəxsiyyətlərin təsviri
(“Babək üsyanı”,
“Fətəli xan”, “Xəttat Mir Əli” və s. əsas yer tutmuşdu. Müharibədən sonrakı illərdə
Bəhlulzadə Abşeronun
neft mədənlərini,
bağ və kəndlərini təsvir edən rəsmlər yaratmışdı. Onun yaradıcılığında
təbiət təsvirlərinə
meyil getdikcə güclənmiş, mənzərə
janrında daha bitkin əsərlər yaratmağa başlamışdı.
1946-1947-ci illərdə respublika bədii sərgilərində Bəhlulzadənin
Abşeron etüdləri
(“Buzovna neft mədənləri”, “Əmircan”
və s.) nümayiş
etdirilmişdir.
Əsərlərinin poetik və anlaşıqlı dili, əlvan rəngləri tamaşaçını bir
anlığa sehrli bir aləmə aparır. Səttar Bəhlulzadə Azərbaycanın
meyvəli bağlarını,
güllü-çiçəkli meşələrini, gur sulu çaylarını,
yamyaşıl düzlərini,
əzəmətli dağlarını
təsvir etməyi hədsiz dərəcədə
sevirdi. O, Azərbaycanın
rayonlarını gəzib
dolaşır, könlünə,
qəlbinə yatan təbiət abidələrini,
ucsuz-bucaqsız bağları,
çılpaq qayaları,
meşə və ormanları tabloya köçürür və
ondan sonra rahatlıq tapırdı.
Azərbaycanın gözəl təbiəti
ilə seçilən
Quba rayonu onun tez-tez səfər
etdiyi, gözəl əsərlər yaratdığı
diyar idi. Ümumiyyətlə, Quba mövzusu rəssamın yaradıcılığında
əsas yer tutur. 1972-ci ildə
rəssamın Dövlət
mükafatına layiq görülən əsərləri
sırasında Quba mövzusunda olan “Şahnabad dağları” əsəri də var idi. Səttar Bəhlulzadənin bu əsərləri təbiətin
özü qədər
gözəl və cazibədar idi.
O, bəzən günlərlə
Xəzər sahilində
durub, dalğaların
pıçıltısına qulaq asır, lacivərd ləpələrin
həzin nəğməsini
dinləyərdi. Sonra da molbert arxasına keçib dənizlə “söhbətlərini” rənglərin
dilinə çevirərdi.
Bu gün onun əsərləri ilə dünyanın çox yerində tanışdırlar. Bu əsərlər
Əlcəzair, Misir, Livan, Suriya, Tunis, Norveç, ADR, Çexoslovakiya,
Bolqarıstan, İraq,
Kuba, Kanada, Belçika, Fransa, Yaponiya və dünyanın bir sıra başqa ölkələrində nümayiş
etdirilmişdir. Dünyanın onlarca muzeyində Səttar Bəhlulzadənin
əsərləri daimi
eksponatlar sırasındadır.
Bu əsərlər harda göstərilirsə,
böyük maraq və sevgi ilə
qarşılanır.
Onun həyatda
ən çox sevdiyinin nə olduğunu demək çətindir. Amma mənə belə
gəlir ki, rəssamın yeganə xobbisi tənhalıq idi. Bəlkə bu, bütün
rəssamlar üçün
səciyyəvi əlamətdir.
Çünki onların çoxu
elə aylarla emalatxanalarda tənha çalışırlar. Səttar isə sərbəst insan idi. O, təbiət qoynunda tənhalığı, demək
olar ki, unudurdu.
Mən indi onun əsərlərindən
bir neçəsinin adını xatırlatmaq istəyirəm: “Xəzər
üzərində axşam”,
“Xəzər gözəli”,
“Əbədi məşəllər”,
“Kəpəzin göz
yaşları”, “Vətənimin
baharı”, “Azərbaycan
nağılı”, “Suraxanı
atəşgahı”, “Əfsanəvi
torpaq”, “Naxçıvan.
Axşamçağı Ordubad
bağlarında”, “Vətənimin
baharı”, “Bakıda atəşfəşanlıq”, “Qudyalçay vadisi”, “Qızılbənövşəyə gedən yol”, “Əmircan”, “Neft daşları”, “Şamaxı
üzümlükləri” və
s. Məgər bu əsərləri emalatxanalarda
yaratmaq mümkündürmü?
S.Bəhlulzadə bu əsərləri
təbiətlə dərdləşə-dərdləşə
yaradırdı.
O, Vətəninin təbiəti
qədər insanlarını
da sevirdi. Bu sevgi öz
əksini onun tablolarında tapıb.
O, bütün varlığını,
eşqini, məhəbbətini,
sevinc və kədərini bu əsərlərə köçürmüşdü.
Bizə yadigar qalan bu
əsərlər onun
taleyini vərəqləməyə
çox zəngin
material verir. Səttar Bəhlulzadə
haqqında yazanlar bu əsərləri oxumağı bacarmalıdırlar.
Başqa
cür mümkün də deyil.
M. MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.- 2015.-
20 dekabr.- S.6.