Azərbaycan: sabitlik adası,
inkişaf məkanı
Ölkədə
aparılan müstəqil dövlət quruculuğu prosesində
iqtisadi islahatların və inkişafın
mahiyyət etibarilə yeni bir modeli
– Azərbaycan modeli formalaşmışdır
əvvəli ötən
sayımızda
Azərbaycan
BMT-nin “Bütün əmək miqrantlarının və
onların ailə üzvlərinin hüquqlarının
qorunması haqqında”, “Əlilliyi olan şəxslərin
hüquqlarına dair” konvensiyalarını, Beynəlxalq Əmək
Təşkilatının əmək və məşğulluq
sahəsində əsas insan hüquqlarını əhatə
edən, ümumilikdə, 57 konvensiyasını, “Dəyişdirilmiş
Avropa Sosial Xartiyası”nın müəyyən bəndlərini
ratifikasiya etmişdir. Digər tərəfdən, “Əlilliyi
olan insanların hüquqlarının və cəmiyyətdə
tam iştirakının dəstəklənməsi: 2006-2015-ci
illər ərzində əlilliyi olan şəxslərin həyat
səviyyəsinin yaxşılaşdırılması üzrə
Avropa Şurasının Tədbirlər Planı” çərçivəsində
həmin təşkilatla da əməkdaşlıq həyata
keçirilir.
Bu il
əsas məqsədlərdən biri kimi dünya
bazarlarında rəqabətə davamlı, ölkənin
daxili tələbatında xüsusi əhəmiyyət kəsb
edən məhsulların istehsalının genişləndirilməsi
üçün maliyyə təminatı yaratmaq, iqtisadiyyata cəlb
olunacaq sərmayənin strukturunda daxili resursların
payını artırmaq, dövlət sifarişli layihələrin
maliyyələşdirilməsinə üstünlük vermək,
dövlət büdcəsinin vəsaiti və digər maliyyələşmə
mənbələri hesabına turizmin inkişafını
stimullaşdırmaq, ekoloji tədbirləri davam etdirmək,
alternativ və bərpa olunan enerji mənbələrini yaratmaq
prioritetlər sırasındadır.
Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının dərc etdiyi “Beynəlxalq
iqtisadi vəziyyət və perspektivlər, 2015-ci il” (BİVP)
adlı məruzədə qarşıdakı iki ildə
dünya iqtisadiyyatının inkişaf sürətindən bəhs edilir.
BVİP məruzəsi hər ilin əvvəlində Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının İqtisadi və
Sosial Məsələlər Departamenti, BMT-nin Ticarət və
İnkişaf Konfransı (YuNKTAD),
beş regional komissiyası və Ümumdünya Turizm Təşkilatı
(YuNKVTO) tərəfindən hazırlanır. Güman edilir ki,
dünya iqtisadiyyatında vəziyyət bir qədər
yaxşılaşacaq, lakin getdikcə güclənən
qeyri-müəyyənliklər və risklər iqtisadi
artımı aşağı salacaqdır. ABŞ-da faiz dərəcələrinin
qaldırılması ilə bağlı planlar, avro
zonasında dayanıqsızlıq, inkişaf etməkdə
olan ölkələrdə artım tempinin daha da zəifləməsi
və geosiyasi münaqişələr dünya
iqtisadiyyatının inkişaf perspektivləri baxımından
böyük narahatlıq doğurur.
2014-cü
il ərzində dünya iqtisadiyyatının artım sürəti
mötədil və qeyri-bərabər olmuşdur.
Dünya maliyyə
böhranının fəsadları artım tempinə mənfi
təsir göstərməkdə davam etmişdir və bu zaman
Ukraynadakı böhran kimi geosiyasi münaqişələr,
Ebola epidemiyası kimi yeni problemlər meydana gəlmişdir.
İşsizlik göstəriciləri bəzi regionlarda tarixi
meyarlar baxımından yüksək
səviyyədə qalmışdır. Qlobal inflyasiya
göstəriciləri aşağı səviyyədə olsa
da, avro zonasında deflyasiya riski bəzi inkişaf etmiş
ölkələrdə yüksək
inflyasiya tempi arasında dəyişmişdir.
Birbaşa
xarici investisiya axınları əvvəlkitək
inkişaf etməkdə olan ölkələr
üçün daha sabit və mühüm maliyyələşdirmə
mənbəyi olaraq qalır. Halbuki portfel investisiyalar
axını investorların riskə getməyə hazır
olmaq əzminin xeyli dərəcədə dəyişməsindən
asılıdır.
Qiymətləndirmələrə
görə, ticarətin artımı bir qədər sürətlənəcəkdir:
2015-ci il üçün malların və xidmətlərin
idxalının fiziki həcminin 4,7 faiz artacağı
proqnozlaşdırılır. 2015-ci ildə inkişaf
etmiş ölkələrin əksəriyyətində
büdcə-vergi siyasətinin sərtləşdiriləcəyi
gözlənilir, hərçənd, çox güman ki, belə
sərtləşdirmə ləng xarakter
daşıyacaqdır. Valyuta
bazarlarında üstün tendensiya kimi, ABŞ
dollarının daha da güclənməsi gözlənilir.
Belə ki, vahid Avropa valyutasının ABŞ dollarına nisbətdə
məzənnəsi son 11 ildə ən aşağı həddə
düşmüşdür. BBC telekanalı xəbər
vermişdir ki, yanvarın 23-də səhər saatlarında
EBS platformasında keçirilən elektron hərracda 1 avro
1,13145 dollara satılmışdır. Avronun
ucuzlaşmasının bu həddi sonuncu dəfə 2003-cü
ilin sentyabrında qeydə alınmışdı.
BMT-nin
iqtisadi və sosial məsələlər departamentinin
şöbə müdiri Pinfan Hun demişdir: “Bəzi iqtisadi
göstəricilər müsbətdir və düzgün
istiqamətdə dəyişirlər, bu da iqtisadi artım irəliləyişinə
tədrici qayıdışın mümkünlüyünə
dəlalət edir. Lakin çoxsaylı risklər və
qeyri-müəyyənliklər dünya iqtisadiyyatını
düzgün yola qaytarmağa və tərəqqiyə nail
olmağa yönəldilmiş səyləri
heçə endirə bilər”.
2014-cü
ildə ABŞ-da illik artım tempi 2 faizdən yüksək səviyyədə
qaldığı halda Avropada, xüsusən avro zonasında
iqtisadi vəziyyət ağır olaraq qalmışdır -
hazırda avro zonasının bir sıra dövlətləri
resessiya həddindədir.
Yaponiyada büdcə stimullaşdırılması və
monetar siyasətin zəiflədilməsi ilə bağlı
2013-cü ildə qəbul edilmiş kompleks tədbirlərin
doğurduğu iqtisadi dirçəliş 2014-cü ildə
heçə enməyə başlamışdır. Gözlənilir
ki, 2015-2016-cı illərdə Qərbi Avropada artım tempinin
çox cüzi olacağı gözlənilir. Regionun
inkişafını avrozonadakı ağır problemlər ləngidəcəkdir
– burada ÜDM-in həcmi resessiyanın
başlandığı dövrdəki maksimum səviyyəyə
hələ çatdırılmamışdır.
Yaponiyadakı ehtimal edilən artımın ləngiməsi əsasən
istehlak vergisinin yüksəldilməsi üzündən fərdi
istehlakın azalması ilə izah olunur.
2014-cü
il ərzində inkişaf etmiş və keçid
iqtisadiyyatlı ölkələrdə artım tempi
arasında fərqlər daha da artmışdır. Belə ki,
iqtisadiyyatı formalaşmaqda olan ölkələrdə,
xüsusən Latın Amerikasında və Müstəqil
Dövlətlər Birliyində (MDB) artımın kəskin
şəkildə ləngiməsi baş vermişdir. Əksinə,
Çin də daxil olmaqla, Şərqi Asiyada artım templəri
cüzi azalmış, Cənubi Asiyada liderə çevrilən
Hindistanda isə mötədil artım qeydə
alınmışdır. İnkişaf etməkdə olan
ölkələrə gəldikdə, Afrikada ümumi artım
dinamikası qorunub saxlanacaqdır. Şərqi Asiya əvvəlkitək
daha sürətlə inkişaf edən region olaraq
qalacaqdır. Güman edildiyinə görə, iqtisadiyyatın
artım tempi Cənubi Asiyada tədricən artmağa
başlayacaq, Latın Amerikasında və Karib hövzəsində
vəziyyət yalnız mötədil şəkildə
yaxşılaşacaqdır. MDB ölkələrində
artım perspektivləri zəifdir və gözlənildiyinə
görə, Rusiya Federasiyasında iqtisadiyyatın artım
sürəti təxminən sıfır səviyyəsində
olacaqdır.
Yeri
gəlmişkən, təzəlikcə Rusiya hökuməti
antiböhran planını açıqlamışdır.
2015-2016-cı illər üçün nəzərdə
tutulmuş planın məqsədi əlverişsiz xarici
iqtisadi-siyasi konyunktura dövründə milli iqtisadiyyatın
davamlı inkişafını və sabitliyi təmin etməkdir.
Plan dövlət büdcəsinin əksər xərc
kateqoriyalarının 10 faiz azaldılmasını nəzərdə
tutur. Yeni layihələrin reallaşdırılmasını təxirə
salmaq planlaşdırılır. Dövlət hakimiyyəti
orqanlarına ayrılmış xərclər
azaldılacaqdır. Ümumən, yaxın üç il ərzində
büdcə xərclərini minimum 5 faiz azaltmaq
planlaşdırılır. Sığorta pensiyaları ötən
il qeydə alınmış inflyasiyaya uyğun olaraq indeksləşdiriləcək.
Bu məqsədlə dövlət 188 milyard rubl vəsait
ayıracaq. Ötən il Rusiyada inflyasiya 11,4 faiz olmuşdur.
Sənəddə, həmçinin, dövlət idarəetmə sisteminin və dövlətin nəzarətində olan iri şirkətlərin işinin köklü şəkildə yaxşılaşdırılması vəzifəsi müəyyənləşdirilmişdir
BMT məruzəsinin müəlliflərinin fikrincə, mümkün risklər və qeyri-müəyyənliklər dünya iqtisadiyyatının inkişafı üçün ciddi maneələr yaradacaqdır. Avrozona iqtisadiyyatının canlanması əvvəlkitək qeyri-sabit xarakter daşıyır. Böhran hissinin dağılmasına baxmayaraq, ciddi risklər qalmaqdadır. Avrozonada real artım templəri elə bir səviyyəyə düşmüşdür ki, istənilən xarici hadisələr resessiyanın bərpasının səbəbi ola bilər. ABŞ Federal Ehtiyatlar sisteminin pul-kredit siyasətinin nəzərdə tutulan daha da normallaşdırılması müddət və pul-kredit tənzimlənməsinin strategiyasından və maliyyə bazarlarının müvafiq reaksiyasından asılı olaraq, dünya iqtisadiyyatının perspektivləri üçün xeyli risk və qeyri-müəyyənlik doğurur.
BMT məruzəsində qeyd olunur ki, bir sıra inkişaf edən ölkələr və keçid iqtisadiyyatlı dövlətlər dünya maliyyə şəraitinin pisləşməsi, habelə geosiyasi gərginliyin daha da kəskinləşməsi və Ebola epidemiyasının güclənməsi qarşısında zəifdirlər. Formalaşmaqda olan iqtisadiyyata malik bəzi ölkələrdə, məsələn, Braziliya, İndoneziya, Türkiyə və Cənubi Afrikada cari əməliyyat hesabları üzrə əhəmiyyətli dərəcədə defisitin saxlanması və kreditləşmə həcmlərinin yüksək artım tempi ciddi narahatlıq doğurur. Bazar iştirakçılarının “əhval-ruhiyyə”sinin 2013-cü ilin ortalarında və 2014-cü ilin əvvəlində olduğu kimi, qəfildən dəyişməsi xüsusən ödəniş balansında böyük defisit olan ölkələrdə ağrılı təhsisetmə prosesinin başlanmasına təkan verə bilər. Formalaşmaqda olan iqtisadiyyata malik bəzi ölkələrdə tənəzzül, xüsusən Çində artımın kəskin şəkildə ləngiməsi bütün dünyada iqtisadi vəziyyətə mənfi təsir göstərə bilər.
Daha bir risk amili neftin qiymətlərindəki hədsiz volatillikdir (qiymət dəyişməsini xarakterizə edən statik maliyyə göstəricisi); onun həm neftin ixracatçısı, həm də idxalatçısı olan ölkələrə xeyli təsiri ola bilər.
Ukrayna
böhranı əvvəlkitək ciddi regional makroiqtisadi fəsadlara
malikdir. İraqda, Liviyada və Suriya Ərəb
Respublikasında vəziyyət əvvəlkitək regionda
iqtisadi tərəqqiyə və insan potensialının
inkişafına mənfi təsir göstərir və əsas
qeyri-müəyyənlik mənbəyi olaraq qalır.
Məruzədə
deyilir ki, riskin dərəcəsini aşağı salmaq və
problemləri həll etmək üçün beynəlxalq
siyasətin koordinasiyasının gücləndirilməsi
çox vacibdir. O cümlədən, bütün dünyada
makroiqtisadi siyasəti sabit və
balanslaşdırılmış artımın təmin edilməsinə,
istehsal məşğulluğunu təmin edən iş yerlərinin
açılmasına, uzunmüddətli iqtisadi və maliyyə
sabitliyinin qorunub saxlanmasına istiqamətləndirmək
lazımdır.
Azərbaycan
çox zəngin karbohidrogen ehtiyatlarına malik və
dünya bazarlarına neft ixrac edən ölkələrdən
biridir. Respublikamız neftin qiymətinin kəskin
azalmasının təsirlərini minimuma endirə
bilmişdir. Hələ 5-6 il əvvəl
dünya maliyyə böhranının gözlənilən təsirlərini
dəf edən Azərbaycan dövləti öz mükəmməl
iqtisadi proqramları, iqtisadi modeli ilə dünyada iqtisadi itkilərdən
ən az məsrəflə çıxan ölkə
olmuşdur. Hökumətin təsirli tədbirləri ölkəmizin
dünya maliyyə böhranının meyillərindən kənarda
qalmasına səbəb olmuş, ümumiyyətlə isə
xarici təsirlərə qarşı güclü immunitetin
yaradılması sabit iqtisadi və maliyyə bazarının
formalaşmasına imkan vermişdir.
Hazırda
da Azərbaycanda iqtisadi artım tempi dünya üzrə
göstəricilərdən yüksəkdir. Dünyada bu
gün iqtisadi geriləmə baş verir. Avropa ölkələrində
artım tempi 0,5-1 faiz təşkil etdiyi halda Azərbaycanda bu
rəqəm 2-3 faizdir. Azərbaycanın yüksək iqtisadi
göstəricilər əldə etməsində güclü
iqtisadi siyasət, makroiqtisadi siyasətin təkmilləşdirilməsi,
biznes mühitinin yaxşılaşdırılması
üçün aparılan islahatlar mühüm rol
oynayır.
Azərbaycan
dünyada baş verən iqtisadi böhranlara baxmayaraq, öz
uğurlu inkişafını davam etdirir. Dünyada neftin qiymətinin
ucuzlaşması Azərbaycanda hiss olunmur. Çünki bizim
çox güclü iqtisadi dayaqlarımız və maliyyə
potensialımız var. Neftin ucuzlaşması ölkəmizin
real büdcə öhdəliklərini yerinə yetirməsinə
də mane olmayacaqdır. Digər tərəfdən, Azərbaycanda
qeyri-neft sektoru inkişaf edir. Bu sektorun ümumi daxili məhsulda
payı hər il artır. Nəticədə Azərbaycanın
neftdən asılılığı getdikcə azalır.
Nazirlər
Kabinetinin iclasının ən mühüm cəhəti neft gəlirlərinin
azalması, dünyada ucuz neft dövründə iqtisadi
strategiyanın, taktiki hədəflərin, bütövlükdə
isə “ucuz neft dövründə iqtisadi proqram”ın
açıqlanması olmuşdur. Bu proqram üç hissədən
ibarətdir – ötən dövrdə başlanmış layihələrin
davamı, yeni vəziyyətə uyğun düzəlişlər
və gözləntilər.
Proqramın konkret detallarına gəldikdə isə
onlar aşağıdakılardır: makroiqtisadi sabitliyin
qorunmasının zəruriliyi; manatın məzənnəsinin
sabit qalmasının təmin edilməsi; qeyri-neft sektorunun
inkişafının prioritetliyi; infrastruktur layihələrinin
icrası; ərzaq istehsalının gücləndirilməsi; kənd
təsərrüfatı sahəsində məhsuldarlığın
artırılması; ixrac potensialının
artırılması; yeni suvarma sistemlərinin
yaradılması və yeni əkin sahələrinin dövriyyəyə
buraxılmasının sürətləndirilməsi; güzəştli
kreditlər siyasətinin davam etdirilməsi; real sektora
investisiya yatırımlarının artmasının zəruriliyi;
texnoparklar və aqroparklar vasitəsilə xarici investorların
qeyri-neft sektoruna cəlb edilməsi; Azərbaycandakı
investisiya mühiti haqqında xarici investorlara daha çox
informasiya verilməsinin təmin edilməsi; bankların daha
çox real sektora kredit verməsinin təmin olunması; idxalı əvəzləyən məhsul
istehsalının genişləndirilməsi; sosial layihələrin
əvvəlki illərdə olduğu kimi davam etdirilməsi;
prioritet olmayan, yəni gələn ilə saxlanması
mümkün olan layihələrin saxlanması; dövlət
investisiyalarının dayanıqlı inkişafa, strateji istehsal sahələrinə
yönəldilməsi; israfçılığın
qarşısının alınması; idarəetmə prinsiplərinin
təkmilləşdirilməsi.
Bütün
bunlar Azərbaycanın ucuz neft
dövrü üçün iqtisadi strategiyasının
Prezident İlham Əliyev tərəfindən elan olunmuş əsas
prinsipləridir və demək olar ki, həm də ucuz neft
dövrü üçün iqtisadi proqramdır.
Göründüyü kimi, nə prioritet layihələrin həyata
keçirilməsində, nə güzəştli kreditlər
siyasətində, nə də sosial layihələrdə təxirə
salma yoxdur və əvvəlki illərdə
aparılmış siyasət davam etdiriləcəkdir. Dəyişən
yalnız ikinci dərəcəli layihələrin təxirə
salınmasıdır.
Prezident
İlham Əliyev 2015-ci ilin ağır olacağını və
müşahidə olunan iqtisadi proseslərin hələ bir
müddət də davam edəcəyini söyləmişdir.
Ancaq uğurlu məqam odur ki, Azərbaycanda əvvəlki illərdə
aparılmış siyasət hamı üçün
ağır olan bu ili nəinki ciddi fəsadlar olmadan, hətta
inkişaf tempini təmin etməklə yaşamağa imkan
verir. Əvvəlki illərdə yaradılmış baza isə
yenə bütün dünyada ağır il olmuş
2014-cü ili yaxşı göstəricilərlə başa
vurmağa imkan yaratmışdır.
Prezident
makroiqtisadi sabitliyin qorunmasını 2015-ci ilin iqtisadi siyasətinin
prioriteti elan etmişdir. Bu, makroiqtisadi sabitliyin və onun əsas
amili olan milli valyutanın sabitliyinin qorunmasıdır.
2008-2009-cu illərdəki dünya iqtisadi böhranında da Azərbaycan
manatın sabitliyini qoruya bilmişdi. İndi də makroiqtisadi
sabitliyin baza elementi kimi manatın kursunun sabitliyi əsas hədəf
kimi qoyuldu. Prezident manatın güclü valyuta kimi mövqelərini
qoruyacağını bəyan etdi: “Bu gün manat dünya
miqyasında ən sabit valyutalardan biridir. Hesab edirəm ki,
xarici vətəndaşlar və xarici şirkətlər
öz vəsaitini manat hesablarında saxlasalar uduzmazlar. Həm
pullar yerində qalacaq, eyni zamanda, o pullar onlara əlavə gəlirlər
gətirəcəkdir. Çünki indi dünyada bir çox
maliyyə institutlarında depozitlərə artıq faiz vermirlər.
Sadəcə olaraq, depozitləri bir əmanət kimi
saxlayırlar”. Prezidentin bu bəyanatı Azərbaycan
iqtisadiyyatı üçün birinci baza əhəmiyyətli
müsbət gözləntini təmin edəcəkdir.
Ucuz neft
dövrü proqramının ikinci prioriteti kimi, Prezident
qeyri-neft sektoruna dəstəyin gücləndirilməsinin
vacibliyini qeyd etmişdir. Prezident qeyri-neft sektorunu hərəkətverici
amil adlandıraraq bəyan etmişdir ki, qeyri-neft sektorunda
prioritetlər məntiqi növbəlilik əsasında dəyişir.
Bu nədir? Bu suala indiyə qədər prioritetlərin
növbəliliyini müşahidə etməklə cavab tapmaq
mümkündür: birinci mərhələdə infrastruktur
layihələri yaradılmağa başlandı; ikinci mərhələdə
güzəştli kreditlər və dövlət
investisiyaları vasitəsilə istehsal sahələri
yaradıldı; üçüncü mərhələdə
daxili bazarın təminatı əsas hədəf oldu;
dördüncü mərhələdə idxalı tam əvəzləyən
məhsul istehsalı əsas götürüldü; nəhayət,
beşinci mərhələdə artıq ixrac məhsulları
istehsalı prioritetə çevrildi; paralel olaraq ərzaq təhlükəsizliyinin
təminatından sonra sənayeləşmə əsas
prioritetlər sırasına çıxdı.
Prezident
qeyri-neft sektorunu bütün iqtisadi siyasətin əsas prioriteti
elan etməklə yanaşı, real sektoru qeyri-neft sektorunun əsas
prioriteti elan etmişdir. Yəni iqtisadi siyasətdə birinci
yer qeyri-neft sektoruna, qeyri-neft sektorunda isə birinci yer real
sektora verilir. Dövlət də bu sahəyə dəstək
verəcək. Artıq qeyd edildiyi kimi, dövlət bu sahəyə
daha çox güzəştli kredit vermək niyyətindədir.
Amma Prezident dövlətin bütün real sektora investisiya
yatıra bilməyəcəyini və bu sahədə özəl
sektorun daha çox iş görə biləcəyini
vurğulayaraq , xüsusilə də bankların real sektora daha
çox kredit verməsini tövsiyə etmişdir: “2015-ci il
dünya üçün asan il olmayacaq. 2015-ci ildə bank
resurslarının iqtisadiyyatın real sektoruna yönəldilməsi,
əlbəttə ki, bizim üçün prioritet olacaq.
Əminəm ki, banklar da bu istiqamətdə öz
sözünü bundan sonra da deyəcək”.
Prezidentin
məhz qeyri-neft sektorunu və sənayeləşməni
prioritet elan etməsi, bu sahəyə dövlətin xüsusi
önəm verəcəyi barədə bəyanat verməsi
investorlar üçün ikinci müsbət gözləntini
təmin edir.
Sahibkarlara
güzəştli kreditlərin verilməsi ən mühüm
anti-böhran alətlərindəndir. 2008-2009-cu illərdə
də Prezident İlham Əliyev bu mexanizmin böhrana
qarşı müqavimət göstərilməsində
mühüm rol oynadığını, kiçik və orta
sahibkarlığın dəstəklənməsi ilə, daha
çox iş yeri açılmasında əhəmiyyətli
olduğunu vurğulamışdı. 2015-ci ilin
ağırlığına, neft gəlirlərinin
azalmasına baxmayaraq, bu il də güzəştli kreditlərin
verilməsi davam etdiriləcək. Bu da “ucuz neft dövrü
iqtisadi strategiyasının mühüm tərkib hissəsidir.
Güzəştli kreditlərdə də əsas hədəf
real sektordur: ”Bu il də sahibkarlara güzəştli şərtlərlə
kreditlərin verilməsi təmin ediləcəkdir. Bu təşəbbüsün
çox gözəl nəticələri vardır. Biz bunu əyani
şəkildə görürük. Bölgələrdə
açılan yeni müəssisələr və iş yerləri
bunu göstərir. Eyni zamanda, dövlət tərəfindən
sahibkarlara böyük mənəvi dəstək göstərilir.
Yerlərdə də bu işlər düzgün təşkil
edilməlidir və sahibkarlara bu il o cümlədən öz vəsaitlərindən
istifadə etməklə ölkəmizin real sektoruna vəsaiti
qoymağı tövsiyə edirəm. Çünki dövlət
sahibkarlara uzun illərdir ki, böyük dəstək verir.
Güzəştli şərtlərlə verilən bu kreditlərin
həcmi yüz milyonlarla ölçülür, bəlkə
də milyardı ötüb. Sahibkarlar da həm o imkanlardan
istifadə etməlidirlər, eyni zamanda, – artıq uzun illərdir
ki, onlar da öz kapitallarını əldə ediblər, –
ölkənin inkişafına, real sektorun inkişafına daha
da çox sərmayə qoymalıdırlar".
Davosda
Dünya İqtisadi Forumu çərçivəsində
keçirilən “Regionların transformasiyası: Avrasiya”
mövzusunda sessiyada çıxış edərkən
Prezident İlham Əliyev demişdir:
“ Neftin qiymətinin aşağı düşməsi
iqtisadiyyatımız üçün
çağırışdır. Bununla belə,
düşünürəm ki, hətta hər hansı mənfi
bir hadisə baş verdikdə, biz müsbət məqamları
tutmağa çalışmalıyıq. Bu, bizi daha qənaətcil
olmağa, xərcləri azaltmağa səfərbər edəcək
və neftin aşağı qiymətləri ilə
yaşamağı öyrədəcək. Bu,
resurslarımız tükənəndə bizim
üçün çox faydalı olar”.
***
Müstəqil
Azərbaycan qarşısında duran ümummilli məqsədləri
dəqiq müəyyən edərək, onların gerçəkləşdirilməsi
istiqamətində ardıcıl, sistemli fəaliyyət
göstərən ölkə kimi dünyanın yeni iqtisadi
fenomeninə çevrilmişdir. Bu gün ölkədə həyata
keçirilən siyasətin ən başlıca məqsədi
modernləşmə mərhələsini də sürətlə
başa vuraraq, Azərbaycanı inkişaf etmiş ölkələr
səviyyəsinə yüksəltmək, demokratik
idealların cəmiyyətdə tam möhkəmlənməsinə
nail olmaq, yeni düşüncəli vətəndaş
yetişdirməkdir.
Ölkəmizdə
aparılan müstəqil dövlət quruculuğu prosesində
iqtisadi islahatların və inkişafın mahiyyət etibarilə
yeni bir modeli – Azərbaycan modeli formalaşmışdır. Bu
modelin fərqləndirici xüsusiyyətini isə
inkişaf üzrə müəyyən
olunmuş istiqamətlərin sahəvi proqramlarla əlaqələndirilməsi,
gələcəyə hesablanan və cəsarətli qərarların
qəbul olunması, sosial yönümlülüyün
gözlənilməsi, milli mentalitetin nəzərə
alınması və mütərəqqi dünya təcrübəsinə
arxalanması təşkil etmişdir.
Prezident
İlham Əliyev regionların 2014-2018-ci illərdə
sosial-iqtisadi inkişafı ilə bağlı qəbul
olunmuş 3-cü Dövlət Proqramının
icrasının birinci ilinin yekunlarına həsr olunan
konfransdakı çıxışında Azərbaycanın
perspektivlərini belə qeyd etmişdir: “Dünyada
çağırışların sayının artmasına
baxmayaraq, Azərbaycanın inamlı, uğurlu inkişafı
davam edəcək. Yaxın Şərqdə siyasi və hərbi
böhran yaşanır, Avropada vəziyyət gərginləşir,
Ukraynadakı vəziyyət daha da kəskinləşir, neftin
qiyməti kəskin şəkildə aşağı
düşmüşdür. Yəni
son bir il ərzində bütün bu və digər amillər,
əslində, mənfi tərəfə gedən amillərdir.
Yəni mən bu amillərin
arasında bir dənə də müsbət amil görmürəm.
Amma buna baxmayaraq, Azərbaycan inkişaf edir, insanların rifah
halı yaxşılaşır”.
Siyasi
sabitliyi təmin edən amillər dövlətimizin beynəlxalq
güc mərkəzlərinin təzyiqlərinə layiqli cavab
verməsi və beynəlxalq nüfuzunu qorumaqla yanaşı,
ölkə daxilində sosial-iqtisadi layihələri inamla həyata
keçirməsi, sıravi vətəndaşların güzəranının
gündən-günə yaxşılaşması ilə
bağlıdır. Əhalinin həyat səviyyəsinin
yüksəlməsi, gəlirlərinin artması,
bütünlükdə sosial rifahının yüksəlməsi
dövlətə sıravi vətəndaşların
inamını və bağlılığını
artırır, onlar daha böyük nailiyyətlərə imza
atmağa zəmin yaradır. Eyni zamanda, müasir dünya
düzənində bütün ölkə monolit birlik
nümayiş etdirə bilir.
Adıçəkilən
konfransda dövlət başçısı bu məsələyə
ayrıca toxunmuşdur: “Azərbaycan dünyada sabitlik
adasıdır, inkişaf məkanıdır. Çünki Azərbaycanda
xalqla iqtidar arasında birlik var, bizim bütün təşəbbüslərimiz
xalq tərəfindən dəstəklənir. Bizim atılan
bütün addımlarımız Azərbaycanın
inkişafına xidmət edir. Ölkəmizdə ictimai, siyasi
vəziyyət sabitdir, iqtisadiyyata böyük həcmdə
investisiyalar qoyulur və iqtisadiyyatımızın şaxələndirilməsi
istiqamətində çox önəmli addımlar
atılır. Yəni bu gün
Azərbaycan nəinki regionda, dünya miqyasında seçilən
ölkələrdən biridir və dünyada bizə olan
maraq artır”.
Ayaz ORUCOV,
Milli Məclisin deputatı,
iqtisad üzrə elmlər doktoru
Xalq qəzeti.- 2015.- 15 fevral.- S.3.