Vətən, torpaq, yurd
sevgisi ilə yoğrulmuş poeziya
Eldar
İsmayılın yenicə işıq üzü
görmüş “Şəhid
olmağa gəldim” kitab masamın üstündədir. Bir
anlığa fikrim məni illər öncəyə aparır.
Arabir şairlərimizdən,
yazıçılarımızdan eşidirdim ki, Göyçədə
Eldar adlı cavan bir şair yazıb-yaradır. Bir dəfə
Hüseyn Arif də Ağbulaqda Eldar İsmayıl adında bir
şairin yetişməkdə olduğunu və onun gələcəyinə
inandığını söylədi. Oxşar fikirləri
zövqünə inandığım başqa dostlarımdan da
eşitdiyimdən hələ üzünü görmədiyim
gənc şair haqqında məndə o vaxtlar müsbət
bir təəssürat formalaşdı.
Ancaq Eldarın yaradıcılığı ilə ilk tanışlığım 1985-ci ildə “Azərbaycan” jurnalının 10-cu nömrəsində başladı. Jurnalda xalq şairi Bəxtiyar Vahabzadə və görkəmli tənqidçi Yaşar Qarayevin təqdimatı ilə Eldar İsmayılın “Ulu Göyçə” poemasından bir parça çap olunmuşdu. Bu poema Eldar haqqında düşüncələrimi bir daha dərinləşdirdi. Onunla şəxsi tanışlığım isə 1994-cü ildə Qazaxda oldu. Xalq şairi Hüseyn Arifin 70 illik yubileyi keçirilirdi. Qazaxda keçirilən yubiley tədbirində iştirak edən komissiyanın tərkibində Eldar da vardı. Həmin tədbirdə Eldar İsmayılın çıxışı böyük ehtiram və alqışlarla qarşılandı. Onun “Ər oylağı Çənlibeldi Qazağım” şeirinin torpağımızı, qəhrəmanlarımızı vəsf eləyən qanadlı misraları tədbir iştirakçılarını yerindən oynatdı:
Vaqif ömrü Vətən deyib əriyən,
Vurğun eşqi bu torpağı bürüyən.
Dava günü yağı üstə yeriyən
Şimşəkdi, tufandı, seldi Qazağım,
Ər oylağı Çənlibeldi Qazağım!
İllərdir ki, mən Eldarın yaradıcılığını izləyir, yeri gələndə televiziya verilişlərində, mətbuat səhifələrində fikirlərimi bildirirəm. Bir neçə kitabının redaktoru olmuşam. Yurdunu-yuvasını itirmiş dağlar oğlu Vətən, millət, haqq, ədalət səsini dünyaya yaymaqdan yorulmur, usanmır. O, bir neçə tarixi romanın müəllifidir. Erməni faşistlərinin kimliyini tarixi faktlarla gənc nəslə tanıdan xeyli sayda araşdırmaların və publisistik əsərlərin müəllifidir.
Eldar ona görə kəsərli qələm, coşqun ilham sahibidir ki, o, Miskin Abdal, Ozan Heydər, Ağ Aşıq Allahverdi, Aşıq Alı, Aşıq Ələsgər, Aşıq Musa kimi böyük sənətkarların içdiyi sudan, udduğu havadan bəhrələnib. Qüdrətdən səngərlənən dağların qoynunda nazlanan Göyçə gölündən ilham alıb.
Mən E. İsmayıla həsr olunmuş televiziya verilişlərində, kitab təqdimatlarında mütəmadi çıxışlarımda demişəm ki, o, yaradıcılıq uğurlarına görə hələ doğru-dürüst haqqını almayan qələm sahiblərindən biridir.
Qardaş Türkiyədə şeir kitabları orta məktəblər üçün dərslik kimi hazırlanan Eldar İsmayıla Türk Dünyası Araşdırmaları Uluslararası Elmlər Akademiyasının “Türk ədəbiyyatına hizmət” uluslararası ödülü verilib.
Çağdaş Azərbaycan poeziyasının tanınmış simalarından biri kimi öz dəsti-xətti ilə seçilən Eldar İsmayılın yaradıcılığı olduqca geniş, əhatəli və çoxşaxəlidir. Ölkəmizdə və dünyada baş verən ictimaisiyasi hadisələrə olduqca həssaslıqla yanaşır, bu və ya digər aspektdə öz münasibətini bildirir. Eldar İsmayıl türk olması ilə fəxr edən və bunu gizlətməyən vətənpərvər şairdir:
Sən mənə türk deyəndə
dilin quruyar, demə...
Dodaqların
alışar,
külün quruyar, demə...
Qələmin türk deyəndə
əlin quruyar, demə...
Səsim haqq dərgahında,
millətcanlı türkəm mən,
Əmir Teymur qanımla
Yer üzünə görkəm mən!
Eyni zamanda, Türkiyə uğrunda aparılan mücadilədə ön cərgədə duran dostu, qardaşı Osman Kayanla qürur duyur:
Kanın çiler torpağına,
Canın yakar ocağına...
Atatürkün bayrağına
Bir hayran
var-Osman Kayan!
Türkiyenin
sevdalısı
Bir aslan
var-Osman Kayan.
Şairin
qürur duyduğu poetik qəhrəmanı təkcə
türk kişisi deyil. O, qanına-canına
türkçülük hopmuş Azərbaycan kökənli
“dişi aslanlarımız”ı
“Qaf dağında doğulan qız” poemasında bir
ayrı sevgi ilə tərənnüm edir. Azərbaycan və
Türkiyə adlarını daim qoşalaşdıraraq “bir
millət, iki dövlət” deyimini bədiiləşdirir:
Bayraqsız
yaşaya bilməz Tahirə,
Qəlbi Azərbaycan, gözü
Türkiyə.
Sinəsi üstündə yanan
tonqalın
Odu Azərbaycan,
közü Türkiyə.
Bakı-Şamaxı
yolunun üstündəki naməlum türk əsgərinin məzarı
başında düşüncələrə dalan Eldar
İsmayıl “Sənin şəhidliyin qələbəm oldu”
təsəllisinə tapınaraq ehtiramını poetikləşdirirməklə
bərabər, Azərbaycan xalqının fədakar türk əsgərinə
sonsuz məhəbbətini də önə
çıxarır:
Naməlum
qəhrəman,
ey türk əsgəri,
Dedin Azərbaycan
qoy azad olsun!
Sənin
şəhidliyin qələbəm oldu,
Qəbrin
nurla dolsun,
ruhun şad olsun!
Eldar
İsmayıl xalqımıza qarşı yüz illər
boyunca düşmənçilik siyasəti yeritmiş erməni
vandallarının iç üzünü açmaqla kifayətlənmir.
Düşmənlə gedən savaşlarda birliyimizin
olmamasını, bölgələrə
bölündüyümüzü dönə-dönə
xatırladır. Xalqın uzaq keçmişi ilə bu
günü arasında əlaqə yaratmaq Eldar
poeziyasının vətəndaşlıq borcu kimi
görünür.
Tarixi həqiqətlərin
yer aldığı “Nəcəf” poemasında erməni xislətinin
mahiyyətini oxucuya olduğu kimi çatdırmağı
bacaran şair mövzuya uyğun poetik formalardan məharətlə
istifadə etmişdir. Bu formalar poemanın bədii siqlətini
artırmış, daha canlı, daha oxunaqlı olmasına
imkan yaratmışdır.
Şairin
türk sevgisi əbədidir, sonsuzdur, çünki bunun tarixi
kökləri var. Osmanlı imperiyası, Antanta
dövlətlərinin Türkiyəyə basqısı,
Çanaqqala savaşı, türklərin Bakıda, Qubada,
İrəvanda Azərbaycan türklərini rus-daşnak birləşmələrindən
xilas etməsi barədə gedən söhbətlərdən yadında qalanlar, sonra öz
gözləri ilə gördükləri, dünya düzənində
türklərə qarşı haqsızlıqlar Eldar
İsmayıla yaradıcılığının əsas hədəflərini
göstərmişdi.
Eldar
İsmayıl sevməsə “sevirəm”, yanmasa “yanıram” deməz.
Naqisi, nadanı rəsmiyyət xatirinə tərifləməz.
İçindən hay verən sevgini, məhəbbəti, istəyi,
uca amalları sönməz bir coşqu ilə qələmə
aldığı kimi, neqativ halları,
çatışmazlıqları, rüşvətxorları, əl-ayağa
dolaşan buqələmunları da
nifrətlə damğalayır. İnsan əyilməzliyini,
namus və ləyaqətini uca tutmasını nə qədər
sevirsə, yaltaqlığa, riyakarlığa,
ikiüzlülüyə sonsuz nifrət bəsləyir.
Şübhə etmirəm ki, şairin “Səni yaxşı
tanıyıram”, “Seçə bilmədi”, “Qoşulub”,
“İndi kimin dövranıdı”, “Hürürsən”,
“Canavarlar”, “Adı azərbaycanlı, cismi-canı erməni” və
onlarca digər satirik şeirlərini oxuyan oxucular bu qənaətimi
təsdiqləyəcəklər. Günümüzün
mühüm hadisələrini özündə əks etdirməsi
Eldar İsmayıl yaradıcılığını səciyyələndirən
başlıca xüsusiyyətlərdəndir.
Bir məqama
da ayrıca toxunmaq istərdim. Eldar İsmayılın yaradıcılığına
yaxından bələd olanlar yaxşı bilirlər ki, o,
mövzunu kənarda axtarmır. Bəlkə də
çoxumuzun hər gün rastlaşdığımız,
amma bizə adi görünən, əhəmiyyət vermədiyimiz
kiçik epizodlar şair üçün keyfiyyətli bədii
materialdır və “söz ustası”nın əli ilə mükəmməl
əsərə çevrilir. Bu
baxımdan “Harama gül güləndə” poeması da
güclü müşahidənin məhsuludu.
“Kirpiyi ilə
qor daşıyan” şairin yaradıcılığında
qaçqın taleyinə münasibət, onun geniş miqyasda
işıqlandırılması daha dərindən
özünü göstərir. Daim düşmənə nifrət
hissi ilə cilalanmış E.İsmayıl poeziyası
Göyçə, Zəngəzur, Qarabağ
torpaqlarının işğalını nəinki
unutmamağa, hətta onu yadellilərin caynağından xilas
etməyə səsləyir.
Eldar
İsmayılın yaradıcılığını səciyyələndirən
əsas xüsusiyyətlərdən biri də mövzu rəngarəngliyidir. Onun
yaradıcılığında şairlərin əbədi və
dəyişməs mövzusu olan məhəbbət
lirikasının xüsusi yer tutması da təbiidir. Lakin tərəddüdsüz
deyə bilərəm ki, Qarabağ mövzusu Eldar
İsmayıl yaradıcılığının bütün
janrlarında
yaradıcılığının fövqündə vətəndaşlıq
mövqeyi, torpaq, yurd sevgisi dayanır. Yeri gəlmişkən,
Qarabağ müharibəsindən bəhs edən əsərlərin
azlığından gileylənənlərə Eldar
İsmayılın yaradıcılığı ilə
yaxından tanış olmağı məsləhət görərdim.
Eldar
İsmayıl heç vaxt Azərbaycanı Türkiyədən
ayırmır, “bir millət, iki dövlət”in
ağri-acısının da,
qalibiyyət və məğlubiyyətinin də eyni mənbədən
qaynaqlandığının fərqindədir. Şəhidlik
zirvəsinə yüksələn türk övladının
Göyçədə, Qarabağda, Çanaqqalada... şəhid
olmasının bircə anlamı var: Vətən şəhidləri!
Vətən
şəhidlərinin məzarı önündə şəhid
olmaq arzusu isə bir türk şairinin
ölümsüzlüyə qovuşan insanlar
qarşısında borcunu dərk edərək ilahi bir məkana
can atmasıdır:
Çanaqqala
yenilməz
Alınmaz
türk qalası.
Dünyanın
ən möhtəşəm
Şanlı
böyük qalası...
Bu
qalanın uğrunda
Şəhid
olmağa gəldim.
Düşünürəm ki, şairin yeni kitabına “Şəhid olmağa gəldim” adını verməsi də təsadüfi deyil. Bu, bir çağırışdır. Neçə ki, torpaqlarımızın bir qismi hələ də düşmən tapdağındadır, hər birimiz şəhidliyə hazır olmalıyıq. Şairin daxili narahatlığı, hadisələrə reaksiyası, eləcə də biganəliyimizə, unutqanlığımıza sərt münasibəti oxucunu milli birlikdən, ardıcıl mübarizədən başqa bir yolun olmadığına inandırır. Biz də inanırıq ki, sözünün poetik gücü ilə insanda Vətənə, xalqa məhəbbət aşılayan Eldar İsmayılın yeni kitabı, heç şübhəsiz, geniş oxucu kütləsi tərəfindən rəğbətlə qarşılanacaq. Elə bu inamla da sizi ruhunuzu oxşayacaq bədii nümunələrlə başbaşa qoyuram. Allah amanında!
Teymur BÜNYADOV,
akademik
Xalq qəzeti.- 2015.- 14 mart.- S.6.