Həyata keçirilən islahatlar
sosial-iqtisadi
inkişafa müsbət təsir göstərəcək
Əsası
ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən qoyulan
inkişaf strategiyasının uğurla həyata keçirilməsi
nəticəsində Azərbaycan iqtisadiyyatı son on iki il ərzində
dinamik inkişaf edib, istehsalın şaxələndirilməsi
istiqamətində ciddi islahatlar aparılıb. Bu müddətdə Azərbaycan
Respublikası bir neçə dəfə ilin ən
islahatçı ölkəsi kimi “Doing Business” hesabatında
qeyd olunub. Uzun illər ümumi daxili məhsulun artım tempinə
görə Azərbaycan dünyada lider mövqeyini qoruyub
saxlayıb.
Artıq yeddi ilə yaxındır ki, rəqabətqabiliyyətliliyinə görə Azərbaycan iqtisadiyyatı ilk 40 dövlət arasındadır və Müstəqil Dövlətlər Birliyində lider mövqeyini qoruyub saxlayır. 2014-cü ilin sonundan başlayaraq neftin qiymətində kəskin enmə, 2015-ci ildə dünyada mövcud olan geosiyasi vəziyyət və bundan irəli gələn iqtisadi problemlər təbii ki, hökumətləri qeyri-neft sektorunun inkişafına daha çox diqqət yetirməyə sövq edib.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi və təşəbbüsü ilə hazırda qeyri-neft sektorunda genişmiqyaslı islahatlara başlanılıb. İslahatların keyfiyyətlə və nəzərdə tutulan istiqamətdə həyata keçirilməsinin əsas prinsipləri maliyyə sahəsində şəffaflığın, nəzarət mexanizmlərinin və bu bazarda likvidliyin təmin edilməsidir. Əlbəttə, bütün islahatların əsasında maliyyə sabitliyi durur və cənab İlham Əliyev vurğulayıb ki, bu sahədə dünya standartları tətbiq edilməklə maliyyə sabitliyi, bankların, maliyyə qurumlarının likvidliyi təmin edilməlidir və yalnız bundan sonra digər sahələr üzrə əsaslı islahatlara gedilə bilər. Bunun üçün hazırda dünyanın inkişaf etmiş ölkələrinin təcrübəsi öyrənilməklə Azərbaycanda maliyyə bazarlarının iştirakçıları arasında tənzimləmə, nəzarət və icra mexanizmlərinin müəyyənləşdirilməsinə başlanılıb. Azərbaycanın davamlı inkişafının və iqtisadi dayanıqlığının təmin olunmasında ölkədə yaradılan siyasi sabitliklə yanaşı, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinin, bu siyasətin prioritet istiqamətlərindən olan regionların sosial-iqtisadi inkişafı proqramlarının müstəsna əhəmiyyəti vardır. 2004-cü ildən uğurla icra olunan bu proqramlar bölgələrdə iqtisadi potensialın artmasına, infrastruktur təminatının, kommunal xidmətlərin keyfiyyətinin, biznes və investisiya mühitinin yaxşılaşmasına və əhalinin rifahının yüksəlməsinə səbəb olub. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin “ölkəmizin gələcək inkişafı sahibkarlığın inkişafından asılıdır” strateji xəttinə uyğun olaraq biznes və investisiya mühitinin yaxşılaşdırılması ilə bağlı həyata keçirilən sistemli tədbirlər bu gün xüsusilə böyük əhəmiyyət kəsb edir.
Son vaxtlar dövlət başçısının sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı verdiyi mühüm qərarlar biznes mühitinin yaxşılaşdırılması istiqamətində yeni mərhələnin başlanğıcı olub. Başqa sözlə bu, sahibkarlara qarşı süni maneələrin aradan qaldırılması məqsədi daşıyır. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin sahibkarlara qarşı əngəllərin yaradılmasını yolverilməz hesab etməsi də bu baxımdan təsadüfi deyil: “Sahibkarlar şəffaf fəaliyyət göstərməlidirlər. Biz elə işləməliyik ki, sanki neft-qaz resursları yoxdur. Biz indi post-neft dövründə yaşayırıq. Ona görə də qeyri-neft sektorunun inkişafı, ixracdan asılılığın azaldılması dayanıqlı inkişafımızı təmin edəcək”.
Bu gün iqtisadiyyatın, o cümlədən regionların davamlı və tarazlı inkişafının sürətləndirilməsində özəl sektor əhəmiyyətli rol oynamaqdadır ki, bu da reallaşdırılan məqsədyönlü tədbirlər nəticəsində biznes mühitinin əlverişliliyinin artırılması ilə şərtlənir. Hazırda sözügedən sahədə dövlət siyasəti sahibkarlığa dövlət himayəsinin sistemli şəkildə həyata keçirilməsinə, sahibkarlara dövlət dəstəyi tədbirlərinin səmərəsinin yüksəldilməsinin təmin edilməsinə yönəldilir. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə ölkədə özəl bölmənin inkişafı ilə bağlı həyata keçirilən islahatlar ictimaiyyət tərəfindən böyük ruh yüksəkliyi ilə qarşılanır və sahibkarlar ölkə rəhbərinin qərarlarının, tapşırıqlarının, imzaladığı fərman və sərəncamların onların fəaliyyətinə geniş imkanlar açacağına əmindirlər.
Azərbaycan bu gün 38 milyard dollara yaxın valyuta
ehtiyatlarına malikdir. Bu, ümumi daxili məhsulun həcmindən
daha böyük rəqəmdir. Belə bir
strateji ehtiyatları olan dövlət, təbii ki, heç bir
maliyyə çətinliyi çəkə bilməz. Amma maliyyə resurslarından düzgün, səmərəli
istifadə və maliyyə resurslarını sonradan əlavə
dəyərə çevirməklə ümumi daxili məhsulun
həcminin artırılmasında iştirak prinsiplərinin tənzimlənməsi
cənab İlham Əliyevin müəyyənləşdirdiyi ən
prioritet istiqamətdir.
Bax, elə buna görə də möhtərəm
dövlət başçısının təşəbbüsü
ilə hazırda biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması, şəffaflığın
təmin edilməsi və dövlət idarəçiliyində
səmərəliliyin artırılması istiqamətində
islahatlar uğurla davam etdirilir. Bu kontekstdə ölkənin maliyyə-bank
sisteminin səmərəli inkişafının təmin
olunması, həmin sahədə tənzimləmə və nəzarətin
mütərəqqi metod və mexanizmlərinin tətbiqi məqsədilə
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2016-cı il 3 fevral
tarixli fərmanı ilə Maliyyə Bazarlarına Nəzarət
Palatasının yaradılması mühüm hadisə kimi dəyərləndirilməlidir.
Mütəxəssislərin
fikrincə, Maliyyə Bazarlarına Nəzarət
Palatasının fəaliyyətinin təşkili ilə
bağlı hüquqi aktların hazırlanması
üçün dövlət başçısının
müvafiq fərmanı əsasında işçi qrupu
yaradılıb. İşçi qrupu bu gün
həm Palatanın nizamnaməsini, eyni zamanda, onun fəaliyyətini
tənzimləyəcək qanunvericilik aktlarını
hazırlayır. Palata öz fəaliyyətində
həm sığorta, həm bank, həm də qiymətli
kağızlar bazarlarını, eyni zamanda, maliyyə
monitorinqi, çirkli pulların yuyulması sahələrində
fəaliyyətə nəzarəti həyata keçirəcək.
Həmçinin işçi qrup Mərkəzi
Bank ilə Palata arasında funksiyaların dəqiq sərhədlərini
müəyyənləşdirməklə bölgü həyata
keçirən normativ aktlar da hazırlayacaq. Çünki Mərkəzi Bank maliyyə
bazarında əsas iştirakçıdır, eyni zamanda,
monetar siyasəti həyata keçirən qurumdur. Onu da deyək ki, bankların maliyyə
bazarının, inflyasiyanın, qiymətlərin müəyyənləşdirilməsində
Mərkəzi Bankın rolu, əhəmiyyəti olduğu kimi
qalır.
Şəffaflılığın təmin edilməsi
üçün sözügedən Palata kollegial prinsiplərlə
idarə olunacaq. Bu zaman əməliyyat və maliyyə
müstəqilliyi prinsipləri əsas götürüləcək.
Xatırladaq ki, Azərbaycan Prezidentinin 2016-cı il 3 fevral
tarixli fərmanına müvafiq olaraq 1 ay ərzində
Palatanın nizamnaməsi, strukturu və idarəetmə tərkibi
müəyyən ediləcək və Qiymətli
Kağızlar üzrə Dövlət Komitəsi, Maliyyə
Nazirliyinin Dövlət Sığorta Nəzarəti Xidməti
və Mərkəzi Bank yanında Maliyyə Monitorinqi Xidmətinin
fəaliyyətinə xitam veriləcək. Bununla
da müvafiq sahələrdə vahid tənzimlənmənin
davamlı və ardıcıl tətbiqi təmin ediləcək.
Fərmandan göründüyü kimi, Maliyyə
Bazarlarına Nəzarət Palatası dövlət orqanı
deyil. Bu, publik hüquqi şəxsdir,
özü-özünü maliyyələşdirən bir
qurumdur. Yəni, bu qurumun fəaliyyəti
üçün dövlətdən vəsaitin
ayrılması nəzərdə tutulmur. Palata
əsasən üzvlərinin, onun nəzarət sahəsinə
aid olan qurumların üzvlük haqları və eyni zamanda,
hazırlanan hüquqi sənədlərə görə
ödənişlər hesabına maliyyələşdiriləcək.
Palata kollegial orqandır, onun direktorlar
şurası olacaq.
Bir
sözlə, Maliyyə Bazarlarına Nəzarət
Palatasının əsas məqsədi bu bazarın
iştirakçılarının həm sağlam rəqabətini,
həm də likvidliyini qorumaq və bunun üçün nəzərdə
tutulan tədbirləri həyata keçirməkdir. Yeri gəlmişkən, bu gün beynəlxalq maliyyə mərkəzləri tərəfindən
maliyyə bazarlarında vahid tənzimləyici yanaşma
uğurla tətbiq edilir və respublikamızda yaradılan
Palata da öz fəaliyyətində məhz belə mütərəqqi
beynəlxalq təcrübədən yararlanacaq.
Azərbaycan
Prezidentinin sahibkarların hüquqlarının qorunması
istiqamətində atdığı növbəti
addımlardan biri də 3 fevral 2016-cı il
tarixli fərmanla mərkəzi və yerli icra hakimiyyəti
orqanlarında Apellyasiya şuralarının və Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Apellyasiya
Şurasının yaradılmasıdır. Həmin
sənədin qəbulunda məqsəd sahibkarlıq fəaliyyəti
göstərən fiziki və hüquqi şəxslərin
şikayətlərinə baxılması sahəsində
şəffaflığın və obyektivliyin təmin edilməsi,
onların hüquqlarının və qanunla qorunan
maraqlarının müdafiəsi, mərkəzi və yerli
icra hakimiyyəti orqanlarının qərarlarından, hərəkət
və ya hərəkətsizliyindən yuxarı orqana təkrar
şikayətlərin verilməsinə imkan yaratmaqdır.
Fərmanın qəbul edilməsindən sonra
sahibkarlıq fəaliyyəti göstərən fiziki və
hüquqi şəxslər üzləşdikləri çətinliklərlə
əlaqədar (korrupsiya hüquqpozmaları ilə
bağlı müraciətlər istisna olmaqla) yerli icra hakimiyyəti
orqanlarının və mərkəzi icra hakimiyyəti
orqanlarının apellyasiya şuralarına müraciət edə
biləcəklər. Bununla yanaşı, sahibkarlar yerli və mərkəzi
icra hakimiyyətləri orqanlarının apellyasiya şuralarının
qərarlarından narazı qaldığı təqdirdə
isə fikirlərini Azərbaycan Prezidenti yanında Apellyasiya
Şurasına bildirəcəklər.
Yeri gəlmişkən, Azərbaycan Prezidentinin “Azərbaycan
Respublikasının mərkəzi və yerli icra hakimiyyəti
orqanlarında Apellyasiya Şuralarının yaradılması
haqqında” fərmanının icrası olaraq, artıq
İqtisadiyyat Nazirliyində Apellyasiya Şurası
yaradılıb. İqtisadiyyat Nazirliyinin mətbuat xidmətindən
aldığımız məlumata görə, iqtisadiyyat
nazirinin müavini Sahib Məmmədovun rəhbərlik etdiyi və
7 nəfərdən ibarət Apellyasiya Şurasına nazirliyin
strukturuna aid olan və tabeliyindəki qurumların məsul əməkdaşları
daxildir.
Burada bir mühüm məqamı da qeyd etmək yerinə
düşər. Belə ki,
şuralar təkcə sahibkarlara deyil, vətəndaşlara
da ictimai nəzarət mexanizmlərindən istifadə etmək
imkanı yaradacaq. Sahibkarlar bu nəzarət mexanizmlərinin
iştirakçılarına çevriləcək, öz
müraciətlərini asanlıqla dövlət
başçısına çatdırmaq imkanı əldə
edəcəklər.
Sahibkarların hüquqlarının müdafiəsi,
dövlət ilə sahibkar arasında yaranan inam, etimad təbii
ki, sahibkarlıq subyektlərini yeni təşəbbüslərə,
sahibkarı daha arxayın şəkildə investisiya
qoymağa sövq edir. Bu isə ümumi iqtisadi inkişafa təkan
verir. Digər mühüm bir məqam isə
odur ki, apellyasiya şuralarının qərarları ictimaiyyətə
mütləq açıqlanacaq. Ona görə də bu
şuraların fəaliyyəti hər bir vətəndaş,
o cümlədən sahibkar üçün tam şəffaf
olacaq ki, bu da
ictimai nəzarəti təmin edən bir amildir.
Prezident
İlham Əliyev ötən il dekabrın 30-da Zirə Mədəniyyət
Mərkəzinin və eko-parkın açılışı
zamanı Xəzər rayonunun və Zirə qəsəbəsinin
bir qrup sakini ilə görüşdə 2016-cı ildə Azərbaycan
iqtisadiyyatının inkişaf edəcəyini, heç bir
sosial proqramın icrası ilə bağlı problemin
olmayacağını bildirərək demişdi ki, biz ciddi
sosial siyasət aparacağıq və
çalışacağıq ki, daha çox xarici sərmayəni
cəlb edək, israfçılığa yol verməyək.
Eyni
zamanda, dövlətimizin başçısı idarəetmə
sistemində xoşagəlməz halların aradan
qaldırılması işində daha da fəal işlərin
görüləcəyini vurğulayaraq, struktur
islahatlarının bu il də davam etdirilməsi
ilə bağlı fikirlərini bildirmişdi: “Əfsuslar
olsun ki, 2015-ci ildə həm dünyada, həm bölgədə
qanlı toqquşmalar, müharibələr,
ayrı-seçkilik və anlaşılmazlıq
özünü daha qabarıq şəkildə büruzə
verir. Azərbaycanda isə bütün işlər
normal məcrada davam edir, xalqımızın təhlükəsizlik
şəraitində yaşaması təmin edilir, milli birlik, həmrəylik
hökm sürür. Əlbəttə, biz
diqqəti xüsusən gələcək iqtisadi inkişafımıza
yönəltməliyik. Son illər ərzində
bu istiqamətdə böyük uğurlar əldə
edilmişdir. Şəhərlərimizin
siması dəyişdi, Bakı dünyanın ən gözəl
şəhərinə çevrildi. Ancaq
görüləsi işlər çoxdur. Gələn il xüsusilə idarəetmə sahəsində
çox ciddi islahatlar davam etdiriləcək. Bu
islahatlar daim aparılır. Ancaq gələn il daha da ciddi struktur islahatları aparılacaq. Biz xüsusilə idarəetmə sahəsində
artıq yeni formatda daha böyük səmərə ilə
işləməliyik. Bütün sahələrdə
tam şəffaflıq təmin edilməlidir ki, dövlət
büdcəmizin gəlirləri ilə bağlı heç
bir problem olmasın”.
İdarəetmə sahəsində islahatların
aparılması zəruriliyinə Nazirlər Kabinetinin 2015-ci
ilin sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və
qarşıda duran vəzifələrə həsr olunan
iclasında da toxunulub. Dövlətimizin başçısı
çıxışında bildirib ki, buna ciddi ehtiyac var.
Ümumiyyətlə, daha çevik, operativ idarəetmə
mexanizmi işlənməlidir. Bəzi
hallarda ayrı-ayrı qurumlar bir-birinin fəaliyyətini təkrarlayırlar.
Buna yol vermək olmaz.
Cənab İlham Əliyev daha sonra deyib ki, Azərbaycanda
bir neçə dövlət qurumu, dövlət şirkəti
var ki, onlar ölkə iqtisadiyyatı üçün strateji əhəmiyyət
daşıyır, dövlət inhisarındadır. Ancaq orada, o
şirkətlərdə idarəetmə qaydaları dəyişdirilməlidir.
Korporativ idarəetmə prinsipləri tətbiq
edilməlidir. Dünyanın inkişaf
etmiş ölkələrinin aparıcı
korporasiyalarının təcrübəsi öyrənilməli
və tətbiq edilməlidir. Bu şirkətlər tam
şəffaf fəaliyyət göstərməlidirlər...
Nazirlər Kabinetinin sözügedən iclasından bir
neçə gün sonra artıq struktur islahatları
özünün yeni mərhələsinə qədəm
qoyub. Prezident İlham Əliyev hökumətdə və
onun altqurumlarında struktur islahatlarının
aparılması ilə bağlı bir neçə fərman
imzalayıb. Həmin fərmanlara əsasən,
İqtisadiyyat və Sənaye Nazirliyinin adı dəyişdirilib
və oradan “sənaye” sözü çıxarılıb.
Bu isə nazirliyin mərkəzi aparatında və
strukturlarında müəyyən dəyişikliyin
aparılacağından xəbər verir.
Ölkə rəhbərinin digər fərmanları ilə
Nazirlər Kabineti yanında iki struktur ləğv edilib. Onlardan biri
Satınalmalar üzrə Dövlət Agentliyidir. Bu qurumun səlahiyyətləri və funksiyaları
İqtisadiyyat Nazirliyi yanında Antiinhisar Siyasəti və
İstehlakçıların Hüquqlarının Müdafiəsi
Dövlət Xidmətinə verilib.
Prezidentin digər sərəncamı ilə Dövlət
Bayrağı Meydanı Kompleksi İdarəsi və Dənizkənarı
Bulvar İdarəsi birləşdirilərək, onların əsasında
Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabineti yanında Dənizkənarı
Bulvar İdarəsi yaradılıb. Sərəncama əsasən,
Bakı şəhərindəki Dövlət Bayrağı
Meydanı Kompleksinin vəziyyəti, fəaliyyəti, perspektiv
inkişafı və mühafizəsi üzrə tədbirlərin
yerinə yetirilməsinə dövlət nəzarəti,
kompleksin fəaliyyətinin təmin olunması, habelə
kompleksə dair proqnozlaşdırma və planlaşdırma
işlərinin təşkili və kompleksin perspektiv
inkişafının təmin olunması Azərbaycan
Respublikasının Nazirlər Kabineti yanında Dənizkənarı
Bulvar İdarəsi tərəfindən həyata keçiriləcək.
Bu birləşmə nəticəsində
ştat vahidlərinin ixtisarı və həmin idarələrin
saxlanılmasına ayrılan xərclərin azalacağı
gözlənilir.
Xatırladaq ki, Nazirlər Kabinetinin iclasında ölkə
rəhbəri funksiyaları bir-birini təkrarlayan
strukturların ləğv ediləcəyini də
bildirmişdi.
Bu baxımdan gözlənilir ki, struktur
islahatları və idarəetmə sisteminin təkmilləşdirilməsi
prosesi yaxın vaxtlarda da davam etdiriləcək. Şübhəsiz ki,
həyata keçirilən islahatlar sosial-iqtisadi inkişafa
müsbət təsir göstərəcək. Bu, eyni zamanda, sahibkar–dövlət orqanı
münasibətlərində yaranan mübahisələrin
qısa zaman çərçivəsində çevik həllinə
imkan verəcək, sahibkarların hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsi ilə bağlı təminatları
gücləndirəcək və insan hüquq və
azadlıqlarının etibarlı qorunması istiqamətində
yeni bir səhifə açacaqdır.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.-
2016.- 9 fevral.- S.1.