Bakıda “Formula-1” Avropa Qran-prisi: Sürət və həyəcan yarışı
... İsti Bakı küləyi, sürət həyəcanı,
dünyanın tanınmış
pilotları ilə
“Formula-1” adrenalinini yaşamaq
arzusu.
Son günlər Bakının
ev sahibliyi
etdiyi “Formula-1” Avropa Qran-prisinin başlanmasına
zaman azaldıqca, bu idman növünə olan yerli və
əcnəbi həvəskarların
da diqqəti yarış hazırlıqlarına
yönəlib. “Formula-1” yarışlarına idman növündən çox
həyat tərzi kimi yanaşan idman həvəskarları
daha çox gənclər olsa da, bu ərəfədə
şəhərimizə qonaq
gəlmiş turistlər
arasında hər yaşdan insanları görmək mümkündür.
Maraqlıdır, bəs dünyada
maraqla izlənilən
bu sürət yarışının tarixi
nə vaxtdan başlanır?!
“Formua-1” yarışlarının tarixçəsi 1950-ci ildən
başlanır. Bu növ üzrə ilk yarış 1950-ci il mayın 13-də İngiltərənin Silverstoun
trasında keçirilib
və yarış tarixində ilk qələbə
çalan italyan pilot “Nino” ləqəbli Emiliyo Cüzeppe Farina olub. O, həmçinin
“Formula-1” üzrə ilk dünya
çempionu hesab edilir. 1906-cı ildə Turində anadan olmuş pilot, həmçinin avtomobilqayırma sahəsində
öz zavodu ilə məşhur idi. Onun ad günündə atası
avtomobil banı istehsal edən “Stabilimente” adlı sexin əsasını qoyub. Ailə biznesini davam
etdirməli olan Nino Farinanın doqquz yaşında ikən atasının zavodunda mini
avtomobildə gəzintisi
onun qəlbində pilotçuluq arzusu oyadır. Artıq on altı yaşında gələcək
pilot babasını yürüşdə sərnişin
kimi müşayiət
edirdi. On doqquz yaşında
isə sərbəst olaraq, yarış maşınının sükanına
əyləşən pilotun
ilk təcrübəsi o qədər
də uğurlu olmur. Bu uğursuzluğa
baxmayaraq, 1932-ci ildə
“Hillclimb” yarışında
iştirak etmək üçün “Alfa-Romeo” alır
və yarışlara
qatılır. Tərslikdən,
bu dəfə qəza keçirən
pilot ağır yaralanır.
Bütün bu uğursuzluqlar onu həvəsdən salmır,
əksinə o, “Mazerati”
komandasına daxil olaraq özünü yaxşı pilot kimi təsdiq edir. 1938-ci ildə Nino Farina İtaliya
çempionu olur,
1940-ci ildə isə Liviyanın Tripoli şəhərində
keçirilən Qran-pridə qələbə
qazanır.
Yarışlarda dəfələrlə qəzaya düşən
pilot sağ qalmasını
belə əlaqələndirir:
“Müqəddəs Məryəm
mənə imkan verir ki, hətta
ən təhlükəli
yerlərdə də hərəkət edəndə
büdrəməyim. Sanki o,
məni qoruyur.”
Lakin, təəssüf ki,
1966-cı il iyunun 30-da Fransada
keçirilən Qran-pri
yarışlarında iştirak
etmək üçün
yola düşərkən adi yol avtomobilində qəzaya düşür və həlak olur.
Digər
pilot Alberto Askari 1954-cü ildən etibarən ardıcıl olaraq 4 dəfə dünya çempionu adını qazanıb. Lakin 1955-ci ildə Le Manda
baş vermiş faciədən sonra
“Formula-1” üzrə dünya
çempionatını tərk
edir.
“Formula-1”-in
ilk 10 ilində
Xuan Manuel Fanxio
5, Alberto Askari 2, Cek Brəbhəm, Nino Farina və
Mayk Hotorn bir dəfə çempion olublar.
1960-69-cu illərdə “Formula-1”-də bir sıra
dəyişikliklər baş
verdi. Sürücülər arasında titul
uğrunda gərgin mübarizə ilə yanaşı, texniki yeniliklər də tətbiq edildi. Çempionata inqilabçı
Kolin Çəpmənin
gəlişi bütün
konsepsiyanı dəyişdi:
maşınlarda motorlar
sürücüdən arxaya
keçirildi və antiqanadlar meydana gəldi.
1970-1979-cu illər “Formula-1” yarış tarixində bir sıra əlamətdar
hadisələrlə yadda
qalıb. 1970-ci il çempionatının Yoxen Rindtin qələbəsi ilə başa çatması, 1973-cü ildə
Kanada Qran-prisində
“Formula- 1”də ilk dəfə təhlükəsizlik maşınının
tətbiqi, 1977-ci ildə
isə “Ferrari”dən sonra ən titullu
2-ci komanda olan “Williams”ın
“Formula-1”ə gəlişi buraya daxildir.
1980 -
1989-cu illər “Formula-1” tarixinin ən böyük mübarizəsi
hesab olunan Ayrton Senna - Alen Prost qarşıdurması
ilə yadda qalıb. Bu dövrdə Nelson Pike və
Alen Prost 3 dəfə,
Alan Cons, Keke Rozberq, Niki Lauda və
Ayrton Senna isə bir dəfə
çempion adını
qazanıblar.
1990-1999-cu illərdə braziliyalı pilot Sennanın
iki ardıcıl qələbəsini, Mixael
Şumaxerin “Benetton” komandası
ilə iki titul qazanmasını bu dövrün uğuru saymaq olar.
1994-cü
ildə “Formula-1” tarixində
ən böyük faciələrdən biri baş verib, Ayrton Senna San Marino Qran prisində həlak olub. Bu onillikdə Ayrton Senna, Mixael
Şumaxer və Mika Hakkinen 2, Naycl Mansell, Alen Prost, Deymon Hill və Jak Vilnöv isə bir dəfə
titul qazanıb.
2000-ci ildən “Ferrari” komandasının ulduzu parlamağa başlayıb. Komanda 20 il titulsuz qalan Mixael Şumaxerlə ardıcıl 5 dəfə çempion adını qazanaraq fanatlarını sevindirib. 2007-ci ilin son yarışında çempionluğu rəsmiləşdirən Kimi Raykkonen isə “Ferrari”nin onillikdə uğurunu möhkəmlədib. Fernando Alanzo çempionata yenidən qayıdan “Renault” komandası ilə iki titul qazanıb.
2010-cu ildən indiyədək “Formula-1” yarışlarının ən yaddaqalan hadisələri kimi Adrian Nyuinin yeni komandası “Red Bull”a ardıcıl dörd titul qazandırmasını, hər dəfə də Sebastian Vettelin çempionatda birincilik əldə etməsini söyləmək olar.
Bakı
“Formula-1” Avropa Qran-prisində
mübarizə aparacaq
iddialı komandalar yer alıb; “Mercedes AMG Petronas”, “Scuderia Ferrari”,
“Williams Martini Racing”, “Red Bull Racing”, “Sahara Force India”, “Toro Rosso”, “Sauber F1 Team”,
“Renault Sport F1”, ”Manor Racing”.
Odur ki, idman həvəskarlarının
maraqla gözlədiyi
“Formula-1” yarışlarında həyəcanlı anların
yaşanması və
gərgin rəqabətin
olacağı şübhəsizdir.
Əfsanə BAYRAMQIZI,
Xalq qəzeti.-2016.-15 iyun.-S.9.