Azərbaycan dəmir yolu: son
ilyarımın uğurları
Azərbaycanın nəqliyyat sisteminin əsas qollarından olan dəmir yolu nəqliyyatı indi özünün sürətli inkişaf mərhələsindədir. Bütün sahələrdə olduğu kimi, nəqliyyat sektorunda da irihəcmli layihələr reallaşdırılır, beynəlxalq aləmə inteqrasiya sürətləndirilir.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə yaradılmış nəqliyyat infrastrukturunun inkişaf etdirilməsi konsepsiyası Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən intensiv şəkildə reallaşdırılmaqdadır. “Azərbaycan Dəmir Yolları” Qapalı Səhmdar Cəmiyyəti müxtəlif beynəlxaq layihələrin fəal iştirakçısı olmaqla, onların həyata keçirilməsinə ciddi yanaşır.
Son vaxtlar
dəmir yolunun həyatında bir canlanma hiss olunur. Hörmətli
Cavid Qurbanovun “Azərbaycan Dəmir Yolları” Qapalı Səhmdar
Cəmiyyətinə sədr təyin olunması ilə bu
qurumun tarixində yeni və ən müasir standartlara cavab verən
texnologiyaların tətbiq olunması dövrü başlayıb. Beynəlxalq
maliyyə qurumları ilə daha da intensivləşən ikitərəfli
və çoxtərəfli əlaqələr dəmir yolunda islahatların
aparılmasına öz müsbət təsirini göstərəcəkdir.
Çünki dəmir yolunun
yenidən qurulmasını həyata keçirmək
üçün beynəlxalq maliyyə qurumları ilə
danışıqlar prosesi özünün yeni mərhələsinə
qədəm qoyub
Dəmir yolunda enerji təchizatının
sabit cərəyandan dəyişən cərəyana
keçilməsi, işarəvermə və rabitə sisteminin yeniləşdirilməsi
üzrə avadanlıqların alınması, yol təsərrüfatının
sağlamlaşdırılması, lokomotiv və vaqon
parklarının yenilənməsi və s. sahələrin
müasir tələblər səviyyəsinə
çatdırılması üzrə bir sıra mühüm
tədbirlər həyata keçirilmişdir.
Ölkə
başçısı İlham Əliyevin apardığı
uğurlu siyasət nəticəsində Azərbaycan
Respublikasında yüksək inkişafa nail olunmuş, həyata
keçirilən islahatlar və genişmiqyaslı infrastruktur
layihələri sosial-iqtisadi həyatın davamlı
inkişafı üçün şərait
yaratmışdır. Bu da paytaxtımıza
xarici ölkələrdən gələn vətəndaşların
günbəgün artmasına səbəb olmuşdur.
Paytaxtımızın
giriş qapısı sayılan Bakı sərnişin
vağzalının yüksək səviyyədə,
müasir dövrün
tələblərinə cavab verməsi
üçün burada yenidənqurma
işlərinin görülməsinə ehtiyac
yaranmışdır. Artıq Bakı sərnişin
vağzalında yenidənqurma işləri sürətlə
davam edir. Vağzalın əsas binasının
fasadı, memarlıq üslubunun saxlanması şərtilə,
yenidən qurulacaq, vağzal binasının daxilində tam
yenidənqurma işləri görüləcəkdir. Bilet kassaları, saxlama kameraları, sərnişin
platformaları müasir üslubda əsaslı təmir
olunacaq, eskalatorlar yenisi ilə əvəzlənəcək.
Hazırda təmir işləri sürətlə
davam edir.
Bakı və
Sumqayıt şəhərləri arasında mövcud olan sərnişin
sıxlığını, eləcə də avtomobil yolunda
olan tıxac problemini aradan qaldırmaq üçün bu iki
şəhər arasında bir zamanlar mövcud olan dəmir
yolu əlaqəsini bərpa etmək zamanın tələbi
idi. Bunun üçün, ilk növbədə, dəmir yollarının əsaslı
təmirinə ehtiyac var idi.
3 mart 2015-ci ildə Bakı-Xırdalan-Sumqayıt sərnişin
sahəsində 63 kilometr uzunluğunda baş yolların əsaslı
təmirinə start verilmiş, sentyabrın 2-də işlər
başa çatdırılmışdır.
Onu da qeyd
edək ki, hələ 13 may 2015-ci ildə Bakıda “Stadler Rail
Group” şirkətindən KİSS markalı 5 ikimərtəbəli
elektrik qatarının
alınması üzrə saziş
imzalanmışdır. Artıq qatarların beşi də Bakı sərnişin
stansiyasına gətirilmişdir.
Ötən il sentyabrın 12-də
Bakı sərnişin stansiyasında Bakı-Sumqayıt marşrutu
ilə hərəkət edən ilk sərnişin
qatarının yolasalma
mərasimi keçirilmişdir. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev mərasimdə
iştirak etmişdir.
“Azərbaycan Dəmir Yolları”
Qapalı Səhmdar Cəmiyyəti müxtəlif beynəlxalq
layihələrin fəal iştirakçısı olmaqla,
onların həyata keçirilməsinə də ciddi yanaşır. Bu yöndə XXI əsrin
əsas tikintilərindən olan və təkcə üç
xalqı və üç ölkəni deyil, həmçinin
onlarla xalq və ölkə arasında körpü rolunu
oynayacaq Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti bağlantısının
reallaşması istiqamətində işlər sürətlə
davam edir. “Dəmir İpək Yolu” adlandırılan
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xətti bağlantısında
işlərin bu ilin sonunda başa çatdırılması,
gələn il tam istifadəyə verilməsi
nəzərdə tutulur.
Azərbaycanın önəm verdiyi digər beynəlxalq
nəqliyyat layihələrindən biri də “Şimal-Cənub”
Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizidir. Ölkənin tranzit
potensialının artırılması istiqamətində
görülən işlər “Şimal-Cənub” Beynəlxalq
Nəqliyyat Dəhlizinin ölkəmizin ərazisindən
keçən hissəsində işlərin sürətləndirilməsini
zəruri etmişdir. Bu məqsədlə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev 7 dekabr 2015-ci
ildə “Şimal-Cənub Beynəlxalq Nəqliyyat Dəhlizinin
Azərbaycan Respublikasının ərazisindən keçən
hissəsində işlərin sürətləndirilməsi
haqqında” Sərəncam imzalamışdır. Sərəncama əsasən, üzərimizə
düşən vəzifəni layiqincə yerinə yetirmək
üçün bütün qüvvələr səfərbər
olunub.
20 aprel
2016-cı ildə Azərbaycan Respublikası ilə İran
İslam Respublikasının dövlət sərhədində,
Astara çayı üzərində 82,5
metr uzunluğunda dəmir yolu körpüsünün təməlqoyma
mərasimi keçirilmişdir.
Bundan
başqa, Astara stansiyasından İran İslam Respublikasının
sərhədinə kimi 8,3 kilometr uzunluğunda yeni dəmir yolu xətti çəkiləcək
və 15 ədəd süni qurğu tikiləcək. Azərbaycanın
iqtisadiyyat naziri Şahin Mustafayev, “Azərbaycan Dəmir
Yolları” QSC-nin sədri Cavid Qurbanov ərazidə aparılan
işlərlə tanış olub, yolun
torpaq yatağına baxış keçirmişlər.
İşlərə
mart ayından start verilmişdir. Hazırda torpaq
yatağının işlənməsi prosesi gedir. Relyefi mürəkkəb olan əraziyə 100-ə
yaxın texnika cəlb olunub. Həm
körpünün, həm də dəmir yolu xəttinin
tikintisinin 2016-cı ilin sonunadək
yekunlaşdırılması planlaşdırılır.
Azərbaycanın tranzit potensialının
artırılması istiqamətində atılan addımlar
daha təqdirəlayiqdir. Son vaxtlar daha bir marşrut -Beynəlxalq
Transxəzər Nəqliyyat Marşrutu öz fəaliyyətini
genişləndirməkdədir. 2015-ci il avqustun 3-də
Beynəlxalq Transxəzər Nəqliyyat Marşrutu üzrə
“Şixezi (Çin)-Dostık-Aktau-Ələt limanı” istiqamətində
hərəkət edən “Nomand ekspress” ilk sınaq konteyner
qatarı Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanına
çatmışdır. Artıq bu marşrutla üç qatar yola salınmışdır. Sonra Ukrayna
Beynəlxalq Transxəzər Nəqliyyat Marşrutuna
qoşulmuş və bu marşrut üzrə daha iki qatar yola salınmışdır.
Yaxın gələcəkdə Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu xəttinin istifadəyə verilməsi ilə konteyner
qatarlarının Çindən birbaşa Avropaya və
Aralıq dənizinə getməsi mümkün olacaq.
Bu yaxınlarda Bakıda Transxəzər Beynəlxalq Nəqliyyat
Marşrutunun operator şirkətlərinin
yığıncağı keçirilmiş, Müşahidə
Şurası yaradılmış, “Azərbaycan Dəmir
Yolları” QSC-nin sədr müavini İqbal Hüseynov Müşahidə
Şurasının sədri seçilmişdir.
13 may
2016-cı ildə Bakıda “Vikinq qatarı” layihəsi
iştirakçı şirkətlərinin nümayəndələrinin
müşavirəsi keçirilmişdir. Tədbirdə “Azərbaycan Dəmir
Yolları” QSC-nin “Vikinq qatarı” layihəsinə
qoşulması haqqında protokol imzalanmışdır.
“Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC-də gedən yeniləşmə
prosesinin əsas tərkib hissələrindən biri
yolların əsaslı təmiridir. Son vaxtlar “Azərbaycan Dəmir
Yolları” QSC-də Çexiya Respublikasının “MORAVİA
STEEL” şirkətinin rəhbərliyi ilə ikitərəfli
görüş keçirilmiş, “Azərbaycan Respublikası
Dəmir Yollarının Bakı-Böyük Kəsik sahəsində
600 km hissəsinin maddi-texniki təchizatı və əsaslı
təmiri” barədə İxrac Müqaviləsinə əlavə
Saziş imzalanmışdır.
2015-ci
ilin oktyabr ayında təmir işlərinin növbəti mərhələsinə
start verilmiş, bu günə kimi 100 kilometrdən artıq dəmir
yolu əsaslı təmir edilmişdir.
Hazırda Bakı-Böyük-Kəsik istiqamətində
elektrik təchizatı sisteminin 25 kv-luq dəyişən cərəyanlı
dartı sisteminə keçirilməsi mərhələlərlə
icra olunacaqdır. Layihənin birinci mərhələsi
Böyük Kəsik-Gəncə, ikinci mərhələsi Gəncə-Ucar,
üçüncü mərhələsi Ucar-Hacıqabul,
dördüncü mərhələsi isə
Hacıqabul-Bakı sahələrini əhatə edir. Bu sahələr üzrə artıq 12 yeni
yarımstansiya tikilmişdir. Hazırda
tamamlama işləri görülür. Eyni
zamanda, kontakt şəbəkəsində dayaqların
quraşdırılması, kontakt naqillərının
çəkilməsi davam edir.
Dəmir yollarının
avtomatlaşdırılmış işarəvermə
sisteminin mikroprosessor əsasında vahid dispetçer mərkəzindən
idarə edilməsi ilə əvəzlənməsi işləri
davam etdirilir.
Bu sistemə qatarların hərəkətinə
monitorlar vasitəsilə texniki və vizual nəzarət
olunması, hərəkət heyəti ilə birbaşa rabitə
əlaqəsinin yaradılması, nasazlığı dərhal
aşkara çıxaran təhlükəsizlik
cihazlarının quraşdırılması, dəmir yolu-avtomobil
keçidlərinin tam avtomatlaşdırılması daxildir.
Dəmir yolunun vaqon və lokomotiv parkının yenilənməsi
istiqamətində görülən işlər olduqca təqdirəlayiqdir. 2015-ci ilin mart ayında “Azərbaycan
Dəmir Yolları” QSC ilə Rusiya Federasiyasının F. Dzerjinski
adına “Uralvaqonzavod”
Elmi-İstehsal Korporasiyası arasında 3100 müxtəlif
təmayüllü yük vaqonunun alınması ilə
bağlı müqavilə imzalanmış, qısa müddət
ərzində yeni yük
vaqonları ölkəmizə gətirilmişdir.
Yeni vaqonların alınması ilə yanaşı,
istismar müddətini keçmiş yük vaqonlarının
əsaslı təmir olunmasına da başlanılıb. Bakı Vaqon Təmiri
Zavodunda 1981-1983-cü illərdə istehsal olunan neft və neft
məhsulu daşıyan çən vaqonlarından 15 ədədi əsaslı təmir
edilmiş, vaqonların istismar müddəti 5 il artırılaraq
istismara buraxılmışdır.
Vaqonların xarici səthinin neft qalıqlarından
xüsusi qurğularla təmizlənməsi və rənglənməsi
Şirvan istismar vaqon deposunda həyata keçirilmişdir. İstismar
müddətini keçmiş yük vaqonlarının əsaslı
təmiri davam etdiriləcək.
Son vaxtlar “Azərbaycan Dəmir Yolları” Qapalı Səhmdar
Cəmiyyətinin sədri Cavid Qurbanovun rəhbərliyi
altında dəmir yolunun lokomotiv parkının yenilənməsi
istiqamətində də mühüm addımlar atılır.
Qazaxıstandan 10 ədəd teplovozun alınması
haqqında müqavilə imzalanmış, artıq teplovozlar
ölkəmizə gətirilmişdir. Yük
daşımalarında istifadə olunacaq, sabit cərəyanla
işləyən 4 ədəd elektrovoz
alınmışdır. Həmin elektrovozlar elektron sürətölçən
və müasir dartı mühərriki ilə təchiz
edilmişdir.
“Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC
ilə Fransanın “Alstom Transportation S.A.” şirkəti
arasında 12 may 2014-cü il tarixdə bağlanmış
müqaviləyə əsasən, Azərbaycan tərəfi
“Alstom” şirkətinin istehsalı olan 50 ədəd dəyişən
cərəyanla işləyən yük lokomotivinin
alınmasını planlaşdırır. Lokomotivlərin
çatdırılmasına 2017-ci ilin sentyabr ayında
başlanılacaqdır.
Aparılan
irihəcmli yenidənqurma işlərinin əsas tərkib hissələrindən
biri də “Azərbaycan
Dəmir Yolları” QSC-nin inzibati binasında əsaslı təmir
işlərinin geniş vüsət almasıdır. Təmir işləri müasir standartlar səviyyəsində,
mərhələlərlə həyata keçirilir.
Bunlar son bir ildə reallaşdırılan layihələrin
tam siyahısı deyil. Yeniləşmə prosesi fasiləsiz davam
etdirilir. Bütün bu işlərdə
MHİRK Cəmiyyət rəhbərliyi ilə əlbir fəaliyyət
göstərir. “Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC ilə
MHİRK arasında imzalanmış saziş məhz bu ali məqsədlərə xidmət edir.
Sazişin yerinə yetirilməsi həm Cəmiyyətin rəhbərliyi, həm də
MHİRK tərəfindən ciddi nəzarət altında
saxlanılır.
Müstəqilliyin
ilk illərindən başlayaraq, Azərbaycan Dəmiryolçularının
Müstəqil Həmkarlar İttifaqı Respublika Komitəsi hər
ilin yekunlarına görə “İlin ən yaxşı müəssisəsi”,
“Əla yol işçisi - ilin ən yaxşı mütəxəssisi”,
“Firudin Ağayev” adına yol müsabiqələrinin
keçirilməsini, AHİK-in müxtəlif təmayüllü
baxış-müsabiqələrində dəmir yolu təşkilatlarının
iştirakını təmin edir. Məhz bu
qayğının nəticəsidir ki, dəmir yolu təşkilatları
dəfələrlə Azərbaycan Həmkarlar
İttifaqları Konfederasiyasının keçirdiyi bir
sıra respublika müsabiqələrinin qalibləri olublar.
Dəmir yolunda çalışan əməkçilərin sosial problemlərinin həlli, əmək kollektivlərində sosial gərginliyin azalması, əmək şəraitinin yaxşılaşdırılmasını təmin etmək məqsədi ilə Cəmiyyət rəhbərliyinin atdığı uğurlu addımlar görülən işlərin əsas tərkib hissələrindəndir. Son bir ilin ən uğurlu hadisələrindən biri, bəlkə də birincisi odur ki, departament, idarə və təşkilatlarda izafi xərclərin qarşısı alınmış, əldə olunan qənaət bu təşkilatlarda çalışan dəmiyolçuların əmək haqqının artırılmasına yönəldilmişdir. Ümumilikdə dəmiryolçuların orta aylıq əmək haqqı 20 faizdən çox artmışdır.
İlin əvvəlində 78 dəmiryolçu mənzillə təmin edilmişdir. Dəmiryolçuların mənzil şəraitinin yaxşılaşdırılması məqsədilə uzun müddət növbədə olan işçilərin yeni mənzillərlə təmin edilməsi barədə Cəmiyyət rəhbərliyinin bu qərarı hamını sevindirmişdir. Daha 140 dəmiryolçunun mənzillə təmin edilməsi nəzərdə tutulur.
Əməkçilərin sağlamlıqlarının qorunması, təhlükəsizliyinin təmin edilməsi, istehsalatda zədəalma hallarının qarşısının alınması, onlara sağlam iş və istirahət şəraitinin yaradılması, bununla da əməyin mühafizəsi sahəsində işçilərin hüquqlarının müdafiə edilməsi həm Cəmiyyət rəhbərliyinin, həm də MHİRK-nin daimi diqqət mərkəzində olmuş və bu istiqamətdə çoxsaylı işlər görülmüşdür.
“Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC-nin idarə, müəssisə və təşkilatlarında əməyin mühafizəsinin ümumi vəziyyətini yaxşılaşdırmaq, bu məsələ ilə əlaqədar görülən işlərin gedişinə nəzarəti gücləndirmək məqsədi ilə MHİRK-in iş planına müvafiq təsərrüfatlarda yoxlamalar və təhlillər aparılmışdır.
Dəmiryolçuların sanatoriya və pansionatlarda müalicə və istirahətlərinin təşkilində də MHİRK tərəfindən çox işlər görmüşdür. Belə ki, Cəmiyyətin təşkilat, müəssisə və idarələrindən MHİRK-yə verilən sifarişlər əsasında 2015-ci ildə və 2016-ci ilin əvvəlindən bəri, dəmiryolçulara AHİK-in xətti ilə sanatoriya və istirahət evlərinə 365 ədəd yollayış vərəqəsi verilmişdir.
2015-ci ildə MHİRK-in “Lokomotiv” İstirahət Mərkəzində 1200 nəfər dəmiryolçu və onların ailə üzvləri istirahət etmişlər. 2016-cı ilin yay mövsümündə 2000 nəfərin istirahəti təşkil olunacaq.
“Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC rəhbərliyi ilə MHİRK tərəfindən əməkçilərin maddi rifah halının yaxşılaşdırılması istiqamətində də lazımi tədbirlər görülür və bu məsələlər daim diqqətdə saxlanılır.
Komitənin Rəyasət Heyətinin qərarına əsasən dəmir yolu kollektivləri arasında Azərbaycan Dəmir Yolunun 135, Dəmiryolçuların Həmkarlar İttifaqının 110 illik yubileylərinə həsr olunmuş spartakiada keçirilmiş, qaliblərə kubok, diplom və pul mükafatları verilmişdir.
Mayın 31-dən iyunun 3-dək Azərbaycan dəmiryolçularının MHİRK-in Nabrandakı “Lokomotiv” İstirahət Mərkəzi MMC-də Dəmiryolçuların və nəqliyyat inşaatçılarının Beynəlxalq Həmkarlar İttifaqları Konfederasiyasının 5-ci Beynəlxalq Gənclər Forumu keçirilmişdir. Forumun işində 9 MDB və Baltikyanı ölkəsinin həmkarlar ittifaqından 60 gənc nümayəndə iştirak etmişdir.
Azərbaycan polad magistralı özünün sürətli inkişaf mərhələsindədir. Son ilyarım ərzində müstəqil Azərbaycanın polad magistralında “Azərbaycan Dəmir Yolları” QSC-nın sədri Cavid Qurbanovun rəhbərliyi ilə aparılan islahatlar bu nəhəng arteriyanın yenilənməsinə, müasirləşməsinə, son nəticədə, yük daşımalarının, xüsusi ilə tranzit yük daşımlarının həcminin artırılmasına, yüklərin və sərnişinlərin mənzil başına təhlükəsiz şəraitdə çatdırılmasına, ölkə vətəndaşlarına göstərilən xidmətin səviyyəsinin daha da yüksəldilməsinə hesablanıb.
Fəzail
BAĞIROV,
Azərbaycan Dəmiryolçularının
MHİRK-nin sədri
Xalq qəzeti.- 2016.- 21 iyun.- S.7.