Heydər Əliyev və Azərbaycanda
multikulturalizm siyasəti: varislik, novatorluq
Avropada yenidən bir kabus
dolaşmaqdadır. Bu, daha marksizm klassiklərinin
hələ XIX əsrin ortalarında
ictimai rəyə təlqin etdikləri kommunizm kabusu deyildir. XXI əsrin
kabusu-islamofobiyadır. Birincilər “Bütün
ölkələrin proletarları, birləşin!”
şüarı ilə dünya siyasi səhnəsinə
çıxmışdılarsa, ikincilər, əslində,
“Bütün ölkələrin islamofobları, birləşin!”
şüarı ilə antiislam cəbhəsi
formalaşdırmaqla həmin siyasi səhnəni zəbt etmək
niyyətindədirlər.
Beynəlxalq aləmdə etimadsızlıq mühiti
formalaşmaqda, irqçilik, millətçilik, ksenofobiya
genişlənməkdə, etnik və milli dözümsüzlük az qala
həyat tərzinə çevrilməkdə olduğu bir
vaxtda Azərbaycan Respublikasında multikulturalizm, dinlərarası
və mədəniyyətlərarası dialoq, tolerantlıq və
harmonik etnik müxtəlifliyin özünəməxsus
birgəyaşayış modeli
formalaşmışdır. Dünya bu modeli öyrənməkdədir.
Çoxmədəniyətlilik (multikulturalizm) bu modelin əsas
fəlsəfəsini təşkil edir. Əslində, multikulturalizm
ksenofobiya, islamofobiya və irqçiliyin alternatividir. Onlar bir-birinə antoqonistdir. Biri
barışığa çağırışdır, digəri
ədavətə. Hər ikisi strateji hədəflərə
malikdir.
Multikulturalizmdə bu, qlobal səviyyədə mədəniyyətlərarası
harmoniyaya nail olmaqdır. Alternativində isə bu, qlobal xaosa
sürükləməkdir. Deməli,
faktiki olaraq bəşəriyyət yenidən “kim-kimi”
sualı ilə üz-üzə qalıbdır. Deməli, həm regional, həm də qlobal səviyyədə
multikultural dəyərlərin müdafiəsi, təbliğı
və təşviqi sadalanan acı reallıqlar kontekstində
hər zaman olduğundan daha aktual və zəruridir. Bu sahədə Azərbaycan Respublikasının əsrlərlə
formalaşmış təcrübəsi unikal örnəkdir.
“Kitabi-Dədə Qorqud” dastanından, şifahi
və yazılı ədəbiyyatımızdan keçən
bariz nümunələr uzaq keçmişdən
bugünümüzədək multikultural ənənələrin
mövcudluğunu aşkar şəkildə sübut edir.
Bu reallıq fonunda müasir dövrdə həllini
gözləyən yalnız bir əsas məsələ
qalırdı. Yeni geosiyasi şəraitdə
Azərbaycanın ugurlu inkişafını təmin edəcək
ideoloji xəttin seçilməsi. Ulu öndər Heydər
Əliyev etnik millətçiliyə alternativ kimi
bütövlükdə Azərbaycan xalqının və cəmiyyətinin,
eyni zamanda, Azərbaycan dövlətçiliyinin yüksəlişini
şərtləndirən və multikulturalizmin əsas mənəvi
bazası olan azərbaycançılıq dövlət təlimini milli
ideologiya kimi irəli sürdü.
Azərbaycan
Respublikası Prezidenti Administrasiyasının rəhbəri,
akademik Ramiz Mehdiyevin “Azərbaycançılıq-milli
ideologiyanın kamil nümunəsi” adlı məqaləsində
qeyd olunduğu kimi, “azərbaycançılıq”
anlayışı milli siyasi diskursda, nisbətən, yaxın
vaxtlarda işlədilir. O, ölkədə yaşayan
bütün etnik qrupları və millətləri
ümumdövlət mənafeləri və dəyərləri
əsasında real surətdə birləşdirmək
ideyasının verballaşdırılması kimi,
1992-1993-cü illərdə, xüsusilə, geniş
yayılan şovinist və separatçılıq əhval-ruhiyyəsinə
qarşı mübarizə ideyası kimi meydana gəlmişdir.
Yeni anlayış ictimaiyyət tərəfindən
kifayət qədər tez dəstəklənmiş, yeni, məzmunlu
elementlərlə dolğunlaşmışdır. Düşünürük ki, indi “azərbaycançılıq”
artıq milli ideologiyanın ilk nümunəsi hesab edilə bilər."
Məhz bu ideologiya sayəsində ölkəmizdə
bütün konfessiyalar və etnoslar arasında unikal həmrəylik
mühiti formalaşmış, tolerantlıq, dini loyallıq,
milli özünəməxsusluq və bəşəri dəyərlərə
sadiqlik həyat tərzinə çevrilmişdir. Başqa
sözlə, ümummilli lider Heydər Əliyev Azərbaycanın
gələcək uğurlu inkişafı üçün azərbaycançılığı
dəqiq ideoloji hədəf seçərək öz
uzaqgörən, müdrik siyasəti ilə əsrlər boyu
formalaşmış çoxmədəniyyətlilik ənənəsini
inkişaf etdirdi və onu keyfiyyətcə yeni mərhələyə
qaldırdı. Hüquqi və siyasi
müstəvidə multikulturalizmin yerini müəyyən etdi. Bununla da, ilk növbədə,
multikulturalizm siyasi modelinin assimilyasiya və təcridçilik
kimi digər mümkün siyasi modellərdən üstün
olduğunu bütün dünyaya nümayiş etdirdi. Təsadüfi
deyildir ki,
ümummilli lider Heydər Əliyev multikultural dəyərlərə
əvəzsiz sərvət kimi yanaşırdı: “Azərbaycanın
çoxmillətli, tolerant ölkə olması bizim
böyük sərvətimizdir,
üstünlüyümüzdür... Azərbaycan
onun ərazisində yaşayan bütün millət və
xalqların ümumi vətənidir. Ərazimizdə
yaşayan azərbaycanlı da, ləzgi də, avar da, kürd
də, talış da, udin də, kumık da, başqası
da-bütünlükdə hamısı azərbaycanlıdır.
“Azərbaycan” sözü bizi həmişə
birləşdirib”.
Bu
sözlər bu gün də son dərəcə əhəmiyyətlidir
və təkzibedilməz həqiqət gücündədir:
biz, yəni Azərbaycanda yaşayan bütün xalqlar məhz
bir yerdə, məhz azərbaycanlı olaraq, dünya
üçün maraq kəsb edə bilərik. Biz
ayrı-ayrılıqda heç kim
üçün maraqlı deyilik!
Elə bu
məntiqlə də zəmanəmizin dühası Heydər
Əliyev Azərbaycanın çoxmillətli dövlət
olaraq milli siyasətinin əsas məzmununu belə müəyyən
etmişdir: “...Respublikamızın ən başlıca sərvəti
əsrlərdən bəri bu torpaqda yaşayan, öz taleyini,
öz həyatını bu torpağa bağlayan, müxtəlif
millətlərdən olan, müxtəlif dinlərə etiqad
edən adamlardır. Ölkə nə qədər
çox xalqı birləşdirsə, bir o qədər zəngin
olar”. Ümummilli liderin peyğəmbərcəsinə
söylədiyi bu fikirlər, müasir dünyamızda
milli-etnik və dini dözümsüzlük mühiti
formalaşdırmaqla “idarə olunan xaos” vəziyyəti yaradan
qüvvələrin kimliyini anlamaq və nəticələr
çıxarmaq üçün olduqca ibrətamizdir.
“Heydər
Əliyev azərbaycançılıq ideyasına tamamilə
yeni məzmun verərək, onu Azərbaycanın milli-etnik
xüsusiyyətlərinə, müasir dövrün tələblərinə
və dünyanın müasir şəraitinə
uygunlaşdırdı ... Heydər Əliyev azərbaycançılığı
bütöv bir xalqın—bütün dünyada yaşayan azərbaycanlıların,
Azərbaycanla bağlılığı olan
soydaşlarımızın və həmvətənlərimizin
söykəndiyi milli birlik platformasına çevirdi”,– deyərək,
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin ictimai-siyasi məsələlər
üzrə köməkçisi, professor Əli Həsənov
ulu öndərin bütün sahələrdə olduğu
kimi, milli məfkurə sferasında da misilsiz xidmətlər göstərdiyini
vurğulamışdır.
Bu, bir həqiqətdir ki, azərbaycançılıq
ideologiyası, bir tərəfdən, Azərbaycan türklərinin
ölkədəki digər etnik qruplara tolerant münasibətinin,
sülh içində yaşamaq istəyinin bariz göstəricisi
oldusa, digər tərəfdən Azərbaycanın türk
dünyasının ayrılmaz parçası olduğunu təsdiqlədi. Milli nihilizmə, milli nifaqa
və bu əsasda istənilən təxribata qarşı sipər
rolunu oynayan azərbaycançılıq məfkurəsini
müasir Azərbaycan dövlətçiliyinin ideoloji təliminə
çevirən ulu öndərin 13 avqust 2001-ci il tarixdə
milli-mənəvi dəyərlərimizin qorunması ilə
bağlı verdiyi bəyanatda səslənən fikirlər kifayət qədər aktual, xəbərdaredici
və ibrətamizdir: “Hər xalqın öz adət-ənənəsi
var, öz milli-mənəvi və dini dəyərləri var.
Biz öz milli-mənəvi dəyərlərimizlə, adət-ənənələrimizlə
fəxr edirik. Əgər insan mənsub olduğu millətin
milli-mənəvi dəyərlərini anlaya bilmirsə, yaxud,
onları qəsdən təhrif edirsə, əgər vəziyyət
o dərəcəyə çatırsa ki, Azərbaycanın
dini rəhbəri təhqir olunur, onda, təbiidir ki, bu, bizi
narahat etməlidir... Biz Azərbaycanda
demokratiyanın bütün tələblərini tətbiq
etmişik, edəcəyik də. Ancaq Azərbaycanın
milli-mənəvi dəyərlərinə qarşı, Azərbaycanın
milli mentalitetinə qarşı yönəldilmiş hərəkətlərin
hamısının qarşısı alınacaqdır”.
Heydər Əliyev xaricdə yaşayan azərbaycanlıların
dağınıq halda yaşamaması, onların diaspor fəaliyyəti
göstərməsi üçün milli həmrəyliyin
vacib olduğunu bildirirdi. O, həm də yaxşı dərk edirdi ki, milli həmrəyliyin
möhkəmlənməsi üçün azərbaycançılıq
ideologiyası zəruridir. Məhz bu
ideologiyanın təbliği nəticəsində Azərbaycanı
hansı səbəbdən tərk etmələrindən
asılı olmayaraq, xaricdə yaşayan
soydaşlarımız arasında milli həmrəylik
yarandı və onlar ümummilli maraqlar naminə birlikdə fəaliyyət
göstərməyə başladılar. Bunun
nəticəsində də soydaşlarımız arasında
azərbaycançılıq ideologiyası milli həmrəyliyin
konsepsiyasına çevrildi. Prezident xarici
dövlətlərə ilk səfərlərindən
başlayaraq getdiyi hər bir ölkədə yaşayan həmvətənlərimizlə
görüşlər keçirir, onların problemləri,
qayğıları ilə maraqlanır, tövsiyələrini
verirdi. Azərbaycan diasporunun yeni mərhələdə
inkişaf tezislərini də məhz böyük öndərin
həmin görüş və çıxışlarda
söylədiyi fikirlər, müddəalar təşkil
etmişdir. Özü də bu, hər
zaman şüarçılıqdan uzaq, reallığı əks
etdirən, zərurətdən doğan fikir və müddəalar
olmuşdur. Bu baxımdan Heydər Əliyevin 2001-ci ilin
noyabrında Bakıda Dünya Azərbaycanlılarının
I Qurultayında bəyan etdiyi tezislər, əslində, azərbaycançılığın,
Azərbaycan təəssübkeşliyinin ən lakonik ifadəsi
idi: “Biz istəyirik ki, müxtəlif ölkələrdə
yaşayan azərbaycanlılar həmin ölkələrin vətəndaşı
kimi, istədikləri kimi yaşasınlar. Ancaq
heç vaxt öz milli köklərini, milli mənsubiyyətlərini
itirməsinlər. Bizim hamımızı
birləşdirən bu amillərdir. Bizim
hamımızı birləşdirən, həmrəy edən
azərbaycançılıq ideyasıdır. Azərbaycançılıq öz milli mənsubiyyətini,
milli-mənəvi dəyərlərini qoruyub saxlamaq, eyni
zamanda, onların ümumbəşəri dəyərlərlə
sintezindən, inteqrasiyasından bəhrələnmək deməkdir.
Hər bir insan üçün milli mənsubiyyəti
onun qürur mənbəyidir. Həmişə
fəxr etmişəm, bu gün də fəxr edirəm ki, mən
azərbaycanlıyam. Hər bir azərbaycanlı
öz milli mənsubiyyətinə görə qürur hissi
keçirməlidir və biz azərbaycançılığı
yaşatmalıyıq”.
Azərbaycanın multikultural ənənələrinin
dövlət tərəfindən qorunması işində ən
mühüm istiqamətlərdən biri də ümummilli
lider Heydər Əliyevin təşəbbüsü və
göstərişi ilə bu məsələnin hüquqi sənədlərdə,
o cümlədən Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında əks olunmasıdır. Belə ki,
multikulturalizm siyasətinin əsasını təşkil edən
tolerantlıq (dözümlülük) prinsipi Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının bir sıra maddələrində
aydın şəkildə təsbit edilmişdir. Bununla bağlı “Bərabərlik hüququ” (maddə
25, bənd 3), “Milli mənsubiyyət hüququ” (maddə 44, bəndlər
1, 2), “Ana dilindən istifadə hüququ” (maddə 45, bəndlər
1, 2) və başqa maddələri göstərmək
mümkündür. Bununla yanaşı,
dahi müasirimiz Heydər Əliyev Azərbaycan dilinin,
tarixinin, ədəbiyyat və mədəniyyətinin azərbaycançılıq
məfkurəsi ilə dərkinin metodologiya və
strategiyasını formalaşdırdı. Ulu öndər
Heydər Əliyev Azərbaycan dilinə məhz azərbaycançılığın
mənəvi əsası kimi yüksək qiymət verirdi: –
Azərbaycanın dövlət müstəqilliyi Azərbaycan
dilini əbədi edibdir və bu gün Azərbaycan dilimiz
yaşayır və yaşayacaqdır. Qoy Azərbaycan
dili müstəqil Azərbaycanda, eləcə də,
dünyada yaşayan bütün azərbaycanlıların dili
olsun. Bu dil bü gün azərbaycanlıların
mənəvi birliyinin əsasıdır.
Ulu öndərin ölkə rəhbərliyinə
qayıdışı dini dəyərlərə münasibətdə,
dövlət-din münasibətlərində yeni mərhələnin
başlanğıcı oldu. Çox keçmədi ki, bu sahədə
həyata keçiriləcək siyasətin mahiyyəti xalqa
açıqlandı, din sahəsinə qayğı, dini abidələrin
bərpası, milli-mənəvi dəyərlərin
qorunması və təbliği dövlətin din siyasətinin
prioritet istiqamətlərindən birinə çevrildi. Onun həyata keçirdiyi uğurlu siyasət nəticəsində
Azərbaycan Respublikası dövlət-din münasibətlərində
həssas nəzarətlə bərabər, ölkədə
etiqad azadlığı üçün şərait
yaradıldı, dini dəyərlərə, ibadət yerlərinə
və din adamlarına xüsusi qayğı göstərilməyə
başlanıldı. Əsas məqsəd
isə dövlətlə din arasında
qarşılıqlı anlaşma və əməkdaşlığı
gücləndirmək idi.
Ölkəmizdə bütün dini konfessiyalar qanun
qarşısında bərabərdir və eyni statusa malikdir. Ölkə vətəndaşlarının
əksəriyyətini təşkil edən müsəlmanların
hüquqlarının təmin olunması ilə yanaşı,
dövlət respublikada yayılmış digər dinlərə
də qayğı göstərir. Bundan savayı,
dövlət-din münasibətlərinin tənzimlənməsi
istiqamətində mühüm addım olaraq ulu öndər
Heydər Əliyevin 21 iyun 2001-ci il tarixli
512 saylı Fərmanı ilə Dini Qurumlarla İş üzrə
Dövlət Komitəsi yaradılmışdır. Bunun ardınca “Dini etiqad azadlığı
haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanunu qəbul
edilmişdir.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi
altında ölkəmizdə Azərbaycan xalqının
multikultural ənənələrinin qorunması və
inkişaf etdirilməsi sahəsində həyata keçirilən
siyasi istiqamət yeni mərhələdə onun layiqli
davamçısı Prezident İlham Əliyev tərəfindən
uğurla inkişaf etdirilir. Multikulturalizmi Azərbaycan
Respublikasının dövlət siyasəti,
xalqımızın həyat tərzi kimi dəyərləndirən
Prezident İlham Əliyev bu siyasətin həyata keçirilməsində
BMT, ATƏT, Avropa Şurası, Avropa İttifaqı, İslam
Əməkdaşlıq Təşkilatı və digər
nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlarla əməkdaşlığa
xüsusi önəm verir. O, daim ölkəmizin bu təşkilatlar
tərəfindən qəbul edilən milli azlıqların
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsi ilə
bağlı konvensiyalara qoşulmasının vacibliyini qeyd
edir. Məhz bu siyasi xəttin nəticəsi kimi, Azərbaycan
Prezidentinin göstərişi ilə ölkəmizin 26 noyabr
2009-cu il tarixli qanunla “Mədəni özünüifadə
formalarının müxtəlifliyinin qorunması və təşviqinə
dair” UNESCO Konvensiyasına qoşulmasını göstərmək
olar.
Sivilizasiyalararası dialoq prosesinə töhfə vermək
məqsədilə Prezident İlham Əliyevin təşəbbüsü
ilə 2008-ci ildə Avropa Şurasının mədəniyyət
nazirlərinin toplantısı Bakıda keçirildi və bu
tədbirə İslam Əməkdaşlıq Təşkilatının
mədəniyyət nazirləri də dəvət edildi. Bu, tarixdə
ilk dəfə idi ki, iki mühüm beynəlxalq təşkilatın
nümayəndələri Bakıya
toplaşmışdılar. 2009-cu ildə
Bakıda növbəti analoji tədbir keçirildi. Bu dəfə Avropa Şurasının mədəniyyət
nazirləri İslam Əməkdaşlıq Təşkilatının
Bakıda keçirilən tədbirinə dəvət edildi.
Bununla da Azərbaycan dünyada süni şəkildə
erroziyaya uğradılmaqda olan multikultural dəyərlərə
sadiq qaldığını bir daha hər iki sivilizasiyanın
yüksək səviyyəli təmsilçilərinə
nümayiş etdirdi.
Prezident İlham Əliyevin təbirincə desək,
“Multikulturalizm üstünlüklərdən, böyük
varlıqlardan biridir. Əfsuslar ki, dünyanın müxtəlif
yerlərində, qonşu bölgələrdə, Orta Şərqdə
və Avropada müəyyən narahatlıq yaradan meyillərin
şahidi oluruq. Təcridolunma, ayırma və
bəzən ədavət meyillərini görürük.
Çünki dünyaya töhfə vermək,
daha yaxşı dünyanı, hamı üçün
müvafiq olan dünyanı qurmaq üçün
yaşayırıq. İstəyirik ki,
bütün xalqların, dinlərin nümayəndələri
yaşayış tərzindən asılı olmayaraq, layiqli
şəraitdə dinc həyat sürsünlər. Dini hisslərə əsaslanan gərginlik halları
bütün ölkələr, o cümlədən
çoxmillətli cəmiyyəti olan ölkələr
üçün çox təhlükəlidir”.
Prezident İlham Əliyev sadalanan reallıqlar kontekstində
bu gün mədəniyyətlərarası dialoqa heç
zaman olmadığı qədər ehtiyac olduğunu
vurğulayaraq bildirmişdir ki, dövlətimiz nəinki məscidlərin,
həmçinin pravoslav və katolik kilsələrinin,
sinaqoqların yenidən qurulmasına və inşasına sərmayə
yatırır.
İşğalçı Ermənistan dövləti
üçün isə terrorçuluq və etnik təmizləmə
siyasəti xarakterikdir və Azərbaycanın mədəni
irsini məhv etməyi əlahiddə olaraq hədəf
seçmişdir. “Mən müsəlman ölkəsini,
erməni terrorizmindən, işğalından, tarixi abidələrinin
məhv edilməsindən əziyyət çəkən bir
ölkəni təmsil edirəm,”– deyən Prezident İlham
Əliyev 2015-ci il noyabrın 17-də Parisdə UNESCO Baş Konfransı
38-ci sessiyasının Liderlər Forumunun tribunasından Ermənistanın
mədəni isrə qarşı vandalizm siyasətini ifşa
edərək, işğalçı dövlətə sərt
xəbərdarlığını çatdırdı:
“İşğal nəticəsində ölkəmizin 600-dən
çox tarixi və memarlıq abidəsi, 40 min eksponatı
olan 22 muzey, 10 məscid məhv edilmişdir. Buna baxmayaraq, siz
bu gün Bakının mərkəzində Azərbaycan hökuməti tərəfindən
bərpa edilmiş erməni kilsəsini görə bilərsiniz.
Əlbəttə ki, biz torpaqlarımıza
qayıdacağıq, şəhərlərimizi bərpa edəcəyik,
orada yeni məktəblər və xəstəxanalar inşa edəcəyik,
lakin tarixi abidələrimizi bərpa edə bilməyəcəyik.
Ermənilər bizim tarixi irsimizi məhv ediblər, lakin onlar
bizim iradəmizi məhv edə bilməzlər, evlərinə
geri qayıtmaq istəyən qaçqın və məcburi
köçkünlərin, Bakıda və Azərbaycanın
digər şəhərlərində dünyaya gələn,
öz tarixi torpaqlarını heç vaxt görməyən,
lakin doğma torpaqlarına qayıtmaq üçün qəlbində
böyük iradə ilə yaşayan insanların nəvə
və nəticələrinin iradəsini məhv edə bilməzlər.
Onlar geri qayıdacaqlar! Biz Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünü bərpa etmək
üçün hər şeyi edəcəyik ”
“Multikulturalizm bizim adət – ənənəmizdir. Multikulturalizm-dövlət
siyasəti və ictimai sifarişdir. Multikulturalizm bizim həyat
tərzimizdir”, – deyən Prezident İlham Əliyev Qafqazda ən
qədim kilsələrdən birinin Azərbaycanda, qədim
Şəki şəhərinin yaxınlığında yerləşməsindən,
o cümlədən, 743-cü ildə tikilmiş ən qədim
məscidlərdən birinin Azərbaycanda, qədim
Şamaxı şəhərində olmasından xalqımızın qürur və
fərəh hissi keçirdiyini bildirmişdir.
Belə
bir siyasi kontekstdə Prezident İlham Əliyev 28 fevral
2014-cü il tarixli sərəncamı ilə
Azərbaycan Respublikasının millətlərarası,
multikulturalizm və dini məsələlər üzrə
Dövlət Müşavirinin Xidmətini
yaratmışdır. Bu gün bu xidmət
ölkənin ideoloji həyatının önəmli istiqamətlərini
əlaqəli şəkildə öyrənən, obyektiv səbəbdən
özünü göstərən müəyyən
boşluqların doldurulmasını təmin edən vacib bir
orqan kimi fəaliyyətini qurmaqdadır.
Prezident
İlham Əliyevin multikulturalizm siyasətinin növbəti əhəmiyyətli
addımı Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin
yaradılmasına dair 15 may 2014-cü il
tarixində imzaladığı fərman oldu. Bu
mərkəzin yaradılmasının əsas məqsədi
ölkəmizdə əsrlər boyu formalaşmış
tolerantlığın, etnik-mədəni, dini müxtəlifliyin
qorunmasını və çiçəklənməsini təmin
etmək, habelə Azərbaycanı dünyada multikulturalizm mərkəzi
kimi tanıtmaq və mövcud multikultural modellərini tədqiq
və təşviq etməkdir. Dünyanın
multikulturalizm sahəsində aparıcı mütəxəssislərinin,
görkəmli ictimai və siyasi xadimlərinin Bakıda beynəlxalq
səviyyədə belə bir mərkəzin
açılmasını son dərəcə təbii və
işgüzar şəkildə qəbul etmələri məhz
Azərbaycanın bu gün dünya multikulturalizminin mərkəzinə
çevrilməsi reallığını aydın şəkildə
nümayiş etdirir.
Prezident
İlham Əliyev 2015-ci il noyabr
ayının 17-də Parisdə UNESCO-nun məlum forumunda
xüsusi olaraq vurğulamışdır ki, carı ildə
birinci Avropa Oyunlarına ev sahibliyi etməyimiz də
multikulturalizmin bir nümunəsidir. Müsəlman ölkəsində
ilk Avropa
Oyunlarının keçirilməsi multikulturalizm və
tolerantlıq ideyalarının təntənəsidir. Cənab
Prezident fikirlərini davam etdirərək bildirdi ki, 2017-ci ildə
İslam Həmrəylik Oyunlarını keçirəcəyik
və nəticədə ola bilsin ki, uzun
illər ərzində Azərbaycan, Bakı şəhəri
bu iki yarışın bir məkanda keçiriləcəyi
yeganə yaşayış yeri olaraq qalacaqdır. Onu da qeyd edək
ki, Azərbaycan sadalanan reallıqlar kontekstində artıq
2016-cı ilin 25-27 aprel tarixində BMT-nin Sivilizasiyalar
Alyansının Qlobal Forumuna ugurla ev
sahibliyi etmişdir.
Prezident İlham Əliyevin multikulturalizmə,
tolerantlığa verdiyi siyasi dəyərin dünya
miqyasında real elmi, mədəni, sosial müstəvilərə
köçürülməsi işində Heydər Əliyev
Fondunun böyük xidmətləri danılmazdır. Bu gün Azərbaycan
multikultural ənənələrinin qorunub saxlanması, təbliği
ilə bağlı Heydər Əliyev Fondu olduqca əhəmiyyətli,
möhtəşəm layihələr həyata keçirir.
Bu layihələr Azərbaycan multikulturalizminin
bir ölkə çərçivəsində qapalı
inkişafını deyil, dünya çərçivəsində
dinlərin və mədəniyyətlərin müxtəliflikləri
reallığında fəaliyyət göstərməsini
şərtləndirir.
Fondun düşünülmüş, sistemli fəaliyyətində
multikulturalizmin mühüm aspektlərindən biri olan mədəniyyətlərarası
əlaqələrin möhkəmlənməsi istiqaməti
xüsusi yer tutur. Fondun prezidenti, UNESCO-nun və ISESCO-nun xoşməramlı
səfiri, Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım
Əliyevanın təşəbbüsü ilə keçirilən
“Mədəniyyətlərarası dialoqda qadınların
rolunun genişləndirilməsi”, “Qloballaşma şəraitində
mədəniyyətlərin rolu”, “Çoxmədəniyyətli
dünyada sülh şəraitində birgə yaşama”, “Azərbaycan
- tolerantlıq məkanı” layihələrini xüsusi qeyd
etmək olar. Tərəqqipərvər dünya
ictimaiyyəti, görkəmli şəxsiyyətlər və
sıradan insanlar bu qəbildən olan tədbirlərin
keçirilməsini, orada mədəniyyətlərarası
dialoqun inkişafına həsr olunmuş məsələlərin
müzakirə olunmasını və ən əsası,
gerçəkləşdirilməsini böyük rəğbətlə
qarşılayır.
Sonda onu
da xüsusi olaraq qeyd edək ki, ulu öndər Heydər
Əliyevin müəllifi olduğu çoxmədəniyyətlilik
siyasətinin Prezident İlham Əliyev tərəfindən
varislik xətti ilə novatorcasına davam etdirilməsi kursu
dünyanın üzləşdiyi potensial və real risklərin,
o cümlədən ksenofobiya, irqçilik,
islamofobiya və multikulturalizmin alternativi olan digər təhdidlərin
aradan qaldırılması mənafeyinə xidmət göstərən
orijinal həll yollarının irəli sürülməsi
baxımından da unikaldır:
“Siz qonşunuzdan milliyyətini, kilsədə, sinaqoqda və
ya məsciddə ibadət etməsini soruşmadan onunla
yanaşı yaşamalısınız. Yalnız
bu halda potensial riskləri azalda bilərik.”
Elman NƏSİROV,
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
deputatı,
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında
Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının Siyasi Araşdırmalar
İnstitutunun direktoru, siyasi elmlər
doktoru, professor
Xalq qəzeti.- 2016.- 14 may.- S.3.