Davamlı uğurlara təminat
yaradan iqtisadi inkişaf modeli
Son illər Azərbaycanda
çoxsaylı infrastruktur layihələrinin həyata keçirilməsi nəticəsində
ölkəmizin iqtisadi inkişafı üçün
güclü baza formalaşdırılıb, yeni elektrik
stansiyaları tikilib, qaz və su kəmərləri çəkilib,
yollar salınıb. Bu tədbirlər, eyni zamanda, yeni iş
yerlərinin açılması, insanların firavan
yaşayışı üçün həyata keçirilən
sosialyönümlü strategiyanın mühüm tərkib
hissəsinə çevrilib.
Prezident İlham Əliyevin siyasi iradəsinə uyğun
olaraq müəyyənləşdirilən Azərbaycanı
müasir infrastruktur təminatına malik ölkəyə
çevirməklə bağlı strategiyada yol-nəqliyyat
infrastrukturunun yenilənməsinə xüsusi önəm
verilməsi heç də təsadüfi deyil. Hər
şeydən əvvəl vurğulayaq ki, bu istiqamətdə
görülən işlər dövlətin məqsədyönlü
şəkildə həyata keçirdiyi sosial siyasətin tərkib
hissəsi olmaqla yanaşı, həm də ölkənin
sürətli iqtisadi inkişafı ilə bağlıdır.
Yüksək səviyyədə qurulan yol-nəqliyyat
infrastrukturu insanlara böyük rahatlıq gətirdiyi kimi, həm
də respublikanın iqtisadi potensialının artmasına
stimul verən vacib amillərdən biridir. Rahat
yollar olmadan Azərbaycanın dinamik iqtisadi
inkişafını təsəvvür etmək belə
mümkün deyil. Respublikamızda yol-nəqliyyat infrastrukturunun yenilənməsini
zəruri edən digər bir mühüm amil isə Azərbaycanın
tranzit daşımaları üçün əlverişli
coğrafi mövqedə yerləşməsi ilə
bağlıdır. Qədim İpək yolunun
üstündə yerləşən Azərbaycan həm
ölkədaxili ictimai-siyasi sabitlik baxımından, həm də
quru və su sərhədlərinə malik olmasına, eləcə
də iqtisadi
resurslarına görə beynəlxalq tranzit
daşımaları üçün kifayət qədər cəlbedici
məkandır. Eyni zamanda, respublikamızda
yaradılan müasir yol-nəqliyyat infrastrukturu sayəsində
region ölkələrinin həm daşımalarla
bağlı problemləri həllini tapır, həm də
onların da tranzit imkanları artır. Təsadüfi deyil ki, Prezident
İlham Əliyev Azərbaycanın yol-nəqliyyat
infrastrukturunun ən müasir səviyyəyə
qaldırılması istiqamətində görülən
işləri yüksək qiymətləndirib: “Belə
infrastrukturların qurulması Böyük İpək yolu
marşrutu üzrə Asiya ilə Avropa arasında ticarət və
tranzit daşımalarının inkişafına, eləcə
də, Xəzər regionunun nəqliyyat və tranzit
potensialının daha səmərəli istifadəsinə
töhfədir”.
Bu gün iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi, ərzaq
təhlükəsizliyinin möhkəmləndirilməsi,
özünütəminat səviyyəsinin yüksəldilməsi,
məşğulluğun təmin olunması, qeyri-neft məhsullarının
ixracının artırılması, idxaldan
asılılığın azaldılması və digər
strateji vəzifələrin həllində özəl sektor həlledici
rola malikdir. Təsadüfi
deyildir ki, ÜDM-də özəl bölmənin payı 80
faizi, məşğulluqda isə 74 faizi ötüb,
2004-2015-ci illərdə 71 mindən çox müəssisə,
1,5 milyona yaxın iş yeri açılıb.
Yerli və
xarici investorlarla birgə investisiya qoyuluşu vasitəsilə
ölkə iqtisadiyyatının qeyri-neft sektorunun
inkişafına dəstək mexanizmlərindən olan Azərbaycan
İnvestisiya Şirkəti fəaliyyətə
başladığı vaxtdan indiyədək tikinti materiallarının
istehsalı, gəmiqayırma, kənd təsərrüfatı
məhsullarının istehsalı və emalı, logistika və
s. sahələr üzrə ümumi dəyəri 1,1 milyard
dollardan artıq olan layihələrdə iştirak edib. Bu layihələrə 450 milyon dollar birbaşa xarici
investisiya cəlb olunub. Layihələr
çərçivəsində İsveçrə, Almaniya,
Sinqapur, Türkiyə və digər ölkələrin
qabaqcıl texnologiya və təcrübəsi tətbiq edilib.
Qeyri-neft sektorunun prioritet sahələrinə, o cümlədən
iqtisadiyyatın real sektoruna maliyyə dəstəyinin daha da
gücləndirilməsi məqsədi ilə
Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun vasitəsilə
indiyədək 31 min sahibkara güzəştli kredit verilib.
Həmin kreditlərdən istifadə etməklə
investisiya layihələrinin reallaşdırılması 142
mindən çox yeni iş yerinin açılmasına imkan
yaradıb. Güzəştli kreditlər
hesabına rəqabətqabiliyyətli və
ixracyönümlü məhsullar istehsal edən müəssisələrin
qurulması sahibkarlığın inkişafında
mühüm rol oynamaqla yanaşı, ərzaq və sənaye
məhsullarına olan tələbatın yerli istehsal
hesabına ödənilməsində, ölkənin ixrac
potensialının artırılmasında böyük əhəmiyyətə
malikdir.
Bu ilin
ötən aylarında isə ölkə üzrə 1 876
sahibkarlıq subyektinin investisiya layihəsinin maliyyələşdirilməsinə
123,8 milyon manat güzəştli
kredit verilib. Bu kreditlər hesabına maliyyələşdirilən
layihələrin reallaşdırılması 5900-a yaxın
yeni iş yerinin yaradılmasına imkan verir. Ümumilikdə
isə indiyədək Bakı şəhərinin və onun qəsəbələrinin
sosial-iqtisadi inkişafına dair dövlət proqramları
çərçivəsində paytaxt qəsəbələrində
sahibkarlıq subyektlərinin 1300-dən çox investisiya layihəsinin
maliyyələşdirilməsinə 344,6
milyon manat güzəştli kredit yönəldilib.
İnvestisiya layihələrinin maliyyələşdirilməsinə
göstərilən diqqətin nəticəsidir ki, son illər
Azərbaycanda qeyri-neft sektorunun və regionların
sosial-iqtisadi inkişafı istiqamətində mühüm
islahatlar aparılıb. Məqsəd ölkənin hərtərəfli
inkişafına nail olmaq, istehsal və ixracda qeyri-neft məhsullarının
çəkisini artırmaqdır. Statistik rəqəmlər
də bu sahədə irəliləyişin olduğunu göstərir.
Dövlət Statistika Komitəsinin məlumatına görə,
cari ilin 9 ayında qeyri-neft sektorunda ötən ilin eyni
dövrü ilə müqayisədə 3,6 faiz artım
müşahidə edilib, sənayedə qeyri-dövlət
sektorunun payı 80,6 faizə çatıb. Ümumi
istehsalın 87,2 faizi sənaye məhsulu
istehsalı, 12,8 faizi isə sənaye xarakterli xidmətlərin
göstərilməsi hesabına yaradılıb.
Xatırladaq ki, ölkə başçısının
müvafiq sərəncamları ilə qeyri-neft sənayesi sahəsində
fəaliyyət göstərən kiçik və orta
sahibkarlara dəstək vermək, eyni zamanda, əhalinin istehsal
sahəsində məşğulluğunu artırmaq
üçün bu gün Neftçalada Sənaye Məhəlləsi
və Mingəçevirdə Sənaye Parkı
yaradılır. Bundan başqa, Prezident İlham Əliyev müasir elmi və
texnoloji nailiyyətlərə əsaslanan innovasiya və
yüksək texnologiya sahələrinin genişləndirilməsini,
elmi tədqiqatlar aparılmasını və yeni
texnologiyaların işlənilməsi üzrə müasir
komplekslərin yaradılmasını təmin etmək məqsədi
ilə Mingəçevir Yüksək Texnologiyalar
Parkının, həmçinin əlvan metal filizi
yataqlarının öyrənilməsi, işlənməsi və
idarə olunması üçün “AzerGold” QSC-nin
yaradılması barədə fərman və sərəncam
imzalayıb. Bütün bu və digər tədbirlər
isə şübhəsiz ki, regionlarla qeyri-neft sektorunun
inkişafını sürətləndirməyə
hesablanıb.
“Əgər biz vaxtilə regionların inkişafına
böyük diqqət göstərməsəydik, çox
güman ki, iqtisadiyyatımız bu gün birtərəfli
iqtisadiyyat kimi özünü göstərə bilərdi. Bizim məqsədimiz
isə ondan ibarətdir ki, iqtisadiyyatımız çoxşaxəli
olsun. Xüsusilə qeyri-neft sektorunun
inkişafına böyük diqqət göstərilir”.
Prezidentin hələ neçə il əvvəl
dediyi bu sözlərin aktuallığını zaman
özü təsdiqləyir. Dövlət
başçısının məhz belə praqmatik fəaliyyətinin
nəticəsidir ki, Azərbaycan bu gün özündən
asılı olmayan səbəblər üzündən yaranan
bütün çətinliklərdən ağrısız və
fəsadsız çıxmağı bacarır.
Azərbaycanda qeyri-neft sektoruna investisiya qoyuluşu da diqqət
mərkəzində saxlanılır. Dövlət
başçısı bununla bağlı
çıxışlarında ölkəyə daha çox
xarici investisiya cəlb olunması amilini daim önə çəkib.
Ölkə Prezidentinin sözlərinə görə, ümumilikdə
Azərbaycanda investisiya mühiti yaxşıdır: “Belə
olmasa, ölkəmizə ötən müddətdə 100
milyard xarici investisiya qoyulmazdı. Sadəcə,
indi çalışmalıyıq ki, xarici investisiya qeyri-neft
sektoruna cəlb edilsin. Eyni zamanda, Azərbaycanda
ixracın təşviqi mexanizmini yaradırıq. Azərbaycanda
rəqabət qabiliyyətli məhsul istehsal edən və
xaricə satan sahibkarlara güzəştlər
edilməlidir”.
Azərbaycanda sənayenin iqtisadiyyatdakı xüsusi
çəkisi dünya üzrə orta göstəricini 30 faiz
və ya üçdə birə qədər üstələyir. BMT-nin Avropa
üzrə İqtisadi Komissiyasının məlumatına
görə, Azərbaycan Avropada sənayenin ümumi daxili məhsuldakı
payına görə ilk sıralarda yerləşir. Respublikamızda sənayenin strukturunda mədənçıxarmanın
payının azalması fonunda emal sənayesinin də xüsusi
çəkisi artmaqdadır. Əgər sənaye
yüksəlişinin birinci mərhələsi karbohidrogen
resurslarına əsaslanırdısa, indiki mərhələdə
inkişaf iqtisadi səmərəliliyin üzərində
qurulmalıdır.
Azərbaycan yeni sənayeləşmə dövrünə
qədəm qoyub. Bu mərhələnin əsas xüsusiyyətləri sənayenin
regionlarda inkişafı, innovativlik və ətraf mühitə
təsirlərin azaldılması, iqtisadiyyatın rəqabətqabiliyyətinin
və sənaye ixracının artırılması və yeni
iş yerlərinin açılmasıdır. Bunun
üçün institusional mühit və makroiqtisadi şərait,
dünya iqtisadiyyatında inkişaf təmayüllərinin
saxlanılması vacibdir.
Bu gün aqrar
sektorda da bir sıra mühüm uğurlar əldə edilir. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin kənd təsərrüfatında
ənənəvi sahələrin inkişafı istiqamətində
verdiyi tapşırıqlar uğurla icra olunur. Hazırda
pambıqçılıq, baramaçılıq,
tütünçülük, üzümçülük,
çayçılıq, fındıqçılıq və
xurma istehsalının inkişafı istiqamətində
stimullaşdırma tədbirləri həyata keçirilir,
adları çəkilən sahələrdə fermerlərə
güzəştli kreditlərdən və aqrolizinq xidmətlərindən
daha geniş istifadə imkanları yaradılır, əkin sahələri
genişləndirilir. Eyni zamanda, ərzaq təhlükəsizliyinin
möhkəmləndirilməsində xüsusi əhəmiyyətə
malik iri fermer təsərrüfatlarının,
aqroparkların, intensiv metodlara əsaslanan müasir təsərrüfatların
yaradılmasına dövlət dəstəyi tədbirləri
davam etdirilir.
Əhalinin
ərzaq təminatını yerli istehsal hesabına daha da
yaxşılaşdırmaq məqsədilə Prezident
İlham Əliyevin tapşırığına uyğun
olaraq, respublikanın 19 rayonunda 40 min hektardan artıq sahədə
30 iri fermer təsərrüfatı yaradılıb. Bu məqsədlə
fermerlərə 60,6 milyon manat güzəştli
kredit verilib. Bu təsərrüfatlarda müasir
suvarma sistemləri qurulub. Hər hektardan məhsuldarlıq
arpa və buğda üzrə 60 sentnerədək,
qarğıdalıda isə 120 sentnerədək təşkil
edir.
Dövlət başçısının
tapşırığına uyğun olaraq, mövcud
aqroparkların infrastukturunun təkmilləşdirilməsi,
istehsalın genişləndirilməsi, qabaqcıl texnologiyalara
əsaslanan emal sahələrinin qurulması, eyni zamanda, yeni
aqroparkların yaradılması istiqamətində işlər
davam etdirilir.
Bu məqsədlə aqroparklarda müasir
istehsal, emal və infrastruktur müəssisələrinin
yaradılmasına 43 milyon manat güzəştli kredit verilib.
Ərzaq təhlükəsizliyinin, istehlak bazarında
qiymətlərin sabitliyinin təmin olunmasında, kənd təsərrüfatı
məhsullarının ixracının artırılmasında
mühüm əhəmiyyətini nəzərə alaraq
dövlət başçısının
tapşırığına uyğun olaraq, 2009-cu ildən meyvə-tərəvəz,
taxıl və digər ərzaq məhsullarının tədarükü
və saxlanılması üçün müasir logistik mərkəzlər
tikilməkdədir. İndiyədək ümumi tutumu 330 min
ton olan 52 logistik mərkəzin maliyyələşdirilməsinə
161 mln manat güzəştli kredit ayrılıb.
Artıq bunlardan tutumu 241 min ton olan 42 logistik mərkəz
istifadəyə verilib. Bu logistik mərkəzlər ərzaq təhlükəsizliyinin
təmin olunmasını, regionların sosial-iqtisadi
inkişafını və investisiya cəlbediciliyinin
artırılmasını, ixrac potensialının gücləndirilməsini
sürətləndirib.
Hazırda dünyada gedən siyasi və iqtisadi proseslər
ölkə iqtisadiyyatının rəqabət qabiliyyətini
artırmaq, idxaldan asılılığı azaltmaq,
ixracyönümlü qeyri-neft iqtisadiyyatının əsaslı
inkişafını reallaşdırmaq, insan kapitalından səmərəli
istifadə etmək kimi prioritetlərin ön plana çəkilməsini
zəruri edir.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin 16 mart 2016-cı il tarixli sərəncamı ilə “Milli
iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə
strateji yol xəritəsinin başlıca istiqamətləri”nin
təsdiq edilməsi də məhz bu məqsədi
daşıyır.
Strateji yol xəritəsinin əsas istiqamətlərində
sənayenin inkişafına xüsusi diqqət yetirilir. Bu, təsadüfi
deyil. Belə ki, hazırda bu sektorda iqtisadi
diversifikasiya mühüm önəm daşıyır. Burada əsas məqsəd isə yeni növ məhsul
və xidmətlərin istehsalı hesabına ümumi daxili məhsulun,
yerli və dünya bazarında rəqabətqabiliyyətliliyin,
istehsalın səmərəliliyinin artırılması
üçün yeni texnologiyaların yaradılması və
qabaqcıl texnologiyaların cəlb edilməsidir. Onu da xatırladaq ki, bu gün elm tutumlu sahələrin gücləndirilməsi
ilə milli iqtisadiyyat yeni mərhələyə keçib və
innovativ inkişafa qədəm qoyub.
Strateji yol xəritəsində 11 istiqamət əhatə
olunub. Bunlardan 4-ü istehsal, o cümlədən neft-qaz, kənd
təsərrüfatı, 2-si xidmət, 2-si sosial, 3-ü isə
telekommunikasiya və maliyyə xidmətləri daxil olmaq şərtilə
infrastruktur adı altında birləşdirilərək
strateji yol xəritəsində ehtiva edilib.
Strateji yol xəritəsi Azərbaycanı orta gəlirli
ölkədən yüksək gəlirli ölkələr
sırasına qaldırmaq məqsədi daşıyır. Bunun üçün
qarşıda kapital, talant, bazar prinsiplərinin gerçəkləşdirilməsi
kimi 3 əsas vəzifə durur. Hər
üç istiqamət üzrə strateji yol xəritəsi Azərbaycanın
iqtisadi inkişafının uzunmüddətli hədəflərini
müəyyənləşdirir.
Beləliklə, Azərbaycan iqtisadiyyatının bir
çox sahələrində, xüsusilə də qeyri-neft
sektorunda son illər nəzərə çarpan yüksəliş
bir tərəfdən ölkəmizin geniş inkişaf
potensialını əks etdirir, digər tərəfdən isə
bu potensialdan tam istifadə olunması məqsədilə əlavə
tədbirlərin həyata keçirilməsi zərurətini
ortaya qoyur. Yaxın illərdə qarşıda duran əsas məsələlərdən
biri iqtisadiyyatda karbohidrogen ehtiyatlarından
asılılığı aradan qaldırmaq və iqtisadi
artımı qeyri-neft sektorunun, o cümlədən onun
aparıcı tərkib hissəsi olan sənaye sektorunun
hesabına təmin etməkdir. Sənayenin
inkişafının innovasiyalar əsasında təmin
olunması, texnoparkların sənayeləşmədə
strateji layihələr kimi yer alması Prezident İlham
Əliyevin təsdiqlədiyi “Azərbaycan 2020 – gələcəyə
baxış” İnkişaf Konsepsiyasında da başlıca hədəflər
sırasındadır.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2016.- 5 noyabr.- S.1.