Bakı, sabahın xeyir!
Ömrünün
50 ildən çoxunu Azərbaycan estrada sənətinin təbliği
və tərəqqisinə həsr etmiş görkəmli sənətçilərdən
biri də Xalq artisti, Prezident təqaüdçüsü,
professor Yalçın İmran oğlu Rzazadədir.
Cahangir Cahangirovun “Durnalar” mahnısı ilə – 1969-cu ildə musiqi dünyamıza qədəm basan gənc müğənni qısa zaman kəsiyində özünün yüksək səhnə mədəniyyəti, məlahətli səsi və bənzərsiz ifa tərzi ilə geniş tamaşaçı auditoriyasının rəğbətini qazanır. Sevərək yaratdığı “Taleyim mənim”, “Bakı, sabahın xeyir”, “Kərkük bayatıları”, “Hicran” mahnıları, eləcə də, “Qaynana”, “Dədə Qorqud”, “Gün keçdi”, “Baladadaşın ilk məhəbbəti” və onlarca digər kinofilmlərdəki uğurlu çıxışları xalq tərəfindən sevilərək yaddaşlarda əbədi iz qoyur. Əbəs yerə deyil ki, Yalçın sənətindən söz düşəndə hər kəs öncə sənətkarın bu ifalarının adını çəkir.
“1946-cı il dekabrın 31-də Bakı şəhərində, ziyalı ailəsində dünyaya göz açmışam. Atam əslən lənkəranlı, anam Zinyət xanım isə bakılı qızı idi. Ailədə üç övlad olmuşuq. Ailənin ilk övladı olduğumdan mənə diqqət bir az fərqli idi. Bir müddət Bakıda yaşadıq, sonra atamın işi ilə əlaqədar respublikanın cənub bölgəsində – Lənkəran, Masallı, Lerik rayonlarında yaşamalı olduq. Atam rəhbər vəzifələrdə çalışdığından məni rus dili təmayüllü məktəbə qoymuşdu”, – deyə söhbətə başlayan
Yalçın müəllim musiqi zövqünün formalaşmasında anası Zinyət xanımın çox böyük rolu olduğunu qeyd etdi:
–Məktəb illərində gur və cingiltili səsim olduğundan kollektivin əksər tədbirlərində çıxış edərdim. Yaxşı yadımdadır, 8-ci sinifdə oxuyurdum, bir gün sinif rəhbəri məni yanına çağırıb “Oğlum, bu günlərdə Moskvadan çoxlu qonaqlar gələcək. Lənkəran şəhər zabitlər evində qonaqların şərəfinə düzənlənən konsertdə sən də çıxış edəcəksən, – dedi. O dövr hind mahnılarına böyük maraq olduğundan “Cənab -420” kinofilmindən “Avara” mahnısını seçdim. Mahnıya uyğun köhnə ayaqqabı, şlyapa, qalstuk da tapmışdım. Qonaqlar içərisində xalq artistləri Şövkət Ələkbərova, Gülağa Məmmədov və bir çox digər sənət adamları da var idi.
Yalçının oxuduğu mahnı tədbir iştirakçıları tərəfindən rəğbətlə qarşılanır. Bu çıxış 15 yaşlı yeniyetmənin həyatında incəsənətə həvəsi bir az da artırır. Oğlunun bu uğuruna hamıdan çox sevinən anası olur. Atası oğlunu böyüyəndə zavod və ya fabrikdə çalışan, ölkəyə qulluq edəcək bir şəxs kimi görmək istəyirdi. Anası da həmişə – adam hər sahədə dövlətə qulluq göstərə bilər, – deyə oğlunun könlünü almağa çalışardı.
Tamaşaçılar daim səhnədə yenilik görmək arzusundadır. Oğlunun vokal sənətinə olan meylini və istedadını nəzərə alaraq anası ona gitara da almışdı. O dövr gitara ilə oxuyan müğənni yox idi. Dövrün ən populyar müğənniləri belə çox vaxt royalın arxasında, ya da mikrofon önündə artıq əl-qol hərəkəti etmədən çıxış edərdilər. Yalçın o günləri belə xatırlayır:
– Anam uzaqgörən, ziyalı bir qadın idi. Gitaranı da elə bu məqsədlə almışdı. 2-3 dəfə atam onu əlimdən alıb sındırsa da, musiqiyə, gitaraya olan sonsuz məhəbbətimi sındıra bilmədi.
Məktəb illərində Yalçının ikinci bir istedadı – rəssamlıq qabiliyyəti də üzə çıxır. Çəkdiyi portret və təbiət mənzərələri oxuduğu məktəbdə bugünlərədək qorunub saxlanır. 1960-cı ilin sonunda Yalçının ailəsi Bakıya köçür. 1963-cü ildə sənədlərini Dövlət İncəsənət İnstitutuna verib, aktyorluq fakültəsinə daxil olur. Professor Rza Təhmasibdən aktyorluq sənətinin incəliklərini səylə öyrənməyə başlayır. Lakin musiqini də yaddan çıxarmır. Tələbələrdən ibarət ansambl yaradır və özü rəhbərlik edir. İnstitutun bütün tədbirlərində maraqlı konsert proqramları ilə çıxış edir. Müğənni kimi seçilən Yalçını özünün diplom tamaşası olan “Bahar suları”ndakı hesabdar Qulu obrazı bir peşəkar aktyor kimi də tanıdır. Bu rol nə qədər komik olsa da, Yalçın bir o qədər bu surətin tam əksi idi. Tamaşanın məşqlərinə baxan Rza Təhmasib Yalçının yaratdığı bu rola doyunca gülmüşdü. Bu isə o demək idi ki, gənc tələbə rolun öhdəsindən layiqincə gəlmişdi. Tamaşanın sonunda ilkin olaraq onu təbrik edən dostları Həsən Əbluc, Şahmar Ələkbərov, Tariyel Qasımov və Safura İbrahimova oldu.
Təəssüf
ki, bu, gəncin ilk və son rolu oldu. Tələbə ikən
onu Dövlət Teleradio Verilişləri Komitəsində
rejissor köməkçisi işləməyə dəvət
etdilər. Musiqi verilişləri şöbəsinin əməkdaşları
ilə bir yerdə çalışmağı ona
respublikanın bir çox tanınmış müğənni
və ifaçıları ilə yaxından tanış olmaq
şansı yaratmışdı. Ekranda görüb
tanıdığı sənət adamları ilə şəxsən
tanışlığı onun çoxdankı arzusu idi. Bu, həm
də o dövr filormaniyada mütəmadi olaraq keçirilən
gənc istedadların konsertində çıxış etmək
imkanı yaradacaqdı. Belə konsertlərin birində
Yalçının Rəşid Behbudovun repertuarından olan
“Sevgilim”, eləcə də, türk mahnısına diqqətlə
qulaq asan “Xatirə” xalq çalğı alətləri
ansamblının rəhbəri Əhsən Dadaşov və
Gülarə Əliyeva onun ifasını bəyənir, “Sən
mütləq musiqi təhsili almalısan” – deyirlər.
1968-ci ildə
o, sənədlərini Üzeyir Hacıbəyov adına Azərbaycan
Dövlət Konservatoriyasının vokal şöbəsinə
verib, qəbul olunur. Gənc müğənni öz üzərində
gecə-gündüz, yorulmadan
çalışır. Bir çox tanınmış bəstəkarlarla
yaradıcılıq əlaqələri saxlayır. Məhz həmin
illərdə “Dan ulduzu” ansamblı yaranır, kollektivin rəhbəri
Gülarə Əliyeva Yalçını öz ansamblına
dəvət edir. Ansamblın ilk solisti olan Leyla Şərifova
ilə birgə çalışan Yalçın Rzazadə təkcə
məlahətli səsi və yüksək səhnə mədəniyyəti
ilə deyil, eyni zamanda, zövqlü geyimi və
çalışqanlığı ilə də hamının
diqqətini cəlb edir.
1969-cu ildə
Cahangir Cahangirovun bəstələdiyi “Durnalar”
mahısını lentə yazdırır və bu mahnı az
vaxtda gəncə böyük uğur gətirir. O illərdə
Cabir Novruz, Oqtay Kazımi və Yalçın Rzazadə
üçlüyü yaranır. “Qızıl
üçlük” kimi tanınan bu iş birliyindən “Taleyim
mənim”, “Əlvida”, “Bakının qızları”, “Sevgi
bayatıları”, “Sağlığında qiymət verin
insanlara” və onlarca bir-birindən gözəl
mahnıları xalq tərəfindən sevilir, müğənniyə
çox böyük populyarlıq gətirir.
Gənc
müğənninin önəmli
çıxışlarından biri də onun “qızıl dərililərin”
repertuarından olan “Limonadlı Djo” filmindəki mahnısı
olur. Yəqin ki, o mahnı filmi
görən tamaşaçıların yadından
çıxmayıb. İlk dəfə olaraq Azərbaycan
müğənnisi səhnəyə “kovboy” libasında,
üstəlik, gitara ilə çıxır. Belə görkəm
o dövrkü zövqdə bir inqilab idi. Təəssüf ki,
çoxlarına qəribə gələn bu yenilik bədii
şura tərəfindən heç də birmənalı
qarşılanmır. Bir neçə ay mahnı efirə getmir
və son anda çətinliklə də olsa icazə verilir.
Qəlbi
yaradıcılıq eşqi ilə döyünən insanlar,
adətən, rahatlıq tapa bilmirlər, daim axtarışda
olurlar. Yalçın da istisna olmadı. 1971-ci ildə
dünya şöhrətli pianoçu, cazmen Vaqif Mustafazadə
ilə yaxından tanış olub onunla dostluq və yaradıcılıq əlaqələri
saxlayır. Məhz bu işbirliyi nəticəsində həmin
il “Sevil” vokal qrupu yaranır. Yaranan gündən sonadək
Yalçın bu qrupun solisti olur. Şöhrətli
pianoçunun xalq, bəstəkar, eləcə də estrada
mahnılarındakı improvizələri, melodiyalara bir
şuxluq, ritmik ahəng verməsi Yalçın
yaradıcılığında da özünü aydın
büruzə verir. Artıq respublikada kifayət qədər
tanınan Yalçın Rzazadə Tofiq Quliyev, Cahangir
Cahangirov, Oqtay Kazımi, Emin Sabitoğlu, Telman Hacıyev, Elza
İbrahimova, Firəngiz Babayeva kimi tanınmış bəstəkarlarla
sıx yaradıcılıq əlaqələri saxlayır.
1971-ci ildən Teleradio solisti olaraq, təkcə respublikanın
tanınmış musiqi kollektivi ilə deyil, eyni zamanda,
SSRİ miqyasında Yuri Silantyev və Aleksandr Mixailovun rəhbərlik
etdiyi estrada simfonik orkestri, eləcə də, Leninqradda
Leybmanın rəhbərliyi ilə caz ansamblının
müşayiəti ilə bir çox mötəbər konsert
salonlarında çıxışlar edir.
Yalçın
dövrünün novator müğənnilərindəndir.
Çox zaman bu yenilik sənət yolunda ona bir çox problem
yaradıb. “Gözüm görə-görə qocalır anam”
, “Şirin dil” , “Sağlığında qiymət verin
insanlara” və s. mahnıların sözlərinə siyasi don
geyindirib 4-5 ay efirə buraxmayıblar: “Məgər bizdə
insanlara sağlığında qiymət verilmir?” və ya “Ana
dilinə şirin dil deyirsən-bəs rus dili ana dili deyilmi?”.
Təbii ki, mahnılara belə yanaşma tərzi bu
üçlüyə çox pis təsir edir. Bir neçə
dəfə incəsənətdən uzaqlaşmaq, tamam
başqa sahədə çalışmaq kimi fikirlər
keçib qəlbindən. Lakin dünya yaxşı insanlardan
xali deyil. Sevimli bəstəkarımız Tofiq Quliyev
Yalçın sənətinə çox yüksək qiymət
verərək, “Sən öz dövrünü sənətinlə,
geyiminlə xeyli qabaqlamısan, ona görə də səni
başa düşən tamaşaçı azlığı
hiss edirsən. Narahat olma, zaman gec-tez hər şeyi yoluna qoyar,
ilk cığır açmaq həmişə çətin
olub” – deyə könlünü almağa
çalışır.
Sevimli bəstəkarımızın
bu sözləri gənc müğənnidə özünə
bir inam yaradır. Yalçın
yaradıcılığının ən uğurlu səhifələrindən
biri də 1970-ci illərdə şair İslam Səfərlinin
sözlərinə Emin Sabitoğlunun bəstələdiyi
“Bakı, sabahın xeyir!” mahnısı oldu. Bu mahnı
Yalçın yaradıcılığında ən qısa
vaxtda yaranan və ən uzun ömürlü əsər kimi
diqqət çəkdi. O.
Kazımidən sonra Emin Sabitoğlu ilə sıx
yaradıcılıq əlaqələri saxlayan müğənni
“Belə ola həmişə”, “Gənclik nəğməsi”,
“Xoşbəxt olun”, “Gəl barışaq”, Elza İbrahimovanın “Ağ
saçlı anam”, “Sevmək gözəldir” və onlarca digər
mahnılarını lentə alıb, fonda daxil etdirir.
“Payız melodiyaları” , “Dədə Qorqud”, “Bayquş
qayıdanda”, “Qaynana”, “Od içində vahə” , “Toyda
görüş”, “Səni tərənnüm edirəm, Vətən!”
kinofilmlərindəki uğurlu çıxışları
sevimli müğənninin çoxşaxəli
yaradıcılıq yolunun ən bariz nümunəsidir.
Dünyanın
50-yə yaxın ölkəsində – Əlcəzair, Tunis,
İsveçrə, Danimarka, Almaniya, İraq, İtaliya və
digərlərində qastrol səfərlərində olan
Yalçın Rzazadə hər yerdə Azərbaycan incəsənətini
layiqincə təmsil edib. Azərbaycan musiqisindəki xidmətlərinə
görə Yalçın İmran oğlu Rzazadə 1979-cu ildə
respublikanın Əməkdar, 1999-cu ildə isə Xalq artisti fəxri
adına layiq görülür. Sənətdə hər kəs
öz sözünü deməlidir. Zaman isə gec-tez
yaxşını-pisi özü ayırd edəcəkdir. Elə
bilirəm, sevimli sənətkarın bu illər ərzində
ərsəyə gətirdiyi yüzlərlə
mahnıları xalq tərəfindən sevilərək bu
gün də radio və televiziya kanallarının
qızıl fondunda qorunub saxlanılır.
Dekabrın
31-də sevimli sənətkarın anadan olmasının 70,
yaradıcılığının 50 ili tamam olur.
Yaşının bu vədəsinə baxmayaraq bir gün də
olsun yaradıcılığından qalmır. Hazırda o, Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin müəllimidir. Bilik və təcrübəsini
gənc nəslə öyrədir. Ad günü
keçmişi xatırlamaqdır. Biz də bu ənənəyə
sadiq qalaraq, bir sənətkar ömrünün bəzi
acılı-şirinli xatirələrini yada salmağa
çalışdıq. Və sonda bir məqamı da
xatırladım. O insan ki, el sevgisi qazanıb, sənəti ilə
şəxsiyyəti bir-birini tamamlayır, o sənətkarın
ki, sözü ilə əməli mütənasibdir, demək,
o daim qəlblərdə yaşayacaqdır.
“Bakı,
sabahın xeyir!” mahnısı bizi təkcə dünənlə
bağlı xatirələrə aparmır, sabaha, daha
işıqlı səhərlərə də səsləyir.
Bu gün Bakıda yaşayan
sakinlər də, qonaqlar da səhər açılanda “Alov
qüllələrini”, Bayraq meydanını, “Kristal zalı”,
sayı-hesabı bilinməyən göydələnlərimizi,
möhtəşəm idman komplekslərimizi görürlər.
Amma necə? Təbii ki, kosmosdakı “Azərspace” rabitə
peykinin vasitəsilə. Üzərində üç rəngli
Azərbaycan bayrağı olan həmin peykimizdən bizə
doğma olan bir səda gəlir: “Bakı, sabahın xeyir!”. O
an yenə də yadımıza bu mahnının ilk
ifaçısı Yalçın Rzazadə düşür.
İllər, qərinələr ötəcək. Lakin bu mahnı heç vaxt öz ətrini, təravətini itirməyəcək. Çünki üç ürəyin sevgisindən yaranan bu mahnı elə üç kəlmə ilə – “Bakı, sabahın xeyir!”lə ürəklərdə yaşayacaqdır.
Rafiq Salmanov,
Əməkdar mədəniyyət
işçisi
Xalq qəzeti.- 2016.- 27 noyabr.- S.6.