2015-ci il sosial-iqtisadi həyatda əldə edilən
müsbət göstəricilərlə yadda qalacaqdır
Son illər müstəqil Azərbaycan
böyük nailiyyətlər qazanaraq beynəlxalq aləmdə yüksək
nüfuz sahibi kimi tanınmışdır. Hazırda
respublikamız demokratik və bəşəri dəyərlərin
bərqərar olduğu məkan, dünya birliyinin layiqli
üzvü, davamlı inkişaf edən, dayanıqlı
iqtisadiyyata malik ölkədir.
Bu il
bazar iqtisadiyyatı üçün səciyyəvi qanunvericilik
bazasının
yaradılması istiqamətində islahatlar davam
etdirilmiş, dövlətin iqtisadiyyata müdaxiləsi minimuma
endirilmiş, özəl bölmənin fəaliyyəti
üçün daha əlverişli imkan yaradılmış,
bazar institutlarının formalaşması ilə bağlı
mühüm tədbirlər həyata keçirilmişdir.
Sözsüz ki, bu uğurlara Prezident İlham Əliyevin
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin inkişaf
strategiyasına əsaslanan, düşünülmüş və
uzaqgörən siyasəti nəticəsində nail
olunmuşdur.
Bu
gün dünyada sabitlik və təhlükəsizlik məsələləri
mühüm önəm daşıyır. Regionlardakı
qeyri-sabitlik, xalqların və ölkələrin dinc
qonşuluq şəraitində yaşamalarına göstərilən
təhdidlər dövlətlərin öz
potensiallarını inkişaf etdirməsini, vətəndaşların
rifahını yaxşılaşdırmasını çətinləşdirir.
Dünyanın bu və ya digər bölgəsində
yaşanan gərginlikdən, müharibələrdən,
siyasi-iqtisadi kataklizmlərdən insanlar əziyyət çəkirlər.
Azərbaycanda isə vəziyyət göz önündədir.
Müharibə şəraitində olan respublikamız dünya
ölkələrinə nümunə göstərilə bilər.
Çünki dövlət siyasətinin mərkəzində
Azərbaycan vətəndaşı, insan amili dayanır.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev demişdir: “Azərbaycanda
sabitlik təmin edilir. Azərbaycan xalqı təhlükəsizlik
şəraitində, rifah içində yaşayır. Azərbaycanda
vətəndaş birliyi, həmrəyliyi möhkəmlənir
və bütün xalq bir amal uğrunda birləşib - Azərbaycanı
gücləndirmək, Azərbaycanda sabitliyi daha da möhkəmləndirmək
və sosial-iqtisadi inkişafı davam etdirmək.
Əlbəttə,
müstəqil siyasət aparmağımız bizə bəzi
problemlər də yaradır. Çünki bu gün
dünyada qütbləşmə göz
qabağındadır, bu proses gedir. Böyük ölkələr
öz təsir dairələrini genişləndirmək istəyirlər
və görəndə ki, dünyada müstəqil, öz
sözünü deyən, heç kimdən çəkinməyən,
prinsipial ölkə var, əlbəttə, bu, onları
qıcıqlandırır. Ancaq bu, bizi narahat etməməlidir.
Bu məsələlərə, ümumiyyətlə, mən
fikir vermirəm. Çünki mənim üçün əsas
məsələ ölkəmizin təhlükəsizliyi,
inkişafı və sabitliyidir. Ona görə Azərbaycan
bundan sonra da müstəqillik yolu ilə gedəcək".
Hazırda
dünyada respublikamızın
inkişaf modeli haqqında geniş
danışılır. Siyasi sahədə, beynəlxalq
münasibətlərin tənzimlənməsində, ölkədaxili
proseslərin inkişafında, multikulturalizmlə bağlı
Azərbaycan təcrübəsi öyrənilir. İqtisadi
inkişaf modelimiz də bu gün bir çox ölkələr
üçün cəlbedicidir. Çünki Azərbaycan
şaxələndirmə yolu ilə gedir. Ölkə
iqtisadiyyatı artıq çoxşaxəli iqtisadiyyatdır.
Qeyri-neft sektoru ümumi daxili məhsulun təxminən 70
faizini təşkil edir.
Bu
gün dünyada baş verən proseslərə nəzər
saldıqda aydın görünür ki, cənab İlham
Əliyevin yürütdüyü uğurlu daxili və xarici
siyasət, aparılan düzgün islahatlar nəticəsində dünya siyasətinə təsir
imkanları getdikcə artan Azərbaycan bütövlükdə
Avratlantika coğrafi arealında sülh, tərəqqi və əməkdaşlıq
paytaxtına, habelə beynəlxalq miqyaslı enerji-kommunikasiya
layihələrinin lokomotivinə çevrilir. Bu siyasət
strategiyası müstəqil dövlətimizin milli mənafelərinə
hörmətlə yanaşan bütün beynəlxalq təşkilatların
və xarici dövlətlərlə əməkdaşlıq əlaqələrinin
daha da genişləndirilməsi müstəvisi üzərində
qurulmuşdur. Konkret faktlar əsasında fikrimizi təsdiqləyə
bilərik. Belə ki, möhtərəm dövlət
başçımızın rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi,
rəqabətqabiliyyətliliyinin yüksəldilməsi, real
sektora, sahibkarlığa dövlət dəstəyinin
artırılması, biznes və investisiya mühitinin
davamlı olaraq yaxşılaşdırılması tədbirləri,
təmin edilmiş siyasi və makroiqtisadi sabitlik Azərbaycan
iqtisadiyyatının xarici təsirlərə və
yuxarıda qeyd olunan risklərə
dayanıqlılığını şərtləndirən
başlıca amillərdir. Hələ 2008-ci il qlobal
böhrandan xeyli əvvəl iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi
tədbirlərinə başlanılması bu siyasətin nə
qədər doğru olduğunu hazırkı dövrdə bir
daha təsdiq edir.
Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev bununla bağlı demişdir: “Biz
son illər ərzində aparılan islahatlar nəticəsində
bu səviyyəyə qalxa bilmişik. Müstəqillik,
müstəqil siyasət, milli maraqlar bizim üçün əsas
vəzifədir, əsas məsələdir. Biz bundan sonra da Azərbaycanın
seçimini qoruyacağıq, bütün təzyiqlərə,
bəzi hallarda təxribatlara baxmayaraq, öz yolumuzdan dönməyəcəyik.
Sosial-iqtisadi göstəricilərimiz də bir daha təsdiq və
sübut edir ki, biz düzgün yoldayıq”.
Yola
saldığımız 2015-ci ildə Azərbaycan
iqtisadiyyatı 4 faizə yaxın artmışdır. Həm də
nəzərə alınmalıdır ki, bu göstərici
qeyri-neft sektorunun hesabına əldə edilmişdir.
Ümumiyyətlə, hazırda
bölgədə gedən proseslər, qanlı
toqquşmalar, iqtisadi tənəzzül, əlbəttə ki,
istər-istəməz Azərbaycanın iqtisadi
inkişafına da mənfi təsir göstərir. Bununla
yanaşı, ötən ilin əvvəlindən
neftin qiymətinin kəskin şəkildə aşağı
düşməsi, əlbəttə ki, ölkəmizin gəlirlərinə
mənfi təsir göstərmişdir. Ancaq buna baxmayaraq,
aparılan islahatlar nəticəsində Azərbaycan
iqtisadiyyatı inkişaf edir. Burada ən sevindirici hal ondan ibarətdir ki, il ərzində qeyri-neft iqtisadiyyatımız təxminən
7 faizdən çox artmışdır və bu da qeyd
etdiyimiz kimi, aparılan
islahatların nəticəsidir.
Hazırda
enerji bazarındakı əlverişsiz konyunktur, region ölkələrində
iqtisadi problemlər, Azərbaycanın əsas ticarət
partnyorlarının milli valyutalarının ucuzlaşması,
Yaxın Şərqdə gərginliyin artması, eləcə
də dünya maliyyə bazarlarındakı çətinliklər
orta müddətli perspektivdə əsas risklər hesab oluna
bilər. Ölkəmizin bu çağırışlara
hazır olması, iqtisadiyyatın mənfi təsirlərə
qarşı yüksək dayanıqlıq nümayiş etdirərək
davamlı inkişaf etməsi Prezident İlham Əliyevin
düşünülmüş və uzaqgörən siyasəti
nəticəsində yaradılmış siyasi və
makroiqtisadi sabitlik, güclü iqtisadi potensial, vaxtında
aparılan islahatlar, o cümlədən iqtisadiyyatın
diversifikasiyası, neft amilindən asılılığın
azaldılması, biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi,
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi sayəsində
mümkün olmuşdur.
Təsadüfi
deyil ki, bir müddət bundan əvvəl dərc edilmiş
Qlobal Rəqabət Qabiliyyəti hesabatında Azərbaycan
iqtisadiyyatı rəqabət qabiliyyəti səviyyəsinə
görə 140 ölkə arasında 40-cı yerdə qərarlaşaraq
MDB məkanında 7 ildir lider mövqeyini qorumuş, “G-20"yə
üzv olan 8 ölkəni qabaqlamış, “Makroiqtisadi vəziyyət"
göstəricisi üzrə 10-cu yeri tutmuş, biznesin təkmilləşdirilməsi,
əmtəə bazarının səmərəliliyi, daxili
bazarın həcmi, infrastruktur göstəriciləri üzrə
əhəmiyyətli irəliləyişlərə nail
olmuşdur. Ötən ilin avqust ayında “Fitch” beynəlxalq
reytinq agentliyi ölkəmizin reytinqini investisiya səviyyəsində
bir daha təsdiq edərək proqnozu “sabit”
saxlamışdır.
Ötən
il ərzində iqtisadiyyatın və sosial sahələrin
inkişafına bütün maliyyə mənbələri
hesabına təxminən 12 milyard manat investisiya yönəldilmişdir.
Dövlət İnvestisiya Proqramı çərçivəsində
yol-nəqliyyat, enerji, qaz infrastrukturunun, sosial obyektlərin
tikintisi, su və kanalizasiya təminatının
yaxşılaşdırılması və digər layihələr
üzrə işlər davam etdirilmişdir.
Böyük
iqtisadi və siyasi potensiala malik olan Şərq-Qərb və
Şimal-Cənub tranzit nəqliyyat dəhlizləri üzrə
layihələrin həyata keçirilməsi bu imkanlardan daha səmərəli
istifadə olunmasını, bu sahədə gəlirləri
artırmaqla, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinin
sürətləndirilməsini təmin edəcəkdir.
Ötən
il sənayeləşmə siyasəti çərçivəsində
müvafiq dövlət proqramına uyğun olaraq, müasir sənaye
müəssisələrinin yaradılmasının dəstəklənməsi,
sənaye parklarının və məhəllələrinin təşkili
işləri davam etdirilmişdir. Sumqayıt Kimya Sənaye
Parkında birinci mərhələ üzrə infrastrukturun
qurulması, demək olar ki, başa
çatdırılmışdır və dörd rezident tərəfindən
1 milyard manatdan çox investisiyanın yatırılması
planlaşdırılır. Balaxanı Sənaye Parkında isə
xarici infrastrukturun qurulması əsasən başa
çatdırılmışdır və 4 rezident tərəfindən
10 milyon manatdan çox investisiyanın yatırılması nəzərdə
tutulur.
Qaradağ
Sənaye Parkının yaradılması istiqamətində
işlər davam etdirilir və gəmiqayırma sənayesinin
uzunmüddətli inkişafını təmin etmək məqsədi
ilə əlavə stimullaşdırıcı tədbirlər
barədə təkliflər təqdim olunmuşdur. Artıq
Bakı Gəmiqayırma Zavodu tərəfindən dəyəri
40 milyon dollar olan ilk sifariş yerinə yetirilmişdir və
hazırda dəyəri 404 milyon dollardan yuxarı olan sualtı
tikinti gəmisinin və üç ədəd sərnişin
gəmisinin tikintisi aparılır.
2015-ci
ildə ölkənin ərzaq məhsulları ilə
etibarlı təminatı istiqamətində nəzərdə tutulan tədbirlər uğurla həyata
keçirilmiş, Bakı şəhərinin və onun qəsəbələrinin
sosial-iqtisadi inkişafına dair müvafiq Dövlət
Proqramı çərçivəsində əhalinin su, qaz,
elektrik enerjisi və istiliklə təchizatı, rabitə xidmətlərinin
yaxşılaşdırılması, abadlıq və
quruculuq, qəsəbədaxili yolların salınması
işləri davam etdirilmiş,
sahibkarlığın inkişafının və biznes mühitinin daha da
yaxşılaşdırılması yönündə
qabaqcıl beynəlxalq təcrübə nəzərə
alınmaqla daha mütərəqqi normativ-hüquqi baza
formalaşdırılmışdır.
Özəl
investisiyalar sahəsində həyata keçirilən siyasətin
əsas istiqamətlərini müəssisələrin yenidənqurulması
məqsədilə müasir texnoloji avadanlıqların Azərbaycana
gətirilməsi və bunun üçün xarici ticarət
rejiminin təkmilləşdirilməsi, daxili investisiyalarla
yanaşı, birbaşa xarici investisiyaların
ixracyönümlü və əlavə dəyərin
xüsusi çəkisi yüksək olan sahələrə
yönəldilməsi kimi məsələlər təşkil
edir.
2015-ci
ildə iqtisadiyyatın bir çox sahələrində
olduğu kimi, xaricə investisiya qoyuluşu sahəsində də
ölkəmiz uğurlar qazanmışdır. Azərbaycan
şirkətlərinin xarici bazarlara çıxması
dövlət siyasətinin əsasını təşkil
etmişdir. İqtisadi potensialımızın güclənməsi
xarici dövlətlərə investisiya qoyuluşuna əlverişli
şərait yaratmışdır. Türkiyə,
Gürcüstan, Ukrayna, Belarus, Moldova, Polşa kimi ölkələr
Azərbaycan investisiyalarının potensial hədəfləri
sırasında yer almışdır.
Ötən
il Beynəlxalq Valyuta Fondu,
Dünya Bankı, “Qoldman Saks” Təşkilatı, Beynəlxalq
Maliyyə Korporasiyası, Müstəqil Dövlətlər
Birliyinin Statistika Komitəsi və digər qurumların
hesabatlarında Azərbaycanda investisiyalar üçün əlverişli
biznes mühitinin yaradılması, sahibkarlıq subyektlərinin
qeydiyyat prosesinin təkmilləşdirilməsi, əcnəbi sərmayəçilər
üçün hökumət tərəfindən əlverişli
sərmayə imkanlarının təmin edilməsi, eləcə
də digər tədbirlərin intensiv xarakter alması əksini
tapmışdır. Ümumdünya İqtisadi Forumunın
açıqladığı ənənəvi qlobal rəqabətlilik
əmsalında respublikamız əksər MDB və Avropa
ölkələrini geridə qoymuşdur.
2015-ci
il sosialyönümlü büdcə siyasəti, əhalinin
sosial müdafiəsinin beynəlxalq standartlara
uyğunlaşdırılması və maddi rifah
halının yaxşılaşması, neft gəlirlərini
qeyri-neft sektoruna yönəltməklə və modern
texnologiyalara əsaslanmaqla yeni və qabaqcıl sənaye sahələrinin
yaradılması, iqtisadi və sosial infrastrukturun, yol-nəqliyyat
sektorunun davamlı inkişafı, eyni zamanda, dövlətimizin
hərbi qüdrətinin yüksəldilməsi ilə əlamətdar
olmuşdur. Bu müddət ərzində ölkə boyu nəhəng
tikinti-quruculuq və abadlıq işləri
aparılmış, çoxsaylı körpülər və
yollar, yüzlərlə məktəb, idman-sağlamlıq
kompleksləri, xəstəxana-müalicə ocaqları, sosial-mədəniyyət
müəssisələri, turizm-istirahət mərkəzləri
tikilib istifadəyə verilmiş, təhsil, mədəniyyət,
səhiyyə, idman, turizm, ekologiya sahələrində
böyük irəliləyiş baş vermişdir.
Ölkə
rəhbərliyi səviyyəsində qəbul olunan və
ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi, humanitar-mədəni həyatın
çoxşaxəli spektrini əhatə edən 60-a yaxın
konseptual-strateji mahiyyətli sənəd və dövlət
proqramları hazırda icra edilməkdədir. 2015-ci ildə görülən işlər və
nəticələr bu gün deməyə əsas verir ki, Azərbaycan
dünyaya özünün uğurlu inkişaf modelini təqdim
edə bilmiş və qısa zaman kəsiyində ölkəmizdə,
sözün əsl mənasında, inqilabi yeniləşmə
və tərəqqiyə nail olunmuşdur.
“Azərbaycan
Respublikasının 2016-cı il dövlət büdcəsi
haqqında” qanunda da bu il üçün real iqtisadi artım
proqnozlaşdırılmışdır. Belə ki, son illərdə
olduğu kimi, 2016-cı ildə də iqtisadi artım qeyri-neft
sektorunun hesabına təmin ediləcək. Onun ümumi daxili
məhsuldakı payının 2014-cü ildə 61 faizdən
2016-cı ildə 71,8 faizə çatacağı
proqnozlaşdırılır. Tikinti sektoru nəzərə
alınmazsa, qeyri-neft sahəsi 5,3 faiz, qeyri-neft ticari sektorlar isə
7,2 faiz artacaq.
Qarşıdakı
illərdə qeyri-neft sektorunun inkişafında, bu sahədə
istehsal və ixrac potensialının artırılmasında
qeyri-neft sənayesi əhəmiyyətli rol oynayacaq. Növbəti
illərdə sənayenin inkişafına dövlət dəstəyi
tədbirləri daha da gücləndiriləcək, yeni istehsal
sahələrinin yaranması və rəqabətqabiliyyətli
məhsul istehsalının artırılması diqqət mərkəzində
saxlanılacaq. Bütövlükdə qeyri-neft sənayesi
üzrə 2016-2019-cu illər üzrə orta hesabla 9,2 faiz
artıma nail olunacağı proqnozlaşdırılır.
Qeyri-neft
sektorunun aparıcı sahələrindən olan aqrar sektor
üzrə 2016-cı ildə 5,5 faiz, növbəti 3 ildə
orta hesabla 5,2 faiz artım proqnozlaşdırılır. Xidmət
sektorunda artımın 2016-cı ildə 4,8 faiz, növbəti
üç ildə də orta hesabla 5,1 faiz təşkil edəcəyi
proqnozlaşdırılır və bu sektorun ümumi daxili məhsulda
payının 2014-cü ildəki 33,4 faizdən 2019-cı ildə
40,9 faizə qədər artacağı gözlənilir.
Turizm
sahəsinə yerli və xarici investisiyaların cəlb edilməsi,
xidmətlərin keyfiyyətinin daha da
yaxşılaşdırılması, müasir standartlara cavab
verən infrastrukturun yaradılması və eyni zamanda, beynəlxalq
səviyyəli idman və mədəni tədbirlərin
keçirilməsi ölkəmizin beynəlxalq arenada tanınmasına,
turizmin inkişafına səbəb olacaq. Beləliklə,
2016-2019-cu illər ərzində turizm sektorunun orta hesabla 12,5
faiz artacağı proqnozlaşdırılır.
İnformasiya
və rabitə sektorunda da müsbət dinamika davam edəcək.
2016-cı ildə bu sahədə 13,5 faiz, növbəti 3 ildə
orta illik 10,3 faiz artım gözlənilir. Bununla yanaşı,
gələn il nəqliyyatda 3 faiz, növbəti 3 ildə isə
orta illik 4,3 faiz artım proqnozlaşdırılır.
Bu il
investisiya qoyuluşlarının 18,8 milyard manat, o cümlədən
xarici investisiyaların 8 milyard manat olacağı, neft sektoruna
8 milyard, qeyri-neft sektoruna isə 10,8 milyard manat investisiya
yatırılacağı gözlənilir. Növbəti 3 ildə
isə investisiyaların 47,3 milyard manat, o cümlədən
xarici investisiyaların 15,4 milyard manat təşkil edəcəyi
proqnozlaşdırılır.
Sosial
məsələlər əvvəlki illərdə olduğu
kimi, daim diqqətdə saxlanılacaq. 2016-cı ildə sosial
proqramların icrası təmin ediləcək, orta aylıq əməkhaqqı
artaraq 474,5 manata çatacaq, yaşayış minimumu 136 manat
təşkil edəcək.
Göründüyü
kimi, təməli xalqımızın ümummilli lideri Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulan sosial-iqtisadi siyasətin
uğurla həyata keçirilməsi nəticəsində 2015-ci
ildə də ölkəmizdə makroiqtisadi sabitlik,
davamlı və dayanıqlı iqtisadi inkişaf təmin
olunmuş, əlverişli biznes və investisiya mühiti
yaradılmışdır. Məhz bunun nəticəsidir ki,
hazırda Azərbaycan Respublikası sosial-iqtisadi inkişaf
tempinə görə dünyada öncül yerlərdədir.
Ötən il ərzində
ölkə həyatının bütün sahələrində
misilsiz yüksəliş baş vermişdir. Bu nailiyyətlərin
təməli isə, heç şübhəsiz, əsası
ulu öndərimiz Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulan sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasının Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə uğurla
reallaşdırılmasıdır.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2016.- 6 yanvar.- S.2.