“Yoxlama və digər nəzarət tədbirləri
çərçivəsində yoxlayıcı orqanlar tərəfindən fiziki
və hüquqi şəxslərdən malların (məhsulların) götürülməsi, daşınması, saxlanması, zərərsizləşdirilməsi və
ya məhv edilməsi Qaydası”nın təsdiq
edilməsi barədə
Azərbaycan Respublikası Nazirlər
Kabinetinin qərarı
¹ 542
Bakı şəhəri, 6 dekabr 2017-ci il
“Yeyinti məhsulları haqqında”
Azərbaycan Respublikasının Qanununda dəyişiklik edilməsi
barədə” Azərbaycan Respublikasının 2015-ci il 30
sentyabr tarixli 1334-IVQD nömrəli Qanununun tətbiqi
haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2015-ci il 12
noyabr tarixli 1520 nömrəli Sərəncamının
1.3-cü bəndinin icrasını təmin etmək məqsədi
ilə Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabineti
QƏRARA ALIR:
1. “Yoxlama
və digər nəzarət tədbirləri çərçivəsində
yoxlayıcı orqanlar tərəfindən fiziki və
hüquqi şəxslərdən malların (məhsulların)
götürülməsi, daşınması, saxlanması, zərərsizləşdirilməsi
və ya məhv edilməsi Qaydası” təsdiq edilsin (əlavə
olunur).
2.
“İstifadəyə yararsız yeyinti məhsullarının
götürülməsi, zərərsizləşdirilməsi
və ya məhv edilməsi Qaydaları”nın təsdiq edilməsi
barədə” Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin
2005-ci il 12 fevral tarixli 27 nömrəli qərarı (Azərbaycan
Respublikasının Qanunvericilik Toplusu, 2005, ¹ 2, maddə 128;
2009, ¹ 1, maddə 32; 2014, ¹ 2, maddə 201, ¹ 7, maddə 930; 2015,
¹ 10, maddə 1230; 2016, ¹ 5, maddə 955) ləğv edilsin.
Artur RASİ-ZADƏ,
Azərbaycan Respublikasının
Baş naziri
Azərbaycan
Respublikası Nazirlər
Kabinetinin
2017-ci il 6 dekabr
tarixli
542 nömrəli qərarı ilə
təsdiq
edilmişdir.
Yoxlama və
digər nəzarət tədbirləri çərçivəsində
yoxlayıcı orqanlar tərəfindən fiziki və
hüquqi şəxslərdən malların (məhsulların)
götürülməsi, daşınması, saxlanması, zərərsizləşdirilməsi
və ya məhv edilməsi
Q A Y D A S
I
1.
Ümumi müddəalar
1.1. Bu
Qayda “Yeyinti məhsulları haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanununda dəyişiklik edilməsi barədə”
Azərbaycan Respublikasının 2015-ci il 30 sentyabr tarixli
1334-IVQD nömrəli Qanununun tətbiqi haqqında” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2015-ci il 12 noyabr tarixli 1520 nömrəli
Sərəncamının 1.3-cü bəndinin icrasını təmin
etmək məqsədi ilə hazırlanmışdır.
1.2. Bu Qayda yoxlama səlahiyyətləri verilmiş mərkəzi
və yerli icra hakimiyyəti orqanları tərəfindən
yoxlamalar zamanı keyfiyyətsiz və təhlükəli,
saxta, buraxılması və satılması qadağan
olunmuş malların götürülməsi,
daşınması, saxlanması, zərərsizləşdirilməsi
və ya məhv edilməsi prosedurlarını müəyyən
edir.
1.3. Bu
Qayda mülkiyyət formasından asılı olmayaraq,
bütün hüquqi və fiziki şəxslərə
şamil olunur və gömrük nəzarəti altında olan
mallar istisna olmaqla, aşağıdakı malları əhatə
edir:
1.3.1. yeyinti məhsullarını;
1.3.2. parfümeriya və kosmetika məhsullarını;
1.3.3. dərman vasitələrini;
1.3.4. şəxsi gigiyena vasitələrini;
1.3.5. bioloji fəallığa malik qida əlavələrini;
1.3.6. tütün məmulatlarını;
1.3.7. məişət kimyası məhsullarını;
1.3.8. aqrokimyəvi maddələri;
1.3.9. baytarlıq preparatlarını;
1.3.10. bitki və bitkiçilik məhsullarını;
1.3.11. saxlanma (yararlılıq) müddəti müəyyən
edilmiş digər qeyri-ərzaq məhsulları və tikinti
materiallarını;
1.3.12. bu Qaydanın 1.3.1-1.3.11-ci yarımbəndlərində
göstərilən malların (məhsulların) xammal və
inqrediyentlərini.
2.
Əsas anlayışlar
2.1. Bu Qaydanın məqsədləri
üçün istifadə olunan əsas anlayışlar
aşağıdakı mənaları ifadə edir:
2.1.1. keyfiyyətsiz
və təhlükəli mallar - məqsədli istehlak təyinatına
uyğun olmayan və ya texniki normativ hüquqi aktlarla müəyyən
edilmiş tələblərə cavab verməyən, mənşəyi
məlum olmayan, üzərində saxlanma (yararlılıq)
müddəti göstərilməyən və ya saxlanma
(yararlılıq) müddəti bitmiş, məcburi
sertifikatlaşdırılmalı olan, lakin
sertifikatlaşdırılmadan istehsal edilən və ya
satılan, qablaşdırılmasına və ya etiketlənməsinə
dair məcburi tələblərə cavab verməyən
mallar;
2.1.2. texniki normativ hüquqi aktlar -
malların keyfiyyətinə və təhlükəsizliyinə
dair tələbləri, onların istehsal, daşınma,
saxlanma, qablaşdırılma, etiketlənmə və
satış şərtlərini müəyyən edən
texniki, ekoloji, sanitariya, baytarlıq və fitosanitar standartlar,
norma, qayda və tələblər;
2.1.3. malların
dövriyyəsi - malların istehsalı, emalı, tədarükü,
qablaşdırılması, saxlanması, daşınması,
alqı-satqısı və idxal-ixracı əməliyyatları
üzrə fəaliyyət;
2.1.4. saxta mallar
- hüquq sahibinin qanunvericilikdə nəzərdə tutulan
hüquqlarını pozaraq, əmtəə nişanından,
coğrafi göstəricisindən və firma adından qanunsuz
istifadə etməklə yaradılmış (istehsal
edilmiş) mallar;
2.1.5. malların
utilizasiyası – keyfiyyətsiz və təhlükəli
malların birbaşa təyinatı üzrə istifadəyə
yararsız hala gətirilərək, digər məqsədlər
üçün istifadə edilməsi;
2.1.6. yararlılıq
müddəti - texniki normativ hüquqi aktların məcburi tələbləri
ilə əşyanın təyinatı üzrə istifadəyə
yararlılığına təminat verən müddət;
2.1.7. saxlanma
müddəti – texniki normativ hüquqi aktlarda nəzərdə
tutulmuş qaydada və şərtlərlə saxlandıqda,
yeyinti məhsullarının təhlükəsizliyinin və
keyfiyyətinin (istehlak xassələrinin, qida dəyərliliyinin)
olduğu kimi saxlanılmasına təminat verən müddət;
2.1.8. mal
partiyası - istehsalçısı, etiketlənməsi,
istehsal tarixi, istehsal növbəsi, istifadə olunan xammalı
eyni olan eynixassəli mallar;
2.1.9. malın mənşəyi
- malın istehsal edildiyi ölkəni,
istehsalçısının adını və
ünvanını və ya onun tədarükçüsünü
və ya satıcısını eyniləşdirməyə
imkan verən məlumatlar;
2.1.10. malın tədqiqi
(sınağı) - “Uyğunluğun qiymətlən-dirilməsi
sahəsində akkreditasiya haqqında” Azərbaycan
Respub-likasının Qanunu ilə müəyyən olunmuş
qaydada akkreditasiyadan keçmiş uyğunluğu qiymətləndirən
qurum tərəfindən malların texniki normativ hüquqi
aktlarla müəyyən edilmiş keyfiyyət və təhlükəsizlik
tələblərinə uyğunluğunun qiymətləndirilməsi;
2.1.11. buraxılması
və satılması qadağan olunmuş mallar - “Mülki
dövriyyədə olmasına yol verilməyən (mülki
dövriyyədən çıxarılmış) əşyaların
siyahısı haqqında” Azərbaycan Respublikasının
Qanunu ilə mülki dövriyyədə olmasına yol verilməyən
(mülki dövriyyədən çıxarılmış) əşyalar
kimi müəyyən edilmiş mallar;
2.1.12. mal sahibi –
mallar barəsində öz adından sərəncam vermək
səlahiyyəti olan şəxs.
3. Malların tədqiqinin
(sınağının) aparılması
3.1. Yoxlama zamanı malların müəyyən
edilmiş tələblərə uyğun olması barədə
əsaslandırılmış şübhələr
yaranarsa, həmin malların tədqiqi (sınağı) və
bu məqsədlə malların nümunələrinin
götürülməsi həyata keçirilir.
3.2. Malların tədqiqi
(sınağı) yoxlayıcı orqanın qərarına əsasən
“Sahibkarlıq sahəsində aparılan yoxlamaların tənzimlənməsi
və sahibkarların maraqlarının müdafiəsi
haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanunu ilə
müəyyən edilmiş qaydada aparılır.
3.3. Malın tədqiqi
(sınağı) barədə qərar əsaslandırılmalı,
yazılı formada tərtib edilməli və
aşağıdakıları əks etdirməlidir:
3.3.1. nömrəsi,
qəbul edilmə tarixi və vaxtı;
3.3.2. malın tədqiqi
(sınağı) üçün mal nümunələrini
götürmək səlahiyyəti olan yoxlayıcının
vəzifəsi, soyadı, adı və atasının adı;
3.3.3. malın tədqiqi
(sınağı) aparılacaq hüquqi və ya fiziki şəxsin
(onun təsərrüfat obyektinin) adı və yerləşdiyi
ünvan;
3.3.4. tədqiqi
(sınağı) aparılacaq malın adı;
3.3.5. tədqiqi
(sınağı) aparılacaq malı dəqiq müəyyən
etmək imkanı verən məlumatlar (istehsalçı,
model, istehsal tarixi, partiya və s.);
3.3.6. malın
götürülməli olan nümunələrinin sayı;
3.3.7. götürülmüş
mal nümunələrinin uyğunluğunun yoxla-nacağı
parametrlər;
3.3.8. malın tədqiqini
(sınağını) aparacaq laboratoriyanın və ya digər
təşkilatın adı;
3.3.9. yoxlayıcı
orqanın möhürü, rəhbərinin və ya onu əvəz
edən şəxsin imzası, soyadı, adı və
atasının adı.
3.4. Tədqiqi (sınağı)
aparılacaq malların həcmi texniki normativ hüquqi
aktların tələblərinə uyğun miqdarda nümunənin
götürülməsinə kifayət etmədikdə,
malın tədqiqi (sınağı) aparılmır və həmin
malların məhv olunması barədə qərar qəbul
edilir.
3.5. Mallar “Uyğunluğun qiymətləndirilməsi
sahəsində ak-kreditasiya haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanunu ilə müəyyən olunmuş
qaydada akkreditasiyadan keçmiş uyğunluğu qiymətləndirən
qurum tərəfindən tədqiq (sınaq) edilir və tədqiqin
(sınağın) nəticələri əsasında
yoxlayıcı orqan tərəfindən mallar barədə qərar
qəbul olunur.
3.6. Malların tədqiqinin
(sınağının) nəticələri protokolla rəsmiləşdirilir.
3.7. Malların tədqiqinin
(sınağının) nəticələri əsasında
onların aşağıdakı vəziyyətləri təyin
edilir:
3.7.1. birbaşa təyinatı
üçün istifadəyə yararlılığı;
3.7.2. birbaşa təyinatı
və digər məqsədlə istifadə üçün
yararsızlığı;
3.7.3. təkrar emaldan
sonra və ya emal edilmədən digər məqsədlər
üçün yararlılığı.
3.8. Malların tədqiqi
(sınağı) nəticəsində onların təkrar
istifadə təyinatını müəyyən etmək
mümkün olmadıqda, yoxlayıcı orqan təkrar istifadə
təyinatının müəyyən edilməsi məqsədi
ilə sorğu ilə aidiyyəti dövlət orqanlarına
müraciət edir.
3.9. Yoxlayıcı orqan malların tədqiqinin
(sınağının) nəticələrinə əsasən,
“Sahibkarlıq sahəsində aparılan yoxlamaların tənzimlənməsi
və sahibkarların maraqlarının müdafiəsi
haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanunu ilə
müəyyən edilmiş hallarda və qaydada məhdudlaşdırıcı
tədbirlərin tətbiqi barədə qərar qəbul edir.
4.
Malların dövriyyədən götürülməsi,
daşınması və saxlanması
4.1. Məhdudlaşdırıcı
tədbirin tətbiqi barədə qərara uyğun olaraq
dövriyyədən çıxarılması və
satışının qadağan edilməsi nəzərdə
tutulan mallar 2 (iki) nüsxədə tərtib edilən
“Malların götürülməsi haqqında Protokol” əsasında
dövriyyədən götürülür.
4.2. Məhdudlaşdırıcı
tədbirin tətbiqi barədə qərarda göstərilmiş
tədbirlər yerinə yetirilənədək
götürülmüş mallar dəqiq çəkisi
göstərilməklə uçota alınaraq (rəsmiləşdirilərək)
mal sahibinə, onun səlahiyyətli nümayəndəsinə
və ya onun razılığı ilə yoxlayıcı
orqanın səlahiyyətli vəzifəli şəxsləri
tərəfindən müəyyən edilən yerlərdə
məsul saxlamaya verilir.
4.3. Götürülmüş
mallar məsul saxlamaya qoyulmaq üçün mal sahibinə və
ya onun səlahiyyətli nümayəndəsinə təhvil
verildikdə, malların lazımi şəraitdə və tam
miqdarda saxlanmasına mal sahibi cavabdehdir.
4.4. Mal sahibi dövriyyədən
çıxarılan malları məsul saxlamaya götürməkdən
imtina etdikdə, həmin mallar iki hal şahidinin
iştirakı ilə rəsmiləşdirilir və
yoxlayıcı orqanın səlahiyyətli vəzifəli
şəxsləri tərəfindən müəyyən edilən
yerdə saxlanmaya götürülür. Bu barədə
tərtib edilmiş akt və protokol yoxlayıcı orqanın
səlahiyyətli vəzifəli şəxsləri və hal
şahidləri tərəfindən imzalanaraq mal sahibinə və
ya onun səlahiyyətli nümayəndəsinə təqdim
edilir. Mal sahibi və ya onun səlahiyyətli
nümayəndəsi aktı və protokolu götürməkdən
imtina etdikdə, həmin sənədlər sifarişli
poçt vasitəsilə mal sahibinin ünvanına göndərilir.
4.5. Götürülmüş
malların daşınması və saxlanması həmin
malların daşınması və saxlanmasına dair tələbləri
müəyyən edən texniki normativ hüquqi aktların tələblərinə
uyğun həyata keçirilməlidir.
5.
Götürülmüş malların zərərsizləşdirilməsi
və məhv edilməsi
5.1. Birbaşa təyinatı və
digər məqsədlə istifadə üçün
yararsız olduğu müəyyən edilmiş malların məhv
edilməsi yoxlayıcı orqanın həmin malların
satışının qadağan edilməsi və ya
dövriyyədən çıxarılması barədə qərarı
əsasında həyata keçirilir.
5.2. Malların məhv edilməsi
onların yoxlayıcı orqan və ya onun qərarı ilə
mal sahibi və yaxud onun səlahiyyətli nümayəndəsi
tərəfindən bu məqsədlər üçün
ayrılmış xüsusi yerlərə (yerlərdə)
atılması, basdırılması, yandırılması və
ya ixtisaslaşmış müəssisələrə təhvil
verilməsi vasitəsilə həyata keçirilir.
5.3. Mal sahibi və ya onun səlahiyyətli
nümayəndəsi malın məhv edilməsi prosesində
iştirakdan imtina etdikdə, mallar məhvetmə barədə
qərar qəbul etmiş yoxlayıcı orqanın mütəxəssisləri
tərəfindən ixtisaslaşmış müəssisələrə
təhvil verilir və ya iki hal şahidinin iştirakı ilə
məhv edilir və müvafiq qaydada rəsmiləşdirilir.
5.4. Yoxlayıcı orqan tərəfindən
nəzarət tədbirləri həyata keçirilən
hüquqi və ya fiziki şəxsdən
götürülmüş və istifadəyə
yararsızlığı sübuta yetirilmiş mallar barədə
qəbul olunmuş qərar dövriyyədə olan həmin
mal partiyası üçün şamil edilir.
5.5. Yoxlayıcı orqanın
dövriyyədən götürülmüş mallar barədə
qərarının icrası üçün məsul şəxs
müvafiq qərarı qəbul etmiş yoxlayıcı orqan tərəfindən
müəyyən edilir.
5.6. Malların zərərsizləşdirilməsi
və məhv edilməsi Azərbaycan Respublikasının
“İstehsalat və məişət tullantıları
haqqında” və “Atmosfer havasının mühafizəsi
haqqında” qanunlarına uyğun həyata keçirilir.
5.7. Sanitar-epidemioloji salamatlıq
baxımından təhlükə törədən mallar məhv
edilməzdən əvvəl zərərsizləşdirilir.
5.8. Qərarın icrası barədə
sənəd (məhv edilmə, təhvil-təslim aktı və
s.) mal sahibi tərəfindən qərarı
çıxarmış yoxlayıcı orqana təqdim edilir.
6.
Malların tədqiqi (sınağı), götürülməsi,
daşınması,
saxlanması, zərərsizləşdirilməsi və məhv edilməsi
ilə
bağlı xərclərin ödənilməsi
6.1. Malların tədqiqi
(sınağı) barədə qərara əsasən
götürülən məhsul nümunələrinin dəyərinin
ödənilməsi, onların saxlanması, tədqiq
(sınaq) edilən parametrlərin dəyişməz
saxlanması, daşınması, tədqiq (sınaq)
aparılması, alınmış nəticələr barədə
məlumat verilməsi, məhsulun daha sonrakı
satışı və ya utilizasiyası ilə əlaqədar
yaranan xərclər, həmçinin məhsulun tədqiqi
(sınağı) barədə qərarın nəticəsi
olaraq yaranan bütün digər xərclər yoxlayıcı
orqanın hesabına ödənilir.
6.2. Əgər məhsul nümunələrinin
tədqiq (sınaq) nəticələri malların müəyyən
edilmiş tələblərə uyğun
olmadığını və bu uyğunsuzluğun insan həyatı
və ya sağlamlığına, ətraf mühitə və
dövlətin əmlak maraqlarına birbaşa və
mühüm təhlükə yaratdığını və
ya mühüm zərər vurduğunu müəyyən edərsə,
yoxlayıcı orqanın bu Qaydanın 6.1-ci bəndinə
uyğun olaraq çəkdiyi xərclərin əvəzi mal
sahibi tərəfindən aşağıdakı hallar istisna
olunmaqla ödənilməlidir:
6.2.1. xərclər yoxlayıcı orqan tərəfindən
faktiki olaraq çəkilmədikdə;
6.2.2. xərclərin çəkilməsi barədə
sənədli təsdiqləmə olmadıqda;
6.2.3. xərclər yoxlayıcı orqan tərəfindən
məhsul nümunələrinin qanunsuz götürülməsi
ilə əlaqədar çəkildikdə.
6.3. Yoxlayıcı orqanın məhdudlaşdırıcı
tədbirlərin tətbiqi barədə qərarının nəticəsi
olaraq malların götürülməsi, daşınması,
saxlanması, zərərsizləşdirilməsi və məhv
edilməsi ilə bağlı xərclər mal sahibinin
hesabına ödənilir.
6.4. Yoxlayıcı orqanın bu
Qaydanın 6.2-ci bəndinə uyğun olaraq çəkdiyi xərclərin
əvəzi Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin
2014-cü il 12 may tarixli 142 nömrəli qərarı ilə
təsdiq edilmiş “Məhsul nümunələrinin
götürülməsi ilə bağlı yoxlayıcı
orqanın çəkdiyi xərclərin sahibkar tərəfindən
əvəzinin ödənilməsi Qaydaları və müddətləri”nə
uyğun ödənilməlidir.
6.5. Yoxlayıcı orqan bu
Qaydanın 6.2-ci bəndinə əsasən məhsulun tədqiqi
(sınağı) ilə bağlı çəkdiyi xərclərin,
eləcə də məhdudlaşdırıcı tədbirin
tətbiqi barədə qərarın icrası ilə əlaqədar
olaraq, malların daşınması, saxlanması, zərərsizləşdirilməsi
və məhv edilməsi ilə bağlı yoxlayıcı
orqan tərəfindən çəkilmiş xərclər
vardırsa, belə xərclərin mal sahibi tərəfindən
əvəzinin ödənilməsi barədə qərar qəbul
edir.
6.6. Mal sahibi xərclərin əvəzinin
ödənilməsi barədə qərarı
aldığı vaxtdan 30 (otuz) gün müddətində xərclərin
əvəzini dövlət büdcəsinə
köçürür.
6.7. Xərclərin əvəzi bu
Qaydanın 6.6-cı bəndində göstərilən
müddətdə ödənilmədikdə, yoxlayıcı
orqan ödəmənin təmin edilməsi barədə mal
sahibinə yazılı xəbərdarlıq təqdim edir və
ya sifarişli poçt vasitəsilə göndərir.
6.8. Xəbərdarlığın
verildiyi gündən sonrakı 10 (on) gün müddətində
mal sahibi tərəfindən ödəmə həyata
keçirilmədikdə, yoxlayıcı orqan tələbin məcburi
icraya yönəldilməsi haqqında qərar qəbul edir.
6.9. Tələbin məcburi icraya
yönəldilməsi haqqında yoxlayıcı orqanın qərarının
icrası “İcra haqqında” Azərbaycan Respublikasının
Qanununa uyğun olaraq həyata keçirilir.
7.
Yoxlayıcı orqanın (yoxlayıcının) qərarlarından
və hərəkətlərindən (hərəkətsizliyindən)
şikayət verilməsi qaydası
7.1. Yoxlayıcı orqanın
(yoxlayıcının) qərarlarından və hərəkətlərindən
(hərəkətsizliyindən) şikayət inzibati və ya
məhkəmə qaydasında verilə bilər.
7.2. İnzibati şikayətin verildiyi hallarda, şikayət olunan qərarın icrasının dayandırılması ilə bağlı məsələyə maraqlı şəxsin ərizəsinə əsasən və ya xidməti vəzifəsinə görə şikayət instansiyasının öz təşəbbüsü ilə şikayət instansiyası tərəfindən dərhal baxılır və bu barədə müvafiq qərar qəbul edilir.
7.3. Yoxlayıcı orqanın qərarının icrasının dayandırılması ilə bağlı qərar şikayət instansiyası tərəfindən əsaslandırılmalıdır.
7.4. Bu Qaydanın 7.2-ci bəndinə əsasən yoxlayıcı orqanın qərarının icrasının dayandırılması barədə qərar qəbul edildiyi hallar istisna olmaqla, inzibati şikayətin verilməsi şikayət olunan qərarın icrasını dayandırmır.
Qeyd. Bu Qaydada dəyişikliklər Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2002-ci il 24 avqust tarixli 772 nömrəli
Fərmanı ilə təsdiq edilmiş “İcra hakimiyyəti
orqanlarının normativ hüquqi aktlarının hazırlanması
və qəbul edilməsi qaydası haqqında Əsasnamə”nin
2.6-1-ci bəndinə uyğun edilə bilər.
Xalq qəzeti.- 2017.- 9 dekabr.- S.2.