Xalq şairi Qabilin yeddicildlik
külliyyatı
çap olunub
Azərbaycan poeziyasının
görkəmli nümayəndəsi, Xalq şairi Qabilin “Əsərlər”
adlı yeddicildlik külliyyatı bu günlərdə
oxuculara təqdim edilib. Şairin vəfatından on il sonra
işıq üzü görmüş kitablar oğlu, filoloq,
yazıçı-publisist, tərcüməçi Mahir
Qabiloğlu tərəfindən tərtib edilərək
“Adiloğlu” nəşriyyatında nəfis şəkildə
çap olunub.
AZƏRTAC
xəbər verir ki, kitabın 520 səhifəlik birinci cildinə
Qabilin şah əsəri sayılan və 1976-cı ildə
ulu öndər Heydər Əliyevin qərarı ilə Azərbaycan
SSR Dövlət mükafatına layiq görülən “Nəsimi”
mənzum romanı daxil edilib. Kitabların ilk cildinin “Nəsimi”
ilə başlaması heç də təsadüfi deyil.
Qabilin poeziyasını sevənlər gözəl bilirlər
ki, o, daim klassikləri, xüsusilə Allaha, gözəlliyə,
həqiqətə qovuşmaq yolunda hər cür fədakarlığa
can atan Nəsimini necə məhəbbətlə sevmiş,
oxumuş, onu öyrənməkdən mənəvi bir zövq
almışdır. Onun “Nəsimi”si məhz bu baxımdan sevgiyə
canlı bir misaldır. Söz sənəti və Nəsimi
Qabil üçün ən müqəddəs səcdəgah,
qibləgah olmuşdur. On il üzərində
çalışdığı poemasında – bu əsərə
mənzum roman da deyirlər – Qabil, sözün həqiqi mənasında,
böyük mütəfəkkir və dahi şairimiz İmadəddin
Nəsiminin daxili, fiziki-mənəvi aləmini aça
bilmişdir. Nəticədə Qabilin “Nəsimi”sində mərdlik,
bahadırlıq pafosu, ölməzlik əzmi olduqca
güclü şəkildə verilib. Onun tarixi və lirik qəhrəmanı
Nəsimi özünə inamda və fəlsəfi
idrakında qətiyyətlidir, mənəvi keyfiyyətləri
ilə əbədiyaşardır. Şairin televiziya
verilişlərinin birində qeyd etdiyi kimi, bu, onun öz Nəsimisidir.
“Ədəbiyyatımızın inkişafında Qabilin xidmətləri
çox böyükdür”, – deyən ümummilli lider Heydər
Əliyev şairin yaradıcılığına yüksək
qiymət vermiş və bu dəyər özünü “Nəsimi”
mənzum romanına təqdim olunan Dövlət
mükafatında bir daha əyani şəkildə göstərir.
“Əsərlər”
adlı külliyyatın ikinci cildində (520 səh.)
şairin ayrı-ayrı illərdə yazdığı
şeirləri toplanıb. Kitab şairin on üç
yaşında yazdığı “Elanın ölümü” və
ilk çap əsəri olan (4 aprel 1944-cü ildə “Ədəbiyyat
qəzeti”ndə dərc edilən bu şeirlə Qabil ədəbiyyata
gəlib) “Gəl, baharım!” şeiri ilə başlanır.
Bu cilddə oxucu Qabilin on səkkiz yaşından başlayaraq
keçdiyi yaradıcılıq yolunu daha yaxından izləyəcək.
Dillər əzbəri olan və Qabilin yaradıcılıq
pasportu sayılan “Səhv düşəndə yerimiz” adlı
klassik şeiri də bu cilddə yer alıb.
“Əsərlər”
adlı külliyyatın beş yüz iyirmi səhifəlik
üçüncü cildində şairin müxtəlif illərdə
yazdığı şeirləri və poemaları –
yazıldığı dövrdə poeziya hadisəsinə
çevrilən və bu gün də sevilə-sevilə oxunan
“Tramvay parka gedir”, “Türkün qəbri”, “Mehparə”
poemaları, “Azərbaycan əsgəri” kimi
tanıdığımız “Ümid sənədir ancaq” və
hər zaman müasir səslənən “Sonuncu mogikan”, “Nəsimi
bazarında”, “Çadırlara alışmayın”, “Qoru
özünü” şeirləri yer alıb.
Xalq
şairi Qabil həm də gözəl rübailəri ilə
yadda qalıb. Bu səbəbdən də “Əsərlər”
adlı külliyyatın dördüncü cildi (528 səh.)
şairin müxtəlif illərdə yazdığı 870
rübaisi ilə açılır. Hər biri bir şeirə
bərabər qoşayarpaqları, dördlükləri və
müxtəlif illərdə yazdığı şeirləri
ilə davam edir.
Beş
yüz iyirmi səkkiz səhifəlik beşinci cilddə oxucu
artıq şair Qabillə bir növ vidalaşır,
altıncı və yeddinci cildlər də daxil olmaqla
publisist, nasir, dramaturq Qabili kəşf etməyə
başlayır. Günümüzün aktual mövzusu olan dil
problemi, dilimizin saflığı uğrunda mübarizə,
ümumi yox, konkret olaraq buraxılan səhvlərin göstərilməsi
baxımından Qabilin beşinci cildin sonunda yer alan
“Adsız-ünvansız iradlar”ı bu gün də gənc
jurnalistlərimiz, yazıçılarımız
üçün gözəl mənbədir.
Külliyyatın 6-cı cildi (528 səh.) Xalq şairinin 1980-85-ci ildə yazdığı, sovet quruluşunun ifşasına yönələn “Ömür həbləri” romanı ilə açılır. xalq yazıçısı İsmayıl Şıxlının “Yanar ürəklərin üsyanı” adlandırdığı bu əsər o dövrü yaxından tanımaq üçün gözəl bir mənbə olduğu qədər, cilddə yer alan xatirələr Qabilin müasirlərini, dostlarını, 1944-cü ildən 2007-ci ilə qədər ədəbi mühiti tanımaq baxımından bir o qədər qiymətlidir.
Nəhayət, beş yüz iyirmi səhifəlik “Əsərlər” adlı külliyyatın yeddinci cildində isə şairin publisist söhbətləri, mötəbər məclislərdə çıxışları, müsahibələri, xatirələri, hekayə və tərcümələri və “Dənizin cazibəsi” adlı dramatik povesti yer alıb. Xalq arasında məşhur olan “Azərbaycan SSR Prezidentinə suallar” adlı yazı ilə başlayan yeddinci cild tariximizi öyrənmək baxımından böyük əhəmiyyət kəsb edir.
Mahir Qabiloğlu təkcə tərtibçiliklə kifayətlənməyib. Bütün cildlərdə iriliyindən-xırdalığından asılı olmayaraq, hər bir şeirin, poemanın, nəsr və publisistik əsərin əlifba və cild üzrə axtarılması sistemini yaradıb. Biblioqrafiya verib. Yeddinci cilddə, həmçinin yüzdən çox fotoşəkil də yer alıb ki, bu da Qabilin dörd yaşından 81 yaşınadək keçdiyi həyat yolu barədə qısa da olsa əyani təəssürat yaradır.
Bir məqamı da xüsusilə qeyd edək ki, tərtibçi və redaktor Mahir Qabiloğlu atasının yaradıcılığına dar çərçivədən yanaşmayıb. Külliyyatda SSRİ, Lenin, Stalin, o dövr haqqında yazılan şeirlər də öz əksini tapıb ki, bu da tariximizə olan hörmətin təcəssümü olmaqla yanaşı, Qabili hərtərəfli tanımağımıza zəmin yaradır.
Bu nəşrlər tərtibçinin böyük zəhməti hesabına başa gəlib. O, bununla bir daha əsl vətəndaşlıq və oğulluq missiyasının nədən ibarət olduğunu göstərib. Özünü bir filoloq kimi təsdiq edib. Bir institutun görməli olduğu işi qısa müddətdə başa çatdırıb, ədəbiyyat tariximizə ərməğan, əsrlərə yadigar, kitabın əvvəlində özü qeyd etdiyi kimi, “xatirə” qoyub.
Yeri gəlmişkən qeyd edək ki, Xalq şairi Qabil şəxsiyyət bütövlüyü ilə seçilən elə böyük sənətkarlarımızdandır ki, bu, onun yaradıcılığında da öz ifadəsini tapıb. Onun gözəl lirik, epik-dramatik şeirləri ilə yanaşı, hər cəhətdən tamamlanmış poemaları oxucular tərəfindən həmişə hərarətlə qarşılanıb. Elə buna görə də Qabilin əsərləri həmişə oxunur, əzbərlənir, ən mötəbər tədbirlərdə həm qabilsevərlər, həm də görkəmli qiraət ustaları tərəfindən şövqlə səsləndirilir. Eyni zamanda, xalq tərəfindən həmişə sevilən Qabil bütün yaradıcılığı ilə dillər əzbəri olan “Səhv düşəndə yerimiz”, “Bakılı”, “Çörək”, “Təmizlik”, “Gülləbaran eylədilər”, “Nəsimi bazarında”, “Beşiyimdir-məzarımdır o mənim”, “Dağlar”, “Azərbaycan torpağı”, “Göygöl”, “Mübarəkdir Qız qalası”, “Məhəbbət deyil”, “Küləkli havalarda, yağışlı havalarda”, “Türkün qəbri”, “Ümid sənədir ancaq”, “Gedən yerim olaydı”, “Əslində”, “Sənə qurban” kimi şeirləri və “Nəsimi" kimi fəlsəfi-psixoloji, epik-dramatik, fundamental poeması ilə əbədiyaşarlıq qazanıb.
Qabilin yaradıcılıq yolu həmişə şəxsiyyəti ilə daim həmahəng olub. Eyni zamanda, həyatda mehriban, səmimi və duzlu zarafatları ilə yanaşı, onun haqqında yaradılan maraqlı lətifələr də xalqa çoxdan bəllidir. Bu, əlbəttə, şair üçün ən böyük səadətdir. Heç bir rəsmi vəzifə daşımayan Qabil azad söz sahibi olub, xalqın istək və arzularını həmişə yuxarı dairələrə çatdırıb. Bu da ondan irəli gəlib ki, Qabil yuxarıda dediyimiz kimi, həqiqəti, düzlüyü, təmizliyi, obyektivliyi əqidə, amal kimi qəbul edən nadir vətəndaşlıq mövqeli, təəssübkeş şair idi. Akademik Tofiq Hacıyev “Qabilin qabilliyi” adlı məqaləsində yazırdı: “Qabil deməli olduğu sözü heç vaxt saxlamayıb. Həmişə düşünüb. Tanrı bu şairlik istedadını ona verib ki, xalqına gərək olan sözü desin”. Bu mənada Qabili, sözün əsl mənasında, xalqa bağlı olan bir şair hesab edirik. O, heç vaxt xalq haqqında mücərrəd danışmayıb, onun sevincinə şərik olub, dərdindən-sərindən yazıb. Daim poetik duyğularla qəlbində Vətəninə, millətinə tükənməz məhəbbəti olan Qabil böyük ictimai hisslərlə, duyğularla, gərgin zəhməti və yaradıcılıq axtarışları, canlı həyat müşahidələri ilə vicdanla xalqına xidmət edib.
Müstəqilliyimizin ilk illərinin ağır sınaq anlarında ürək yanğısı ilə yazdığı “Şəhid anası”, “Qeyrət, a vətəndaşlar”, “Oldu”, “Xəcalət”, “Birini elə, birini belə” və digər siyasi lirik nümunələri ilə Qabil xalqın gözündə daha da yüksəlib.
Bu yeddi cildlikdə şairin bütün külliyyatı ardıcıllıqla, sistemli şəkildə çap olunub. Bütün cildlərdə tərtibçi tərəfindən şairin qısa, lakin dolğun tərcümeyi-halı verilib. Qeyd edək ki, “Oğlu Mahirdən xatirə” ifadəsi ilə açılan bu yeddicildlikdə redaktə və korrektə zamanı həmin dövrün qrammatik qaydaları nəzərə alınıb. Çoxcildliyin redaktorluq missiyasını da yerinə yetirən Mahir Qabiloğlu bu işin də öhdəsindən layiqincə gəlib. Şairin bütün külliyyatının toplandığı bu yeddicildlikdə ona korrektorlar – Sevinc, Suğra, Bəyim İmamverdiyevalar, Nofəl Mehdiyev yardımçı olublar. Bədii tərtibatçı Zaur Qafarzadənin nəfis, klassik tərtibatını isə xüsusi qeyd etmək lazımdır.
İnanırıq ki, bu kitablar nəinki Qabili şeirsevərlərə bir daha yaxından tanıdacaq, həm də gələcək tədqiqatçılar üçün şairin irsinin daha dərindən və hərtərəfli tədqiqinə kömək göstərəcək.
Xalq qəzeti.- 2017.- 17
dekabr.- S.6.