Şamil Əliyev: Milli kino
sənətimizin inkişafına ümidlərimiz böyükdür
Azərbaycan kinosu – 120
Bu yaxınlarda Prezident İlham Əliyev Azərbaycan kinosunun 120 illik yubileyinin keçirilməsi ilə bağlı sərəncam imzalamışdır. Sərəncamda deyilir ki, 1990-cı illərdə müəyyən çətinliklərlə qarşılaşmış Azərbaycan kinematoqrafiyasının yeni şəraitdə kino ənənələrimizi qorumaqla yanaşı, öz potensialını gerçəkləşdirməsi, həmçinin modernləşdirilməsi və dünya kino sənayesinə daha sürətli inteqrasiya etməklə səmərəli fəaliyyət göstərə bilməsi istiqamətində bir sıra zəruri addımlar atıldı. Bu addımlar dağılmaqda olan kino sənətimizi qismən xilas etsə də, çətinliklər hələ yaşanmaqdadır. Kinomuzun müasir problemləri ilə bağlı bir sıra beynəlxalq festivalların qalibi, kinorejissor Şamil Əliyevlə görüşdük. Onunla söhbəti təqdim edirik.
– Şamil müəllim, gəlin
söhbətimizə milli kinomuzun
tarixinə qısa səyahətlə başlayaq.
– Qarşıdan bizim kino sənətimizin yaranmasının 120 illik yubileyi gəlir. Bununla bağlı cənab Prezidentin xüsusi sərəncam imzalamısı bütün kinematoqrafçılarımızın ürəyindən xəbər verdi. Son illər, həqiqətən, dövlət kinonun inkişafına dəstək verib. Bir neçə əhəmiyyətli layihə həyata keçirilib.
Dövlət başçısının “Azərbaycan kinosunun 2008-2018-ci illər üzrə inkişafına dair Dövlət Proqramı”nın təsdiq edilməsi haqqında” 2008-ci il 4 avqust tarixli sərəncamı Azərbaycanın kino sənətinin inkişafı baxımından müstəsna əhəmiyyətə malikdir. Azərbaycan filmlərinin son illər beynəlxalq festivallarda fəal iştirakı həmin Dövlət Proqramı çərçivəsində silsilə tədbirlərin müvəffəqiyyətlə icrasının nəticəsidir.
Kinomuzun tarixinə səyahət məsələsinə qalanda, bu çox böyük mövzudur, adi bir müsahibədə onu geniş əhatə etmək mümkün deyil. Amma onu deyə bilərəm ki, Aleksandr Mişon Azərbaycanda kinematoqraf yaratdı. Bu təsadüfi deyildi. Elə o vaxt da Azərbaycan mədəniyyətin inkişafı üçün açıq ölkə idi. Onun çəkdiyi kiçik süjetlər böyük Azərbaycan kinosunun yaranmasının əsası kimi çox əhəmiyyətlidir. Ötən əsrin 30-40-cı illərində kinomuza milli kadrlar gəlməyə başlamış, “Arşın mal alan” filmi 1946-cı ildə SSRİ dövlət mükafatına layiq görülmüşdü. 60-80-ci illərdə isə milli kinomuz zirvə dövrünü yaşadı. Burada əsas ondan ibarət idi ki, rejissorların, operatorların, rəssamların böyük bir qrupu dünyanın qabaqcıl kino məktəbi olan ÜİDKİ-də təhsil almışdılar. Mən onların bir-bir adlarını çəkmək istəmirəm. Onlar milli kinomuza böyük yüksəliş gətirdilər, tarixi janrda maraqlı filmlər yarandı. “Nəsimi”, “Babək”. Dram janrinda Rasim Ocaqov maraqlı filmlər çəkdi. Uşaqlarımız üçün indi də sevilə-sevilə baxılan filmlər yaradıldı.
– Bunlar hamısı Sovetlər
dövründə olmuşdur, bəs
müstəqil Azərbaycan kinosunun
inkişafı barədə nə deyərdiniz?
– Əslində, bu da ağrılı mövzudur. Yeni əsrin başlanğıcında biz az qalmışdı ki, kino sənətimizi tamam itirək. Kinostudiya bərbad gündə idi, kinematoqrafçıların böyük bir qismi ölkəni tərk etmişdi. Vəsait yox idi, kinoteatrlar tamam boşalmışdı. Amma ulu öndər Heydər Əliyevin hakimiyyətə gəlişi ilə “batmış gəmi”ni yerindən tərpətmək mümkün oldu. Kino işçilərinə fəxri adlar verildi, Milli Kino Günü təsis edildi. Bu, ulu öndərin kinematoqrafçılara ən böyük töhfəsi idi. Nəyə görə məhz 2 Avqust Azərbaycan Kinosu Günü elan edildi? Kinoşünas Aydın Kazımov bu faktı araşdıraraq müəyyən etmişdi ki, həmin gün Bakıda ilk kinosüjetlər göstərilmişdi. Ulu öndər bu tarixi təsdiqləmiş və Milli Kino Günü ilə bağlı sərəncam vermişdi. Rusiyanın kino tarixi 1903-cü ildən başlayırdı. Bəs nə səbəbdən onlar 1898-ci ili Rusiyanın kino tarixi günü kimi rəsmiləşdirməmişlər? Yəqin onlar yaxşı bilirdilər ki, Azərbaycan öz kino tarixinə gec-tez sahib çıxacaq. Və ulu öndər bu missiyanı öz üzərinə götürüb bu tarixi faktı təsdiq etdi. Tədricən filmlərin istehsalı bərpa olunmağa başladı. Dövlət sifarişi ilə filmlər çəkildi, Qarabağ mövzusu milli kinomuzda ön sırada dayandı.
Son vaxtlar
isə dövlət kinoya vəsaiti xeyli artırdı. Bunlar hamısı
ona görə əhəmiyyətli idi ki, kino sənətini
dirçəltmək mümkün
olsun. Son illər milli kinomuza yeni yaradıcı
qüvvələr cəlb
olunub. Bizim istedadlı gənc
kinematoqrafçı kadrlarımız
yetişib. Onların filmləri
300-dən çox ən
nüfuzlu beynəlxaq
kino festivallarda iştirak edib, müxtəlif nominasiyalarda
mükafatlara layiq görülüblər. Mən “Nar bağı”,
“İçəriçəhər”, “Dərs”, “Qarabağ” və digər filmlərin adlarını
çəkə bilərəm.
Gənclər bu gün də onlara yaradılan şəraitdən
istifadə edərək,
milli kinomuzun inkişafına xidmət edirlər.
– Siz
də rejissor kimi bu prosesin
içərisindəsiniz. Bəlkə öz
yaradıcılığınızdan da danışasınız.
– Bəlkə də bu, bir
az təvazökarlıqdan
uzaq olar. Amma mən də bu prosesin inkişafına
xidmət göstərdiyimdən
bəzi məqamları
diqqətə çatdırmaq
istərdim. Bakıda İncəsənət
İnstitutunu bitirmişəm.
Sonra İsveçrənin AVANTİ VƏ İFASK layihəsi üzrə beynəlxalq kino kurslarında təhsil almışam. Mən 4 məşhur
kinematoqrafçı, Oskar mükafatı
laureatlarından dərs
almışam. Bu iki illik təhsil
proqramı idi.1992-ci ildə
“Azərbaycanfilm” kinostudiyasında
“Təsadüfi görüş”
adlı qısametrajlı
film çəkmişəm. Bu film bir neçə
nüfuzlu beynəlxalq
kinofestivalda mükafat
qazanıb. ABŞ-ın Hyuston beynəlxalq kino festivalında Azərbaycanı
təmsil edirdi və bu ölkədə
göstərilən ilk Azərbaycan
filmi olub ki, Azərbaycana mükafat gətirmişdi.
Heydər Əliyev Fondunun
sifarişi və Azərbaycanın Birinci vitse-prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü ilə
iki sənədli film çəkdim. Onlardan
biri “Azərbaycan xalçası” , digəri isə “İz qala” flimləri
idi. “Azərbaycan
xalçası” “Bakı
İslam Mədəniyyətinin
Paytaxtı” tədbirlərində
nümayiş etdirilmişdir.
Ümumiyyətlə, filmlərim, bütövlükdə,
70-dən çox beynəlxalq
festivalda iştirak edib, 30-a qədər mükafat qazanıb.
Ən uğurlu beynəlxalq taleyi olan filmim
isə 2012-cü ildə
çəkdiyim “Çölçü”
filmi oldu. 5 qitədə 37 beynəlxal
festivalda bu film 13 mükafat almışdır.
“Çölçü” dünyanın
4 məşhur kino korifeyinin adına
təsis edilmiş mükafatların laureatıdır.
Onlar Antonioni, Tarkovski,
Jan Lük Qodar və İqmar Berqmandır. Mənim üçün maraqlı olan bir də odur
ki, “Çölçü”
filmi ABŞın, Avropanın bəzi ölkələrinin, İngiltərənin
və Hindistanın kino məktəblərinin
tədris proqramına
salınmışdır. Mən bütün bunları ölkəmizdə mədəniyyətə,
incəsənətə, o cümlədən
kinomuzun inkişafina yaradılan münbit şəraitin nəticəsi
hesab edirəm. Yeni ssenarim də
var. Hələlik, ”Xalı” adlı bu ssenari barədə
danışmaq istəmirəm.
Amma yaxın zamanlarda bu yeni işimlə
bağlı məlumat
verəcəyəm.
Azərbaycan kinosunun zəngin inkişaf potensialı var.
Sadəcə, bu potensialı hərəkətə
gətirmək, yeni yaradıcı qüvvələrə
geniş meydan vermək lazımdır. Kino sənətimizin 120 illik yubileyinin qeyd olunması ilə bağlı Prezident sərəncamı da məhz milli kinomuzun inkişafına yönəlmiş çox
dəyərli bir sənəddir.
Müsahibəni yazdı:
M.MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.
- 2018.- 3 mart.- S.6.