Sosial məsuliyyət və nəzarət virusla
mübarizədə əsas silahımız olmalıdır
Azərbaycanda karantin
qaydalarının yumşaldılması ilə restoran və kafelərin fəaliyyəti, nəhayət
ki, bərpa olunub.
Artıq 3 gündür ki,
açıq havada restoran
və kafelər işə başlayıb. Bu
müəssisələr pandemiyanın ən çox
təsir etdiyi sahələrdən biri olduğu üçün burada fəaliyyət
göstərən sahibkarlar qaydalara tam əməl olunmaqla gündəlik normal
iş həyatına davam
etməyə alışmalıdırlar. Operativ
qərargah xüsusi qaydalar
işləyib hazırlamaqla bunun şərtlərini
açıqlayb.
Nazirlər Kabinetinin
“Koronavirus pandemiyası dövründə
ictimai iaşə müəssisələrinə
müştəri qəbulu ilə bağlı bəzi məsələlərin
tənzimlənməsi barədə” qərarına uyğun olaraq
açıq hava sahəsində işləyən
bütün ailəvi istirahət mərkəzləri, restoran, yeməkxana, bufet, kafe, qəlyanaltı
və s. xidmətlər aparan
müəssisələr 09:00-dan 22:00-dək fəaliyyət
göstərə və restoranlar
müştəri qəbulunu obyektin tutumunun yarısı qədər – 50 faiz həcmlə yerinə yetirə bilərlər.
Restoran və kafelər ən azı üç tərəfdən hava
axını ilə təchiz edilməli və ya
üzəri tam açıq
olmalıdır, müştərinin qarşısını alan hər hansı maneə olmamalıdır.
İctimai iaşə
obyektlərində qəlyan avadanlıqlarından istifadənin
qadağan edilməsi müsbət
qarşılanmalıdır. Çünki,
yoluxmaya səbəb amillərdən biri də qəlyandan müştərək, yaxud da, tam
dezinfeksiya edilmədən istifadə etməkdir.
Masa və
stulların seyrək düzülməsi, qida
qəbulu zallarında oturacaqların ara məsafəsinin
eyni masa arxasında 1
metrdən, masalararası məsafənin isə 2 metrdən az olmaması da əsas
şərtlərdəndir ki, bu da müştərilər
arasında təması azaldar. Restoran və
kafelərin girişində hər kəsin aydın şəkildə
görə biləcəyi lövhələrdə obyektdə olan masaların, oturacaqların sayı və
adambaşına düşən kvadratmetr,
masalararası məsafə haqqında məlumatlar əks
etdirilməlidir ki, gələn
müştəri girəcəyi obyekt haqqında
məlumatlı olsun. Masada
əyləşən müştəri sayı 6 nəfərdən
çox ola bilməz.
Bu, yoluxmanın qarşısını almaq məqsədilə qoyulan
tələbdir.
Restoran sahibi
Namiq Məstanov bildirir
ki, pandemiya
dövründə bəzi yeni tələblər
də gündəmə gəlib. Bu tələblərə restorana daxil olan müştərilərin hərarətinin
ölçülməsi və onların obyektə maska ilə daxil olması,
maskası olmayan insanlara
maska təqdim edilməsi, girişdə əllərin
dezinfeksiya olunması üçün
antiseptik məhlulların yerləşdirilməsi
və s. daxildir. Ümumi istifadədə olan
əşyalara isə qadağalar mövcuddur: masalarda olan ədviyyat, duz, şəkər,
diş çöpləri bundan
sonra hər bir
müştəriyə birdəfəlik
qablaşdırılmada təqdim olunacaq.
Hazırda restoranlar və müştərilər
üçün ən əsas gözlənti
təmizlik tələblərinə nə dərəcədə
riayət edilməsidir. Hər iki tərəf
– həm müştəri, həm obyektdə
çalışanlar pandemiya şərtlərinə
əməl etməlidir və bu zaman qarşılıqlı nəzarət çox vacibdir.
Sahibkar deyir ki, əslində, diqqətlə araşdırsaq, sanitar-gigiyenik qaydaların əksəriyyətinə pandemiyadan əvvəlki dövrdə də riayət edilib və bu tələblərə həmişə əməl olunmalıdır. Bura masaların, qab-qacağın təmizliyi, yüksək temperaturda yuyulması, mütəmadi dezinfeksiyası, aşpazların və xidmət personalının sağlamlıq arayışlarının olması, şəxsi gigiyenaya (geyim, saç, əl, dırnaq təmizliyi) və s aiddir. Restoran və kafelərdə işçilər tibbi maska taxmalı və ondan istifadə edilməsinə nəzarət olunmalı, dezinfeksiya məhlullarından fasiləsiz istifadə edilməlidir. İş vaxtı müştəriyə xidmət göstərən zaman maskanın çənəyə endirilməsi, yaxud, tamamilə ağızdan çıxarılması yolverilməzdir. Maska çirkləndikdə və ya nəmləndikdə dərhal dəyişdirilməlidir. Birdəfəlik maskalardan təkrar istifadə edilməsi qəti qadağandır. Obyektin giriş-çıxışlarında və kassalarda dezinfeksiya məhlulundan istifadə üçün qurğular yerləşdirilməlidir.
Bütün ailəvi istirahət mərkəzləri, restoran, yeməkxana, bufet, kafe, qəlyanaltı və s.
xidmətlər göstərən müəssisələrdə
təmizlik və dezinfeksiya işlərinin
aparılması üzrə məsul şəxs təyin edilir. İş saatı ərzində
mütəmadi olaraq işlək sahələrdə,
iş
saatlarından sonra isə bütün
sahələrdə təmizlik-dezinfeksiya işləri məsul
şəxsin nəzarəti altında həyata keçirilməlidir.
Bundan əlavə, dövri
olaraq ayda 1 dəfə
inzibati binanın ərazisi, mətbəx,
yemək qəbulu zalları, digər əsas və köməkçi
sahələri əhatə edən dezinfeksiya
tədbirləri görülməlidir. Dezinfeksiya edilməsi vacib olan sahələrə
obyektin ərazisi, mətbəx, yemək qəbulu,
sanitar-məişət otaqları, masa və
stulların səthləri, pəncərə və pəncərə
altlıqları, tutacaqlar, döşəmə
və divar səthləri, qapı və
qapı tutacaqları, mətbəx avadanlıqları aiddir.
İşçi heyət təmiz iş geyimi ilə, həmçinin gün
ərzində bir çox
insanla təmasda olmaları nəzərə
alınaraq, maska, əlcək, dezinfeksiyaedici məhlul və lazımi hallarda digər gigiyenik
vasitələrlə təmin edilməlidir. Şəxsi gigiyena qaydalarına riayət olunmalı,
tullantılarla təmasa, təmizlik işlərinə,
sanitar qovşaqdan
istifadəyə, pulla təmasa, siqaret çəkdikdən sonra
işçilərin əllərini təmiz yumasına və ya dezinfeksiyasına nəzarət edilməlidir.
İş geyimi ilə
əlaqədar xüsusi gigiyenik
qaydalara əməl olunmalıdır.
İşə başlamazdan əvvəl əllər
sabunla təmiz yuyulmalı, təmiz
işçi forması geyinilməli, saçlar örtük
altında yığılmalı və ya
xüsusi tor materialdan hazırlanmış başlıqlardan
istifadə edilməlidir. İş
zamanı təmiz paltarda olmaq,
çirkləndikdə dərhal dəyişdirilmək vacib amillərdəndir. COVID-19 xəstəsi olan işçinin yenidən
işə qayıtmasına yalnız karantin
qaydalarına əməl etməklə sağalaraq
və müvafiq laborator
test müayinəsindən keçərək
neqativ nəticəsi olduğu
halda icazə verilir.
Müştərilər təsərrüfat obyektlərinə
yalnız maskalarla daxil
olmalı, maskalar ağız və burun nahiyəsini tam
örtmək şərti ilə taxılmalıdır.
Sahibkar bildirir
ki, bunlar
hamısı, çox yaxşı, insanların
sağlamlığına, virusdan qorunmağa istiqamətlənmiş tədbirlərdir.
Amma
iaşə obyektlərində tətbiq edilən ümumi qaydaların hamısı bütün obyektlərdə keçərli ola bilməz. Çünki,
açıq havada masalar
yerləşdirmək üçün
kifayət həcmdə ərazisi, həyəti olmayan xeyli sayda
iaşə obyektləri var. 2 --3 masa yerləşdirməklə restoran
açmaq, müştəri cəlb
etmək mümkün deyil.
Çünki, fəaliyyətə başlayan andan obyektin vergisi verilməli, qanunauyğun şəkildə ödəmələr
aparılmalıdır. Bu da
gün ərzində gələn 3--5
müştəri ilə həll olunası məsələ deyil. Ona görə də
yəqin ki, obyektlərin əksəriyyəti,
karantin rejimi bitəndən
sonra fəaliyyətlərinə başlayacaqlar. Nə qədər gec olsa da,
təki insanlarımız bu bəladan uzaq olsunlar, pandemiya dövrü yaddaşa köçsün.
Qeyd etməliyik ki, ictimai iaşə müəssisələri fəaliyyətə başladıqdan sonra məsul qurumlar mütəmadi keçiriləcək monitorinqlər zamanı qayda pozuntusuna yol vermiş obyektlərə qarşı qanunvericilik çərçivəsində müvafiq tədbirlər görəcək. Burada cərimələr əsas təsiredici qüvvəyə malikdir. Həm əhali, həm də sahibkarlar bilməlidirlər ki, karantin qaydalarına ciddi əməl olunmadığı halda, virusa yoluxanlaın sayı yenidən artacaq. Biz bunu may-iyun aylarının təcrübəsində yaşamışıq. Təəssüf ki, bəzi insanların laqeydliyi və biganəliyi ucbatından qaydalara əməl edilməməsi bizi sərt karantin günlərinə geri qayıtmaq təhlükəsi ilə üz-üzə qoyur. Əgər yenidən sərt karantin rejiminə qayıtmaq istəmiriksə, hamılıqla bu qaydalara riayət etməli, yeni həyat tərzinə uyğunlaşmalı, sanitar-epidemioloji tələbləri pozanlara qarşı birlikdə mübarizə aparmalıyıq. Sosial məsuliyyət və nəzarət, ictimai qınaq pandemiya ilə mübarizədə əsas silahımız olmalıdır.
Zərifə
BƏŞİRQIZI
Xalq qəzeti 2020.- 22 avqust.- S.3.