Hikmət HACIYEV: Azərbaycan
ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində konkret
danışıqların tərəfdarıdır
Azərbaycan Prezidenti
Administrasiyasının Xarici siyasət məsələləri
şöbəsinin müdiri, Prezidentin köməkçisi
Hikmət Hacıyev Rusiyada çıxan “Kommersant” (“Ú”) qəzetinə
iyulun 12-də Ermənistan silahlı qüvvələrinin Azərbaycan-Ermənistan
sərhədinin Tovuz istiqamətində törətdiyi
provokasiya barədə müsahibə verib. AZƏRTAC həmin
müsahibəni təqdim edir.
Ötən həftə Ermənistan-Azərbaycan
sərhədində hərbi münaqişə son illərdə
ən ciddi şəkildə kəskinləşib. Tərəflər
indiyə qədər hər gün atəşkəs rejiminin
pozulması hallarını qeyd edirlər. “Ú” qəzetinin
müxbiri, münaqişə zonasından Bakıya gəlmiş
Kirill Krivoşeyev Azərbaycan Prezidentinin xarici siyasət məsələləri
üzrə köməkçisi Hikmət Hacıyevin
yaranmış vəziyyəti necə görməsi və tərəflərin
danışıqlara nə vaxt qayıda biləcəyi barədə
suallarla müraciət edib. Oxşar məzmunlu sorğu Ermənistan
XİN-ə də göndərilib, Ermənistan tərəfi
hadisəni öz mövqeyindən qiymətləndirib.
“Qərəzli provokasiya və hərbi-siyasi
avantüra”
– Azərbaycanın
hakimiyyət orqanları yaxın günlərdə vəziyyətin
kəskinləşməsindən necə nəticə
çıxaracaqlar?
– Bu kəskinləşmə erməni
silahlı qüvvələri tərəfindən qərəzli
provokasiya və hərbi-siyasi avantüra idi. Biz bunu təcavüz
aktı, terror aktı, o cümlədən silahlı qüvvələrdən
Azərbaycana qarşı qanunsuz istifadə aktı və
dövlət sərhədini pozmaq cəhdi kimi qiymətləndiririk.
Bütün bunlara baxmayaraq, erməni tərəfi öz qarşısına qoyduğu məqsədlərə nail ola bilmədi.
– Gələcəkdə
buna oxşar vəziyyətin təkrarlanmasını istisna etmək
üçün siz nə edə bilərsiniz?
– Bu hadisələr ATƏT-in
Minsk qrupunun həmsədrləri (Rusiya, ABŞ və Fransa –
“Ú”), bütün beynəlxalq birlik tərəfindən Ermənistan-Azərbaycan
münaqişəsinin nizamlanmasına yönəlmiş tədbirləri
gücləndirməyin zəruri olmasını bir daha
vurğulayır. Regionda sülhə və təhlükəsizliyə
təhdidin əsas mənbəyi münaqişənin
nizamlanmamış statusudur. Sonuncu dəfə vəziyyətin
kəskinləşməsi bir daha göstərdi ki, erməni tərəfi
regionda vəziyyətin kəskinləşməsi, gərginlik
yaradılması və iki ölkə arasında dövlət
sərhədi və təmas xətti boyunca eskalasiya
üçün bu cür hərbi avantüralardan həmişə
istifadə edir.
– Tovuz rayonunda
adamlar mənə söyləyirdilər ki, onlar dövlətlər
arasında qanuni sərhəddə vəziyyətin bu dərəcədə
kəskinləşməsini ilk dəfə görürlər.
Bu, o demək ola bilərmi ki, münaqişə zonası Qarabağın
hüdudlarından kənara genişlənir?
– İki ölkənin sərhədində yeni
münaqişə ocağı yaratmağa çalışan
erməni tərəfin niyyətlərindən biri məhz
bundan ibarət idi. Onlar həm də Şərq-Qərb xəttində
nəqliyyat, o cümlədən enerji və kommunikasiya xətləri
üçün təhlükə yaratmaq niyyətindədirlər.
Bundan əlavə Ermənistanda daxili vəziyyət kəskinləşir.
Ermənistanın hakimiyyət orqanları bu yolla əhalinin
diqqətini, xüsusən COVID-19-a qarşı mübarizə
sahəsində özlərinin fəaliyyətsizliyi nəticəsində
yaranmış daxili problemlərdən yayındırmaq istəyirlər.
Bununla bərabər, erməni tərəfi
münaqişəyə üçüncü tərəfləri,
o cümlədən özünün daimi üzv olduğu hərbi-siyasi
alyansları (Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi Təşkilatı,
KTMT nəzərdə tutulur - “Ú”). Lakin bu təşkilatın
üzvləri olan ölkələr erməni tərəfin
niyyətlərini tamamilə başa düşərək
öz fikirlərini müxtəlif səviyyələrdə
ifadə ediblər. Ermənistandan başqa bu təşkilatın
üzvü olan bütün ölkələrlə Azərbaycan
arasında dostluq münasibətləri yaranıb. Erməni tərəfin
məkrli cəhdləri uğursuz olub.
– Siz
münaqişənin budəfəki kəskinləşməsində
Rusiyanın mövqeyini necə qiymətləndirirsiniz? Nə
isə başqa şey gözləyirdinizmi?
– Rusiya tərəfi ilə diplomatik kanallar
üzrə, o cümlədən ATƏT-in Minsk qrupunun Rusiyadan
olan həmsədri İqor Popovla intensiv dialoq aparırdıq.
Hərbi kanallar üzrə kommunikasiya və dialoq mexanizmi
mövcuddur, bu mexanizm də işə
salınmışdır. Hazırda Rusiya tərəfi vəziyyətin
deeskalasiyası üçün əlindən gələni
edib. Məsələn, Rusiya və KTMT-nin
üzvü olan bütün başqa ölkələr bir daha
öz fikirlərini bildirdilər ki, erməni tərəfin
niyyətlərinə və təhriklərinə baxmayaraq
yaranmış vəziyyət bu təşkilatın məsələsi
deyil.
Ən başlıcası – lap yaxın vaxtlarda,
bu hadisələr zamanı Rusiya Federasiyasında hərbi təlimlər
keçirilirdi. Erməni tərəfi təbliğat fonu
yaratmaq üçün bu faktdan istifadə etmək istəyirdi.
Lakin biz Rusiya hərbi idarəsindən zəmanət
aldıq ki, bu təlimlər Ermənistan-Azərbaycan sərhədində
vəziyyətin kəskinləşməsi ilə əsla
bağlı deyil.
“Ermənistan hətta humanitar məsələlərdə
də pozucu mövqe tutur”
– Məhz vəziyyətin kəskinləşdiyi vaxtda Azərbaycanda Xarici İşlər naziri dəyişdirildi. Bu ərəfədə Prezident İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin müşavirəsində Elmar Məmmədyarovu tənqid etdi. O deyirdi ki, məsələnin mahiyyətinə aid olmayan mənasız danışıqlar aparılır. Siz bu frazanı necə izah edə bilərsiniz? Son vaxtlar xalqları sülhə hazırlamaq proqramı barədə danışıqlar aparılırdı. Belə çıxır ki, Prezident məhz humanitar mübadilələri, jurnalistlərin mübadiləsini mənasız adlandırıb?
– Yox, mən deyərdim ki, burada söhbət
bütövlükdə danışıqlar prosesindən
gedir. 1994-cü ildən atəşkəs rejimi mövcuddur. O
vaxtdan bəri erməni tərəfi Azərbaycanın suveren ərazilərini
ilhaq etmək üçün həmişə bu rejimdən pərdə
kimi istifadə edir. ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrlərinin
mandatında isə açıq-aydın yazılıb ki, həmin
mandat BMT Təhlükəsizlik Şurasının qətnamələrinə,
Helsinki Yekun Aktına və beynəlxalq hüquqa əsaslanır.
Danışıqlar prosesinin mahiyyəti Azərbaycan
ərazilərinin işğaldan azad olunmasını və azərbaycanlı
qaçqınların öz yurdlarına
qaytarılmasını təmin etmək, Azərbaycanın
beynəlxalq miqyasda tanınmış sərhədləri
çərçivəsində onun ərazi
bütövlüyünü bərpa etməkdir.
ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrlərinin
ali səviyyədə dəfələrlə bəyan etdikləri
kimi status-kvo qəbuledilməzdir və dəyişməlidir.
Ermənistan isə Azərbaycan ərazilərinin hərbi
işğalını və ilhaqını davam etdirmək məqsədilə
danışıqlar prosesindən sui-istifadə edir. Ermənistan
var qüvvəsi ilə mühüm mövzuların
müzakirəsindən diqqəti yayındırmağa
çalışır və əsas diqqəti simptomatik məsələlər
üzərində cəmləşdirir. Məsələn,
2016-cı ilin aprelində vəziyyət kəskinləşəndən
sonra ermənilər təmas xəttində insidentlərin təhqiqatı
ilə, Kaspşikin (ATƏT-in fəaliyyətdə olan sədrinin
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi üzrə həmsədri
Anji Kaspşik - “Ú”) qrupunun əməkdaşlarının
sayının artırılması ilə məşğul
olmağı təklif edirdilər. Məsələnin mahiyyəti
üzrə danışıqlar prosesi çərçivəsində
bu cür texniki məsələlər, o cümlədən,
erməni qoşunlarının çıxarılması
kontekstində müzakirə edilə bilər.
Azərbaycan xalqın sülhə
hazırlanmasının, humanitar mübadilələrin əleyhinə
deyil. Lakin biz, ilk növbədə, hərbi işğal məsələsini
həll etməliyik.
Yenilənmiş Madrid prinsiplərində
münaqişənin nizamlanması və
işğalçı erməni qüvvələrinin mərhələli
şəkildə çıxarılması nəzərdə
tutulur. Lap yaxın vaxtlarda Sergey Lavrov (RF XİN
başçısı - “Ú”) bu faktı vurğulayıb. Minsk
qrupunun zaman çərçivələri, yəni erməni
qoşunlarının Azərbaycanın işğal edilmiş
bu və ya digər rayonundan nə vaxt
çıxarılacağı göstərilməklə
öz fəaliyyət planı olmalıdır.
Minsk qrupunun sədri Mario Rafaelli
olanda (1992-1993-cü illər) onun konkret planı vardı. Bu
plan BMT Təhlükəsizlik Şurasının Ermənistanın
hərbi qüvvələrinin işğal edilmiş Azərbaycan
ərazilərindən çıxarılması barədə
qətnamələri əsasında tərtib edilmişdi.
Artıq 30 il keçib. Bəs bu plan nə üçün
reallaşdırılmır? Minsk prosesində 11 ölkə
iştirak edir. Onlar hamısı fəal olmalıdır.
Biz Minsk prosesinin bütün iştirakçılarını çağırmalı və əsas diqqəti danışıqlar prosesinin mahiyyəti üzərində cəmləşdirməliyik.
Jurnalistlər mübadiləsi və ya hər
hansı başqa humanitar layihələr isə əsas məqsəd
ola bilməz. Bunlar hamısı köməkçi elementlərdir.
– Yəni əgər
siz danışıqlar masası arxasına qayıtsanız və
erməni tərəfi yenə humanitar mübadilə təklif
etsə siz deyəcəksiniz ki, bunu yalnız sonra müzakirə
edəcəksiniz?
– Biz ümumi vəziyyəti qiymətləndirməliyik.
Erməni tərəfi danışıqlar prosesinə sadiq
olduğunu təsdiq etməlidir. Ona görə ki, biz indiyə
qədər görmüşük: ermənilər ali səviyyələrdə
gah bir, gah başqa söz deyirlər. Onlar danışıqlar
prosesinin formatını və predmetini hər vasitə ilə
pozmaq istəyirlər. Ermənistan hətta humanitar məsələlərdə
də pozucu mövqe tutur. Məsələn, Azərbaycan erməni
tərəfin saxladığı hərbi əsirləri və
girovları “hamını hamıya” prinsipi üzrə dəyişməyi
təklif edir (onlardan biri Rusiya vətəndaşıdır).
Azərbaycan COVID-19 pandemiyası dövründə bu təklifi
bir daha irəli sürdü, erməni tərəfi isə yenə
rədd cavabı verdi.
Xalqların sülhə hazırlanması məsələsinə
gəldikdə isə biz hesab edirik ki, sülhə
hazırlaşmağa ehtiyacı olan, ilk növbədə, Ermənistanın
hərbi siyasi rəhbərliyidir. Paşinyan (Ermənistanın
baş naziri Nikol Paşinyan - “Ú”) bəyan edir ki, Qarabağ Ermənistandır.
Məgər bu bəyanat sülhə xidmət edir? Yaxud Ermənistanın
müdafiə naziri (David Tonoyan - “Ú”) “yeni ərazilər xatirinə,
yeni müharibə” barədə danışır. Bu sülhə
hazırlıqdır, yoxsa bu yaxınlarda
gördüyümüz yeni müharibəyə?
– Lakin erməni tərəfi
danışıqlar masası arxasına Stepanakert nümayəndələrini
əlavə etmək niyyətində olduğunu gizlətmir.
– İndiki məqamda danışıqlar prosesinin
formatı artıq məlumdur. Münaqişənin
iştirakçıları Ermənistan və Azərbaycandır.
Beynəlxalq hüquqa görə Ermənistan
silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın işğal
edilmiş ərazilərində olması Ermənistanın
münaqişə tərəfi kimi məsuliyyətini müəyyən
edir. Azərbaycanın işğal
edilmiş ərazisində qeyri-qanuni rejim yaradılması isə
həmin rejimə danışıqlar prosesinin
iştirakçısı olmaq hüququ vermir. Münaqişənin nizamlanması formatını dəyişməyə
heç kəsin hüququ yoxdur.
– Minsk qrupu işinin öhdəsindən
gəlmir?
– Mən
belə deyərdim: bu bizi qane etmir. Mən onlara açıq
demişəm ki, onların yalnız məlumatların
çatdırılmasından ibarət olan iş mexanizmi səmərəli
deyildir. Onlar erməni tərəfindən müəyyən
informasiyanı alır, bu informasiyanı bizə, sonra isə
geriyə çatdırırlar. Halbuki erməni
qoşunlarının Azərbaycanın işğal edilmiş
ərazilərindən çıxarılmasının və
qaçqınların doğma yurdlarına
qayıtmasının dəqiq planı olmalıdır.
Həmsədrlər deyirlər: Qoy
Ermənistan və Azərbaycan öz aralarında
razılığa gəlsinlər, biz isə onların qərarını
dəstəkləyərik. Belə olan halda
onların moderator rolu nədən ibarətdir?
Bir məsələni də unutmayın ki, bu qrupun
üç həmsədri BMT Təhlükəsizlik
Şurasının daimi üzvləridir. Bir daha təkrar
edirəm, hərbi işğal faktı mövcuddur. Həmsədrlər bu fakta siyasi və hüquqi qiymət
verməli və bunun əsasında biz irəliyə getməliyik.
Azərbaycanın işğal edilmiş ərazilərində
Ermənistanın qanunsuz hərəkətləri, o cümlədən
oraya ermənilərin qeyri-qanuni köçürülməsi
danışıqlar prosesinin mənasını tamamilə
heçə endirir. ATƏT-in 2005-ci və 2010-cu illərdə
faktaraşdırıcı missiyaları Azərbaycanın
işğal edilmiş ərazilərində qeyri-leqal hərəkətlərlə
bağlı çoxlu faktlar aşkar etdi. Bu
məsələlərə münasibətdə həmsədrlər
tərəfindən konkret mövqe görünmür. Həmsədrlərin mandatı BMT Təhlükəsizlik
Şurasının dörd qətnaməsidir. Başqa sözlə desək, həmsədrlərin
birinci dərəcəli məqsədi həmin qətnamələrin
tələblərini yerinə yetirməkdən ibarət
olmalıdır.
Bu qətnamələr Minsk qrupu təsisatının
pasportu və doğum haqqında şəhadətnaməsidir. Lakin çox
təəssüf ki, onlar bunu tez-tez unudurlar.
“Erməni
nazir danışıqlar prosesinə kompüter oyunu kimi
baxır”
– Lakin erməni
tərəfi deyir ki, son iki ildə danışıqlar
prosesində uğurlar qazanılıb. Siz bu
fikirlə razı deyilsiniz?
– Əsla razı deyiləm. Nümunə üçün deyin,
hansı irəliləyişlər olub. Bir
şey aşkardır ki, Ermənistan üçün tərəqqi
heç bir nəticə verməyən danışıqlar
prosesinin imitasiyasının davam etməsidir.
–
Düşənbə (2018-ci ilin sentyabrında orada Nikol
Paşinyan və Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
görüşüblər - “Ú”), operativ əlaqə
yaradılması...
–
Düşənbədə məhz Azərbaycan tərəfin
siyasi iradəsi və konstruktivizmi sayəsində
danışıqlar prosesinin irəliləməsi
üçün müsbət fon
yaradılıb. O vaxt Paşinyan hakimiyyətə yenicə gəlmişdi
və Azərbaycan tərəfi gözləyirdi ki, Ermənistanın
yeni rəhbərliyi öz sələfləri ilə
müqayisədə fərqli siyasət yürüdəcək
və beləliklə danışıqlar prosesində irəliləyişə
nail olmaq mümkündür.
Onlar
danışıqlar prosesi üçün tanış
olmaq üçün vaxt istədilər. Bəs
sonra nə oldu? Ermənistanın hərbi-siyasi
rəhbərliyi özünün ziddiyyətli bəyanatları
ilə danışıqlar prosesinə çox ziyan vurdu.
Nikol Paşinyan məhz o vaxt demişdi ki, Qarabağ Ermənistandır,
NATO-nun qərargahında iş üzrə tanış
olduğumuz David Tonoyan isə Brüsseldə “Yeni müharibə
- yeni ərazilər” formulunu söylədi. Yeri
gəlmişkən, yadımdadır ki, David Tonoyan kompüter
oyunlarını çox xoşlayırlar. Hər şeydən görünür ki, erməni
nazir danışıqlar prosesinə kompüter oyunu kimi
baxır, bu isə çox kədərlidir.
– Mən
nazir Tonoyan ilə də, Azərbaycan Müdafiə Nazirliyinin
nümayəndəsi Vaqif Dərgahlı ilə söhbət
etmişəm. İstər Ermənistanda, istərsə
də Azərbaycanda operativ əlaqənin necə işlədiyini
heç kəs mənə izah edə bilmədi. Nə üçün bu əlaqə indi işə
düşmədi?
– Prinsip
etibarilə həmin əlaqə işləmir və səmərəli
deyil.
– Bu insanlar mənə deyirlər:
bilirsinizmi, bu məsələ ilə hərbçilər məşğul
olmurlar, bununla başqa idarə məşğul olur, amma
hansı idarədirsə demirlər. Azərbaycanda kim erməni hərbçilərinə zəng
vurub soruşa bilər: “Siz nə edirsiniz?”
– İki ölkənin səlahiyyətli nümayəndələri
arasında müəyyən rabitə kanalı var. Lakin Ermənistanla
əlaqədar faktorlar nəticəsində, xüsusən
Yerevanda daimi kadr hərc-mərcliyi üzündən bu rabitə
kanalı praktiki olaraq işləmir və səmərəli
deyil. Faktiki
olaraq orada əlaqə saxlayası adam
yoxdur.
Onlar (Ermənistanın hakimiyyət orqanları - “Ú”) özləri belə bir
mexanizm yaradılmasını xahiş etdilər, sonra isə
özləri bir daha göstərdilər ki, bu mexanizm
onları maraqlandırmır. Bu fakt Ermənistanın
səmimi olmamasını bir daha təsdiq edir.
– Lakin hər halda, bəlkə elə
etməyə dəyər ki, bilavasitə hərbçilər
zəngləşə bilsinlər. Məsələn,
zastava komandirlərinin birbaşa ünsiyyət saxlaması
yaxşı olarmı?
– Lokal səviyyədə,
xüsusən təmas xəttində (Ermənistanın və
Azərbaycanın beynəlxalq miqyasda tanınmış sərhədində
deyil, Qarabağda - “Ú”) belə rabitə xəttinin müəyyən
forması mövcuddur. Lakin biz yenidən
danışıqlar prosesinin mənası məsələsinə
qayıtdıq. Bütün bunlar nə
üçün baş verir? Ona görə
ki, hərbi işğal faktı var. Əgər Ermənistan
silahlı qüvvələri bizim işğal edilmiş ərazilərdən
çıxarılsa, belə texniki mexanizmlərə ehtiyac
qalmayacaq. Lakin erməni silahlı qüvvələrinin
işğal edilmiş ərazilərdən
çıxarılması çərçivəsində
onlara ehtiyac ola bilər.
– Prezident Əliyev deyib ki, Azərbaycan
diplomatiyası hücum diplomatiyası olmalıdır və
keçmiş təhsil nazirini yeni xarici işlər naziri təyin
edib. Bu seçim nə ilə
bağlıdır, nə üçün karyeralı diplomat
seçilmədi?
– Bu, cənab
Prezidentin qərarıdır. Prezidentin qərarları
müzakirə edilmir və şərh olunmur, onlar icra edilir.
Mən yeni Xarici İşlər naziri Ceyhun
Bayramovu çox yaxşı tanıyıram və ona
uğurlar arzu edirəm. Onunla
yoldaşlıq əlaqələrimiz və işgüzar
münasibətlərimiz var. Təhsil Nazirliyində
özünü çox yaxşı menecer kimi göstərib.
Cənab Bayramov strateji təsəvvürlü,
çox təcrübəli adamdır. Buna
görə inanıram ki, o, cənab Prezidentin yüksək
etimadını doğruldacaq.
“Bundan sonra ağır artilleriya istifadə etməyin mənası
nədən ibarət idi?”
– KİV-lərdə
yayılmış məlumata görə, lap yaxın günlərdə
Bakı Türkiyədən “Bayraktar” pilotsuz uçuş
aparatları alıb. Hərçənd, Azərbaycan KİV-ləri
onlar haqqında iyun ayında da, hətta fevral ayında da
yazmışdı. Nə isə təzə tədarük
olubmu?
– Əvvələn,
Azərbaycan ilə Türkiyə arasında strateji münasibətlər
var. Türkiyə Cənubi Qafqaz regionu ilə
bağlıdır, həm Azərbaycanla, həm də Ermənistanla
sərhədləri var. Türkiyə həm də Minsk
qrupunun üzvüdür.
Türkiyədən keçməklə Suriyadan Azərbaycana
silahlıların göndərilməsi barədə informasiya
tamamilə cəfəngiyat, yanlış və uydurma xəbərdir. Bu məlumat
hansısa əhəmiyyətsiz media resurslarda yayılıb.
Azərbaycan
ilə Türkiyə arasında hərbi əməkdaşlıq
sirr deyil: bizim həm Türkiyə, həm də Rusiya ilə
yaxşı hərbi-texniki əlaqələrimiz var. Biz
görürük ki, indiki məqamda Rusiya ilə Türkiyənin
strateji maraqları üst-üstə düşür, yəni
Cənubi Qafqaz regionunda, Qara dəniz və Xəzər dənizi
hövzələrində sülhü, təhlükəsizliyi
və əməkdaşlığı təmin etmək
lazımdır. Bu, eyni zamanda, həm
Rusiyanın, həm də Türkiyənin maraqlarına
uyğundur. Nəhayət, bu həm də
Ermənistanın mənafelərinə uyğundur. Lakin hansısa üçüncü tərəflərin
(Ermənistanla münaqişəyə - “Ú”) cəlb edilməsi Azərbaycanın
mənafeyinə uyğun deyil.
Azərbaycan ordusu yaxşı təchiz edilib, ruh yüksəkliyinə
və dövlət sərhədinin müdafiəsinin, o
cümlədən özünün işğal altında olan
ərazilərinin azad edilməsini təmin etmək
üçün hər cür imkana malikdir.
– Deməli, siz hər hansı insident
baş verə biləcəyini və Türkiyənin bu məsələyə
öz qoşunları səviyyəsində müdaxilə etməsi
barədə xahiş olunmasını istisna edirsiniz?
– Bu, Azərbaycanın
maraqlarına uyğun deyil. Bizə hər
şey açıqdır, şəffafdır. Biz, eyni zamanda, həm Rusiya, həm Türkiyə, həm
İsrail həm də başqa ölkələrlə
çox sıx hərbi-texniki əməkdaşlıq etməyimizi
gizlətmirik.
– Hər halda, Azərbaycan “Bayraktar”
pilotsuz uçuş aparatları alıb ya yox?
– Bu məsələ
barədə tam məlumatım yoxdur. Yalnız
bunu əlavə edə bilərəm ki, Azərbaycanın
çox yaxşı dronlar donanması var. Bu, bizim regionda ən
yaxşı donanmalardan biridir. O cümlədən,
pilotsuz zərbə uçuş aparatları, pilotsuz kəşfiyyat
aparatları var. Döyüş əməliyyatları
zamanı onlar Azərbaycanın Ermənistan üzərində
strateji üstünlüyünü bir daha nümayiş
etdirdi.
– Ermənilər
bir neçə dəfə guya vurduqları pilotsuz
uçuş aparatlarının fotoşəkillərini
nümayiş etdiriblər. Azərbaycan
Müdafiə Nazirliyinin mətbuat xidməti mənə deyirdi
ki, UAZ avtomobilləri (erməni tərəfin versiyasına
görə vəziyyətin kəskinləşməsi içərisində
Azərbaycan hərbçiləri olan UAZ avtomobilinin ermənilərin
nəzarəti altında olan əraziyə daxil olmasından
başlanıb - “Ú”) hər
iki tərəfdə var və onunla saxta video çəkmək
asandır. Lakin İsraildə istehsal
edilmiş, Azərbaycanın istifadə etdiyi pilotsuz
uçuş qurğuları Ermənistanın təchizatında
yoxdur. Siz erməni əsgərlərinin bu
cür pilotsuz aparatlarla fotoşəkillərini necə izah edərsiniz?
– Azərbaycan Müdafiə Nazirliyi bu məsələ
barədə bəyanat verib. Əlbəttə, erməni
tərəfi burada daha çox fotoşop ilə məşğul
olur. Bu müsahibənin dərc edilməsi
ərəfəsində Yerevanda erməni tərəfin dediyinə
görə, döyüş əməliyyatları zamanı
vurulmuş pilotsuz aparatların sərgisi açılıb.
Lakin Bakıda onların həqiqiliyini etiraf etmədilər.
UAZ avtomobilləri ilə bağlı xüsusi
qeyd etmək istəyirəm ki, Azərbaycanın Ermənistan
ilə dövlət sərhədində hər hansı hərbi
planları və ya hədəfləri yoxdur. Buna görə, Ermənistan ilə sərhədin
müəyyən hissəsinin mühafizəsi sərhəd
qoşunları tərəfindən həyata keçirilir.
Azərbaycan-Ermənistan dövlət sərhədində
eskalasiya Azərbaycanın maraqlarına uyğun deyil. Əksinə,
sərhədin bu sahəsində gərginlik mövqeyinin
yaranması Ermənistanın maraqlarına uyğundur.
Hər hansı müasir ordunun düşmənin
döyüş mövqelərinə zirehsiz nəqliyyat vasitələri
ilə hücum edəcəyini düşünmək səfehlikdir. Əgər Azərbaycan
hücum etməyi qərara almış olsaydı, o,
özünün işğal altında olan ərazilərini
azad etmək məqsədilə bunu təmas xətti boyunca edərdi.
– Demək istəyirsiniz ki, hər
halda UAZ olub və haradasa hərəkət edib?
– UAZ olub,
Azərbaycan postları arasında hərəkət edib. Bu onların gündəlik işidir.
– Siz belə güman etmirsinizmi ki, o,
başqa yola düşə, aza bilərdi? Yoxsa ermənilər
hansısa yeni istehkam qurub, Azərbaycan əsgərlərinin
bundan xəbəri olmayıb və postun üstünə
çıxıblar?
– Bəli,
belə xırda insidentlər ola bilər. Bu istisna olunmur. Lakin bundan sonra
ağır artilleriyadan istifadə etməyin və Azərbaycan
Silahlı qüvvələrinin postlarına hücum etməyin
mənası nə imiş? Bu, Azərbaycan tərəfdən
üç nəfərin ölümünə və beş nəfərin yaralanmasına gətirib
çıxarıb. Erməni tərəfi bu
suala cavab verməlidir. Məhz onlar
artilleriyadan istifadə etməyə başlamaqla eskalasiya təşəbbüsü
veriblər. Bu, ermənilər tərəfindən
aşkar təhrikçilik idi. Erməni tərəfi
nə üçün artilleriyadan istifadə edirdi?
– Azərbaycan
bildirir ki, döyüşlərdə azı yüz erməni əsgəri
ölüb. Bu, Ermənistanın
özünün bəyan etdiyindən xeyli çoxdur. Ermənistan deyir ki, onun cəmi dörd əsgəri
həlak olub. Bu adamların cəsədləri
haradasa olmalıdır Azərbaycan həmin cəsədləri
göstərəcəkmi, vətənə qaytaracaqmı?
– Erməni
silahlı qüvvələrinin itkiləri əsasən Ermənistan
ərazisində baş verib. Bu halda, erməni tərəfi
öz hərbi itkilərini, mən deyərdim ki, çox
“peşəkarlıqla” gizlədir. Onların
öz alqoritmi var. Birincisi, onların ön xəttində əsasən
muzdlular – Suriyadan və başqa ölkələrdən olan
ermənilər dislokasiya edilib. İkincisi,
təcrübə göstərir ki, 10-15 gündən sonra erməni
tərəfi, məsələn, belə bəyanatlar edir ki, bədbəxt
hadisələr, avtomobil qəzaları baş verib və əsgərlər
həlak olub.
Buna görə də biz gözləyirik ki, tezliklə
ermənilər tərəfindən belə bir informasiya yayılacaq. Bu sual erməni
ictimaiyyətinə, erməni jurnalistlərə,
bütövlükdə erməni xalqına aiddir. Baxın, bu hərbi avantüra, bu siyasət nəticəsində
sizin uşaqlarınız həlak olub. Bu hərbi
avantüraya görə Ermənistanın hərbi-siyasi rəhbərliyi
məsuliyyət daşıyır. Biz isə,
Azərbaycan cəmiyyətinə həmişə tam
informasiya veririk.
“Azərbaycan
məsələnin mahiyyəti üzrə
danışıqlara sadiqdir”
– Bəlkə Moskvanın, bəlkə
də ATƏT-in vasitəçiliyi ilə Ermənistanla yeni
danışıqları nə vaxt gözləyirsiniz?
– Gəlin,
həmsədrləri gözləyək. Onlar da
vəziyyəti ümumən təhlil etməli, o cümlədən
öz işlərinin effektivliyinə baxmalı və konkret fəaliyyət
planları təqdim etməlidirlər. O cümlədən,
münaqişənin nizamlanması üzrə növbəti
addımlar barədə konkret təkliflər verməlidirlər.
Bir daha bəyan etmək istərdim ki, Azərbaycan
ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində məsələnin
mahiyyəti üzrə danışıqlara sadiqdir.
– Əgər siz Minsk qrupunun
işindən narazısınızsa, orada güclü və zəif
oyunçular varmı? Hər halda, bir
neçə həmsədr var. Siz Rusiyanın, Fransanın,
ABŞ-ın işini ayrı-ayrılıqda necə qiymətləndirirsiniz?
– Mən onların işini
ayrı-ayrılıqda qiymətləndirmək istəmirəm.
Bu, etikadan kənar və qeyri-peşəkar hərəkət
olardı. Həmsədr ölkələr BMT Təhlükəsizlik
Şurasının mandatı əsasında bu məsuliyyəti
öz üzərlərinə birlikdə götürüblər.
Ona görə də bu prosesi bütünlükdə qiymətləndirmək
olar. Ümidvarıq ki, bir məsələdə həmsədrlər
də bizimlə razılaşarlar ki, danışıqlar
prosesində hələlik heç bir konkret irəliləyiş
yoxdur.
Azərbaycanın işğal edilmiş əraziləri
hələ işğal altında qalır və
qaçqınlar öz evlərinə qayıtmayıblar.
Bununla bərabər Azərbaycanın
işğal edilmiş ərazilərinə (ermənilərin)
qeyri-qanuni köçürülməsi davam edir, digər
qanunsuz hərəkətlər edilir.
– “Əl-Cəzirə” telekanalında nazir
Mnatsakanyan (Ermənistan XİN rəhbəri Zöhrab
Mnatsakanyan - “Ú”) ilə debatları Məmmədyarov yox, siz
aparırdınız. O vaxt bu müəyyən mənada
vaxtsız təsir bağışlayırdı...
– Bu, tamamilə təsadüfən olmuşdu. Mən
heç bilmirdim ki, Mnatsakanyan orada olacaq. Siz artıq
bilirsiniz ki, mən təbiətən jurnalistlər
üçün çox açıq adamam və onların
işini çox yüksək qiymətləndirirəm. “Əl-Cəzirə” telekanalından mənə
müraciət etdilər və dedilər ki, mənimlə
müsahibə təşkil etmək istəyirlər. Mən razılaşdım. Veriliş
vaxtı onlar bildirdilər ki, Ermənistan tərəfdən də
kimsə olacaq. Mən dedim qoy olsun. Onlar hətta
qeyd etdilər ki, bu bir qadın olacaq. Mən
cavab verdim lap yaxşı mənim üçün o qədər
də əhəmiyyəti yoxdur. Lakin
proqramın gedişində gördüm ki, orada ermənilər
tərəfindən məhz Ermənistanın xarici işlər
naziri Mnatsakanyan iştirak edir.
– Bilirsiniz bunu nəyə görə
deyirəm? Elə bir dövr olacaqmı ki, yeni nazir işin
içərisinə daxil olsun və danışıqlara nazir
yox, siz gedəsiniz?
– İndiki məqamda bu sualınızı şərh edə
bilmərəm. Ona görə ki, xarici işlər naziri
var. Onun öz vəzifələri, öz səlahiyyətləri
var. Təbii ki, cənab Prezident öz müvafiq
tapşırıqlarını verib.
– Deməli, siz indi həmsədrlərdən
danışıqların bərpası barədə təkliflər
gözləyirsiniz?
– Siz
haqlısınız. Azərbaycan
danışıqlar prosesinin tərəfdarıdır. Biz Azərbaycan ərazilərinin işğaldan azad
olunmasının və azərbaycanlı
qaçqınların öz evlərinə
qayıtmasının təmin edilməsi məqsədilə
konkret danışıqlar prosesinin davam etdirilməsi barədə
həmsədrlərdən konkret təkliflər gözləyirik.
Xalq qəzeti 2020.- 25 iyul.- S.3.