Ümummilli lider Heydər
Əliyevin azərbaycançılıq təlimində klassik
bədii-fəlsəfi irsin yeri və önəmi
Azərbaycan xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyev siyasi fəaliyyətinin və ölkəyə rəhbərliyinin bütün dövrlərində--istər sovet, istərsə də müstəqillik illərində klassik bədii-fəlsəfi irsi dərindən öyrənmiş və bu zəngin məfkurə qaynağını yüksək dəyərləndirmişdir. Ulu öndər Azərbaycanın ictimai-fəlsəfi fikrini zənginləşdirən mütəfəkkir, yazıçı və şairlərin ədəbi-bədii yaradıcılığına həmişə yüksək qiymət vermiş, onların milli məfkurə irsinin və bəşəri ideyalarının Azərbaycanın mənəvi sərvətinə çevrilməsinə hərtərəfli diqqət və qayğı göstərmişdir.
Hələ XX əsrin 70-80-ci illərində Azərbaycana
rəhbərlik edən Heydər Əliyev “Xalqların
dostluğu ədəbiyyatların dostluğudur” adlı məruzəsində
bildirmişdi: “Azərbaycan poeziyası, bədii ədəbiyyatı
uzaq keçmişə dərin köklərlə
bağlıdır. Onun tarixi xalqın bədii
şüurunun yaranması və inkişafı tarixidir.
İstibdadın və əsarətin, qatı islamın və
dini fanatizmin tam hökmran olduğu bir şəraitdə
öz dahi yaradıcılarının şəxsində ədəbiyyat
xalqın istək və arzularının ən mühüm
ifadə forması, azadlıq və istiqlaliyyət
uğrunda, sosial ədalət və hüquq bərabərliyi
uğrunda açıq və “üstüörtülü”
mübarizənin başlıca vasitələrindən biri idi.
Xalqın həyatının bədii salnaməsi olan, öz
dövrünün mütərəqqi və humanist
ideallarından qidalanan Azərbaycan klassikası həmişə
nəcib və pak mənəvi ideallar, ideya-fəlsəfi
axtarışlar ədəbiyyatı olmuşdur”.
Sovet dövründə Azərbaycan
rəhbəri “ideya-fəlsəfi axtarışlar ədəbiyyatı”
kimi səciyyələndirdiyi bədii irsin intibah
dövrünün humanist ideyalarından, maarifçilik fəlsəfəsindən
bəhrələndiyini və gənc nəslin milli vətənpərvərlik
ruhunda tərbiyəsində misilsiz rol
oynadığını xüsusi vurğulamışdı.
Heydər Əliyev Azərbaycan
yazıçılarının X qurultayındakı nitqində
qeyd etmişdi ki, bizim ədəbiyyatımız, mədəniyyətimiz
intellektual potensialımızın əsasını təşkil
edir. Bunu
yaradanlar var. Bunu yaradanlar bizim xalqın dahi insanlarıdır. Onlar bəşər
mədəniyyətini əsrlərdən-əsrlərə zənginləşdirən
əsərləri ilə ölkəmizin böyük
intellektual potensialını, mülkiyyətini yaradıblar.
Xaqani, Nizami, Tusi, Nəsimi, Füzuli, Vaqif, A.Bakıxanov,
M.Ş.Vazeh, M.F.Axundzadə, H. Zərdabi, Natəvan,
S.Ə.Şirvani, N.Vəzirov, C. Məmmədquluzadə, Sabir,
Ü. Hacıbəyli kimi sənət və məfkurə
dahiləri xalqın davamlı bədii-fəlsəfi
düşüncəsini yaşatmış və inkişaf
etdirmişlər. XIX əsrin sonu– XXI əsrin əvvəli
isə ideya-məfkurə irsinin istiqlal düşüncəsinə
yönləndirilməsi baxımından xüsusi bir dövr
olmuşdur. Ulu öndər bədii-məfkurəvi
irsimizin milli oyanış və tarixi tərəqqiyə
verdiyi töhfələr baxımından bu dövrü
çox yüksək qiymətləndirmişdir. Bütün bunları nəzərdə tutan
böyük rəhbər deyirdi ki, biz öz tariximizlə, mədəniyyətimizlə,
ədəbiyyatımızla fəxr edirik.
Azərbaycan
xalqının milli özünüdərk yönündə tərbiyələndirilməsində,
azərbaycançılıq məfkurəsinin ilkin-zəruri
konturlarının cızılmasında oynadığı
müstəsna rola diqqət yetirən Heydər Əliyev XX əsrin
əvvəllərindən fəaliyyətə başlayan
“Molla Nəsrəddin” satirik jurnalı və onun ətrafında
toplaşan “mollanəsrəddinçilər”in bədii-fəlsəfi
irsinə də müasirlik baxımından yanaşır, bu
zəngin irsin milli mədəniyyətimizdəki yerini və
rolunu yüksək qiymətləndirirdi.
Ulu
öndər Azərbaycan xalqının milli
oyanışında, mədəni-siyasi dirçəlişində,
özündərkinin formalaşmasında misilsiz rol oynayan
“Molla Nəsrəddin” jurnalı haqqında demişdir: “Mütərəqqi
ideyaların carçısı olan “Molla Nəsrəddin” xalq
və demokratiya cəbhəsində duraraq azadlıq
düşmənlərini--çar mütləqiyyətini,
müstəmləkəçilik siyasətini, geriliyi,
mövhumatı, millətçiliyi amansız satira atəşinə
tuturdu. “Molla Nəsrəddin”in haqq səsi
Qafqazın hüdudlarını aşıb Rusiyada,
bütün Yaxın və Orta Şərqdə
eşidilmişdi. “Molla Nəsrəddin”in
yalnız Azərbaycanın deyil, eləcə də Yaxın
Şərq ölkələrinin ictimai və ədəbi-bədii
fikir tarixində müstəsna rolu əbədidir”. Mollanəsrəddinçilərin fəaliyyəti
haqqında danışan respublika rəhbəri jurnalın
ümumşərq hadisəsi olduğunu göstərməklə,
onun təkcə milli şüura deyil, həmçinin
bütün Şərq fəlsəfi fikrinə təsir
göstərdiyini də vurğulamışdır.
Azərbaycana rəhbərlik etdiyi hər iki dövrdə
(1969--1982 və 1993-2003) Heydər Əliyevin Azərbaycan mədəniyyəti,
ədəbiyyatı da daxil olmaqla, Vətəninin hərtərəfli
tərəqqisinə göstərdiyi böyük
qayğı, milli ideologiyanın əsaslarını müəyyən
etməsi onu ümummilli lider səviyyəsinə yüksəltmişdir. Heydər
Əliyevin çoxcəhətli liderlik fəaliyyəti ilə
sıx bağlı olan həmin dövrün ictimai həyatda,
dahi şəxsiyyətin mədəni irsə və milli ənənəyə
münasibəti, bədii-fəlsəfi irsin müasirliklə əlaqələndirilməsi
onun çıxışlarında, nitqlərində öz
dolğun əksini tapmışdır.
Azərbaycan
ədəbi-fəlsəfi irsinin, mənəvi sərvətinin
zənginliyindən bəhs edən ulu öndər demişdir:
“Azərbaycan ədəbiyyatının çox zəngin
tarixi vardır. Nadir xalq tapıla bilər ki,
onun bizim qədər nəhəng ədəbi irsi, bizim qədər
görkəmli yazıçısı və şairi olsun.
XX əsrdə yazıb-yaradan Mirzə Ələkbər Sabir,
C.Məmmədquluzadə, Y.V.Çəmənzəmənli.,
H.Cavid, C.Cabbarlı, M.S.Ordubadi, M.İbrahimov, S.Rüstəm,
M.Rahim, S.Vurğun, S.Rəhimov, R.Rza və digərləri kimi
söz sənəti korifeylərimiz Azərbaycan
xalqının iftixarıdır. Onlar xalqa öz
sənətləri ilə borclarını veriblər”. Ulu öndər Azərbaycan xalqının parlaq və
orjinal mədəniyyətindən danışarkən bir
sıra dahi şəxsiyyətlərlə yanaşı, Mirzə
Ələkbər Sabirin, Cəlil Məmmədquluzadənin və
bir çox başqalarının adlarını da çəkmiş
və bildirilmişdir ki, “onlar bu mədəniyyətin
çoxəsrlik tarixinin bəzəyidirlər”.
“Molla Nəsrəddin”
jurnalı ilə yanaşı, əksər mollanəsrəddinçilərin
– M.C.Məmmədquluzadə, M.S.Ordubadi, M.Ə.Sabir,
Ə.Haqverdiyev, Əli Nəzmi və Əliqulu Qəmküsarın
yubileylərinin keçirilməsi də Azərbaycan rəhbəri
kimi Heydər Əliyevin təşəbbüsü və
bilavasitə iştirakı ilə baş tutmuşdur. Milli mədəniyyət klassiklərinin, milli
inqilabi-demokratik cəbhə təşkil etmiş mollanəsrəddinçilərin
də o vaxtlar SSRİ miqyasında, müstəqillik illərində
isə beynəlxalq aləmdə tanınmalarında Heydər
Əliyevə görə, belə “şəxsiyyətlərin
yubileylərinin keçirilməsi, bir tərəfdən,
onların xalq qarşısında, millət
qarşısında xidmətlərinə verilən qiymətdir,
digər tərəfdən, xalqın, millətin zənginliyini
nümayiş etdirir. Eyni zamanda bu yubileylər
xalqın, millətin daha da yüksəlməsinə kömək
edir”. Bu baxımdan Azərbaycan tarixinin
yetirdiyi böyük ədəbi şəxsiyyətlərin
abidəyə çevrilməsi xalqın milli
varlığına, milli-mənəvi duyğularının
güclənməsinə son dərəcə müsbət təsir
göstərmişdir.
Heydər Əliyevin, eyni zamanda, mollanəsrəddinçilərin
ideya-fəlsəfi irsinə qayğısı müasir,
müstəqillik dövrü fəlsəfi mədəniyyəti
üçün onların gərəkli cəhətlərinin
əxz olunmasında ciddi rol oynamışdır. Azərbaycan
xalqının, həm də başqa xalqların mənəvi
dəyərlərinə hörmətlə yanaşan Heydər
Əliyev müxtəlif illərdə ədəbiyyat və mədəniyyətlə
bağlı bir sıra dəyərli fikir və mülahizələr
söyləmişdir. Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi illərdə Heydər Əliyev respublika
yazıçılarının bütün
qurultaylarının iştirakçısı olmuş,
yüksək elmi-nəzəri səviyyəli
çıxışları və ədəbi prosesə dair
bir-birindən maraqlı təhlilləri ilə
iştirakçıların ictimai şüurunda dərin izlər
qoymuşdur.
Müstəqillik dövründə Azərbaycanın
böyük şəxsiyyətlərinin, milli mədəniyyətin
görkəmli nümayəndələrinin zəngin irsinin azərbaycançılıq
fəlsəfəsi baxımından yenidən öyrənilməsi
və təbliği ön plana çəkilmişdir. Heydər
Əliyevin xalqımızın bir çox mütəfəkkirlərinin
yubileylərinin qeyd olunması münasibətilə
imzaladığı sərəncamlar, o cümlədən Cəlil
Məmmədquluzadənin 125 illik yubileyinin qeyd olunması bu
sahədə aparılan siyasətin parlaq nümunəsidir.
Ümummilli
lider deyirdi ki, Azərbaycan klassiklərinin fəlsəfi irsi
bizim tarixi ənənəmiz, əcdadlarımızdan bizə
gəlib çatmış gözəl bir mənəvi xəzinədir:
“Bu da təsadüfi deyil... Biz tariximizin qədim
dövrlərini xatırlayarkən, yaxud onları dünyaya
geniş çatdırmaq istəyərkən, birinci növbədə
və bəzən də yalnız mədəniyyətimizə,
mədəniyyət, ədəbiyyat xadimlərinin
yaratdığı əsərlərə, böyük
şairlərimizin, mütəfəkkirlərimizin
yazdığı əsərlərə istinad edirik. Eyni zamanda, dünya, bəşər
qarşısında bunlarla fəxr edirik,
öyünürük. Çünki bu
böyük insanlar nəinki bizim xalqımızı, həm də
bütün bəşəriyyəti, bəşər tarixini
zənginləşdirən əsərlər yazmışlar”.
Ulu öndərin şəxsiyyətinə və
yaradıcılığına böyük diqqətlə
yanaşdığı klassik Azərbaycan
yazıçılarından biri də mollanəsrəddinçilərin
ideya rəhbəri Cəlil Məmmədquluzadədir. Hələ
1981-ci ildə respublika rəhbərinin təşəbbüsü
ilə Bakıda böyük sənətkarın ev-muzeyinin yaradılması
haqqında qərar qəbul edilmişdi. Əlamətdar
haldır ki, həmin ev-muzeyini açmaq şərəfi də
aradan 13 il keçəndən sonra müstəqil
Azərbaycanın Prezidenti Heydər Əliyevə nəsib
olmuşdur. Böyük rəhbər Mirzə Cəlil
şəxsiyyətinə və
yaradıcılığına, ümumiyyətlə, klassik Azərbaycan
ədəbiyyatının və mədəniyyətinin
görkəmli nümayəndələri olmuş mollanəsrəddinçilərin
fəlsəfi irsinə dair dəyərli mülahizələr
söyləmişdir. Heydər Əliyevin
“Molla Nəsrəddin”in fəlsəfi irsi haqqındakı
mülahizələri ciddi elmi-mədəni səciyyə
daşıyır.
Ulu
öndər Heydər Əliyev “Molla Nəsrəddin”
jurnalının yubiley gecəsindəki
çıxışında jurnalın cəmiyyətin
sosial-mədəni həyatına təsirindən bəhs edərək
demişdir: “Molla Nəsrəddin” jurnalı dünyada məşhurdur.
O vaxtlar rabitənin çox zəif olduğuna baxmayaraq, “Molla
Nəsrəddin” jurnalı dünyanın bir çox ölkələrində
yayılırdı, hörmətlə
qarşılanırdı, oxunurdu və hər yerdə öz
təsirini göstərirdi. Azərbaycanın həyatında
“Molla Nəsrəddin” jurnalının xüsusi yeri var. O
vaxtın şəraitinə uyğun olaraq Cəlil Məmmədquluzadə
“Molla Nəsrəddin” jurnalını xalqın əksər təbəqələri
üçün oxuna bilən, anlaşıqlı səviyyədə
nəşr edirdi. Jurnal Azərbaycan dilində
nəşr olunduğundan o vaxt onu oxuyanların vasitəsilə
xalq arasında geniş yayılırdı və çox
güclü təsir göstərirdi”.
Azərbaycan
xalqının milli şüurunun
formalaşdırılması və qorunmasında ədəbiyyat
və mədəniyyət nümayəndələrinin bir
çox mərhələlərdə həm də siyasi xadimlərin
vəzifələrini öz üzərlərinə
götürmələri baxımdan istisna təşkil etməyən
Cəlil Məmmədquluzadə və digər mollanəsrəddinçilər
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin rəhbər xadimləri
sırasında yer almasalar da, müstəqillik
ideyalarının formalaşmasında, bu ideyaların beyinlərdə
və şüurlarda özünə yer tapmasında müstəsna
xidmətlər göstərmişlər. Heydər
Əliyev haqlı olaraq qeyd edirdi ki, “Biz Cəlil Məmmədquluzadəyə,
sadəcə, bir ədəbiyyatçı kimi,
yazıçı kimi, publisist kimi yox, böyük siyasətçi
kimi yanaşmalıyıq. Cəlil Məmmədquluzadə
öz yaradıcılığı ilə Azərbaycanın
ictimai-siyasi həyatının inkişafında, milli ruhun
yüksəlməsində böyük rol
oynamışdır. Bu, təkcə ədəbiyyat
deyil, təkcə mədəniyyət deyil, bu, siyasətdə
böyük xidmətdir, ictimai həyatımızda
böyük xidmətdir”.
Ulu öndər mollanəsrəddinçilərin fədakar
fəaliyyətləri arasında onların ana dilinin
saflığı, azərbaycançılıq uğrunda
apardıqları mübarizəni xüsusi qeyd edirdi. Azərbaycan dili məsələsinə
həmişə xüsusi həssaslıqla yanaşan, müstəqillik
dövründə isə onun dövlət dili kimi inkişaf
etdirilməsini və tətbiq dairəsinin genişləndirilməsini
milli ideologiya səviyyəsinə qaldıran Heydər
Əliyev ana dilinin inkişafında mollanəsrəddinçilərin
fəaliyyətini, ən dəyərli cəhətlərdən
biri kimi diqqətə çatdırırdı: “Azərbaycan
xalqının dilinin inkişafı üçün göstərdikləri
xidmətləri, onların ana dilinə-Azərbaycan dilinə
böyük diqqəti, ana dilini təbliğ etməsi və
ana dilinin, Azərbaycan dilinin hər yerdə hökm sürməsinə
dair fikirləri, yazıları o vaxt üçün çox
vacib idi, bu gün üçün də çox
aktualdır”. Təsadüfi deyil ki, digər
klassik yazıçı və şairlərimizlə bir
sırada Cəlil Məmmədquluzadə irsi də Azərbaycan
dili anlayışına yenidən vətəndaşlıq
hüququ qazandırmaq prosesində Heydər Əliyevin
arxalandığı mənbələrdən biri olmuşdur.
Ulu öndər özünün müxtəlif məruzə
və nitqlərində, müsahibə və söhbətlərində
gənc, müstəqil Azərbaycan Respublikasının milli
ideologiyasını yaratmağın zəruriliyi barəsində
danışmışdır. Heydər Əliyevin
fikrincə, bu ideologiya, ilk növbədə, Azərbaycan
xalqının əsrlər boyu yaratdığı mənəvi
sərvətlərə əsaslanmalı, xalqın mədəniyyət
və mənəviyyatını, dini, etik və estetik dəyərlərini,
keçdiyi tarixi inkişaf yolunu özündə əks etdirməlidir.
Ümummilli lider klassik
yazıçılarımızın
yaradıcılığını milli ideologiyanın bünövrəsi
hesab etmiş və yeni dövlət quruculuğunda, xüsusən
mədəni quruculuqda onların irsindən yaradıcı
şəkildə istifadəni zəruri saymışdır. Bu baxımdan
Heydər Əliyev xatırladırdı ki, azərbaycançılıq
təbliğatında bu ideologiyanın yaradıcıları
olaraq, ilk növbədə, dahi sənətkar Cəlil Məmmədquluzadənin
və onun rəhbərlik etdiyi məfkurə cərəyanının
ədəbi-ictimai irsinə müraciət edilməlidir.
Bununla
bağlı Heydər Əliyev demişdir: “Cəlil Məmmədquluzadənin
yaradıcılığında Azərbaycanın
bütün milli xüsusiyyətləri, eyni zamanda, ümumbəşəri
dəyərləri əks etdirən fikirlər bizim milli
ideologiyanın əsasıdır və həmin
ideologiyanın yaranması üçün böyük bir
vasitədir, böyük bir sərvətdir. O dövrə həm
milliliyə bağlı olmaq, həm də dünyəvi,
ümumbəşəri dəyərləri qiymətləndirmək,
onları öz yaradıcılığında əks etdirmək
və xalqımızın ümumi səviyyəsini
qaldırmaq cəhdləri böyük vətəndaşlıq
cəsarəti idi, böyük xidmətdir və bunu biz daim
qiymətləndirməliyik. Ona görə də,
Cəlil Məmmədquluzadənin
yaradıcılığı, əsərləri bu gün
bizim milli ideologiyanın formalaşmasında, yaranmasında və
onun konsepsiyasının elmi şəkildə
hazırlanmasında çox kömək edə bilər və
çox kömək edəcəkdir”.
Ümummilli liderin başqa bir diqqətəlayiq fikri də
mollanəsrəddinçilərin uzun illər ədəbiyyatşünaslıqda
və ictimai fəlsəfədə yalnız din əleyhinə
təbliğat apardıqları barədə yanlış fikrə
qarşı çıxmasıdır. Bununla
bağlı Heydər Əliyev qeyd edirdi ki, biz indi öz
dinimizə qayıtmışıq. Din mənəvi mənbələrimizdən
biridir. İslam dininin, Qurani- Kərimin Azərbaycan
xalqı üçün açdığı yol davam edəcək
və biz get-gedə dinimizin hər yerdə özünə
layiq yer tutumasına imkan yaradacağıq. Çünki
bu gün də dini təhrif edənlər, dindən öz məqsədləri
üçün istifadə edənlər, dindən istifadə
edərək xalqımızı cəhalətə
uğratmağa çalışanlar az
deyil. Məhz mollanəsrəddinçilər də
“dini təhrif edənlərə, dindən öz məqsədləri
üçün istifadə edənlərə qarşı
amansız mübarizə edirdilər.
Mollanəsrəddinçilərə
onların ideya rəhbəri Mirzə Cəlillə birlikdə
müasirlərimiz kimi yanaşan, onları müstəqillik dövrünün
mənəviyyat mənbəyi, mənəvi dayağı
olaraq dəyərləndirən Heydər Əliyev bu
insanları xalqı çətinliklərdən
çıxarmağa kömək edən fəlsəfi irs sahibləri hesab edirdi. Milli mədəni
irsin misilsiz hamisi mollanəsrəddinçilərin fəlsəfi
irsinin yeni şəraitdə öyrənilməsi zərurətini
irəli sürərək demişdir: “Doğrudan da, Azərbaycan
ədəbiyyatının digər klassikləri ilə
müqayisədə ölməz Molla Nəsrəddinin irsi daha
çox müstəqillik əqidəsi və təfəkkürü
ilə öyrənilməyə möhtacdır. Çünki sovet rejimi şəraitində onun bir
çox əsərləri öz həqiqi qiymətini
almamış, yaxud toxunduğu bir sıra vacib mətləblər
məhz hakim ideologiyanın şərtlərinə uyğun gəlmədiyindən
diqqət mərkəzindən kənarda qalmışdır”.
Bu mənada soydaşlarımızın,
böyüməkdə olan gənc nəslin indiki və gələcək
dövrlər üçün mollanəsrəddinçilərin
fəlsəfi irsindən bəhrələnməsi zərurəti
daha da aktuallaşır.
Heydər
Əliyev deyirdi ki, Cəlil Məmmədquluzadə tariximizə
böyük bir demokrat kimi daxil olubdur: “Biz bu gün bu prinsiplər
əsasında demokratik hüquqi dövlət yaratmaq istəyirik,
demokratik hüquqi cəmiyyət yaratmaq istəyirik. Cəlil Məmmədquluzadə böyük demokrat
olubdur, Azərbaycanın dövlətçiliyi
üçün səylər göstəribdir. Bizə
böyük miras, irs qoyub gedibdir. Bunların hamısını biz yüksək qiymətləndirməliyik.
Bax, bunlara görə də Cəlil Məmmədquluzadə
daim bizimlədir. Cəlil Məmmədquluzadədən,
onun yaradıcılığından biz daha faydalı istifadə
etməliyik”.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin mollanəsrəddinçilərin
fəlsəfi irsi ilə bağlı dəyərli fikirlərini
aşağıdakı kimi ümumiləşdirmək olar:
-mollanəsrəddinçilik
fəlsəfi təlim kimi ümumşərq hadisəsi
olmaqla təkcə milli deyil, bütün Şərq fəlsəfi
fikrinə təsir etmişdir;
- bu təlim Azərbaycan xalqının milli
oyanışı və milli dirçəlişində, milli
özündərkinin formalaşmasında misilsiz rol oynamışdır;
- müstəqilliyin mədəni-fəlsəfi,
ideoloji və milli-psixoloji konsepsiyasının yaranmasında
da bu fəlsəfi irsi baza və mənbə rolu
oynamışdır.
Müdrik rəhbər mollanəsrəddinçilərin
fəaliyyətindən bəhs edərək demişdir: “Cəlil Məmmədquluzadə dühası “Molla Nəsrəddin”
jurnalında öz əksini tapdı. “Molla Nəsrəddin”,
onun vasitəsilə Cəlil Məmmədquluzadə və
jurnalın işinə cəlb olunmuş Azərbaycanın
başqa mütəfəkkir adamları xalqımızın
milli şüurunun formalaşmasında, milli ruhunun yüksəldilməsində,
milli oyanışında böyük rol oynamışdır”.
Prezident İlham Əliyevin “Molla Nəsrəddin”
jurnalının 100 illik yubileyi haqqında sərəncamında
isə göstərilir: “Görkəmli
yazıçı Cəlil Məmmədquluzadənin təşəbbüsü,
redaktorluğu və naşirliyi ilə fəaliyyətə
başlayan “Molla Nəsrəddin” xüsusi ədəbi məktəb
yaratmış, milli mətbuatımızın
inkişafının qızıl səhifələrini
yazmışdır. Xalq yumorundan, klassik Azərbaycan
ədəbi və dünya bədii-publisist irsinin ənənələrindən
məharətlə bəhrələnərək
publisistikamızı janr, üslub baxımından zənginləşdirən
jurnal yalnız Azərbaycanın deyil, eləcə də
Yaxın Şərq ölkələrinin ədəbiyyatlarında
demokratik meyillərin güclənməsinə misilsiz təsir
göstərmişdir”.
Azərbaycanın intellektual
potensialının bünövrəsində milli ədəbiyyatı
və mədəniyyəti görən Heydər Əliyevin cəmiyyətə
ideya-nəzəri baxışında bu milli-mənəvi sərvət,
eyni zamanda, müstəqil dövlətimizin ideoloji əsasını
təşkil edən azərbaycançılığın möhtəşəm özüllərindən biri olaraq
dəyərləndirilmişdir.
Çıxışlarının birində ulu öndər
qeyd etmişdir ki, “İnsanlara ədəbiyyat qədər, mədəniyyət
nümunələri qədər güclü təsir edən,
yəni insanların mənəviyyatına, əxlaqına, tərbiyəsinə,
fikirlərinin formalaşmasına bu qədər güclü
təsir göstərən başqa bir vasitə yoxdur. Bizim ədəbiyyatımız,
doğrudan da, xalqımızda, millətimizdə milli ruhu
oyadıbdır, milli əhval-ruhiyyəni
canlandırıbdır, milli dirçəliş prosesini
gücləndiribdir. Məhz bunların nəticəsində
bizdə milli psixologiya, milli ideologiya formalaşmağa
başlayıbdır”.
Ümummilli lider Heydər Əliyev müstəqilliyin mədəni-fəlsəfi ideologiyası və milli-psixoloji sərvətinin yaranmasında klassik fəlsəfi-bədii irsin baza rolu oynadığını dönə-dönə vurğulamış, bu zəngin xəzinədən yaradıcı istifadə üçün zəruri tədbirləri ardıcıl olaraq gerçəkləşdirmişdir. Bu baxımdan ulu öndərin klassik mədəni irsə, milli fəlsəfi düşüncəyə, inqilabi-demokratik dəyərlərə və sivil ənənələrə həssas, qayğıkeş münasibəti mükəmməl bir sistem təşkil edir.
Sakit HÜSEYNOV, AMEA Fəlsəfə
İnstitutunun şöbə müdiri, professor
Yusif HÜSEYNOV, Naxçıvan
Dövlət Universitetinin dosenti
Xalq qəzeti.-2020.-2 may.-S.7.