Vandalizm Ermənistanın əsl
siması, etnik mahiyyətidir
Bu gün ermənilər işğal etdikləri Azərbaycan ərazilərini
tərk edərkən, hər zaman olduğu kimi, dünya dövlətlərinə,
havadarlarına üz tutub,
haray-qışqırıq qoparırlar: qoymayın, imkan verməyin, azərbaycanlılar xristian məbədlərini
dağıdırlar, yerlə-yeksan edirlər. Əslində,
əli hər yerdən üzülən düşmən
fikirləşir ki, bəlkə, belə bir yalan, iftira
ilə hansısa məqsədinə nail ola bilər. Digər tərəfdən,
sözügedən xristian məbədlərinin
ermənilərə heç bir aidiyyatı yoxdur. Bu abidələr əsasən qədim tarixə
malik Qafqaz Albaniyası
dövlətinin tarixi irsidir,
başqa sözlə, Azərbaycanın əzəli
maddi-mədəniyyət xəzinəsidir. İndi
siz fikirləşin, biz
öz irsimizi necə
məhv edə, dağıda, viran qoya bilərik?!.
Yeri gəlmişkən, tarixdən bəllidir ki, 1828-ci ildə Cənubi Qafqazı işğal edən rus imperiyası bu ərazilərdə də kök salıb. Bundan sonra düşmənin bu yerlərə kütləvi köçü başlayıb, 1836-cı ildə isə ermənilərin müraciəti əsasında tarixi cinayət törədilib: Çar hakimiyyəti Alban Katolikosluğunu erməni-qriqorian kilsəsinə birləşdirib. Beləliklə, Qafqazın əsas sahibi olan alban xristian kilsəsi-alban izi erməni kilsəsinə tabe etdirilərək tarixdən silinib.
Azərbaycan hökumətinin rəsmi məlumatına
əsasən, ölkəmizin 30 il ərzində
işğal altındakı
torpaqlarında 403 tarixi-dini abidəsi olub. Onlardan 67-si məscid,
144-ü məbəd, 192-si isə ziyarətgah kimi
qeydə alınıb.
Ermənilərin məscidlərimizə
düşmən münasibəti, insanlıqla bir
araya sığmayan vəhşi əməlləri
işğaldan azad
edilən kənd, qəsəbə və şəhərlərimizdə
daha qabarıq nəzərə
çarpır. Şuşa, Ağdam, Zəngilan və Qubadlıda içərisində
donuz saxlanan tarixi məscidlərimiz haqqında yəqin
ki, beynəlxalq ictimaiyyət xəbərdardır.
Xocavənd rayonu ərazisində
1894-cü ildə tikilən Rus Pravoslav Kilsəsi də hazırda
acınacaqlı vəziyyətdədir.
Bu gün
Dağlıq Qarabağ və ətraf rayonlarda 100-dən çox
qədim alban dini abidəsi
var. Ermənilər tərəfindən 30
il ərzində “erməniləşdirmə”
əməliyyatı aparılan həmin kilsə və
monastırlar indi həyasızcaslna “qədim
erməni abidələri” kimi təqdim edilir. Laçında yerləşən Ağoğlan, Kəlbəcər rayonunda Xudavəng və Gəncəsər,
Xocavənddə Amaras, Ağdərədə
Müqəddəs Yelisey monastır
kompleksləri bunun bariz
ifadəsidir.
Beləliklə, düşmən ona məxsus olmayan tarixi abidələrə sahiblik
iddiasını bütün dünyaya bəyan etməklə bərabər,
həm də o məbədlərin guya dağıdılmasını bildirir. Halbuki
xalqımız nəinki alban abidələrinə,
eləcə də xristian dini
komplekslərinə daim hörmətlə
yanaşır. Qafqaz Müsəlmanları
İdarəsinin sədr müavini Fuad Nurullayev bununla bağlı deyir: “Bütün səcdə olunan yerlər Allaha məxsusdur.
İslamın, müqəddəs Quranın, şəriətimizin
bizə verdiyi dəyər ondan
ibarətdir ki, tək olan
Allaha ibadət üçün
qərar verilən istənilən məkanda müsəlmanın
ibadəti caizdir, yəni icazəlidir.
Bu gün tikilən məscid,
kilsə, sinaqoq heç
də bir millətə və ya ümmətə məxsus deyil.
Tək olan Allaha ibadət
yeri tikilirsə, bütün
səmavi dinlərə inanan insanlar o yerlərə ehtiramla, hörmətlə, izzətlə
yanaşmalıdır. Bu yerlər müqəddəs
məkanlardır, toxunulmazdır”.
F.Nurullayev hazırda Azərbaycanın hər yerində xristianlara məxsus ibadət evlərinin – udin, pravoslav və katolik kilsələrinin olduğunu bildirir: “Yaxşı xatırlayıram, ulu öndərimiz Heydər Əliyev Bakıda katolik kilsənin tikilməsi üçün yerin ayrılmasına qərar verib. O cümlədən, Prezident İlham Əliyevin sinaqoqların, kilsələrin inşasını hər zaman diqqətdə saxlayıb. Dövlətimizin başçısı tərəfindən həmin məbədlərə vaxtaşırı müəyyən yardımlar da edilib...”.
İlahiyyatçının sözlərinə
görə, hazırda Bakının mərkəzində fəaliyyət
göstərən erməni kilsəsinə daim
diqqət göstərilib. Amma düşmən
Ağdam, Qubadlı, Zəngilan və
Şuşadakı məscidlərdə donuz
saxlayıb. Bununla da
yağı Allah evinə qarşı böyük hörmətsizlik edib.
Uzun illər davam edən işğal zamanı Ermənistanın təcavüzkar
siyasəti nəticəsində Azərbaycan xalqına məxsus
tarix və mədəniyyət abidələri
dağıdılıb, mənimsənilib, təyinatına uyğun gəlməyən şəkildə
istifadə olunaraq vandalizmə məruz
qalıb. Erməni silahlı qüvvələri tərəfindən
ən çox dağıdılan mədəni
irs nümunələri İslam
dini abidələri – məscidlər,
türbələr və digər inanc yerləri
olub. Ermənilər məscidlərin
içərisində ev heyvanları saxlamaqla azərbaycanlılara qarşı öz nifrətlərini ifadə ediblər. İşğal olunan ərazilərdə
yerləşən mədəni irsə, o
cümlədən xüsusi əhəmiyyətə
malik unikal abidələrə
bu cür
barbarcasına münasibət, əslində, dünya
irsinə qarşı yönələn təhdiddir.
İşğaldan azad olunan ərazilərdə yerləşən abidələrin bir çoxu, o cümlədən Qubadlı rayonunun Məmər kəndindəki XVIII əsrə aid məscid də hazırda acınacaqlı vəziyyətdədir. Bədnam ermənilər bu dini-mədəniyyət abidəsindən də Zəngilan rayonundakı məscid kimi, donuz tövləsi olaraq istifadə ediblər. Bu hal Ermənistan Respublikasının digər dinlərə münasibətini və həqiqi simasını əks etdirir. Eyni zamanda, bu vandalizm faktı ümumilikdə dünyanın mədəni irsinə barbar münasibət olduğundan beynəlxalq təşkilatlar, tərəqqipərvər dünya birliyi tərəfindən kəskin qınaq obyektinə çevrilməli, hüquqi qiymətini almalıdır. Amma, təəssüf ki, bu cür vəhşiliyə susqunluqla yanaşılır. Təəccüblü hal isə odur ki, hazırda müəyyən dövlətlər erməni yalanlarına inanır, onların təkcə Azərbaycana yox, bütün dünyaya və insanlığa qarşı bəşəri cinayətlərinə qarşı biganə münasibət bəsləyirlər.
Erməni işğalçıları bütün yaşayış məntəqələrimizi də vəhşicəsinə dağıdıb, salamat bir bina qoymayıblar. Bütün infrastrukturu yerlə-yeksan ediblər. Erməni vandalizmi mağara və kurqanlardan, məzarlıqlardan və qəbirüstü abidələrdən də yan keçməyib.
V.BAYRAMOV
Xalq qəzeti 2020.- 24 noyabr.- S.7.