Ölkənin iqtisadi
uğurları dərin islahatların məntiqi nəticəsidir
Ötən il ölkəmizin həyatı bir
sıra mühüm hadisələrlə əlamətdar oldu.
Azərbaycan Prezidenti, Ali Baş Komandan İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə 44 günlük Vətən müharibəsi qələbə
ilə başa çatdı. Bununla da xalqımızın
tarixinə yeni şərəfli bir səhifə
yazıldı. Qələbəyə gedən yol heç də
asan olmadı. Son 25 il ərzində qalibiyyətin beynəlxalq
hüquqi normativ bazasının
formalaşdırılması, informasiya blokadasının
yarılması, Azərbaycanın haqq səsinin dünyaya
çatdırılması, milli iqtisadiyyatın gücləndirilməsi,
ordu quruculuğunda həyata keçirilən islahatlar, qəhrəman
zabit və əsgərlərimizin şücaəti, ən əsası
isə Ali Baş Komandanın qətiyyəti bu parlaq, möhtəşəm
uğuru şərtləndirdi.
Prezident İlham Əliyev ötən ilin
yekunlarına dair müşavirədə
torpaqlarımızın işğaldan azad edilməsinin son 30
ilin ən mühüm tarixi hadisəsi olduğunu xüsusi
vurğuladı: “Azərbaycan 44 gün ərzində tarixi qələbə
qazanaraq öz torpaqlarını azad etdi, düşmənə
sarsıdıcı zərbələr endirdi, Ermənistanı
məğlub etdi. Bu məğlubiyyət nəticəsində
Ermənistan məcbur olub kapitulyasiya aktına imza atıb, təslim
olub və biz 3 rayonumuzu bir güllə atmadan, bir şəhid
vermədən siyasi yollarla geri qaytardıq. Beləliklə,
Ermənistanın 30 il davam edən işğalçılıq
siyasətinə son qoyuldu”.
Müşavirədə barəsində
danışılan əsas məsələlərdən biri də
işğaldan azad edilən ərazilərdə quruculuq
işlərinin aparılması ilə bağlı idi.
Dövlətimizin başçısı bu istiqamətdə
2021-ci il ərzində Azərbaycan dövləti tərəfindən
mühüm işlər görüləcəyini bildirdi və
bununla bağlı müvafiq struktur rəhbərlərinə
zəruri tövsiyyələrini verdi:
– bütün şəhər və kəndlərin
bərpası ilə əlaqədar vahid konsepsiya
olmalıdır. İlk növbədə böyük
yaşayış məntəqələri bərpa edilməlidir.
Aidiyyəti qurumlar tərəfindən kəndlərin optimal
say tərkibi müəyyənləşdirilməlidir.
Ərazilərdə infrastruktur, məşğulluq və s. bu
kimi məsələlər nəzərə
alınmalıdır;
–azad edilmiş torpaqlarda kənd təsərrüfatı,
kənd təsərrüfatı emalı və turizm əsas fəaliyyət
sahələri kimi yaradılmalıdır;
–şəhərlərin bərpası bu yaşayış sahələrinin dəqiq say tərkibinin müəyyənləşdirilməsi əsasında aparılmalıdır. Minalardan təmizləmə, şəhərsalma qaydaları, infrastruktur layihələri və tikinti işləri ən üasir standartlara cavab verməlidir.
Müşavirədə işğaldan azad edilən ərazilərdə bərpa məsələlərin mərkəzləşdirilmiş qaydada həlli ilə bağlı Əlaqələndirmə Qərargahının artıq fəaliyyətə başladığı, işin təşkilini təmin etmək məqsədilə həmin qərargahın nəzdində idarələrarası mərkəzin, mərkəzin nəzdində isə16 işçi qrupun yaradıldığı diqqətə çatdırılıb.
Həmçinin son bir ay ərzində gündəlik məsələlərlə və qəbul olunan qərarlarla yanaşı, Strateji Fəaliyyət Planının və həmin planın əsasında tədbirlər planının hazırlanması və bunun bütün aidiyyəti qurumlarla razılaşdırılması da vurğulanıb.
Müşavirədə xatırladılıb
ki, işğaldan azad olunan ərazilərin tezliklə bərpa
edilməsi üzrə işlərin həyata keçirilməsi,
həmin regionda müvafiq infrastrukturların
yaradılması, bölgənin Azərbaycan iqtisadiyyatına
reinteqrasiyasının təmin olunması üçün 2,2
milyard manat vəsait nəzərdə tutulub. Azərbaycan
Ordusunun təchizatı, sərhədlərinin bərpa edilməsi
üzrə işlərin maliyyələşdirilməsi də
nəzərə alınmaqla, ümumilikdə bu işlərə
4,6 milyard manat maliyyə təminatı yaradılıb.
Sahibkarlara güzəştli əsaslarla kreditlərin
ayrılması üçün müəyyən dövlət
zəmanətlərinin verilməsi, həmin zəmanətli
kreditlərin faiz dərəcələrinin
subsidiyalaşdırılması, ipoteka proqramlarının həyata
keçirilməsi, sosial mənzillərin tikintisi və digər
məqsədlər üçün 152 milyon manat vəsait nəzərdə
tutulub. Hərbi qulluqçuların mənzil-məişət
şəraitinin yaxşılaşdırılması məqsədilə
bu il 35 milyon manat vəsait ayrılıb.
Keçən il qlobal pandemiyanın yaratdığı çətinliklərə, neftin qiymətinin aşağı düşməsinə baxmayaraq, iqtisadiyyata dəstək üçün kompleks tədbirlər, islahatlar həyata keçirildi. Bununla da iqtisadiyyatın kəskin enişinin qarşısı alındı. Tədiyə balansı qorunub saxlanıldı, makroiqtisadi sabitlik təmin olundu. Ölkədə kifayət qədər maliyyə imkanları yaradıldı. Bu isə büdcə kəsiri ilə bağlı qarşıya çıxan problemlərin həllini reallaşdırdı.
Azərbaycanın strateji valyuta ehtiyatları da
il ərzində sabit saxlanılıb. Mərkəzi Bankın
valyuta ehtiyatları 3 faizdən çox artıb.
Hesabat dövründə əsas vəzifələrdən
biri investisiya qoyuluşlarının təmin edilməsi idi. Bu
məqsədlə həyata keçirilən tədbirlər nəticəsində
özəl sektorda investisiya yatırımı 8 faiz artdı.
Keçən il ölkə həyatının
digər sahələrində də uğurlu göstəricilər
əldə edilib: dövlət büdcəsinin gəlirlərində
neft sektorunun payı 58 faiz, qeyri-neft sektorunun payı isə 42
faiz olub. On il əvvəl büdcədə qeyri-neft sektorunun
payı cəmi 26 faiz idisə, ötən il bu rəqəm 46
faizə qədər artıb.
Hesabat ilində kənd təsərrüfatında da mühüm göstəricilər qeydə alınıb. Dövlət Statistika Komitəsindən verilən məlumata görə, keçən il dekabr ayının 1-dək dənlilərin və dənli paxlalı bitkilərin (qarğıdalısız) əkin sahələrinin hər hektardan orta hesabla 30,7 sentner məhsul toplanıb. Bundan əlavə, 33,6 min hektar qarğıdalı sahəsindən 290,7 min ton məhsul yığılıb, hər hektardan orta hesabla 86,4 sentner qarğıdalı dəni götürülüb. Qarğıdalı dəni nəzərə alınmaqla ölkə üzrə taxıl istehsalı 3 milyon 221,9 min ton olub.
Əlbəttə, bütün bunlar iqtisadi uğurları əks etdirən göstəricilərin az bir hissəsidir. Ümumilikdə ötən ilin iqtisadi yekunları deməyə əsas verir ki, pandemiya və müharibə şəraitində keçən 2020-ci il digər ölkələrlə müqayisədə Azərbaycan üçün müsbət yekunla diqqət çəkib. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev keçən ilin yekunlarına həsr olunan müşavirədə də bu barədə deyib: “Baxmayaraq ki, 2020-ci il bütün ölkələr üçün iqtisadi sahədə ağır il olub, amma Azərbaycan digər ölkələrə nisbətən bu vəziyyətdən daha az itkilərlə çıxıb. Bizim iqtisadiyyatımız təqribən 4 faizdən bir qədər çox azalıb. Hesab edirəm ki, bu, yaxşı göstəricidir. Amma, eyni zamanda, onu da bildirməliyəm ki, qeyri-neft sənayemiz 11 faizdən çox artıb. Nəyin hesabına? Məhz şaxələndirmə hesabına. Ona görə ki, sənayeləşmə siyasəti düzgün aparılıb. Neftin hasilatı bizdə azalır. Eyni zamanda, OPEC+ razılaşmasına görə biz özümüz də azaltmışıq. Neftin qiyməti aşağı düşüb. Əgər bu neft amili olmasaydı, bizim iqtisadiyyatımız bəlkə də daha az düşərdi. Amma qeyri-neft sənayesinin 11 faizdən çox artması real iqtisadiyyatın, qeyri-neft iqtisadiyyatının inkişafı deməkdir”.
Bəli, müəyyən çətinliklərə
rəğmən Azərbaycanın iqtisadi sahədə
uğurlar əldə etməsi
düşünülmüş strategiya və aparılan dərin
islahatların məntiqi nəticəsidir. Bu fikir beynəlxalq
reytinq təşkilatlarının rəylərində də
öz ifadəsini tapıb.
Xatırladaq ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə son illərdə ölkəmizdə iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi, qeyri-neft sektorunda daha yüksək artımın təmin edilməsi, ixrac imkanlarının genişləndirilməsi, rəqabətqabiliyyətli istehsalın stimullaşdırılması, investisiyaların təşviqi, sahibkarlara dövlət dəstəyinin gücləndirilməsi və biznes mühitinin daha da yaxşılaşdırılması istiqamətində aparılan genişmiqyaslı islahatlar kursu beynəlxalq aləmdə olduqca yüksək qiymətləndirilir. Məhz bunun nəticəsidir ki, Dünya Bankı Qrupunun mühüm nəşrlərindən biri olan “Doing Business” hesabatında Azərbaycan dünyanın “Ən islahatçı on ölkə”si sırasına daxil edilib.
Bu günlərdə “Doing Business” hesabatında
qeydə alınmış məlumat uyğunsuzluqları ilə
bağlı Dünya Bankının Daxili Auditi tərəfindən
aparılan müstəqil araşdırmanın nəticələri
elan edilib. Nəticədə ölkəmizin hesabatda mövqeyi
6 pillə yaxşılaşdırılıb. Belə ki, bu il
avqustun 27-də Dünya Bankı tərəfindən
yayımlanan press-relizdə bir sıra üzv ölkələrin
“Doing Business” hesabatındakı məlumatlarının
bankın daxilində emal edilməsi prosesində
uyğunsuzluqlar aşkarlandığı və bunların
mahiyyətinin müəyyənləşdirilməsi istiqamətində
müstəqil araşdırma aparılacağı
bildirilmişdi. Dünya Bankının dekabrın 16-da
yaydığı press-relizdə artıq qeyd edilir ki, göstəricilərlə
bağlı məlumatlar yenilənib.
Müvafiq araşdırmalar nəticəsində
Azərbaycanda üç istiqamətdə - elektrik təchizatı
şəbəkələrinə qoşulma, müqavilələrin
icrası, sərhəddə ticarət indikatorları üzrə
aparılmış islahatların hesabatda lazımınca qiymətləndirilmədiyi
və daha az balla qiymətləndirildiyi məlum olub. Beləliklə,
müvafiq düzəlişlərdən sonra Azərbaycanın
əldə etdiyi bal 76,7 baldan 78,5 bala qədər
artırılıb. Bununla da ölkənin qlobal reytinq
sıralanmasında mövqeyi 191 ölkə arasında 34-dən
28-ə yüksəlib. Nəticədə Azərbaycan
Dünya Bankı tərəfindən yenidən dünyanın
ən islahatçı 10 ölkəsindən biri kimi qiymətləndirilib.
Xatırladaq ki, ölkəmiz
“Doing Business 2019” hesabatında da birinci onluqda idi.
Yeri gəlmişkən,
adıçəkilən bankın ölkələrin 10
indikator üzrə qiymətləndirilməsi məqsədini
daşıyan “Doing Business” hesabatı biznes mühitinin dəyərləndirilməsi
üçün dünyada ən vacib və etibarlı reytinq
göstəricisi hesab olunur. Burada hər il ölkələr
üzrə aparılan islahatlar həm dövlət, həm də
çoxsaylı biznes nümayəndələrindən, habelə
məşhur konsaltinq şirkətlərindən toplanan
sorğulara verilən cavablar əsasında qiymətləndirilir.
Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan
dövlətinin həyata keçirdiyi davamlı sosial-iqtisadi
inkişaf siyasəti, çoxşaxəli islahatlar bu qurum tərəfindən
diqqətlə izlənilir. Odur ki, biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması istiqamətində son illər
ölkəmizdə görülən işlər Dünya
Bankının hesabatlarında da öz dolğun əksini
tapır və yüksək dəyərləndirilir.
Ekspertlərin
cari il proqnozları da iqtisadi sahədə nikbinlik doğurur.
Belə ki, təqdim edilən iqtisadi proqnozlara görə,
2021-ci ildə ölkəmizdə ÜDM-in 3,4 faiz
artacağı, qeyri- neft sektorunun ÜDM-də payının
70,5 faizə çatacağı, inflyasiyanın 3 faiz
olacağı, manatın məzənnəsinin sabit
qalacağı gözlənilir. Özəl sektorun iqtisadi
artımda və büdcə gəlirlərində iştirak
payının artırılması üçün bu il ərzində
də mühüm stimullaşdırıcı tədbirlərin
həyata keçirilməsi planlaşdırılır.
V.BAYRAMOV
Xalq qəzeti 2021.- 19 yanvar.- S.12.