Səsin sehri
Həsən
Əbluc-80
Yəqin ki, siz də onun səsinin sehrinə düşmüsünüz. Bu aktyorun ifasında dinlədiyimiz şeirlər ruhumuza hopurdu, bizi poetik dünyaya qovuşdururdu. Tanrı ona elə bir böyük məharət, məlahətli səs bəxş etmişdi ki, bu təkrarolunmaz səs və deyim tərzi, yalnız və yalnız ona məxsus idi. Həsən Əbluc gözəl, ecazkar, cəlbedici, inandırıcı səsi ilə sözə bağlı olanların sevimlisinə çevrilmişdi.
Onun səsləndirdiyi istər poeziya, istərsə də nəsr nümunələrini başqaları nədənsə dinləyicinin daxilinə, varlığına o cür hakim edə bilmirdi. Bu ləngərli, tutarlı, sanballı üslub Həsən Əblucu zaman baxımından çoxlarından fərqləndirirdi. Sağlığında da, ölümündən sonra da...
Həsən Əbluc 1942-ci il aprelin 22-də Təbriz şəhərində anadan olmuşdu. Cənubi Azərbaycanda demokratik hərəkat süquta uğrayandan sonra ailəsi Bakıya köçən Həsən Əbluc hələ uşaq vaxtlarından aktyorluğa böyük həvəs göstərmişdi. Orta məktəbi bitirdikdən sonra o, Azərbaycan Dövlət Politexnik İnstitutuna (indiki Texniki Universitet) daxil olmuşdu. Birinci kursdan sonra sənədlərini M.Əliyev adına Azərbaycan Dövlət Teatr İnstitutunun aktyorluq fakültəsinə vermişdi. Elə həmin il Azərbaycan Dövlət Dram Teatrında rumın yazıçı Sebastyanın “Adsız ulduz” tamaşasına quruluş vermişdi.
O, Tofiq
Kazımov kimi istedadlı rejissorun
Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrında
hazırladığı tamaşalarda ikinci rejissor işləmiş
və həm də onun kursunda
təhsilini davam etdirmişdir.
3-cü kursda
oxuyanda Akademik Dram Teatrına işə dəvət olunmuşdur. Ona səhnə
danışığından Müxlis Cənizadə dərs demişdir.
O, gözəl danışığına,
sənətinə, diksiyasına,
savadına görə
Həsən Əblucu
assistent götürmüşdü.
Həsən Əbluc 30 il Azərbaycan Dövlət İncəsənət
Universitetində pedaqoji
fəaliyyət göstərmiş,
gənclərə sənətin
sirlərini öyrətmişdir.
Vaxtilə Moskvada Ümumittifaq Dövlət Kinematoqrafiya
İnstitutunda Azərbaycan
qrupu yaradılmışdı. Məşhur aktyor, rejissor Yevgeni Matfeyev həmin qrupun rəhbəri idi. Ayda bir həftə səhnə danışığından
dərs demək üçün Həsən
Əblucu Moskvaya dəvət edirdilər.
H.Əbluc radio tamaşalarında da saysız-hesabsız baş
rollarda çıxış
etmişdir. Dublyaj filmlərində bütün rejissorlar baş rolları səsləndirməyi Həsən
Əbluca həvalə
edirdilər.
Həm müəllim,
həm rejissor, həm də aktyor olan Həsən
Əbluc, eyni zamanda, bir-birindən maraqlı hekayələr,
dram əsərləri yazmışdır.
40-a yaxın filmdə
çəkilib. “Ağ atlı oğlan”, “Alman klinikasına şəxsi səfər”
, “Babək”, “Bakıda
küləklər əsir”,
“Bircəciyim” ,“Qatır
Məmməd” , “Qara gölün cəngavərləri”,
“Pəncərə” və
digər filmlərdə
maraqlı obrazlar yaradıb.
Azərbaycanın Əməkdar artisti Həsən Əblucun rejissor kimi sonuncu
işi Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində quruluş
verdiyi Cəlil Məmmədquluzadənin “Anamın
kitabı” əsəri
idi. Rejissor tamaşanı Novruz
bayramına kimi təhvil vermək istəyirdi və buna görə gecə-gündüz çalışırdı.
Lakin 1994-cü il martın 13-də tamaşanın məşqi
zamanı ürəktutması
nəticəsində halı
pisləşib və huşunu itirən Həsən Əbluc xəstəxanada dünyasını
dəyişib. Tamaşa üzərində
işi isə qardaşı, kinorejissor Ənvər Əbluc yekunlaşdırmışdır.
O, cəmi 52 il
yaşadı. Bu işıqlı
dünyadan ömrünün
kamilliyə yenicə çatdığı bir
vaxtda ayrılan Həsən Əbluc yaddaşlarda da öz səsi ilə elə bu yaşda qaldı...
Sənətkarın qardaşı, kinorejissor Ənvər Əbluc înun haqqında
“Həsən Əbluc”
filmini lentə alıb. Bu, Həsən Əbluca qardaş sevgisi ilə yanaşı, həm də bir tamaşaçı
sevgisindən irəli
gəlib.
Bu yazıda sənətkarın
qızı Elnaz Əblucun atası haqqında bir xatirəsini də diqqətə çatdırmaq
istərdik: “Mən həmişə demişəm
ki, o, təkcə gözəl ata deyildi, həm də böyük dost idi. Atam gülləri çox
sevərdi. Və bayramlarda
təkcə mənim üçün deyil, məktəbimizin müəllimləri
üçün də
gül alardı.
Bir də, əlbəttə ki, mənim hər ad günümün
səhəri gözəl
gül dəstəsi ilə başlayardı.
Hər yay o, anamla birlikdə
məni Moskvaya sanatoriyaya göndərər,
daha sonra özü də gələrdi. Məktəbə
gedəndə mənim
üçün elə
dadlı buterbrodlar hazırlayardı ki…
Hamı fikirləşərdi ki, onları anam hazırlayır, amma biləndə ki, atam hazırlayıb, təəccüblənərdilər. O, çox
diqqətli, həssas,
gözəl qardaş,
qayğıkeş ailə
başçısı və
sevən ər, dostların yolunda hər şeyə hazır olan dost idi. Peşəsində isə çox
məsuliyyətli idi,
səhhətindəki hər
hansı problem onu sevimli işindən ayıra bilməzdi.
Atam mənim
rejissor olmağımı
çox istəyirdi, lakin sağlığında
mən bunu istəmirdim. Yalnız onun qəfil
ölümündən sonra
məndə atamın
arzusunu yerinə yetirmək istəyi yarandı. Mən rejissor oldum
və qəlbimin dərinliklərinədək bu
peşəni sevdim.
Mən heç
vaxt onun ucaldığı zirvəyə
çata bilmərəm,
lakin məni görəndə və soyadımı eşidəndə
insanların atamı böyük hörmətlə
yad etmələri xoşdur. Çox heyif ki, o, özünün
aktyor və rejissor potensialından sonadək istifadə edə bilmədi...”
M.MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.- 2022.- 13 avqust.- S.11.