Dayanıqlı İnkişaf Məqsədləri
üzrə 2022-ci ilin
hesabatında Azərbaycanın
mövqeyi daha da möhkəmlənmişdir
Azərbaycan Respublikası Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının
üzvü olan dövlətlərin 2015-ci ilin
25–27 sentyabr tarixlərində
keçirilən Dayanıqlı
İnkişaf Sammitində
2016-2030-cu illər üçün
təsdiqlənmiş Dayanıqlı
İnkişaf Məqsədlərinə
(DİM) qoşulmuşdur. “Dünyamızın transformasiyası:
2030-cu ilədək dayanıqlı
inkişaf sahəsində
Gündəlik”dən (“Gündəlik-2030”)
irəli gələn vəzifələrin icrasına
başlamışdır. Dünya birliyinin qəbul etdiyi bugünkü və gələcək nəsillərin
inkişafı baxımından
fundamental əhəmiyyət kəsb edən 17 qlobal məqsəd və 169 hədəfdən
ibarət “gündəlik-2030” cəmiyyətin yeni inkişaf mərhələsinin
başlanğıcıdır. “Heç kimin
kənarda qalmaması”
prinsipinə söykənən
bu gündəliyin milli səviyyədə icrası Azərbaycanda da kompleks islahatların
həyata keçirilməsinə
zəmin yaratmışdır.
Sözügedən gündəlikdə
əks olunmuş qlobal məqsədlərə
milli səviyyədə
nail olunması yalnız
ölkəmizdə daha
dayanıqlı, əhatəli
və şaxələndirilmiş
iqtisadiyyatın inkişaf
etdirilməsi, o cümlədən
sosial sahələrin
tarazlı inkişafının
təmin edilməsi üçün adekvat siyasi iradə ilə mümkündür.
Prezident İlham Əliyev “...Bizim siyasətimiz uzunmüddətli siyasətdir. Biz ölkəmizin gələcəyi,
uzunmüddətli, dayanıqlı
inkişaf haqqında düşünürük.” –sözləri ilə
dövlətin bu iradəsini açıq-aşkar
nümayişi etdirməklə
bərabər, milli inkişaf gündəliymizin
əsas prioritetlərini
müəyyən etdi.
Qarşıya qoyulmuş məqsəd
və hədəflər
dayanıqlı inkişafın
iqtisadi, sosial və ekoloji aspektlərini əhatə
etməklə, Minilliyin
İnkişaf Məqsədlərinə
əsaslanır və
növbəti inkişaf
istiqamətlərini müəyyənləşdirir.
Azərbaycan DİM-dən irəli gələn işlərin
reallaşdırılması istiqamətində məqsədyönlü
və intensiv addımlar atır. Belə
ki, “Gündəlik-2030”-un
icra mexanizmlərinin yaradılmasında mühüm
addım olaraq,
2016-cı ildə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin
müvafiq fərmanı
ilə Dayanıqlı
İnkişaf üzrə
Milli Əlaqələndirmə
Şurası yaradılmışdır.
Görülmüş işlər öz
nəticələrini çox
gözlətməmişdir. 2021-ci il iyul ayında
Azərbaycan tərəfindən
regionda ilk ölkə
(dünyada 10 ölkədən
biri) olaraq, DİM-in icrası istiqamətində
atılmış addımların
yekunu ilə bağlı BMT-nin Yüksək Səviyyəli
Siyasi Forumuna üçüncü Könüllü
Milli Hesabatæ təqdim edilmişdir. Habelə,
DİM-in həyata keçirilməsi
istiqamətində beynəlxalq
təşkilatlarla səmərəli
əməkdaşlıq qurulmuş,
xüsusilə də
2021-ci ilin martında
BMT-nin Azərbaycan Nümayəndəliyi ilə
Azərbaycan hökuməti
arasında Dayanıqlı
İnkişaf üzrə
Əməkdaşlığa dair Çərçivə
sənədi imzalanmışdır.
Eyni zamanda, DİM-in həyata keçirilməsi üzrə
beynəlxalq hesabatlarda
Azərbaycanın mövqeyi
diqqətə çatdırılmışdır.
Bundan savayı,
ölkəmizin COVID-19 pandemiyası
ilə mübarizəsinin
DİM-in məqsəd və
hədəflərinə təsirlərinin
aradan qaldırılması
istiqamətində ciddi
addımlar atılmşdır.
Həyata
keçirilən tədbirlər
nəticəsində 2021-ci ildə 2020-ci ilə nisbətən ümumi daxili məhsulun (ÜDM)
real ifadədə 5,6 faiz, qeyri-neft sektoru 7,2 faiz artmış, ümumilikdə
isə pandemiya səbəbindən səngimiş
iqtisadi fəallığ
2021-ci ildə bərpa
olunmuşdur. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin
2021-ci il 2 fevral tarixli sərəncamı ilə
müəyyən edilmiş
“Azərbaycan 2030: sosial-iqtisadi
inkişafa dair Milli Prioritetlər”ə uyğun olaraq, müxtəlif dövlət
qurumlarının nümayəndələrinin
təmsil olunduğu
10 alt işçi qrupun
iştirakı ilə
“2022‒2026-cı illərdə sosial-iqtisadi inkişaf Strategiyası”nın layihəsi
hazırlanmış və
onun DİM-lərin məqsəd və hədəflərinə inteqrasiyası
təmin edilmişdir.
Eyni zamanda, 2022-ci il üzrə
DİM-in maarifləndirilməsi istiqamətində 35 tədbirdən
ibarət Fəaliyyət
Planı hazırlanmışdır.
Azərbaycanın “Gündəlik-2030”-
dan irəli gələn vəzifələrin
icrası istiqamətində
gördüyü səmərəli
işlər müvafiq
beynəlxalq hesabatda da yüksək qiymətləndirilmişdir. Belə ki,
DİM İndeksi üzrə
hesabatda (Sustainable Development Report 2022) Azərbaycan 2021-ci ilin nəticələri ilə
müqayisədə mövqeyini
5 pillə yüksəltmişdir.
Başqa sözlə,
73, 5 bal ilə dünyada 50-ci yerdə qərarlaşmış ölkəmiz
son illər ardıcıl
şəkildə göstəricilərini
artırmışdır. Müqayisə
üçün müvafiq
göstəricilər 2000-ci ildə 62,73, 2010-cu ildə isə 68, 02 bal təşkil etmişdir. Bütün bu artan dinamikanın
nəticəsi olaraq, Azərbaycan Şimalı Makedoniya, Qazaxıstan və Monteneqro kimi ölkələri geridə qoymuşdur.
Ölkəmiz müvafiq yüksək
göstəricisi ilə
həm Ermənistanı
(66-cı yer), həm də Gürcüstanı
(51-ci yer) üstələmişdir.
Ən maraqlısı isə odur ki, müvafiq
indeks üzrə hətta Türkiyə
(71-ci yer) və Çin kimi (56-cı yer) nəhəng iqtisadi güc və potensialı olan ölkələr də Azərbaycandan geridə qalmışdır.
Onu da qeyd edək ki, Prezident İlham
Əliyev tərəfindən
işğaldan azad edilmiş ərazilərin
bərpası və yenidən qurulması postmüharibə dövrünün
prioritet məsələsi
kimi müəyyən
edilmişdir. Bu prosesdə
DİM-ə müvafiq yer
ayrılmışdır. Başqa sözlə, ekoloji tarazlığın qorunması
(“yaşıl enerji” konsepsiyası), su ehtiyatlarından səmərəli
istifadə,”ağıllı şəhər” və kənd konsepsiyaları, səhiyyə və təhsilə əlçatanlığın
təmin edilməsi prioritet vəzifə kimi icra edilməkdədir.
Bu strateji vəzifələrin
icrası üçün
siyasi iradə, maliyyə-iqtisadi imkanlar, insani resurslar və beynəlxalq tərəfdaşlarların mövcudluğu
zəruri şərtlərdir.
Bütün bu imkan və potensialın sahibi olan Azərbaycanın
DİM-in reallaşdırılması istiqamətində olduqca uğurlu fəaliyyəti ölkəmizə təkcə
siyasi və iqtisadi dividendlər gətirmir, həm də onun beynəlxalq
nüfuzunu daha da yüksəldir.
Elman NƏSİROV,
Milli Məclisin deputatı,
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının professoru,
siyasi elmlər doktoru
Xalq qəzeti.- 2022.-
10 avqust.- S. 11.