Monetar siyasətin əsas parametrlərinin
icra vəziyyətinə baxış və perspektivlər
Bu gün Azərbaycan gələcəyə istiqamətlənib.
İqtisadi islahatlar uğurla inkişaf edir, kənd təsərrüfatı
və sənaye yüksək səmərəlilik
nümayiş etdirir. Biznes üçün gözəl şərait
yaradılıb. Azərbaycan xalqı quruculuqla məşğuldur.
Əlbəttə, çox iş görülüb, lakin
ölkənin daha da firavanlaşması üçün
qarşıya daha da yüksək məqsədlər və
genişmiqyaslı vəzifələr qoyuruq.
İlham ƏLIYEV
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
Müasir dünyada hər bir dövlətin pul siyasəti milli iqtisadiyyatın makroiqtisadi tənzimlənməsində mühüm rol oynayır. Koordinasiya olunmuş və balanslaşdırılmış bu siyasətin aparılması iqtisadi sistemin davamlı inkişafının böyük dərəcədə asılı olduğu iqtisadi idarəetmənin ən vacib aspektidir. İqtisadiyyatın idarə edilməsi və tənzimlənməsi bir-biri ilə əlaqəli və müəyyən bir sistemi təmsil edən bir sıra elementlərin mövcudluğunu nəzərdə tutur.
Әhalinin vә biznesin dәstәklәnmәsi istiqamәtindә qәbul olunan antiböhran planı, monetar şәraitin yumşaldılması vә makroprudensial siyasət iqtisadi fəallığın zəifləməsinin qarşısını almış, iqtisadi subyektlәrin gәlirlәrindәki itkilәri qismәn kompensasiya etmәyә imkan vermişdir. Bu il dә Mәrkәzi Bankın pul siyasәti makroiqtisadi dayanıqlığın әsas sütunlarından olan qiymәt sabitliyinә yönәldilәcәkdir. Pul siyasәtini hәyata keçirәrkәn Mәrkәzi Bank inflyasiyaya tәsir edәn başlıca xarici vә daxili amillәri diqqәt mәrkәzindә saxlayacaqdır. İnflyasiya hәdәfinә nail olmaq mәqsәdilә monetar siyasәtin səmərəliliyini artırmaq üçün әlavә tәdbirlәr görülәcәkdir.
Qeyd edək ki, hələ2020-ci ildә hәyata keçirilәn səmərəli monetar vә prudensial siyasәt ölkәdә makroiqtisadi vә maliyyә sabitliyini tәmin etmәyә imkan vermiş, bu istiqamәtdә müәyyәnləşdirilən başlıca hәdәflәrә nail olunmuşdur. Aşağı inflyasiya, milli valyutanın alıcılıq qabiliyyәtinin qorunması, maliyyә sektorunun bütün seqmentlәrindә sabitlik vә inkişaf ötən ilin başlıca nәticәlәri kimi diqqət çəkmişdir. Cari ildədəmilli iqtisadiyyatda makroiqtisadi sabitliyin daha da dәrinlәşdirilmәsi, iqtisadi artım trayektoriyasına qayıdış vә iş yerlәrinin bәrpası, bu hәdәflәrin reallaşdırılması üçün ölkәdә hәyata keçirilәn makroiqtisadi siyasәtin səmərəli koordinasiyasına prioritet istiqamət kimi yanaşılacaq, maliyyә sabitliyinin qorunmasına, bu sektorun bütün seqmentlәrindә inkişaf vә dәrin islahatların, maliyyә dәrinliyinin, habeləinklüzivliyinin yüksәldilmәsinəmühüm önəm veriləcəkdir.
Son illər ölkədəmakroiqtisadi vəmaliyyəsabitliyinin qorunması Azərbaycan Respublikası Mərkəzi Bankının fəaliyyətinin başlıca prioritetlərini təşkil etmişdir. Ötən ilin ikinci yarısından etibarən dünyanın əksər ölkələrindəolduğu kimi, respublikamızda da inflyasiya təzyiqləri artsa da, ümumilikdəmakroiqtisadi sabitlik təmin olunmuşdur.
Bu il ərzindəMərkəzi Bankın pul siyasəti həm dəmakroiqtisadi dayanıqlığın əsas sütunlarından olan qiymət sabitliyinəyönəldiləcəkdir. Pul siyasətini həyata keçirərkən Mərkəzi Bank inflyasiyaya təsir edən başlıca xarici vədaxili amilləri diqqət mərkəzindəsaxlayacaqdır. İnflyasiya hədəfinənail olmaq məqsədiləmonetar siyasətin səmərəliliyini artırmaq üçün əlavətədbirlər görüləcəkdir.
Xatırladaq ki, pul vəvalyuta siyasətinin müəyyənləşdirilməsi vəreallaşdırılması, dövlətin ödəməsisteminin tənzimlənməsi, eyni zamanda, inkişafı, bank nəzarətinin həyata keçirilməsi, dövlətin beynəlxalq qızıl-valyuta ehtiyatlarının saxlanılması, həmçinin idarəedilməsi – bütün bunlar yalnız vacib funksiyaların bir hissəsidir.
Demək olar ki, bütün mərkəzi banklarda iqtisadiyyata təsir etmək üçün müəyyən metodlar mövcuddur. Ənənəvi olaraq bunlara daxildir: girov vəminimum ehtiyatlar siyasəti; açıq bazar əməliyyatları; depozit vəpul siyasəti. Bununla birlikdə, standart metodlar dəstinin məzmunu vəmüxtəlif ölkələrin bankları tərəfindən tətbiq edilməsinin birləşməsi dəbir sıra şərtlərdən asılıdır. Müxtəlif ölkələrin mərkəzi banklarının müasir strategiyalarını ənənəvi pul siyasəti konsepsiyalarına çatdırmaq cəhdləri göstərdi ki, nəmonetarizm, nədədövlət tənzimləmənəzəriyyəsi ölkəiqtisadiyyatına təsir praktikasında öz ifadəsini tapır.
Uzunmüddətli perspektivdəMərkəzi Bankın strategiyasının seçilməsinin uzlaşma variantına etibar etmək olar. Eyni zamanda, hazırda inzibati tənzimləməmetodları iləmüqayisədəprioritet getdikcəbazar mexanizmlərinəverilir. Buna misal kimi bir nümunə–ötən əsrin 90-cı illərinin əvvəllərindəbəzi Avropa ölkələrində(Avstriya, İtaliya, Fransa vəs.) bank qanunvericiliyinin liberallaşdırılmasıdır. Mərkəzi bankların strategiyasını müəyyənləşdirmək üçün əsas prinsiplərdən biri milli iqtisadiyyatda pul kütləsinin artım sürətinin tənzimlənməsinəvəya hər hansı sabit xarici valyutaya münasibətdəmilli pul vahidinin məzənnəsinin tənzimlənməsinəyönəlməsidir.
Mərkəzi Bankın məqsədi kredit təşkilatlarının kredit imkanlarını azaltmaq üçün yenidən maliyyələşdirməxərclərini yüksəltmək əvəzinə, uçot dərəcəsini yüksəltməlidir. Bununla birlikdə, bu tədbir pul bazarında bir eniş tendensiyası iləmüşahidəolunarsa, istənilən səmərəni verməyəcək, çünki bu halda kredit təşkilatları banklararası kreditlərədaha çox diqqət yetirəcəklər.
Bu hədəfəçatmaq üçün Mərkəzi Bankın pul bazarına digər metodlarla təsir göstərməsi lazımdır (minimum ehtiyat faizlərini artırmaqla vəs.). Şərait bərabər olduqda, endirim nisbətindətəsirli bir artımın mövcudluğu vəziyyətindəkommersiya bankları üçün yenidən maliyyələşməbahalaşacaq vəbu da nəticədəölkədəkreditlərin maya dəyərinin artmasına gətirib çıxaracaq.
Bununla birlikdə, böyük banklar tez-tez marjaları azaltmaq vədaha geniş müştəri cəlb etmək üçün Mərkəzi Bankdan sonra faiz dərəcələrini dəyişdirməməyəüstünlük verirlər. Mərkəzi Bankın məqsədi kommersiya banklarının yenidən maliyyələşdirməyəçıxışını asanlaşdırmaqdırsa, bu, uçot dərəcəsini aşağı salır. Bu vəziyyətdəkommersiya banklarının kredit potensialı artacaq, verdikləri kredit faizlərinin isəazalmasına şərait yaranacaq.
Mərkəzi Bankın uçot dərəcəsindəki dəyişiklik yalnız pul bazarında deyil, həm dəbu tənzimləməmexanizminin dolayı təsiri kimi özünü göstərən qiymətli kağızlar bazarındakı şərtlərdədəyişikliklərəsəbəb olur. Mərkəzi Bankın uçot dərəcəsinin artması səbəbindən pul bazarında kreditlər vədepozitlər üzrəfaiz dərəcələrinin yüksəlməsi tələbin azalmasına vəqiymətli kağızlar təklifinin artmasına səbəb olur. Qiymətli kağızlara tələb, eyni zamanda, qeyri-banklar tərəfindən azalır, çünki onlar üçün əmanətlər kredit təşkilatlarının birbaşa maliyyələşdirməsindəbahalı kreditlərlədaha sərfəli olması səbəbindən daha cəlbedici olur. Beləliklə, Mərkəzi Bankın uçot dərəcəsindəartım qiymətli kağızların bazar dəyərini nisbətən azaldır.
Mərkəzi Bankın uçot dərəcəsindəki azalma, əksinə, kredit vədepozitləri daha ucuz hala gətirir ki, bu da əvvəllər müzakirəedilənlərin əksi proseslərinəsəbəb olur. Beləliklə, qiymətli kağızlara tələb artır, təklif azalır, bazar dəyəri yüksəlir. Məlumdur ki, uçot dərəcəsindəartım olsa da, bu, neft, şəkər vətaxıl qiymətlərinətəsir edəbilməyəcək. Endirim nisbətinin yüksəlməsi bazar iştirakçılarının psixologiyasına təsir etmək üçün bir vasitədir. Dərəcənin dondurulması gözlənilən inflyasiyanın qarşısını almaq üçün təsirli vasitədir.
Ehtiyat tələb mexanizmi demək olar ki, bütün ölkələrdəkredit siyasəti aləti kimi istifadəolunur. Eyni zamanda, sabit bir məzənnəyəsadiq qalan ölkələr bu aləti çevik tənzimləməsiyasətinin bir hissəsi olaraq tətbiq edirlər. Bank sektoru da daxil olmaqla beynəlxalq iqtisadi əlaqələrin inkişafı vəazad iqtisadi zonaların, böyük regional iqtisadi birliklərin yaradılması iləminimum ehtiyatlar siyasətinin istifadəsi dəyişən şərtlərədaim uyğunlaşma tələb edir.
Bu alətin özünəməxsus formalarının müxtəlif ölkələrdətətbiqindəmaliyyəbazarının inkişafının milli xüsusiyyətlərindən asılı olaraq əhəmiyyətli fərqlər mövcuddur. Mərkəzi banklar adətən, minimum ehtiyatların fərqli bir quruluşundan, dəyərlərindəki dalğalanmaların amplitudundan vətezliyindən, faizlərin hesablanmasının xüsusiyyətlərindən, kredit təşkilatlarına yenidən maliyyələşdirilməsi üçün verilən şərtlərdən istifadəedirlər. Minimum ehtiyat tələbləri, kredit təşkilatlarının likvidliyinin sığortası müştəri depozitlərinin təminatı kimi meydana çıxır. Minimum ehtiyatlardan istifadəolunması bu gün dəmövcuddur.
Pul siyasəti ən çox dövlət büdcəsi kəsirini maliyyələşdirmək məcburiyyətindəqalan mərkəzi banklar tərəfindən həyata keçirilir. Büdcəprofisitləicra olunduğundan Azərbaycanda buna ehtiyac yoxdur. Son illərdəAzərbaycan Mərkəzi Bankının da fəal dəstəklədiyi rasionallıq modelinəuyğun olaraq həyata keçirilən siyasət qısa müddət ərzindəölkəiqtisadiyyatında əsaslı keyfiyyət dəyişikliklərinəsəbəb oldu: inflyasiya cilovlandı (1996-cı ildən Azərbaycanda inflyasiya səviyyəsi 2-3 faizdən yuxarı qalxmadı və2008-ci ildə6,7 faiz, 2008-ci ildə20,8 faiz vəbu gün qlobal qeyri-sabitlik fonunda illik inflyasiya 8 faiz), büdcəkəsirinin maliyyələşdirilməsi praktikasına son qoyuldu, büdcəkəsiri ÜDM-in 1-2 faizinəqədər azaldı.
Azərbaycanda pul siyasətinin əsas məqsədi milli pul vahidinin sabitliyini təmin etməkdir. Bu vəzifəbeynəlxalq hüququn mühüm prinsiplərindən biri kimi təsbit edilmişdir. Xüsusilə, Beynəlxalq Valyuta Fondunun Saziş Maddələrindətəsbit olunmuş məqsədlərdən biri valyuta sabitliyini təşviq etmək, üzv dövlətlər arasında nizamlı məzənnərejimini qorumaq vərəqabət üstünlüyü qazanmaq üçün valyuta devalvasiyasından istifadəetməməyəçalışmaqdır.
Pul siyasətinin ən vacib alətlərindən biri dəməcburi ehtiyat nisbətinin müəyyənləşdirilməsidir. Məcburi ehtiyatlar pul çapını azaltmaqla pul aqreqatlarına nəzarət etmək üçün istifadəolunan bank sisteminin ümumi likvidliyini tənzimləyən bir mexanizmdir. Ehtiyat tələbləri kredit təşkilatlarının borcverməqabiliyyətini məhdudlaşdırmaq vədövriyyədəki pul kütləsini müəyyən səviyyədəqorumaq üçün müəyyənləşdirilir. Zəruri ehtiyat nisbəti bir kredit təşkilatının öhdəliklərinin 20 faizindən çox olmamalıdır vəfərqli kredit təşkilatları üçün fərqləndiriləbilər.
Müasir pul siyasəti ABŞ, İngiltərə, Almaniya vədigər ölkələrin pul siyasətindən fərqli bir sıra xüsusiyyətlərəmalikdir. Ölkəiqtisadiyyatında islahatların başlaması iləiqtisadiyyatın pul tənzimlənməsinin rolu xeyli artmışdır. Bu tədbirlərin əsas istiqamətləri belədir:
– bu istiqamətdəmaliyyəsabitləşməsi vəəldəedilmiş nəticələrin konsolidasiyası;
–inflyasiya səviyyəsinin azaldılması;
–iqtisadi subyektlərin iqtisadiyyatda yaranan vəziyyətəuyğunlaşması üçün şəraitin yaradılması;
–iqtisadiyyatda nominal vəreal faiz dərəcələrinin
azaldılması;
–milli valyutanın məzənnəsinin
gücləndirilməsi;
–ölkənin tədiyəbalansının
sabitliyinin təmin edilməsi;
–inflyasiya olmayan iqtisadi
artım tendensiyasına nail olunması vəbunun möhkəmləndirilməsi.
Bank fondlarla heç bir
komissiya haqqı almadan əməliyyatlar aparır. Ticarət banklarının
yenidən maliyyələşdirilməsi, onların
birbaşa borc verilməsindən imtinası vəkommersiya
banklarının lombard krediti
praktikasından istifadəolunması üçün bazar
mexanizmləri pul siyasətindədaha da inkişaf etdirilir. Bundan əlavə, minimum ehtiyatların səviyyəsindəazalma
tendensiyası vəbunların rubl vəxarici valyutada cəlb
olunan fondlar baxımından bərabərləşdirilməsi
prinsipləri dəmövcuddur. İkinci məsələçox
vacibdir, çünki kredit təşkilatlarının məcburi
ehtiyatlar nisbətindətədricən azalma iqtisadiyyata borc
vermək imkanlarını genişləndirir vəmüvafiq
olaraq pul təklifini artırır. Bir
sıra iqtisadçılar tərəfindən pul siyasətinin
bəzi qeyri-kafiliyini ortaya qoyan əhəmiyyətli
çatışmazlıqlara işarəedilir, faiz dərəcəsini
tənzimləməkdən imtina tənqid olunur. Çünki hazırda sistemli bir böhran
yaşanır. Bu baxımdan, nəticəetibariləmövcud
şərtlər daxilində, ölkəmizdəpul kütləsinin
dövlət tənzimlənməsinin rolu maksimum
olmalıdır.
Pul siyasəti əhalinin həyat
səviyyəsinin yüksəldilməsi vəiqtisadiyyatın
struktur cəhətdən modernləşdirilməsi tələb
edilən bir şəraitdəhəyata keçirilir. Bu siyasət,
eyni zamanda, qarşıya istehlak vəinvestisiya arasında
qarşılıqlı nəticətapmaq üçün
faiz dərəcələrini tarazlaşdırmaq kimi önəmli
bir vəzifədəqoyur. Bundan əlavəxarici
vədaxili borcları ödəmək vəölkənin təhlükəsizliyini
reallaşdırmaq üçün əlavəpul mənbələri
tələb olunur. Bütün dövlət
proqramlarının icrası iqtisadi böyümənin 4,5 faizdən aşağıya enməməsini
tələb edir. Bu, xüsusiləistehlak
malları vəxidmətləri üçün ümumi tələbi
dəstəkləməkləgerçəkləşdiriləbilər.
Nəticədəisəpul bazası tədricən
genişlənər.
Onu da qeyd edək ki, pul siyasətinin
səmərəliliyinin meyarı inflyasiya dərəcəsi
deyil, iqtisadi strukturların pulla təmin olunması, kreditlərin
alınması xərcləri, bütün bank sisteminin işləməsi
vəbank aktivlərindən vəev təsərrüfatlarından
tam istifadəedilməsidir. Pul siyasəti büdcə,
maliyyəsiyasətindən ayrı həyata keçirilmir.
İqtisadi inkişafın özünəməxsus
problemlərinin həllindəuyğunluq vəfaydalılıq
üçün onları daim yoxlamaq lazımdır. Kreditlər asanlıqla alınmalı vəeyni
zamanda, qaytarılmalıdır – bu kredit sisteminin gəlirliliyini,
əməliyyat sabitliyinin potensialını müəyyənləşdirir.
Bank sistemi təlimatlar, konvensiyalar, sənədlər
ilədoludursa, bu, kreditin bürokratizasiyasını vəiqtisadiyyatın
real sektorunun inkişafındakı ciddi çətinlikləri
göstərir.
Bankların iqtisadiyyatda səmərəli
fəaliyyətinəmane olan təsirsiz qurumların
götürülməməsi halında onların çox təvazökar
aktivləri olan müxtəlif prosedurların, standartların,
hesabat sənədlərinin vəvəzifələrin tətbiqi
bu strukturların bürokratizasiyasının ən yüksək
təzahürüdür. Bu, bankların risklərdən
çəkinməyə, vəsaitlərin yalnız zəmanətləetibarlı
obyektlərəpaylanmasına yönəlmiş
davranış modelinə, bankların fəaliyyət prinsiplərindədəyişikliklərəsəbəb
olar.
Banklar bir vaxtlar Qərbin
inkişaf etmiş ölkələrindəiqtisadiyyatın ən
riskli sektoru idi. İndi orada da vəziyyət tamamiləfərqlidir,
banklar ciddi riskləri dayandırıb. Bu,
bir tərəfdən kapital bazarındakı dəyişikliklərin,
iqtisadiyyatın strukturunun deformasiyasının bir əksidir,
digər tərəfdən, hər hansı bir təşkilatın
fəaliyyəti üçün pulun rolunu vəpul diapazonunu
gücləndirməyi simvolizəedir.
Azərbaycan manatının
gücü vəzəifliyi ölkəmizdə, hətta elmi
ictimaiyyətdə, rublun dollara nisbətdəbahalaşması
vəya enməsi iləeyni mənada başa
düşülür. Bu, tamamiləanlaşılmazlıqdır.
Manat nominal məzənnəsi, deyək ki, üç dəfəartanda,
alıcılıq qabiliyyəti ikiqat yüksələndədeyil,
manat xarici valyutadan az təsirli
yığım vədövriyyəvasitəsi olduqda
güclü olur.
Bunun üçün nisbətən
sabit vəproqnozlaşdırılan bir kurs lazımdır. Manatın
gücü, ilk növbədə, onun dollardakı “qiymətinin”
mütləq dəyəri ilədeyil, məzənnədəyişikliyi,
alıcılıq qabiliyyəti vəxalqın inam səviyyəsi
iləproqnozlaşdırıla bilər.
Bu gün Azərbaycan valyuta
bazarında əməliyyatların böyük əksəriyyəti
vahid valyuta – ABŞ dolları iləhəyata keçirilir. Postsovet
ölkələrindəbu fenomenin təməli bir çox
iqtisadçıların düşündüyü kimi,
iqtisadi islahatların ilkin mərhələsindəbaş verən
hiperinflyasiya iləqoyulmuşdur.
Ancaq dollarlaşmanın
yalnız yüksək inflyasiya templəri səbəbindən
meydana gəldiyi vəgörünməmiş bir miqyasa
çatması faktını nəzərəalsaq, məntiqəgörəinflyasiyanın
azalması iləyanaşı, dollarlaşma səviyyəsi dəaşağı
düşməlidir. Hazırda bu, təcrübədəmüşahidəolunmur.
Bunun səbəbi, fikrimizcə, dövriyyədəki
nağd dollarların yığılma vasitəsi
funksiyası iləbirlikdə“yüksək likvidlikdəmaliyyəaktivi”
rolunu oynaması vəgetdikcəmübadiləvəqeyri-rəsmi
sektorda xidmət göstərən ödəməvasitələridir.
Beləliklə,
dollarlaşma fenomeni, ilk növbədə, milli valyutadakı
əmanətlərin məzənnəsinin gözlənilməzliyi
səbəbindən ucuzlaşmaya məruzqalma riskinin yüksək
olması nəticəsindəəhalinin öz valyutalarına
olan inamsızlığı iləizah edilməlidir.
Azərbaycan dövləti bu gün əmanətlərin təhlükəsizliyinəzəmanət verir vəkredit təşkilatlarının iflas etməsi şəraitindəəmanətlərin qaytarılması üçün minimum təminatlar irəli sürür. Əmanətçilər, banklarının Əmanətlərin Sığortalanması Fondundakı iştirakı, əmanət sığortası şərtləri vətəzminat ödəməqaydaları haqqında məlumat almaq hüququna malikdirlər. Bundan əlavə, hər bir vətəndaşın məlum olan banklar tərəfindən hüquqlarının pozulması faktları barədəyazılı vəya şifahi şəkildəməlumat vermək hüququ vardır.
Son beş ildəAzərbaycanın bank sisteminin inkişafında müsbət meyillər olmuşdur. Banklar hazırda yüksək artım templəri iləfəaliyyət göstərir. Kredit qurumları müştərilərəən böyük şəffaflıq vəaçıqlıq şəraitindəxidmət göstərir, qabaqcıl biznes modelləri, yeni bank texnologiyaları (bank-müştəri, pul köçürməsistemləri, debet vəkredit kartları vəs.), habeləmüxtəlif kreditləşmənövləri (istehlakçı, ipoteka vəs.) tətbiq edir.
Monetar siyasətin əsasi kimi, dövlətin nəzarətindəolan bank (Azərbaycan Beynəlxalq Bankı) ölkənin bank sektorunda sistemli rol oynamaqda davam edir.
Son on ildəAzərbaycanda iflas, birləşməvəlisenziyanın ləğvi səbəbindən bankların sayı xeyli azaldı. Yenidənqurma tədbirləri, minimum kapital tələblərinin sərtləşdirilməsi vəkapital adekvatlıq nisbətlərinin artırılması bank sistemlərinin möhkəmləndirilməsi vəkonsolidasiya prosesinin stimullaşdırılması üçün təsirli vasitəoldu.
Bir neçəkommersiya bankı hələMərkəzi Bankın bu tələbini yerinəyetirəbilməyib. Lakin bir ay ərzindəbu banklar nizamnaməkapitallarını artırmalıdırlar vəbu, baş verməsə, lisenziyalarını itirəbilərlər. Bu, Rusiya kredit təşkilatları üçün tələbdən (5 milyon avro) çox yüksəkdir.
Pul idarəçiliyi təşkilatının səmərəliliyinin artırılması çərçivəsində2023-cu ildən etibarən Azərbaycan Mərkəzi Bankı “faiz dəhlizi” konsepsiyasını həyata keçirməyəbaşlayacaq. Həddindən artıq pula olan tələbatı məhdudlaşdırmaq vəinflyasiyanın azalmasına təsir etmək üçün Mərkəzi Bankın idarəheyəti tərəfindən faiz dəhlizinin maksimum həddinin 10 faiz, minimum 5 faiz, endirim dərəcəsinin isə8 faiz müəyyənləşdirilməsi gözlənilir.
Eyni zamanda, faiz dəhlizi mexanizminin tətbiqi iləMərkəzi Bank, kommersiya banklarından 5 faiz nisbətindəvəsait qəbul etməyəbaşlayıb vəillik 8 faiz nisbətindəvəsait verməyəhazır olduğunu bildirib. Bu əməliyyatlar bankların qısamüddətli likvidlik probleminin həllinəkömək etmək məqsədi iləhəyata keçirilir vəonların iqtisadiyyata borc vermək qabiliyyətinəheç bir təsir göstərmir. Bununla birlikdə, ötən ilın əvvəlindəMərkəzi Bankın uçot dərəcəsinin artması, ikinci dərəcəli bankların kredit faizlərinin bir qədər yüksəlməsinəsəbəb oldu vəiqtisadiyyata kredit verilməsinin fəaliyyətinətəsir göstərdi.
Böyük əminliklədeyəbilərik ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi iləölkəmizdəiqtisadiyyatın şaxələndirilməsi, qeyri-neft sektorunda daha yüksək artımın əldəedilməsi, ixrac potensialının genişləndirilməsi, rəqabətqabiliyyətli istehsalın stimullaşdirilması, investiriyaların təşviqi, valyuta ehtiyatlarının artırılması, inflyasıyanın arzu olunan səviyyədəsaxlanılması, əhalinin sosial problemlərinin aradan qaldırılması, sahibkarlara dövlət dəstəyinin daha da gücləndirilməsi vəbiznes mühitinədövlət qayğısı istiqamətindəaparılan genişmiqyaslı islahatlar kursu beynəlxalq maliyyəinstitutları tərəfindən dəyüksək qiymətləndirilir.
Əvəz ƏLƏKBƏROV,
Azərbaycan Dövlət İqtisad Universitetinin maliyyə
və maliyyə institutları kafedrasının müdiri,
iqtisad elmləri doktoru,
professor, BMT-nin Sülh səfiri,
Əməkdar müəllim
Elnur SADIQOV,
Azərbaycan Dövlət İqtisad
Universitetinin maliyyə və maliyyə institutları kafedrasının
professoru,
iqtisad elmləri
doktoru, YAP İdarə Heyətinin üzvü
Xalq qəzeti 2022.- 9 fevral.- S.3.