Azərbaycan elminin
böyük hamisi
Milli intibahın təminatında başlıca vasitə sayılan elm və təhsil cəmiyyətdə bir çox problemlərin həllində mühüm rol oynayır. Dünyəvi təhsilə inteqrasiya yolunu seçən Azərbaycan Respublikasında müstəqilliyin bərpasından sonra bu strateji sahəyə milli təhlükəsizliyin mühüm amillərindən biri kimi xüsusi diqqət yetirilməsi belə deməyə əsas verir ki, ölkədə elm və təhsil problemləri ümumi inkişaf və dövlət siyasəti ilə vəhdət təşkil edir.
Görkəmli dövlət xadimi və siyasətçi, ümummilli lider Heydər Əliyevin parlaq xatirəsinin böyük ehtiram hissi ilə yad edildiyi bu günlərdə ulu öndərin gərgin fəaliyyəti sayəsində bütün sahələrdə olduğu kimi, Azərbaycan elminin də böyük uğurlar əldə etdiyi haqlı olaraq minnətdarlıqla xatırlanır.
Bu
xüsusda ilk olaraq vurğulanmalıdır ki, ümummilli
lider ölkəmizə rəhbərliyinin bütün
dövrlərində milli elmə diqqət və
qayğısını əsirgəməmiş, bu sahənin
qüdrətli hamisi kimi daim fəallıq göstərmişdir.
Cəmiyyətin hər bir zümrəsinin
də, alimlərimizin də qəti rəyi budur
ki, o, Elmlər Akademiyasına,
bütövlükdə Azərbaycan elminə, ziyalılara həmişə
yüksək qiymət vermişdir.
Bu məqamda
unutmaq olmaz ki, XX əsrin 90-cı illərində
respublikanın, demək olar ki, bütün fəaliyyət
sahələri, o cümlədən siyasət, mədəniyyət,
təhsil və elmdə olduqca gərgin vəziyyət
yaranmışdı. Elmimiz maliyyə imkanlarının kəskin azalması,
istedadlı gənc tədqiqatçıların
elmdən kütləvi surətdə ayrılmaları, təşəbbüskar
adamların biznes sahəsinə keçməsi,
Rusiya və Müstəqil Dövlətlər
Birliyi (MDB) elmi təşkilatları
və alimləri ilə əlaqələrin
qırılması problemi ilə
üz-üzə qalmışdı. Ölkənin ali rəhbəri vəzifəsinə gələn
Heydər Əliyev bütün fəaliyyətini
elm, təhsil və mədəniyyətin
inkişafına xüsusi qayğı ilə
yanaşmağa həsr edirdi.
Bu da təsadüfi deyildi. Çünki müdrik rəhbər
yaxşı bilirdi ki,
Azərbaycanın tərəqqisinin, iqtisadi
inkişafın, əhalinin rifah
halının yaxşılaşmasının yeganə yolu məhz yüksək təhsildə, elmin bütün sahələrinin
inkişafında, maariflənməkdədir. Buna misal kimi təkcə
geoloqların fəaliyyətilə bağlı tarixi faktı göstərmək kifayətdir:
1994-cü ildə "Əsrin müqaviləsi"nin
imzalanması ilə Azərbaycan geoloqlarının Qərb
alimlərilə birgə tədqiqatları nəticəsində
müasir texnologiyalar
mənimsənildi, ölkə iqtisadiyyatının əsasını
təşkil edən neft
strategiyası uğurla reallaşmağa
başladı.
Məhz
ulu öndərin qətiyyəti, iradəsi və cəsarəti
sayəsində Azərbaycanın “qara qızılı” bu millətin
ağ günlərinin tarixini yazmağa başladı. Ulu öndərin öz
sözləri ilə desək: “Azərbaycanın
böyük neft və
qaz sərvətlərinə malik olması bizim
xalqımızın xoşbəxtliyidir və bu
gün, eləcə də gələcəkdə
xalqımızın yaxşı yaşaması üçün, ölkəmizin inkişaf etməsi üçün
ən əsas amildir”. Bu sözlərin müəllifi ölkəsinin
karbohidrogen ehtiyatlarını strateji xammaldan böyük siyasətin, dünyada
gedən inteqrasiya proseslərinin, milli təhlükəsizlik
konsepsiyasının faktoruna çevirməyi
bacardı.
Məhz
bu dövrdən etibarən Azərbaycan Respublikası
bütün sosial-iqtisadi istiqamətlərdə sürətlə
inkişaf etməyə başladı. Tezliklə
ölkədə siyasi-iqtisadi sabitliyi təmin edən ulu
öndər ölkəyə rəhbərlik etdiyi
əvvəlki dövrlərdə olduğu
kimi, müstəqil Azərbaycanda da elmin, təhsilin hamisinə
çevrildi. Dövlət rəhbəri və
siyasətçi kimi bütün
müsbət xüsusiyyətləri özündə cəmləşdirən
Heydər Əliyev çox düzgün olaraq elm-təhsil
sahəsinə xüsusi diqqət göstərirdi.
Heydər
Əliyevin sovet Azərbaycanına rəhbərlik etdiyi illərdə
ölkədə 5 yeni ali təhsil müəssisəsi
açılmış və ali məktəblərdə təhsil
alanların sayı 70 mindən 100 minə qədər
artmışdır. Eləcə də dahi
rəhbər keçmiş
İttifaqın ən nüfuzlu təhsil
müəssisələrində azərbaycanlıların
oxumasına çalışmış və bu
istiqamətdə əsaslı dönüş
yaratmışdır. Məhz Heydər
Əliyevin təşəbbüsü və birbaşa
himayəsi nəticəsində 1970-ci ildən başlayaraq
hər il 800-900 nəfər gənc SSRİ-nin nüfuzlu ali məktəblərində təhsil almağa göndərilmişdir ki, bu da
respublikanın milli kadr
potensialının daha da
gücləndirilməsinə imkan
yaratmışdır.
Ümumiyyətlə, uzaqgörən ali rəhbərin elm sahəsinə, xüsusən də Azərbaycan Elmlər Akademiyasına özəl münasibəti diqqət çəkir. Onun söyləmiş olduğu bu mülahizələri bir də xatırlayaq: "Akademiya Azərbaycan xalqının milli sərvətidir. Onu qoruyub-saxlamalıyıq".
“Milli sərvət
statuslu akademiyanı həm də ona görə qoruyub-saxlamalıyıq ki, müasir dövrdə bu mənəvi sərvətin intellektual-mənəvi
dividenti hesabına strateji
oriyentirləri dəqiq müəyyənləşdirməyi bacaraq, necə deyərlər, hardan
gəldiyimizi bilməklə yanaşı, hara
yön aldığımızı da dəqiq müəyyənləşdirə
bilək”.
Heydər
Əliyev elmin müxtəlif sahələrinə eyni dərəcədə
diqqət göstərirdi.Onun akademiya işçiləri ilə
görüşü zamanı dediyi: "Əlbəttə,
müstəqil Azərbaycanda fizika, riyaziyyat, biologiya, kimya və
başqa fənlərin hamısı inkişaf etməlidir. Ancaq bunların hərəsinin özünəməxsus
çərçivəsi vardır. Amma tarix hər bir insan üçün
yeniyetməlikdən başlayaraq
lazımdır. O cümlədən, mədəniyyətimizin,
ədəbiyyatımızın, elmimizin tarixi lazımdır" - sözləri hər
bir alim üçün fəaliyyət prinsipi kimi qəbul edilirdi.
Ulu
öndər Heydər Əliyev müstəqillik illərində
də elm və təhsilin inkişafını diqqətdən
kənarda qoymamış, o cümlədən elm-təhsil
problemlərinə kompleks şəkildə
yanaşmışdır. Dövlət
başçısı bu sahədə mövcud olan problemlərin
aradan qaldırılması və Azərbaycanda
dünyanın inkişaf etmiş
ölkələrinin təcrübəsinə uyğun
təhsil strategiyasının həyata keçirilməsi məqsədilə
ciddi tədbirlər görmüş,
mühüm tarixi fərman
və sərəncamlar imzalamışdır.
Bütün sahələrdə olduğu kimi, Azərbaycan elminin də inkişafı istiqamətində ümummilli lider Heydər Əliyevin siyasəti bu gün islahatların zəruriliyinə ciddi diqqət yetirən ölkə başçısı cənab İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilir. Elmə və təhsilə göstərilən diqqətin nəticəsidir ki, ümummilli lider Heydər Əliyev özünün milli dövlət quruculuğu strategiyasında təhsil siyasətinə dövlətçiliyin təməl prinsiplərindən biri kimi yanaşmış, bu sahəyə diqqət və qayğısını həmişə önə çəkmişdir. Ulu öndər təhsilin dünya standartlarına uyğun inkişafı, müəllimlərin, elm adamlarının əməkhaqlarının artırılması, məktəb şəbəkəsinin genişləndirilməsi ilə bağlı onlarla tarixi əhəmiyyətli fərman və sərəncamlar, islahat və dövlət proqramlarını təsdiq edən sənədlər imzalamışdır ki, bunlar da birbaşa elmdə və təhsildə problemlərin həllinə yönəlmişdir.
Heydər
Əliyevin elm və təhsil siyasətinin prioritetlərindən
biri də hər iki sahənin idarə edilməsinə yeni
yanaşmanın olmasıdır. Belə ki, əgər güclü
təhsil sistemi gələcəyin elmi tədqiqatçılarının
hazırlanmasına xidmət edirsə, elmi
araşdırmalar da, öz
növbəsində, ölkənin ayrı-ayrı sahələrinin
müasir tələbata və qabaqcıl
təcrübəyə uyğun
inkişafını təmin etməlidir.
Günümüzün
reallıqları sübut edir ki, hazırda ölkə
Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən bu
istiqamətdə aparılan işlər Azərbaycan
xalqının xoş gələcəyinə xidmət edəcək
səviyyədə uğurla davam etdirilir. Eyni zamanda, bütün
bunlar elm adamlarının
daha da fəallaşmasını,
ölkədə həyata keçirilən islahatların elmi əsaslarının işlənib
hazırlanmasında xüsusi fəallıq
göstərilməsini tələb edir.
Heydər Əliyevin müdrikliklə müəyyən etdiyi və həyata keçirdiyi elm siyasəti bu gün ölkə Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən uğurla və yaradıcılıqla davam etdirilir. Elmin inkişafına göstərilən yüksək diqqət eyni zamanda Azərbaycanın güclənməsinə, inkişafına, dünya miqyasında tanınmasına və layiqli yerinin təmin olunmasına uğurla xidmət edir.
Akif ƏLİZADƏ,
YAP Veteranlar Şurasının üzvü,
akademik
Xalq qəzeti .- 2022.- 8 may.- S.2.