Tərəqqi və inkişaf
strategiyası davam edir
Prezident İlham Əliyevin Dünya Azərbaycanlılarının Həmrəyliyi
Günü və Yeni il münasibətilə müraciətində
2021-ci ilin ölkəmiz
üçün uğurlu
olduğu, bu müddət ərzində
qarşıya qoyulan bütün vəzifələrin
reallaşdırıldığı, nəticədə isə Azərbaycanın dünyada
daha qüdrətli ölkə kimi tanındığı vurğulanıb.
Dövlətimizin başçısı
daha sonra deyib: “Əlbəttə ki, bütün bu işlərə nail olmaq üçün iqtisadiyyatımız uğurla
inkişaf etməlidir.
Həm Azərbaycanda,
həm dünyada hər kəs yaxşı bilir ki, Azərbaycan təkbaşına, heç
kimdən bir manat, bir dollar yardım almadan bu işləri görür. Azad edilmiş
bütün torpaqlarda
görülmüş işlər
Azərbaycanın dövlət
büdcəsi hesabına
aparılır. Heç bir
yardım almamışıq,
heç bir kredit almamışıq, bu işləri öz gücümüz hesabına görürük.
Əlbəttə, əgər iqtisadi
inkişaf sürətlə
getməsə, bu işləri bu sürətlə aparmaq mümkün olmayacaq”.
Müraciətdə həyata
keçirilən tədbirlər
nəticəsində Azərbaycanın
artıq postböhran dövrünə qədəm
qoyduğu, ölkə
iqtisadiyyatının bu
ilin 11 ayında 5,3 faiz, qeyri-neft iqtisadiyyatının isə
6,4 faiz artdığı,
sənaye istehsalının
5,5 faiz, qeyri-neft sektorunda sənayenin 20,7 faiz yüksəldiyi, həmçinin valyuta ehtiyatlarının 2,2 milyard
dollar artdığı bildirilib.
Ölkə rəhbəri bu iqtisadi uğurların uzunmüddətli, düzgün
strategiyanın həyata
keçirilməsi nəticəsində
əldə edildiyini, eyni zamanda, iqtisadi
sahədə aparılan
islahatların, şəffaflıq,
korrupsiya və rüşvətxorluqla mübarizənin
öz müsbət nəticələrini verdiyini
də xatırladıb.
Prezident İlham
Əliyev daha sonra deyib: “Təkcə
vergi orqanları sayəsində xəzinəyə
proqnozdan əlavə
1,4 milyard manat pul daxil
edilib və bu puldan istifadə
edərək biz geniş
sosial paket tədbirlərini keçiririk.
Yanvarın 1-dən maaşlar, pensiyalar, təqaüdlər
əhəmiyyətli dərəcədə
artırılacaq. İki
milyon yüz min insanı əhatə edən bu sosial
paketin ümumi həcmi 1,5 milyard
manatdır. Baxın, vergi orqanları xəzinəyə ancaq proqnozdan əlavə 1,4 milyard manat
pul cəlb ediblər, onun hamısı və artıqlaması ilə sosial məsələlərin
həllinə yönəldilib.
Mən əvvəllər də demişəm ki, əlavə vəsait toplandıqca, ilk növbədə,
biz bu vəsaiti sosial layihələrə yönəldəcəyik. Eyni zamanda, azad edilmiş torpaqlarda görülən işlər
də sosialyönümlü
işlərdir. Çünki o işlərin mütləq
əksəriyyəti sosial
xarakter daşıyır,
keçmiş məcburi
köçkünlərin tezliklə
o ərazilərə qaytarılmasına
hesablanıbdır”.
Azərbaycan Prezidentinin rəhbərliyi
ilə 2021-ci ildə ölkəmizdə iqtisadiyyatın
davamlı və rəqabətqabiliyyətli inkişafı
istiqamətində çoxşaxəli
islahatlar həyata keçirilib, iqtisadiyyatın
diversifikasiyası, qeyri-neft
ixracının artırılması
üzrə kompleks tədbirlər görülüb. Dövlət-sahibkar münasibətlərinin inkişafı,
biznes və investisiya mühitinin yaxşılaşdırılması, qeyri-neft sektorunun stimullaşdırılması daim
diqqət mərkəzində
saxlanılıb. Bütün bunlar
isə iqtisadiyyatın
uğurlu inkişafını
şərtləndirib.
İqtisadi İslahatların
Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzinin
departament rəhbəri
Ayaz Müseyibovun sözlərinə görə,
ötən il
koronavirus pandemiyasının
yeni ştammlarının
dünya iqtisadiyyatında
mənfi təsirləri
ilə yadda qalıb. Azərbaycanda da milli iqtisadi inkişafın qarşısında duran strateji çağırışlara
cavab vermək və postpandemiya dövründə ölkənin
milli inkişaf prioritetlərini özündə
əks etdirən müvafiq strategiyanın formalaşdırmaq məqsədilə
tədbirlər icra edilib. Hesabat dövrünün ortalarına doğru isə ölkə iqtisadiyyatında ressesiya dayanıb və iqtisadi artım bərpa olunub.
Ötən
ilin göstəricilərinə əsasən
real sektorda Qarabağ və Şərqi Zəngəzur
regionlarındakı bərpa-quruculuq işlərinin də təsiri
ilə artım müşahidə edilib. 2021-ci ilin
ilk 11 ayında Azərbaycanda
ÜDM-in artım tempi 5,3 faizə,
qeyri-neft ÜDM-in artım
tempi 6,4 faizə çatıb. Qeyri-neft
sənayesində isə
20,7 faiz artım əldə olunub. Belə ki, keçən ilin 11 ayı ərzində respublikada 80,7 milyard manatlıq
ümumi daxili məhsul istehsal edilib.
Sənaye müəssisələri
və bu sahədə fəaliyyət
göstərən fərdi
sahibkarlar tərəfindən
ötən ilin yanvar-noyabr aylarında 47,9 milyard manatlıq və ya 2020-ci ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 5,5 faiz
çox sənaye məhsulu istehsal olunub.
Sənayenin qeyri neft-qaz sektorunda məhsul istehsalı 20,7 faiz artıb.
Sənaye məhsulunun
63,8 faizi mədənçıxarma
sektorunda, 30,6 faizi emal sektorunda, 4,8 faizi elektrik enerjisi, qaz və
buxar istehsalı, bölüşdürülməsi və təchizatı sektorunda, 0,8 faizi isə su təchizatı,
tullantıların təmizlənməsi
və emalı sektorunda istehsal edilib. Əlavə olaraq, ÜDM istehsalının
41,6 faizi sənaye,
10,1 faizi ticarət, nəqliyyat vasitələrinin
təmiri, 7 faizi nəqliyyat və anbar təsərrüfatı,
6,4 faizi kənd təsərrüfatı, meşə
təsərrüfatı və
balıqçılıq, 4,9 faizi tikinti, 1,8 faizi informasiya və rabitə, 1,2 faizi turistlərin yerləşdirilməsi və
ictimai iaşə sahələrinin, 18,2 faizi
digər sahələrin
payına düşüb,
məhsula və idxala xalis vergilər
ÜDM-in 8,8 faizini təşkil
edib.
Hesabat ilinin 11
ayı ərzində Azərbaycanın ixracı
19,8 milyard ABŞ dolları,
qeyri-neft sektoru üzrə 2,4 milyard
ABŞ dolları olub.
Qeyri-neft sektoru üzrə ixrac 2020-ci ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 720,8 milyon ABŞ dolları artıb. Keçən ilin 11 ayında xarici ticarət balansının profisiti
2020-ci ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 2,8 dəfə artaraq 9,4 milyard ABŞ dolları təşkil edib. Qeyri-neft ixracı 44 faiz, qeyri-neft idxalı isə 9 faiz artıb.
Ötən il Azərbaycanın xarici iqtisadi mövqeyinin ölkənin
qeyri-neft məhsulları
ixracı potensialının
reallaşması və
ixrac məhsullarının
qiymətinin artması
şəraitində formalaşıb.
Hesabat ilinin yanvar-oktyabr aylarında ixrac qiymətləri indeksinin orta illik artımı 46,9 faiz təşkil
edib. On bir ayda xarici ticarət
balansının profisiti
2021-ci ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 2,8 dəfə artaraq 9,4 milyard ABŞ dollarına çatıb. Qeyri-neft ixracı 44 faiz,
qeyri-neft idxalı isə 9 faiz artıb. Doqquz ay ərzində tədiyə
balansının cari əməliyyatlar hesabında
3,9 milyard ABŞ dolları və ya ÜDM-in 11 faizi səviyyəsində profisit
yaranıb. Profisitli tədiyə balansı şəraitində ölkənin
strateji valyuta ehtiyatları 11 ayda 4,4 faiz (2,2 milyard ABŞ dolları) artaraq 53 milyard ABŞ dollarını,
Mərkəzi Bankın
ehtiyatları isə
10,2 faiz artaraq 7 milyard ABŞ dollarını
üstələyib.
Hesabat dövrünün 11 ayında
stimullaşdırıcı makroiqtisadi siyasətin davam etməsi və xarici tələbin genişlənməsi
şəraitində sosial
təcrid tədbirlərinin
mərhələli yumşaldılması
məcmu tələbin
bərpasına şərait
yaradıb. Bunun nəticəsində 11 ayda
ötən ilin eyni dövrünə nəzərən pərakəndə
ticarət dövriyyəsi
3 faiz, ödənişli
xidmətlərin istehlakı
4,6 faiz artıb.
Azərbaycan iqtisadiyyatının real sektorunda keçən il başlanan artımın 2022-ci ildə də davam edəcəyi proqnozlaşdırılır. Rəsmi proqnozlara görə, qarşıdakı təqvim ilində real iqtisadi artım tempinin 3,9 faiz, o cümlədən qeyri-neft sektoru üzrə 4,9 faiz olacağı gözlənilir. Sosial təcrid tədbirlərinin yumşaldılması, stimullaşdırıcı makroiqtisadi siyasətin davam etdirilməsi, özəl investisiyaların artımının tədricən sürətlənməsi, işğaldan azad olunan ərazilərdə bərpa işlərinin həyata keçirilməsi və makroiqtisadi sabitlik iqtisadi artım proqnozunun əsasını şərtləndirir. Bununla bərabər, 2022-ci ildə də dövlət tələbinin iqtisadi aktivliyin dəstəklənməsində mühüm rol oynayacağı, dövlət büdcəsi xərclərinin 2021-ci ilə nəzərən 4,7 faiz artacağı gözlənilir. Növbəti ildən büdcə qaydasının təkmilləşdirilməsi ilə qeyri-neft fiskal kəsirin azaldılması strategiyasının həyata keçirilməsi uzunmüddətli fiskal dayanıqlığın təmin edilməsi baxımından mühüm əhəmiyyət kəsb edir.
Bu il üçün səsləndirilən nikbin rəqəmləri Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata keçiriləcək məqsədyönlü iqtisadi siyasət və struktur-institusional islahatlar şərtləndirir. Eyni zamanda, burada ötən il ərzində iqtisadi aktivlik üzrə müsbət dinamikanın qorunub saxlanılması, profisitli tədiyə balansı strateji valyuta ehtiyatlarının artmasına şərait yaradılması amilləri də əsas rol oynayır.
Qeyd edək ki, Azərbaycan hökuməti iqtisadi və sosial inkişaf konsepsiyasının hazırlanması prosesində mütəmadi olaraq, proqnozlara mühüm önəm verir. Şübhəsiz ki, bu zaman ölkə iqtisadiyyatının mövcud inkişaf səviyyəsi, qlobal meyllər və çağırışlar nəzərə alınır.
Onu da xatırladaq ki, belə şəraitdə mövcud sahədə baş verən iqtisadi proseslər daim diqqət mərkəzində saxlanılmaqla, habelə respublikada görülən işlərə, möhkəm iqtisadi təmələ əsaslanılmaqla, 2022-ci ildə inkişafın davamlılığının müşahidə ediləcəyi vurğulanır.
Ümumiyyətlə, bu il ərzində nikbin proqnozların reallaşması makroiqtisadi siyasətin bütün istiqamətlərinin səmərəli koordinasiyasından və mümkün xarici şokun təsirlərinin qabaqcadan hazırlanmış tədbirlər planı ilə minimallaşdırılmasından asılı olacaq.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti
.- 2022.- 8 yanvar.- S.1;3.