Hərbi-siyasi
bloklar və Azərbaycanın regional balanslaşdırma siyasətinin
əhəmiyyəti
Sual oluna bilər: Azərbaycan
özünün balanslaşdırma siyasətindən əl
çəkib hərbi-siyasi bloklara qoşula bilərmi? Bu suala
birmənalı cavab vermək olar: Azərbaycanın hərbi-siyasi
bloklara qoşulması onun təhlükəsizliyinə
heç bir fayda verməz. Fikrimizi əsaslandıraq.
Birincisi, Dağlıq
Qarabağ ərazisi və digər yeddi rayonu işğal
altında olan Azərbaycan üçün Kollektiv Təhlükəsizlik
Müqaviləsi Təşkilatında Ermənistanla birgə hərbi
iştirakı qəbuledilən deyil. İlk növbədə
ona görə ki, sülh danışıqları səmərə
verməsə, Azərbaycan hərb yolu ilə öz
torpaqlarını Ermənistan işğalından azad etməyi
nəzərdə tutur. Bir faktı da unutmaq olmaz ki, Ermənistan
vaxtilə Sovetlər Birliyinin dağılmasının
ardınca keçmiş SSRİ-yə məxsus hərbi birləşmələrin
köməyi ilə Azərbaycan torpaqlarını
işğal edib və Rusiyanın hərbi bazalarını
öz ərazisində saxlamaqla, bu dövlətin Cənubi
Qafqazda strateji müttəfiqinə çevrilib. Ermənistan
ordusu mütəmadi olaraq Rusiya tərəfindən
silahlandırılır. Hələ 1990-cı illərin ikinci
yarısında Rusiya Ermənistana təmənnasız olaraq
bir milyard ABŞ dolları həcmində hərbi silah-sursat hədiyyə
edibdir. Bundan əlavə, 2009-cu ilin yanvar ayında da daha 800
milyon ABŞ dolları dəyərində silah-sursat
bağışladı. Düzdür, Rusiya dəfələrlə
bəyan etmişdir ki, bu silahlar Ermənistana verilmir və onun
Ermənistandakı hərbi bazalarına göndərilir. Bu
baxımdan 2009-cu ilin mart ayının 2-də Kollektiv Təhlükəsizlik
Müqaviləsi Təşkilatının Ermənistanda
keçirilən iclasında təşkilatın katibi Nikolay
Bordyuja da bəyan edib ki, Kollektiv Təhlükəsizlik
Müqaviləsi Təşkilatı çərçivəsində
yaradılması nəzərdə tutulan ordunun heç bir
münaqişəli ərazilərdə hərbi əməliyyatlarda
iştirakına icazə verilməyəcəkdir. O cümlədən
də Ermənistanla Azərbaycan arasında hərbi əməliyyatlar
bərpa olunarsa, bu ordu həmin hərbi əməliyyatlarda
iştirak etməyəcəkdir. Lakin bu bəyanat o qədər
də inandırıcı və səmimi deyil. Rusiya ilə
Gürcüstan arasında baş verən 2008-ci ilin avqust hadisələri
bir daha göstərdi ki, Moskvanın Cənubi Qafqazdakı
maraqları strateji əhəmiyyət kəsb edir və o,
öz maraqlarını təmin etmək üçün hər
zaman hərbi vasitələrə əl atmağa
hazırdır. Abxaziya və Cənubi Osetiyanın müstəqilliyinin
tanınması və bu qurumlarda hərbi bazaların yerləşdirilməsi
ilə Rusiya regionda əlavə üstünlük əldə
edibdir.
Dağlıq Qarabağ
münaqişəsində də Rusiyanın birbaşa
maraqları vardır. Rusiya ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədrlərindən
biridir. 2008-ci ilin avqust ayında baş verən
Gürcüstan hadisələrindən sonra Dağlıq
Qarabağ münaqişəsini tamamilə nəzarətdə
saxlamaq məqsədilə Rusiya regiona marağını daha
da artırdı. Avqust hadisələrinin ardınca 2008-ci il noyabr
ayının 2-də Moskvada prezidentlər İlham Əliyev,
Dmitri Medvedev və Serj Sarkisyan arasında imzalanmış bəyanat
( bəyanat Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
sülh yolu ilə həllini nəzərdə tutan və
üç dövlət arasında imzalanan ilk rəsmi sənəddir)
bir daha sübut edir ki, Rusiyanın Dağlıq Qarabağ
münaqişəsində dərin maraqları var və
münaqişə yalnız ona sərf edən formada öz həllini
tapmalıdır. Məhz Rusiyanın təşəbbüsü
ilə hazırlanmış həmin 2 noyabr 2008-ci il tarixli bəyanata
əsasən, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllində
müharibə variantından imtina edilir və sülh
danışıqlarının davam etdirilməsi əsas
götürülür.
Rusiyanın, eləcə
də Qərbin ikili siyasətinə baxmayaraq, Azərbaycan tərəfi
bəyan edir ki, sülh yolu səmərə verməsə, hərbi
yolla öz torpaqlarını işğaldan azad edəcəkdir.
Açıq şəkildə etiraf etmək lazımdır
ki, münaqişələri dəstəkləməklə
Rusiya Cənubi Qafqazın hər üç respublikasına təzyiq
göstərir və bu dövlətlərin öz orbitindən
uzaqlaşmasına imkan vermir. Azərbaycan və
Gürcüstan Avropaya inteqrasiya proseslərinə
qoşulublar, NATO, Avropa İttifaqı, Avropa Şurası və
digər təşkilatlarla intensiv əlaqə qururlar. Azərbaycan
Avropa İttifaqı ilə mehriban qonşuluq siyasəti
yeridir. Bu amillər Rusiyanı narahat edir və Cənubi
Qafqazı özünün Qərbə, xüsusilə
ABŞ-a qarşı yaratdığı “təhlükəsizlik
zonası”nın tərkibində gördüyünə
görə bu regionun tamamilə ABŞ-ın Rusiya ətrafında
yaratdığı “təhlükəsizlik
qurşağı”na daxil olmasına mane olur. Münaqişələrin
dəstəklənməsi də Azərbaycan və
Gürcüstana mane olmaq vasitəsidir. Bu amilləri nəzərə
alaraq, Azərbaycan Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi
Təşkilatına üzv ola bilməz.
İkincisi, Azərbaycan
NATO ilə sıx əməkdaşlıq edir. Öz hərbi
sistemini NATO standartları əsasında qurur. Bu məqsədlə NATO ilə müxtəlif
proqramlarda iştirak edir. Beynəlxalq
sülhməramlı əməliyyatlarda öz hərbi
kontingenti ilə iştirak edir. Azərbaycanın
xarici hərbi siyasətinin istiqaməti formalaşıb.
Bu səbəbdən də Azərbaycan öz
formalaşmış xarici siyasətində kəskin dəyişikliklər
edərək Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi Təşkilatına
üzv ola bilməz.
Üçüncüsü,
nəzərə almaq lazımdır ki, iqtisadi amillər siyasətdə
ən mühüm rola malikdir.
Azərbaycan regionda
enerji layihələrinin əsas
iştirakçılarından biridir. Rusiyanın iştirak
etmədiyi Bakı-Tbilisi-Ceyhan, Bakı-Tbilisi-Ərzurum,
Bakı-Supsa layihələri vasitəsilə Xəzərin
enerji ehtiyatları Qərb bazarlarına
çıxarılır. Eləcə də Qazaxıstan
neftinin müəyyən hissəsi də Azərbaycan vasitəsilə
Qərb bazarlarına çıxarılır. Hazırda
“NABUKKO” layihəsinin reallaşması gündəlikdədir.
Bu baxımdan 2009-cu il yanvar ayının 28-də NABUKKO layihəsinə
dair Budapeştdə keçirilən enerji sammitində Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev çıxışında
bildirmişdir ki, Azərbaycan Avropanın enerji təhlükəsizliyi
məsələsində mühüm rol oynayır.
Azərbaycan etibarlı
tərəfdaş ölkə olaraq öz təbii sərvətlərini
Xəzər hövzəsindən Avropaya nəql edir. Azərbaycanın
qaz ehtiyatları 2-3 trilyon kubmetrdir ki, bu da onilliklər ərzində
ehtiyacları ödəyəcəkdir. Prezident əlavə
olaraq bildirmişdir ki, layihənin reallaşmasında Azərbaycan
həm tranzit, həm də enerji ixrac edən ölkə kimi
maraqlıdır. Azərbaycan bu cür layihələrin
icrasına dostluq əlaqələri kimi baxır. Azərbaycan
Avropa İttifaqına və Avroatlantik məkana inteqrasiyaya
üstünlük verir və bu siyasət bundan sonra da davam
etdiriləcəkdir.
Layihənin
reallaşmasında Avropa ölkələri daha
maraqlıdır. Bu baxımdan sammitdə Çexiyanın
Baş naziri Mirek Topolanek Avropa İttifaqı ölkələri
üçün NABUKKO layihəsinin əhəmiyyətini
vurğulayaraq qeyd etmişdir ki, Avropa qaz təchizatının
asılılığından qurtarmalıdır və bunun
üçün layihənin reallaşması zəruridir. Baş
nazir sonra Rusiyadan enerji asılılığının fəsadlarını
misal gətirərək qeyd etmişdir ki, 2009-cu ilin yanvar
ayının əvvəllərində Rusiya ilə Ukrayna
arasında yaşanan qaz böhranı Avropaya da öz təsirini
göstərmişdir və Avropa ölkələrinə
qısa müddət ərzində 2-3 milyard dollar məbləğində
zərər vurulmuşdur.
Həmin sammitdə
iştirak edən ABŞ Dövlət katibinin Avrasiya məsələləri
üzrə müşaviri Metyu Brayzə ABŞ-ın
mövqeyini açıqlayaraq bildirdi ki, Birləşmiş
Ştatlar layihənin həyata keçirilməsində
maraqlıdır, bunu dəstəkləyir, layihənin təhlükəsizliyinin
təmin edilməsində öz rolunu oynayacaq və hər
zaman tərəfdaşlarının yanında olacaqdır.
Bu siyasəti də
Rusiya öz bölgə maraqları və Avropa enerji siyasəti
üçün təhlükə hesab edir. Əgər Azərbaycan
Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi Təşkilatına
qoşularsa, bu layihələr üçün Rusiya tərəfindən
əlavə təzyiq vasitələri meydana gələ bilər.
Layihənin reallaşması təhlükə altında qalar.
Dördüncüsü,
əgər Azərbaycan indiki vəziyyətdə Rusiyanın
rəhbərlik etdiyi Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi
Təşkilatına üzv olarsa, Azərbaycanın hərbi
siyasəti və ümumilikdə, dövlət təhlükəsizliyi
siyasətinin istiqaməti dəyişə bilər.
Beşincisi, Azərbaycan
1993-cü ildən, Azərbaycan xalqının ümummilli
lideri Heydər Əliyevin hakimiyyətə tarixi
qayıdışından indiyədək regionda yeganə
dövlətdir ki, tam şəkildə balanslaşdırma
siyasəti həyata keçirir. Bu siyasətin də mahiyyəti
ondan ibarətdir ki, Azərbaycan hərbi-siyasi bloklara
qoşulmayaraq, öz dövlət təhlükəsizliyini
müstəqil surətdə öz gücü hesabına təmin
edir. Regional və kənar dövlətlərin ölkəmizdə
və ümumilikdə bölgədəki maraqları təmin
olunarkən, ilk növbədə Azərbaycanın dövlət
maraqları əsas götürülür. Azərbaycan
regional və regionda maraqları olan kənar dövlətlərlə
münasibətlərdə qarşılıqlı fayda verən
əməkdaşlıq prinsipini əsas götürür. Azərbaycanın
bu siyasəti digər dövlətlər tərəfindən
də qəbul edilir. Bu baxımdan Azərbaycan öz xarici
siyasət kursunda birtərəfli olaraq dəyişiklik həyata
keçirə bilməz.
Bəs Azərbaycan NATO-ya üzv ola
bilərmi?
Nəzərə almaq
lazımdır ki, Azərbaycan 1994-cü ildən NATO-nun
“Sülh naminə tərəfdaşlıq” proqramında
yaxından iştirak edir. Gələcəkdə NATO-nun Şərqə
doğru genişlənməsi siyasətində Azərbaycan
prioritet təşkil edəcəkdir. Azərbaycanın həm
coğrafi mövqeyi (Rusiya və İranla sərhəddə
yerləşməsi, Mərkəzi Asiya regionu
üçün Qərbə çıxış
qapısı rolunu oynaya bilməsi), həm iqtisadi imkanları,
həm də hərbi-siyasi və elmi potensialı NATO
üçün cəlbedici amillərdir. Bu baxımdan NATO Azərbaycanla
strateji əməkdaşlıq etməkdə maraqlıdır.
NATO-nun hərbi bazalarının yerləşdirilməsi
üçün də Azərbaycan olduqca əlverişli
coğrafi məkana malikdir. Bu amillər nəzərə
alınaraq, Azərbaycanın NATO-ya tam hüquqlu üzv olmaq məsələsi
çox siyasi dairələri düşündürür. Bu məsələdə
də fikirlər haçalanır.
Birincisi, nəzərə
almaq lazımdır ki, Azərbaycan son yüzilliklərdə
çar Rusiyasının və Sovet imperiyasının tərkibində
olub. Bu baxımdan Rusiya Azərbaycanı hələ öz təsir
dairəsinin tərkib hissəsi hesab edir. NATO-nun özü də
Cənubi Qafqazda Rusiyanın köklü maraqlarını nəzərə
alaraq, ehtiyatlı davranmağa çalışır. Bu,
özünü Gürcüstan hadisələrindən sonra
daha aydın büruzə verdi. Bu amilləri nəzərə
alaraq, ABŞ regionun təşkilata tam inteqrasiyasından
ehtiyatlanır. Region dövlətlərinin NATO-ya üzv
olması həm ABŞ-Rusiya, həm Qərbi Avropa-Rusiya
münasibətlərinə təhlükə törədə
bilər və həm də region dövlətlərinə
Rusiya tərəfindən təzyiqlərin sayını
artırar, hətta hərbi müdaxilələrə gətirib
çıxara bilər. Bu baxımdan Azərbaycanın NATO-ya
tam hüquqlu üzv olması indiki zamanda düzgün siyasət
hesab oluna bilməz.
İkincisi, nəzərə
almaq lazımdır ki, NATO ərazisində münaqişə
olan dövlətləri, xüsusilə keçmiş SSRİ
respublikalarını təşkilata tam hüquqlu üzv qəbul
etdirməyi məsləhət görmür. NATO dövlətlərin
sərhəd problemlərinin həllini öz üzərinə
götürmək istəmir. Gürcüstanın NATO-ya
üzv qəbul edilməsinin qarşısını məhz Cənubi
Osetiya və Abxaziya münaqişələri alır. NATO həm
də qapalı təşkilatdır. NATO rəsmiləri bir
neçə dəfə bəyan ediblər ki, NATO-nun Ermənistan-Azərbaycan
münaqişəsinin həllində iştirak etmək niyyəti
yoxdur və gələcəkdə də nəzərdə
tutulmur. Bu baxımdan da Azərbaycanın NATO hərbi-siyasi
blokuna tam hüquqlu üzv olmaq imkanları məhduddur.
Üçüncüsü,
bir məsələni xüsusilə qəbul etmək
lazımdır ki, NATO, əslində vaxtilə ABŞ-ın
SSRİ-yə və sosialist düşərgəsinə
qarşı, bu düşərgənin Avropaya tam nüfuz etməsinin
qarşısını almaq üçün Avropanın
kapitalist dövlətlərini öz ətrafında birləşdirərək
yaratdığı bir hərbi qurumdur. Hərbi təşkilata
həmçinin SSRİ-nin cənuba doğru irəliləməsinin,
nüfuz dairəsinin genişlənməsinin və sosialist
ideologiyasının Şərqə doğru geniş
yayılmasının qarşısını kəsmək məqsədilə
öz coğrafi mövqeyinə görə mühüm əhəmiyyət
kəsb edən Türkiyə də cəlb edilmişdir. Avropanın
aparıcı dövlətlərindən olan Fransa və
Almaniya isə ABŞ-dan fərqli olaraq, Rusiyanın Avropaya
iqtisadi, hərbi və siyasi cəhətdən təzyiq və
təsir imkanlarını nəzərə alaraq, bu dövlətə
qarşı balanslaşdırılmış siyasət həyata
keçirirlər. Təcrübə də göstərir ki,
Rusiya öz imkanlarından istifadə edərək,
vaxtaşırı olaraq Avropaya təhdidlər edir. Ən
böyük təhdid vasitəsi olaraq enerjidən istifadə məsələsi
götürülür. Avropanın əksər dövlətləri,
xüsusilə Şərqi Avropa dövlətləri Rusiyadan
idxal olunan qazdan asılıdırlar. Bu baxımdan Fransa və
Almaniya Böyük Britaniyadan fərqli olaraq, Rusiyanın təzyiqini
hesablayaraq, Rusiya ilə münasibətlərin kəskinləşməsinin
əleyhinə çıxırlar. Rusiya həm də bu
dövlətlər üçün bir iqtisadi bazar rolunu oynayır.
Avropada istehsal olunan məhsullar Rusiyada satılır ki, bundan
da Avropa dövlətləri külli miqdarda qazanc əldə
edirlər. Ukrayna və Gürcüstanı ABŞ NATO-ya tam
hüquqlu üzv qəbul etdirmək istəsə də
Almaniya və Fransa bu siyasətin onlar üçün mənfi
nəticələrə gətirib çıxara biləcəyini
hesablayaraq, Ukrayna və Gürcüstanı təşkilata
üzv qəbul etdirmək siyasətinin əleyhinə
çıxırlar. Bütün bu siyasi gedişatı və
gerçəkliyi nəzərə alaraq, ABŞ Azərbaycanı
gələcəkdə NATO-ya qəbul etdirmək istəsə
də, Fransa və Almaniyanın etirazı ilə
rastlaşacaqdır.
Dördüncüsü,
əgər Azərbaycan NATO-ya qəbul olunarsa və bu təşkilatın
hərbi bazalarını öz ərazisində yerləşdirmək
siyasəti həyata keçirərsə belə, yenə ilk
növbədə Rusiya tərəfindən kəskin hərbi
müdaxilə ilə üzləşə bilər. Çünki
Rusiya bu siyasətin dərhal onun əleyhinə olmasını
bəyan edər. Gürcüstan variantı Azərbaycanda təkrarlana
bilər. Rusiya hətta Ermənistanı da hərbi əməliyyatlara
başlamağa sövq edər, Ermənistanı qəti surətdə
dəstəkləyər və Azərbaycanı müharibəyə
sürükləyər. Belə olan halda nə ABŞ, nə
də NATO-nun digər üzvləri Azərbaycanı müdafiə
edə bilməz. Nümunə üçün göstərmək
olar ki, Gürcüstan hadisələri zamanı ABŞ bəyan
etdi ki, onun Rusiya ilə hərbi qarşıdurma yaratmaq siyasəti
yoxdur. Bu, o demək idi ki, Gürcüstana görə Rusiya ilə
hərbi qarşıdurmaya gedə bilməz. Bu, nəticədə
qlobal müharibələrə gətirib çıxara bilər.
ABŞ Gürcüstan hadisələrində heç
birbaşa diplomatik vasitələrdən də istifadə edə
bilmədi və Fransanı vasitəçi etdi. Əgər bu
hadisələr Azərbaycanda təkrarlanarsa, Azərbaycanın
da təhlükəsizliyinə xələl gələr.
Beşincisi, belə bir
fikir var ki, Türkiyə vasitəsilə Azərbaycan NATO-ya
üzv qəbul oluna bilər və Türkiyə Azərbaycanın
təhlükəsizliyinə təminat verər. Nəzərə
almaq lazımdır ki, Türkiyə regionda müəyyən
gücə və təsir imkanlarına malik olan və Azərbaycana
çox yaxın olan qardaş bir dövlətdir. 2008-ci ilin
avqust hadisələri zamanı bölgədə sülhün
əldə olunması üçün Türkiyənin
Baş naziri Rəcəb Tayyib Ərdoğanın “Cənubi
Qafqazda əməkdaşlıq və təhlükəsizlik” platformasının
yaradılması fikrini irəli atması və dərhal
Moskvaya səfər etməsi, Rusiya Prezidenti və Baş naziri
ilə danışıqlar aparması onu göstərdi ki,
Türkiyənin regionda tarixi maraqları var və hər zaman
Azərbaycana dəstək olmağa hazırdır. Lakin bunlara
baxmayaraq, etiraf etmək lazımdır ki, ümumi nisbətdə
Rusiyanın hərbi potensialı önündə Türkiyənin
hərbi potensialı və dövlətin siyasi çəkisi
xeyli zəifdir. Türkiyənin strateji təyinatlı
silahları mövcud deyil, özünün RƏM (raket əleyhinə
müdafiə) elementləri yoxdur. Ən əsası odur ki,
nüvə dövləti deyil. Bu baxımdan Rusiyanın hərbi
müdaxilələrinin qarşısını alacaq
imkanları yoxdur. Rusiya bəyan edir ki, onun Ermənistandakı
hərbi bazaları Türkiyəyə və NATO-ya
qarşı yönəlibdir. Əgər NATO-nun hərbi
bazaları Azərbaycana gələrsə, Rusiya Azərbaycana
hərbi güc tətbiq edərsə, Türkiyə bu hərbi
müdaxilə zamanı Azərbaycana dəstək ola bilməz.
Rusiya istənilən anda Ermənistandakı hərbi bazadan
istifadə etməyə hazır ola bilər. Nəticədə
Türkiyənin özünün də təhlükəsizliyi
təhdidlə üzləşər. Etiraf etmək
lazımdır ki, Türkiyə ilə Rusiya arasında
qarşıdurma yaranarsa, Türkiyənin özü də
ABŞ və Avropa tərəfindən dəstəklənməz.
Azərbaycan bu reallıqları nəzərə alaraq, təhlükəni
hesablayaraq NATO-ya üzv ola bilməz.
Altıncısı, o da
məlumdur ki, ABŞ İrandakı siyasi rejimi devirmək məqsədini
qarşıya qoyubdur. İranın regionda güclənməsi
və gələcəkdə nüvə silahlarına sahib ola
bilmək ehtimalı ABŞ-ı narahat edir. ABŞ-ın gələcəkdə
İrana hərbi müdaxilə etmək siyasətinin
olması da beynəlxalq aləmdə səslənir. İrana
coğrafi baxımdan yaxın olan dövlət isə Azərbaycandır.
Bir müddət öncə belə fikirlər də səslənirdi
ki, ABŞ İrana hərbi müdaxilə edərsə, Azərbaycan
ərazisindən də platsdarm kimi istifadə edə bilər.
Lakin Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev həmin fikirlərə
cavab olaraq bildirib ki, Azərbaycan ərazisi
üçüncü bir dövlətə qarşı digər
bir dövlətin hərbi istifadəsinə verilə bilməz.
Bu gün bu siyasət Azərbaycanın hərbi-xarici siyasətində
prioritet əhəmiyyət kəsb edən məsələlərdən
biridir. Yəni, Azərbaycan öz qonşuları ilə
mehriban qonşuluq siyasəti həyata keçirir, ərazilərinə
hörmətlə yanaşır, ümumiyyətlə,
bölgələrdə müharibələrin və digər
münaqişələrin əleyhinə çıxır. Əgər
Azərbaycan NATO-nun hərbi bazalarını öz ərazisində
yerləşdirməyə icazə verərsə, İran tərəfindən
də təzyiqlərə məruz qala bilər. Bu amili də
nəzərə alaraq Azərbaycanın NATO-ya tam hüquqlu
üzv olmaq siyasəti düzgün ola bilməz.
Balanslaşdırma siyasəti dövlətin təhlükəsizliyinə
xidmət edir
Son 15 ildə Azərbaycanda
yetkin xarici siyasət formalaşıb. Hadisələrin
gedişatı onu sübut edir ki, Azərbaycan xalqının
ümummilli lideri Heydər Əliyevin əsasını
qoyduğu və Prezident İlham Əliyev tərəfindən
davam etdirilən balanslaşdırma siyasəti dövlətin
və xalqın təhlükəsizliyinə, eləcə də
bölgədə sülhün qorunub saxlanmasına xidmət
edir. Azərbaycan ilk növbədə, özünün milli
maraqlarını əsas götürərək digər
dövlətlərlə əməkdaşlıq əlaqələri
qurur. Bu siyasətin nəticəsi olaraq Azərbaycan bölgənin
nümunəvi dövlətinə çevrilib. Hərbi və
iqtisadi qüdrəti ölkəmizi bölgənin söz
sahibinə çevirib. Bu siyasətin nəticəsi olaraq Azərbaycan
bölgədə maraqları olan Rusiya, Türkiyə,
İran, ABŞ, Avropa və digər dövlətlərlə
ikitərəfli əlaqələri gücləndirir. Azərbaycanın
balanslaşdırma siyasəti bu dövlətlərin Azərbaycana
qarşı siyasətini mülayimləşdirir. Bu
baxımdan 2009-cu il fevral ayının 27-də Bakıda səfərdə
olan Rusiya Federasiyası Prezidenti Administrasiyasının rəhbəri
Sergey Narışkin bildirmişdir ki, Rusiyanın Azərbaycanla
əməkdaşlığı strateji xarakter
daşıyır. Rusiya Azərbaycanla əməkdaşlıq
sahələrinin genişləndirilməsinin tərəfdarıdır.
Son illər iki ölkənin rəhbərləri arasında
dialoq qurulmuşdur. Bu dialoq həm siyasi, həm humanitar, həm
də hərbi sahədə əməkdaşlığımızı
daha da inkişaf etdirməyə imkan verir.
Azərbaycan dövlətinin
təhlükəsizliyi, dövlətin iqtisadi, hərbi və
siyasi potensialının güclənməsi onun bugünkü
balanslaşdırma siyasətindən asılıdır. Gələcəkdə
siyasi şəraitə müvafiq olaraq Azərbaycanın xarici
siyasətində müəyyən dəyişikliklər ola
bilər. Nəzərə almaq lazımdır ki, geosiyasi şərait
xarici siyasətə hər zaman təsir göstərə bilər.
Lakin tam əminliklə demək olar ki, əsası ulu öndər
Heydər Əliyev tərəfindən qoyulan və Prezident
İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilən
bu siyasət hələ uzun illər boyu Azərbaycan dövlətinin
və xalqının təhlükəsizliyini,
inkişafını və firavanlığını təmin
edəcəkdir.
Elşən NƏSİBOV,
politoloq
Xalq qəzeti.- 2009.- 14 aprel.- S. 3.