Prezident fərman verib

 

Ölkə regionlarının yeni inkişaf dövrü başlanır

 

Azərbaycan Respublikasının regionları yeni inkişaf mərhələsinə qədəm qoyur. Məlum olduğu kimi, ölkə Prezidenti İlham Əliyev 2009-cu il aprelin 14-də “Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009–2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı”nın təsdiq edilməsi haqqında" fərman imzalamışdır. Sənəddə qeyd olunur ki, ölkə regionlarının mövcud potensialından daha səmərəli istifadə etməklə yerlərdə sənaye sahələrinin və kənd təsərrüfatının inkişafını sürətləndirmək, bu işdə sahibkarlara hərtərəfli dəstək olmaq, əhalinin yaşayış səviyyəsini daha da yaxşılaşdırmaqla yoxsulluq probleminin həllinə nail olmaq və respublikamızı iqtisadi cəhətdən hərtərəfli inkişaf etdirmək dövlətin qarşısında duran əsas vəzifələrdəndir.

Elə növbəti beş ildə ölkənin davamlı və tarazlı inkişafını nəzərdə tutan yeni dövlət proqramı da respublika iqtisadiyyatını şaxələndirmək yolu ilə onun dünya təsərrüfat sisteminə səmərəli inteqrasiyasına, infrastruktur və kommunal xidmətlərin səviyyəsinin daha da yaxşılaşdırılmasına, əhalinin həyat səviyyəsinin davamlı olaraq yüksəldilməsinə nail olmaq məqsədi daşıyır.

Onu da qeyd edək ki, ümummilli mənafelərə yönəldilmiş bu mühüm dövlət proqramında qarşıya qoyulan başlıca məqsədə çatmaq üçün artıq möhkəm təməl, zəngin təcrübə mövcuddur. Buna isə “Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı (2004–2008-ci illər)” və Bakı şəhərinin qəsəbələrinin 2006–2007-ci illər üzrə sosial-iqtisadi inkişafının sürətləndirilməsinə dair Tədbirlər Proqramı”nda nəzərdə tutulmuş tədbirlərin uğurla reallaşdırılması sayəsində nail olunmuşdur. Belə ki, adı çəkilən mühüm dövlət proqramlarının yüksək səviyyədə icra edilməsi ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafında keyfiyyətcə yeni mərhələnin başlanğıcını qoymuş, qeyri-neft sektorunun davamlı inkişafına, yeni iş yerlərinin yaradılmasına, sahibkarlıq mühitinin yaxşılaşdırılimasına, xidmət və sosial infrastruktur təminatının həcminin və keyfiyyətinin yüksəldilməsinə, xüsusən də əhalinin həyat səviyyəsinin xeyli dərəcədə yaxşılaşdırılmasına gətirib çıxarmışdır.

Təkcə onu demək kifayətdir ki, ötən beş il ərzində ölkədə 27,5 mindən çox yeni müəssisə yaradılmış, 547,5 min daimi iş yeri açılmış, yoxsulluğun səviyyəsi 13,2 faizədək azalmışdır. Ölkənin sosial-iqtisadi inkişafını şərtləndirən ümumi daxili məhsulun real həcmi 2,6 dəfə, ötən beş ilin başlıca hədəflərindən sayılan qeyri-neft sektorunda məhsul istehsalı 1,8 dəfə artmışdır. Həyata keçirilmiş məqsədyönlü tədbirlər nəticəsində iqtisadiyyatın bütün sahələrində dinamik artım baş vermiş, xüsusən də sənaye istehsalı 2,5 dəfə, kənd təsərrüfatının ümumi məhsulu 25,2 faiz, əhalinin gəlirləri isə düz dörd dəfə artmışdır.

Ötən beş ildə Azərbaycanda həyata keçirilən çevik iqtisadi siyasət dövlət büdcəsinə, onun gəlir və xərclərinin dinamikasına müsbət təsir göstərmişdir. Həmin dövrdə aparılan uğurlu islahatlar və ardıcıl, məqsədyönlü iqtisadi siyasət nəticəsində dövlət büdcəsinin gəlir və xərclərinin ümumi daxili məhsula nisbəti ilbəil dəyişmiş, büdcə-vergi siyasəti ölkədə makroiqtisadi sabitliyin möhkəmləndirilməsinə, iqtisadi inkişafın sürətləndirilməsinə, əhalinin sosial vəziyyətinin daha da yaxşılaşmasına və büdcə kəsirinin minimuma endirilməsinə yönəldilmişdir. Bir sözlə, ölkənin dövlət büdcəsi sosial və investisiya yönümlü, inkişaf və quruculuq büdcəsinə çevrilmiş, iqtisadi islahatların və ümummilli proqramların başlıca maliyyələşmə mənbəyi kimi çıxış etmişdir.

Ölkə iqtisadiyyatının inkişafına bütün maliyyə mənbələri hesabına əsas kapitala qoyulmuş investisiyanın həcmi son beş ildə 33,5 milyard manat təşkil etmişdir ki, bunun da 53,2 faizi daxili, 46,8 faizi isə xarici investisiyalar olmuşdur. Onu da deyək ki, 2003-cü ildə ümumi investisiyaların həcmində daxili investisiyaların payı 24,8 faiz olduğu halda, 2008-ci ildə bu göstərici 78,6 faiz təşkil etmişdir. Göründüyü kimi, ölkənin maliyyə resurslarının artması nəticəsində daxili investisiyaların həcmi ilbəil artmaqdadır.

Ölkənin ilk regional sosial-iqtisadi inkişaf proqramı bölgələrdə yüksək iqtisadi fəallığa və təşəbbüskarlığa geniş meydan açmış, iqtisadiyyatda məşğul əhalinin sayının artmasına səbəb olmuşdur. Təkcə onu demək kifayətdir ki, son beş ildə yaradılmış 766 mindən çox yeni iş yerinin təqribən 84 faizi regionların payına düşmüşdür.

Azərbaycanda biznes mühitinin yaxşılaşdırılması və investisiya fəallığının artırılması məqsədilə ötən dövrdə dövlət tərəfindən ardıcıl tədbirlər həyata keçirilmiş, sahibkarlığı stimullaşdırmaq üçün vergi dərəcələri müəyyən qədər azaldılmışdır. Xüsusi qeyd etmək lazımdır ki, dövlət başçısının “Sahibkarlıq fəaliyyəti subyektlərinin fəaliyyətinin ”bir pəncərə" prinsipi üzrə təşkilinin təmin edilməsi tədbirləri haqqında" 2007-ci il oktyabrın 25-də imzaladığı sərəncam ölkədə biznes mühitinin əlverişliliyinin daha da artırılmasına və biznesə başlama prosedurlarının sadələşdirilməsinə imkan yaratmışdır. Eyni zamanda, birinci regional inkişaf proqramının icrası dövründə sahibkarlığa dövlət maliyyə dəstəyinin gücləndirilməsinə xüsusi diqqət yetirilmiş, İqtisadi İnkişaf Nazirliyi nəzdində fəaliyyət göstərən Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun vəsaitləri hesabına ölkə üzrə 6991 sahibkarlıq subyektinə 323,4 milyon manat kredit verilmişdir.

Yeri gəlmişkən, sahibkarlığın inkişafı və biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi istiqamətində ölkəmizdə aparılan islahatlar beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən də yüksək qiymətləndirilmişdir. Belə ki, Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası tərəfindən hazırlanan və biznes mühitinin əlverişliliyi üzrə qiymətləndirməni özündə əks etdirən nüfuzlu “Doing Business”in 2008-ci ildə açıqladığı hesabatda Azərbaycan Respublikası biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi sahəsində dünya üzrə ən islahatçı ölkə elan edilmişdir.

Regionların sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı bölgələrdə kənd təsərrüfatının dirçəldilməsinə, adı çəkilən sahədə məşğulluğun xeyli artmasına səbəb olmuşdur. Bunun da nəticəsində qeyd etdiyimiz kimi, kənd təsərrüfatının ümumi məhsulu 25,2 faiz artmış, mühüm növ məhsullardan sayılan taxıl, kartof, tərəvəz, bostan məhsulları, meyvə və giləmeyvə, eləcə də heyvandarlıq məhsulları istehsalında əhəmiyyətli artım baş vermişdir.

Dövlət proqramı çərçivəsində regionlarda infrastrukturun bərpası və inkişafı, əhalinin kommunal xidmətlərlə təchizatının yaxşılaşdırılması istiqamətində son dərəcə mühüm tədbirlər həyata keçirilmişdir. Bir sözlə, proqramda nəzərdə tutulmuş tədbirlərin vaxtında və keyfiyyətlə yerinə yetirilməsi dövlətin, xüsusən də ölkə Prezidentinin daim diqqət mərkəzində olmuşdur. Belə ki, dövlət başçısı bununla əlaqədar regionlara müntəzəm səfərlər etmiş, görülən işlərlə şəxsən maraqlanmış, hətta meydana çıxan məsələlərlə bağlı əlavə tədbirləri özündə əks etdirən müvafiq sərəncamlar imzalamışdır.

Bütün bu tədbirlərin davam etdirilməsi məqsədilə qəbul olunmuş “Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009–2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı” da bu baxımdan olduqca mühüm əhəmiyyət daşıyır. Ölkənin növbəti beş illik sosial-iqtisadi inqkişafına yönəldilən bu mühüm dövlət proqramında üç əsas istiqamətdə tədbirlər nəzərdə tutulmuşdur. Bunlar isə ölkə əhəmiyyətli, Bakı şəhərinin rayon və qəsəbələri üzrə, eləcə də ölkənin iqtisadi rayonları üzrə kompleks tədbirlərdən ibarətdir.

Yeni regional proqramın əsas məqsədi ölkədə qeyri-neft sektorunun inkişafının sürətləndirilməsinə, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinə, əhalinin sosial-rifah halının daha da yaxşılaşdırılmasına nail olmaqdır. Bunun üçün dövlət proqramında qarşıya bir sıra mühüm vəzifələr qoyulmuşdur. Nəzərdə tutulmuşdur ki, ilk növbədə ölkənin təbii və əmək potensialından səmərəli istifadə etməklə qeyri-neft sektorunun sürətli inkişafına nail olunmalı, infrastruktur təminatı daha da yaxşılaşdırılmalı, sahibkarlıq mühitinin əlverişliliyinə diqqət gücləndirilməli, investisiyaların qoyuluşu artırılmalıdır. Bütün bunlarla yanaşı, dövlət proqramında ixracyönümlü məhsul istehsalının stimullaşdırılması, əhalinin kommunal xidmətlərlə təminatının yaxşılaşdırılması, məşğulluq səviyyəsinin yüksəldilməsi, yoxsulluğun azaldılması məsələlərinin həlli də öz ifadəsini tapmışdır.

Yeni proqramda göstərilir ki, qarşıya qoyulan vəzifələrin yerinə yetirilməsi üçün ölkədə makroiqtisadi sabitliyin davam etdirilməsi mühüm şərtdir. Uğurla həyata keçirilən neft strategiyası Azərbaycanın beynəlxalq iqtisadi sistemə inteqrasiyasına, neft və qaz gəlirlərinin səmərəli istifadəsi nəticəsində makroiqtisadi sabitliyin qorunub saxlanılmasına səbəb olmuş və bu sahədə tədbirlərin davamlı şəkildə reallaşdırılmasına əlverişli şərait yaratmışdır.

Dövlət proqramında bildirilir ki, bundan sonra da orta illik inflyasiya tempinin və milli valyutanın məzənnəsinin məqbul səviyyədə saxlanılması, vergi dərəcələrinin optimal həddə müəyyənləşdirilməsi, kənd təsərrüfatı məhsulları istehsalçılarına tətbiq edilən güzəştlərin müddətinin artırılması, yeni iş yerlərinin yaradılmasının stimullaşdırılması, gömrük dərəcələrinin optimal həddə saxlanılması siyasəti davam etdiriləcəkdir. Valyuta gəlirlərinin artırılması, inflyasiya risklərinin azaldılması, monetar və büdcə-vergi siyasətinin koordinasiyasının gücləndirilməsi, qeyri-neft sektorunun inkişafına mənfi təsirlərin qarşısının alınması növbəti illərdə də iqtisadi siyasətin başlıca məsələləri hesab olunur.

Ölkə iqtisadiyatının dünya təsərrüfat sisteminə inteqrasiyasının sürətləndirilməsi məqsədilə gələcəkdə Azərbaycanın nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlarla, iqtisadi birliklərlə əməkdaşlığının genişləndirilməsi üçün qanunvericiliyin, standartların beynəlxalq tələblərə uyğunlaşdırılması prosesi sürətləndiriləcəkdir. Xarici iqtisadi siyasət istehsal olunmuş məhsulların ixracı üçün əlverişli şərait yaradılimasına, eyni zamanda, daxili bazarın haqsız rəqabətdən qorunmasına yönəldiləcəkdir.

Yeni regional proqramda vurğulanır ki, büdcə-vergi siyasətində əsas məqsədlərdən biri qeyri-neft sektorunun dayanıqlı inkişafına, ölkənin makroiqtisadi vəziyyətinin sabit saxlanılmasına, iqtisadiyyatın səmərəli tənzimlənməsi və onun dinamik inkişafının stimullaşdırılmasına nail olmaqdan ibarətdir. Bu baxımdan yaxın gələcəkdə istehsalın genişləndirilməsi, rəqabət qabiliyyətli iqtisadiyyatın, infrastrukturun, əlverişli investisiya mühitinin yaradılması mühüm vəzifə kimi qarşıda durur. Ümumiyyətlə, dövlət proqramında ölkə iqtisadiyyatının prioritet istiqamətləri aydın göstərilmişdir. Bu, kənd təsərrüfatına dövlət qayğısının və sahəyə subsidiyaların artırılmasını, emal müəssisələrinin yaradılmasına investisiyaların cəlbini, qeyri-neft, qeyri-xammal sənaye sahələrinin, turizmin inkişafının dəstəklənməsini nəzərdə tutur.

Yeni dövlət proqramında vergi sisteminin təkmilləşdirilməsi ilə bağlı bir sıra məsələlər də öz konkret ifadəsini tapmışdır. Məsələn, qarşıdakı illərdə vergi dərəcələrinin optimallaşdırılması, sahibkarlığın təşviqinə yönəlmiş vergi-gömrük siyasətinin həyata keçirilməsi, kənd təsərrüfatı məhsullarının istehsalçılarına tətbiq edilən vergi güzəştlərinin müddətinin uzadılması, sahibkarlara göstərilən vergi xidmətinin yaxşılaşdırılması və əhatə dairəsinin genişləndirilməsi üçün kompyuter terminallarının, habelə özəl vergi məsləhəti xidmətinin yaradılması nəzərdə tutulur.

Proqramda göstərilir ki, qarşıdakı illərdə pul-kredit siyasətinə xüsusi diqqət yetiriləcəkdir. Bu məqsədlə, ilk növbədə, manatın rəqabət qabiliyyətinin əlverişli səviyyədə saxlanılmasını reallaşdıran məzənnə siyasətinə mühüm əhəmiyyət veriləcəkdir. Bununla yanaşı, pul-kredit siyasətinin əsas məqsədləri sırasına ölkənin valyuta ehtiyatlarının artırılması, bank sistemində maliyyə sabitliyinin qorunması, bankların regional şəbəkəsinin genişləndirilməsi, nağdsız ödəniş vasitələrinin quraşdırılmasının sürətləndirilməsi, sığorta və lizinq xidmətlərinə xüsusi üstünlük verilməsi diqqət mərkəzində saxlanılacaqdır. Dövlət proqramında həmçinin bildirilir ki, qarşıdakı illərdə özəlləşdirməyə açılmış müəssisələrdə şəffaf və səmərəli özəlləşdirmə prosesinin həyata keçirilməsi davam etdiriləcəkdir. Qeyri-neft sektorunda müəssisələrin investisiya fəaliyyəti dəstəklənəcək, müasir istehsal avadanlıqlarının quraşdırılması sürətləndiriləcəkdir.

Yeni proqramda yuxarıda qeyd edilənlərlə yanaşı, qarşıdakı illərdə məşğulluq siyasətinin, miqrasiya prosesinin konkret məsələlər əsasında tənzimlənməsi, sosial təminatın gücləndirilməsi, təhsil, səhiyyə və mədəniyyət sahələrində mövcud problemlərin aradan qaldırılması üçün konkret tədbirlərin həyata keçirilməsi də nəzərdə tutulur.

 

 

Vaqif BAYRAMOV,

 

Mirbağır YAQUBZADƏ

 

Xalq qəzeti.- 2009.- 17 aprel.- S. 4.